همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. طراحی لایهای و فرم سراسری دریچههای تهویه نیز زیبایی بصری داشبورد را ارتقا داده که در کنار تریم دورنگ میتواند جذابیت زیادی برای نمای داخلی MVM X77 ایجاد کند. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. برای خرید اقساطی 50 درصد از مبلغ روز خودروی ریرا را به عنوان پیش پرداخت واریز میکنید و مابقی را طی اقساط 6 تا 30 ماهه میپردازید.
ایران خودرو قیمت نهایی کارخانه خودرو ریرا، نخستین کراساوور ایرانی را برای ثبت نام در مرداد ماه ۱۴۰۳ اعلام کرده است. ایران خودرو با این کار پلت فرم PF1 محصولات پژو را برای برند اختصاصی خود مورد استفاده قرار داده است و با نام IKP1 این پلت فرم را داخلی سازی کرده است. ریرا، اولین کراساوور ایرانی، ایمنترین خودروی داخلی، پرچمدار محصولات داخلی ایرانخودرو، عصاره مهندسی، تلاش و باور مهندسان و مدیران این شرکت برای خلق محصولی پرچمدار است. آیا این خودرو شایستگی و ارزش این توجهات را دارد؟ برای پاسخ به این پرسش، با ما همراه باشید.
ری را در بخش قوای محرکه و آپشنها نیز، خودرویی امروزی محسوب میشود. بنابراین در پلتفرم این خودرو برای چنین محصولی، ویژگیهای لازم پیش بینی شده است. جلوپنجره این خودرو کراساوور ایرانی بهصورت مشبک طراحی شده و چراغهای مه شکن در لبه پایین سپر قرار دارند. چراغهای اصلی خودرو ریرا در نمای جلو تا نواحی جانبی سپر ادامه دارند و چراغهای روی کاپوت بهعنوان دیلایت به کار میروند.
ثبت نام ری را از چهارشنبه 24 مرداد 1403 شروع میشود و قیمت ریرا در کارخانه بهشکل پایه، دقیقا 975 میلیون و 803 هزار تومان خواهد بود. برای اطلاع از امکانات و تجهیزات ری را ایران خودرو با ادامه این بخش از نمناک همراه شوید. مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، نسبت تراکم ۹٫۱ و بهره برداری از حداکثر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ از ویژگیهای مثبت این موتور است. به گفته مدیران ایران خودرو، K125 با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک توان پیشرانه TC7 پلاس را به چرخهای جلوی این خودرو میرساند. جعبه دنده این خودرو مشابه به جعبه دنده اتوماتیک دنا پلاس است و از نوع شش سرعته AT به حساب میآید. این جعبه دنده با مهندسی یک شرکت کرهای طراحی شده و توسط یک شرکت چینی تولید میشود.
به باور برخی، این مشکلات در نمونههایی که در نهایت به مشتریان تحویل دادهمیشوند، بر طرف خواهند شد. اما چنین موضوعی پس از صرف زمان زیاد برای ورود این خودرو به بازار و بهعنوان محصولی که در نمایشگاه، برای بازدید عموم قرار گرفتهاست، به هیچ وجه قابل قبول نیست. شانزدهم مرداد ماه ۱۴۰۳ علیمردان عظیمی مدیرعامل گروهِ صنعتی ایران خودرو قیمت خودرو ریرا را مبلغ ۹ میلیارد و ۷۵۸ میلیون و ۳۷ هزار و ۶۲۱ ریال اعلام کردهاست. این هزینهها شامل مواردی چون مالیات بر ارزش افزوده، شمارهگذاری، بیمه شخص ثالث و سایر عوارض و پرداختهای قانونی است. ایکو ریرا نقش جایگزین پژو 2008 را در سبد محصولات ایران خودرو ایفا میکند. بنابراین پس از تارا، ریرا دومین محصول پساتحریمی ایران خودرو خواهد بود.
