مقایسه خودرو چانگان CS55 پلاس با چانگان CS35 پلاس
چانگان بعد از ورود به ایران از سوی تولیدکننده داخلی یعنی سایپا در کاشان به حیاتش در کشورمان ادامه داده است. اما محل قرارگیری پلاک و اگزوزها در چانگان CS55 پلاس متفاوتتر است و شما را کمتر به یاد خودروهای چینی میاندازد. در داخل نیز تقریباً همان داستان بیرون جریان دارد و هردو ماشین از فضای مدرن و بروزی بهره میبرند که انتخاب مدل زیباتر را دشوار میکند. در X55 پرو شاهد صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ایستاده بالای داشبورد، طراحی مدرن کنسول مرکزی، دستهدنده الکترونیکی و کنترلهای لمسی سیستم تهویه هستیم که کاملاً حال و هوای امروزی به کابین خودرو بخشیدهاند. مقایسه آپشن های جک S3 و چانگان CS35 نشان میدهد هر دو محصول تقریبا از لحاظ امکانات رفاهی در یک سطح قرار دارند، با این تفاوت که جک S3 دارای سیستم تهویه اتوماتیک اما حریف فاقد این آپشن کاربردی است.
تیگو ۷ پرو هم همانطور که گفتیم، بیامو را بهعنوان منبع الهام طراحی کابین خود انتخاب کرده است. دریچههای کولر مستطیلی و کشیده، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی، کلاستر دیجیتال و حتی دسته دنده، کاملا شبیه به محصولات بیامو طراحی شدهاند. یک خط قرمز-نارنجی سرتاسر کابین دیده میشود که بهخوبی با طراحی کابین همخوانی دارد و جنس چرم آن هم با اینکه مصنوعی است، اما کیفیت بسیار خوبی دارد. تیگو ۷ پرو کاملا طراحی کابین خود را از محصولات بیامو الهام گرفته است و در چانگان CS55 پلاس هم شاهد همان ترکیب کلاستر و فرمان محصولات اخیر پژو هستیم.
به طورکلی اگر خواهان تجربه جدید هستید میتوانید بایکX7 را انتخاب کنید و اگر دنبال یک خودروی معقول با تحمل ریسک کمتر میباشید چانگان CS55 یک انتخاب خوب برای شما خواهد بود. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
هایما S5نیز همانندچانگانCS35، یک ماشین کراس اوور است و برای اولین بار در سال 2013 در شرکت هایما چین تولید شده است. با ورود هایماS7 در سال 93 به ایران، همکاری این شرکت چینی با ایران خودرو آغاز شده و اکنون شاهد تولید هایما S5 در بازار داخل هستیم. این محصول جدید، علاوه بر طراحی مدرن خود، به پیشرانه توربو شارژ نیز تجهیز شده است که باعث شتاب بیشتر خودرو میشود.
چانگان CS35 در ابتدا بهصورت وارداتی از سوی سایپا روانه بازار ایران شد که البته به دلایلی چون قیمت غیرمنطقی و وجود رقبایی توانمند، نتوانست به موفقیت چندانی دست پیدا کند. مدتی بعد و پس از شروع عرضه نمونههای مونتاژ داخل با قیمت بسیار پایینتر، این کراساوور جمعوجور رفتهرفته توانست جایگاه نسبتا مناسبی برای خود در جمع مشتریان ایرانی فراهم آورد. کراساوور جمعوجور چینی حاضر در این مقایسه، به جهت تامین قوای محرکه خود به یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱۶سوپاپ با حجم 1.6 لیتر متکی است. حداکثر قدرت حاصل از این موتور در دور موتور ۶۰۰۰ بهدست آمده و ۱۱۳ اسببخار برآورد شده است.
البته اگر بسترن بی ۳۰ را با برخی محصولات همقیمت و همکلاس نظیر تندر پلاس اتوماتیک مقایسه کنید، متوجه طراحی قابلقبول کابین این خودروی چینی خواهید شد. به هر حال، بسترن B30 در مقایسه با چانگان CS35 از طراحی داخلی سادهتری برخوردار است و جلوهای چندان خوشایند را به نمایش نمیگذارد. تنها یک نیمنگاه به طراحی داخلی چانگانCS35 و مقایسه آن با نمای درونی کابین بسترن بی ۳۰ کافی است تا طرح مدرن، زیبا و جذابتر کراساوور چینی نسبت به سدان جمعوجور بهمن موتور، نظر شما را به سوی خود جلب سازد. طرح داشبورد، غربیلک فرمان، پنل کیلومترشمار و تودریهای چانگان در مقایسه با ادوات مشابه موجود در کابین بسترن جلوه بهمراتب خوشایندتری را به نمایش گذاشته است و طراحی آن به محصولات روز دنیا شباهت بیشتری دارد. در این بین محصولات کشور چین به علت دارا بودن قیمت اقتصادی و امکانات رفاهی متعدد محبوبیت بالایی را در بازار ایران به دست آوردهاند.
در نسل جدید CS35 شاهد به کارگیری سبک طراحی باکسی هستیم که سبب شده است علیرغم جثه کوچک، نسبت به رقبا کاملاً متفاوت ظاهر شود. سیستم ESP نیز در چانگان سی اس ۵۵ پلاس وجود دارد که با کنترل پایداری الکترونیکی، وظیفه جلوگیری از لغزش خودرو در شرایط مختلف را برعهده دارد. سیستم TCS نیز مسئول مراقبت از هرزگردی چرخها در هنگام شتابگیری است و کشش خودرو را بهبود میبخشد. علاوه بر این، سیستم BA به ترمزگیری ناگهانی کمک کرده و نیروی ترمز بیشتری را به چرخها وارد میکند. دلیل خروجی بالاتر پیشرانهٔ CS35 پلاس بهرهمندی از سیستم تزریق مستقیم سوخت است درحالیکه سیستم سوخترسانی موتور چری از نوع MPI یا انژکتوری چندنقطهای است. در بخش گیربکس هم برتری با چانگان است زیرا برای انتقال نیرو از یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده میکند درحالیکه گیربکس X55 از نوع CVT است.
این خودرو، محصول سال ۲۰۱۵ کمپانی فاو (FAW) است و از اوایل ۱۳۹۶ توسط گروه بهمن بهعنوان جانشین بسترن B50F، در خطوط تولید این شرکت حاضر و رهسپار بازار شد. بسترن بی ۳۰ برخلاف تصور عامه، از لحاظ ابعادی، بزرگتر از مدل B50F است و بر پلتفرم یکی از محصولات شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان توسعه یافته است. ابتدا انتظار میرفت این سدان نسبتا خوشقیمت چینی بتواند فروش قابلتوجهی را در ایران تجربه کند؛ اما متاسفانه اعمال مجدد تحریمها تولید بسترن B30 را با مشکلات زیادی مواجه کرد و تیراژ آن با افت شدیدی همراه شد.
قیمت تویوتا کرولا الیت بهصورت علیالحساب یکمیلیارد و 880 میلیون تومان اعلام شده است. مشتریان برای ثبتنام این خودروها باید نیمی از قیمت علیالحساب را اکنون به حساب شرکت واریز کنند. در این طرح پیش فروش سایپا، خودروی چانگان CS55 پلاس با قیمت علیالحساب ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و مبلغ پیشپرداخت ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در رنگهای سفید، مشکی، خاکستری و قرمز عرضه میشود.
فرمان هایما S5هیدرولیک است و با توجه به اینکه روی تایرهایی با اندازه نسبتا عریض 215 میلی متر عمل می کنند؛ کمی سفت است و ممکن است برای خانم ها مناسب نباشد. در این محتوا به سراغ مقایسه ری را با چانگان CS35 پلاس آمده ایم؛ یک کراس اوور ایرانی در مقابل همتای چینی. سواری نرمتر، امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر و بازار خریدوفروش کمی پررونقتر به همراه قطعات در دسترستر، از دیگر مزیتهای جک S3 نسبت به چانگان هستند. طرح کابین هر دو خودرو تقریبا همسطح است و بسته به سلیقه مشتری هرکدام میتواند جذابیت خود را داشته باشد.
از طرفی مصرف سوخت کمتر در محصول کمپانی جک نشان میدهد، این خودرو گزینه مناسبی برای افرادی است؛ که به دنبال یک خودرو اقتصادی از نظر مصرف سوخت میباشند. ابتدا به مقایسه سه خودرو چانگان Cs35 و جک S3 و ام وی ام X22 از نظر طراحی میپردازیم. در مقایسه چانگان Cs35 و هایما S5 باید گفت افرادی که علاقه مند به شتاب، امکانات رفاهی و قدرت اتومبیل هستند، بهتر است به سراغ هایما S5 بروند . اما کسانی که می خواهندخودرویی با کیفیت همراه با قیمتی مناسب را خریداری کنند و همچنین بتوانند از سواری نرم، مصرف سوخت معقول و گیربکس مطمئن در خودرویشان لذت ببرند؛ چانگان CS35گزینه مناسبی برای آن هاست.
در ابتدای مقایسه چانگان CS35 و جک S3 نگاهی به طراحی این دو خودرو میاندازیم تا ببینیم کدام یک شمایل جذابتری ارائه میدهد. با توجه به طرح قدیمی بدنه این دو کراس اوور چینی، باید گفت که برای مشتریان امروزی فرم بیرونی هر دو مدل دیگر چندان دلچسب و چشمنواز به نظر نمیرسد. در سمت مقابل، چانگان CS55 پلاس در بخش امکانات رفاهی رانندگی، آپشنهای بیشتری دارد که از جمله آنها میتوان به حالتهای رانندگی بیشتر، دوربین ثبت وقایع، رادار نگهدارنده بین خطوط، رادار تصادف از جلو و رینگهای بزرگتر ۱۹ اینچی اشاره کرد.
با توجه به رضایت نسبی مالکان این از خودرو، تعداد آن روز به روز در حال افزایش است و مشکل بازار دست دوم و خدمات پس از فروش ضعیف آن نیز با گذشت زمان کمرنگ تر شده است. ری را با بهرهگیری از سامانه IKConnect، جزء محصولات مجهز به فناوری خودروهای متصل به شمار میآید. یکی از رقبای اصلی MVM X33 در ایران، چانگان CS35 است و از همین رو در این مقاله از مجله همراه مکانیک به مقایسه mvm x33 و چانگان cs35 خواهیم پرداخت. افزایش محبوبیت کراس اورهای کامگکت در کشور موجب شده تا شرکت سایپا نیز اجازه ندهد از قافله عقب بماند و تعدادی کراس اور چینی را به بازار عرضه کرده، که چانگان CS35 نیز یکی از آنهاست. لازم به یادآوری است که چانگان پس از برلیانس V5 دومین خودرو کراس اور چینی به شمار میآید که از جانب شرکت سایپا به بازار ایران عرضه شده است. این خودرو توانسته با پشتیبانی سایپا فروش نسبتاً مطلوبی را نیز در کشور به دست آورد.
در این خصوص علیرغم شباهتهای نسبی هر دو محصول چینی، خودروی چانگان CS35 علی رغم شتاب ضعیف تر اما در مسیرهای تخت و سرعت های بالا به دلیل پیشرانه حجیم تر کمی بهتر ظاهر می شود. موتور CS35 با تکنولوژی Blue Core ساخته می شود که علاوه بر آلایندگی بسیار پایین تر، در عین حال قدرت موتور را بالاتر می برد اما کوپل نشدن مناسب گیربکس قدیمی این خودرو با موتور یکی از دلایل شتاب اولیه ضعیف این خودرو است. در طرف دیگر نیز، معمولا مالکان MVM X22 نظر چندان مناسبی در خصوص قدرت خودرو خصوصا در نمونه های اتوماتیک ندارند اما وزن کمتر این خودرو در مقایسه با رقیب و آیرودینامیک بهتر، شتاب اولیه بهتری را برایش رقم می زند. شتاب صفرتاصد این خودرو، حدود ۱۵ ثانیه است و در همان اوایل حرکت، ضعف سرعت عمل گیربکس در واکنش به دستورات صادره از سمت پدال گاز و ایسیو کاملا محسوس خواهد بود. البته وجود پیشرانه نهچندان قدرتمند ۱۶۰۰ سیسی برای این خودروی کراساوور نیز دلیل دیگری بر کاهش چالاکی آن است. با این وجود، عملکرد گیربکس و مجموعه فنی چانگان سی اس 35 در وضعیت اسپرت به نسبت مطلوبتر میشود و شتاب خودرو ارتقای قابلقبولی پیدا خواهد کرد.
اما در طرف دیگر استفاده از مواد سافت تاچ در بایکX7 باعث شده تا حس خوبی از دیدن و لمس کردن قطعات به شما دست دهد. از این نکته هم نباید غافل شد که فاصله محوری بایک X7 بیشتر از چانگان CS55 است و این مورد باعث میشود سرنشینان جای پای بیشتری در اختیار داشته باشند. همانطور که احتمالا اطلاع دارید تولید سی اس 35 به پایان رسیده و این خودرو دیگر در خط تولید سایپا حضور ندارد. اما جک اس 3 همچنان توسط کرمان موتور به تولید میرسد و این میتواند اولین امتیاز مثبت نسبت به حریف باشد. پس از برگزاری مرحله جدید ثبتنام خودروهای وارداتی، اکنون شرایط فروش تویوتا کرولا الیت و چانگان CS55 پلاس منتشر شده است.
در نمای روبروی چانگان قبل از هر چیزی چراغهای بزرگ خودنمایی میکنند، که البته از نظر زیبایی شاید دارای طرح چندان جذابی نیستند. اما وجود خطوط روی کاپوت و حجمدهی نسبی سپر شباهت آن به خودروهای مدرن امروزی را افزایش میدهد. با ورود به نمای داخلی از میزان شباهتها کاسته میشود و خط طراحی هر دو خودرو به طور کلی از یکدیگر جدا است. چانگان به جای استفاده از مانیتورهای به هم پیوسته ترجیح داده تا کلاستر دیجیتال را جدا از مالتی مدیای اصلی خودرو قرا دهد و همین امر سبب شده تا فضای کابین تا حدودی یادآور محصولات جدید پژو باشد. استفاده از کلیدهای فیزیکی در قسمت پایین دریچههای هوا و قسمت جلویی داشبورد نیز ایده خوبی برای ایجاد حس و حال متفاوت در داخل این خودرو است.
همچنین گرچه دو رقیب حاضر در این میدان گنجایش نسبتا کافی جهت جایدادن ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال را فراهم آوردهاند، اما بسترن b30 به دلیل بهرهمندی از فاصله محوری بزرگتر، فضای وسیعتری را به سرنشینان ردیف عقب خود اهدا میکند. از نظر ظرفیت محفظه بار نیز سدان چینی وضعیت بسیار بهتری دارد و با ۴۸۰ لیتر گنجایش، دغدغه خانوادهها را بهویژه هنگام مسافرت به حداقل خواهد رساند. این در حالی است که گنجایش محفظه بار چانگان CS35 در پشت صندلیهای ردیف دوم، به رقم ۳۳۵ لیتر محدود شده است. چانگان CS55 پلاس از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد که توانایی تولید حداکثر 188 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر (WDCT) به چرخ های جلو منتقل می شوند تا چانگان CS55 پلاس شتاب 0 تا 100 را طی 8.2 ثانیه طی کرده و تا حداکثر 190 کیلومتر بر ساعت به شتاب گیری خود ادامه دهد.
جک S3، هم مانند رقیب خود یکی دیگر از کراس اوورهای تولید شده توسط کشور چین است؛ که طی سالهای اخیر ورود خود به بازار ایران محبوبیت بالایی را کسب کرده. مقایسه سه خودرو چانگان Cs35 و جک S3 و ام وی ام X22، موضوع این مقاله از سری مقالات مجله خودرو سوئیچ است. محبوبیت بالای خودروهای دارای کلاس کراس اوور سبب شده تا کمپانیهای بسیاری در سراسر جهان دست به تولید این خودروها بزنند.
این در حالی است که فرم بدنه جک S3 از همان ابتدا مورد انتقاد کاربران بوده و ناهماهنگیهای زیادی بین نماهای مختلف آن به چشم میخورد. از طرف دیگر فاو بسترن B30 نیز استایلی متقاعدکننده را در معرض دید قرار داده است. این خودرو نیز همچون رقیب کراساوور خود جلوه متحیرکنندهای ندارد؛ اما وقتی با سایر خودروهای همرده موجود در ایران مقایسه شود، میتواند به رخسار آراسته و پیراسته خود مباهات کند. بدنهای نسبتا کشیده و تقریبا عضلانی و چهرهای ستیزهجویانه و در عین حال مصمم، از جمله شاخصههای نمای ظاهری فاو بسترن بی ۳۰ به شمار میروند که در ارتقاء نمای بصری این خودرو، تاثیر قابلقبولی را از خود بر جای گذاشتهاند. فناوری Blue Core موتور چانگان دارای سه سیستم تزریق مستقیم سوخت با فشار بالا، کنترل پیشرفته حرارت و اصطکاک کم است که موجب میشود چانگان سی اس ۵۵ پلاس در هر صد کیلومتر فقط ۵.۹ لیتر بنزین مصرف کند. این مورد در بازار ایران که بنزین دولتی سهمیهبندی شده، مزیت مهمی به حساب میآید.
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. برای چانگان CS35 پلاس تیپ ۲ نیز مانند تیپ ۳ از همان موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ و همان گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر (Wet DCT) استفاده شده است، به این ترتیب، تیپ ۲ و ۳ این خودرو از نظر فنی با هم هیچ تفاوتی ندارند.
این خودروها از نظر اندازه از سدان بزرگتر و از شاسی بلندهای بزرگ کوچکتر هستند. پس هم فضای نشستن و بار بیشتری را در اختیار سرنشینان و به ویژه خانوادهها قرار میدهند، و هم چندان حجیم و پرهزینه نیستند. به همین دلیل توانستهاند رضایت طیف بزرگی از خریداران و به ویژه خانوادهها را به دست آورند. جذابیت آن که نیاز به توضیح ندارد اما چرا سخت؟ واقعیت این است که گاهی خرید از میان مدلهایی با تشابهات فنی و ظاهری باعث میشود که رسیدن به انتخاب نهایی کمی سخت باشد. بایکX7 اما طراحی آینده نگرانه خود را به داخل کابین هم منتقل کرده و شاهد انبوهی از صفحات لمسی و دیجیتال در این خودرو هستید که در فضایی ساده و مینیمال در کنار هم قرار گرفته اند.
ایرانیهای دوستدار شاسیبلند از این خودروی چینی هم استقبال زیادی کردهاند و به آن علاقه دارند. هرچند که ظاهر این خودرو از سوی مشتریان پسندیده شده است اما در مقایسه با رقبا و همتایان دچار نقصهایی در این زمینه هست و متریال بهکاررفته برای اتاقک آن هم تعریفی نیست. اما اجازه بدهید که نگاهی دقیقتر به این خودرو داشته باشیم و ببینیم که اوضاع از چه قرار است. چانگان CS55 پلاس و بایک X7 دو کراس اوور با کیفیت چینی هستند که به تازگی پا به بازار ایران گذاشته اند و با یکدیگر به رقابت می پردازند. با توجه جدول فوق، در بخش تجهیزات X55 پرو برتری دارد و حتی نسبت به تیپ ۳ چانگان هم تجهیزات بیشتری را ارائه میکند. بهعنوانمثال، گرمکن صندلیهای جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، شارژر بیسیم گوشی و نورپردازی داخلی ازجمله امکاناتی است که در X55 پرو وجود دارد اما CS35 از آنها بیبهره است.
صندلیهای چرمی استفاده شده در چانگان CS35، به عنوان آپشن در نظر گرفته میشوند که شرکت سایپا، فقط در مدل اتوماتیک چانگان CS35 به کار گرفته است. دوخت قرمز به کار رفته در داخل کابین، باعث ایجاد ظاهر اسپرت در این خودرو گردیده است. با این وجود جنس مواد به کار رفته در داخل خودرو، خشک و شکننده است و احساس خودرویی لوکس را به سرنشینان منتقل نمیکند. نیمی از سپر جلوی هایما S5، از پلاستیک سیاه رنگ ساخته شده است که در ماشین های شاسی بلند کاملا طبیعی است اما استفاده زیاد از چراغ ها، در این قسمت از خودرو، نشانه ای از سردرگمی طراح این محصول به حساب می آید.
چانگان cs55 پلاس، کراساوور خوشتیپ و خشنی است که سعی میکند شبیه برادران گرانقیمت خود از سری UNI باشد. نمای جلویی خودرو، پُر از خطوط تندوتیز است که سبب میشود CS55 پلاس، خشن و تهاجمی دیده شود. زیر چراغهای اصلی هم ورودیهای هوا قرار دارند که البته مصنوعی هستند؛ اما تأثیر زیادی در اسپرت بهنظر رسیدن این کراساوور دارند. المانهای قرمز و نارنجی هم در نمای روبهرویی دیده میشوند تا حس سرعت و هیجان را منتقل کنند.
در این مقاله با مقایسه سه خودرو چانگان Cs35 و جک S3 و ام وی ام X22 به شما کمک خواهیم کرد، تا اگر علاقهمند به خرید یکی از این سه خودرو هستید در تصمیم درستی بگیرید، پس با ما همراه شوید. در این مطلب سعی کردیم بدون هیچگونه جانبداری، کراساوورهای تیگو ۷ پرو و چانگان CS55 پلاس را مقایسه کنیم. همانطور که دیدید، هر دوی این خودروها در بخشهای مختلف، عملکرد بسیار نزدیکی به هم دارند. میتوان گفت که تیگو ۷ پرو در مقایسه با محصول چانگان، کمی لوکستر، خانوادگیتر و با امکانات رفاهی بیشتر است. در سمت مقابل، CS55 پلاس عملکرد فنی بهتری دارد و هم در ظاهر و هم در باطن، اسپرتتر است. انتخاب شما بین این دو خودرو کدام است؟ نظرات و پیشنهادهای خود را با ما به اشتراک بگذارید.
با این حال، شرکت هایما چین، امکان ضریب دهی مصنوعی را در این خوردو فراهم کرده است و رانندگان در برخی موارد می توانند میزان انتقال قدرت گیربکس را انتخاب نمایند. چون این خودرو به سیستم فرمان کمکی برقی مجهز است که باعث راحتی بیشتر راننده میشوند. فرمان هایما S5 هیدرولیک است و سرعت اتومبیل، میزان نرمی و سفتی فرمان را تعیین می کند. در مقایسه مصرف سوخت چانگان CS35 و هایما S5 در شرایط عادی نیز، هایما S5خودروی کم مصرف تری است.
پس نباید از چانگانCS35 توقع عملکرد خوب، در جاده ها و مسیرهای ناهموار را داشته باشید. ایران خودرو تلاش کرده است تا حد توان، امکانات ایمنی و رفاهی خودروهای مدرن را که مورد پسند و نیاز مشتری است در ری را پیادهسازی کند. رینگ های ۱۸ اینچی دورنگ، نورپردازی داخلی، صندلیها از جنس چرم و پارچه و فرمان چرمی از جمله امکانات رفاهی و تزیینی این خودروست. چانگان CS55 پلاس در بازار ایران با رقبای قدرتمندی روبرو است که هر کدام ویژگیها و نقاط قوت خاص خود را دارند. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و دوربین جانبی سمت راست با تصویر پانورامیک ۳۶۰ درجه، تجربه کاربری لذتبخشی را برای سرنشینان فراهم میکند. شیشه رنگی نیز علاوه بر زیبایی، از ورود گرمای زیاد به داخل خودرو جلوگیری میکند.
گیربکس اتوماتیک دوکلاچ تَر ۷ سرعته قدرت موتور را به چرخهای جلو منتقل میکند و دارای سه حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپرت است. چانگان CS ۵۵ پلاس برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۸.۲ ثانیه زمان نیاز دارد. بعد از مقایسه سه خودرو چانگان Cs35 و جک S3 و ام وی ام X22 از نظر طراحی، نوبت بررسی مشخصات فنی آنها میرسد. سقف شیشهای بازشونده پانوراما، فضای داخلی چانگان سی اس ۵۵ پلاس را بزرگتر و روشنتر نشان میدهد. سیستم توقف خودکار شیشه سانروف و بسته شدن خودکار آن نیز از دیگر موارد قابلذکر در این بخش خواهند بود.
خودروهای چینی موجود در بازار ایران در ردیف خودروهای با صرفه اقتصادی وارداتی هستند. به همین دلیل نسبت به سایر رقبای خود از امکانات رفاهی چندان بالایی برخوردار نیستند و توان رقابت با محصولات شرکتهای معتبر بین المللی را ندارند. میتوانید برای مقایسه MVM X33 و چانگان CS35 از نظر امکانات رفاهی به جدول زیر مراجعه کنید، چون هر کدام از خودروها از جنبههایی بر دیگری برتری دارد.
چانگان Cs35 فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قسمت عقب خود قرار میدهد، این در حالی است؛ که سرنشینان قسمت عقب در هر دو خودرو دیگر از نظر فضا با مشکلاتی روبرو هستند. چانگان سی اس ۳۵ اتوماتیک – Changan CS35 کراس اورر ساب کامپکت چینی است که توسط سایپا عرضه شده است. سی اس ۳۵ اولین بار در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد.CS35 با یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و سطح امکانات مناسب، رقبایی همچون ام وی ام ایکس ۳۳، لیفان ایکس ۶۰ و جک اس ۳ را در مقابل خود می بیند.
باید به این واقعیت اشاره کرد که MVM X33 یک خودرو با شتابگیری کند است و چانگان CS35 کندتر از آن است. در واقع این خودروها بیشتر برای خانوادههای پرجمعیت که به یک خودرو کراس اور کمپکت اقتصادی نیاز دارند، مناسب است. خانوادههای ایرانی میتوانند برای مسافرتهای طولانی، که معمولاً نیازمند فضای بار زیاد است، از این خودروها لذت ببرند. نباید فراموش کرد که بلند بودن کراس اورهای کمپکت نسبت به خودروهای کلاس سدان موجب خلق تجربه رانندگی رضایتبخشتری میشود؛ که میتوان دلیل محبوبیت این کلاس از خودروها را در مواردی از این قبیل جستجو کرد.
نمای عقب خودرو نیز با چراغهای LED کشیده و طراحی ساده، هماهنگی کاملی با سایر بخشها دارد. مقایسه MVM X33 و چانگان CS35 از نظر فنی نشان میدهد که هر کدام از خودروها از برخی جوانب دارای برتری هستند. برای مثال، ایکس 33 از نظر شتابگیری صفر تا 100 رکورد بهتری را ثبت کرده است (13 ثانیه)، در حالی که چانگان توانسته است از نظر حدأکثر سرعت (180 کیلومتر در ساعت) و مصرف سوخت (6/6 لیتر در هر 100 کیلومتر) عملکرد رضایتبخشتری داشته باشد. البته باید خاطرنشان ساخت که MVM در واقع زیرمجموعه شرکت چری است و در تاریخ این شرکت تنها خودرو QQ3، که در ایران به نام MVM110 شناخته میشود، تحت عنوان ام وی ام به بازار عرضه شده است. وگرنه تمام خودروهایی که در ایران به نام ام وی ام شناخته میشوند، در خود چین به نام چری شناخته شدهاند. به هر حال، mvm x33 یکی از کراس اورهای محبوب بازار ایران است که شرکت مدیران خودرو آن را به کشور وارد میکند.
در پایان مقایسه چانگان سی اس ۳۵ و بسترن بی ۳۰، باید گفت که بهراحتی نمیتوان یکی از این دو را بهعنوان برنده رقابت معرفی کرد؛ چرا که اساسا هرکدام از آنها بر اساس نیاز و سلیقه مشتریان میتواند برنده این مقایسه باشد. به عنوان مثال، اگر شما نیاز به یک کراساوور جمعوجور خوشقیمت با امکانات مناسب و طراحی ظاهری و داخلی قابلقبول دارید، چانگان راست کار شما خواهد بود. اما در صورت تمایل به سمت محصولات سدان جمعوجوری که از لحاظ کیفی و ظاهری نسبت به تولیدات داخلی نظیر تندر پلاس اتوماتیک برتری دارند، فاو بسترن بی ۳۰ قادر است در ردیفهای بالای لیست موارد انتخابی شما جای بگیرد.
این خودرو، در ابتدا به صورت وارداتی به بازار ایران آمده است و از سال 95 وارد خط تولید سایپا کاشان شده است. این دو کراساوور مثل قسمتهای قبلی مقایسهٔ ما، از لحاظ قیمت هم تقریباً در یک سطح قرار دارند. قیمت کارخانهٔ X55 پرو یک میلیارد و ۲۵۳ میلیون تومان است درحالیکه در بازار قیمت آن هماکنون به یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است.
مشخصات فنی چانگان CS55 پلاس به یک موتور ۴ سیلندر خطی توربوشارژ با حجم دقیق ۱۴۹۴ سیسی خلاصه میشود که با کد JL473ZQ7 شناخته میشود. این موتور قادر است حداکثر قدرتی برابر با ۱۸۰/۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و بیشترین گشتاور ۲۸۶/۷ نیوتن متر را در ۲۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. در طراحی کابین MVM X33 مانند طراحی خارجی آن شاهد ویژگیهای اقتصادی بودن طرح هستیم. همچنین در تولید اجزای داخل کابین از متریال و جنس باکیفیت بالا استفاده نشده است. برای مثال میتوان به وجود صفحه نمایش لمسی بزرگ 8 اینچی اشاره کرد که تا اندازهای گرد و غبار سنتی بودن بیش از اندازه را از این خودرو را زدوده است.
البته فضای سر در تیگو ۷ پرو بهدلیل نوع طراحی ستون C کمی بیشتر است و حتی افرادی با قد ۱.۹۰ هم بهراحتی میتوانند در خودرو بنشینند. صندلیها هم در چانگان CS55 پلاس و هم در تیگو ۷ پرو کیفیت خوبی دارند و دریچه تهویه مطبوع و درگاه شارژ USB برای ردیف عقب پیشبینی شده است. در مقایسه MVM X22 و چانگان CS35 در بخش ایمنی میتوان گفت، از آنجایی که هر دو این خودروها به عنوان کراساوورهای نسبتا اقتصادی در کشور سازنده محسوب میشوند، نباید از آنها انتظار چندانی برای ارائه تجهیزات ایمنی متنوع و بهروزی داشت. در مجموع دو خودرو یاد شده تفاوت چندانی به لحاظ ایمنی ندارند؛ هرچند که به نظر میرسد چانگان CS35 در مقایسه با MVM X22 به دلیل برند قوی تر و انجام تست تصادف در موسسه C-NCAP و کسب چهار ستاره ایمنی، از وضعیت نسبتا بهتری برخوردار است.
البته نباید فراموش کرد که قیمت خودرو در ایران از ثبات چندانی برخوردار نیست و قیمتها تغییرات سریعی را تجربه میکنند. مانند سایر ویژگیهای خودروهای چینی، نمیتوان آنها را از نظر ایمنی با محصولات سایر خودروسازان بین المللی مقایسه کرد. به ویژه وقتی که بحث به ایمنی میرسد، در بسیاری موارد به سختی میتوان اطلاعات قابل اعتمادی درباره ایمنی آنها کسب کرد. خودروی جک S3 هم از موفقترین و محبوبترین کراساورهای چندسال اخیر است که از چین میآید.
دیدگاهتان را بنویسید