مقایسه مدیران خودرو و کرمان موتور

کرمان موتور و مدیران خودرو با این خودروها در فروش بزرگ سامانه یکپارچه حضور خواهند داشت گجت نیوز

مانیتور ۲۰ اینچی به‌هم پیوسته، اسپیکرهای سونی، صندلی‌ها جلو برقی به همراه گرم‌کن و سردکن، پنل تهویه لمسی، سانروف، اتوهُلد و ترمز پارک برقی، دوربین ثبت وقایع، شیفتر پشت فرمان، کروز کنترل تطبیقی از آپشن‌های آریزو ۶ جی‌تی هستند. درنمای عقب، بر خلاف نمای جلو به جز زاویه درب صندوق و شیشه، طراحی چندان اسپرت و هیجان انگیزی را نمی‌بینیم. در نمای عقب، چهره خودرو ملایم‌تر از طراحی جلو خودرو است و آن خشونت و خطوط حجومی طراحی جلو، در قسمت عقب چندان نمایان نیست. چراغ‌های به‌هم پیوسته، دیفیوزر با خروجی‌های دوگانه اگزوز و سپر نسبتا بلند این خودرو، مجموعه طراحی عقب آن را تشکیل داده‌اند. اگر می‌خواهید بهترین ماشین ایرانی را بشناسید و جدول مقایسه ویژگی‌های فنی 5 ماشین ایرانی را ببینید، حتما ادامه این مقاله از بلاگ علی پارت را بخوانید. گیربکس CVT معمولاً باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود و این یعنی ایکس 55 پرو مصرف سوخت کمتری نسبت به ایکس 5 دارد.

این خودرو هرچند در سگمنتی پایین‌تر از ریسپکت قرار دارد ولی از لحاظ قیمت کاملاً به سدان مونتاژی بهمن موتور نزدیک است. یکی دیگر از رقبای ریسپکت پرایم در بازار، کی‌ام‌سی J7 مونتاژ کرمان موتور است که البته در بازار چند صد میلیون تومان قیمت گران‌تری دارد ولی یکی از گزینه‌هایی است که خریداران ریسپکت می‌توانند در نظر بگیرند. همچنین، این خودرو از لحاظ ایمنی با تجهیزات مدرنی نظیر ترمزهای ABS و EBD، کیسه‌های هوای جلو و جانبی، و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) تجهیز شده است. در مجموع، دنا پلاس توربو با ترکیب طراحی زیبا، امکانات رفاهی و ایمنی بالا، و عملکرد فنی قوی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت و قدرتمند محسوب می‌شود.

ام وی ام با هدف تولید خودروهای سبک و سنگین و همچنین تحقیق و توسعه در زمینه خودرو کار خود را آغاز کرد. ام وی ام که یک شرکت بین‌المللی است، توانسته جایگاه ویژه‌ای در داخل کشور برای خود به دست آورد. قدرت تولیدی این پیشرانه از طریق یک گیریکس ۶ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در نمای جانبی هم رینگ‌های ۱۷ اینچی با رنگ مشکی پیانویی را می‌بینیم که اگر رنگ خودرو سفید باشد خودنمایی بیشتری دارد.

این خودرو با جلوپنجره کرومی شیک، چراغ‌های LED هوشمند و ظاهری اسپرت، این قابلیت را دارد که به راحتی نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. از نظر فنی، دنا پلاس توربو توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این موتور با جعبه دنده 6 سرعته دستی یا اتوماتیک ترکیب شده، که به خودرو شتاب‌گیری سریع و مصرف سوخت بهینه‌ای می‌بخشد. ماشین شاهین تولید شرکت سایپا یک خودروی سدان جذاب و مدرن است که با هدف رقابت در بازار خودروهای داخلی و جلب رضایت مشتریان ایرانی طراحی شده است. این خودرو با طراحی چشم‌نواز و خطوط بدنه شیک، توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

با این شرایط، محصول مدیران خودرو به دلیل وزن کمتر و ابعاد کوچک‌تر، شتاب‌گیری بهتر نسبت به فیدلیتی فراهم می‌کند. عملکرد گیربکس CVT در X55 فراتر از انتظار است و بدون تاخیر قابل درک برای راننده، سرعت‌گیری بسیار خوب ارایه می‌دهد. این خودرو، حتی برای رسیدن به سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت از ۱۰۰ کیلومتر برساعت، کاملا برتر از فیدلیتی پرایم است.

به طور کلی طراحی آریزو ۶ جی تی یک خط اسپرت با خطوط نسبتا تیز در جلوی خودرو را دنبال می‌کند که در نگاه اول یادآور محصولاتی از برند لکسوس است. هر دو خودرو دارای کیفیت قابل قبولی هستند که امتحان‌شان را پس داده‌اند. اما طبق مشخصات این خودروها و خصوصا طراحی ظاهری آن‌ها، انتظار می‌رود آریزو ۶ پرو خودرویی محافظه‌کارانه و اصیل به نظر برسد. اما در مقایسه با آن، KMC J7 خودرویی جسور، مدرن و جوان‌پسند شناخته می‌شود.

از دیدگاه نگارنده، باتوجه به اینکه موتور ۱/۵ توربو ساخت چین، چندان قدرتمند نیست؛ از نظر استهلاک و هزینه‌های جانبی روی X55 عملکرد بهتری ارایه می‌دهد. مصرف سوخت کمتر و شتاب بالاتر، باعث می‌شود X55 برای رانندگی اسپرت و جوان‌پسند، گزینه‌ی مناسب باشد. شرکت صنایع خودروسازی مدیران، تولیدکننده، واردکننده و صادرکننده انواع خودروهای سبک و سنگین و همچنین فعال در حوزه تحقیق و توسعه صنعت خودروسازی است که از دهه ۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت که به مدیران خودرو شناخته می‌شود، برای اولین بار خودروهای چینی را با مدل ام وی ام ۱۱۰ به ایرانی‌ها معرفی کرد. نمایشگاه ماشین رادخودرو با بیش از 15 سال سابقه درخشان در صنعت خرید و فروش ماشین های ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو فعالیت میکند.

کی‌ام‌سی J7 در بخش امکانات تقریباً هم‌سطح ریسپکت است و صرفاً از چند آپشن بیشتر مثل کول باکس، در صندوق برقی و ترمز اضطراری بهره می‌برد و دیگر آپشن‌های این سدان مونتاژی کرمان موتور را در ریسپکت با وجود قیمت کمتر می‌بینیم. جک J۴ که از گزینه‌های اقتصادی کرمان موتور محسوب می‌شود، امروز ۹۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) که از مدل‌های پرتقاضای بازار است، امروز با قیمت یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان خرید و فروش شد. یک خودرو هر چقدر هم ظاهری زیبا داشته باشد، باید بتواند امنیت سرنشینان را تامین کند. چراکه آسیب‌هایی که به دلیل سواری با خودرویی ناایمن به سرنشینان وارد می‌شود، غیر قابل جبران است.

همچنین در سال ۱۳۹۷ کرمان موتور رتبه نخست فروش هیوندای در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را به دست آورد. برند کرمان موتور با یک اقدام هوشمندانه در سال ۱۳۹۹ اولین وانت بار تجاری خود را با برند کرمان موتور KMC T8 به بازار عرضه کرد. این خودرو با موتور قدرتمند و ظاهر خشن خود به سرعت به خودرویی محبوب برای رانندگان آفرود و گردشگران تبدیل شد. اما نکته مهمی که می‌توانیم در خصوص تفاوت این دو شرکت به آن اشاره کنیم تعداد نمایندگی‌های هر کدام از این شرکت‌ها است. نمایندگی‌های فعال شرکت مدیران خودرو در ایران نسبت به شرکت کرمان موتور بیشتر است. علاوه بر این در خصوص کیفیت تولیدات این دو شرکت باید بگوییم که خودروهای شرکت کرمان موتور در سطح کیفی بالاتری قرار دارند.

در نمای جانبی، طراحی فست بک این خودرو کاملا مشهود است البته در نمای عقب خوی اسپرت خودرو چندان نمایان نیست. مدتی بود که در بازار کشور، خودروهای کراس اوور و پیکاپ مورد توجه خریداران بودند؛ اما حالا نوبت خودروهای کلاس سدان است. خودروهای سواری رایج که دارای صندوق مجزا و سقف ثابت هستند به سدان معروف‌اند و طرح بدنه‌ای متداول دارند. با وجود جولان خودروهای کراس‌اوور در ایران، خودروهای سدان همچنان محبوبیت خود را در میان خریداران حفظ کرده‌ است. البته برای شهروندان کشور ما، دسترسی آزاد به مدل‌های ساخت برندهای درجه یک دنیا میسر نیست و با بودجه‌ی ۲۵ هزار دلاری، فقط خودروهای چینی مونتاژ ایران در دسترس هستند.

تودوزی ترکیبی چرم و پارچه به رنگ سیاه و طوسی با دوختی سفید رنگ بر روی صندلی‌هایی با پشت‌سری یکپارچه قرار گرفته و مجموعه این موارد در کنار هم یک فضای اسپرت را تداعی می‌کند. کی ام سی جی سون اولین سدان چینی بازار است که به‌جای سانروف معمولی از سقف پانورامیک بزرگ با قابلیت بازشو بهره می‌برد. محبوبیت خودروهای سدان نه‌تنها در کشورهای خارجی بلکه در بازار داخلی نیز در حال کاهش است. خودروسازان دولتی و خصوصی در طول سال‌های ممنوعیت واردات سعی کرده‌اند تا مطابق ذائقه مشتریان، خودروهای شاسی‌بلند به بازار عرضه کنند. در حال حاضر بازه قیمتی یک تا دو میلیارد تومان تقریباً خالی از خودروهای صندوقدار شده و تنها تعداد محدودی نمونهٔ صفر کیلومتر از خودروهای سراتو، مزدا ۳، اکسنت و النترا مربوط به پیش از تحریم‌ها باقی مانده است. باوجود کاهش محبوبیت سدان‌ها، هستند کسانی که هنوز هم سواری لذت‌بخش این خودروها را به تعلیق خشک کراس‌اوورها ترجیح می‌دهند.

این اختلاف در قدرت و گشتاور، به طور مستقیم بر عملکرد خودرو تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که X5 شتاب و کشش بهتری داشته باشد. هرچند که رانندگی با ایکس 55 پرو هم بسیار جذاب است، زیرا که ابعاد آن نسبت به ایکس 5 کوچکتر است و از آیرودینامیک خوبی برخوردار است. طراحان برای این خودرو داشبورد پهن و کوتاهی را در نظر گرفتند که در بخش وسط به کنسول میان دو صندلی متصل شده است. همچنین طراحان نمایشگر افقی و صفحه‌آمپر دیجیتالی آن را در قالب یک نوار مشکی نصب کردند. در نمای عقب این محصول جدید کرمان موتور نیز چراغ‌های به هم متصل و گرافیک کاملا جدید آنها به چشم می‌خورد. همچنین متصل بودن در صندوق و شیشه عقب نیز نمای جذابی را به وجود آورده است.

نورپردازی بهینه، کنسول لوکس و مرتفع، کلاستر دیجیتالی، صندلی‌های جدید و فرمان دی‌کات از دیگر تغییرات نسخه پرو به شمار می‌آید. هم‌چنین فضای عقب آریزو ۶ پرو برای بزرگسالان راحت است و حتی افراد قد بلند نیز می‌توانند از سواری با این خودرو لذت ببرند. هر دو خودرو دارای یک موتور 1.5 لیتر توربوشارژ با 16 سوپاپ و 4 سیلندر هستند.

این محصول در اصل نسخه فیس‌لیفت چری آریزو ۶ است که پیش‌ازاین توسط مدیران خودرو به بازار کشورمان عرضه شده بود. این خودرو در کشور چین با نام چری آریزو ۵ پلاس به فروش می‌رسد و در ایران با نشان فونیکس در اختیار متقاضیان داخلی قرار خواهد گرفت. با توجه به مشخصات فنی ذکر شده، می‌توان انتظار داشت که کی ام سی X5 در موارد زیر عملکرد بهتری نسبت به ام وی ام X55 پرو داشته باشد. شتاب اولیه و ثانویه X5 به دلیل قدرت و گشتاور بیشتر، بهتر از رقیب خود یعنی ایکس 55 پرو است. همچنین شتاب‌گیری بهتر ایکس 5 باعث شده تا سواری چالاک‌تری نسبت به رقیب خود داشته باشد.

ویژگی‌های داخلی شاهین نیز شامل صندلی‌های راحت با روکش‌های باکیفیت، سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر لمسی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و فضای جادار برای سرنشینان است. به طور کلی، شاهین سایپا با ترکیب طراحی جذاب، عملکرد مناسب و ویژگی‌های فنی و رفاهی متنوع، گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود. با مقایسه مشخصات فنی این 5 ماشین، بهتر می‌توانید برای خرید بهترین ماشین ایرانی تصمیم بگیرید. همانطور که می‌بینید، همه این این ماشین‌ها از مشخصات خوبی برخوردار هستند و در دسته ماشین‌های پر قدرت و ایمن داخلی دسته بندی می‌شوند. هرچند که در نمای جلویی و عقبی شاهد تغییرات زیادی هستیم اما در نمای جانبی به خوبی مشخص است که این اتومبیل بدنه‌ای شبیه به همان جک اس 5 دارد. در نمای جلویی کی ام سی ایکس 5 جلوپنجره بزرگ با طرح کهکشانی (جواهری) که ظاهری جسورانه و مدرن به آن بخشیده است را می‌بینیم.

چراغ‌های روشنایی روز (DRL) نیز به صورت خطی در بالای چراغ‌های اصلی قرار گرفته‌اند. در آن طرف چراغ‌های ایکس 55 پرو بزرگ‌تر و یکوارچه است و با استفاده از منحنی‌های نرم طراحی شده است. همچنین سپر جلو ایکس 5 با طراحی اسپرت و خطوط شکسته ظاهری مدرن به خودرو داده است و ورودی‌های هوا در طرفین سپر نیز به خنک شدن موتور کمک می‌کنند. شرکت چینی جک سدان جک جی 7 یا کی ام سی جی 7 را بر اساس زبان جدید خود توسعه داده و در آن شاهد ترندهای روز صنعت خودرو هستیم. طراحان در نمای جلوی این سدان چینی چراغ‌های اصلی را با یک نوار LED باریک به یکدیگر متصل کردند. همچنین طراحان برای جلوپنجره و ورودی‌های هوای روی سپر از گرافیک عمودی استفاده کردند که ترکیب آنها با سایر عناصر این بخش باعث ایجاد نمای جذابی شده است.

اخیراً خودروسازان کرمانی به دنبال جلب نظر متقاضیان محصولات سدان، اقدام به تولید دو مدل خودروی جدید کرده‌اند. فونیکس آریزو شش پرو محصول مدیران خودرو و کی ام سی J7 محصول کرمان موتور در ماه‌های آینده وارد بازار خواهند شد. در ادامه این مقاله به مقایسه این دو محصول جدید بازار خودروی کشورمان خواهیم پرداخت؛ همراه پدال باشید.

شرکت مدیران خودرو به تازگی از مدل ارتقا پیدا کرده چری آریزو 6 با نام فونیکس آریزو 6 پرو پرده برداشت. در طرف مقابل نیز کرمان موتور اخیرا از سدان کاملا جدید کی ام سی جی 7 رونمایی کرد تا در کنار آریزو 6 پرو به عنوان دو سدان جدید سهم زیادی را از بازار سدان‌ها به خود اختصاص دهند. در همین راستا قصد داریم این دو خودرو را از لحاظ طراحی، مشخصات فنی، سطح امکانات و قیمت با یکدیگر مقایسه کنیم. کی‌ام‌سی J7 هم مثل ریسپکت به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است ولی این موتور از سیستم تزذیق مستقیم سوخت یا GDI بهره می‌برد و به همین دلیل، خروجی بالاتری برابر با ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. دنا پلاس توربو، محصول ایران خودرو، یکی از برترین سدان‌های ایرانی است که با طراحی مدرن و ویژگی‌های فنی پیشرفته، بازار داخلی را تسخیر کرده است.

بارها الگوی ساده و تکراری داشبورد آریزو ۶ را در خودروهای گوناگون مشاهده کرده‌ایم. نمایشگر مرکزی بزرگ به‌صورت عمودی و مشابه کابین جدید محصولات مرسدس بنز جانمایی شده و غربیلک فرمان ۴ شاخه عیناً شبیه محصولات جدید هیوندایی است. خودروهای جک J7، جک K7، جک S5 توربو، جک S3 توربو، جک T8 و جک J4 در فهرست محصولات کرمان موتور به چشم می‌خورند. تا پیش از آن تنها خودروهای وارداتی در خیابان‌ها دیده می‌شدند اما حالا با گذشت نزدیک به ۷ دهه، اگر در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک شهری مانند تهران قدم بزنید، با تعداد زیادی از خودروهای مختلف مواجه خواهید شد. صنعت خودروسازی در طول این سال‌ها بهبود قابل‌توجهی یافته و اکنون بیشترین سهم را در بازار خودرو (حتی با وجود انتقادهایی نسبت به کیفیت محصولات) به خود اختصاص داده است.

از روز گذشته گزارش های زنجیره ای با عنوان « اگر شرایط مانند قبل بود » را در ” اسب بخار ” آغاز کرده ایم. همیشه وقتی به آخر سال نزدیک می شدیم یا در روزهای ابتدایی سال جدید، سعی می کردیم از برنامه های آتی شرکت های خودروساز و واردکننده در سال جدید گزارشی را تهیه کنیم. به نمای عقب جی سون می‌رسیم، جایی که طراحان نهایت سعی خود را برای اسپرت نشان دادن این خودرو به کار بسته‌اند. همان‌طور که از یک سدان اقتصادی ارزان‌قیمت انتظار می‌رود، سانی در بخش امکانات هم هیچ حرفی برای گفتن ندارد و حتی از کروز کنترل هم بی‌بهره است. لیست امکانات این خودرو صرفاً به موارد پیش‌پاافتاده‌ای مثل دو ایربگ، نمایشگر لمسی ۶ اینچی، سنسور پارک عقب و دوربین دنده عقب محدود می‌شود و حتی ترمزهای عقب هم کاسه‌ای هستند.

لیست محصولات کرمان موتور و مدیران خودرو به عنوان دو خودروساز بزرگ بخش خصوصی در طرح فروش بزرگ سامانه یکپارچه منتشر شد. در بحث زیبایی، قطعا سلیقه‌‌ها متفاوت هستند اما می‌توان از دیدگاه طراحی فنی و هماهنگی اجزای بیرونی، فیدلیتی پرایم را برتر از KMC A5 و جک X5 و چری X55 دانست. کراس‌اور SWM یا همان KMC A5 با خطوط تیز در چراغ‌های اصلی، کمی توی ذوق می‌زند و خصوصا از نمای پشت، چندان خوشایند نیست.

هر دو این خودروها از سطح آپشنی نسبتا خوبی برخوردار هستند، اما آریزو ۶ جی تی یک این بخش از مقایسه را با برتری کاملا محسوسی به پایان خواهد رساند. در نمای جلو، یک جلوپنجره بزرگ ایکس شیپ را میبنیم و در کناره‌های سپر، چراغ‌های مه‌شکن جای گرفته‌اند. چراغ‌های جلو از ابتدای گلگیرها تا میانه درب موتور کشیده شده که مجموع این المان‌ها چهره خشن و اسپرتی را برای آریزو ۶ جی تی به ارمغان آورده است. هر دو خودرو از امکانات و ویژگی‌های خوبی برخورداند و رقبای خوبی برای یکدیگر به‌شمار می‌روند. اصالت و روح آرام آریزو ۶ پرو را می‌توان در تزئینات پیانو مانند و مشکی این خودرو پیدا کرد.

در نمای جانبی اختلاف جدی جی سون و آریزو شش مشخص می‌شود؛ پیوستگی سقف و شیشه عقب جی سون نشان می‌دهد که این خودرو با طراحی کوپه مانند، یک سدان فست بک بشمار می‌رود. این در حالی است که آریزو ۶ پرو با چهره‌ای هماهنگ‌تر و درعین‌حال ساده‌تر یک سدان معمولی است. نمای A5 تحت تاثیر دوج امریکایی طراحی شده و حالت تهاجمی‌تر نسبت به رقبای هم‌وطنش دارد. این موضوع، برای افرادی که صندوق عقب بزرگ و راحتی سرنشینان را اولویت اصلی بدانند، اهمیت دارد. فیدلیتی پرایم با بیشترین فاصله محوری، کابین جادارتری نسبت به رقبا دارد.

در مورد سطح ایمنی این دو خودرو اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما با توجه به پیشرفت‌های خودروهای چینی می‌توان انتظار داشت که سطح امنیت kmc j7 و فونیکس آریزو ۶ پرو در رتبه‌های قابل‌قبول و مطلوبی قرار داشته باشد. پیشرانه- در سال جاری کرمان موتور سدان کی ام سی j7 را به ایران آورده است و در سمت دیگر مدیران خودرو با آریزو ۶ پرو قصد دارد به نبرد محصول جدید کرمان موتور برود. در سال ۱۳۹۱ گروه خودرو سازی کرمان موتور در دومین اقدام خود به سراغ برند جک رفت که نتیجه آن تولید خودروهای J3 در سال هزار سیصد نود و یک و تولید جی ۵ در سال هزار و سیصد و نود دو بود. همچنین کرمان موتور در اواخر سال هزار و سیصد نود و سه توانست با عرضه جک S5 محبوبترین محصول خود را به بازار معرفی نماید. امروز در بازار آزاد اکثز خودروهای تولید داخل ارزان شدند اما در طرف دیگر ماجرا شاهد افزایش قیمت محصولات مدیران خودرو و کرمان موتور بودیم.

در حال حاضر، آریزو ۵ اسپرت قیمت کارخانه‌ای یک میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومانی دارد درحالی‌که این رقم در بازار به نزدیک ۱.۵ میلیارد تومان رسیده است. این پیشرانه قادر به تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور که برای خودرویی با این وزن و ابعاد شتاب و کشش فوق‌العاده‌ای به ارمغان اورده است. این نوع از طراحی پیش از این در هیچ کدام از خودروهای بازار ایران مشاهده نشده بود. چهره جسورانه این خودرو اخمو و عصبانی، با خطوط عمودی جلو پنجره و گرافیک جذاب چراغ‌ها تکمیل شده است. در نمای جانبی نیز پیوستگی طراحی سقف و شیشه عقب جی سون، آن را از آریزو ۶ پرو متمایز می‌کند.

هرچند که خیلی‌ها به این طراحی علاقه دارند اما تعدد زیاد خودروهایی که از این سبک استفاده کرده‌اند باعث شده تا چشم‌های مخاطبین از نوع طراحی خسته شود. همچنین یک دیفیوزر با دو اگزوز فیک هم در بخش پایینی خودرو دیده می‌شود که به اسپرت‌تر شدن این بخش کمک زیادی کرده است. چراغ‌های ایکس 55 پرو بر خلاف ایکس 5 یکپارچه نیست و با یک طراحی بیضی شکل و گرافیگ داخلی جذاب باعث شده تا با گذشت چند سال از عرضه خودرو همچنان جذاب باشد.

این مطلب، ضمن مقایسه بین KMC A5 با فیدلیتی پرایم، جک S5 و ام وی ام X55، ارزش خرید این خودروها را بررسی می‌کند. در سمت دیگر ماجرا، جک KMC X5 از موتور ۱/۵ لیتر توربو ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. عملکرد گیربکس ۶ سرعته دبل کلاچ نیز، قابل قبول است؛ اما نمی‌تواند شتاب مشابه X55 مدیران خودرو فراهم کند و حدود یک ثانیه دیرتر به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

در نمای کنار کی ام سی جی 7 نیز رینگ‌های مشکی و حالت فست بک طراحی آن خودنمایی می‌کند. بنابراین به همین دلیل است که این روزها در دفترخانه ها و مراکز تعویض پلاک اغلب شاهد حضور خودروهای به نسبت گران قیمت هستیم. با باز کردن درب آریزو شش پرو شاهد ارتقای کم اما محسوس نمای داخلی نسبت به نسل قدیم هستیم. صندلی‌های جدید، فرمان دی کات، کلاستر دیجیتالی، نورپردازی بهینه و کنسول مرتفع و لوکس تغییرات نسخه پرو نسبت به نمونه قدیمی هستند. جلوپنجرهٔ ۸ ضلعی جدید آریزو ۶ پرو نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر بوده و باعث شده تا ابهت خودرو دوچندان شود. در بازار آزاد، با نرخ دلار ۵۸ هزار تومان و شرایط اقتصادی اردیبهشت ۱۴۰۳، تقریبا هرسه خودرو ۱/۵ تا ۱/۷ میلیارد تومان قیمت دارند.

این مطلب، ضمن مقایسه بین KMC A5 با فیدلیتی پرایم، جک x5 و ام وی ام X55، ارزش خرید این خودروها را بررسی می‌کند. همانطوری که در پاراگراف قبلی نیز عرض کردیم، شرکت مدیران خودرو یکی از معروف ترین شرکت های فروش اتومبیل در سطح کشور می باشد که اقدام به فروش خودرو های MVM در سطح کشور می نماید. این شرکت هرساله از طریق اعلان های عمومی که از طریق سایت های منتسب به این شرکت اعلام می شوند، شرایط فروش مدیران خودرو را برای مشتریان و خریداران به نمایش می گذارد. معمولا در این اعلان ها، شرایط فروش ام وی ام و فروش شرایطی مدیران خودرو برای خریداران در قالب بروشور هایی توضیح داده می شود. با توجه به شرایط خوب و مناسبی که شرکت مدیران خودرو برای فروش محصولات خود گذاشته است، معمولا مشتریان و خریداران بسیاری امروزه تمایل دارند تا از این شرکت اتومبیل خریداری نمایند.

آریزو ۶ پرو نسخه فیس لیفت چری آریزو ۶ است که پیش از این در ایران به فروش رسیده بود. این خودرو در بازار چین با نام چری آریزو ۵ پلاس شناخته می‌شود اما در ایران به عنوان زیرشاخه فونیکس به فروش می‌رسد. کی ام سی جی ۷ محصول کمپانی چینی جک است و نام اصلی آن سهول A5 پلاس است.

شب گذشته، شورای رقابت قیمت‌های پیشنهادی چهار خودروی جدید مونتاژی را پس از بررسی و تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت، به تصویب رساند. این چهار خودرو از محصولات دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو می‌باشند. قضاوت نهایی در خصوص اینکه کدام کابین بهتر است به موارد مختلفی بستگی دارد. اما در کل همان نتیجه‌ای که برای نمای بیرونی عنوان شد، برای درون خودروها نیز صادق است.

شروع فعالیت کرمان موتور در ایران از سال ۱۳۶۲ با هدف واردات برخی مدل‌های کمپانی کره‌ای دوو انجام گرفت. از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۱ همکاری بین کرمان موتور و دوو منجر به مونتاژ دوو سییلو و دوو ماتیز شد. نقطه پایان همکاری این دو شرکت نیز زمانی بود که در سال ۱۳۸۱ جنرال موتورز آمریکا کمپانی دوو را خریداری کرد. در سال ۱۴۰۲ نیز کمپانی چینی SWM با ارائه اس دبلیو ام F01 با همکاری کرمان موتور این محصول را با نام کی ام سی A5 روانه بازار کردند.

رینگ‌های تمام مشکی، نوار کرومی سرتاسری و بزرگی گلگیرهای عقب جی سون، مهم‌ترین مواردی هستند که در نگاه ابتدایی می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. شرکت MVM از پوشش خوبی در زمینه نمایندگی‌ها و خدمات فروش و پس از فروش برخوردار است. این شرکت با بیش از ۱۴۰ نمایندگی در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور، از بهترین‌ها از نظر گستردگی شبکه می‌باشد. سورن پلاس (XU۷P) با افزایش قیمت در یک ماه اخیر، امروز ۶۹۶ میلیون تومان معامله شد. این قدرت از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *