پژو پارس آنقدر پرطرفدار است و ظاهر نسبتا ساده آن برای مشتریان ایرانی، جذاب جلوه میکند که باید گفت این خودرو مهره مار دارد و علیرغم تمام کاستیهای بصری، همچنان میتواند از مشتریان ایرانی دل ببرد. بهطورکلی، دنا از طراحی خوشایندتری سود میبرد و از این لحاظ، نسبت به پژو پارس برتری دارد؛ اما پژو پارس نیز همانطور که اشاره شد، طرفداران زیادی در ایران دارد و همچنان پرستیژ ظاهری خود را در نظر خریداران داخلی حفظ کرده است. مقایسه پژو پارس با دنا پلاس نشان میدهد که این دو محصول ایران خودرو از امکانات رفاهی و ایمنی تقریبا یکسانی برخوردار هستند. البته در این بین اگر نسخههای فول آپشن دنا پلاس را خریداری کنید، از امکاناتی مثل کیسههای هوای جانبی هم برخوردار خواهید شد که در پژو پارس وجود ندارد. پژو پارس ELX با موتور XU7P با امکاناتی مثل سیستم تهویه مطبوع، سیستم مالتی مدیا، بالابر برقی تمامی شیشهها به همراه شیشههای عقب دودی و تنظیم برقی پشتی صندلیهای جلو به دست مشتری میرسد. دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل کابین، دسته راهنمای جدید، سنسور نور و باران و جلو آمپر دیجیتال از دیگر امکاناتی هستند که ایران خودرو روی آنها مانور میدهد.
همچنین دربها و خمهای روی در بسیار زیباتر و حجیمتر شدند که زیبایی مناسبتری را به پژو پارس نسبت به پژو ۴۰۵ جیالایکس ایجاد کرده اند. طراحی داخلی، یک فاکتور مهم در انتخاب خودرو است، چرا که سرنشینان، ساعات زیادی را داخل کابین خودرو سپری میکنند و باید از نظر ارگونومی، زیبایی و رفاه، احساس رضایت داشته باشند. میبایست بدانید که دنا یک گزینه نسبتا مدرن داخلی بوده که به شما آپشنهای رفاهی مناسبی را البته بدون در نظر گرفتن قیمت، ارائه میکند. اما انتخاب پژو پارس بدون شک برای طرفداران آدرنالین و چالاکی بیشتر از دنا توصیه میشود.(هرچند تجربه آدرنالین بالا با خودروهای داخلی امر بسیار دشواری است!). قطعاً با افزایش قیمتها، بسیاری از خریداران ترجیح میدهند تا این دو خودروی محبوب را به صورت اقساط تهیه کنند.
برای این منظور، انتخاب بهترین سایت فروش خودرو، یعنی مجموعه کیان خودرو، راه حل مناسبی است چرا که شرایط اقساط متنوعی دارد. اما نسبت وزن به شاسی در این خودرو در مقایسه با دنا از وضعیت بهتری برخوردار بوده و به همین دلیل میتوان در این مقایسه آن را از منظر هماهنگی شاسی و بدنه برتر قلمداد کرد. سلاممن دو سال دنا ۶ دنده دارم اصلا به درد نمیخوره فضای داخلش خیلی کمه جا نداره اصلا؛ ماشین زیرش گیر میکنه دنده هاش خوب جا نمیره بلخصوص دنده عقب که اصلا افتضاحه.هر روز خدا هم خرابه. باتوجه به حضور نمایشگر و جذابیت بالا، قابل مشاهده است که دنا از طراحی داخلی بهتری برخوردار است. توربو پلاس دنا جدیداً در دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه شده است. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست.
از آنجایی که قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک کارکرده و قیمت پژو پارس اتومات صفر کیلومتر در یک بازه قیمتی قرار دارند تصمیم گرفتیم تا به مقایسه دنا پلاس توربو و پژو پارس اتومات بپردازیم. مواد بهکاررفته در ساخت متعلقات کابین هر دو خودرو با توجه به بازه قیمت پژو پارس و دنا، از جنس پلاستیکخشک است و کیفیت آنها نامرغوب ارزیابی میشود. از سوی دیگر، گرچه فاصله بین محور چرخهای این دو خودرو تفاوت چندان قابلتوجهی نسبت به یکدیگر ندارد، اما عرض بیشتر دنا منجر به فضای جادارتر آن بهویژه از نظر محدوده شانههای سرنشینان خواهد شد.
