مقایسه خودرو ها با هم

مقایسه خودرو + بررسی مشخصات فنی ماشینها- مجله خودرو کار مگز

آریزو ۵ توربو اما به سبب دارا بودن جلوپنجره به اصطلاح کهکشانی و چراغ‌های متصل به آن علیرغم دارا بودن خطوط کمتر، خودروی ساده‌ای نیست. از نظر طراحی ظاهری آریزو ۵ توربو بی شک از شاهین چهره پویاتر و بهتری دارد اما این بدان معنا نیست که شاهین چهره زشتی دارد. شاهین طوری طراحی شده که علاوه بر اینکه ظاهری مختص خود را داشته باشد بیشتر خانواده‌ها را هدف قرار داده اما آریزو ۵ توربو به مراتب جوان پسندتر و تا حدودی اسپرت‌تر از این سدان ملی است. اطلاع داشتن از مشخصات فنی خودرو های مختلف، این امکان را به ما می‌دهد که با دید کامل نسبت به انتخاب یک خودرو اقدام کنیم و با اطلاع داشتن از امکانات و آپشن‌های خودروهای مختلف، بتوانیم مقایسه‌ی درستی بین گزینه‌هایمان داشته باشیم.

پژو اما ابتدا در سال ۲۰۰۴ مدل جدید ۴۰۷ را جایگزین ۴۰۶ کرد و در سال ۲۰۱۰ نیز ۵۰۸ را معرفی کرد که هم‌اکنون در نسل دوم قرار دارد. قوی‌ترین نسخهٔ این ماشین، مدل اسپرت ۵۰۸ PSE با پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی و ۳۶۰ اسب بخار قدرت است. بهای دلاری کوئیک دنده‌ای ۵‌ هزار و ۱۶۱ دلار و ساینا دنده‌ای ۵‌ هزار و ۲۱۵ دلار است. با بودجه‌ای در حدود ۵ هزار و ۲۰۰ دلار در بازار‌های جهانی می‌توان خودرو‌هایی مانند رنو کوئید، دچیا لوگان/ساندرو یا سوزوکی S-Presso را خریداری کرد.

ممنوعیت واردات خودرو از سال ۱۳۹۷ موجب شده تا بخشی از نیاز بازار کشور توسط مونتاژکاران داخلی و با ماشین‌های چینی تامین شود. شورای رقابت از سال گذشته دوباره وظیفه قیمت‌گذاری خودروهای تولید و مونتاژ داخل را برعهده گرفته است و قیمت‌هایی که در همین مدت کوتاه تعیین کرده، حواشی و انتقادهایی را هم از طرف خودروسازان و هم از سمت خریداران به وجود آورده است. تندر ۹۰ از تولیدات ایران‌خودرو بوده که فضای بزرگ و صندوق عقب وسیع این وسیله، از آن گزینه‌ای محبوب برای خانواده‌های ایرانی ساخته است. همچنین این خودرو در لیست بهترین ماشین ایرانی با قیمت مناسب در نظر گرفته می‌شود.

مساله اصلی اینجاست که خودروهای موجود در بازار ایران در مقایسه با آنچه می‌توان با همین مبالغ در بازارهای جهانی خریداری کرد، از نظر کیفیت، ایمنی، تکنولوژی و امکانات، فاصله قابل‌توجهی دارند. این شکاف ارزشی به‌ویژه در خودروهای مونتاژی چینی گران‌قیمت، بسیار چشمگیرتر است. در مقایسه ماشین های ایرانی، دنا توربو در صدر لیست بهترین ماشین های ایرانی از لحاظ موتوری قرار دارد. اگر به دنبال خودروی ایرانی با قیمت مناسب همراه با کابین جادار و صندوق بزرگ برای خانواده هستید، ال ۹۰ گزینه مناسبی است.

در این بازار انحصاری، قیمت‌‌‌گذاری نه بر اساس ارزش واقعی محصول، بلکه بر مبنای حداکثر توان پرداخت قشر هدف صورت می‌‌‌گیرد. نکته جالبی که در جدیدترین فهرست قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی دیده می‌شود، اختلاف قیمت بین مدل‌های مشابه ماشین است. به صورتی که خودروهای چینی در فهرست شورای رقابت با مشخصات فنی یکسان، بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان تفاوت قیمت دارند. حالا خودرو هایی که در این محدوده قیمتی قرار می گیرند رو پیدا کنید و بعد مقایسه این خودرو ها از لحاظ فنی، طراحی و زیبایی، سرعت، مصرف و غیره رو با هم ببینید و تصمیم نهایی رو بگیرید. شاید شما از آن علاقمندان خودرو هستید که همیشه اطلاعات مربوط به مدل های مختلف رو پیگیری می کنند.

حالا اگر به  یک مقایسه بین ظرفیت صندوق دو تا ماشین احتیاج دارید، باید صندوق پژو پارس اتومات با ظرفیتی معادل 470 لیتر را نسبت به صندوق 245 لیتری 207 در نظر بگیرید. اگر یک خانواده کوچک هستید یا نهایت دو نفرید 207 به خوبی جواب گوی شماست. ریشه اصلی این شکاف قیمتی و ارزشی را باید در ساختار انحصاری بازار خودروی ایران جست‌و‌جو کرد.

این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. یکی از دلایل این موضوع این است که خودرو‌های داخلی عموما برای پایین هرم تقاضا ساخته می‌شوند یعنی بخشی که قیمت کمتر و متقاضیان بیشتری دارد.

این پیشرانه ۱۳۶ اسب بخار قدرت دارد و در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد. از لحاظ مقایسه مشخصات فنی، هر دو ماشین موتور تی یو فایو اصلاح شده موتور 206 تیپ 5 را دارند. یک تفاوت اصلی در مقایسه خودرو های ایرانی تارا در مدل های دنده ای و اتومات بر می گردد به جعبه دنده دو خودرو. روی تارا دنده ای برای حرکت تایر ها به جلو از گیربکس 5 دنده دستی استفاده شده و اما در نسخه اتومات تارا حرکت تایر ها بر عهده گیربکس شش سرعته اتومات است. بنابراین از لحاظ مصرف سوخت هم به دلیل همین تفاوت، مصرف تارا اتومات بیشتر است. از لحاظ ایمنی؟ استفاده از ردیاب خودرو برای هر دو خودرو به شدت توصیه می شود.

ریسپکت پرایم یکی از ارزان‌ترین سدان‌های چینی در بازار کشورمان محسوب می‌شود. این خودرو که از سال ۱۴۰۱ توسط گروه بهمن در حال مونتاژ است، محصول برند کوین چری محسوب می‌شود و درواقع بر اساس چری آریزو ۷ ساخته شده است. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم ریسپکت پرایم را با سه رقیب هم‌قیمت در بازار مقایسه کنیم تا راهنمایی باشد برای کسانی که در این بازهٔ قیمتی به دنبال خودروی صفرکیلومتر هستند. ۴۰۵ هم مثل ۲۰۶ زمانی که در سال ۱۳۶۹ به ایران آمد خودروی بروزی بود و تازه در اروپا عرضه شده بود اما یک دهه بعد، روند درجا زدن این سدان فرانسوی در ایران آغاز شد.

حجم صندوق عقب برای خانواده و اشخاصی که زیاد سفر می کنند از اهمیت زیادی برخوردار است. از نظر قدرت موتور 207، دارای یک موتور تیو فایو با 105 اسب بخار تقریبا مشابه موتورEF7 سورن با 113 است بخار است. پژو 207 و سمند سورن در یک محدوده قیمتی قرار می گیرند و از لحاظ توان فنی شباهت زیادی به هم دارند.

این خودرو یکی از پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو است که به دلیل مشخصات و ویژگی‌های جذابی که دارد، مورداستقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است. همان‌طور که از یک سدان اقتصادی ارزان‌قیمت انتظار می‌رود، سانی در بخش امکانات هم هیچ حرفی برای گفتن ندارد و حتی از کروز کنترل هم بی‌بهره است. لیست امکانات این خودرو صرفاً به موارد پیش‌پاافتاده‌ای مثل دو ایربگ، نمایشگر لمسی ۶ اینچی، سنسور پارک عقب و دوربین دنده عقب محدود می‌شود و حتی ترمزهای عقب هم کاسه‌ای هستند. کی‌ام‌سی J7 در بخش امکانات تقریباً هم‌سطح ریسپکت است و صرفاً از چند آپشن بیشتر مثل کول باکس، در صندوق برقی و ترمز اضطراری بهره می‌برد و دیگر آپشن‌های این سدان مونتاژی کرمان موتور را در ریسپکت با وجود قیمت کمتر می‌بینیم. اگر قصد خرید ریسپکت پرایم را دارید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا با خودروهای دیگری که با این قیمت قابل خریداری است آشنا شوید. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد.

موتور‌های قدیمی، سیستم‌های ایمنی محدود و فناوری‌های منسوخ، از جمله ضعف‌های این خودرو‌ها در مقایسه با محصولات جهانی هم قیمت خود هستند. در این بین شکاف امکانات و کیفیت خودرو‌های مونتاژی با همتایان قیمتی خود در بازار‌های جهانی بیشتر است، اما در بخش خودرو‌های داخلی نیز وضعیت مشابهی حاکم است، هرچند شدت این شکاف قیمتی کمتر به چشم می‌آید. همان طور که گفته شد به نظر می‌رسد شاخص شورای رقابت برای تعیین قیمت خودروها، توجه به بهای تمام شده است و سال تولید و کیفیت خودروها در نظر گرفته نشده است. به طوری که بعضی خودروهای چینی که اواسط دهه ۹۰ وارد بازار شدند و سطح آپشن‌های آنها از خودروهای جدید کمتر است، قیمت بیشتری دارند. این خودرو از موسسه ارزیابی ایمنی معروف ENCAP، سه ستاره ایمنی از پنج ستاره دریافت کرده است. برای تامین امنیت بیشتر خودرو ال ۹۰ و جلوگیری از سرقت آن نیز می‌توانید ردیاب دیاگی روی آن نصب کنید.

دنا پلاس مجهز به کروز کنترل، دوربین دید عقب، ردیاب ماهواره‌ای و تنظیم‌کننده هشت‌جهته صندلی است. به‌طورکلی، آپشن‌های این خودرو نسبت به دیگر خودروهای ایرانی، بیشتر است؛ البته شما می‌توانید تجهیزات دیگری هم به خودرو خود اضافه کنید. کافی است در سایت‌های اینترنتی جست‌وجو کنید و قیمت آن‌ها را مانند قیمت جی پی اس خودرو را بررسی کنید و گزینه مناسب خود را برای خرید بیابید. یکی دیگر از رقبای ریسپکت پرایم در بازار، کی‌ام‌سی J7 مونتاژ کرمان موتور است که البته در بازار چند صد میلیون تومان قیمت گران‌تری دارد ولی یکی از گزینه‌هایی است که خریداران ریسپکت می‌توانند در نظر بگیرند. هرچند ریسپکت با نام اصلی کوین ژواندو در سال ۲۰۲۱ معرفی شد ولی همان‌طور که گفته شد، این خودرو بر اساس آریزو ۷ متعلق به سال ۲۰۱۳ ساخته شده و بنابراین ساختاری قدیمی‌تر از آریزو ۵ دارد که اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شد.

در سال ۱۳۷۹ ایران‌خودرو بجای مونتاژ پژو ۴۰۶، همان ۴۰۵ را با همکاری پژو فیس‌لیفت کرد و با طراحی مشابه ۴۰۶ و نام پرشیا (بعداً پارس) به بازار فرستاد. حدود یک سال بعد نیز سمند به‌عنوان اولین محصول ملی ایران‌خودرو معرفی شد که بر اساس پلت‌فرم ۴۰۵ ساخته شده بود. تولید سمند هم مثل تیبا در سال ۱۴۰۱ خاتمه یافت اما نسخه‌های فیس‌لیفت آن یعنی سورن و دنا همچنان تولید می‌شوند. جدیدترین خودرویی که بر اساس سمند یا درواقع پلت‌فرم ۴۰۵ شکل گرفته، دنا پلاس است. قوی‌ترین نسخهٔ این خودرو نیز به‌تازگی با نام دنا جوانان و ۱۶۰ اسب بخار قدرت معرفی شده است.

در شرایطی که واردات خودرو‌های خارجی با محدودیت‌ها و تعرفه‌های سنگین روبه‌روست، شرکت‌های مونتاژکننده چینی عملا بدون نگرانی از رقابت خارجی، می‌توانند محصولات خود را با قیمت‌های بالاتر عرضه کنند. امیدواریم با پست امروز انزل وب به شما کمک کرده باشیم تا اطلاعات و مشخصات خودروهای مد نظر خود را با هم مقایسه کنید. اگر شما سرویس آنلاین دیگری برای مقایسه خودرو می شناسید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

این خودرو‌ها اگرچه در رده اقتصادی قرار دارند، اما از نظر ایمنی، کیفیت ساخت و تکنولوژی، در سطح بالاتری نسبت به کوئیک و ساینا قرار دارند. بهای دلاری تارا اتوماتیک LXV۴، ۱۱‌هزار و ۷۲۰ و دناپلاس اتوماتیک توربو ۱۱‌هزار و ۱۸۳ است. این دو محصول ایران خودرو در حالی با قیمتی در حدود ۱۱‌هزار دلار به فروش می‌رسند که در بازار‌های جهانی، با همین بودجه می‌توان به خودرو‌هایی مانند مدل‌های پایه شورولت آوئو، سیات ایبیزا، کیا ریو یا حتی اشکودا اکتاویا و هیوندای النترا دسترسی داشت. در این بین شکاف امکانات و کیفیت خودروهای مونتاژی با همتایان قیمتی خود در بازارهای جهانی بیشتر است اما در بخش خودروهای داخلی نیز وضعیت مشابهی حاکم است، هرچند شدت این شکاف قیمتی کمتر به چشم می‌‌‌آید. یکی از دلایل این موضوع این است که خودروهای داخلی عموما برای پایین هرم تقاضا ساخته می‌‌‌شوند یعنی بخشی که قیمت کمتر و متقاضیان بیشتری دارد.

با بودجه‌‌‌ای  درحدود 7‌هزار و 500 دلار در بازارهای جهانی می‌توان به خودروهایی مانند میتسوبیشی میراژ، رنو کوئید یا نسخه‌‌‌های پایه نیسان ورسا دسترسی داشت. این خودروها از نظر ایمنی، دوام و کیفیت ساخت، در سطح بالاتری نسبت به رانا پلاس قرار دارند. پژو ۲۰۷ دنده‌ای TU۵ روز گذشته در بازار ۸۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد؛ بنابراین بهای آن به ۸‌ هزار و ۹۲۵ دلار می‌رسد. با بودجه‌ای نزدیک به ۹‌ هزار دلار در بازار‌های جهانی می‌توان خودرو‌هایی مانند دچیا ساندرو، سوزوکی سلریو یا حتی مدل‌های جدید هیوندای i۱۰ را خریداری کرد. این خودرو‌ها از نظر ایمنی، تکنولوژی و کیفیت ساخت، در سطح بالاتری نسبت به پژو ۲۰۷ مونتاژی ایران قرار دارند. دیگنیتی پرایم 20‌هزار و 860 دلار و فیدلیتی پرایم تیپ 2 هفت‌نفره 22‌هزار و 581 دلار در بازار ایران قیمت دارند.

این خودروها اگرچه در رده اقتصادی قرار دارند، اما از نظر ایمنی، کیفیت ساخت و تکنولوژی، در سطح بالاتری نسبت به کوئیک و ساینا قرار دارند. با بودجه‌ای درحدود ۷‌هزار و ۵۰۰ دلار در بازار‌های جهانی می‌توان به خودرو‌هایی مانند میتسوبیشی میراژ، رنو کوئید یا نسخه‌های پایه نیسان ورسا دسترسی داشت. این خودرو‌ها از نظر ایمنی، دوام و کیفیت ساخت، در سطح بالاتری نسبت به رانا پلاس قرار دارند. با بودجه‌ای در حدود ۱۱‌ هزار دلار در بازار‌های جهانی می‌توان خودرو‌هایی مانند کیا ریو، هیوندای اکسنت، یا نسخه‌های بالارده شورولت اسپارک را خریداری کرد. این خودرو‌ها از نظر ایمنی، دوام و اعتبار برند، در سطح بالاتری نسبت به MVM X۲۲ PRO قرار دارند.

با بودجه‌‌‌ای در حدود 11‌هزار دلار در بازارهای جهانی می‌توان خودروهایی مانند کیا ریو، هیوندای اکسنت، یا نسخه‌‌‌های بالارده شورولت اسپارک را خریداری کرد. این خودروها از نظر ایمنی، دوام و اعتبار برند، در سطح بالاتری نسبت به MVM X22 PRO قرار دارند. بهای دلاری تارا اتوماتیک LXV4 11‌هزار و 720 و دناپلاس اتوماتیک توربو 11‌هزار و 183 است. این دو محصول ایران خودرو در حالی با قیمتی در حدود 11‌هزار دلار به فروش می‌‌‌رسند که در بازارهای جهانی، با همین بودجه می‌توان به خودروهایی مانند مدل‌‌‌های پایه شورولت آوئو، سیات ایبیزا، کیا ریو یا حتی اشکودا اکتاویا و هیوندای النترا دسترسی داشت. همان‌طور که اشاره شد، «دنیای اقتصاد» قیمت دلاری 12محصول داخلی و مونتاژی را محاسبه کرده و آنها را با خودروهایی که با همین قیمت در بازارهای جهانی می‌توان خرید مقایسه کرده است. ابتدا نگاهی به مونتاژی‌‌‌ها بیندازیم.‌اکستریم VX توربو در بازار 4میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت دارد.

بخش خودرو محصولات زومیت با هدف مقایسه‌ ساده‌تر محصولات تولید داخل و وارداتی مهم در بازار کشورمان فعالیت خود را آغاز کرده است. مشخصات فنی خودرو، تصاویر با کیفیت، بحث و بستری مناسب برای بحث و تبادل‌نظر در مورد خودروهای مختلف در این بخش در برای کاربران آماده شده است. کی‌ام‌سی J7 هم مثل ریسپکت به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است ولی این موتور از سیستم تزذیق مستقیم سوخت یا GDI بهره می‌برد و به همین دلیل، خروجی بالاتری برابر با ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

بااین‌وجود، ریسپکت در قسمت جلو و عقب کاملاً نسبت به آریزو ۷ قدیمی بازطراحی شده و ظاهر بروزتر و جذاب‌تری پیدا کرده است. این در حالی است که آریزو ۵ اسپرت هم به جلوپنجرهٔ بزرگ‌تری مجهز شده و ظاهری تهاجمی‌تر پیدا کرده است؛ بنابراین، هردو خودرو طراحی نسبتاً بروز و قابل‌قبولی دارند و انتخاب مدل زیباتر بیشتر موضوعی سلیقه‌ای خواهد بود. در داخل نیز تقریباً همین شرایط جریان دارد ولی بااین‌وجود، آریزو ۵ اسپرت به لطف دریچه‌های تهویه طرح سراسری، کنسول مرکزی مدرن‌تر و تریم مشکی پیانو روی داشبورد، کمی بروزتر از رقیب به نظر می‌رسد. نسل سوم پیکاپ‌های سری B مزدا در سال ۱۹۷۷ معرفی شد و گروه بهمن که آن زمان شرکت ایران وانت نام داشت مونتاژ آن را در سال ۱۳۶۳ آغاز کرد. کارا حدود یک دهه با کیفیت پایین و حداقل امکانات تولید شد تا اینکه نهایتاً سال گذشته بدون معرفی جایگزین از روی خط تولید کنار رفت.

این خودروها از نظر کیفیت ساخت، سیستم‌‌‌های ایمنی فعال و غیرفعال، تکنولوژی و آپشن‌‌‌ها، در سطح بالاتری نسبت به دیگنیتی و فیدلیتی قرار دارند. این خودرو‌ها از نظر کیفیت ساخت، سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال، تکنولوژی و آپشن ها، در سطح بالاتری نسبت به دیگنیتی و فیدلیتی قرار دارند. چری آریزو T5 15‌هزار و 419 دلار و جک S3 اتوماتیک 13‌هزار و 763 در بازار کشور فروخته می‌شود. با بودجه‌‌‌ای  در حدود 14 تا 16‌هزار دلار در بازارهای جهانی می‌توان به خودروهایی مانند نسخه‌‌‌های پایه تویوتا کرولا، هوندا سیویک، مزدا 3 یا حتی هیوندای النترا دسترسی داشت.

پس شما هم با هر بهانه ای که به این موضوع علاقمند هستید، تا آخر با ما باشید تا مقایسه خودروهای ایرانی منتخب ما رو ببینید. شاهین پلاس اتوماتیک در بخش فنی بالاخره به موتور جدید ME16 سایپا مجهز شده که عملکرد بسیار خوبی دارد. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی که بالاخره به صورت ۱۶ سوپاپ است توان تولید ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

برای جوان‌تر‎ها پژو ۲۰۶ از نظر ظاهری و کیفیت سواری گزینه مناسبی به شمار می‌رود. اگر اهل سفرهای زیاد هستید، پژو پارس از نظر جادار بودن کابین، بزرگ بودن صندوق عقب، سواری تقریبا خوشایند، توان فنی مناسب، ارزان و در دسترس بودن قطعات یدکی آن پیشنهاد می‌شود. نیسان سانی از سوی جهان نوین آریا با قیمت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به فروش رسید و در بازار هم‌اکنون حدود یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان قیمت دارد که هم‌سطح ریسپکت است. با این حال، همان‌طور که گفتیم این خودرو با طراحی قدیمی، امکانات اندک و پیشرانهٔ ضعیف، در برابر ریسپکت حرفی برای گفتن ندارد و خیلی ارزش خرید بالایی نخواهد داشت. همچنین این خودرو از لحاظ خدمات پس از فروش و قطعات یدکی هم شرایط چندان مناسبی ندارد.

علاوه بر این، پیشرانهٔ تنفس طبیعی سادهٔ سانی نسبت به ریسپکت هزینه‌ها و دردسرهای نگهداری کمتری هم خواهد داشت. این خودرو همچنین بسیار کم‌مصرف است و در هر صد کیلومتر ۶.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. در بازهٔ قیمتی ریسپکت پرایم اگر علاقه‌ای به خودروهای چینی ندارید و به دنبال یک خودروی وارداتی با برند معتبر هستید، تنها انتخاب نیسان سانی وارداتی شرکت جهان نوین آریا خواهد بود. این خودرو هرچند در سگمنتی پایین‌تر از ریسپکت قرار دارد ولی از لحاظ قیمت کاملاً به سدان مونتاژی بهمن موتور نزدیک است.

سایت Cars یک سایت خارجی است که شما می توانید انواع خودروهای خارجی را با هم مقایسه کنید. بعد از اینکه وارد سایت شدید اطلاعات سازنده، مدل و سال تولید خودرو را وارد کنید و روی دکمه سبز Start Comparing Now کلیک کنید. در مقایسه با سایت خودرو بانک این سایت اطلاعات کمتری را به شما نمایش می دهد. آریزو ۵ توربو داشبوردی درست مشابه آریزو ۶ ها داشته که تریم داخلی به صورت تمام مشکی بوده و یک صفحه نمایش مالتی مدیای بزرگ قرار گرفته و پنل تهویه هم تقریبا به صورت لمسی قابل کنترل است.

حالا شما می توانید اطلاعات نمایش داده شده دو خودرو را با هم مقایسه کنید. اطلاعات نمایش داده شده در این سایت نسبت به سایت های ایرانی کمتر است و بیشتر روی اطلاعات موتور، شتاب و قیمت مانور می دهد. در این سایت شما می توانید ۵ مدل خودرو را در کنار هم بچینید و آنها را با هم مقایسه کنید. اطلاعات نمایش داده شده خودروها بسیار کامل می باشد و از سایت هایی که در بالا به شما معرفی کردیم جامع تر است. همراهان همیشگی انزل وب امروز قصد داریم چند سرویس آنلاین خودرو به شما معرفی کنیم که از طریق آن می توانید کارهایی همچون مقایسه فنی خودرو، مقایسه قدرت موتورهای خودرو، مقایسه قیمت و غیره را به راحتی انجام دهید.

در سمت دیگر، وانت‌های سری B مزدا در پنج نسل تا سال ۲۰۰۶ تولید شدند و سپس جای خود را به پیکاپ جدید BT-50 دادند. این پیکاپ هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و بر اساس ایسوزو D-Max ساخته شده است. این پیکاپ با پیشرانه‌های چهار سیلندر دیزلی صرفاً در چند بازار محدود آسیایی مثل تایلند عرضه می‌شود. در این مطلب قصد داریم خودروهای داخلی را با جدیدترین نسل آن‌ها در بازارهای جهانی مقایسه کنیم تا بهتر به میزان عقب‌ماندگی صنعت خودروسازی کشورمان پی ببریم. اما اگر به دنبال یک خودرو مناسب خانواده هستید خب پس بهتره این هاچ بک جمع و جور را کنار بگذارید و پژو پارس را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *