مقایسه خودرو لاماری با تیگو ۷ پرو

مقایسه تیگو ۷ پرو هیبرید و لاماری ایما هیبرید کدام کراس اوور هیبریدی را بخریم؟ خودرونویس

تغییر مهم این نسخه اما تجهیز به پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ جدید با تزریق مستقیم سوخت است که جایگزین نمونهٔ ۲ لیتری توربوشارژ قبلی شده است. این موتور ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه متصل می‌شود. این موتور جدید علیرغم نیم لیتر حجم کمتر نسبت به نمونهٔ قبلی، به لطف سیستم تزریق مستقیم سوخت، خروجی آن تقریباً هم‌سطح موتور ۲ لیتری است. همین پیشرانهٔ جدید به همراه اضافه شدن دو آپشن کروز کنترل و دی‌لایت، از نقاط قوت S5 هستند ولی بااین‌حال خودرو چه در طراحی بیرونی و چه در داخل کاملاً سن بالای خود را نشان می‌دهد و در برابر رقبای مدرن‌تر حرفی برای گفتن ندارد. در نتیجه، لاماری ایما و تیگو۷ پرو دو خودرویی هستند که از نظر طراحی، امکانات داخلی، عملکرد، ایمنی و مصرف سوخت با هم مقایسه شدند. در مورد امکانات داخلی، لاماری ایما دارای بیشترین امکانات و تجهیزات است، در حالی که تیگو۷ پرو با قیمت مناسب، امکانات بالایی را به خریداران ارائه می‌دهد.

همچنین، ارتفاع کمتر این مدل به آن کمک کرده تا طراحی اسپرت و دینامیک‌تری داشته باشد. کلیت داشبورد حس اسپرت بودن را القا می‌کند و در مدل هیبریدی نیز دو نمایشگر دیجیتالی متصل به یکدیگر با ابعاد ۱۰.۲۵ اینچی جزو اصلی‌ترین شاخصه‌های کابین خواهند بود. به این مورد باید دریچه‌های تهویه گرد و جالب را نیز افزود که اسپرت بودن کابین را تشدید کرده‌اند. نمای جلوی این خودرو با جلوپنجره بزرگ و عمودی که تا پایین سپر ادامه دارد، توجه زیادی را جلب می کند. چراغ های اصلی باریک و کشیده در دو طرف جلوپنجره قرار گرفته اند و چراغ های روزتاب در بالای سپر جای گرفته اند.

البته از مزایا لاماری اینکه این خودرو به کول باکس، فرمان سه‌حالته و دوربین ثبت‌وقایع نیز مجهز شده که تیگو 7 پرو ندارد. تیگو 7 پرو و لاماری ایما، دو شاسی‌بلند چینی و محبوب بازار خودرو ایران هستند که هردو ظاهری جذاب با مشخصات فنی و امکانات رفاهی مناسب دارند. به‌طور خلاصه، شرایط بازار تیگو 7 پرو و لاماری ایما به دلایل مختلف متفاوت است و بستگی به عوامل مختلفی دارد که کدام خودرو برای شما مناسب‌تر باشد. البته به نظر می‌آید که تیگو 7 پرو با قیمت بالاتر، عرضه کمتر و پذیرش بالاتر، خودرویی است که در بازار ایران جایگاه بهتر و محکم‌تری دارد. در مجموع، لاماری ایما و فونیکس تیگو ۷ پرو هر دو خودروهای خوبی در کلاس خود هستند که می توانند نیازهای بخش بزرگی از بازار کراس اوورهای کامپکت را برآورده کنند. انتخاب بین این دو (و سایر رقبا) نیازمند بررسی دقیق، در نظر گرفتن اولویت های شخصی و البته تست رانندگی است تا بتوان بهترین تصمیم را گرفت.

این خودرو همچنین به سیستم تهویه مطبوع دوکاناله مجهز است که امکان تنظیم دما به‌صورت جداگانه برای سرنشینان جلو را فراهم می‌آورد، و این در حالی است که لاماری ایما از سیستم تهویه مطبوع تک‌کاناله بهره می‌برد. در سمت دیگر، تیگو ۷ پرو که تحت برند فونیکس در ایران عرضه می‌شود، نسخه‌ای از نسل دوم چری تیگو ۷ است. این مدل با طراحی لوکس‌تر و ویژگی‌های کاربردی‌تری نسبت به نسل قبلی خود وارد بازار شده است. با طول ۴۵۰۰ میلی‌متر و عرض ۱۸۴۲ میلی‌متر، تیگو ۷ پرو ابعاد مناسبی دارد و ارتفاع بیشتر آن (۱۷۴۶ میلی‌متر) به فضای سرنشینان کمک می‌کند.

به یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه لاماری ایما هیبرید و فونیکس تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید می‌رسیم. لاماری به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی GDI با قدرت ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر و یک موتور برقی با قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر مجهز است. این مجموعه هیبریدی با باتری بسیار کوچک ۲ کیلووات ساعتی که البته قابل شارژ نیست شاسی‌بلند موردبحث را در عرض ۸.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت حدود ۵.۳ لیتر در صد کیلومتر جزو دیگر مشخصات لاماری ایما هیبرید هستند. قطعاً در بین کراس‌اوورهای کامپکت بازار کشورمان، تیگو ۷ پرو به لطف طراحی جذاب، آپشن‌های قابل‌قبول، خوش‌نامی نسبی در بازار ایران و سابقهٔ زیاد مدیران خودرو، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

این خودرو که با برند فونیکس به بازار عرضه شده همانند نسل قبلی خود آمار فروش بالایی را ثبت کرده است. از سوی دیگر، تیگو۷ پرو از شرکت چینی چری تولید شده است و با طراحی زیبا و داشتن امکانات جدید خود، به عنوان یک خودروی SUV در بازار خودرو قرار گرفته است. این خودرو دارای موتور ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ با قدرت ۱۵۷ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور و دارای گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی است. این خودرو مجهز به تجهیزات جدیدی مانند سیستم هوشمند چراغ، دوربین های جانبی و دوربین ۳۶۰ درجه است. تیگو۷ پرو با قیمت مناسب خود، به خریداران گزینه ای مناسب و با کیفیت برای خرید خودرو ارائه می دهد.

رقابت کلاس کراس‌اوور سایز کوچک میان دو شرکت آرین پارس موتور و مدیران خودرو نیز با دو گزینه لاماری ایما و فونیکس تیگو ۷ پرو محقق می‌شود. مقایسه لاماری با تیگو 7 پرو، دو خودرو محبوب و هم‌کلاس بازار از دو برند متمایز با ویژگی‌های کاملا متفاوت، نشان می‌دهد که کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد. خودروهایی که در دسته کراس اوور هستند از ترکیب طراحی شاسی بلند با یک خودروی سواری معمولی الهام گرفته شده‌اند. لاماری ایما محصول کشور چین است که توسط شرکت آرین موتور در ایران عرضه می‌شود. چری تیگو ۷ پرو هم یک محصول چینی از شرکت چری است که توسط مدیران خودرو وارد ایران و عرضه می‌شود.

نسل دوم تیگو ۷ اما با تغییرات طراحی بسیار فاحش در سال ۲۰۲۰ روانه بازار جهان شد که بار دیگر نشان‌دهنده تلاش چری برای دستیابی به جایگاه جهانی در زمینه طراحی ظاهری و فنی است. به لطف همکاری مستقیم مدیران خودرو با چری، این گزینه نیز بلافاصله روانه خط تولید ایران شد تا با نام جدید فونیکس در تیپ‌های مختلف تیگو ۷ پرو و تیگو ۷ پرو مکس و و تریم‌های اکسلنت و پریمیوم بازار ایران را تسخیر کند. از نظر فضای کابین، هر دو خودرو شرایط مشابهی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند و فضای مناسبی برای نشستن در اختیار راننده و مسافران قرار می‌دهند. با این حال، در زمینه کیفیت سواری، تیگو 7 پرو به‌خاطر استفاده از رینگ‌های کوچک‌تر کمی نرم‌تر از لاماری ایما عمل می‌کند و تجربه سواری راحت‌تری را ارائه می‌دهد. لاماری ایما با طراحی اسپرت‌تر و سیستم تعلیق قوی‌تر، احساس پویایی بیشتری را در هنگام رانندگی به سرنشینان منتقل می‌کند.