صندوق عقب پژو پارس ۴۴۰ لیتر فضا را در اختیار شما قرار میدهد؛ اما دنا پلاس توربو حدود ۵۰۰ لیتر فضا را در بخش عقب خود برای اسباب و وسایل شما فراهم میکند. مشخصات فنی، یکی از موارد بسیار مهم در هنگام انتخاب خودرو برای خرید است، به خصوص افرادی که خرید اقساطی خودرو انجام میدهند، باید یک محصول با کیفیت بالا تهیه کنند تا هزینههای اضافی برای آنها به وجود نیاورد. در مقایسه فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5، در مییابیم که دنا پلاس توربو اتوماتیک در تمام بخشهای فنی از پژو پارس TU5 برتر بوده است. چرا که موتور قدرتمندتر، گیربکس اتوماتیک، شتاب و سرعت بالاتر، مصرف سوخت کمتر و استاندارد آلایندگی یورو 5، این خودرو را به انتخاب ایدهآل تبدیل کرده است. دنا پلاس توربو اتوماتیک، فضای جادار و مدرنی داشته و به دلیل طراحی ارگونومیک صندلیهای آن، بسیار راحت است.
برای اطلاع از خرید اقساطی خودرو و همچنین دریافت سریع و در محل کارشناسی خودرو از همراه مکانیک کلیک کنید. شرکت ایران خودرو از سال ۹۷ تصمیم گرفت نسخه توربوشارژ دنا پلاس را به لیست خرید محصولات ایران خودرو اضافه کند و این سدان جذاب ایرانی را با توان فنی بالاتر به بازار ارائه دهد. دنا پلاس توربو از لحاظ طراحی ظاهری نسبت به پژو پارس کاملا چشمنواز و جوانپسندتر به نظر میرسد. طراحی داخلی آن هم یک سروگردن نسبت به فضای داخل پژو پارس از لحاظ زیبایی برتری داشته و قطعا اکثر مشتریان ترجیح میدهند که کابین ماشینشان به ویژه در بخش داشبورد، شبیه به دنا پلاس باشد تا آن که با داشبورد ساده پژو پارس روبرو باشند.
تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان بهشمار میآمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدلهای گوناگون در سگمنتهای مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحیهای متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامترهایی است که ممکن است علاقهمندان را دچار تردید کند. مقایسه پژو پارس و دنا پلاس توربو به ما اینطور میگوید که هر دو خودرو در بازار فعلی کشور جزو گزینههای معدود و مناسب برای خانوادهها به حساب میآیند. تحلیل بازار خودرو نشان میدهد هم پژو پارس تیوفایو و هم دنا پلاس توربو از رونق مناسبی در معاملات برخوردارند و هنگام خرید خودرو و یا هنگام فروش خودرو مشتریان زیادی برای آنها در بازار وجود دارد.
موتوری که ایران خودرو بر روی ماشین های دنا و دنا پلاس و سمند و سورن به کار برده است پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی میباشد که همگی هم بر یک پایه ساخته و گسترش سافته اند. این پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ است و 1646 سی سی حجم دارد و با آرایش خطی در سینه کشیده دنا قرار گرفته است . دنا با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید میکند .
پژو پارس طی سال ۷۹ تحت عنوان پرشیا دیده به جهان گشود و ظاهری نزدیک به پژو ۴۰۶ فرانسوی را به نمایش گذاشت. این خودرو آنقدر در نظر مشتریان ایرانی جذاب جلوه کرد که حتی پس از گذشت بیش از ۲۰ سال از آغاز فروش آن، همچنان با حداقل تغییر نسبت به مدلهای اولیه در دسترس متقاضیان قرار میگیرد و همچنان متقاضیان خرید پژو پارس قابل توجه است. مقایسه پژو پارس با دنا پلاس توربو از نظر آپشنها و امکانات نشان میدهد که دنا پلاس جدیدتر است.
علاوهبر این به دلیل استفاده از پلاستیک خشک در داشبورد و دیگر قسمتها، کیفیت کابین پژو پارس اصلا رضایتبخش نیست. البته در این بین ایران خودرو سعی کرده از طریق نصب قطعات دکوراتیو طرح چوب و تریم دو رنگ مشکی-کرم، کمی اوضاع را بهبود ببخشد. درون کابین دنا پلاس و شاهین هم شاهد داشبوردهایی هستیم که با طرحهای روز فاصله دارند اما نسبت به یک سدان اقتصادی نمره قبولی میگیرند. البته داشبورد دنا پلاس به دلیل وجود تزئینات طرح چوب و کیفیت اندکی بهتر متریال، تا حدودی جذابتر از داشبورد شاهین به نظر میرسد. اما دنا پلاس از این جهت وضعیت بهتری دارد و سرنشینان ردیف عقب این خودرو از عملکرد سیستم تعلیق و کیفیت سواری بیشتر خرسند خواهند بود. در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو میتواند حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۵ ثانیه است.
پژو پارس اتوماتیک یکی از تولیدات محبوب شرکت ایران خودرو طی سالهای اخیر محسوب میشود و با وجود آن که مدتهای زیادی از طراحی آن میگذرد، چه در مدل دندهای و چه در نمونه مجهز به گیربکس اتومات، با استقبال زیادی روبرو است. پژو پارس تاکنون با چند نوع پیشرانه متفاوت در اختیار مشتریانداخلی قرار گرفته است که در این بین، مدل ال ایکس مجهز به موتور ۱۶سوپاپ tu5 قادر به تولید ۱۰8 اسببخار قدرت و ۱۴۲ نیوتنمتر گشتاور است. در سوی دیگر، دنا به موتور EF7 مسلح شده است و ۱۱۵ اسببخار قدرت و ۱۵7 نیوتنمتر گشتاور ارائه میدهد. علیرغم برتری فنی دنا روی کاغذ نسبت به پژو پارس، اما باید گفت که شتاب صفرتاصد این دو سدان داخلی تفاوت چندانی نسبت به یکدیگر ندارد و حتی رقم رسمی درجشده در کاتالوگ پژو پارس، حدود سه دهم ثانیه سریعتر از شتاب دنا معمولی عنوان شده است.
نمای داخلی پژو پارس از سال ۹۳ به این طرف با یک داشبورد جدید و غربیلک فرمان مدرنتر عرضه شد. این سبک طراحی نسبت به گذشته بسیار زیباتر است و ایران خودرو مقدار زیادی از زشتیهای داشبورد قبلی را که متعلق به پژو ۴۰۵ بود، از داخل این خودرو حذف کرده است. با این حال وقتی با داشبورد نسخه پلاس دنا مقایسه میکنیم، میبینیم که داشبورد دنا پلاس زیباتر است و المانهای جذابتری در آن دیده میشود. اما در این میان به دلیل شتاب و ذات اسپرتتر دنا پلاس توربو حین سواری با این خودرو متوجه خواهید شد که عملکرد سیستم تعلیق آن کمی اسپرتتر است. در بخش آپشنهای رفاهی و ایمنی هم وضعیت دنا پلاس نسبت به پژوپارس اتوماتیک تقریبا برتر است؛ چرا که امکانات بیشتری مثل کروز کنترل، دوربین دید عقب، دی لایت، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچی لمسی، سانروف و کیسه هوای جانبی هم به صورت سفارشی در این خودرو حضور دارند.
با ما همراه باشید و از تفاوتها و ویژگیهای دنا پلاس توربو و پژو پارس اتومات باخبر شوید. در نگاه اول، خریداران ظاهر یک خودرو را مشاهده میکنند، پس میتواند تاثیر بسیار زیادی در انتخاب نهایی آنها داشته باشد. در این بخش، به مقایسه طراحی دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5 میپردازیم تا در بین این دو خودروی محبوب، بتوانید انتخاب متناسب با سلیقه و نیاز خود را انجام بدهید.
اما ظاهر شاهین به لطف خطوط و زوایای نرمتر، حالتی بینابین دارد و نه میتوانیم آن را اسپرت محسوب کنیم و نه کسل کننده. ناگفته نماند که در شاهین نسبت به دنا پلاس تناسب ظاهری بهتری را شاهد هستیم که ناشی از جدیدتر بودن پلت فرم این محصول سایپا است. خوشبختانه شاهین و دنا پلاس از نظر ظاهری در بین خودروهای داخلی وضعیتی قابل قبول و عامه پسند دارند اما دو سبک طراحی متفاوت را دنبال میکنند. اگر به دنبال یک خودرو سریع و پرشتاب هستید، در این رده قیمتی انتخابهای زیادی برای شما موجود نیست. بیشتر خودروهای چینی در این بازار دارای پیشرانههای تنفس طبیعی با ظرفیت ۱.۵ یا ۱.۶ لیتری هستند که بیشتر برای رانندگی عادی و بدون تنش مناسب هستند و در بهترین حالت تنها میتوانند خودرو را به راه بیندازند.
این پیشرانه فرانسوی معادل ۱.۶ لیتر حجم دارد، میتواند قدرتی در حد ۱۰۵ اسب بخار تولید کند و گشتاور حاصل از آن به ۱۴۲ نیوتن متر میرسد که از طریق یک گیربکس ۵ دنده دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. طبق دادههای رسمی ایران خودرو، موتور ۱.۸ لیتری و ۸ سوپاپ XU7P توانایی تولید ۹۷ اسب بخار قدرت در دور ۵۵۰۰ و ۱۴۶ نیوتن.متر گشتاور در دور ۴۵۰۰ را دارد. از لحاظ مصرف سوخت باید گفت پژو پارس ELX با موتور XU7P در هر صد کیلومتر ترکیبی ۷.۰۵ لیتر بنزین میسوزاند. تحلیل بازار خودرو نشان میدهد هم پژو پارس تیوفایو و هم دنا پلاس توربو از رونق مناسبی در معاملات برخوردارند و هنگام خرید خودرو و یا هنگام فروش خودرو مشتریان زیادی برای آنها در بازار وجود دارد. متریال استفادهشده در کابین هر دو خودرو از نوع پلاستیک خشک است و اگرچه کیفیت آن بسیار بالا نیست؛ اما در این رنج قیمت، انتظار بالاتری نمیتوان از تولیدات داخلی داشت.
از لحاظ میزان فضای موجود در اتاق، وضعیت پژو پارس بهتر است؛ زیرا تغییرات شکلگرفته در صندلیهای دنا پلاس باعث شده است تا هم فضای راننده و هم فضای سرنشینان عقب نسبت به پژو پارس، علیرغم فاصله محوری یکسان، کمی محدودتر شود و فضای کمتری در اختیار سرنشینان بگذارد. کیفیت متریال استفادهشده در ساخت داشبورد و رودریهای هر دو خودرو چندان جالب نیست و پلاستیکهای خشک و کمکیفیت ماده اصلی تشکیلدهنده ادوات داخلی این دو خودرو هستند. در مورد حجم صندوق عقب نیز باید گفت که پژو پارس حدود ۴۷۰ لیتر ظرفیت ارائه میدهد و حجم صندوق دنا پلاس برابر ۵۰۰ لیتر است.
تارا اصلا نخر که ضرر میکنی.نظر من نخر چون اصلا ماشین خوبی نیس بنظرم سورن پلاس یا پارس تیوفایو بگیر سورن پلاس چنان واست معکوس میکشه پژو پارس تیوفایو هم شتابش وحشیه. پژو پارس TU5 سفارشی ELX فول آپشنترین محصول خانواده پژو پارس محسوب میشود که حالا به رقیب مستقیم دنا پلاس ساده تبدیل شده است. در مقایسه پژو پارس با دنا پلاس خواهیم دید با بودجه یکسان باید پژو پارس TU5 سفارشی بخریم یا دنا پلاس معمولی. شاهین و دنا پلاس در بحث آپشنهای ایمنی نسبتاً مشابه هستند و طبق قوانین روز کشور از سیستمهای کنترل پایداریی و 2 ایربگ بهره میبرند. البته ترمزهای شاهین در هر دو محور دیسکی هستند اما دنا پلاس تنفس طبیعی 5 دنده ترمزهای عقب کاسهای دارد. به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، با توجه به نزدیک شدن به سال جدید قیمت سال ۱۴۰۴ محصولات ایران خودرو منتشر شد.
خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک، دارای ظاهری مدرن و عضلانی بوده و با استفاده از المانهای اسپرت و رینگهای آلومینیومی جدید، ظاهر آن جذابتر شده است. زمانی که دنا رونمایی شد به آن لقب لوکس ترین ماشین تولید داخل را داده بودند که البته بعد از مدتی این لقب از آن دنا پلاس گردید . دنا بر روی پلت فرم سمند ساخته شده است از همین رو ابعاد بزرگی دارد و از نظر طول و عرض بزرگتر از رقبای خودش از جمله پژو پارس lx میباشد . پژو پارس و دنا پلاس دو سدان محبوب بازار هستند که توسط ایران خودرو تولید و عرضه میشوند. این دو خودرو جزو گزینههای اصلی قشر متوسط جامعه به شمار میروند و افرادی که توان خرید مدلهای گرانتر چینی را ندارند، به سراغ آنها میروند. پژو پارس از قدیمیهای بازار است و طرفداران خاص خود را دارد، اما دنا پلاس خودرویی جدیدتر و تازهنفستر به حساب میآید.
ایکو دنا به پیشرانه ۱.۷ لیتری ef7 تجهیز شده است و از لحاظ فنی تفاوتی با سمند ef7 ندارد. البته طرح داخلی جدید با تریم دو رنگ در پژو پارس نسبت به مدلهای قدیمیتر این خودرو بسیار چشمنوازتر به نظر میرسد و هماهنگی دلنشینی با رودریها پیدا کرده است. بنابراین با توجه به طراحی مهیجتر و حجم پردازی بهتر بدنه دنا پلاس، میتوان گفت که این خودرو از لحاظ طراحی بدنه علیرغم برخی ناهماهنگیها، نسبت به ظاهر قدیمی پژو پارس گیرایی بالاتری دارد و به عنوان خودروی زیباتر انتخاب میشود. ایران خودرو عملکرد دنا پلاس را دقیقتر محاسبه کرده، زیرا صفر تا صد این خودرو در وبسایت کمپانی ۱۲.۰۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت درج شده است! طبق اطلاعات موجود در صفحه دنا پلاس، این خودرو در هر صد کیلومتر ترکیبی مصرف سوختی برابر با ۷.۴۳ لیتر دارد. همچنین اگر بخواهید مانورهای پرشتاب با پژو ۲۰۷ و دنا پلاس انجام دهید و یا از مسیرهای مارپیچ با سرعت بسیار بالا عبور کنید، باید بدانید که احتمال انحراف قسمت عقب پژو ۲۰۷ نسبت به حریف کمی بیشتر بوده و در اصطلاح امکان اسپین شدن پژو ۲۰۷ نسبت به رقیب بالاتر است.
حجم موتور این خودرو ۱۵۸۷ سیسی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۰۸ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است. بررسیهای فنی نشان میدهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. در ابتدای پاسخ به سوال ” پژو پارس اتومات صفر بخریم یا دنا پلاس توربو کارکرده؟ ” به سراغ پژو پارس میرویم.
یکی از انتقادات اصلی وارده بر عملکرد فنی پژو پارس تیو ۵ شتاب گیری اولیه ضعیف آن است که در مقایسه با محصولاتی همچون دنا پلاس و حتی مدلهای ساده پارس خودرو مجهز به موتور XU7، ضعف دارد. بنابراین گرچه طراحی داخلی پژو پارس جدید نسبت به گذشته بهتر است اما به احتمال قوی هنوز هم داشبورد و کابین دنا پلاس بتواند با سلیقه مشتریان بیشتری تناسب پیدا کند. با در نظر گرفتن مشخصات فنی و امکانات انتخاب برنده این رقابت کار سختی نیست و دنا پلاس در اکثر بخشها به راحتی رقیب خود را شکست میدهد. ذکر این نکته ضروری است که سرویسهای دورهای موتورXU7P پرهزینهتر است و برای حفظ سلامت آن باید از روغن موتورهای ۵ لیتری با شاخص گرانروی 0W20 و درجه کیفی SN یا SM استفاده کرد. این امر باعث میشود که هزینه تعویض روغن پژو پارس ELX با موتورXU7P همتراز با مدلهای خارجی و بیش از دو برابر دنا پلاس با موتور EF7 باشد! تحلیل بازار خودرو و نظرات مالکان هم نشان میدهد موتورXU7P نتوانسته در جلب نظر مثبت مشتریان چندان موفق عمل کند.
در کل هر دو خودرو با وجود معایبی که دارند، جزو بهترین ماشین های ایرانی برای مسافرت هستند. با مقایسه دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5، درمییابیم که پژو پارس، به عنوان محصولی ریشهدار و باسابقه، از محبوبیت و اعتماد بیچون و چرایی در میان ایرانیان برخوردار است. در مقابل، دنا پلاس توربو اتوماتیک، به عنوان محصولی نوظهور و پرچمدار ایران خودرو، با ظاهری مدرن و امکانات بهروز، گامی بلند در جهت رقابت با رقبای خارجی برداشته است. به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسههای خودرویی پر مخاطب بازار، پژو پارس اتوماتیک با دنا پلاس است.
اما دنا پلاس توربو خودرویی با شتاب و هیجان رانندگی بالاتر است طراحی ظاهری جوانپسندتری دارد، امکانات بهتری نسبت به پژو پارس ارائه میدهد و بهطور کلی نسبت به حریف کمی لوکستر به نظر میرسد. اما وجود موتور توربوشارژ باعث خواهد شد که حساسیت نگهداری فنی این خودرو نسبت به حریف بیشتر باشد و هزینههای بالاتری برای دارنده آن به دنبال بیاورد. از لحاظ تخمین قیمت خودرو و قیمت روز خودرو در بازار نیز معمولا دنا پلاس توربو نسبت به پژو پارس تیوفایو کمی بالاتر است.
مقایسه پژو پارس با دنا پلاس توربو از نظر آپشنها و امکانات نشان میدهد که دنا پلاس جدیدتر است.کروز کنترل، دیلایت، نمایشگر لمسی مولتی مدیا، دوربین عقب، ناوبری و سانروف تجهیزاتی است که در دنا پلاس توربو وجود دارد تا امتیاز این بخش بهطور کامل به محصول جدیدتر ایران خودرو برسد. مقایسه پژو پارس با دنا پلاس در بخش فنی نشان میدهد که توان حرکتی دنا پلاس کمی بهتر از پژو پارس است. البته اختلاف فنی این خودرو چندان چشمگیر نیست؛ چراکه دنا پلاس از موتور ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری به قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۲ نیوتن متر نیرو دریافت میکند.
پژو پارس ELX مجهز به موتور XU7P صفر تا صدی برابر با ۱۲ ثانیه دارد و در مسیر مستقیم قادر است به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند؛ البته بر اساس کاتالوگ. از نظر استحکام کلی بدنه در تصادفات هم دنا پلاس وضعیت قابل قبولی دارد اما با توجه به پلت فرم بهروزتر شاهین و تستهای تصادف منتشر شده از سوی سایپا، بایستی شاهین را گزینه برتر بخش ایمنی بدانیم. امکاناتی مانند کروز کنترل، دوربین دید عقب، دی لایت، سیستم مالتیمدیا با نمایشگر ۷ اینچی لمسی، سانروف و کیسه هوای جانبی در این خودرو حضور دارند.
خوب اگر بخواهیم نظر کلی خود را بیان کنیم باید بگوییم که برتری با دنا خواهد بود چرا که با توجه به نقاط مثبت و منفی هردو به این نکته پی خواهیم برد که پژو پارس به طور کلی از دنا ضعیفتر است، چرا که دنا ماشین خیلی بهتری از پژو پارس سال است. لذا اگر قصد دارید که بین این دو خودرو یکی را انتخاب کنید باید بگویم که طبق اصول انتخاب معقول دنا خواهد بود. بنابراین همانند سایر مقالات قیاسی همراه مکانیک، نتیجه گیری در ارتباط با مقایسه دنا و پژو پارس را نیز به عهده شما گذاشته و خواهان مطلع شدن از نظرات ارزشمند شما نیز هستیم. چرا که هر کدام از گزینههای معرفی شده در مقایسه دنا و پژو پارس، مزیتهای خاص خود را داشته و ویژگیهای منحصر به فردی را به صاحبان خود ارائه میکنند.
این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید. با این مقایسه، متوجه میشویم که از نظر طراحی داخلی، دنا پلاس توربو اتوماتیک در تمام جهات از پژو پارس TU5 برتر بوده و توانسته است نظر مشتریان جوان را به خود جلب کند.
اما اگر هنوز برای شما سوال است که دنا پلاس توربو اتوماتیک بهتر است یا پارس TU5، باید بگوییم در انتخاب بین این دو خودرو محبوب، هنوز چالشهایی وجود دارد، چرا که نیازها و سلیقهی شخصی افراد متفاوت است. اگر به دنبال خودرویی با امکانات رفاهی بالا، کابین لوکس و تجهیزات ایمنی کامل هستید، قطعاً دنا پلاس توربو اتوماتیک انتخاب بهتری است. اما اگر خودرویی با سطح امکانات رفاهی متوسط و قیمت مناسبتر مد نظر شما است، پژو پارس TU5 گزینه خوبی میباشد.
دیدگاهتان را بنویسید