البته کمبودهایی در بخش خودران و رادار نیز وجود دارد که برای این کلاس خودرویی و در رقبای این خودرو نیز دیده میشوند و نباید انتظاری نامعقول از سطح تجهیزات ایمنی چنین خودرویی داشت. ایرانخودرو قول داده که در برنامه توسعه ری را، با کمک شرکتهای دانش بنیان داخلی تجهیزات راداری را هم به آن بیافزاید. جذابیتهای سواری و رانندگی ریرا باید از درون کابین آن آغاز شود؛ بنابراین طراحان باتوجهبه اهمیت این موضوع، فضایی مدرن با الگوهایی جدید را درنظر گرفتهاند. فرمان خودرو از نوع دو پره است که لوکستر از فرمانهای سه پره متداول به نظر میرسد. روکش فرمان در لایه درونی و بیرونی آن متفاوت است و حس لمسی خوبی ایجاد میکند.
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمندتر دیجیاتو همراهی میکنیداز شما سپاسگزاریم. همچنین اگر بخواهید مسافتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر را در حالت ترکیبی با ام وی ام X77 بپیمایید، احتمالا تحت شرایط استاندارد حداقل به ۶.۷ لیتر بنزین نیاز خواهید داشت که این رقم در شرایط ایدهآل است و در واقعیت به بالای ۷.۵ لیتر هم میرسد. تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و مربوط به شرکت کیان افق هیربد است.
بیشینه قدرت و گشتاور موتور ری را ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن.متر است که برای یک کراس اوور کوچک مناسب به نظر میرسد. ری را با سطح تجهیزاتی که ارائه میکند و قوای محرکه پرتوان و قرار گرفتن زیر چتر ایرانخودرو، بهخوبی مزیتهایی بر شماری از کراساوورهای چینی رقیب خود در بازار ایران نشان میدهد. توجه به این نکته بسیار مهم است که انتظارات و توقعات از این خودرو باید در چهارچوب کلاس و قیمت آن باشد و اگر این گونه آن را ارزیابی کنیم، پیشرفتی بسیار خوب برای صنعت خودروی داخلی بهحساب میآید و میتواند بسیاری از رقبای چینی بازار ایران را با چالش جدی مواجه کند. مهمترین رقبای این خودرو، تیگارد، ام وی ام X55، زوتی DL5، چانگان CS35 پلاس و کی ام سی X5 هستند. جالب اینکه این خودرو در رده قیمتی نزدیک به جک S3 و ام وی ام X33 کراس قرار دارد؛ اما با رقبایی گرانتر در یک کلاس قرار میگیرد؛ بنابراین در قبال پول پرداختی برای ریرا، ارزش خرید آن بالا ارزیابی میشود.
ارگونومی در حد بالاتر از متوسط رعایت شده و تقریباً همه کنترلها در دسترساند. در هنگام کار با کنترلها و دکمهها نیز حس بی کیفیتی احساس نمیکنید. پلتفرم IKP1 در واقع نسخه بومی پلتفرم PF1 گروه پی اسای فرانسه (صاحب برند پژو، سیتروئن، دی اس، اوپل و واکسول) است که در پروژه تارا هم دیده میشود. «ری را» یا همان «ری را» نامی مازندرانی است که براساس برخی تعریفها به معنی باران است و در آثار ادبی نویسندگان و شاعران به این اسم اشاره شده است. است و دومین معنا در زبان مازندرانی نیز “ری را…” نام پرندهای کوچک، کوچکتر از گنجشک است. همچنین” ری را ” به معنای ” زن باهوش ” در فرهنگ نام ثبت احوال کشور آمده است.
تأخیر دریچه گاز و پاسخ به فشردن گاز در این خودرو نسبت به خیلی دیگر از خودروهای جدید کمتر شده است. گیربکس تک کلاچه ۶ سرعته خودکار هم هزینه نگهداری پایینتری دارد و اطمینان بیشتری نسبت به انواع CVT یا دوکلاچه دارد و در هنگام ترافیک در سربالایی یا رانندگی پرفشار، مشکلات سایر انواع گیربکس در آن دیده نشد. ریرا یک خودروی شهری کوچک و کم مصرف است که طراحی جذاب و امکانات مناسبی برای رانندگی در شهر دارد. این خودرو با توجه به ابعاد کوچک و چابکی، برای تردد در ترافیک شهری بسیار مناسب است. در مورد صندوق عقب باید اشاره کنیم که فضایی معادل صندوق عقب تیگو ۷ نسل قدیم در محفظه پشت صندلیهای ردیف دوم ام وی ام X77 جانمایی شده که تقریبا معادل ۴۱۰ لیتر است. کیفیت متریال استفاده شده در کابین X77 در حد مناسب است و از محصولی در این کلاس انتظار بیشتر از این هم نمیرود.
هرچند شباهتهایی در المانهای آن با برخی محصولات چینی هم به چشم میخورد. اما قسمت هواکش عریض سپر و چراغهای اصلی از الگوی نسل قبلی هیوندای سانتافه الهام گرفته شدهاند. ری را ایرانخودرو بر اساس پلتفرم IKP1 ساخته شده و در دسته کراس اوورهای B+ قرار میگیرد و هم جثه با پژو ۲۰۰۸، نیسان جوک، سیتروئن C3-XR است. نمای جانبی ریرا، ظاهری اسپرت دارد و به نمای جانبی پژو 2008 شبیه است. سقف خودرو به رنگ مشکی است و این رنگ تا نیمه در صندوق عقب ادامه دارد و چراغهای عقب در بخش مشکیرنگ قرار گرفتهاند.
به واسطه فرمان بسیار نرم، کمترین انرژی در طول رانندگی شهری از شما گرفته میشود و این نکته بسیار مثبتی است. در مد اسپرت در سرعتهای بالا فرمان سفتتر میشود؛ اما در مد نرمال این سفتی محسوس نیست. البته طراحان در نمای جانبی، این ریسک را کنار گذاشته و نسل دوم پژو ۲۰۰۸ را الگوی خود قرار دادهاند.
همچنین این خودرو با قیمت یک میلیارد ۱۷۰ میلیون تومان که صد میلیون از ریرا کمتر است، ارزانترین کراساوور این جمع محسوب میشود. ریرا بر اساس پلتفرم نسل اول پژو ۲۰۰۸ ساخته شده است که از قراردادهای دوران برجام به ایرانخودرو رسید. این کراساوور ایرانی هرچند همچنان در سگمنت B قرار میگیرد اما با ۴,۳۳۴ میلیمتر طول، ۱,۸۰۸ میلیمتر عرض و ۱,۶۳۸ میلیمتر ارتفاع، به میزان قابلتوجهی از نسل اول ۲۰۰۸ بزرگتر است. هرچند در طراحی بیرونی ریرا خصوصاً در قسمت جلو الهام گیری واضحی از نسل قبلی هیوندای سانتافه صورت گرفته اما نتیجهٔ کار قابلقبول از آب درآمده است. در داخل خودرو نیز با داشبوردی که از المانهای روز مثل نمایشگرهای پیوسته بهره میبرد، شاهد فضای مناسبی هستیم هرچند که از لحاظ کیفیت هنوز جای کار دارد. ریرا همچنین از لیست تجهیزات قابلتوجهی مثل نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی، چهار ایربگ، تنظیم برقی و گرمکن صندلیهای جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، درِ صندوق برقی با سنسور پایی، سنسور نور و باران و… بهره میبرد که برای رقابت با رقبای چینی کافی خواهد بود.
در حال حاضر خودرو X55 مدیران خودرو یکی از سرسخت ترین رقبای ریرا است که تقریبا ۳۵۰ میلیون تومان با بازار آزاد اختلاف قیمت دارد. در بخش پشتی بدنه ریرا، چراغهای عقب LED، طراحی زیبایی به خودرو بخشیدهاند. در مجموع طراحی بدنه ری را مدرن و قابلقبول به نظر میرسد و این خودرو از نظر ظاهری، شباهتهایی به کراس اوورهای روز دنیا مانند هیوندای سانتافه و پژو ۲۰۰۸ دارد. شما میتوانید با بررسی وب سایت ثبت نام ایران خودرو، از زمان عرضه خودرو ری را مطلع شوید و سپس برای خرید آن اقدام کنید. حجم قسمتهای مشکی رنگ در نمای پشت و جانبی ریرا هم بیش از حد به نظر میرسد که از جذابیت خودرو میکاهد.
ثبت نام خرید ریرا از چهارشنبه هفته جاری ۲۴ مرداد ماهِ جاری آغاز میشود. این خودرو قرار است به همراهِ چند خودرو دیگر بهصورت مستقیم توسط ایران خودرو فروختهشوند. پس از چند سال فروش خودرو توسط سامانه فروش یکپارچه خودرو، این اولین بار است که یک خودروساز نسبت به فروش مستقیم خودروهای سواری (غیر تجاری) اقدام میکند. میتوان در نظر داشت که ریرا با این قیمت، محصولاتی چینی مختلفی مانند تیگارد X35، امویام X55 پرو، کی ام سی A5، ام وی ام X33 کراس و چانگان CS35 پلاس را به چالش بکشد.
سانیار موتور که محصولات خود را از طریق برند تیگارد عرضه میکند، شرکت نسبتاً نوپایی است که توسط دیار خودرو تأسیس شد و بهتازگی زیر چتر گروه ماموت قرار گرفته است. این شرکت کراساوور تیگارد X35 را بهعنوان اولین محصول خود در سال ۱۴۰۱ به بازار فرستاد. تیگارد X35 از لحاظ تجهیزات خودروی نسبتاً فقیری است و مهمترین امکانات آن صرفاً به مواردی مثل دو ایربگ، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۸ اینچی و دوربین دید عقب محدود میشود که بهتازگی آینههای جانبی تاشو برقی هم به این لیست اضافه شده است.
ایرانخودرو پس از رونمایی اولیه از کراساوور جدید و ملی خود در تیرماه 1403، اکنون قیمت ریرا را اعلام کرد. براساس اعلام ایرانخودرو، قیمت ریرا برای مصرفکننده نهایی معادل یک میلیارد و 270 میلیون تومان اعلام شده است. با اعلام این قیمت، ریرا به گرانترین محصول داخلی در سبد ایرانخودرو تبدیل خواهد شد. تا این لحظه، قیمت ریرا نسبت به اکثر رقبای جدی و مونتاژیاش کمتر است.
امروز در این مقاله قرار است به بررسی مشخصات ریرا ، آپشنهای ریرا ، داخل ریرا و هر اطلاعاتی که از این محصول جدید ایران خودرو تا به امروز منتشر شده است اطلاعات کسب کنیم. قیمت ریرا از سوی ایرانخودرو یکمیلیارد و 130 میلیون تومان اعلام شده است؛ بنابراین نخستین گروه از مشتریان این خودرو میخواهند از فروش ریرا به سایرین حدود 900 میلیون تومان سود کنند. اما شباهت ام وی ام X77 با تیگو ۷ تنها از نمای بغل است و چهره قسمت عقب این خودرو به طور کلی تغییر کرده است.
سایپا که مدتی است اقدام به واردات چانگان CS35 پلاس میکند، قصد مونتاژ این خودرو را هم دارد. البته برای دور زدن تحریمها، قرار است این خودرو با برند سایپا و نام 441P مونتاژ شود. این یعنی بهزودی CS35 پلاس به رقیب جدیتری برای ریرا تبدیل خواهد شد هرچند که نمونههای وارداتی کیفیت ساخت بالاتری دارند. زیر کاپوت CS35 پلاس یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که با وجود حجم کمتر نسبت به دیگر خودروهای این لیست، به لطف سیستم تزریق مستقیم سوخت، ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
حداکثر قدرت موتور ام وی ام X77 برابر با ۱۵۰ اسب بخار است که حدود ۳ واحد نسبت به تیگو 7 افزایش نشان میدهد، ولی مقدار گشتاور آن تغییر نکرده و روی ۲۱۰ نیوتن متر ثابت مانده است. بنابراین میتوان انتظار داشت که شتاب و چابکی این خودرو نسبت به تیگو ۷ نسل اول چندان تغییر نکرده باشد و بهطور کلی میتوان شتاب صفر تا صد حدود ۱۰.۵ ثانیه را از این کراساور جمع و جور مدیران خودرو انتظار داشت. اگر به دنبال کراس اوور کامپکت با قدرت و گشتاور بالا هستید، هایما S5 یا ام جی جی اس ۵ گزینههای مناسبی هستند. اگر کراس اوور کامپکت با طراحی لوکس را میپسندید، دی اس ۶ میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اگر به دنبال کراس اوور کامپکت با قیمت مناسب هستید، میتوانید ری را ایران خودرو یا چری تیگو ۵ را انتخاب کنید. ماشین ری را ایران خودرو اولین محصولی است که به طور همزمان مدل بنزینی و برقی آن طراحی میشود.
قیمت ریرا EFP امروز 25 اسفند 1403 با 15,000,000 تومان افزایش نسبت به تاریخ 23 اسفند 1403، 1,605,000,000 تومان قیمت خورد. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینههای خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم. از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانههای مختلفی همکاری کردم. البته بخش درخشان کارنامه من، همکاری تماموقت با دیجیاتو از سال 1402 است. طراحی داخل این ماشین را میتوان یک طراحی مدرن و متفاوت از ظاهر یکنواخت و قدیمی اکثر خودروهای داخلی دانست.
در واقع نخستین گروه مشتریان این خودرو را با قیمتی آگهی کردهاند که متقاضی ندارد. همزمان، امکان خرید انبوهی از خودروهای مونتاژی دیگر در بازه قیمتی یکمیلیارد و 200 میلیون الی یک میلیارد و 900 میلیون تومان برای شما وجود دارد. موضوعی که درمورد قیمت ریرا و اختلاف آن با نرخ رسمی کارخانه وجود دارد، رقبای متعدد آن در بازار است. این خودرو برخلاف محصولاتی همچون تارا یا دنا، رقبای متعددی بین خودروهای مونتاژی دارد.
نزدیک به 15 سال فعالیت مستمر ، بدون حتی 1 مشتری ناراضی،این افتخار ماست.
اگر بخواهیم شما را با طراحی بدنه ری را، اولین کراس اوور ملی ایران خودرو، آشنا کنیم، باید بگوییم که در بخش جلو این خودرو، در بالای چراغهای اصلی شاهد چراغهای روشنایی روز هستیم. همچنین این خودرو جلوپنجره بزرگ با طرح مشبک دارد که به ورودی هوای بیشتر برای موتور کمک میکند. علاوه بر این ریرا آپشنهای بیشتری دارد و احتمالا عملکرد فنی آن هم بهتر است. احتمالا همین موضوع هم باعث میشود که این خودرو محبوبیت بیشتری نسبت به دنا پلاس توربو اتومات و تارا اتومات (گرانترین خودروهای ایرانخودرو تا قبل از ریرا) داشته باشد. با این اوصاف میتوان نتیجه گرفت که قیمت ریرا کارخانه و بازار بین محصولات ایرانخودرو رکورددار خواهد بود. شرکت ایران خودرو قیمت ۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان برای ثبت نام ریرا در فروش اسفند ۱۴۰۳ از طریق سایت در نظر گرفته است.
خودرو ریرا ابعاد کامپکتی دارد و باوجود موتور ۱۶۰ اسبی بسیار چابک است. تراول چرخها همانند بسیاری دیگر از کراس اوورها کم است و بنابراین زیاد به فکر آفرود با این خودرو نباشید. نسخه نهایی ریرا به امکاناتی مانند ترمز پارک برقی، اتو هولد، سامانه کمکی حرکت در سر بالایی و سراشیبی، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD و سیستم کمکی ترمز مجهز است. همچنین این خودرو دارای دکمه SOS برای تماس فوری با نیروهای امدادی در زمان وقوع حادثه است. البته این امکان تا زمان تکمیل شدن زیر ساختهای آن (تعریف در شبکه امداد و پلیس) فعال نخواهد بود.
بنابراین قیمت جدید این خودرو ۱۴۰ میلون تومان از اعلام اولیه، پایینتر است. ثبت نام خودروی ریرا از ۲۴ مردادماه در سایت ایران خودرو آغاز میشود. طول، عرض و ارتفاع ریرا ایران خودرو به ترتیب ۴۳۳۴ میلیمتر، ۲۰۷۷ میلیمتر (با احتساب آینه جانبی)، ۱۶۳۸ میلیمتر می باشد که نسبت به پژو ۲۰۰۸ که بر روی پلت فرمی مشابه است حدود ۱۶ سانتی متر طول بیشتر و ۸ سانتی متر ارتفاع بیشتری دارد. عرضه خودروهای مونتاژی ماهانه انجام میشود و همین مسئله باعث میشود قیمت ریرا بیش از سایر خودروها کاهش یابد.
گشتاور خودرو در دور حدود ۱۷۰۰ در دسترس راننده خواهد بود که محدودهی قابل قبولی است. سیستم خنککاری خودرو نیز نسبت به سایر محصولات ایران خودرو تغییر کردهاست و تا حدودی شبیه تارا است. صندلیهای ری را از نوع اسپرت هستند و صندلیهای عقب نیز فضای کافی برای سرنشینان دارند. فضای داخلی ری را برای یک کراس اوور کامپکت جادار است و فضای سر و پا برای سرنشینان جلو و عقب کافی به نظر میرسد. نمایشگر عریض دوتکه بههمپیوسته ریرا یک سطح از نمایشگرهای کراساوورهای رقیب آن بالاتر میایستد؛ اما نباید آن را با خودروهای لوکس و گرانقیمت مقایسه کرد.
موتور اول که برای نسخه پایه کراس اوور ملی ری را انتخاب شده، مدل TU5 پلاس با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است. این موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، قدرت خروجی خود را توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک AT به چرخهای جلو منتقل میکند. ری را اولین کراس اوور ملی ایران خودرو است که در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ رونمایی شد. این خودرو بهعنوان رقیبی برای خودروهای مونتاژی چینی در بازار ایران به حساب میآید. در این مطلب از وبسایت آیتول قصد داریم تا به بررسی مشخصات فنی ماشین ری را ایران خودرو بپردازیم و اطلاعات جامع و کاملی را در مورد این ماشین به شما ارائه دهیم. مصرف سوخت ترکیبی ۷.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، نسبت تراکم ۹٫۱ و بهره برداری از حداکثر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ از ویژگی های مثبت این موتور است.
اگر میخواهید بهروز باشید، شبکههای اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید. وباپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و بهروزرسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم میکند. در نسخهٔ وباپلیکیشن نیازی به دانلود و بهروزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپهای موبایل خود میتوانند از آن استفاده کنند. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
ستون C کپی واضحی از محصول پژو است ولی اثری از خطوط برجسته روی درها در ریرا دیده نمیشود. طراحی چرخهای ۱۵ پره دو رنگ، با کلیات خودرو همخوانی ندارد و میتوانست امروزیتر و زیباتر و حتی اختصاصی انتخاب شود. در نمای پشتی باز هم الگوی اصلی، پژو ۲۰۰۸ بوده اما چراغها گرافیک متفاوتی دارند و قاب مشکی رنگ آنها هم میتوانست فرمی بهتر و سه بعدی داشته باشد تا در ترکیب با چراغهای سفید درون طلق شفاف آن، نمای ارزان قیمتی را تداعی نکند. هر چند هنوز عملکرد فنی نسخه نهایی ریرا بررسی نشده، اما این خودرو دستکم در بخش بدنه و داخل کابین، دارای مشکلات مونتاژی متعددی است.
جدول زیر قیمت کارخانه ریرا ایرانخودرو را نشان میدهد و با مشاهده آن به اختلاف قیمت ریرا کارخانه و بازار پی میبرید. نسخه نهایی ریرا بهعنوان اولین خودرو شاسی بلند ایرانی را باید نمونه ایرانی پژو ۲۰۰۸ نسل دوم بدانیم زیرا پلت فرم کراس اوور ریرا شباهت بسیار زیادی به پژو ۲۰۰۸ دارد. کراساوور ریرا ایرانخودرو با قیمت یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومانی، در بازار کشور حداقل با پنج رقیب مستقیم مواجه خواهد بود. این شراکت تا حدی تداوم پیدا کرده و ریشه دوانیده که حالا کمپانی معتبر چری برای نشان ایرانی ام وی ام یک محصول خاص تولید کرده تا آن را به صورت اختصاصی در بازار ایران عرضه کند. البته انتظار نداریم که کمپانی چری از پلتفرم یا اتاق جدید برای عرضه یک محصول در بازار ایران استفاده کند.
وقتی به نمای جلویی ریرا نگاه میکنیم به شباهتهای آن با هیوندای کونا پی میبریم که انکارناپذیر میباشد، چراغهای بالا از نوع دی لایت و باریک هستند و چراغهای اصلی خودرو در کنار جلوپنجره و به نوعی روی سپر خودرو نصب شده اند. تریمهای داخلی ریرا در نسخههای آزمایشی در سه رنگ مختلف تولید شدهاند که رنگهای آجری، خاکستری و سفید در آنها به کار رفته است. برای صندلیها از ترکیب چرم و پارچه تهویه شونده استفاده شده تا از تعریق زیاد پیشگیری شود. بیت ران یک رسانه مستقل درباره صنعت حمل و نقل است که سعی می کند با اصول حرفه ای روزنامه نگاری مانند انصاف و دقت به پوشش وقایع مختلف این صنعت بپردازد. این رسانه سعی دارد تا با دید تحلیلی وقایع را کنکاش کرده و با یک بررسی دقیق و فنی محصولات را معرفی کند. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.
مشخصات و شرایط فروش اقساطی هایما s7 پلاس را میتوانید در بخش خودروهای ایرانی سایت مشاهده کنید. همچنین میتوانید برای ثبت نام ریرا و تحویل خودرو به صورت اقساطی از طریق وبسایت سپند خودرو اقدام فرمائید. نسخه فول آپشن ایران خودرو ری را مجهز به موتور TC7 پلاس بوده که با ۱۶۴۵ سی سی حجم و استفاده از توربو شارژر، میتواند ۱۶۸ اسب بخار قدرت را همراه با ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور، توسط همان گیربکس شش سرعته اتوماتیک AT به چرخهای جلو انتقال دهد.
ایکو ریرا از اصول طراحی روز پیروی میکند و ظاهر آن تا حد زیادی به کراساوورهای مطرح بازار نظیر هیوندای سانتافه شباهت دارد. بعد از رونمایی ریرا ایران خودرو متوجه میشویم طراحی این خودرو نسبت به نسخه های اولیه K125 که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده بود تفاوتهای اساسی دارد. اختلاف قیمت ماشین ریرا در کارخانه و بازار آزاد باعث هجوم دلالان و سودجویان برای ثبت نام این خودرو شده و متاسفانه همین امر دست مصرف کنندگان واقعی را از خرید این خودرو با تعرفه کارخانه کوتاه خواهد کرد.
X35 از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که به یک گیربکس CVT متصل است. این موتور ابتدا در سورن توربو و سپس در دنا پلاس توربو شارژر بهکاررفته و نسخه بهینهشده آن با نام EFP در دنا جوانان استفاده میشود. موتور چهار سیلندر 1.7 لیتری قادر است حداکثر 168 اسببخار قدرت و 245 نیوتنمتر گشتاور تولید کند.
کیفیت نمایشگر و پاسخدهی آن و گرافیک و انیمیشنهای خاص آن در این رده بسیار خوب از کار درآمده است. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد.
میانگین مصرف سوخت محصولات ایرانخودرو کاهش خواهد یافت و با این روند، میتوان سالانه دو میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت داشت. سپندخودرو شرایط اقساطی فروش ریرا را برای شما عزیزان فراهم کرده و شما میتوانید کراساوور ایرانی ریرا را با شرایطی فوقالعاده همچون اقساط بلندمدت منعطف ۱۵ تا ۳۰ ماهه از سپند خودرو خریداری کنید. برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی ریرا و بهطورکلی شرایط اقساط ایران خودرو با کارشناسان ما از طریق راهای ارتباطی موجود در تماس باشید.
برگردان نرخ ارزی نخستین کراساوور ایران در زمان نگارش این مطلب برابر ۱۸,۹۶۰ دلار میشود؛ بنابراین در سطح بازار جهانی در رده کراس اوورهای کامپکتی مانند هیوندای ونیو، نیسان کیکس،شورولت تراکس و کیا سول، قرار میگیرد. اما محصولات چینی که قیمت مناسبتری دارند میتوانند بهراحتی با ریرا رقابت کنند؛ نمونه بارز آن هم چانگان اوشان Z6 با قیمت پایه ۱۵ هزار دلار محسوب میشود. قیمت ریرا هنوز بهطور رسمی از سوی ایران خودرو اعلام نشده است؛ اما پیشبینی میشود که قیمت این خودرو ۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان (یک میلیارد و صد و سی میلیون) باشد. لازم به ذکر است که اگر پس از خرید این وسیلهنقلیه علاقهمند هستید تا آن را به فروش برسانید، نیاز است تا از طریق سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو، هزینههای مربوطه را پرداخت کنید تا بتوانید خودروتان را به فروش برسانید. ورود ریرا به بازار، مانند دیگر خودروهای جدید، با هیجان همراه بوده است اما انتظار داریم این هیجان پس از مدتی فروکش کند. حتی در صورت عدم عرضه منظم ریرا به بازار، اختلاف قیمت این خودرو بین بازار و کارخانه در سطح تقریبی 300 میلیون تومان پذیرفتنی است.
سانروف غیر پانوراما میتواند برای آپشن پسندان جای تامل داشته باشد. در طراحی داخلی ریرا از دو کلاستر 12 اینچی در قسمت جلو استفاده شده است. کلاستر اول اطلاعات مربوط به سرعت و سایر مشخصات را نمایش میدهد و کلاستر دوم برای تنظیمات سیستم سرگرمی خودرو قرار گرفته است. تنظیمات سیستم تهویه خودرو در زیر کلاستر سیستم سرگرمی واقع شدهاند و شامل دکمههای فیزیکی و کنترلرهای چرخان میشود. فرمان خودرو نیز به شکل دیکات طراحی شده است و دکمههای کنترلی روی آن قرار دارند.
نسخه نهایی ریرا به قویترین پیشرانه داخلی حال حاضر یعنی EF7 توربو پلاس یا EFP با توان تولیدی ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتونمتر گشتاور مجهز است. گیربکس شش سرعته AT نسل هفتم با برند DAE نیز وظیفه انتقال این توان به چرخهای جلو را دارد. این خودرو موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۴۷ اسببخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتنمتر دارد. این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۴۷ اسببخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتنمتر بهره میبرد. آخرین قیمت ماشین ریرا ایران خودرو در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ چند است و همچنین تفاوت قیمت ریرا کارخانه و بازار تهران به صورت روزانه در این خبر اطلاع رسانی می گردد.
دیدگاهتان را بنویسید