مقایسه خودرو لاماری با هایما s8

هایما 8s بهتر است یا لاماری؟ مقایسه لاماری با هایما 8s گروه بازرگانی مختاری

کابین لاماری ایما و هایما 8s هم مثل ظاهر بیرونی آن‌ها، سبک طراحی به‌روزی دارد و المان‌هایی مثل مانیتور ایستاده تبلت مانند، غربیلک فرمان D کات و صفحه نشان دهنده‌های تمام دیجیتال در هر دو خودرو دیده می‌شود. در مقابل، لاماری ایما طراحی نرم‌تر و هماهنگ‌تری دارد که بیشتر مطابق با سلیقه عامه بازار است. جلوپنجره بسته آن، همراه با چراغ‌های LED باریک و طراحی منحصر‌به‌فرد سپر جلو، چهره‌ای لوکس و آینده‌نگر به خودرو داده است.

در این فروش برای لاماری ایما مشکی 506 نفر رقابت کردند که در نهایت این خودرو با میانگین قیمتی یک میلیارد و 352 میلیون و 544 هزارتومان یعنی 37 درصد بالاتر از قیمت پایه خریداری شد. 8S و ایما از خطوط برجسته در نمای جانبی استفاده می‌کنند که آنها را کمی عضلانی و جسورتر نشان می‌دهد. لاماری ایما در اردیبهشت ۱۴۰۱ در نمایشگاه شهر آفتاب تهران رونمایی شد .این خودرو که در حقیقت همان دانگ‌فنگ T5 EVO به حساب می‌آید، ماحصل دیگری از گسترش فعالیت‌های دانگ‌فنگ در ایران است. بنابراین اگر ریسک‌پذیر هستید و دید بلند مدتی دارید، خرید هایما 8s ارزش افزوده بیش‌تری برایتان خواهد داشت. اما اگر خودرویی متداول‌تر می‌خواهید که بتوانید راحت‌تر آن را به پول نقد تبدیل کنید؛ قید یک‌سری آپشن بیش‌تر را بزنید و خرید لاماری ایما را در دستور کار قرار دهید. طراحی لاماری در این بخش هم نرم‌تر است و یک کلاستر یک تکه با نمایشگر روی داشبورد برای آن در نظر گرفته شده است.

همچنین مهم‌ترین ضعف لاماری ایما، نبود تعویض دستی دنده یا همان تیپ ترونیک است که می‌تواند روی تجربه شما برای رانندگی با این خودرو تاثیر منفی بگذارد. طراحی داخلی هایما 8S به ویژه با وجود دریچه‌های تهویه شش ضلعی، زیباست و با نمای بیرونی خودرو همخوانی دارد و درمجموع فرمی متعادل، اسپرت و عامه‌پسند را به نمایش می‌گذارد. به‌خصوص در نسخه‌هایی که با تریم داخلی دو رنگ عرضه می‌شوند، این جذابیت بیش از پیش بوده و نمای دلنشین‌تری را شاهد هستیم.

مقایسه لاماری با هایما 8s از نظر طراحیخوش‌بختانه لاماری ایما و هایما 8s سبک طراحی به‌روز و جسورانه‌ای دارند که برای اکثر افراد جذاب است. در هر دو خودرو المان‌های مشترکی مثل چراغ‌های جلو دوتیکه، چراغ‌های عقب پیوسته، آینه‌های جانبی پایه‌دار روی درب‌ها و رینگ‌های بزرگ هستیم که چهره‌ای خشن و اسپرت به آن‌ها می‌بخشد.اما تفاوت اصلی طراحی در مجموع خطوط بدنه رقم خورده است. جایی که طراحان هایما 8s بیش‌تر از خطوط شکسته و زوایای تیز استفاده کرده‌ اما طراحان لاماری خطوط نرم‌تر را ترجیح داده‌اند.

در هر دو خودرو المان‌های مشترکی مثل چراغ‌های جلو دوتیکه، چراغ‌های عقب پیوسته، آینه‌های جانبی پایه‌دار روی درب‌ها و رینگ‌های بزرگ هستیم که چهره‌ای خشن و اسپرت به آن‌ها می‌بخشد. هایما 8S از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره می برد که بدین ترتیب، یکی از قدرتمندترین کراس اوورهای بازار ایران خواهد بود. در ضمن کیفیت متریال و پلاستیک‌های به‌کاررفته در کراس اوور اسپرت هایما نسبت به محصول آرین پارس موتور کمی بالاتر است. کراس اوورهای چینی هایما 8S و لاماری ایما، جزو جذاب‌ترین و مهیج‌ترین محصولات بازار ایران در کلاس خود محسوب می‌شوند و رفته‌رفته به رقبای اصلی همدیگر در سگمنت شاسی بلندهای جمع‌وجور شهری تبدیل شده‌اند. هایما ۸S از یک موتور ۱/۶ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره می‌برد که بدین ترتیب، یکی از قدرتمندترین کراس اوورهای بازار ایران خواهد بود.

لاماری ایما در نمای عقب هم مطابق با جدیدترین سبک طراحی خودرو در دنیا بوده و چراغ های LED سرتاسری، چراغ های اصلی عقب را به یکدیگر متصل کرده اند. در دو طرف اگزوز نیز دو خروجی اگزوز دایره ای شکل نصب شده که چهره لاماری ایما را اسپرت تر جلوه می دهند. عموم خودروهای وارد شده در آن زمان، از نظر طراحی خارجی، داخلی، کیفیت متریال کابین، آپشن‌ها و حتی پیشرانه در سطح پایینی قرار داشتند و به اصطلاح بیش از حد بی کیفیت بودند.

همچنین داخل سپر دو خروجی اگزوز واقعی تعبیه شده که چهره هایما ۸S را اسپرت تر جلوه می دهند. در سوی دیگر لاماری ایما علی‌رغم کمبودهایی که در زمینه امکانات و همچنین نبود تیپ ترونیک دارد، اما خودروی زیباتری به نظر می‌رسد، کابین جادارتر و صندوق عقب بزرگ‌تری دارد، توان فنی مناسب و کیفیت سواری لذت‌بخشی را در اختیار شما می‌گذارد. پس اگر با کاستی‌ها و کمبودهای این خودرو مشکلی ندارید، می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید یک کراس‌اوور شهری باشد. با توجه به آن که وزن این دو خودرو یکسان است و عملکرد فنی آنها نیز در یک سطح قرار دارد، می‌توان نتیجه گرفت که شتاب و چابکی لاماری ایما و هایما 8S تفاوت چندان محسوسی با یکدیگر نخواهد داشت. در مجموع برای مقایسه لاماری با هایما 8s از نظر طراحی می‌توانیم بگوییم که چهره لاماری ایما تاحدودی هماهنگ‌تر و عامه‌پسندتر است اما ظاهر هایما 8s به دلیل تعداد کم‌تر در خیابان‌ها، خاص‌تر به نظر می‌رسد.

هایما 8S از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره می برد. از سوی دیگر، هایما ۸S نیز خودروی نسبتاً جدیدی است که در سال ۲۰۱۹ راهی بازار چین شد. این ماشین روی پلت‌فرم HMGA هایما ساخته شده و جدیدترین محصول این شرکت محسوب می‌شود. لاماری محصول یک از برندهای زیرمجموعه دانگ‌فنگ بنام فورتینگ بوده و نام اصلی آن T5 Evo است. این خودرو برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۲۰ در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی شد و جالب اینکه پلت‌فرم مشترکی با کراس‌اوور فردا T5 دارد.

نمای رو به رو هایما 8S با توجه به کروم کاری جلوپنجره و طراحی ساده سپر، زیبا و خانواده پسند است. پیش از این دو مدل هایما در کشورمان حضور داشت که در مقام مقایسه یا 8S هیچ حرفی برای گفتن ندارند. به واسطه فرم طراحی دیلایت‌ها و مجموعه چراغ‌های اصلی و جلوپنجره مشکی براق که مکمل یکدیگر هستند، زمانی که رو به روی این خودرو قرار می‌گیرید انواع تشبیه‌ها به ذهنتان خطور می‌کند. درون کابین، نمایشگر دیجیتال بزرگ، فرمان دی‌کات و کنسول میانی ساده، فضایی مدرن و تکنولوژیک را ایجاد کرده است. در مجموع، اگر به دنبال طراحی جسورانه و اسپرت‌تر هستید، هایما 8S انتخاب بهتری خواهد بود، اما اگر سادگی، هماهنگی و طراحی لوکس را ترجیح می‌دهید، لاماری ایما گزینه مناسبی است. بازار کراس اوورهای سایز متوسط چینی در ایران روز به روز داغ تر می شود و این روند با ورود هایما 8S  به بازار، شدت بیش تری نیز خواهد گرفت.

اما این نسخه هنوز به بازار عرضه نشده است و ما هم امروز همان نسخه اولیه لاماری ایما را مدنظر داریم. اگر به دنبال عملکرد قدرتمندتر، شتاب بهتر و امکانات رفاهی بیشتر هستید، هایما S8 گزینه‌ای ایده‌آل است. اما اگر قیمت پایین‌تر، مصرف سوخت اقتصادی‌تر و طراحی لوکس‌تر برای شما مهم‌تر است، لاماری ایما انتخاب بهتری خواهد بود؛ همچنین، با توجه به شرایط فروش اقساطی هر دو خودرو، می‌توانید با توجه به بودجه و نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در نهایت، توصیه می‌شود قبل از خرید، از نمایندگی‌های معتبر بازدید کرده و هر دو خودرو را به صورت عملی تست کنید تا تصمیم نهایی را با اطمینان بیشتری بگیرید. جلوپنجره بزرگ با الگوی مشبک، چراغ‌های LED باریک و طراحی سپر جلو، به این خودرو چهره‌ای تهاجمی و جذاب بخشیده است. در نمای جانبی، حجم‌دهی عضلانی و خطوط برجسته روی درها، حس پویایی خودرو را تقویت می‌کند.

رفته رفته با پیش رفت صنعت خودروسازی چین و ادامه واردات و تولیدات این کلاس، در حال حاضر شاهد کراس‌اوورهای جذاب‌تر با امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر هستیم و قصد داریم تا دو مدل از جدیدترین آنها یعنی لاماری ایما و هایما 8S را با یکدیگر مقایسه کنیم. در مقابل، لاماری ایما نیز با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه عملکردی مشابه دارد. امکاناتی مانند سیستم هشدار نقطه کور، ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر لمسی و دوربین ۳۶۰ درجه در این خودرو نیز یافت می‌شود. پیشرانه‌های توربوشارژ تزریق مستقیم به‌تدریج به پای ثابت مشخصات فنی خودروهای چینی، به‌خصوص کراس اوورهای نیمه‌لوکس، تبدیل شده‌اند. در این میان هایما 8S با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم خود قادر است ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن.متر گشتاور تولید کند.

در سمت دیگر هایما 8s را داریم که نخستین بار در سال 2019 معرفی و به بازار عرضه شده است. هایما 8s از اواخر سال 1401 روی خط مونتاژ ایران خودرو خراسان آمد تا پس از هایما s7 و هایما s5 سومین حاصل همکاری هایما با بزرگ‌ترین خودروساز کشور باشد. در ابتدا مقایسه هایما 8s با لاماری ایما بهتر است معرفی مختصری از این دو خودرو داشته باشیم. لاماری ایما در اصل محصولی از زیرمجموعه فورتینگ (Forthing) گروه بزرگ دانگ فنگ است و در بازار چین با نام فورتینگ T5 EVO شناخته می‌شود.

این کراس‌اوور کامپکت محصول سال 2020 است و از اواسط سال 1401 با نام لاماری ایما توسط شرکت آرین پارس موتور مونتاژ و به بازار کشورمان عرضه می‌شود. با وجود این‌که لاماری ایما فعلاً تنها محصول سواری آرین پارس موتور است، با استقبال مناسبی از سوی خریداران ایرانی روبه‌رو شده و یکی از پرتقاضاترین کراس‌اوورهای چینی بازار کشور ما است. لاماری ایما از پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتر توربو 4A95TD استفاده می‌کند که 197 اسب‌بخار قدرت و 285 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در مقابل هایما از پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتر توربو HMA GA16-YF بهره می‌برد که خروجی آن 195 اسب‌بخار قدرت و 293 نیوتن‌متر گشتاور است. انتقال قدرت به چرخ‌های جلو در ایما توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر و در هایما توسط گیربکس 6 سرعته انجام می‌شود.

حداکثر قدرت موتور هایما در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و بیشترین گشتاور آن از ۱۵۰۰ دور در دقیقه در دسترس خواهد بود. خوشبختانه جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته  AT مجهز به تورک کانورتور در هایما ۸ اس به کار گرفته شده تا نیروی موتور را به چرخ‌های جلو برساند. در ادامه دعوت می‌کنیم مطلب مقایسه هایما 8S با لاماری ایما را از مجله خودرو45 مطالعه کنید تا اگر قصد خرید یکی از این دو ماشین چینی مونتاژی را دارید، با نقاط ضعف و قوت و همچنین قیمت و ارزش هر کدام از این خودروها آشنا شوید. هر دو خودرو در بخش داخلی از طرحی نسبتا اروپایی بهره مندند، اما سبک و سیاق و سرلوحه هر کدام متفاوت است. در هایما شاهد شباهت‌هایی با کابین محصولات پژو و لامبورگینی اوروس (!) هستیم و در لاماری داشبورد و خصوصا بخش دریچه‌های تهویه به محصولات مرسدس شباهت دارد. البته هیچ تست ایمنی رسمی روی لاماری ایما و هایما 8s انجام نشده است و نمی‌توانیم اظهارنظر دقیقی در خصوص میزان ایمنی کلی این دو خودرو در تصادفات داشته باشیم.

قدرت، گشتاور و وزن هر دو خودرو در یک محدوده بوده و تنها تفاوت به گیربکس آنها مربوط شده که برای هایما از نوع اتوماتیک شش سرعته معمولی و برای لاماری از نوع دو کلاچه تر است. چراکه گیربکس اتوماتیک لاماری ایما فاقد امکان تعویض دنده به صورت دستی (تیپ ترونیک) بوده و این موضوع کنترل خودرو را در سرازیری ها مقداری دشوار می کند. اما گیربکس شش سرعته اتوماتیک هایما 8S دارای امکان تعویض دنده دستی بوده و کنترل خودرو در سرایزی را ساده تر ساخته و به راننده امکان تعویض دنده به صورت دستی را هم می دهد. البته به تازگی آرین پارس موتور از نسخه فول آپشن لاماری با نام لاماری ایما X رونمایی کرده است که می‌تواند از نظر آپشن کاملاً با امثال هایما 8s رقابت کند.

در هایما 8 اس هم فرم اسپرت و خشن دیده می‌شود اما در بخش‌های جلو و عقب خطوط طراحی تند و تیز در نظر گرفته شده است. در لاماری از رینگ‌های اسپرت مشکی رنگ استفاده می‌شود که با طراحی کلی اتومبیل همخوانی دارد. البته که این نکته در مجله اینترنتی خرید ناب قابل ذکر است که طراحی خودرو یک موضوع سلیقه ای بوده و نمی توان به طور قطعی اعلام کرد که کدام یک از دو خودرو هایما ۸S و لاماری ایما طراحی بهتری دارند. نرمی سواری این دو کراس اوور شهری در حد متوسط قرار دارد و در جاده‌های آسفالت و معمولی می‌توانند سواری لذت‌بخشی را به کاربران هدیه دهند.

معرفی لاماری ایما و هایما 8sدر ابتدا مقایسه هایما 8s با لاماری ایما بهتر است معرفی مختصری از این دو خودرو داشته باشیم. لاماری ایما در اصل محصولی از زیرمجموعه فورتینگ (Forthing) گروه بزرگ دانگ فنگ است و در بازار چین با نام فورتینگ T5 EVO شناخته می‌شود. در بخش مصرف سوخت اما برتری با لاماری است که به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۶٫۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند اما این رقم برای هایما ۷٫۲ لیتر است. یکی از ترندهای جدید در طراحی خودرو استفاده از چراغ های دو تایی در نمای جلو بوده که هایما ۸S نیز مطابق با این ترند طراحی شده و در بالاترین قسمت جلو چراغ های روشنایی در روز و مقداری پایین تر چراغ های اصلی قرار گرفته اند. کراس اوور هایما ۸S دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۵۶۵، ۱۸۵۰ و ۱۶۸۲ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۷۰۰ میلی متر اعلام شده است.

هر دو خودرو کراس اوورهای متوسط هستند که می‌توانند برای استفاده در سطح شهر و مسافرت مورد استفاده قرار بگیرند. ابعاد و اندازه این دو خودرو خیلی نزدیک به یکدیگر است تا جایی که طول آن‌ها برابر است و تفاوت را می‌توانید در ارتفاع و عرض آن ببینید. ارتفاع مناسب و همچنین فضای کافی پاها برای سرنشینان عقب از جمله مزیت‌های کابین این دو خودرو است. البته فضای داخلی لاماری از هایما کمی بیشتر است که این یک مزیت برای به شمار می‌رود. هر دو خودرو هایما ۸S و لاماری ایما مطابق با جدیدترین سبک طراحی خودرو هستند و چهره ای اسپرت، خشن و جذاب را به نمایش می گذارند.

زیر کاپوت لاماری یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که هایما از یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این پیشرانه در کارخانه شنیانگ میتسوبیشی در چین تولید شده است و جزو قوی‌ترین پیشرانه‌های ۱/۵ لیتری توربو در بازار چین به حساب می‌آید. لاماری ایما می‌تواند ۱۹۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید کند و جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته خیس (Wet) نیز توان پیشرانه را به چرخ‌های جلوی این کراس اوور آرین موتور می‌رساند. در مقابل خودرو لاماری ایما طولی برابر با خودرو هایما 8 اس دارد اما عرض آن یک سانتی‌متر و فاصله محوری آن 1.5 سانتی‌متر بیشتر از کراس اوور ایران خودرو است. طراحی این محصول آرین پارس موتور نیز همچون نوار باریک چراغ‌های ال‌ای‌دی، تورفتگی قسمت زیرین جلوپنجره، وجود چراغ‌های روشنایی اصلی در گوشه‌های سپر و… سبب شده تا این خودرو هم ظاهری اسپرت و جوانانه‌پسند داشته باشد. لاماری ایما در نمای جانبی به لطف شیب سقف در قسمت عقب استایلی کوپه مانند را به نمایش می گذارد و امروزه کراس اوورهای کوپه به دلیل دارا بودن چهره اسپرت طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

پیشرانه هایما 8S قادر به تولید ۱۸۲ تا ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ تا ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک (دستی) به چرخ های جلو هایما 8S  منتقل می‌شود. این مشخصات کاملاً متناسب با وزن ۱۵۶۰ کیلوگرمی هایما 8S است و عملکرد خوبی را برای این خودرو رقم می زند. هایما 8S با اتکا به این موتور ۱.۶ لیتری توربو قادر است طی حدود ۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که یکی از سریع ترین کراس اوورهای موجود در بازار ایران است. به گزارش خودرونویس، هایما یکی از قدیمی ترین برندهای چینی بوده که سالهاست محصولات مختلفی از این برند توسط ایران خودرو به بازار ایران عرضه شده و استقبال خوبی از دو محصول هایما S5 و S7 توسط مشتریان شده است.

در مورد اندازه فضای داخل کابین این خودروها هم باید گفت که تقریبا اتاقی جادار برای ۵ نفر وجود دارد، اما سرنشینان ردیف عقب لاماری، فضای پا و همچنین فضای سر کمی بیشتری در اختیار خواهند داشت. لنت فیلتر کمک فنرشما میتوانید با استفاده از این کاتالوگ ها قطعه مورد نظر خودور خود را پیدا کرده و سفارش بگذارید کاتالوگ لنت فیلتر کمک فنر. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. تحلیل و نقد کسب و کارها و کالاها از اهداف خرید ناب است که امیدواریم شما عزیزان ما را یاری و راهنمایی بفرمایید.

در این مقاله دو کراس اوور جدید بازار یعنی هایما 8S و لاماری ایما را مقایسه خواهیم کرد. اما حقیقت این است که هایما 8s علی‌رغم عرضه از سوی ایران خودرو، تاکنون در تعداد محدودی به بازار آمده و مدت‌ها است که شرایط فروش جدیدی برایش اعلام نمی‌شود. همین موضوع باعث شده است تا لاماری ایما از نظر بازار خرید و فروش و حتی خدمات پس از فروش، دست برتر را داشته باشد. همین موضوع باعث شده است تا لاماری ایما از نظر بازار خرید و فروش و حتی خدمات پس از فروش، دست برتر را داشته باشد. چراغ های دو قسمتی در بخش دماغه، جلوپنجره کهکشانی با پرداخت های کرومی در گرافیک داخلی و لبه ها، چراغ های عقب به هم پیوسته و… از مواردی هستند که در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می نمایند.

در کنار چراغ‌های جلو مجزا و چراغ‌های عقب پیوسته، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی و پشت فرمان یک تکه نیز جزئی از ترند جهانی محسوب می‌شود. لاماری ایما دقیقا از این ترند پیروی و همزمان با طراحی دریچه‌های هوا گرد، کابین خود را به محصولات مرسدس بنز نزدیک کرده است. صندلی‌ها، فرمان و رو دری‌ها از جنس چرم هستند و دیگر اجزا از پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند. کنسول میانی با تریم مشکی پیانویی میزبان کنترلگر‌های تهویه مطبوع، کاپ هُلدر، لیور دنده، ترمز دستی برقی، اتو هُلد، سیستم کمک در سرپایین و مود‌های رانندگی است. خوش‌بختانه لاماری ایما و هایما 8s سبک طراحی به‌روز و جسورانه‌ای دارند که برای اکثر افراد جذاب است. در هر دو خودرو المان‌های مشترکی مثل چراغ‌های جلو دوتیکه، چراغ‌های عقب پیوسته، آینه‌های جانبی پایه‌دار روی درب‌ها و رینگ‌های بزرگ هستیم که چهره‌ای خشن و اسپرت به آن‌ها می‌بخشد.

در سوی دیگر طرح داشبرد لاماری ایما در نوع خود قابل قبول به نظر می‌رسد، اما به هر حال، این سبک طراحی تا حد زیادی مینیمال بوده و جزئیات و ریزه‌کاری‌های جذاب در آن کمتر دیده می‌شود. لاماری ایما در طراحی بدنه خود شباهت‌هایی به برخی محصولات جگوار داشته و درمجموع فرمی عضلانی و شیک دارد. هایما 8S نیز به ویژه در فرم چهره اسپرت و خشن ظاهر شده و توانسته مشتریان جوان‌تر را به سمت خود جلب کند. به طور کلی، شتاب صفر تا صد هایما 8S علی‌رغم ادعای شرکت سازنده که در محدوده کمتر از ۸ ثانیه اعلام شده است، در عمل نزدیک به ۹.۴ ثانیه خواهد رسید. البته کیفیت بنزین داخلی نیز در افت شتابگیری این دو خودرو بی‌تاثیر نیست و اگر با بنزین باکیفیت و تحت شرایط استاندارد از این خودروها تست شتاب گرفته شود، نتایج بهتری به دست می‌آید.

در نمای جانبی، خطوط ساده‌تر و دستگیره‌های هم‌رنگ بدنه، طراحی مینیمالیستی لاماری را برجسته می‌کند. از نظر ابعاد، هایما 8S نسبت به لاماری ایما کمی کشیده‌تر و جادارتر است که بر فضای کابین نیز تاثیر مثبتی دارد. داخل کابین این خودرو، ترکیبی از نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی، داشبورد مینیمال و استفاده از متریال با کیفیت، حس یک خودروی مدرن را به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند. البته شما با خرید نسخه‌های قدیمی‌تر مانند خرید هایما s7 نیز خودرویی با ظاهر جسورانه دریافت خواهید کرد. شاید لاماری ایما امکانات کمتری نسبت به هایما 8 اس داشته باشد اما با ورود لاماری ایما ایکس بخش مقایسه امکانات رفاهی این دو خودرو هم جذاب‌تر شد. سال پیش همراه با این محصول، مدل دیگری از هایما به نام ۷X نیز معرفی شد که هر دو موتور و گیربکس یکسانی دارند.

در این مقاله دو کراس اوور جدید بازار یعنی هایما 8S  و لاماری ایما را مقایسه خواهیم کرد. کراس اوورهای چینی بخش مهمی از بازار خودروهای گران قیمت و میان قیمت ما را به خود اختصاص داده‌اند. اما در بخش امکانات ایمنی و رفاهی قطعا برگ برنده در اختیار هایما خواهد بود و تنها ضعف لاماری در این قسمت نمایان می‌شود که به احتمال زیاد در آینده نسخه فول آپشن این کراس‌اوور نیز در بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که لاماری ایما از جعبه دنده دوکلاچه تَر استفاده می‌کند که استهلاک آن نسبت به نمونه‌های مجهز به مبدل گشتاور بالاتر بوده و دردسرهای بیشتری را برای مالک خودرو به وجود می‌آورد.

اما اگر طراحی ظاهری اسپرت تر و کوپه استایل مدنظرتان است، لاماری ایما را پیشنهاد می کنیم. محبوبیت زیاد خودروهای کراس اوور و شاسی بلند باعث شده که خودروسازان در سالهای اخیر کراس اوورهای متعددی را به بازار ایران عرضه کنند. هایما 8S و لاماری ایما دو کراس اوور تازه وارد بازار ایران هستند که در یک سگمنت قرار داشته و رقیب مستقیم یکدیگر محسوب می شوند. در این مطلب قصد داریم مقایسه ای بین هایما 8S ایران خودرو و لاماری ایما آرین پارس موتور داشته باشیم و ویژگی های این دو کراس اوور تازه وارد چینی را با یکدیگر مقایسه کرده ایم. هایما 8 اس از لحاظ فنی به یک موتور 1.6 لیتری چهارسیلندری 16 سوپاپ با سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز شده که پیشرانه آن 182 تا 195 اسب بخار قدرت، همچنین 280 تا 293 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این پیشرانه را یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک که قابلیت تعویض دنده دستی دارد به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

در بالاترین قسمت پروفیل جلو دو چراغ LED روشنایی در روز باریک و عریض نصب شده اند که سنت جدید طراحی خودروست و چراغ های اصلی مقداری پایین تر و درون سپر نصب شده اند. هر دو خودرو لاماری ایما و هایما 8S به عصر جدید طراحی خودروهای چینی تعلق دارند و فرم ظاهری آنها آینده‌نگرانه و مدرن به نظر می‌رسد. در نمای جلوی این کراس‌اوورها می‌توان شباهت‌هایی به ویژه در طرح چراغ‌ها مشاهده کرد. کراس‌اوورهای چینی در سال‌های اولیه حضور در بازار کشور ما از نظر عملکرد فنی حرف چندانی برای گفتن نداشتند و صرفاً با ظاهر و آپشن‌های قابل قبول خود، خریداران را جذب می‌کردند. اما یکی دو سالی است که شرایط تغییر کرده است و برخی از قدبلندهای چینی با مشخصات فنی مناسبی پا به ایران گذاشته‌اند. پس تا پایان مقایسه لاماری با هایما 8s همراه ما باشید تا ببینیم نتیجه این نبرد جذاب چه خواهد بود.

هرچند ایران خودرو سهم قابل قبولی از بازار کراس اوورهای چینی را با هایما S5 پلاس و S7 پلاس به خود اختصاص داده، اما هدف این شرکت از رونمایی و عرضه هایما 8S چیز دیگریست. ایران خودرو با عرضه هایما 8S قصد سهم خواهی از بازار کراس اوورهای لوکس تر و همچنین رقابت با کراس اوورهای وارداتی را دارد. آرین پارس موتور هم کراس اوور لاماری ایما را به عنوان اولین محصول سواری خود به بازار ایران عرضه کرده که یک کراس اوور چینی با ذات اسپرت و مشخصات قابل قبول است. هایما 8S و لاماری ایما با توجه به ابعاد و مشخصات فنی، رقیب اصلی یکدیگر محسوب شده و در این مطلب قصد مقایسه هایما 8S ایران خودرو و لاماری ایما آرین موتور را با یکدیگر داریم. تا قبل از این بخش، سلیقه و اختلافات اندکی هر دو خودرو را در یک سطح نگه‌داشته بود اما با ورود به بخش امکانات ایمنی و رفاهی کفه ترازو به شدت به سمت هایما 8S پایین می‌آید.

همچنین در کابین هایما خودرو دکمه‌های فیزیکی بیشتری دیده می‌شود که این موضوع سبب شده دسترسی به تنظیمات هایما 8S و قابلیت‌های مختلف این خودرو ساده‌تر از دیگنیتی شود. داخل هایما به لطف دریچه‌های تهویه شش‌ضلعی، صفحه آمپر دیجیتالی و طراحی زیبای کنسول مرکزی، جذاب و مدرن به نظر می‌رسد. به پایان مقایسه لاماری با هایما 8s رسیدیم و وقت آن است که ببینیم در نهایت کدام خودرو ارزش خرید بیش‌تری دارد؟ وقتی مبنای قضاوت خود را اطلاعات روی کاغذ قرار دهیم، هایما 8s به لطف آپشن‌های بیش‌تر و عملکرد فنی تاحدودی بهتر، ارزش خرید بالاتری خواهد داشت.

این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4565، 1860 و 1690 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2715 میلی متر اعلام شده است. لاماری ایما دارای استاندارد آلایندگی یورو5 بوده و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.5 لیتر بنزین مصرف می کند. هایما 8S با یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم GDI به بازار ایران عرضه می شود. موتور هایما 8 اس قادر به تولید 192 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور بوده و این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته مانند بیشتر کراس اوورهای چینی به چرخ های جلو منتقل می شود. به گفته هایما و ایران خودرو، کراس اوور هایما 8S می تواند طی 8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. هایما 8S با این موتور 1.6 لیتری TGDI خود یکی از قدرتمندترین کراس اوورهای چینی بازار ایران محسوب می شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *