قیمت جدید انواع کوییک در بازار و کارخانه اعلام شد+ جدول
اگر نمیخواهید خیلی برای خرید خودرو هزینه کنید، نسخه معمولی کوییک گزینه مناسبی برای شما خواهد بود؛ با این وجود نسخههای S و R برای افرادی که به دنبال ویژگیهای جانبی بیشتری هستند مناسبتر هستند. این خودرو با تغییر رنگ بخشهایی مثل سپرها، قاب آینه، سقف، پنل پلاستیکی قسمت میانی داشبورد و دور دریچهها، قسمت بازویی رودریها و رکاب درهای کوییک معمولی تولید شده است و هیچ تفاوت چشمگیر دیگری با کوییک معمولی ندارد. علاوهبر گیربکس، برخی امکانات جانبی مثل رینگهای آلومینیومی، کامپیوتر سفری، فرمان برقی، غربیلک فرمان D-Cut با کلیدهای کنترلی، استارت دکمهای، ورود Keyless یا بدون کلید این محصول را از کوییک معمولی متمایز کرده است. سایپا کوییک یک خودروی هاچبک است که برای اولینبار در سال ۹۶ به بازار عرضه شده و توانسته است جایگاه نسبتا خوبی در بازار ایران کسب نماید. در بخش ابعاد خارجی این خودرو از هم رده های این سبک مثل پژو 206 و تیبا 2 مقداری بزرگتر است به طوری که طول آن معادل 4005 میلی متر ، عرض آن 1678 میلی متر و ارتفاع آن هم 1532 میلی متر است. برند تویوتا با ارائه دو نسخه از سدان محبوب کمری با سوخت بنزینی و هیبریدی، توانسته رضایت همه طرفداران خود را به دست آورد.
تفاوتهای مشخص و بارزی میان آپشنهای رفاهی هر دو ماشین کوییک و اطلس وجود ندارد؛ در ادامه این بخش به بررسی دقیقتر ویژگیهای رفاهی هر دو محصول سایپا میپردازیم. ویژگیهای ظاهری بررسی شده در این جدول ممکن است کمی در مدلهای مختلف کوییک (R، R اتوماتیک، G، S و دندهای) کمی با یکدیگر تفاوت داشته باشند. اگر هنوز هم درباره انواع تیپ های کوییک و انتخاب بهترین مدل آنها به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، سوالات خود را در بخش نظرات همین صفحه بنویسید تا کارشناسان ما در شیپور، شما را راهنمایی کنند. همچنین اگر هم صاحب یکی از این مدلهای کوییک هستید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. به غیر از ظاهر دو رنگ که توضیح داده شد کوییک R از لحاظ فنی و امکانات تفاوتی با کوییک معمولی ندارد و تنها آپشن اضافی آن رینگ آلومینیومی است. R مخفف Rainbow به معنای رنگین کمان است.این تیپ هم در دو نسخه دستی و پلاس اتومات عرضه شده است.
در این میان، جک J4 و جک S3 دو محصول پرفروش و محبوب این برند هستند که با توجه به نوع بدنه، امکانات و مشخصات فنی، مخاطبان خاص خود را دارند. در این مقاله از خسروانی، این دو مدل را از جنبههای گوناگون بررسی خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم انتخاب مناسبی داشته باشید. اگر به دنبال خودرویی کممصرف و اقتصادی هستید یا ترجیح میدهید یک کراساوور اسپرت و مجهز داشته باشید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در بطن ساینا و کوییک پیشرانه M15 قرار است که در واقع نسخه ارتقا یافته از پیشرانه پراید است.
این خودرو در انواع مختلفی از جمله کوییک دندهای، کوییک R و کوییک اتوماتیک تولید میشود که هرکدام ویژگیها و امکانات خاص خود را دارند. تنوع در مدلهای کوییک، این خودرو را به گزینهای مناسب برای سلیقهها و نیازهای مختلف تبدیل کرده است. برای خرید خودرو از گزینههایی با چند تیپ ظاهری و مشخصات فنی متفاوت، باید همه تفاوتها را بشناسید و در نظر بگیرید. این خودرو شامل کوییک r، R پلاس اتوماتیک، دندهای، پلاس اتوماتیک، S و G میشود.
همه تیپهای کوییک شامل چراغهای کشیده شده و باریک هستند که میان این دو چراغ نیز لوگو سایپا قرار داده شده است. همچنین روی سر جلویی انواع تیپ کوییک، یک قسمت پلاستیکی برای نصب پلاک تعبیه شده است. در ادامه این بخش به بررسی مفصلتر مشخصات ظاهری متفاوت میان انواع تیپ کوییک میپردازیم. طی این مقایسهها دریافتیم که خودرو اطلس در زمینه ایمنی، تجربه رانندگی، مصرف سوخت و بسیاری از آپشنها، برتری قابل توجهی نسبت به کوییک دارد.
برای خرید کوییک gxr و دیگر مدلهای کوییک، درنظرگرفتن این تفاوتها در انتخاب مدل دلخواه، مهم است. مدت کوتاهی پس از عرضه کوییک به بازار، سایپا نسخه اتوماتیک آن را هم به بازار فرستاد. همانطور که گفتیم، کوییک اتوماتیک از گیربکس CVT استفاده میکند که ساخت شرکت بلژیکی پانچ است. کوییک اتوماتیک ابتدا در دو تیپ معمولی و پلاس عرضه میشد که تیپ پلاس از امکانات بیشتر و کاملی بهره میبرد ولی سایپا خیلی زود به عرضهٔ تیپ پلاس پایان داد و کوییک اتوماتیک فقط در تیپ پلاس به بازار عرضه شد. برای بررسی کوییک gxr l باید ابتدا تاریخچهٔ تیپهای مختلف کوییک را مرور کنیم. در سال ۱۴۰۰ درحالیکه حدود سه سال از عرضهٔ کوییک به بازار میگذشت، سایپا نسخهٔ جدیدی از این خودرو را با نام کوییک S معرفی کرد.
این خودرو درواقع نسخه فیسلیفت تیبا ۲ هاچبک به حساب میآید که بخشهایی نظیر چراغهای جلو، سپرها، چراغهای عقب و برخی نواحی داخلی نظیر داشبورد و رودریهای آن، با نمونههای جدید و تا حدی زیباتر تعویض شده است. همچنین به دلیل اضافه شدن زه مشکی دور گلگیر و میله باربند سقفی، برخی اصرار دارند تا آن را یک کراس اوور فوق کوچک جلوه دهند که البته این وصلهها به کوییک نمیچسبد و باید آن را یک هاچبک بدانیم. تیپهای مختلف کوییک به 2 ایربگ ABS و EBD مجهز هستند و با استاندارد آلایندگی یورو 4 و مصرف سوخت ترکیبی بهاندازه 7/14 لیتر کار میکنند. شما میتوانید نوع گیربکس و تعداد دندههای انواع تیپ های کوییک را در جدول زیر مشاهده کنید. انواع تیپ های کوییک با موتور M15 و حجم 1503 سیسی کار میکنند و حداکثر قدرت و گشتاور در این خودروها بهترتیب 87 اسببخار و 128 نیوتنمتر هستند.
توجه داشته باشید که بهطورکلی کوییک در لیست خودروهای گران قیمت قرار نمیگیرد؛ بااینحال استفاده از شرایط فروش اقساطی سایپا امکان خرید خودرو کوییک با قیمت مناسب بدون پرداخت پیشپرداخت اولیه بالا وجود خواهد داشت. برای ثبت نام کوویک ابتدا قیمت انواع کوییک براساس مدل از سایتهای معتبر را بررسی کنید. در مدلهای R، R پلاس، پلاس، S و G آینهها برقی و تاشو هستند؛ درحالیکه در مدل دندهای، آینهها دستی طراحی شدهاند. دستگیرههای در برای همه مدلهای کوییک، همرنگ بدنه است که ظاهر هماهنگتری به خودرو میبخشد.
همچنین حداکثر قدرت و گشتاور این موتور نیز در دور کمی پایینتری (۵,۲۵۰ rpm برای قدرت و ۴ هزار rpm برای گشتاور) تولید میشود. کوییک آر پلاس نسخه فول آپشن کوییک R معمولی بهحساب میآید که درون کابین آن از فرمان دی-کات و سامانه مالتی مدیا با نمایشگر لمسی استفاده شده است. این خودرو در رنگهای سفید – قرمز، سیاه – قرمز، مشکی – نقرهای و سفید و مشکی به فروش میرسد. خودرو کوییک در مقایسه با ساینا، تلاش کرده تا ظاهری جوانپسند و اسپرتتر را به خود بگیرد.
استفاده گسترده از پلاستیک سخت در تمام بخشهای کابین، جزو نقاط ضعف آن محسوب میشود. انتخاب کوییک و اطلس از بهترین تصمیمگیریها برای خرید ماشین تا ۶۰۰ میلیون به شمار میروند. برای خرید این خودروها نیازی به پرداخت کل مبلغ ماشین به صورت یکجا وجود ندارد. بنابراین اگر ظاهر و آپشن برایتان اهمیت بالایی دارد، این اضافه پرداخت را تقبل کنید و به سراغ خرید اطلس بروید. اما اگر چندان در قید و بند این موضوعات نیستید و صرفاً یک خودرو جمعوجور اقتصادی برای استفادههای روزمره میخواهید؛ خرید کوییک هم نیازتان را به صورت کامل برطرف خواهد کرد. برای مقایسه ابعاد کوییک و اطلس هم باید بگوییم که اطلس به میزان نامحسوسی (در حد چند میلیتر) بزرگتر از کوییک است.
از شما دعوت میکنیم تا پایان مقایسه اطلس و کوییک همراه ما باشید تا ببینیم در نهایت اطلس بخریم یا کوییک. از جمله امکانات کوییک R میتوان به سنسور دنده عقب، 2 عدد ایربگ، ترمز ضد قفل، سیستم ترمز کمکی، مهشکنهای جلو و عقب، 4 اسپیکر، سیستم صوتی با پشتیبانی USB، سیستم تهویه دیجیتال و آینههای کناری با تنظیم برقی اشاره کرد. اما اگر می خواهید نمای ظاهری کوییک شما کمی اسپرت و جوان پسند تر باشد ، بهتر است به سراغ کوییک آر به ویژه نسخه سفید-قرمز یا مشکی-قرمز بروید؛ چراکه استفاده از تریم قرمز رنگ در این خودرو باعث جذابیت ظاهری بیشتر آن شده است. تنها تفاوت کوییک GXR-L با کوییک GX L در طرح دورنگ بدنه است که با سقف قرمز یا مشکی ارائه میشود.
در صورتی که بودجه برای شما اهمیتی ندارد و بهدنبال نسخه فول آپشن این خودرو هستید، میتوانید به خرید کوییک اتوماتیک فول پلاس فکر کنید. این نسخه دارای گیربکس اتوماتیک، آپشنهای متعدد، فرمان برقی و دیگر موارد است که تجربه رانندگی بهتری نسبت به دیگر انواع تیپ های کوییک به همراه خواهد داشت. در این تیپ، امکانات بیشتری شامل دکمههای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، صندلیهای چرم و پارچه، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین دید عقب، شیشههای دودی عقب و رینگ آلومینیومی ارائه میشود. علاوه بر این، سایپا برای GX H اقدام به طراحی پانل میانی جدیدی هم برای داشبورد کرده که با تریم مشکی براق، دریچههای تهویهٔ دایرهای و نمایشگر ایستاده در بالا، کمی فضای تکراری و خستهکنندهٔ کابین کوییک را بروزتر و بهتر کرده است. کوییک اس یک مدل دیگر از کوییک هاست که تفاوت ظاهری کمی با سایر کوییک ها داره ولی با مشخصات فنی قبلی یعنی موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با توان 87.5 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن متر و گیربکس 5 سرعته دستی و دریچه گاز برقی دارد. علاوهبر موارد ذکر شده در جدول، میزان مصرف سوخت ترکیبی در اطلس نسبت به کوییک به اندازه 0.2 لیتر، کمتر است.
در پاسخ مهدی جمالی ، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفته است کوییک نامی ایرانی و متعلق به 4 هزار سال پیش است. برای اطلاع از قیمت روز انواع کوییک صفر در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید. کوئیک اصلا این مشکلات که شما میگی نداره خوشحالم از شر واشر زدن پارس و مصرف زیادش راحت شدم.
برای تصمیمگیری به منظور خرید اطلس یا کوییک باید قیمت این دو خودرو را نیز در نظر بگیرید. برای کسب اطلاع دقیق و بهروز از قیمت اطلس و انواع کوییک به سایتهای معتبری مثل سپند خودرو مراجعه کنید. با توجه به یکسان بودن پلت فرم و قالبهای اصلی بدنه کوییک و اطلس، شباهت زیادی را در ظاهر این دو خودرو میبینم که این شباهت در نمای جانبی به اوج خود میرسد. تا چند وقت پیش گزینههای روی میز برای خرید یک هاچبک اقتصادی صفرکیلومتر به نسخههای مختلف کوییک و پژو 207 ختم میشد. اما به تازگی سایپا خودرو اطلس را روانه بازار کرده است که میتواند در بازار محدود هاچبکهای اقتصادی حرفهایی برای گفتن داشته باشد و حداقل در برابر پدر خود، یعنی کوییک، قد علم کند.
پس اگر توان مالی برای خرید این خودروها را ندارید، میتوانید در طرح فروش اقساطی ساینا و سایر خودروهای دیگر که در مجموعه کیان خودرو ارائه میگردد، شرکت کنید. تجربه رانندگی با همه انواع خودرو کوییک، کم و بیش رضایت نسبی و یکسانی را برای کاربران به همراه داشته است و البته شکایات مشابهی. کوییک به عنوان یک کامپکت شهری سبک، مصرف سوخت قابل قبولی در حد ۶.۸ الی ۷.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد و به طور بالقوه، استهلاک متوسطی روی دست شما میگذارد. بعد از نزدیک به دو دهه حضور پراید در بین پرتیراژترین خودروهای سایپا در تیپهای مختلف، این گروه خودروسازی تصمیم گرفت برای تغییر بازار در جهت جلب رضایت مصرف کنندگان، محصول جدیدی با چهرهای متفاوت عرضه نماید. برخلاف انتظارات، کیفیت پایین و ناموزونیهای طراحی در تیبا چندان موردپسند مشتریان واقع نشد و درصد زیادی از خریداران، از مشکلات پایین بودن کیفیت متریال شاکی بودند.
نمایشگر لمسی بزرگتر، داشبوردی با طراحی جذابتر و متریال باکیفیتتر باعث شده است که حس لوکستری در این کراساوور به چشم بیاید. علاوه بر این، فضای داخلی آن کمی جادارتر از J4 است و برای سفرهای طولانیتر، راحتی بیشتری را به همراه دارد. اگر به دنبال خودرویی با امکانات بیشتر در کابین هستید، S3 گزینهای جذاب محسوب میشود. جک J4 با طراحی ساده و مینیمالیستی خود، برای کسانی که به دنبال خودرویی شیک و بیپیرایه هستند، گزینه مناسبی است.
در سال ۱۴۰۲، سایپا از محصول جدید خود در این رده به نام اطلس رونمایی کرد که در واقع فیسلیفتی از کوییک محسوب میشود. در نهایت، انتخاب بین کوییک S و کوییک R به میزان زیادی از نیازها و ترجیح شما به عنوان خریدار بستگی دارد. هر دو خودرو دارای ویژگیها و امکانات جذابی هستند که با توجه به انتظارات شما از یک خودرو، میتوانند انتخاب مناسبی باشند. تفاوتهای اصلی در مشخصات فنی شامل نوع دریچه گاز، استاندارد آلایندگی، و قدرت پیشرانه میشود.
شرکت سایپا در سال ۹۶ بر اساس پلتفرم و بدنه تیبا ۲، یک خودرو جدید با ظاهر زیباتر به اسم کوییک را روانه بازار کرد. در حال حاضر تیپهای مختلفی از سایپا کوییک در بازار موجود است که در این مقاله به معرفی مدل ها و انواع تیپ های کوییک خواهیم پرداخت. این آمار نشان میدهد که کمری هیبریدی به طور قابل توجهی مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل بنزینی دارد. کاهش سوخت به دلیل بهرهمندی از سیستم هیبریدی پیشرفتهای است که ترکیبی از موتور بنزینی و موتور الکتریکی را ارائه میدهد.
در مقایسه طراحی بین خودروهای کوییک S و کوییک R، میتوان تفاوتهای جالبی را مشاهده کرد. در بخش نمای جلو، کوییک S با طراحی آپدیت و چراغهای روز و مه شکن به نظر میآید، درحالیکه کوییک R با رنگهای دو تنه و طراحی کلاسیک خود متمایز است. از دیگر نقاط متفاوت، اندازه جلوپنجره است که در کوییک S کمی بزرگتر به کاپوت متصل شده است. در طراحی خارجی، خطوط کرومی درون جلوپنجره در کوییک S حذف شده، درحالیکه در کوییک R این خطوط حضور دارند. طراحی سپر نیز در دو خودرو تفاوتهای جزئی دارد؛ کوییک S با خط پهن و بزرگ مشکی به سمت سپر حرکت کرده است، درحالیکه کوییک R طراحی معمولی و کلاسیکی دارد. ورودی هوای موتور نیز در کوییک S با حذف قاب مشکی تغییر کرده است در حالیکه در کوییک R این قاب حضور دارد.
حالا که انواع مدل ها و تیپ های کوییک را شناختید ، قطعا با خود فکر می کنید که کدام کوییک بهتر است تا شاید نسبت به خرید آن اقدام کنید. از نظر ما اگر سطح آپشن ها و همچنین گیربکس اتوماتیک برای شما خیلی اهمیت ندارد ، می توانید کوییک معمولی بخرید. هزینه نگهداری ارزان ، قطعات یدکی فراوان و ظاهر زیباتر از تیبا 2، از جمله مزیت های این خودرو به حساب می آیند. گفتیم که تیپ GXR درواقع نسخهٔ دورنگ کوییک GX محسوب میشود؛ بنابراین، این تیپ از لحاظ طراحی تفاوتی با کوییک S و GX ندارد و صرفاً با طرح دورنگ بدنه از این دو تیپ مذکور متمایز میشود. کوییک GXR-L با سقف مشکی و سقف قرمز تولید میشود که نمونهٔ سقف مشکی در دیگر قسمتها تفاوتی با کوییک GX ندارد ولی در نمونهٔ سقف قرمز، قاب آینههای جانبی و تریم نقرهای زیر سپرها هم به رنگ قرمز درمیآید.
این خودرو به موتور M15 هشت سوپاپ 1.5 لیتری به قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر در کنار گیربکس ۵ دنده دستی مجهز است. حوالی سال ۹۷ بود که شرکت سایپا از نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک سی وی تی کوییک رونمایی کرد. این محصول با یک جعبه دنده خودکار از نوع CVT شش سرعت همراه شده و سیستم دریچه گاز آن نیز از نوع برقی است.
من پارس داشتم فروختم کوئیک جی ایکس خریدم بسیار نرم راحت شتاب عالی اصلا صدا نداره مصرف کم. بنظر من پراید و پارس در مقابل کوئیک جی ایکس یا همون ارتقا یافته حرفی واس گفتن ندارن. با وجود تمامی خصوصیات مثبت و ویژگیهای کارامد هریک از این دو خودروی جذاب، طبیعتا هریک دارای ضعفهایی هستند که شناخت آنها میتوانید تصمیم آگاهانهتری داشته باشید. در جدول زیر میتوانید نقاط مثبت و منفی جک اس 3 و جی 4 را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید.
در این میان، سایپا به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان کشور، همواره سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ویژگیها و نحوه خرید اقساطی خودرو، با کارشناسان کیان خودرو در ارتباط باشید. تفاوتهای طراحی خارجی شامل جزئیاتی مانند سپر جلویی، چراغها، و لبههای طراحی مختلف است. کوییک R از لحاظ ظاهری، دارای جلوپنجره و سپر جدید، رینگهای اسپرت ۱۵ اینچی، و چراغهای عقب LED است. هر دو خودرو از نظر سیستم تعلیق مشابه یکدیگر هستند، که در چرخهای جلو از نوع مکفرسون و در چرخهای عقب از نوع میله پیچشی استفاده شده است، که نتیجه آن یک سواری نرم و قابل قبول است. گیربکسهای قابل سفارش برای کوییک و اطلس هم یکسان و دو نمونه 5 سرعته دستی یا اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) هستند.
کوییک G، نسخه آپشنال و کاملترین مدل از انواع تیپ های کوییک به شمار میرود. البته شرکت سایپا داشبورد جدیدی را برای کوییک جی طراحی کرده که بهویژه در بخش وسط آن تغییرات مثبت و قابل قبولی مشاهده میشود. سایپا در سال 1400 فیسلیفتی جزئی روی کوییک انجام داد و آن را با پسوند S به بازار عرضه کرد. در نمای جلو یک نوار مشکی چراغ های اصلی را به مه شکن ها متصل کرده که طبق گفته مهندس سایپا الگو برداری از چهره یوز ایرانی بوده! به جز طراحی متفاوت سپر جلو، این خودرو چه از نظر طراحی و چه از نظر قطعات داخلی تفاوت چندانی با کوییک معمولی ندارد.
اگرچه کوییک از نظر قوای محرکه و پلتفرم تفاوتی با تیبا ندارد اما طراحی آن به دلیل استفاده از چراغها، سپر، روف راک و برخی موارد دیگر جذابتر به نظر میرسد. ساینا نیز بر پایه تیبا صندوقدار شکل گرفته هرچند طراحی سادهتری نسبت به کوییک دارد و این موضوع به ویژه در فرم سپر جلو و چراغهای عقب دیده میشود. اگر برای شما امکانات، آپشنها و حتی گیربکس مهم است، به مدلهایی غیر از مدل معمولی کوییک فکر کنید. در صورتی که به ظاهر خودرو و اسپرت بودن مدل آن اهمیت میدهید، سراغ کوییک R بروید که نسخه 2 رنگ این خودرو بهشمار میآید. اگر به نسخه بهینهتر کوییک معمولی فکر میکنید و بهدنبال نسخه فول آپشن نیستید، میتوانید کوییک S را انتخاب کنید. اولین نسل از خودروی کوییک همان کوییک معمولی یا کوییک دندهای است که در سال ۹۶ به بازار عرضه شد.
این تیپ خود در دو مدل GXR-L و GXR-H تولید میشود که از لحاظ امکانات با هم تفاوت دارند. این خودرو که اساساً فیسلیفتی روی تیبا ۲ است، به لطف بازار انحصاری، ظاهر نسبتاً جوانپسند و قیمت ارزانتر از دیگر خودروهای داخلی، به انتخاب خیلی از خریداران تبدیل شده است. سایپا نیز این خودرو را در تیپهای بسیار متعددی با پسوندهایی مثل R، S و GX تولید کرده که تفاوتهایی جزئی باهم دارند و باعث گیج شدن خریداران میشوند. یکی از جدیدترین تیپهای کوییک که امسال به بازار عرضه شده، GXR-L نام دارد که توسط پارسخودرو تولید میشود. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگیهای کوییک gxr l و تفاوت آن با دیگر تیپهای کوییک خواهیم پرداخت.
خودروهای کوییک S و کوییک R دو مدل محبوب از خانواده خودروهای کوییک هستند که با تفاوتها و ویژگیهای منحصر به فرد خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کردهاند. در این مقاله میتوانید درک دقیقتری از تفاوتها و شباهتهای این دو مدل از انواع کوییک داشته باشید. در این گزارش به معرفی انواع تیپ های کوییک موجود در بازار میپردازیم و نگاهی گذرا به ویژگیها و امکانات هر تیپ خواهیم داشت. اطلس و کوییک در بحث کیفیت سواری هم وضعیت مناسبی دارند و با کمی ارفاق میتوانیم آنها را خودروهایی نرم بدانیم.
از نظر تجهیزات نیز با سادهترین موارد روبرو هستیم که میتوانید در جدول زیر آنها را مشاهده کنید. دو خودرو تولید شده توسط سایپا یعنی اطلس و کوییک از نظر آپشنهای ایمنی از جمله سیستم کنترل کشش (TCS) و سیستم هشدار دهنده فشار باد تایر با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه این بخش به بررسی دقیق امکانات ایمنی این دو محصول از سایپا میپردازیم. تفاوتی ندارد که کدامیک از این محصولات سایپا را برای مالکیت انتخاب کنید، به هر حال امکان استفاده از شرایط خرید خودرو قسطی، فرایند معامله و مالکیت محصولات سایپا را سادهتر میکند. در ادامه این بخش به بررسی دقیقتر تفاوت اطلس و کوییک در ویژگیهای ظاهری در قالب جدول میپردازیم. سایپا کوییک یک خودروی هاچبک کوچک است که از سال ۹۶ به بازار ایران معرفی شده و اکنون توانسته به علت نبود حریفان مطرح و باکیفیت در رنج قیمتی خود،جایگاهش را در بازار مستحکم کند.
این پیشرانه با حجم دقیق ۱۵۰۳ سیسی قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتون متر را تولید میکند و یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز نیروی تولیدی را به چرخ های جلو میرساند. البته نسخه اتوماتیک کوییک نیز با گیربکس CVT تولید شده است اما تمرکز ما در مقایسه ساینا و کوییک روی نسخههای دستی آنهاست. کوییک معمولی در دو نسخه دنده ای و کوییک اتوماتیک در بازار هست و اولین کوییک های بازار هستند. در اولین روزهای عرضه نمونه اولیه اطلس به بازار، تفاوتهای بارزی میان این محصول از سایپا با انواع کوییک در طراحی داخلی بود.
اگر قصد انتخاب بین خودروهای هیبرید و بنزینی را دارید، بهتر است تفاوت عملکرد تویوتا کمری هیبرید با کمری بنزینی را به شکل دقیق بدانید؛ چرا که در هنگام خرید خودرو، آگاهی از تمام ویژگیهای آن کمک میکند تا انتخاب بهتری داشته باشید. برای خرید هر کدام از این دو خودرو میتوانید با کارشناسان کیان خودرو ارتباط بگیرید. به همین دلیل است که بر اساس تقاضای برخی از رانندگان، فروش اقساطی کوییک مورد توجه و استقبال بیشتری بوده، اما از نظر برخی دیگر، اطلس خودروی مناسبتری است. در دنیای خودروهای اقتصادی، امکانات رفاهی یکی از معیارهای مهم در انتخاب خودرو است. ساینا و کوییک هر دو تلاش کردهاند تا با ارائه برخی امکانات رفاهی، تجربه رانندگی بهتری را برای سرنشینان فراهم کنند. اما کدام یک از این دو خودرو، امکانات رفاهی بیشتری دارد؟ برای انتخاب نهایی بین این دو خودرو، مقایسه امکانات رفاهی کوییک ضروری است.
ازلحاظ ظاهری شبیه به کوییک معمولی بوده و در سیستم انتقال قدرت از جعبهدنده اتوماتیک cvt ساخت شرکت پانچ بلژیک استفاده میکند. شرکت سایپا در حال حاضر خودروی هاچبک کراس کوییک را در مدلهای کوییک دندهای یا معمولی، کوییک R یا دو رنگ، کوییک اتوماتیک پلاس و کوییک اس به بازار عرضه میکند. از نظر کارشناسی خودرو، کوییک معمولی نسخه پایه و اولیه این خانواده از محصولات سایپا است که بقیه تیپها بر اساس آن شکل گرفتهاند.
دیدگاهتان را بنویسید