مقایسه قیمت جدید کارخانه ایران خودرو و بازار آزاد + لیست قیمت کامل
تیم Car.ir علاوه بر انتشار شرایط فروش خودرو ها، قیمت روز خودرو کارخانه و بازار را نیز به صورت روزانه توسط سیستم بروزرسانی می کنند. در اوایل دهه هشتاد با توجه به عدم وجود موانع برای واردات خودرو، محصولات خارجی با قیمت و کیفیت مناسبی در داخل کشور ارائه میشد که این مسئله باعث ورود شوک به دو قطب خودروسازی ایران یعنی سایپا و ایران خودرو شد و آنها را وادار نمود تا محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنند. قیمت محصولات ایران خودرو در کارخانه و بازار همواره دارای تفاوت بوده و هر سال هم این اختلاف قیمت بیشتر میشود. در چند سال اخیر همواره به دلیل نا هماهنگی و عدم توازن میان عرضه خودرو به نرخ کارخانه و تقاضای بالاتر در بازار خودرو شاهد تفاوت قیمت چشمگیر میان قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو و بازار هستیم. قیمت محصولات ایران خودرو معمولا به صورت ماهانه از سمت این خودروساز اعلام میشود.
تفاوت قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در کارخانه و بازار بهاین ترتیب حدود ۱۴۷ میلیون است که نشان از اختلاف ۱۵ درصدی دارد. همانطور که گفتیم، نوسانات عرضه خودرو توسط خودروسازان داخلی و ممنوعیت واردات خودرو، باعث برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شده بود دولت با ایحاد این سامانه تلاش کرد تا با اعلام رسمی قیمت خودروهای وارداتی در سامانه، بر فرایند عرضه این خودروها و نیز قیمت خودرو وارداتی در بازار نظارت بیشتری داشته باشد. بیشترین تفاوت قیمت بازار و کارخانه برای خودروی هایما s7 پرو و کمترین تفاوت قیمت به سورن پلاس با موتور xu7p تعلق می گیرد. برای مثال، دناپلاس دستی با موتور EF7P در کارخانه ۷۲.۷ میلیون تومان و در بازار ۸۷۳ میلیون تومان عرضه میشود که اختلافی ۱۲۳ میلیون تومانی دارد.
بهعنوان نمونه، در آبان ۱۴۰۱، قیمت کارخانهای سمند EF۷ دوگانهسوز حدود ۱۶۹ میلیون تومان بوده، در حالی که در بازار آزاد به ۴۷۰ میلیون تومان رسیده است که نشاندهنده اختلاف ۱۸۰ درصدی است. همچنین، پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU۷P در کارخانه ۲۰۹ میلیون تومان و در بازار آزاد ۳۷۵ میلیون تومان قیمتگذاری شده که اختلافی نزدیک به ۹۰ درصد دارد. بهعنوان نمونه، در آبان ۱۴۰۱، قیمت کارخانهای سمند EF۷ دوگانهسوز حدود ۱۶۹ میلیون تومان بوده، در حالی که در بازار آزاد به ۴۷۰ میلیون تومان رسیده است که نشاندهنده اختلاف ۱۸۰ درصدی است. همچنین، پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU۷P در کارخانه ۲۰۹ میلیون تومان و در بازار آزاد ۳۷۵ میلیون تومان قیمتگذاری شده که اختلافی نزدیک به ۹۰ درصد دارد.
انگار تو از گرانی بنجل های چینی و مونتاژ ایرانی خیلی حال می کنی که دنبال قیمت جدید هستیقیمت این ماشنهای بنجل بیشتر از ۲۰۰میلیون نباید باشه…….. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.
در این صفحه، بهطور جامع قیمت محصولات بی ام کارز در کارخانه و بازار قرار میگیرد.از محصولات بی ام کارز میتوان به انواع محصولات سانگ یانگ، هونگچی، بستیون و… اشاره کرد که آخرین قیمت انها به صورت روزانه و مرتب در این صفحه قرار میگیرد. هدف از این صفحه، فراهم کردن یک مرجع کاربردی برای خریداران و علاقهمندان به خودروهای بی ام کارز (BM CARS) است تا بتوانند بر اساس قیمت های دقیق و بهروز، تصمیم به خرید هوشمندانهای اتخاذ کنند.برای اطلاع از قیمت محصولات بهمن موتور این صفحه از پدال را دنبال کنید. این مدل با قیمت کارخانهای ۶۵.۳ میلیون تومان، در بازار آزاد به ۸۴۶ میلیون تومان رسیده است که اختلافی ۱۸۱ میلیون تومانی دارد. در سال ۲۰۰۸، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آگهی داد که ۵۴٪ تولیدات خودروی ایران متعلق به سایپا و ۴۶٪ آن متعلق به ایران خودرو است. با اینکه هر دو شرکت در بورس اوراق بهادار تهران فهرست شدهاند اما هنوز دولت صاحب ۴۰٪ هر دو شرکت است. در ژولای ۲۰۱۰، دولت ۱۸٪ سهام ایران خودرو و سایپا را با قیمت ۲ میلیارد دلار فروخت و سهام خود را در هر دو شرکت به ۲۰٪ رسانید.
پس از لغو تحریمهای بینالمللی، خودروساز فرانسوی رنو در سال ۲۰۱۶ بیش از ۹۳ هزار خودرو (واحدهای تمام ساخته و CKD) به ایران وارد کرد.۷۹ گروه پیاسای ۳۰ درصد از بازار ایران را پوشش میداد؛۸۰ در حالی که سهم رنو ۵ درصد بود. ایرانخودرو تاکید کرده، ثبت درخواست خرید خودرو در سامانه ikcosales.ir تا پایان روز شنبه هشتم دیماه تعیین شده و زمان ثبت درخواست تاثیری در اولویت متقاضیان نخواهد داشت. متقاضیان عادی میتوانند ۷۲ ساعت پس از افتتاح حساب وکالتی نزد بانک عامل در حساب خود و مسدود کردن مبلغ تعیین شده نسبت به ثبت درخواست خرید اقدام کنند.
تعیین قیمت انواع خودروی دست دوم در بازار به پارامترهای مختلفی بستی دارد، مواردی مانند نوع و میزان رنگ شدگی بدنه، داشتن یا نداشتن تصادف سنگین، سلامت فنی خودرو و… از عواملی هستند که در این موضوع تاثیر مستقیمی دارند، علاوه بر اینها، مواردی مانند قطع تولید یک خودرو، یا وجود نداشتن جایگزین صفر کیلومتر برای یک خودرو خاص نیز می تواند منجر به افزایش قیمت آن شود، در سمت مقابل، مثلا کمبود لوازم یدکی یک خودرو در بازار می تواند قیمت آن را کاهش دهد. همچنین اگر قصد مقایسه قیمت محصولات بهمن موتور با دیگر خودروهای بازار را دارید میتوانید به صفحه قیمت روز خودرو مراجعه فرمایید. با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز انواع خودروهای ایران خودرو به دست خواهید آورد. در دور جدید واردات خودرو که از سال 1402 آغاز شد، ثبت نام خودروهای وارداتی تنها از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی انجام می شود. این موضوع در مورد قیمت خودروهای برقی نیز صدق می کند، این در حالی است که در ابتدا قرار بود خودروهای برقی به سبب تعرفه بازرگانی پایین تر از انواع مدل های بنزینی، با قیمت پایین تری به دست مصرف کنندگان برسد، امری که با توجه به تیراژ پایین خودروهای برقی و قیمت بالای آن ها به سبب تکنولوژِ باتری هایشان، تا کنون محقق نشده.
در همین زمان مسئولان وزارت صنایع درصدد بودند تا خودرویی هم قیمت پیکان تولید کنند. این پروژه با ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری در سال ۷۹ با تولید ۲۶ دستگاه سمند به سرانجام رسید اما نکته این بود که مسئولان ایران خودرو نتوانستند هزینهها را درست مدیریت کنند و قیمت تمام شده آن بسیار بالاتر از حد انتظار بود. از سوی دیگر این خودرو در اولین سالهای ساختش عیوب فراوانی داشت که بعدها منوچهر منطقی ضمن دادن وعده ساخت مدل بهینه آن در مهرماه ۸۵ وجود بخشی از این عیوب را تأیید کرد «طراحی بدنه خودرو سمند با استفاده از مهندسی معکوس انجام شد و به همین دلیل، برخی اشکالات در طراحی آن وجود داشت. اما مدل بهینه شده سمند که ۱۷ مورد اشکال اساسی و ۴۷ مورد اشکال جزئی آن برطرف شده».
این قیمتها معمولا تفاوت قابل توجهی با قیمت محصولات ایران خودرو در بازار آزاد دارد. قیمت شاهین G دندهای در کارخانه ۵۹۳ میلیون است، اما ارقام پیشنهادی فروشندههای شاهین G در بازار آزاد به ۸۱۰ میلیون تومان رسیده است. اختلاف قیمت شاهین دندهای کارخانه و بازار حولوحوش ۳۶ درصد برآورد میشود و از این حیث پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقفشیشهای با تفاوت قیمت ۳۴ درصدی در رتبه بعدی قرار میگیرد.
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. تقاضای بالا در بازار آزاد، عرضه محدود کارخانه، و حضور واسطهها از جمله دلایل اصلی این اختلافها هستند.
در سال ۷۹ حدود ۱۵ هزار پژو ۴۰۵، ۱۱ هزار سمند، ۶۷ هزار پراید، شش هزار دوو، چهار هزار ماتیز و پانصد مزدا تولید شد. به واقع سال ۷۹ و سال پس از آن آغاز شکوفایی صنعت خودروی ایران و پرحاشیه و پرخبر شدن آن بود. در طرح جدید فروش ایرانخودرو، تفاوت قیمت کارخانهای و بازار ۱۱ محصول این شرکت در محدوده ۷۷ تا ۵۰۰ میلیون تومان قرار دارد. این اختلاف قیمت نشان میدهد که شانس برنده شدن در قرعهکشی برای خودروهایی که اختلاف قیمت کمتری دارند، بیشتر از سایر مدلها است. ایران خودرو از آغاز طرح فروش فوقالعاده و پیش فروش محصولاتی مانند سورن پلاس با موتور XU۷P، دناپلاس دستی با موتورهای EF۷P و EF۷، تارا دستی و اتوماتیک، سورن پلاس دوگانه سوز و همچنین خودرو برقی بستیون NAT از دوم تا هشتم دیماه خبر داده است. این طرحها با هدف پاسخگویی به متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده اجرا میشود.
بازار خودرو در ایران همیشه در حال تغییر است و برای خریداران و فروشندگان، اطلاع از قیمت روز خودرو میتواند نقش مهمی در تصمیمگیریهایشان داشته باشد. ما در این صفحه آخرین قیمت های خودروهای داخلی و خارجی را به تفکیک قیمت کارخانه و بازار آزاد بهصورت دقیق و بهروز در اختیار شما قرار میدهیم.همچنین به طور خاص شما میتوانید برای اطلاع از قیمت روز محصولات ایرانخودرو و قیمت روز محصولات سایپا و قیمت روز خودرو های وارداتی به این صفحات مراجعه کنید. قیمت خودروها درب کارخانه با در نظر گرفتن پارامترهای مختلفی تعیین می شود، قیمت ارز، هزینه های تولید، مالیات و عوارض مختلف، هزینه های خدمات پس از فروش و… به گزار ش بانک اول قیمت جدید کوییک در کارخانه بهعنوان یکی از مدلهای مثلا اقتصادی، بهحوالی ارقام اعلامی فروشندهها در بازار آزاد رسیده و اختلاف قیمت کارخانه و بازار مدلهای دیگری مثل ساینا حولوحوش ۱۰ درصد برآورد میشود. آنطرف بیشترین اختلاف قیمت کارخانه و بازار در مدلی مثل شاهین دندهای بهچشم میخورد. از زمان اعلام قیمت جدید محصولات ایرانخودرو و سایپا در کارخانه، شاهد موج جدیدی از افزایش قیمتها در بازار آزاد هستیم و حالا دستکم چهار خودرو داخلی در بازار آزاد به باشگاه مدلهای میلیاردی اضافه شدهاند.
با توجه به این دادهها و متن ارائه شده، این فرضیه مطرح میشود که شانس برنده شدن در طرحهای فروش برای محصولاتی که اختلاف قیمت کمتری بین کارخانه و بازار دارند، بیشتر است. دلیل این امر میتواند تقاضای کمتر برای این خودروها در بازار آزاد و در نتیجه، تعداد کمتر متقاضی در طرحهای فروش باشد. به عبارت دیگر، افرادی که به دنبال سود بالا در بازار آزاد هستند، کمتر به خرید خودروهایی با حاشیه سود پایینتر تمایل نشان میدهند و این موضوع، شانس برنده شدن برای سایر متقاضیان را افزایش میدهد. به گزارش پرشین خودرو، بررسی تفاوت قیمت کارخانهای و بازار محصولات عرضه شده در طرح فروش ایرانخودرو محدوده قیمتی ۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تومانی را نشان میدهد. بررسی تفاوت قیمت کارخانهای و بازار محصولات عرضه شده در طرح فروش ایرانخودرو محدوده قیمتی ۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تومانی را نشان میدهد.
قیمت جدید محصولات ایرانخودرو و سایپا در کارخانه، رسما آرایشی جدید در بازار خودرو بهوجود آورده است. خودروسازان علت این کاهش را افزایش هزینهها به دلیل اجرای طرح هدفمند کردن یارانهها، افزایش نرخ ارز و تحریمهای اقتصادی ایران عنوان کردند. در هشت ماه اول سال ۱۳۹۱ تولید خودرو در ایران نسبت به سال پیش تقریباً نصف شد و به ۶۰۶ هزار و ۳۷۱ دستگاه رسید. ازجملهٔ مزایای شاهین پلاس میتوان به برخورداری از پیشرانهٔ مدرنتر و کماستهلاکتر، گیربکس بهتر، پلتفرم نسبتاً مدرن و ایمنی بالاتر نسبت به دیگر خودروهای داخلی اشاره کرد درحالیکه از سوی دیگر، توان کم موتور برای وزن سنگین خودرو، کمبود برخی امکانات مثل ایربگهای جانبی و ظاهر یکسان با دیگر نسخههای شاهین هم از معایب این محصول گرانقیمت سایپا محسوب میشوند.
چه به دنبال خودروی داخلی باشید و چه خارجی، این صفحه منبع معتبری برای دسترسی به آخرین قیمتها است. پس از جنگ نیز ساخت خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ (پرفروشترین خودروی اروپا در سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳)، سیتروئن زانتیا (Xantia)، دوو سییلو و ماتیز، پژو ۴۰۵ و فولکسواگن گل (VW Gol) صنعت خودروی ایران را نزدیک با سایر کشورهای آسیایی اما در حد مونتاژ نگاه داشت. متقاضیان طرح عادی می توانستند از روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ آغاز شده و تا پایان سهشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۳، نسبت به افتتاح حساب وکالتی با موجودی ۳۰۰ میلیون تومان نزد بانکهای عامل اقدام کنند. پس از افتتاح حساب و مسدود کردن مبلغ تعیینشده به ایران خودرو، امکان ثبت درخواست خرید خودرو تا ۷۲ ساعت بعد فراهم خواهد شد. این خودرو با قیمت کارخانهای ۶۵.۶ میلیون تومان در بازار ۶۶۷ میلیون تومان عرضه میشود که تفاوتی ۵۱ میلیون تومانی دارد. محصولی که با تفاوت قیمت ۳۶ درصدی در کارخانه و بازار، بین خودروهای داخلی از این جهت رکورددار است.
این دسته از متقاضیان تا پایان ساعت ۲۴ روز سهشنبه چهارم دیماه فرصت افتتاح حساب وکالتی نزد بانکهای عامل اعلام شده در بخشنامه فروش را دارند. خوشبختانه، مشکلات اولیه پیشرانه EF7 که شامل خرابیهای غیرمعمول و روغن ریزی میشد، در نسخههای جدید برطرف شده و عملکرد کلی موتور نرمتر شده است. از نظر فنی، مشخصات دنا پلاس با دنا معمولی یکسان است و حتی سیستم ترمزها هم تفاوتی ندارد. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید.
در این مطلب، جدول آخرین قیمت کارخانه محصولات ایرانخودرو مثل پژو 207، دناپلاس توربو ، هایماs7 و… آورده شده است. قیمت ساینا S دندهای در بازار آزاد، اما درحال حاضر به ۴۶۰ میلیون تومان تبدیل شده است. تفاوت قیمت ساینا S دندهای کارخانه و بازار با این اوصاف در حد ۴۶ میلیون تومان یا بهعبارتی ۱۱ درصد برآورد میشود. با توجه به تغییرات قیمت ها در بازار، میتوانید با بررسی و مقایسه قیمت های کارخانه و بازار آزاد، تصمیم درستی بگیرید.
شورای سیاستگذاری خودرو در فرودین ۱۳۸۷ توسط علی اکبر محرابیان وزیر صنایع وقت ایران راه اندازی گردید. در آن دوره به پیشنهاد وی، ستادی برای سیاست گذاری در سطح کلان صنعت خودروی ایران تشکیل شد که اعضای نسبتاً زیادی نیز از نهادهای مرتبط عضو ستاد مذکور بوده و در تصمیمگیریها و مصوبات آن، نقش داشتند. مدیران عامل شرکتهای خودروسازهای دولتی و خصوصی، رئیس انجمن خودروسازان، نمایندگانی از انجمن قطعه سازان، ریاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور، برخی معاونتهای وزارت صنایع و همچنین عدهای از کارشناسان و نخبگان صنعت خودرو، از جمله اعضای تشکیل دهنده ستاد سیاست گذاری خودرو در آن دوره بودند. این ستاد تقریباً در تمامی مسائل کلان صنعت خودرو تصمیمگیری کرده و با نظر جمع، مصوباتی را جهت اجرا ابلاغ میکرد. قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در کارخانه حدود ۹۴۳ میلیون تومان تعیین شده ، اما در بازار آزاد فعلا برای این محصول رقمی نزدیک یک میلیارد و ۹۰ میلیون اعلام میشود.
در سال ۷۳ که خودروی پراید در ایران با تیراژ حدود ۱۵۰۰ دستگاه تولید شد حدود ۲۴ هزار دستگاه پیکان ایران به بازار عرضه شد. سال بعد به واسطه استقبال بالایی که از خودروی کرهای پراید شد در سال ۷۵ و همزمان با حضور یک خودروساز کرهای دیگر در ایران یعنی دوو حدود ۲۳ هزار دستگاه پراید در ایران تولید شد در همان زمان پیکان همچنان با تولید ۷۷ هزار دستگاه در سال به رکورد پیش از انقلاب خود نزدیک میشد. بالاخره این رکورد پس از ۲۲ سال و با رسیدن به تیراژ ۱۱۰ هزار دستگاه پیکان در سال ۷۹ شکسته شد.
تحلیل قیمت محصولات ایرانخودرو نشان میدهد که برخی مدلهای این شرکت با اختلافی قابلتوجه میان قیمت کارخانه و بازار آزاد عرضه میشوند. بررسی قیمت محصولات ایرانخودرو نشان میدهد اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار آزاد، بهویژه برای خودروهای پرتقاضا، قابلتوجه است. برطبق این ارزیابی انجام شده به نظر میرسد،شانس برنده شدن برای محصولاتی که قیمت بازار آنها دارای تفاوت کمتری نسبت به کارخانه است، بیشتر از سایر محصولات است و متقاضیان خرید محصولات ایران خودرو برای برنده شده در قرعه کشی باید در جهت انتخاب خودروهایی که تفاوت قیمت آنها با کارخانه کمتر است اقدام کنند. قیمت تمام شده محصولات ایران خودرو شامل عدد نهایی تعین شده توسط سازنده خودرو به علاوه عوارض شهرداری در حدود 3% ،مالیات ارزش افزوده در حدود 6%، مالیات ماده 30 قانون مالیات ارزش افزوده 1%، مالیات شماره گذاری 1%، مالیات هوای پاک 2.5% و مبلغ بیمه شخص ثالث مبلغ خدمات شماره گذاری، پست و نصب پلاک است. در جدول قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو تمام این هزینهها حساب شده و قیمت نهایی آورده شده است.
موتور دنا پلاس بورسی از پیشرانه EF7 بهره میبرد که به عنوان موتور ملی شناخته میشود. این پیشرانه مشابه موتور سورن پلاس ایران خودرو است و به لطف تعداد بیشتر سوپاپها و سیستم CVVT (زمانبندی متغیر سوپاپها)، در دورهای بالاتر گشتاور بیشتری تولید میکند. با این حال، در مقایسه با موتورهای روز جهان، از نظر مصرف سوخت و بازدهی فاصله زیادی دارد. در سال ۴۷ بیش از ۱۲ هزار دستگاه پیکان در ایران ساخته شد در حالی که تیراژ تولید بقیه خودروهای ذکر شده حداکثر از ۲۰۰۰ دستگاه تجاوز نمیکرد. این روند همچنان ادامه داشت تا سال ۵۱ حدود ۱۲۰ هزار دستگاه پیکان ساخت ایران در خیابانهای تهران و دیگر شهرستانها تردد میکردند. این تعداد در سال ۵۷ و پیش از انقلاب اسلامی با رشد نسبتاً زیادی به بیش از ۴۳۲ هزار دستگاه در سال ۵۷ رسید.
تارا دستی با قیمت کارخانهای ۸۷.۵ میلیون تومان در بازار آزاد حدود ۹۸۰ میلیون تومان معامله میشود که اختلاف قیمتی نزدیک به ۹۸ میلیون تومان دارد. همچنین، دناپلاس دستی با موتور EF7 با قیمت کارخانهای ۷۳.۷ میلیون تومان در بازار به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است که این اختلاف حدود ۱۲۹ میلیون تومان برآورد میشود. براساس این گزارش، ایرانخودرو از آغاز طرح فروش فوقالعاده سورن پلاس با موتور XU۷P و پیش فروش دناپلاس دستی با موتور EF۷P، دناپلاس دستی با موتور EF۷، تارا دستی و تارا اتوماتیک، سورن پلاس دوگانه سوز و سورن پلاس XU۷P و همچنین خودرو برقی بستیون NAT از یکشنبه دوم دیماه تا شنبه هشتم همینماه خبر داده است. نگاهی به جدول تفاوت قیمت کارخانه ای و بازار محصولات ایران خودرو خواهیم انداخت و بررسی خواهیم کرد که سود کدام یک از ماشینها بیشتر است. در مجموع، در حالی که دنا پلاس بورسی در بازار آزاد قیمت قابل توجهی بیشتر از قیمت کارخانه دارد، این خودرو همچنان یکی از محبوبترین مدلهای ایران خودرو است که با بهبودهایی در پیشرانه خود به بازار عرضه شده است. این تغییرات در قیمت و مشخصات فنی نشاندهنده توجه به نیازهای مشتریان و اصلاحات مستمر در خودروهای تولید داخل است.
شرکت بی ام کارز، به عنوان زیرمجموعه گروه بهمن، با واردات خودرو از برندهای معتبر بینالمللی مانند بستیون، هونگچی، هاوال، MG و …، تنوع خوبی از خودروهای وارداتی را برای مشتریان ایرانی فراهم کرده است. در نظر داشته باشید که قیمت محصولات بی ام کارز به دلیل وارداتی بودن و نوسانات نرخ ارز، ممکن است تغییرات زیادی داشته باشد. برای اطلاع از شرایط فروش محصولات بی ام کارز، میتوانید آخرین اخبار خودروهای وارداتی را ازین صفحه دنبال کنید. به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت کارخانه و بازار آزاد شاهین در اسفند ۱۴۰۳ شاهین جی ال مدل ۱۴۰۳ در بازار آزاد حوالی ۸۵۳ میلیون تومان به فروش میرسد اما قیمت این خودرو در کارخانه ۵۶۵ میلیون تومان میباشد که نشان دهنده اختلاف حدودا ۲۹۰ میلیونی در قیمت کارخانه و بازار آزاد این مدل شاهین است. همچنین، تارا اتوماتیک با قیمت کارخانهای ۹۰.۷ میلیون تومان در بازار آزاد ۱ میلیارد و ۵۶ میلیون تومان معامله میشود که اختلافی ۱۵۴ میلیون تومانی ایجاد کرده است. جدول مقایسه قیمت کارخانه و بازار محصولات ایران خودرو را در این گزارش مشاهده می کنید.
این موتور در دنا پلاس نسبت به نسخههای قدیمیتر ایران خودرو، مانند موتور XU7، در دورهای بالاتر حداکثر گشتاور را تولید میکند، که میتواند عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته باشد. با این حال، در نسخه بنزینی دنا پلاس، بخشی از مزایای این موتور به دلیل تفاوتهای فنی در عمل کمتر به چشم میآید. این اعداد به صورت نهایی بوده و برای مصرف کننده جهت تکمیل وجه حواله ها و دعوتنامههای جدید اعمال خواهند شد.
تارا V۴ و پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقفشیشهای هم دیگر مدلهای میلیاردی داخلی در بازار آزاد بهحساب میآیند. قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۴ در کارخانه و بازار آزاد به ترتیب ۹۰۱ و یک میلیارد و ۸۵ میلیون تومان استو پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقفشیشهای هم که منبعد با قیمت ۷۹۶ میلیون از سوی ایرانخودرو روانه بازار میشود، در بازار آزاد خودرو یک میلیارد و ۷۰ میلیون بهخریداران پیشنهاد میشود. همانطور که مشاهده میشود، بیشترین مابهالتفاوت مربوط به خودرو سورن پلاس دوگانهسوز با ۱۸۱,۶۳۸,۶۸۲ تومان و پس از آن تارا اتوماتیک با ۱۵۴,۳۰۱,۲۱۵ تومان است. این بدان معناست که سود حاصل از فروش این دو خودرو در بازار آزاد، به مراتب بیشتر از سایر مدلهاست.
این اختلاف قیمتها، بهویژه در خودروهای پرتقاضا، نگرانیهایی را در زمینه مدیریت بازار ایجاد کرده است. با پیگیری مداوم قیمتها و عوامل مؤثر بر آنها، میتوانید بهترین تصمیمات را در خصوص خرید یا فروش خودرو اتخاذ کنید. اطلاع از آخرین قیمتها به شما کمک میکند تا بتوانید تخمین درستی از وضعیت بازار داشته باشید و در زمان مناسب اقدام به خرید یا فروش خودرو کنید. با توجه به نوسانات موجود، درک بهتر از روند قیمتها میتواند به شما کمک کند تا از فرصتهای مناسب استفاده کنید.
در نتیجه، اگر هدف از شرکت در طرحهای فروش ایران خودرو صرفا خرید خودرو برای استفاده شخصی و نه کسب سود از بازار آزاد باشد، احتمالا شرکت در طرحهای مربوط به خودروهایی با اختلاف قیمت کمتر بین کارخانه و بازار، گزینه مناسبتری خواهد بود. با این حال، اگر هدف کسب سود از بازار آزاد است، خودروهایی مانند سورن پلاس دوگانهسوز و تارا اتوماتیک، جذابیت بیشتری دارند. در اسفند ۱۴۰۳، قیمت خودروی دنا پلاس بورسی که یکی از محصولات ایران خودرو است، بین بازار آزاد و کارخانه تفاوت قابل توجهی دارد. این مدل که به دنا پلاس دستی ۵ سرعته بدون سانروف نیز معروف است، در بازار آزاد با قیمت ۸۸۲ میلیون تومان به فروش میرسد، در حالی که قیمت کارخانه آن حدود ۷۲۰ میلیون تومان است، که اختلافی معادل ۱۶۲ میلیون تومان را نشان میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید