قیمت جدید انواع کوییک در بازار و کارخانه اعلام شد+ جدول
در مقایسه پژو 206 تیپ 2 با کوییک باید بگوییم تقریبا هر دو خودرو در یک سطح می باشند. این دو خودرو دارای وزن نسبتا کمی هستند و همین مسئله موجب می شود که در سرعت های بالا به ویژه در پیچ جاده ها چسبندگی زیادی با کف جاده ایجاد نشود. از لحاظ ایمنی این دو خودرو باید گفت روی هم رفته این دو خودرو در سطح متوسطی ارزیابی می شوند. حالا بهتر است به مقایسه میزان استقبال از این دو خودرو در همان سال های ابتدایی بپردازیم. اگر چه این روز ها دیگر خبری از استقبال فراوان از این خودرو نسبت به سابق نیست. در صورتی که کوییک در مقابل آن قرار دارد که در سال های اخیر استقبال نسبتا مناسبی از آن به عمل آمده است.
پژو 206 از نظر شتاب عملکرد ضعیفتری نسبت به کوییک دارد اما در سایر موارد از آن برتر است. در نهایت باید گفت هر دو خودرو از کیفیت بسیار بد متریال داخلی برخوردار هستند و عملا هیچکدام بر دیگری برتری نداشته اما در خصوص زیبایی شناسی باید گفت کابین 206 هنوز برای مخاطبان جذاب است و همانند ظاهر خودرو می توان ارگونومی را در همه جا مشاهده کرد. بله، امکانات داخلی از جمله سیستم صوتی، صندلیها، سیستم ناوبری و اتصالات USB بر تجربه کاربری تأثیرگذارند. کوییک دارای ویژگیهای ایمنی مانند سیستمهای هشدار نبستن کمربند راننده و سیستمهای هشدار از نبستن کمربند سرنشینان میباشد. آینههای جانبی این خودرو برقی قابل تنظیم هستند و دارای سنسور عقب برای کمک به راننده در عقب روان کردن خودرو میباشد. کوییک از چراغهای روشنایی در روز (LED) و سیستم صوتی با چهار بلندگو بهره میبرد.
کوییک اتوماتیک پلاس از موتور چهار سیلندر ۸ سوپاپ m15 سایپا که مجهز به دریچه گاز برقی شده است، نیرویی برابر با 87 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن متر دریافت میکند و آن را بهواسطه گیربکس اتوماتیک cvt با ۶ دنده مصنوعی به چرخهای جلو خود انتقال میدهد. میانگین مصرف سوخت این خودرو حدود ۷ لیتر است و حداکثر سرعت آن به حوالی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. همچنین این هاچبک خانوادگی میتواند شتاب صفر تا صد در حدود ۱۳.۶ ثانیه را ارائه دهد؛ بنابراین از لحاظ چالاکی عملکردی نسبتا متوسط در مقایسه با سایر محصولات داخلی را به نمایش میگذارد و کیفیت سواری آن نیز تفاوت چندانی با تیبا و کوییک معمولی ندارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دارای شتاب صفر تا صد 11.6 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن به 6.6 لیتر در 100 کیلومتر میرسد. بنابراین از لحاظ چابکی و سطح فنی نسبت به کوییک اتوماتیک پلاس کاملا برتری دارد. همچنین کیفیت سواری آن نیز نسبت به کوییک بهتر بوده و از لحاظ آرامش سواری، نرمی و میزان عایقبندی کابین تجربه لذت بخشی را نسبت به کوییک اتوماتیک برای سرنشینان خودرو فراهم خواهد آورد.
حتی اگر صحت این موضوع را نپذیریم باید اعتراف کنید که حداقل ظاهر چراغهای عقب کوییک آشنا به نظر میرسد. همین ساختار آشنا در طراحی چراغها باعث میشود نمای عقب این خودرو در مقایسه با نمای جلویی آن برای چشمان بیننده قابل قبولتر باشد. همانطور که در مقدمه مطلب اشاره شد، کوییک از نظر فنی تفاوت چندانی با تیبا ندارد و از همان ساختار پلت فرمی و موتور و گیربکس برخوردار است. بنابراین با یک موتور 1.5 لیتری ارتقا یافته براساس موتور پراید مواجه هستیم که یارای تولید 87 اسب بخار قدرت را دارد.
از نظر ارزش خرید، کوییک بهدلیل هزینه کمتر انتخاب بهصرفهتری بهنظر میرسد. در مقایسه با پژو 206، کوییک معمولاً مصرف سوخت کمتری دارد و قیمت قطعات یدکی آن نیز مناسبتر است. بهطورکلی، باتوجهبه تفاوت قیمت، هزینههای نگهداری و شرایط اقساطی، کوییک بهعنوان یک گزینه اقتصادیتر نسبت به پژو 206 شناخته میشود. البته 206 در مجموع سوار دلچسب تری را با چسبندگی بیشتر ارائه می دهد و تیبا در نقطه مقابل، خودرویی چابک تر اما ضعیف تر از نظر کیفیت سواری و مقاومت پیچشی شاسی به نظر می رسد.
این در حالی است که قدرت موتور پژو ۲۰۶ حدود ۱۰۵ اسب بخار بوده و گیربکس ۵ دنده دستی وظیفه انتقال ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولیدی را به محور جلو بر عهده دارد. همانطور که می توانید در جدول زیر مشاهده نمایید شاید مهم ترین تفاوت بین پژو 206 و کوییک از لحاظ امکانات سنسور دنده عقب و شیشه بالا بر برقی درب های عقب برای خودروی کوییک باشد. البته توجه داشته باشید قابلیت سنسور دنده عقب برای تولیدات پژو 206 تیپ 2 قدیمی موجود در بازار وجود دارد اما در تولیدات جدید تر این قابلیت به صورت آپشن می باشد.
همچنین اگر قصد خرید خودرو شاهین یا تارا را دارید می توانید پست مقایسه تارا و شاهین را مطالعه نمایید. پژو 206 از همان ابتدا یک خودروی اسپرت و جوان پسند بوده است در مقابل آن طراحی خارجی کوییک به گونه ای است موجب پیشرفت شرکت سایپا شده است. پژو ۲۰۶ طول ۳۸۳۵ میلیمتر، عرض ۱۶۵۲ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۲۶ میلیمتر دارد؛ اما طول کوییک ۴۰۰۵ میلیمتر، عرضش ۱۶۷۸ میلیمتر، ارتفاعش ۱۴۷۸ و ارتفاعش به همراه روف رک ۱۵۳۲ میلیمتر است. پیندو یک پلتفرم کاربر محور برای ثبت آگهی خرید و فروش کالای نو یا ارائه خدمات است. در بلاگ پیندو سعی داریم تا با ارائه اطلاعات مفید و کاربردی به شما کمک کنیم تا خرید مطمئن و هوشمندانه ای انجام دهید. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید.
حتی اختلاف طول 170 میلیمتری بیشتر کوییک و داشتن لبه گلگیرهای مشکی رنگ نیز به این موضوع کمکی نکرده است. عرض کوییک به اندازه 26 میلیمتر پهنتر اما فاصله محورهای آن به اندازه 30 میلیمتر کوتاهتر از 206 است. با نگاه مختصر به ابعاد و اندازههای نمای خارجی دو خودر، 206 ابعاد هندسی و تقسیم بندیهای طراحی و مهندسی بهتری را از خود به نمایش میگذارد که نتیجه نهایی آن ظاهر مورد پسندتر اما قدیمیتر آن در برابر کوییک است. با این حال سگمنت هاچبکهای اقتصادی شهری همچنان بازار داغی در بازار نمونههای دست دوم دارند که دلیل آن در قیمت به مراتب رقابتیتر، عملکرد فنی مناسب و کاربرد متناسب با نیازهای درون شهری است که امروزه در کلان شهرهایی چون تهران بیشتر از گذشته جلوه میکند. پژو 206 تیپ 2 در حال حاضر با قیمت بسیار بالاتر در مقایسه با گذشته در بازار به فروش میرسد. این خودرو بازار خرید و فروش بسیار خوبی دارد و از نظر خدمات پس از فروش مشکلی برای آن وجود ندارد.
شاید اصلا نیاز نباشد که در مورد طراحی پژو 206 صحبت کنیم و همه ما بر این عقیدهایم که 206 خودرو جذاب و جوان پسندی است. البته این جذابیت تنها در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار و این بازه قیمتی معنا پیدا میکند چراکه چندین سال از طراحی اولیه آن میگذرد و اکنون خودروهای زیبا و جذاب بسیاری در سطح جهان در این کلاس و حتی توسط پژو به تولید میرسند. وجود انحناهای مناسب و هماهنگی قابل قبول میان المانهای مختلف این خودرو باعث شده تا پژو ۲۰۶ همچنان جذابیت خود را حداقل در چشم عامه مردم تا حد زیادی حفظ کند. البته کوییک اتومات خودرو جدیدتری به حساب میآید و شاید برخی مشتریان پرستیژ ظاهری آن را کمی بالاتر از پژو ۲۰۶ بدانند.
این سبک طراحیها در صورتی که به بهترین شکل ممکن اجرا شوند، معمولا فاقد تاریخ انقضا هستند یا فیس لیفت کمتری را در طی زمان طلب میکنند اما در عین حال همواره کمی قدیمی و از مد افتاده جلوه میکنند. به هر حال این سبک طراحی محافظ کارانه بود که باعث شد 206 با آن ظاهر بیست ساله خود همچنان بتواند در بازار خودرویی قدیمی ایران، دوام بیاورد و میانگین آمار فروش خود را حفظ کند. اکثر افراد با پژو 206 به صورت کامل آشنا هستند روزانه می توانید در خیابان ها این خودرو را مشاهده کنید.
اما به نظر میرسد که این راهکار به ناکجا ختم شده و نسخه ساده 206 از هماهنگی و پختگی بهتری برخوردار است و احتمالاً مولتیکالر بودن آن در بازار چندان مورد توجه خریداران قرار نخواهد گرفت. در مورد فضای داخلی، اشاره به این نکته شده که فضای کابین پژو 206 کمتر از مقدار مطلوب است، به طوری که فضای محدودی برای نشستن سرنشینان عقب فراهم نمیکند. خودرویی که اکنون نزدیک به دو دهه از حضور آن در بازار خودرویی ایران میگذرد و نام آن به تنهایی نشانگر سبک زندگی، پرستیژ، کلاس و سبک و سیاق مشخص و از پیش تعریف شده در بین خودرو دوستان و حتی عوام جامعه است. مدت زمان حضور این خودرو در بازار ایران به اندازهای طولانی بوده است که میتوان ادعا کرد این خودرو همانند خودروهای دیگری چون پیکان و پراید توانسته است به بخشی از تاریخچه و جنس زندگی مردم ایران بدل شود.
اما اگر با دقت به کوییک نگاه کنیم، متوجه میشویم اتفاق خاصی در طراحی آن نیفتاده. در نمای جلو گویی با یک ساینا روبهرو هستیم که تنها تغییراتی را تجربه کرده. در نمای عقب، چراغها شکل جدیدی دارند و دور تا دور بدنه نوارهای پلاستیکی مشکی رنگی دیده میشود که برای ایجاد جذابیت نصب شدهاند. پژو 206 در ابتدا در 6 تیپ به دست مشتریان ایرانی رسید اما رفته رفته از تعداد آنها کم شد و اکنون تنها دو تیپ 2 و 5 در نسخههای صفر کیلومتر قابل خریداری هستند.
پژو ۲۰۶ با موتور معروف پژو در ایران به نام TU5 که محبوب ایران خودرو است، عرضه میشود. پژو ۲۰۶ میتواند تا سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت براند و زمان طی کردن سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعتش ۱۱.۶ ثانیه است. پژو ۲۰۶ مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را دارد و با توجه به باک ۵۰ لیتری میتواند با باک پر حدود ۷۵۰ کیلومتر را بدون نیاز به پر کردن بنزین بپیماید. پژو 206 در ایران در 6 تیپ تولید شده است که امروزه می توان تیپ 2 و 5 (مقایسه کوییک و ۲۰۶ تیپ ۵) آن را به صورت کارخانه ای تولید کرد. تا اینکه در سال 1380 شمسی اولین تیپ آن که تیپ یک بود و دارای امکاناتی همانند فرمان دوشاخه، سیستم صوتی قدیمی، ساعت دیجیتال بود، روانه بازار شد. تیپ 2 این نوع خودرو نیز امکاناتی همانند سنسور دنده عقب و سنسور برفپاککن خودکار و…… داشت.
هم اکنون این خودرو در دنیا عرضه نمیشود و تنها کشور ماست که این خودرو را تولید و عرضه میکند. کشورهای چین و آرژانتین به ترتیب در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ تولید و فروش این خودرو را متوقف کردند. پژو 206 طی دهه 1990 میلادی در فرانسه عرضه شد و پس از مدت کوتاهی به ایران آمد. در حالی که فرانسویها اکنون پژو 208 سوار میشوند، این خودرو و نسخه پلاس آن همچنان توسط ایرانخودرو به تولید میرسد و این شرکت تغییری در طراحی آن ایجاد نکرده است. لزومی ندارد وقتی یک خودرو در بازار ما برنده ظاهر میشود، ترکیب طراحی آن را تغییر دهیم!
از نظر ایمنی متاسفانه نتایج تست تصادف هیچ کدام از این دو خودرو به شکل رسمی اعلام نشده است اما آنطور که از شواهد امر و نتایج تست تصادف سالهای قبل پژو 206 بر می آید، این خودرو احتمالا همچنان از خانواده تیبا ایمن تر است. هرچند باید تاکید کرد که کوییک اندکی نسبت به تیبا بهبود ایمنی را تجربه کرده است و طبیعتا از پراید نیز شرایط بهتری دارد، اما با توجه به شواهد موجود، نمی تواند سندی را برای برتر بودن این خودرو نسبت به پژو 206 ذکر کرد. این درحالیست که 206 به لطف عرضه در بازار بین المللی و پاس کردن تست تصادف اروپا و آمریکای لاتین، به هرحال شرایط روشن تری نسبت به تیبا و کوییک دارد. در این مطلب قصد داریم مشخصات و امکانات این دو خودرو سایپا را با هم بررسی کنیم. پژو ۲۰۶ از سال ۱۹۹۸ میلادی(۱۳۷۷ شمسی) به بازار دنیا عرضه شد و در ایران نیز از سال ۲۰۰۱ میلادی (۱۳۸۰) هجری شمسی فروخته شد.
پژو 206 تیپ 2 به دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی جلو و کاسهای عقب به همراه ABS، EBD و BA (ترمز اضطراری) مجهز است. مسلما پاسخ به این سؤال آنطور هم که به نظر میرسید، راحت نبوده و نیاز به بررسی بیشتر دارد. ما در مقاله پیش رو این کار را انجام دادهایم و از شما دعوت میکنیم تا با مطالعه کامل این مطلب، پاسخ دقیقتری برای سؤال « کوییک اتوماتیک پلاس بخرم یا پژو ۲۰۶ کارکرده؟ » دریافت کنید و درنهایت بتوانید گزینه مناسبتر بین این دو هاچبک خانوادگی را بخرید. شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۶ حدود ۱۱.6 ثانیه است اما سایپا کوییک اتوماتیک پلاس این فرآیند را در ۱۳.۶ ثانیه انجام میدهد.
پرفروش ترین ماشین کدام می باشد؟ هزینه خرید و و یا هزینه ای تعمیرات کدام خودرو نسبت به امکانات آن به صرفه تر می باشد؟ در این بخش قصد داریم به بررسی برخی از نکات مهم این دو خودرو بپردازیم. عده ای زیادی از افراد هنگام خرید خودرو دچار سردرگمی برای خرید میان تیبا، ساینا، کوییک می شوند. شما می توانید برای انتخاب راحت مقاله تیبا، ساینا و کوییک را مطالعه نمایید. در موضوع فضای سرنشینان عقب اما ورق بر می گردد و اینبار کوییک است که می تواند برتری را در کاربردی بودن به 206 دیکته کند، چرا که همانطور که حتما می دانید، فضای داخلی برای سرنشینان عقب 206 به شدت کوچک و ناکافی است و این مورد مهم در خصوص پلت فرم تیبا اندکی بهتر است. پیشنهاد میکنیم هر زمانی که بین خرید دو خودرو مردد بودید، نگاهی به جدول مقایسه آنها بیاندازید. با اینکار میتوانید فرق بین 206 و 207، دنا و رانا، 206 و کوییک و انواع خودروها را بهراحتی متوجه شوید.
این پیشرانه از سیستم هشت سوپاپه بهره میبرد که فناوری قدیمی در حوزه ساخت پیشرانه است، با این حال استفاده از همین فناوری سبب شده است تا تعمیرات پژو 206 تیپ 2 نسبت به تیپ 5 راحتتر باشد. مصرف سوخت پژو 206 تیپ 2 با این پیشرانه در مسیرهای درونشهری 8.9 لیتر و در مسیرهای جادهای 5 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است. به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، در این گزارش به بررسی لیست قیمت خودروهای اقتصادی سایپا (کوییک، تیبا و پراید) میپردازیم. بر اساس آگهیهای تیبا کارکرده در سایتهای فروش خودرو، تیبا هاچ بک مدل ۱۳۹۹ بدون رنگ با ۲۱ هزار کیلومتر کارکرد با قیمت ۴۴۰ میلیون تومان به فروش میرسد. همچنین تیبا صندوقدار بنزینی مدل ۱۴۰۱ صفر کیلومتر حدود ۴۷۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده است. پژو 206 تیپ 2 سالهاست از موتور مشهور2 سیلندر 1.4 لیتری TU3 استفاده می کند .
بله، تفاوتهایی در استفاده از مواد، جزئیات ساخت و کیفیت نهایی قابل مشاهده است. در مورد شتاب گیری، اظهارات بیان میکنند که هر دو خودرو در این زمینه به نسبت مشابه عمل میکنند.
این پیشرانه سالخورده قدرتی برابر با 75 اسب بخار و گشتاوری برابر با 118 نیوتن متر را تولید می کند که امروزه این اعداد برای موتوری با این حجم خنده دار محسوب می گردد.نیروی این موتور توسط جعبه 5 سرعته دستی به چرخهای عقب منتقل می گردد. ابتدا، پژو ۲۰۶ با طراحی ثابت و مورد تحسین خود در طول دو دهه، همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و مزایایی نظیر طراحی داخلی کارآمد و قابل اعتماد را ارائه میدهد. همچنین، در زمینه امکانات رفاهی، پژو ۲۰۶ به علت حفظ استحکام طراحی و ارگونومی، نمره قابل توجهی را به دست میآورد. از سوی دیگر، کوییک به عنوان نمایندهای از محصولات سایپا، با مشکلاتی همچون طراحی داخلی کمی چندان جذاب و کیفیت ساخت متوسط، در مقایسه با پژو ۲۰۶ به عقب نشینی میپردازد.
تهویه مطبوع اتوماتیک، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD و ترمز کمکی، ترمزهای دیسکی عقب (در برخی مدلها)، چراغهای مه شکن، آینههای جانبی برقی، دماسنج، قفل مرکزی با ریموت، حسگر پارک عقب. پژو 206 تیپ 2 عملا هیچ امکان رفاهی قابل ذکری ندارد اما تیبا در مقابل از صفحه نمایش لمسی و سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک سود می برد تا حداقل در یک بخش از رقیب خود سرتر باشد. تفاوتهای طراحی کابین بین پژو 206 تیپ 2 و کوییک موارد متفاوتی را به وجود میآورد.
با توجه به این مقایسه، انتخاب بین دو خودرو به میزان اهمیتها و نیازهای خاص خریدار بستگی دارد. اگر به توان و عملکرد بالا اهمیت میدهید، کوییک ممکن است گزینه مناسبی باشد. اما اگر مصرف سوخت و بهینهتر بودن عملکرد در شهری به شما اهمیت دارد، پژو 206 تیپ 2 نیز گزینهی خوبی میتواند باشد.
از دیپر مشخصات فنی کوییک R دنده ای می توان به شتاب صفر تا صد 13 ثانیه حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر اشاره کرد. دو خودروی تیبا و کوییک از لحاظ پلتفرم و ساختار فنی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و هر دو از یک نوع پیشرانه و گیربکس جهت تولید و انتقال نیرو به چرخهای جلو بهره میبرند. موتور m۱۵ سایپا که درواقع نمونه اصلاحشده موتور پراید به شمار میرود، یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۵ لیتر است که معادل ۸۷ اسب بخار قدرت به علاوه ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این میزان نیرو توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی به سوی محور جلو انتقال داده میشود. پژو ۲۰۶ با موتور ۱.۶ لیتری و 75 اسب بخار قدرت عملکرد بهتری دارد و تجربه رانندگی دقیقتری را به رانندگان ارائه میدهد. در نهایت، خرید کوییک برای کسانی که بهدنبال خودرویی اقتصادی و با امکانات بیشتر هستند پیشنهاد می شود، درحالیکه پژو ۲۰۶ گزینهای بهتر برای افرادی است که بهدنبال عملکرد قویتر و کیفیت ساخت بالاتر هستند.
پژو 206 با گذشت دو دهه از تولید همچنان جذاب و دوستداشتنی است و طراحی قطعات مختلف آن در بهترین وجه ممکن قرار دارد. البته نباید از یاد برد که کیفیت نسخههای ایرانیزه پس از سال 1390 به شدت افت کرده است. باید یادآور شویم که پژو 206 در چند تیپ به تولید رسیده است که از میان آنها، تیپ 2 و 5 بیشترین تعداد کاربران را دارند.
در این مورد، کوییک با توان بیشتر و گشتاور بیشتر به نظر میرسد که میتواند به عملکرد بهتری در مواقع نیاز به قدرت اضافی داشته باشد. پژو 206 یک خودرو کوچک فرانسوی است که چندین سال قبل توسط پژو فرانسه معرفی شد و در حال حاضر در کشورمان و به وسیله ایران خودرو به تولید میرسد. 206 را باید یکی از پرتیراژترین و البته محبوبترین خودروها در ایران بدانیم که بیش از 15 سال از نخستین حضور آن در خیابانهای کشورمان میگذرد. لازم است بدانید هر یک از این خودرو ها دارای مشخصاتی می باشد که تماما در این پست ذکر شده است شما می توانید با مطالعه این پست اطلاعات لازم را دریافت نمایید. لازم به ذکر است شما می توانید نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.
همچنین در عرض این کوییک است که از ابعاد بزرگتری برخوردار بوده و نشست سه سرنشین در عقب آن امکانپذیر تر است. در این بخش، میخواهیم به مقایسه امکانات رفاهی دو خودرو، پژو 206 تیپ 2 و سایپا کوییک بپردازیم. از جمله امکانات مورد توجه، تهویه مطبوع، سیستم صوتی، سیستمهای ایمنی، امکانات برقی، و دیگر امکانات کاربردی خواهند بود.
با این حال، در نسخههای ارزانتر مانند تیپ ۲، برخی از امکانات مانند کنترلرهای آینه و شیشه بالابر دربهای عقب حذف شده بود. همچنین، سنسور پارک عقب نیز در سالهای پایانی دهه ۱۳۹۰ خورشیدی از این خودرو حذف شد. پژو ۲۰۶ و کوییک هر دو از خودروهایی هستند که در بازار خودروهای کوچک و شهری مورد توجه قرار میگیرند.
سایپا کوییک روز دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ در تهران رونمایی و معرفی شد و باید منتظر باشیم تا این خودرو در روزهای سال ۱۳۹۶ به بازار خودروی کشور عرضه شود. پژو 206 با طراحی ساده و کلاسیک خود، همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است؛ اگرچه فضای داخلی 206 محدود بوده اما کیفیت قطعات داخل کابین 206 باکیفیتتر از کوییک است. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. در نهایت، انتخاب بین کوییک و پژو 206 تیپ 2 به موارد مهم و نیازهای شخصی شما بستگی دارد. امیدواریم این مقایسه به شما کمک کند تا خودرویی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با نیازها و سلیقههای شما هماهنگ باشد. از یک سو، پژو 206 تیپ 2 به عنوان یک خودروی شهری دارای فرمانی راحتتر شناخته میشود که میتواند کنترل و مدیریت خودرو را سهلتر کند.
در خصوص ایمنی کوییک هم انتظاری نداشته باشید که مطلبی را بخوانید چرا که وضعیت محصولات سایپا در خیابان های گویای مسئله است. از طرف دیگر، امکاناتی مانند تشخیص فشار باد تایرها، تایرهای پنچر رو، پیشکشنده کمربند ایمنی، کیسههوای کناری و کیسههوای پردهای نیز در هر دو مدل موجود نمیباشد. سایز رینگ 206 چند است؟ اگر اطلاعی در ارتباط با سایز رینگ 206 ندارید می توانید با مراجعه به صفحه مربوطه در اتوصافکار اطلاعات لازمه را دریافت نمایید.
اما از لحاظ قیمت پژو 206 تیپ 2 در قیاس با کوییک در بازار با قیمت زیاد تری به فروش می رسد. وضعیت صندلی های جلوی هر دو خودرو یکسان است هر چند که صندلی های کوییک تا حدی از 206 راحت تر به نظر می رسند. نکته مهم بعدی در خصوص فرمان خودرو است در این قسمت باید بگوییم 206 تیپ 2 نسبت به کوییک برتری دارد چرا که دارایی فرمان نرم و راحت تری می باشد. نکته ای که نباید از آن غافل شد طراحی سیستم پنل تهویه مطبوع کوییک می باشد که بهتر از پژو 206 است. در مقایسه پژو 206 تیپ 2 با کوییک لازم است بدانید پژو 206 تیپ 2 از سال 1380 در بازار ایران عرضه شد و تقریبا از همان سال تا کنون به عنوان خودرو محبوبی در بازار ایران می باشد. اما در مقابل کوییک دنده ای برای اولین بار در سال 1395 توسط شرکت سایپا تولید شد.
قیمت خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در کارخانه و نمایندگیهای ایران خودرو ۳۶ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان است. قیمت کوییک در کارخانه و نمایندگیهای سایپا هنوز دقیقا اعلام نشده؛ اما بر اساس شنیدهها قیمیتی مابین ۳۴ تا ۳۶ میلیون تومان خواهد بود. سایپا کوییک اتومات نیروی مورد نیاز خود را از یک موتور ۸ سوپاپ ۱.۵ لیتری به قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر دریافت میکند که از طریق یک گیربکس سی وی تی اتوماتیک به چرخهای جلو ارسال میشود. قیمت کوییک در کارخانه و نمایندگیهای سایپا هنوز دقیقا اعلام نشده؛ اما بر اساس شنیدههای زومیت قیمیتی مابین ۳۴ تا ۳۶ میلیون تومان خواهد بود. اگر بخواهیم به مقایسه موتور کوییک با ۲۰۶ تیپ ۲ بپردازیم، باید بگوییم کوییک از موتور 1.5 لیتری با 87 اسب بخار قدرت بهره میبرد که برای استفاده شهری مناسب است.
از آنجا که سایپا کوییک خودرو جذابی نیست و باتوجه به مشخصات فنی و ویژگیهای خود قیمت بالایی را طلب میکند، فروش پایینی را تجربه کرده و انتظارات شرکت خودروساز را برآورده نکرده است. کوییک قرار بود در 3 نسخه عرضه شود اما در حال حاضر تنها دو مدل اتوماتیک فول و اتوماتیک فول پلاس در بازار موجود است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نسبت به کوییک آپشنهای کمتری دارد و مهمترین تجهیزات آن مواردی مثل تهویه مطبوع اتوماتیک، دو کیسه هوا، ترمز ABS و EBD و EBA، تنظیم دستی صندلیهای جلو، روکش صندلی پارچهای، حسگر پارک عقب، آینههای جانبی برقی و شیشه بالابرهای برقی است. صندوق عقب این خودروها خیلی بزرگ نیستند؛ چراکه ظرفیت صندوق عقب ۲۰۶ معادله ۲۴۵ لیتر است و این رقم برای کوییک به ۲۲۵ لیتر میرسد.
در بخش بالا تمام موارد های موجود در ارتباط با مقایسه ۲۰۶ با کوییک اتومات را مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت شما برای پاسخ به سوال کوییک اتومات یا ۲۰۶ تیپ ۲ می توانید متناسب با شرایط ذکر شده بهترین خودرو را برای خود انتخاب و خریداری کنید. کوییک یا پژو 206؟ پژو 206 بخریم یا سایپا کوییک؟ در خصوص خرید این 206 یا کوییک لازم است بدانید یکی از اقدامات رایج پیش از خرید خودرو در میان خریداران، مقایسه میان خودرو ها قبل از انتخاب گزینه مناسب می باشد. این امر موجب می شود که خریدار اطلاعات کافی نسبت به قابلیت ها و مشکلات خودرو ها را کسب نماید و در مرحله قیاس خودرو ها با یکدیگر بهترین گزینه را انتخاب کند یا بهتر است بگوییم انتخاب هوشمندانه تری داشته باشد. 206 تیپ 2 یا حتی تیپ 3 با گیربکس اتوماتیک ارائه نمی شود اما کوییک به شکل تولید محدود در مدل اتوماتیک با گیربکس CVT عرضه می شود که البته عملکرد ضعیفی را نیز ارائه می دهد. هر دو خودرو به ترمزهای دیسکی چرخ های جلو و کاسه ای چرخ های عقب مجهزند و در رده خودروهایی با عملکرد ترمز متوسط و رو به ضعیف دسته بندی می شوند.
پژو ۲۰۶ سالیان سال است که مهمان بازار ایران بوده و در حال حاضر جزو محبوبترین هاچبکهای تولید داخل به شمار میرود. این خودرو در مدل تیپ ۵ به پیشرانه ۱۶ سوپاپ tu5به حجم 1.6 لیتر مجهز است و حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار به علاوه ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دستی 5 دنده به چرخهای جلو انتقال میدهد. شرکت سایپا مدل کوییک را به نحوی به منظور رقابت مستقیم با 206 ایران خودرو روانه بازار کرد منتها این رقابت بسیار دیر از سوی سایپا شکل گرفت. داستان حضور شخص کوییک، به سال 1395 و تقریبا 15 سال پس از عرضه 206 به بازار خودرو ایران باز میگردد. با توجه به نمای جلویی به خودرو ساینا، میتوان این خودرو را نسخه هاچبک ساینا دانست که از سوی سایپا و بر اساس سنت دیرینه خودروسازان داخلی، با نامی جدید روانه بازار شده است.
کیفیت متریال داخلی 206 نیز تفاوت چندانی با کوییک ندارد، اما در نهایت مقداری بالاتر ارزیابی میشود. البته صندلیهای ردیف عقب آن کمی تنگ بوده و نسبت به کوییک محدودیت بیشتری برای سرنشینان بهویژه از لحاظ فضای پا به وجود میآورد. یکی از مهمترین تفاوتهای میان سایپا کوییک و 206 تیپ 2 که در نمای داخلی به خوبی مشخص میشود، سطح آپشنهایی بود که قرار شد سایپا برای کوییک عرضه کند.
دیدگاهتان را بنویسید