در ماشین تیگو ۷ پرو این ارزیابی برابر با ۸/۴ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر است. تیگو ۷ پرو مجهز به سیستم تعلیق چند اتصاله است که در عبور از پیچ‌ها با دقت و کمترین تنش مسیر را طی می‌کند. پیشرانه فونیکس تیگو 7 پرو هم مثل رقیب از نوع 1.5 لیتری توربو است اما با حداکثر قدرت 157 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن‌متر، بازدهی معمولی‌تری دارد. نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT) با قابلیت تیپ‌ترونیک 9 سرعته مجازی به محور جلو تیگو 7 پرو منتقل می‌شود.

از سوی دیگر، میانگین مصرف سوخت لاماری ایما با موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ شده، ۷٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. با این حال، توان موتور لاماری ایما ۱۹۵ اسب بخار است که قدرتی بیشتر از تیگو۷ پرو دارد. به علاوه، این خودرو با سیستم تعلیق پیشرفته و کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) مجهز شده است که امنیت و عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشد. در پایان مقایسه لاماری ایما و تیگو 7 پرو می‌توان گفت که هر کدام از این خودروها مزایای خاص خود را دارند. لاماری ایما با طراحی جذاب‌تر و عملکرد فنی قدرتمندتر، به‌ویژه برای افراد جوان‌تر و عاشقان رانندگی مناسب است. از سوی دیگر، تیگو 7 پرو با استهلاک کمتر، خدمات پس از فروش گسترده‌تر و مصرف سوخت پایین‌تر، گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که به دنبال خودرویی کم‌دردسرتر و راحت‌تر هستند.

این خودروها با ترکیبی از طراحی جذاب، امکانات مناسب و قیمت رقابتی توانسته اند نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کنند. در این میان، دو خودروی لاماری ایما و فونیکس تیگو 7 پرو از گزینه های پرطرفدار در این کلاس به شمار می روند. در مجموع می توان گفت لاماری ایما و فونیکس تیگو ۷ پرو دو گزینه جذاب در کلاس کراس اوورهای کامپکت هستند که هر کدام نقاط قوت خاص خود را دارند. ایما با طراحی اسپرت تر و پیشرانه قوی تر مشتریان جوان تر را هدف قرار داده در حالی که تیگو ۷ پرو با ظاهری باوقارتر و امکانات بیشتر، خریداران میانسال تر را جذب می کند. تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید مجهز به گستره‌ای از تجهیزات ایمنی استاندارد و تحسین‌برانگیز مثل ۶ کیسه هوا، ایربگ‌های راننده و جانبی جلو، ترمز ضدقفل، سامانه توزیع نیروی ترمز، ترمز کمکی و پارک برقی و ترمز اضطراری است.

به طور کلی لاماری ایما از ظاهری جذاب‌تر و عملکرد فنی بهتر نسبت به تیگو 7 پرو بهره می‌برد. البته Tiggo 7 Pro نیز با قیمت کمی ارزان‌تر، خدمات پس از فروش گسترده‌تر، استهلاک کم‌تر و امکانات بیشتر نسبت به لاماری ایما برتری دارد. این دو خودرو به طور مشترک از شش کیسه هوای ده نقطه‌ای، سیستم کنترل سرعت در شیب، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و ترمز کمکی بهره می‌برند. ضمن این که هر دو خودرو از موسسه چینی C-NCAP توانستند 5 ستاره ایمنی را دریافت کنند که از ایمن بودن این دو شاسی بلند چینی بازار ایران حکایت دارد.

با توجه به محبوبیت سگمنت کراس‌اوور و شاسی‌بلند در بازار ایران و تنوع نسبتا خوب محصولات چینی وارداتی و مونتاژی در این حوزه، در این مطلب به مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ایما می‌پردازیم. اگر قصد خرید یکی از این دو خودرو را دارید و هنوز انتخاب نهایی خود را نکرده‌اید، در بررسی مشخصات فنی تیگو 7 پرو و لاماری با ما همراه باشید. تیگو 7 پرو با طراحی به‌روزتر و جذاب‌تری نسبت به نسخه‌ی قبلی خود به بازار آمد. این خودرو با المان‌هایی مانند جلوپنجره کهکشانی، چراغ‌های باریک جلو و عقب، خطوط شانه برجسته و رینگ‌های ۱۸ اینچی به خودرو زیبایی اضافه کرده است. همچنین، تیگو 7 پرو ابعاد بزرگ‌تری نسبت به تیگو 7 دارد و فاصله بین دو محور آن نیز افزایش یافته است.از سوی دیگر، لاماری ایما نیز با طراحی جذاب خود توانسته است توجه بسیاری از مشتریان را جلب کند. با چراغ‌های جلو دوقسمتی، چراغ‌های عقب به‌هم پیوسته، رینگ‌های دو رنگ و سیستم اگزوز چهارگانه، این خودرو به یک خودروی خشن و اسپرت تبدیل شده است.

کیفیت سواری هر دو محصول متوسط است اما تیگو 7 پرو به دلیل رینگ‌های کوچکتر خود، کمی نرم‌تر از لاماری است. در بخش سرگرمی، هر دو خودرو از نمایشگر لمسی بزرگ 10.25 اینچی با قابلیت اتصال به گوشی هوشمند بهره می برند. اما نمایشگر پشت فرمان ایما با 10.25 اینچ بزرگتر از نمونه 7 اینچی تیگو 7 پرو است. از سوی دیگر، تیگو 7 پرو به سیستم دوربین 360 درجه مجهز است که دید بهتری هنگام پارک کردن فراهم می کند، در حالی که ایما تنها دوربین دنده عقب دارد.

مقایسه تجربه رانندگی بین چری تیگو 7 پرو و لاماری ایما امری جالب و حیاتی برای افرادی است که به دنبال خودرویی با عملکرد مناسب و تجربه رانندگی خوب هستند.در ادامه به تجربه رانندگی این دو خودرو در چند جنبه مختلف پرداخته خواهد شد. در مجموع می توان گفت تیگو 7 پرو از نظر امکانات ایمنی و رفاهی برتری نسبی دارد. سیستم های کمکی راننده پیشرفته تر، امکانات رفاهی بیشتر صندلی ها و سیستم دوربین 360 درجه از مزیت های این خودرو هستند. در مقایسه با این رقبا، لاماری ایما و فونیکس تیگو ۷ پرو از مزیت هایی مانند برند شناخته شده تر، شبکه خدمات پس از فروش گسترده تر و سابقه طولانی تر در بازار ایران برخوردارند. این خودرو با طراحی محافظه کارانه تر و باوقارتر، برای افراد میانسال تر و خانواده ها مناسب تر است. کیفیت ساخت بهتر داخلی، امکانات رفاهی بیشتر و سیستم های ایمنی پیشرفته تر از مزیت های تیگو 7 پرو هستند.

در سمت دیگر چری تیگو 7 پرو را داریم که از سال 2020 به عنوان نسل دوم چری تیگو 7 معرفی و عرضه شد. این کراس‌اوور کامپکت چینی چند ماه زودتر از لاماری ایما وارد بازار ایران شد و از اوایل سال 1401 روی خط مونتاژ شرکت مدیران خودرو آمد. البته مدیران خودرو به دلیل مسائل مربوط به تحریم دیگر نتوانست از برند چری برای محصولات گران‌قیمت خود استفاده کند و این خودرو را تحت برند تازه تأسیس فونیکس و نام فونیکس تیگو 7 پرو عرضه کرد.

در مقایسه مشخصات فنی تیگو 7 پرو و لاماری ایما به پیشرانه و قدرت موتور این دو خودرو چینی می‌پردازیم. از جمله مهمترین مشخصات فنی لاماری ایما اینکه این محصول به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجهز شده که نسبت به پیشرانه‌های عموم خودروهای این سگمنت پربازده‌تر است و حداکثر 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. به گزارش خودرونویس، مقایسه تیگو ۷ پرو هیبرید و لاماری ایما هیبرید می‌ تواند به خریداران کمک کند تا با ویژگی‌های فنی، طراحی و امکانات این دو خودرو بهتر آشنا شوند و انتخاب مناسبی انجام دهند. در این مقاله، به بررسی جزییات طراحی خارجی، طراحی داخلی، مشخصات فنی، عملکرد و تجهیزات ایمنی و رفاهی هر دو خودرو خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های ایمنی مشترک در هر دو خودرو شامل شش ایربگ ده نقطه‌ای است که از سرنشینان در صورت بروز تصادف محافظت می‌کند. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. شما برای فروش نقدی خودرو میتوانید به پنل کارویترین مراجعه کنید و برای فروش اقساطی خودرو به سایت سپند خودرو مراجعه نمایید.

T5 هم محصولی از برند فورتینگ دانگ‌فنگ است و جالب اینکه پلت‌فرم مشترکی با لاماری دارد. درواقع لاماری نسخهٔ اسپرت T5 محسوب می‌شود هرچند که این دو خودرو نه در داخل و نه در بیرون هیچ شباهتی به هم ندارند و در ایران هم توسط دو شرکت مختلف عرضه می‌شوند. T5 اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی و در سه‌ماههٔ سوم همان سال راهی بازار چین شد. این خودرو در بیرون نسبت به رقبایی مثل تیگو ۷ پرو ظاهر ساده‌تری دارد که کمی قدیمی جلوه می‌کند اما همچنان قابل‌قبول است. در داخل نیز به لطف نمایشگر عمودی بزرگ ۱۲ اینچی، فضای نسبتاً مدرنی ایجاد شده است.

در نهایت، انتخاب بین این دو خودرو بستگی به نیازها و اولویت‌های شخصی خریداران دارد و هر یک از این خودروها می‌تواند با توجه به ویژگی‌های خاص خود، گزینه‌ای مناسب برای مشتریان باشد. دو نمونه از این خودروها لاماری ایما هیبرید و فونیکس تیگو ۷ e پلاس یا پلاگین هیبرید هستند که می‌خواهیم آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. در این مقاله دو نمونه از جدیدترین خودروهای هیبریدی بازار یعنی لاماری ایما هیبرید و فونیکس تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد. پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی توربوشارژ ۱.۵ لیتری تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید تغییری نکرده اما ۲ موتور الکتریکی اضافه‌شده در این ساختار به معنای افزایش ملموس و قابل توجه شتاب‌گیری خودرو است. موتور بنزینی قادر به تولید نزدیک به ۱۶۰ اسب بخار است و قدرت خروجی ترکیبی خودرو در مجموع به ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ نیوتن‌متر می ‌رسد. لاماری ایما به یک موتور 1.5 لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 195 اسب بخار و گشتاور 285 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

بنابراین، برای انجام یک انتخاب بهتر، توصیه می‌شود تست رانندگی و مقایسه مستقیم این دو خودرو را در نظر بگیرید. اما از آنجا که تیگو 7 پرو محصول مدیران خودرو است که سابقه طولانی تری در بازار ایران دارد، احتمالا دسترسی به قطعات و خدمات پس از فروش آن راحت تر خواهد بود. نکته مهم این است که امکانات ذکر شده مربوط به تریم های پایه این خودروها است. به عنوان مثال نسخه ایما X یا ایما هیبرید امکانات بیشتری نسبت به مدل پایه دارند که می تواند رقابت نزدیک تری با تیگو ۷ پرو داشته باشد. لاماری ایما و فونیکس تیگو 7 پرو هر دو از امکانات و تجهیزات نسبتا خوبی برخوردار هستند، اما تفاوت هایی در جزئیات آنها دیده می شود. بررسی دقیق تر امکانات این دو خودرو می تواند به خریداران در تصمیم گیری کمک کند.

چری چندی پیش نسخه پلاگین هیبرید تیگو ۸ را رونمایی کرد و حالا خبر از عرضه برادر کوچک‌تر آن با قوای محرکه پلاگین هیبرید به گوش می‌رسد. نمی توانیم به نمای بیرونی و طراحی خارجی تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید و لاماری ایما هیبرید نگاه کنیم و برتری ظاهری را به محصول لاماری اعطا نکنیم. اگرچه تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید نیز ظاهر بسیار چشم‌نواز و زیبایی دارد اما جذابیت و حس اسپرت و خشن در لاماری ایما هیبرید بسیار تقویت شده است. در بخش تجهیزات رفاهی هم تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید یک سر و گردن بالاتر از لاماری ایما هیبرید است و فهرست بلندبالای ویژگی‌ها و تجهیزات رفاهی آن توانایی متقاعد کردن بخش قابل توجهی از خریداران دو دل و مردد بین این مدل محصول را خواهد داشت. مقایسه تیگو ۷ پرو هیبرید و لاماری ایما هیبرید نشان می دهد که لاماری ایما هیبرید نیز از پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۵ لیتری استفاده می ‌کند که قادر به تولید ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر است. قدرت تولیدشده توسط یک جعبه‌دنده DHT به چرخ‌های جلو منتقل می ‌شود و خودرو برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، به ۸.۱ ثانیه نیاز دارد پیش از این که به حداکثر سرعت خود که ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است برسد.

اما در این صورت نیز باز هم نسخه پرو مکس تیگو ۷ نه‌فقط در بخش امکانات و آپشن‌ها بلکه در بخش فنی نیز می‌تواند یک سر و گردن قوی‌تر عمل کند. لازم به ذکر است که پس از معرفی لاماری ایما HEV، نسخه ایما X با توقف تولید مواجه شد تا نمونه استاندارد ایما به عنوان نسخه پایه و نسخه هیبرید به عنوان نمونه فول آپشن در بازار کشور شناخته شود. ایما در بدو ورود بدون ایراد نبود، پس آرین پارس موتور خیلی زود نسخه‌های جدیدتر ایما را که از طراحی ظاهری بهبودیافته و اصلاح فنی بهره می‌گرفتند، روانه بازار کشور کرد. خودرو جدید با طراحی اصلاح‌شده ظاهری و فنی و تجهیز به ویژگی‌های ایمنی و رفاهی بیشتر، لاماری ایما X و لاماری ایما فیس لیفت نام گرفت. اگر عملکرد فنی و قیمت مناسب اولویت شماست، لاماری ایما انتخاب بهتری خواهد بود.

مصرف سوخت متوسط ترکیبی خودرو هم رقمی بین ۴.۷ لیتر تا ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که برای یک محصول هیبریدی در این کلاس، معقول و منطقی به نظر می رسد. این خودرو دارای صفحه نمایش لمسی بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی و سیستم صوتی پیشرفته‌ با ۶ بلندگو است که تجربه‌ بی‌نظیری فراهم می‌سازد. فضای داخلی به خوبی طراحی شده و صندلی‌ها به شکلی ارگونومیک و راحت تنظیم شده‌اند. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک خودرو از سامانه پاکسازی و یونایزر هوای کابین بهره می ‌برد. لاماری ایما هیبرید مجهز به بلوتوث، پورت USB و خروجی‌های ۱۲ وولت و ۵ وولت در ردیف جلو و عقب است. نبود اتصالات Apple CarPlay و Android Auto در این مدل بسیار به چشم می‌آیند و تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید از این لحاظ، برتری محسوسی دارد.

لاماری ایما و تیگو ۷ پرو و کراس‌اوور برجسته در بازار خودروهای چینی هستند که با طراحی‌های منحصر به فرد خود، توانسته‌اند توجه خریداران را جلب کنند. هر دو خودرو محصول برندهای چینی هستند و قطعات یدکی آنها نسبت به خودروهای کره ای یا ژاپنی ارزان تر است. اما از آنجا که تیگو ۷ پرو محصول مدیران خودرو است که سابقه طولانی تری در بازار ایران دارد، احتمالا دسترسی به قطعات و خدمات پس از فروش آن راحت تر خواهد بود.

این خودرو از سال 1401 وارد بازار ایران شده و نخستین محصول مونتاژی گروه آرین موتور است که توانسته در مدت کوتاهی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای چینی بازار ایران شود. تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید با قیمت نهایی ۲ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان، موعد تحویل ۹۰ روزه و با مدل ۱۴۰۴ هم اکنون توسط شبکه نمایندگی های مدیران خودرو در سراسر کشور قابل خرید است. در بحث ارزش خرید باید گفت که از مزایا تیگو 7 پرو این است که شرکت مدیران‌خودرو از قدیمی‌ترین مونتاژکنندگان خودروهای چینی در بازار ایران محسوب می‌شود و با شبکه گسترده‌ای از نمایندگی‌ها، خدمات پس از فروش بهتری نسبت به آرین موتور دارد.

تیگو 7 پرو و لاماری ایما به عنوان دو شاسی بلند چینی جدید بازار ایران محسوب می‌شوند … در مجموع می توان گفت تیگو ۷ پرو از نظر امکانات ایمنی و رفاهی برتری نسبی دارد. سیستم های کمکی راننده پیشرفته تر، امکانات رفاهی بیشتر صندلی ها و سیستم دوربین ۳۶۰ درجه از مزیت های این خودرو هستند.

طراحی خارجی لاماری ایما بسیار کلاسیک و زیباست و با لوگوی لاماری بر روی سینه خودرو و لامپ های پشتی طولانی شکل، این خودرو را بسیار شناخته شده می کند. لاماری ایما دارای جلویی کوچک با چهار لامپ LED است که به شکل خمیده طراحی شده است. همچنین پشتی لاماری ایما با چراغ های بزرگ طراحی شده است که زیبایی آن را افزایش می دهد. جدال سنگین کراس‌اوورهای سایز کوچک نه‌فقط در بازار ایران، بلکه در تمامی بازارهای جهان به یک درگیری استاندارد و طبیعی در میان خودروسازان بدل شده است.

این دو کراس‌اوور جوان‌پسند از پیشرانه‌های 1.5 لیتری توربو بهره می‌برند، اما هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند که بر تجربه رانندگی و عملکرد آنها تأثیر می‌گذارد. در چری تیگو هفت پرو پلاگین هیبرید یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو را خواهیم داشت که در کنار دو پیشرانه برقی (سوار بر محور جلو) تولید قدرت انجام می دهند. نهایت قدرت ترکیبی در این کراس اوور به ۳۲۶ اسب بخار می رسد و نهایت گشتاور هم حدود ۵۱۰ نیوتن متر است. در پایان باید گفت که ورود خودروهایی مانند لاماری ایما و فونیکس تیگو 7 پرو به بازار ایران، گزینه های متنوع و با کیفیتی را در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است.

این خودرو با ارائه سیستم کنترل فاصله با سرعت ثابت (Cruise Control) و سیستم هشدار تردد در نقاط کور (BLIS)، امکانات پیشرفته‌تری را برای ایمنی فعال و راحتی رانندگی فراهم می‌آورد. ایما از یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه (DCT) استفاده می کند که تعویض دنده های سریع و روان تری را فراهم می کند. در مقابل، تیگو 7 پرو به گیربکس CVT مجهز است که عملکرد نرم تری دارد اما از نظر اسپرت بودن و لذت رانندگی در سطح پایین تری قرار می گیرد. در بخش ایمنی، هر دو خودرو از سیستم های اصلی مانند ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کنترل پایداری (ESP) و کنترل کشش (TCS) بهره می برند. این خودرو از سیستم تشخیص نقطه کور و هشدار تغییر خط حرکت بهره می برد که در ایما وجود ندارد.

در مقابل، تیگو 7 پرو که تحت تولید شرکت مدیران خودرو قرار دارد، از سابقه و تجربه بیشتری در بازار برخوردار است. این تفاوت در تاریخچه و تجربه تولید، تأثیر مستقیمی بر وضعیت لوازم یدکی این دو خودرو دارد. مقایسه تیگو ۷ پرو هیبرید و لاماری ایما هیبرید نشان می دهد که از لحاظ ظاهر و نمای بیرونی، تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید با طراحی مدرن و جذاب خود، توجه بسیاری از خریداران را جلب خواهد کرد. این خودرو از یک جلوپنجره‌ی بزرگ و کرومی با طراحی موسوم به «کهکشانی» بهره می ‌برد که با چراغ‌های LED باریک ترکیب شده‌اند. خطوط دینامیک بدنه و منحنی‌های ظریف به تیگو ۷ پرو ظاهری اسپرت و پویا بخشیده‌اند.

در پروفایل جانبی نیز از رینگ‌های آیرودینامیک استفاده شده و در بخش عقب نیز تفاوت چندانی دیده نمی‌شود. چری از رنگ آبی نیز در بدنه استفاده کرده تا به پاک‌تر بودن این خودرو اشاره کند. در مجموع باید گفت لاماری ایما طراحی جذاب‌تری نسبت به تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید دارد و شاید نگاه‌ها را بیشتر مجذوب خود کند اما تیگو ۷ پرو در بلندمدت طراحی ساده‌تر و دل‌نشین‌تری خواهد داشت. لاماری ایما محصول شرکت دانگ فنگ است که توسط آرین پارس موتور به بازار ایران عرضه می شود. این خودرو که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، با طراحی جسورانه و اسپرت خود توجه زیادی را جلب کرد. از سوی دیگر، فونیکس تیگو ۷ پرو نسل دوم تیگو ۷ است که توسط چری طراحی و ساخته شده و مدیران خودرو آن را در ایران عرضه می کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *