مقایسه خودرو لاماری با تیگو 7 پرو

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ؛ بررسی طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی +جدول تکراتو

در نتیجه، لاماری ایما و تیگو۷ پرو دو خودرویی هستند که از نظر طراحی، امکانات داخلی، عملکرد، ایمنی و مصرف سوخت با هم مقایسه شدند. در مورد امکانات داخلی، لاماری ایما دارای بیشترین امکانات و تجهیزات است، در حالی که تیگو۷ پرو با قیمت مناسب، امکانات بالایی را به خریداران ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، میانگین مصرف سوخت لاماری ایما با موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ شده، ۷٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. با این حال، توان موتور لاماری ایما ۱۹۵ اسب بخار است که قدرتی بیشتر از تیگو۷ پرو دارد. به علاوه، این خودرو با سیستم تعلیق پیشرفته و کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) مجهز شده است که امنیت و عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشد. در مجموع می توان گفت لاماری ایما و فونیکس تیگو 7 پرو دو گزینه جذاب در کلاس کراس اوورهای کامپکت هستند که هر کدام نقاط قوت خاص خود را دارند.

این خودرو با قدرت ۱۵۷ اسب بخار، عملکردی کارآمد و اقتصادی را ارائه می‌دهد که برای رانندگی روزانه و سفرهای طولانی مناسب است. یکی از مزیت‌های تیگو 7 پرو نسبت به لاماری ایما، خدمات پس از فروش گسترده‌تر آن است که توسط شرکت مدیران خودرو ارائه می‌شود. این شرکت به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مونتاژکنندگان خودروهای چینی در ایران، شبکه خدمات بسیار مناسبی دارد که به راحتی در دسترس است.

همچنین، تیگو 7 پرو ابعاد بزرگ‌تری نسبت به تیگو 7 دارد و فاصله بین دو محور آن نیز افزایش یافته است.از سوی دیگر، لاماری ایما نیز با طراحی جذاب خود توانسته است توجه بسیاری از مشتریان را جلب کند. با چراغ‌های جلو دوقسمتی، چراغ‌های عقب به‌هم پیوسته، رینگ‌های دو رنگ و سیستم اگزوز چهارگانه، این خودرو به یک خودروی خشن و اسپرت تبدیل شده است. همچنین، داخل کابین لاماری ایما با استفاده از پشت‌آمپر تمام دیجیتال و امکانات فناوری به کاربران حس مدرنیته و تکنولوژی را القا می‌کند. در نهایت، انتخاب بین لاماری ایما و فونیکس تیگو ۷ پرو (و سایر رقبا) بستگی به اولویت های خریدار دارد. اگر عملکرد بهتر، ظاهر اسپرت و هیجان رانندگی برای شما مهم است، ایما گزینه بهتری خواهد بود. اما اگر به دنبال خودرویی با ظاهر متعادل تر، امکانات بیشتر و رانندگی آرام تر هستید، تیگو ۷ پرو می تواند انتخاب مناسب تری باشد.

اما از آنجا که تیگو 7 پرو محصول مدیران خودرو است که سابقه طولانی تری در بازار ایران دارد، احتمالا دسترسی به قطعات و خدمات پس از فروش آن راحت تر خواهد بود. نسخه های بالاتر مانند ایما هیبرید و تیگو 7 پرو مکس امکانات و ویژگی های بیشتری ارائه می دهند که ممکن است معادله انتخاب را تغییر دهد. بنابراین بررسی تمام گزینه های موجود در محدوده بودجه مورد نظر اهمیت زیادی دارد. در مقایسه با این رقبا، لاماری ایما و فونیکس تیگو 7 پرو از مزیت هایی مانند برند شناخته شده تر، شبکه خدمات پس از فروش گسترده تر و سابقه طولانی تر در بازار ایران برخوردارند.

چهره لاماری ایما به اندازه‌ای جسارت و خشونت داشت که نمای جلو آن بی شباهت به لامبورگینی اوروس نبود. چراغ‌های عقب پیوسته بسیار باریک تمام LED با چراغ خطر سوم سه بخشی، همان جسارت نمای جلو را تکرار کرده و البته ظاهر خودرو را در شب بسیار مشخص و متمایز می‌سازد. در این راستا باید بدانید که شتاب صفر تا صد لاماری ایما چیزی حدود ۹.۵ ثانیه است اما این رقم برای تیگو ۷ پرو به نزدیکی ۱۱.۵ ثانیه می‌رسد. ازلحاظ نرمی سواری نیز می‌توان گفت که وضعیت لاماری کمی بهتر از حریف است و سواری لذت‌بخش‌تری برای سرنشینان خود رقم می‌زند. علاوه بر این، این خودرو دارای سیستم کنترل فاصله با سرعت ثابت (Cruise Control) و سیستم هشدار تردد در نقاط کور (BLIS) است.

این خودرو با جلوپنجره بزرگ و یکپارچه و چراغ‌های دو تکه به طراحی بیرونی خود جلوه‌ای مدرن و جذاب بخشیده است. لاماری ایما تیگو۷ پرو هردو طراحی بیرونی مدرن، جذابی دارند ولی بصورت کلی هر دو در طراحی با یکدیگر متفاوت هستند. با توجه به این که این دو شاسی بلند چینی در سال جاری به بازار عرضه شدند، در حال حاضر نمی‌توان از لحاظ قیمت قطعات یدکی و بازار فروش مدل‌های کارکرده آنها مقایسه دقیقی را انجام داد. لاماری ایما با خروجی اگزوز چهارتایی واقعی، رینگ‌های بزرگتر، آینه‌های جانبی نصب شده روی درها، جلوپنجره بزرگ یکپارچه و چراغ‌های دو تکه نسبت به تیگو 7 پرو اسپرت‌تر به نظر می‌رسد.

این موتور از فناوری تزریق مستقیم سوخت (GDI) بهره می برد که باعث افزایش کارایی و قدرت می شود. در مقابل، موتور تیگو 7 پرو 157 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که اختلاف قابل توجهی با ایما دارد. با نگاهی به مشخصات فنی دور خودرو و مزایا و معایب تیگو 7 پرو و لاماری ایما مشخص می‌شود که کراس‌اوور آرین موتور با ترکیب جوان‌پسند خود و با هدف دستیابی به عملکرد مطلوب، قدرت موتور و سرعت بهتری نیز دارد. در سوی دیگر اما تیگو 7 پرو عملکرد بینابینی دارد و تعادلی بین استهلاک و مصرف سوخت برقرار کرده است. در مجموع می توان گفت تیگو ۷ پرو از نظر امکانات ایمنی و رفاهی برتری نسبی دارد. سیستم های کمکی راننده پیشرفته تر، امکانات رفاهی بیشتر صندلی ها و سیستم دوربین ۳۶۰ درجه از مزیت های این خودرو هستند.

این قدرت توسط گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تیپ‌ترونیک 9 سرعته مجازی به محور جلو منتقل می‌شود. شتاب صفرتاصد تیگو 7 پرو 11.5 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد. به‌طور کلی، لاماری ایما در بخش عملکرد فنی و شتاب‌گیری نسبت به تیگو 7 پرو برتری دارد، اما تیگو 7 پرو با مصرف سوخت پایین‌تر و عملکردی متوازن‌تر در تلاش است تا تعادلی بین قدرت و بهره‌وری ایجاد کند. لاماری ایما محصول شرکت دانگ فنگ است که توسط آرین پارس موتور به بازار ایران عرضه می شود. این خودرو که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، با طراحی جسورانه و اسپرت خود توجه زیادی را جلب کرد.

پیش از مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری ایما به معرفی این دو شاسی‌بلند جذاب چینی می‌پردازیم. لاماری ایما در واقع یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دانگ‌فنگ به نام فورتینگ است و فورتینگ T5 EVO نام دارد که برای اولین بار در سال 2020 در چین معرفی و عرضه شد. استفاده از سیستم تعلیق مالتی لینک در بخش عقب هر دو خودرو نیز موجب ارتقای هندلینگ و تعادل این کراس‌اوورها در عبور از مسیرهای مختلف می‌شود. ترمزهای هر دو ماشین چینی موردنظر ما نیز پرقدرت و اطمینان‌بخش به نظر می‌رسند، زیرا هر دو خودرو مسافتی در حد ۳۹ متر را برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت روی سطح آسفالت نیاز دارند که در نوع خود بسیار مناسب است. در لاماری ایما، فرمان هیدرولیک وجود دارد که باعث کاهش خستگی راننده در مسافرت های بلند مدت می شود.

تمام صندلی‌ها مجهز به گرمکن هستند و صندلی‌های جلو علاوه بر آن، به سیستم سردکن هم مجهز هستند. تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید از کابین و فضای داخلی بسیار راحتی بهره می برد و عمده تغییرات آن در مقایسه با نسخه عادی و استاندارد خودرو، در همین فضا انجام شده است. با مقایسه تیگو ۷ پرو هیبرید و لاماری ایما هیبرید متوجه کابین جادار تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید می شویم که با طراحی مدرن و ارگونومیک خود، راحتی و لذت قابل توجهی را برای سرنشینان به ارمغان می ‌آورد. استفاده از مواد با کیفیت بالا نظیر چرم و پلاستیک نرم، حس لوکس و راحتی را به داخل خودرو منتقل و نمایشگر ۲۴.۶ اینچی یکپارچه لمسی آن حس فناوری‌محور بودن کابین را برجسته می ‌کند. لاماری ایما هیبرید نیز با طراحی خاص و منحصر به فرد خود، در دسته‌ی خودروهای جذاب و مدرن بازار قرار می ‌گیرد. این خودرو با جلوپنجره‌ی شش‌ضلعی و چراغ‌های LED ماتریسی، نمایی تهاجمی و آینده‌نگرانه دارد.

گرم‌کن صندلی‌های جلو، شارژر وایرلس تلفن همراه، درب صندوق بار برقی و نورپردازی کابین با قابلیت تغییر رنگ از دیگر ویژگی‌های ممتاز تیگو ۷ پرو هستند که تجربه رانندگی و استفاده از خودرو را به‌طور قابل توجهی بهبود می‌بخشند. در سمت دیگر، تیگو ۷ پرو که تحت برند فونیکس در ایران عرضه می‌شود، نسخه‌ای از نسل دوم چری تیگو ۷ است. این مدل با طراحی لوکس‌تر و ویژگی‌های کاربردی‌تری نسبت به نسل قبلی خود وارد بازار شده است. با طول ۴۵۰۰ میلی‌متر و عرض ۱۸۴۲ میلی‌متر، تیگو ۷ پرو ابعاد مناسبی دارد و ارتفاع بیشتر آن (۱۷۴۶ میلی‌متر) به فضای سرنشینان کمک می‌کند. حجم باک خودرو نیز به ۴۵ لیتر می رسد و وزن کلی آن ۱۷۲۰ کیلوگرم اعلام شده است. از مقایسه خصوصیات و مشخصات فنی دو خودروی لاماری ایما و تیگو ۷ پرو، مشخص شد که هر دو خودرو دارای امکانات و ویژگی‌های بسیاری هستند که آن‌ها را به خودروهای برترین در دسته خود تبدیل کرده‌اند.

خودرویی که در زمان عرضه به بازار کشور بسیار عجیب و البته جذاب و جوان‌پسند ایفای نقش کرد. البته به دلیل فاصله محوری بزرگ‌تر، وضعیت لاماری ایما ازلحاظ میزان فضای داخلی نسبت به تیگو ۷ پرو برتر بوده و به‌ویژه سرنشین در ردیف عقب این خودرو فضای پای بیشتری در اختیار خواهد داشت. در مورد گنجایش صندوق‌عقب نیز باید بدانید که گنجایش فضای بار لاماری ایما حدود ۴۸۰ لیتر است که قدری بزرگ‌تر از صندوق‌عقب ۴۱۴ لیتری فونیکس تیگو ۷ پرو خواهد بود.

لاماری ایما و فونیکس تیگو 7 پرو هر دو از امکانات و تجهیزات نسبتا خوبی برخوردار هستند، اما تفاوت هایی در جزئیات آنها دیده می شود. بررسی دقیق تر امکانات این دو خودرو می تواند به خریداران در تصمیم گیری کمک کند. سخن پایانیهر دو تیگو 7 پرو و لاماری ایما خودروهایی با ویژگی‌ها و تجهیزات منحصربه‌فرد هستند که جذابیت‌های خود را دارند. همچنین، در نهایت قیمت و موجودی نیز می‌تواند در انتخاب نهایی تأثیرگذار باشد. بنابراین، برای انجام یک انتخاب بهتر، توصیه می‌شود تست رانندگی و مقایسه مستقیم این دو خودرو را در نظر بگیرید. کلیت داشبورد حس اسپرت بودن را القا می‌کند و در مدل هیبریدی نیز دو نمایشگر دیجیتالی متصل به یکدیگر با ابعاد ۱۰.۲۵ اینچی جزو اصلی‌ترین شاخصه‌های کابین خواهند بود.

اگر عملکرد فنی و قیمت مناسب اولویت شماست، لاماری ایما انتخاب بهتری خواهد بود. در مجموع می توان گفت تیگو 7 پرو از نظر امکانات ایمنی و رفاهی برتری نسبی دارد. سیستم های کمکی راننده پیشرفته تر، امکانات رفاهی بیشتر صندلی ها و سیستم دوربین 360 درجه از مزیت های این خودرو هستند. در بخش رفاهی، هر دو خودرو سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی راننده برقی و سانروف پانوراما دارند.

اما تیگو 7 پرو با گیربکس CVT رانندگی نرم تر و آرام تری را ارائه می دهد که می تواند برای برخی رانندگان مطلوب تر باشد. یکی از مهمترین تفاوت های لاماری ایما و فونیکس تیگو 7 پرو در بخش پیشرانه و مشخصات فنی آنها است. هر دو خودرو از موتورهای 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ استفاده می کنند، اما تفاوت های قابل توجهی در خروجی و عملکرد آنها وجود دارد. همچنین، در این مقاله به تفاوت‌های مهمی در تجهیزات موجود در این دو خودرو اشاره شده است. به‌عنوان مثال، لاماری ایما دارای دوربین ثبت وقایع، فرمان سه حالته، کول باکس و صندلی‌های بادکش است که در تیگو 7 پرو وجود ندارند. مقایسه تیگو ۷ پرو هیبرید و لاماری ایما هیبرید می‌ تواند به خریداران کمک کند تا با ویژگی‌های فنی، طراحی و امکانات این دو خودرو بهتر آشنا شوند و انتخاب مناسبی انجام دهند.

در مقابل، شرکت آرین موتور که مسئول واردات لاماری ایما است، با افزایش تیراژ تولید و گسترش نمایندگی‌ها به‌زودی قادر خواهد بود تا خدمات پس از فروش خود را به سطح قابل قبولی برساند. لاماری ایما و تیگو 7 پرو دو خودرو پرطرفدار در بازار ایران هستند که در این مقاله به مقایسه دقیق مشخصات فنی و تجربه رانندگی آنها خواهیم پرداخت. این دو کراس‌اوور جوان‌پسند از پیشرانه‌های 1.5 لیتری توربو بهره می‌برند، اما هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند که بر تجربه رانندگی و عملکرد آنها تأثیر می‌گذارد. لاماری ایما دارای یک موتور بنزینی ۱٫۵  لیتری با توان ۱۹۵ اسب بخار است که با یک جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه تر و سیستم انتقال FWD محور جلو همراه است.

حداکثر سرعت ایما نیز 195 کیلومتر بر ساعت است که از 185 کیلومتر بر ساعت تیگو 7 پرو بیشتر است. در بخش سرگرمی، هر دو خودرو از نمایشگر لمسی بزرگ 10.25 اینچی با قابلیت اتصال به گوشی هوشمند بهره می برند. اما نمایشگر پشت فرمان ایما با 10.25 اینچ بزرگتر از نمونه 7 اینچی تیگو 7 پرو است. از سوی دیگر، تیگو 7 پرو به سیستم دوربین 360 درجه مجهز است که دید بهتری هنگام پارک کردن فراهم می کند، در حالی که ایما تنها دوربین دنده عقب دارد. در مجموع می توان گفت فضای داخلی ایما برای افرادی که به دنبال محیطی مدرن و هیجان انگیز هستند جذاب تر خواهد بود.

اگرچه تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید نیز ظاهر بسیار چشم‌نواز و زیبایی دارد اما جذابیت و حس اسپرت و خشن در لاماری ایما هیبرید بسیار تقویت شده است. در بخش تجهیزات رفاهی هم تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید یک سر و گردن بالاتر از لاماری ایما هیبرید است و فهرست بلندبالای ویژگی‌ها و تجهیزات رفاهی آن توانایی متقاعد کردن بخش قابل توجهی از خریداران دو دل و مردد بین این مدل محصول را خواهد داشت. تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید در بخش قوای محرکه از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو استفاده می‌کند اما در کنار آن دو موتور برقی وجود دارد تا قدرت و گشتاور ترکیبی این مجموعه به ۳۲۶ اسب بخار و ۵۱۰ نیوتون متر برسد. صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷ ثانیه، مصرف سوخت زیر ۲ لیتر در صد کیلومتر و شعاع حرکتی حدود ۸۰ کیلومتری در حالت برقی از جمله ویژگی‌های تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید به شمار می‌روند. مقایسه تیگو ۷ پرو هیبرید و لاماری ایما هیبرید نشان می دهد که لاماری ایما هیبرید نیز از پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۵ لیتری استفاده می ‌کند که قادر به تولید ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر است. قدرت تولیدشده توسط یک جعبه‌دنده DHT به چرخ‌های جلو منتقل می ‌شود و خودرو برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، به ۸.۱ ثانیه نیاز دارد پیش از این که به حداکثر سرعت خود که ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است برسد.

جدال سنگین کراس‌اوورهای سایز کوچک نه‌فقط در بازار ایران، بلکه در تمامی بازارهای جهان به یک درگیری استاندارد و طبیعی در میان خودروسازان بدل شده است. با اوج گرفتن میزان محبوبیت کراس‌اوورها به‌جای خودروهای سدان، استیشن واگن و MPV، خودروسازان هزینه و زمان بیشتری را صرف ارائه یک کراس‌اوور جدید می‌کنند. در آذر ماه ۱۴۰۲ قیمت لاماری x5 در نمایندگی حدود ۱/۷۰۱ میلیارد برآورد شده‌ و در بازار آزاد تا ۱.۹۶۰ میلیارد تومان متغیر است.

این خودرو طراحی ساده‌تری نسبت به لاماری دارد اما نقطه قوت این نوع طراحی ماندگاری بیشتر پس از گذشت چند سال است. طراحان چری در بخش جلوی این خودرو از جلوپنجره‌ای متفاوت استفاده کرده‌اند و تریم اطراف مه شکن‌ها نیز تغییر یافته است. در پروفایل جانبی نیز از رینگ‌های آیرودینامیک استفاده شده و در بخش عقب نیز تفاوت چندانی دیده نمی‌شود. چری از رنگ آبی نیز در بدنه استفاده کرده تا به پاک‌تر بودن این خودرو اشاره کند. در مجموع باید گفت لاماری ایما طراحی جذاب‌تری نسبت به تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید دارد و شاید نگاه‌ها را بیشتر مجذوب خود کند اما تیگو ۷ پرو در بلندمدت طراحی ساده‌تر و دل‌نشین‌تری خواهد داشت. لاماری ایما محصولی از دانگ فنگ و با نام کامل فورتنینگ T5 Evo است که در شرکت آرین موتور آن را در کشورمان عرضه می‌کند.

این خودرو از گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی بهره می‌برد که به بهبود راحتی رانندگی و مصرف سوخت کمک می‌کند. امکانات رفاهی این مدل شامل سیستم دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ‌های هوشمند و سایر تجهیزات مدرن است که تجربه کاربری راحت‌تری را برای کاربران فراهم می‌آورد. نمی توانیم به نمای بیرونی و طراحی خارجی تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید و لاماری ایما هیبرید نگاه کنیم و برتری ظاهری را به محصول لاماری اعطا نکنیم.

چری تیگو ۷ پرو با طراحی لوکس‌تر و امکانات رفاهی پیشرفته، گزینه‌ای جذاب برای خانواده‌ها و کسانی است که به آسایش و فناوری اهمیت بیشتری می‌دهند. صندلی‌های مجهز به تهویه، سیستم صوتی قوی‌تر و کروز کنترل تطبیقی از نقاط قوت این خودرو هستند. با این حال، قیمت بالاتر و قدرت موتور کمتر، ممکن است برای برخی خریداران محدودیت ایجاد کند. تیگو ۷ پرو با قیمت نمایندگی کمتر و امکانات رفاهی بیشتر، برای خانواده‌ها و علاقه‌مندان به راحتی گزینه جذاب‌تری است، اما لاماری ایما با طراحی مدرن و قدرت بالاتر، انتخاب بهتری برای علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت به شمار می‌آید. ماشین تیگو ۷ پرو با موتور توربوشارژ با توان تولید قدرتی به اندازه ۱۵۶ اسب بخار و گشتاوری حدود ۲۳۰ نیوتن متر تولید می‌شود. در مقابل خودروی لاماری ایما با موتور توربوشارژ توان تولید ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر دارد.

لاماری ایما هیبرید مجهز به بلوتوث، پورت USB و خروجی‌های ۱۲ وولت و ۵ وولت در ردیف جلو و عقب است. نبود اتصالات Apple CarPlay و Android Auto در این مدل بسیار به چشم می‌آیند و تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید از این لحاظ، برتری محسوسی دارد. صندلی راننده به سیستم سردکن نیز مجهز است و از ۱۰ جهت پیش‌فرض قابل تغییر به صورت برقی بهره می ‌برد. دوربین عقب، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه و سقف پانورما سایر ویژگی‌های لاماری ایما هیبرید در این بخش را تشکیل می ‌دهند. تیگو ۷ پرو نیز به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است، اما با قدرت ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر، کمی از لاماری ایما ضعیف‌تر است.

نمای جلوی این خودرو با جلوپنجره شش ضلعی بزرگ مشخص می شود که با نوارهای کرومی احاطه شده است. اساسا باید گفت که در بازار ما تیگو 7 پرو یک خودرو جاافتاده است که از نظر تعمیر و لوازم یدکی نیز وضعیت بهتری از لاماری دارد. خرید و فروش تیگو 7 پرو نیز به مراتب ساده‌تر است چراکه این محصول بازار پررونق‌تری دارد. از مزایا تیگو 7 پرو و لاماری اینکه هر دو خودرو از موسسه چینی C-NCAP ستاره ایمنی 5 دریافت کرده‌اند که حاکی از ایمن بودن این دو شاسی‌بلند در بازار ایران است. البته که تیگو 7 پرو هم چهره و طراحی زشتی ندارد اما ظاهر آن بیشتر کلاسیک و طراحی آن به نوعی محافظه‌کارانه است تا خلاقانه و می‌کوشد برای همه سنین و مشتریان مناسب باشد.

لاماری با وجود بهره‌گیری از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو تزریق مستقیم، قادر به تولید توان و گشتاور خروجی بیشتر است. از آن گذشته، این خودرو از گیربکس دوکلاچ تر بهره می‌گیرد و با وجود داشتن ساختار انتقال نیرو شبیه به تیگو ۷ پرو (FWD)، به‌طور کلی دینامیک رانندگی قوی‌تری دارد. مقایسه پیشرانه و گیربکس لاماری ایما و تیگو 7 پرو نشان می‌دهد لاماری ایما قدرتمندتر بوده و می‌توانند رانندگی هیجان‌انگیزی را برای مشتریان جوان خود به همراه داشته باشد. البته گیربکس لاماری بر خلاف Tiggo 7 Pro از حالت تیپ ترونیک بهره نمی‌برد و همین موضوع باعث شده لذت رانندگی آن کاهش پیدا کند. البته در این میان داشبورد لاماری ایما به دلیل یکپارچه بودن نمایشگر مرکزی با صفحه‌آمپر دیجیتالی و همچنین طراحی خاص دریچه‌های تهویه مطبوع نسبت به چری تیگو 7 اسپرت‌تر است. به طور کلی سبک طراحی داشبورد این دو خودرو به یکدیگر شبیه بوده و بر خلاف طراحی بیرونی در بخش داخلی شاهد تفاوت چشمگیری نیستیم.

اگر چه این طراحی منطبق بر دوران عرضه و از نظر بصری جذاب است، اما شباهت کامل آن در تیگو ۷ پرو به‌عنوان یک خودرو نیمه لوکس با X55 در جایگاه یک کراس‌اوور اقتصادی، به مذاق بسیاری از مخاطبان خوش نیامد. دقیقا به همین دلیل است که در نسخه پرو مکس تیگو ۷، این سبک طراحی نمای داخلی با سبک مشابه به تیگو ۸ پرو (یک کلاس بالاتر در خانواده فونیکس تیگو) جایگزین شد. نسل دوم تیگو ۷ اما با تغییرات طراحی بسیار فاحش در سال ۲۰۲۰ روانه بازار جهان شد که بار دیگر نشان‌دهنده تلاش چری برای دستیابی به جایگاه جهانی در زمینه طراحی ظاهری و فنی است. به لطف همکاری مستقیم مدیران خودرو با چری، این گزینه نیز بلافاصله روانه خط تولید ایران شد تا با نام جدید فونیکس در تیپ‌های مختلف تیگو ۷ پرو و تیگو ۷ پرو مکس و و تریم‌های اکسلنت و پریمیوم بازار ایران را تسخیر کند.

در عقب خودرو نیز چراغ های LED یکپارچه دیده می شوند اما طراحی آنها ساده تر از ایما است. سیستم هشدار تردد در نقاط کور به راننده کمک می‌کند تا از وسایل نقلیه‌ای که در نقاط کور قرار دارند، آگاه شود و از بروز تصادف جلوگیری کند. همچنین، سیستم کنترل فاصله با سرعت ثابت به حفظ فاصله ایمن با خودروهای دیگر کمک کرده و نیاز به تنظیم مداوم سرعت را کاهش می‌دهد. هر دو خودرو همچنین به سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در شیب مجهز هستند که راحتی و ایمنی بیشتری را در مسیرهای شیب‌دار فراهم می‌آورد. همچنین، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و کنترل کشش (TCS) در هر دو مدل موجود است که به افزایش ثبات و کنترل در شرایط مختلف جاده‌ای کمک می‌کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *