مقایسه خودرو کی ام سی K7 و لاماری ایما
با استفاده از یک گیربکس 6 دنده دو کلاچه تر (Wet DCT)، K7 قادر به شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را در 12 ثانیه دارد. سیستم تعلیق مکفرسون در محور جلو و تعلیق مولتی لینک در محور عقب، همراه با ترمزهای دیسکی، ABS، EBD و BA، از ویژگیهای ایمنی این خودرو است. در بازار خودروهای امروزی، انتخاب خودروی مناسب برای نیازهای خود از اهمیت بالایی برخوردار است.
این خودرو در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده است، اما با توجه به وجود سیستمهای کمک رانندگی نظیر ESP، TCS، سیستم ضد واژگونی، HAC، HDC، رادار بین خطوط و سیستم هشدار تصادف از جلو، ایمنی خودرو را تا حدودی تضمین میکند. در نمای جانبی و عقبی، طراحی متعادل و منسجم این خودرو به چشم میخورد که با روشنایی و جلوه خاص چراغهای عقبی، ظاهری زیبا و جذاب را ارائه میدهد. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد.
با این وجود، نمای جانبی این خودرو بر خلاف نمای جلو کاملاً ساده و یکنواخت طراحی شده و اثری از خط یا حجم فانتزی در آن مشاهده نمیشود. میزان فضای موجود در کابین هر دو خودرو نسبتا جادار است و ۳ سرنشین بزرگسال میتوانند با کمترین محدودیت از صندلیهای ردیف دوم استفاده کنند. صندلیهای ردیف اول این دو نیز کاملا جادار و به فرم ارگونومیک طراحی شده تا راننده و سرنشین بتوانند تجربه سواری لذتبخشی را در ذهن خود ثبت کنند و میشود گفت از این جهت جزو بهترین ماشین های ایرانی برای مسافرت هستند. لاماری با ویژگیهای کیفی بیشتری شناخته شده و در مقایسه با کی ام سی کی 7 مزایای بیشتری برای مشتریان به همراه میآورد. البته تعداد نمایندگیهای خدمات پس از فروش فونیکس نسبت به کی ام سی بیشتر است و برای استفاده از این خدمات در خودروی آریزو۶ جیتی دسترسی بیشتری خواهید داشت.
کیفیت متریال بهکاررفته در کابین خودروها نیز در نوع خود مناسب به نظر میرسد و میتواند رضایتبخش ارزیابی شود. این در حالی است که موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ kmc k7 حدود ۱۷۱ اسب بخار (۱۶۱ اسب بخار برای نمونههای با استاندارد آلایندگی یورو ۵) بهاضافه ۲۵۱ نیوتنمتر گشتاور ایجاد میکند. وزن محصول کرمان موتور نیز حدود ۲۰۰ کیلوگرم نسبت به لاماری سنگینتر است و بنابراین مسلماً در شتابگیری و بهطور کل توان فنی، کی ۷ نسبت به حریف خود ضعیفتر عمل خواهد کرد.
اما این ضربه ها با صدای شدیدی همراه نیست و می توان گفت که با توجه به قابلیت هندلینگ این کراس اوور، چنین واکنش هایی هم در دست اندازها تا حدی منطقی است. لاماری ایما یکی از جدیدترین کراس اوورهای مونتاژی بازار ایران است که در کارخانه آرین پارس موتور مونتاژ می شود و در این محتوا، به سراغ تست و بررسی این خودروی چینی و مونتاژی رفته ایم. فونیکس FX با دو ترکیب به بازار ایران عرضه خواهد شد که ترکیب اول شامل موتور 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه گیربکس 9 سرعته CVT میشود، در حالی که ترکیب دوم از موتور 1.6 لیتری توربوشارژر به همراه گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تشکیل شده است. پیشرانه نخست از نوع MPi یا تزریق غیرمستقیم سوخت است و سازگاری بهتری با بنزین ایران دارد، در حالی که پیشرانه دوم از نوع GDi است و راندمان بالاتری را تحویل میدهد. از آنجایی که دو خودرو دیگر به پیشرانه GDi مجهز هستند، ما نیز در این مقایسه نسخه قویتر فونیکس FX را وارد مقایسه مشخصات فنی میکنیم. قبل از هر چیز در این مقاله دوست داریم بیطرفانه مشتری عزیزمان را در خصوص مقایسه لاماری و kmc k7 به صورت کاملا شفاف راهنمایی کنیم .
در مقایسه ابعاد بدنه، کی ام سی J7 یک سدان با ابعاد 4780 میلیمتر طول، 1820 میلیمتر عرض و 1492 میلیمتر ارتفاع است. این در حالی است که جک S5 یک کراس اوور با ابعاد 4430 میلیمتر طول، 1840 میلیمتر عرض و 1660 میلیمتر ارتفاع است. جلوپنجره الماس نشان این خودرو حالت سه بعدی دارد و چراغهای جانبی آن نیز کوچکتر و صافتر هستند. برای اینکه بتوانید تصویری دقیقتر از عملکرد لاماری و رقبا در شرایط واقعی رانندگی داشته باشید، پیشنهاد میکنیم تست درایو هر یک از این خودروها را تجربه کنید. در تست درایو، میتوانید به صورت مستقیم هندلینگ، شتاب، نرمی سواری و سایر ویژگیهای رانندگی خودرو را ارزیابی کنید.
در نهایت به جدیدترین خودرو این لیست میرسیم، فونیکس FX که در حقیقت چری اومودا 5 است. شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. در بحث طراحی، نتیجهگیری کاملا سلیقهای است و این انتخاب در این موضوع را به شما واگذار خواهیم کرد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
در مرکز داشبورد هم قسمت برجستهتر نسبت به سطح کلی داشبورد را میبینیم که در میانه آن مجهز به کلیدهای لمسی تهویه هوا شده است. KMC J7 از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با 172 اسب بخار قدرت بهره میبرد و دارای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه است. در حالی که JAC S5 موتور 2.0 لیتری توربو شارژ دارد که در نسخه توربو 174 اسب بخار قدرت تولید میکند و از گیربکس CVT استفاده میکند. این تفاوتها در عملکرد موتور و گیربکس میتواند در تجربه رانندگی اثرگذار باشد. خودروهای سواری از نوع کراس اور، با ویژگیها و مشخصات گوناگون، هر کدام جذابیتهای خود را برای مصرفکنندگان دارند.
در زمان نگارش این متن (اسفند 1403) قیمت کی ام سی K7 در بازار بسته به میزان کارکرد از 1.5 میلیارد تومان تا دو میلیارد تومان اعلام میشود. در این رنج قیمتی، کراساوورهای چینی صفر کیلومتری همچون هایما 8S، فونیکس تیگو 7 پرمیوم و حتی کی ام سی X5 کرمان موتور نیز به عنوان یکی از رقبای پایینرده K7 توانایی رقابت با این چینی کارکرده را دارد. همچنین از بین محصولات بهمن موتور نیز کراساوور تازهنفس فیدلیتی الیت و دیگنیتی پرایم نیز از دیگر رقبای KMC K7 به شمار میروند. در بین محصولات نامبرده، هایما 8S به دلیل برخورداری از شبکه خدمات پس از فروش گسترده ایران خودرو، شانس بالاتری نسبت به دیگر کراساوورهای بازار دارد.
برای درک این مساله، کافی است طراحی خودرویی همچون فونیکس FX را با نسل اول ام وی ام X33 مقایسه کنید. بنابراین واضح است که اگر خودروی چابکتر با شتاب بهتر و هیجان رانندگی بیشتر نیاز دارید لاماری ایما میتواند گزینه جذابتری باشد. از لحاظ هماهنگی موتور و گیربکس هم لاماری بهتر عمل میکند و وقفهها و ایرادات گیربکس کی ام سی کی ۷ را نیز معمولا از خود بروز نمیدهد. استایل زیبا شبیه به ترکیبی از محصولات جگوار و لامبورگینی اوروس سبب شد لاماری ایما بین عوام و خواص بسیار معروف و تا حد زیادی محبوب شود. همانطور که اشاره کردیم یکی از دلایل موفقیت لاماری ایما جذابیت ظاهری و استایل همهپسند آن بود که توانست نظرات بسیاری به سمت این کراس اوور مونتاژی چینی جلب کند.
همچنین شکل ضربه گیرهای زیر درها و همچنین باربند روی سقف، باعث شده تا در نمای جانبی هم این کراس اوور طراحی پویا و خوبی را داشته باشد. داخل ماشین کی ام سی K7 بسیار مدرن و زیبا طراحی شده و استفاده از صفحه نمایش بزرگ در وسط کنسول و همچنین یک صفحه نمایش دیجیتالی برای نمایش شمارهگرهای سرعت و دور موتور، روحیه مدرنی را به داخل کابین داده است. دسته دنده این خودرو بسیار زیبا است و باید گفت که به نسبت رقبا، طراحی داخل ماشین KMC K7 نمره بسیار خوبی را میگیرد.
کی ام سی K7 که زودتر از لاماری به بازار آمد، توانست توجهات زیادی را در آن دوران به خود جلب کند و به عنوان یک کراس اوور نسبتاً لوکس چینی در بازار بی تنوع ایران خیلی زود به نقل دهانها تبدیل شد. اما داشبورد کی ام سی کی ۷ به واسطه بهکارگیری پلاستیکهای مرغوبتر بهعلاوه روکشهای چرم مصنوعی و سطوح نرم در قسمت بالا و میانی داشبورد، توانسته خود را بهعنوان یک داشبورد باکیفیت و مرغوب در جمع خودروهای همرده در بازار ایران جا بزند. بنابراین کی ۷ از این جهت نسبت به لاماری برتری دارد و در مجموع میتوان گفت که کابین باکیفیتتری در مقایسه با حریف به سرنشینان خود هدیه میدهد. در نمای جانبی وجود خطوط برجسته سیال باعث شده تا استایل لاماری کمی عضلانی به نظر برسد و در ناحیه عقب نیز چراغهای بههمپیوسته به همراه سر اگزوزهای چهارتایی واقعی، جلوه لوکس و البته اسپرت برای این محصول آرین پارس موتور به وجود آورده است. ضمن آنکه وزن این خودرو نیز نسبت به لاماری حدود ۱۸۵ کیلوگرم سنگینتر است و درنتیجه نسبت توان به وزن آن در سطح پایینتری قرار میگیرد. این نکته باعث میشود که شتاب صفر تا صد کی ام سی K7 به محدوده ۱۱.۹ ثانیه انتقال پیدا کند که نشانگر ضعف توان حرکتی آن نسبت به لاماری ایما است.
این خودرو به عنوان یک فیسلیفت ماژور از مدل قبلی، جک S5، به بازار عرضه شده است. با وجود ریشههایش در جک S5، KMC X5 با امکانات و طراحی جدید، به عنوان یک گزینه جذاب در دسته کراس اورهای شهری برای خریداران ایرانی شناخته میشود. در نمای جانبی رینگ های ۱۹ اینچی و خطوط طراحی عضلانی، جلوه ای خوب را به این کراس اوور جدید داده اند.
تیگو 8 پرو در زمان ورود به بازار ایران، یکی از لوکسترین کراساوورهای مونتاژی بازار محسوب میشد. بنابراین با وجود اینکه محصول مدیران خودرو از لحاظ قیمتی، کمی بالاتر از K7 قرار میگیرد، اما باز هم ماشین کی ام سی حرفهایی برای گفتن دارد. در بخش مشخصات فنی، با وجود اینکه تیگو 8 پرو از موتور حجیمتر 1.6 لیتری بهره میبرد، اما به لطف مهندسی چری میتواند نزدیک به 200 اسب بخار قدرت را با مصرف سوخت پایینتر تولید کند. اما وقتی بیشتر روی مشخصات فنی این دو کراس اوور مونتاژی دقیق شوید، متوجه تفاوتهای فنی آنها خواهید شد.
با دسترسی به مجموعهای گسترده از خودروهای کرمان موتور و امکان انتخاب بر اساس سلیقه و نیاز، این نمایندگی تجربه خریدی راحت و مطمئن را برای شما فراهم میکند. KMC J7 بهدلیل طراحی فست بک و ویژگیهای اسپرت، خودرویی با طراحی منحصر به فرد و مدرن است و برای افرادی که به دنبال خودرویی جوانپسند و کارآمد هستند، جذاب به نظر میرسد. در مقابل، JAC S5 با طراحی کراساوور و ویژگیهای سختافزاری خاص، خودرویی مناسب برای خانوادهها و کسانی که به دنبال خودرویی مقاوم و کارآمد هستند، است.
این خودرو با نام جک X7 در بازار چین شناخته میشود که از سال 1400 وارد بازار داخلی شد، اما خیلی زود و برخلاف برادر بزرگتر خود، یعنی جک S5 تصمیم گرفت که بعد از گذشت دو سال بازنشسته شود! کی ام سی K7 همانند بسیاری از هموطنانش از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر استفاده میکند که در سالهای اخیر به رسم نانوشته خودروسازان چینی تبدیل شده است. کی ام سی K7 یا همان KMC K7 نزدیکترین رقیب چری تیگو 7 پرو در بازار ایران محسوب میشد که بخت با او یار نبود و مجبور شد خیلی زود از این رقابت کنارهگیری کند.
وجه مشترک طراحی هر سه خودرو، چراغهای روشنایی اصلی هستند که در نواحی جانبی سپر جلو قرار گرفتهاند. کی ام سی K7 و KMC X5 دو کراس اوور چینی هستند که در بازار ایران به عنوان رقیب یکدیگر شناخته میشوند. هر دوی این خودروها در کنار مشخصات فنی قابل قبول، به امکانات رفاهی متعددی نیز مجهز شدهاند که نظر خریداران را به خود جلب میکنند. با توجه به اینکه کی ام سی K7 در سال 1400 وارد بازار شد، اما میتوان گفت که از لحاظ آپشنها و امکانات رفاهی، احساس کمبود امکانات در این کراساوور چینی نخواهید داشت. اما kmc k7 نیز چهره نسبتا فانتزی، مدرن و متفاوتی ارائه میدهد که در نوع خود اولین مورد برای بازار ایران محسوب میشد و توانست با ارائه طرح چراغهای اصلی در وسط و چراغهای ابرویی دیلایت در بالا، سلیقه مشتریان را به سمتوسوی خود تغییر دهد.
کی ام سی جی ۷، محصول شرکت کرمان موتور و لوکسترین سدان حال حاضر این خودروساز خصوصی است. کی ام سی جی ۷ اولین سدان شرکت کرمان موتور است که با لوگوی اختصاصی این شرکت به تولید و عرضه رسید. کی ام سی جی ۷ در دسته سدان های لیفت بک ( شیشه عقب به صندوق متصل است و زمان باز شدن درب صندوق به همراه آن باز میشود) قرار میگیرد. اگر به دنبال خودرویی با طراحی اسپرت، عملکرد دینامیک و امکانات ایمنی و رفاهی پیشرفته هستید، KMC J7 گزینهای عالی است.
حجم موتور در هر دو خودرو یکسان است، اما لاماری ایما به لطف موتور میتسوبیشی میتواند ۲۴ اسب بخار بیشتر از کی ام سی K7 ارائه دهد. برگ برنده لاماری ایما در قسمت فنی، ترکیب موتور قویتر و وزن کمتر است که سبب شده شتاب خیلی بهتری را در این خودرو نسبت به K7 شاهد باشیم. پیشرانه جی ۷ با بسیاری از محصولات کراساوور کرمان موتور نظیر جک اس ۵ و کی ام سی X5 یکسان است و برای مشتریانی که از شرکت کرمان موتور خودرو خریداری کردهاند بسیار نامآشناست. کی ام سی K7 در حال حاضر پرچمدار محصولات کرمان موتور است و به همراه کی ام سی T8 (جک T8)، به عنوان محصولات جدید کرمان موتور برای بازار ایران شناخته میشوند. از همین رو بهتر است به مقایسه لاماری ایما با کی ام سی K7 بپردازیم تا نقاط ضعف و قوت این دو کراس اوور چینی بیشتر برای خریداران آنها مشخص شود. اگر با شرایط ویژه ای که در سپند خودرو برای خرید هر یک از این خودروها در اختیار مشتریان عزیز قرار میگیرد، آشنایی داشته باشید، لحظهای برای خرید این وسایل نقلیه درنگ نخواهید کرد.
KMC K7 یک خودروی کراس متوسط است که با نامهای مختلفی همچون جک S7 و Jiayue X7 در بازار جهانی شناخته میشود. این خودرو توسط شرکت JAC چین تولید شده و در ایران تحت برند KMC با نام KMC K7 عرضه میشود. با ویژگیهای خانوادگی و شهری، KMC K7 از سال ۱۴۰۰ روی خط تولید کرمان موتور قرار گرفته و به دلیل ارائه امکانات راحتی و ایمنی، جزو محبوبترین خودروهای کراس اور در بازار ایران است. مقایسه لاماری ایما، فونیکس FX و کی ام سی K7 در بخش فنی با برتری نسبی لاماری همراه بود اما در بخش امکانات رفاهی، این خودرو نتیجه را به فونیکس و KMC واگذار خواهد کرد. البته جای تعجبی نیز وجود ندارد، چرا که قیمت لاماری ایما بسیار کمتر از قیمت فونیکس FX یا قیمت کی ام سی K7 تعیین شده است.
جعبه دنده 6 سرعته دوکلاچه خشک وظیفه انتقال قدرت به چرخهای جلو کی ام سی K7 را برعهده دارد. در سمت مقابل KMC K7 با متریال بهتر سعی میکند در این رقابت بماند، در قسمت فوقانی داشبورد از چرم مرغوب استفاده شده و روی رودریها هم همین چرم دیده میشود. بررسی فنی کوییک R و کوییک S اگر قصد خرید کوییک را دارید، حتما این سوال برای شما پیش آمده که تفاوت مدلهای کوییک شرکت خودروسازی سایپا یا تفاوت کوییک R و کوییک S چیست؟… هر دو خودرو دارای راحتیهای متفاوتی برای سفرهای طولانی هستند که بسته به ترجیحات شما ممکن است مناسب باشد. هر دو خودرو دارای فضای داخلی فراوانی هستند، اما جزئیات مربوط به این فضا ممکن است متفاوت باشد. با توجه به موارد فوق، هر یک از این دو خودرو ویژگیها و قابلیتهای منحصر به فردی دارند که در ادامه به مقایسه آنها میپردازیم.
ظرفیت صندوق عقب KMC K7 به 960 لیتر میرسد که با خواباندن صندلیهای ردیف عقب، این حجم تا 1358 لیتر هم افزایش مییابد. مقایسه تیگو8 پرو و تیگو7 پرو قبل از هر چیز در این مقاله دوست دارم بیطرفانه مشتری عزیزمان را در خصوص مقایسه تیگو7 پرو و تیگو8 پرو به صورت کاملا شفاف راهنمایی کنیم . این اتومبیلهای باکیفیت با در نظر گرفتن ویژگیهای فنی به خصوصی خرید و فروش میشوند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.
این پیشرانه در کارخانه شنیانگ میتسوبیشی در چین تولید شده و جز قوی ترین پیشرانه های ۱.۵ لیتری توربو در بازار چین به حساب می آید. لاماری ایما می تواند ۱۹۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید کند و جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته تَر (Wet) نیز، توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این کراس اوور آرین موتور می رساند. حداکثر گشتاور این پیشرانه از ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه در دسترس راننده است و بیشتری اسب بخار هم در 5200rpm تولید می شود. نکته منفی در مورد قوای محرکه ایما، مسئله عدم حضور تیپ ترونیک است که مدیران آرین پارس موتور می گویند، در آینده نزدیک این ویژگی به لاماری ایما اضافه می شود. همانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی که این روزها بازار داخلی را اشباع کردهاند، در بخش مشخصات فنی KMC K7 این کراساوور چینی نیز از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره میبرد. این پیشرانه میتواند حداکثر 171 اسببخار قدرت و 251 نیوتنمتر گشتاور تولید کند و گویا با پیشرانه نصب شده روی جک S5 فیسلیفت مشترک است.
این خودرو با موتور توربوشارژ 1.5 لیتری، شتاب سریع، سقف پانورامای برقی، دوربین 360 درجه و سیستمهای ایمنی نظیر شش کیسه هوای 10 نقطهای و کنترل پایداری ESP، تجربهای راحت و ایمن را برای شما فراهم میکند. این دو خودرو با طراحیهای متفاوت و ویژگیهای فنی خاص خود، انتخابهای مناسبی برای کسانی هستند که به دنبال خودرویی با عملکرد عالی و تجهیزات رفاهی پیشرفتهاند. کی ام سی J7 به عنوان یک سدان لوکس و جک S5 به عنوان یک کراساوور جمعوجور، هرکدام در دستهبندی خاص خود گزینههای جذابی به شمار میروند.
امنیت و سلامت در جادهها از اهمیت بالایی برخوردار است و انتخاب یک خودرو با امکانات ایمنی مناسب میتواند تأثیر مستقیمی بر سطح ایمنی سفرهای شما داشته باشد. خودروهای امروزی با استفاده از فناوریهای پیشرفته، امکانات متنوعی را برای افزایش ایمنی رانندگی فراهم میکنند. در این بخش، ما امکانات ایمنی دو خودرو، KMC K7 و KMC X5 را مورد بررسی قرار میدهیم تا به شما کمک کنیم خودرویی را با امکانات ایمنی مناسب برای نیازهای شما انتخاب کنید. یکی از ضعفهای لاماری ایما معمولی کمبود آپشنهای این خودرو نسبت به حریفان است و در اینجا نیز در مقایسه با کی ام سی K7 از لحاظ تنوع امکانات ضعیفتر ظاهر میشود.
با استفاده از گیربکس 6 دنده دو کلاچه تر (Wet DCT)، X5 توانایی شتابزنی متمایزی را ارائه میدهد. سیستم تعلیق مکفرسون در محور جلو و تعلیق مولتی لینک در محور عقب، همراه با ترمزهای دیسکی، ABS، EBD و EBA، از ویژگیهای ایمنی این خودرو است. KMC X5 دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 است و مصرف سوخت آن در شرایط ترکیبی حدود 7.9 لیتر بر هر 100 کیلومتر است. بخش اصلی در مقایسه لاماری ایما، فونیکس FX و کی ام سی K7، رقابت بین مشخصات فنی این سه کراساوور جوانپسند بازار است. از بین این سه خودرو، تنها فونیکس FX با دو ترکیب از مشخصات فنی به بازار عرضه میشود و دو خودرو دیگر با یک موتور و گیربکس در دسترس خریداران هستند. بدون شک میتوان کی ام سی K7 را یکی از معدود محصولات شکست خورده کرمان موتور در بازار ایران دانست.
خودروی KMC K7 با وجود اینکه دیفرانسیل جلو است، اما امکانات مناسبی دارد و از نظر طراحی نسبت به رقبای خود از چهره بهروز و مدرنی استفاده میکند. گواه این سخن شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۹ تا ۹.۴ ثانیهای لاماری ایما است که این رقم برای kmc k7 چیزی حدود ۱۱ تا ۱۱.۵ ثانیه ارزیابی شده است؛ بنابراین محصول آرین موتور چابکتر بوده و هیجان رانندگی بیشتری به شما ارائه خواهد داد. کیفیت و نوع سواری هر دو خودرو تقریباً اسپرت است و میتوان گفت که سیستم تعلیق آنها عملکرد کاملاً نرمی ندارد که البته این مورد به دلیل ارتقاء سطح هندلینگ و پایداری خودروهای کراساوور، امری نسبتاً ضروری به نظر میرسد. بامطالعه جدول زیر اطلاعات بیشتری درباره مشخصات فنی این خودروها به دست خواهید آورد. طبق تستهای انجام شده به طور متوسط شتاب صفر تا صد کی ام سی کی ۷ تحت شرایط استاندارد حدود ۱۱.۹ ثانیه است اما این رقم برای لاماری ایما نزدیک به ۹.۵ ثانیه برآورد میشود. این روزها هر گوشه شهر را که بنگرید، یک بیلبورد تبلیغاتی از کراساوورهای چینی را خواهید دید که با ظاهری دلربا و البته قیمتهای نجومی سعی در معرفی خود دارند.
با همه این اوصاف، توجه داشته باشید که کاربری هر دو خودرو شهری است و قرار نیست که با آن وارد پیست شوید. فونیکس آریزو 6 جی تی سومین مدل از سری 6 آریزو پس از آریزو 6 و فونیکس آریزو 6 پرو است. این محصول در سال 1402 معرفی و عرضه گردید و از تمام مدلهای قبلی از سطح آپشنی و قدرت بالاتری برخوردار است و به نوعی میتوانیم آریزو ۶ جی تی را قویترین و پرآپشنترین سدان با قیمت کمتر از دو میلیارد تومان بازار خودرو ایران بدانیم. با این وجود، KMC K7 در برخی از موارد مانند وجود سقف پانوراما، آینه الکتروکرومیک و سیستم TPMS برتری دارد. در مقابل، KMC X5 از صفحه کیلومتر دیجیتالی، دسته دنده الکترونیکی و دوربین ثبت وقایع بهره میبرد. زیرا ظاهر خودرو نه تنها نشاندهنده سلیقه و شخصیت مالک آن است، بلکه ارتباط بین خودرو و مصرفکننده را هم برقرار میکند.
بهشخصه طراحی جلویی لاماری را بیشتر دوست دارم زیرا آن را موجودی میبینم که همزمان شبیه مار و کوسه است. البته، کی ام سی K7 هم از لحاظ طراحی یکی از محصولات جذاب بازار است و با ابعاد بزرگتر خود میتواند ابهت و پختگی بیشتری را نسبت به رقیب خود به نمایش بگذارد. درنمای عقب، بر خلاف نمای جلو به جز زاویه درب صندوق و شیشه، طراحی چندان اسپرت و هیجان انگیزی را نمیبینیم.
اما استایل کلی بدنه، طراحی نمای جانبی و قسمت پشت آن مربوط به جک اس ۷ است که خودرویی نسبتاً قدیمیتر محسوب میشود و از این جهت توانایی رقابت با طرح مدرن و اسپرت لاماری ایما را ندارد. با این حال همه میدانیم که طراحی امری سلیقهای است و انصافا هر دو خودرو طراحی زیبا و متعادل در بازار فعلی ایران برای مشتریان قشر متوسط ارائه میدهند. این نکته را هم در نظر بگیرید که کی ام سی کی ۷ دیگر روی خط تولید قرار ندارد، اما لاماری ایما همچنان توسط شرکت آرین پارس موتور تولید و عرضه میشود. در بحث طراحی داخلی می توان گفت که به خاطر سبک اجزای کابین ایما، می توان حس اسپرت و به روز بودن را از این کراس اوور دریافت کرد.
در سال 1396 حدود 43 هزار دستگاه خودروی دنا تولید شد و “ایران خودرو” توانست رشد 53 درصدی را در فروش این اتومبیل تجربه کند. دنا پلاس؛ جدیدترین محصول خودروسازان داخلی و خودرویی ملی است که در دسته سدان ها قرار دارد و در دو نوع توربو و معمولی تولید می شود. سپند خودرو هر یک از این وسایل نقلیه را با چکهای ضمانتی به صورت قسطی به مشتریان ارائه میدهد.
شاید اگر طراح، گلگیر خودرو را کمی حجیمتر میکرد تا با نیمه بالایی هماهنگتر باشد، چنین حسی بهوجود نمیآمد. هر دو این خودروها از سطح آپشنی نسبتا خوبی برخوردار هستند، اما آریزو ۶ جی تی یک این بخش از مقایسه را با برتری کاملا محسوسی به پایان خواهد رساند. مانیتور ۲۰ اینچی بههم پیوسته، اسپیکرهای سونی، صندلیها جلو برقی به همراه گرمکن و سردکن، پنل تهویه لمسی، سانروف، اتوهُلد و ترمز پارک برقی، دوربین ثبت وقایع، شیفتر پشت فرمان، کروز کنترل تطبیقی از آپشنهای آریزو ۶ جیتی هستند. آریزو 6 جی تی قویترین نسخه از سری آریزو و به نوعی قویترین سدان با قیمت کمتر از دو میلیارد تومان محسوب میشود که از قدرت و پرفورمنس بالایی برخوردار و مشابه خودروهایی همچون فونیکس اف ایکس و تیگو ۷ پرومکس است. در نمای جلو، یک جلوپنجره بزرگ ایکس شیپ را میبنیم و در کنارههای سپر، چراغهای مهشکن جای گرفتهاند.
آریزو ۶ جی تی در بخش فنی و آپشنی برتری کاملی نسبت به کی ام سی جی ۷ دارد و در بحث گارانتی یکسان هستند که البته شرکت مدیران خودرو از گستردگی خدمات پس از فروش بهتری برخوردار است. به طور کلی طراحی آریزو ۶ جی تی یک خط اسپرت با خطوط نسبتا تیز در جلوی خودرو را دنبال میکند که در نگاه اول یادآور محصولاتی از برند لکسوس است. خرید خودرو از نمایندگی کرمان موتور 1780 یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال کیفیت، تنوع و خدمات حرفهای هستند.
این خودرو نسخه اسپرت دانگ فنگ T5 است که با نام و نشان متفاوت لاماری ایما توسط آرین موتور به بازار ما عرضه شد. لاماری ایما از ابتدای سال 1401 و یکسال پس از کی ام سی K7، در خیابانهای ما حضور دارد. هم کی ۷ و هم لاماری ایما جزو جذابترین کراس اوورهای چینی بودند که از سال ۱۴۰۰ به بعد در ایران به فروش رسیدند.
در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. وجود سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مالتی لینک در عقب هم در خودروهای این رده قیمتی تقریبا مرسوم است که میتواند نسبت به مدلهای مجهز به اکسل یکپارچه عقب، پایداری و کیفیت سواری بهتری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. بهطورکلی شما بهعنوان خریدار، باید بین کابین مدرنتر و زیباتر و کابین باکیفیتتر و پرآپشنتر، یک گزینه را انتخاب کنید.
حداکثر سرعت لاماری ایما و KMC K7 حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که به نظر میرسد بهصورت الکترونیکی محدود شده باشد. برای مقایسه، بد نیست بدانید که فونیکس FX با مشخصات فنی مشابه، شتابی حدود ۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد، بنابراین این دو خودرو جزو محصولات چابک بازار محسوب نمیشوند. در این بخش، به مقایسه مشخصات فنی دو مدل محبوب کرمان موتور، کی ام سی J7 و جک S5 پرداختهایم تا تفاوتهای عمده این دو خودرو را از نظر پیشرانه، گیربکس، مصرف سوخت و سایر ویژگیها بررسی کنیم.
اما افرادی که به دنبال خرید یک محصول اسپرت و همهپسندتر هستند، طراحی بدنه لاماری ایما را نسبت به حریفش بیشتر خواهند پسندید. در سمت دیگر میدان کی ام سی K7 نیز چهره نسبتا مدرنی دارد و آغازگر ورود محصولات چینی با طراحی متفاوت به بازار ایران به شمار میرود. اما پروفایل جانبی آن کمی خانوادگیتر از لاماری است و نمای عقب نیز به وضوح در مقایسه با لاماری ایما جذابیت کمتری ارائه میدهد. با این حال استایل کیامسی کی ۷ تا حدودی تجملاتی دیده میشود و میتواند رای بسیاری از خانوادهها را به نفع خود مصادره کند. در این مقاله به بررسی و مقایسه دو خودرو ایرانی محبوب، لاماری ایما از شرکت آرین موتور و KMC K7 از کرمان موتور خواهیم پرداخت.
KMC X5 با طراحی مدرن، فضای داخلی فراخ و امکانات رفاهی پیشرفته، گزینهای مناسب برای کسانی است که به دنبال خودروی خانوادگی و شیک هستند. در ترافیک های شهری عملکرد جعبه دنده دو کلاچه تر (W-DCT) لاماری ایما خوب و مناسب است و در توقف های طولانی هم آنچنان با چالش داغ کردن مواجه نیست. شروع حرکت در شیب ها و ترافیک ها با لاماری ایما به خاطر ساختار تَر جعبه دنده سخت نیست و تکان اولیه ای در این کراس اوور دیده نمی شود. تعویض دنده ها به نسبت خوب و قابل قبول است و در هنگام تخت گاز معکوس های مناسبی داده می شود. البته که نبود تیپ ترونیک در هنگام معکوس های دستی به وضوح احساس می شود و در هنگام سرپایینی ها هم به خاطر سبک کردن جعبه دنده، نبود قابلیت تیپ ترونیک تا حدی آزاردهنده است.
این کار باعث شده تا نمای داخلی این ماشین تا حدودی زیبا و دلنشین به نظر برسد اما در مقایسه با کی ام سی شاید کمتر به دل بنشیند. خوشبختانه سیستم تعلیق عقب در این دو کراس اور از نوع مولتی لینک مستقل است و خبری از اکسل یکپارچه در آنها نیست. بنابراین هم در بحث هندلینگ و پایداری و هم در زمینه کیفیت سواری، میتوان انتظارات بالاتری از این دو ماشین مونتاژی داشت. با این حال به نظر میرسد لاماری چه از لحاظ هندلینگ و چه از لحاظ نرمی سواری کمی نسبت به حریف برتری دارد. با وجود این کیفیت سواری هر دو خودرو تا حدودی اسپرت احساس میشود و در مسیرهای ناهموار خشکی نسبی سیستم تعلیق میتواند باعث انتقاد جزیی کاربران شود. با کمی اغراق، میتوان گفت طراحی کابین لاماری ایما شبیه محصولات بنز و کابین KMC شبیه به محصولات بی ام و است.
دیدگاهتان را بنویسید