هاوال H6 اچ 6؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید زومیت

همچنین ترمز های این خودرو در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ABS (ترمز ضد قفل)، EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) و BA (ترمز اضطراری) نیز مجهزند. در زمینه ایمنی، هاوال H6 به شش کیسه هوای الکترونیکی، رادار خط‌خوان و نقطه کور و سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک مجهز است. این ویژگی‌ها نه‌تنها امنیت سرنشینان را تضمین می‌کنند، بلکه به افزایش راحتی و آسایش در رانندگی کمک می‌کنند.

خطوط کم‌رمق در محل دستگیره‌ها و نزدیک رکاب‌ها، در ترکیب با پوشش پلاستیک سیاه‌رنگ گلگیرها و قطعه‌ی فلزی پایین درهای ورودی، در عین سادگی دارای ظرافت و هماهنگی هستند. این نسخه از H6، کاملا اسپرت و جوان‌پسند به‌نظر می‌رسد؛ ضمن اینکه نمایی مدرن و خلاقانه ارائه می‌کند. هرچند که بعضی از محصولات هاوال مثل شاسی‌بلند H9 الگوگرفته از خودروهای خارجی نظیر تویوتا پرادو هستند، اما نمی‌توان H6 را مشابه کراس‌اورهای مشهور دنیا دانست.

هاوال در بازه قیمتی خود رقبایی مانند جک S5 اتوماتیک و چری تیگو 7 را مقابل خود می بیند. هاوال از لحاظ شتاب گیری شبیه به این دو خودرو عمل می کند اما گیربکس 6 دنده اتوماتیک آن در سطح بسیار بالاتری از دو کلاچه های تر و خشک S5 و تیگو 7 قرار می گیرد. هاوال از لحاظ سواری نیز نرم تر و راحت تر از رقبای خود است اما قافیه هندلینگ را به آن دو می بازد. با فشردن دکمه استارت موتور خودرو در سکوت و به نرمی روشن شده و خودرو آماده حرکت می شود. هنگام شروع حرکت اندکی تاخیر و کندی در شتاب گیری احساس می شود که دلیل آن، شروع شدن بوست توربو از دور موتور 2200 است.

در حال حاضر شرکت «بی‌ام کارز»، که برند جدید بهمن موتور است، هاوال H6 را مونتاژ و ارائه می‌کند. همچنین، یک باتری کوچک به ظرفیت ۱.۶۹ کیلووات ساعت در هاوال H6 هیبرید تعبیه شده است تا انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی را تامین کند. با توجه به ظرفیت کم این باتری، نیازی به شارژ از طریق منبع بیرونی نیست و می‌توان با کمک موتور بنزینی آن را شارژ کرد. هاوال H6 هیبرید حدود ۱۷۲۰ کیلوگرم وزن دارد و طبق ادعای شرکت سازنده، تنها ۵.۲ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند. البته این مصرف در شرایط استاندارد و آزمایشگاهی بوده و در عمل، مصرف سوخت این خودرو به بالای ۶ لیتر خواهد رسید.

این دو نسخه برای دو گروه مختلف مشتریان طراحی شده‌اند؛ نسخه با لوگوی قرمز برای عموم و نسخه با لوگوی آبی برای مشتریان جوان‌تر. بااین‌حال، در سال‌های اخیر این تفاوت‌های ظاهری بین مدل‌ها کم‌رنگ‌تر شده و تمرکز بر روی ارتقاء عملکرد و تجهیزات داخلی خودرو است. فیل سیمونز با سابقه‌ی درخشان در تیم طراحی لندرور، فورد و لینکلن هم‌اکنون مدیر ارشد در دپارتمان طراحی هاوال چین است. در زمینه آپشن ها و کیفیت متریال نیز همچنان هاوال H2 برتری قابل توجهی دارد و در کل می توان گفت که کیفیت ساخت این خودرو به هیچ عنوان قابل مقایسه با رقبایش نیست.

مهم‌ترین شاخصه در کراس‌اورهای هاوال، استفاده از خطوط افقی و موازی در جلوپنجره است. این بخش، هواکش نسبتا بزرگی برای پیشرانه محسوب می‌شود و البته به لطف استفاده از فلز براق کروم، جلوه‌ی لوکس خودرو را افزایش می‌دهد. در مدل H2، شاید بتوان از بزرگی و سادگی جلوپنجره به‌عنوان نکته‌ی مثبت تعریف کرد؛ اما شبکه‌ی فلزی و نقره‌ای رنگی که پشت جلوپنجره قرار گرفته است، شباهت زیادی به لانه‌ی پرندگان دارد و کاملا ارزان‌قیمت به نظر می‌رسد. اما نکته‌ی جالب در هاوال که به‌ندرت در برندهای تاریخ خودروسازی دنیا دیده‌ایم، نوشتن نام سازنده به‌صورت کامل با فونت درشت در زمینه‌ی قرمز است که البته چندان ناخوشایند نیست و خلاقانه محسوب می‌شود. اما وقتی صحبت از سبک طراحی اصیل می‌شود که شمایل ماشین را به سمت خودروهای پرفروش اروپایی یا ژاپنی سوق می‌دهد، آن وقت ماجرا بسیار متفاوت می‌شود. به عنوان مثال در خودروهای هم‌رده بنزینی نظیر لاماری ایما نمی‌توان در کمتر از ۹.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید، اما هاوال H6 هیبرید ۲۰۲۴ می‌تواند با اختلاف قابل توجه و به کمک گشتاور بالای سامانه برقی خود، طی مدت کمتر به این سرعت برسد.

نسخه‌ی ۲۰۱۸، دارای ابعادی به طول ۴۶۰۰ میلی‌متر با عرض ۱۸۶۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۷۲۰ میلی‌متر است که همراه فاصله محورهای ۲۷۲۰ میلی‌متر ارائه می‌شود. با این حساب، پرفروش‌ترین محصول هاوال، سایز بدنه‌ی بزرگ‌تری نسبت به هیوندای توسان، جک‌ S5 و چری تیگو ۷ دارد. هاوال H6 مشابه دیگر کراس‌اورهای برند سازنده، تأکید زیادی بر خطوط افقی و پهن روی جلوپنجره‌ دارد. فلز براق کروم در این قسمت، حس یک محصول لوکس را تداعی می‌کند؛ هر چند که حالتی یک‌نواخت در سراسر جلوپنجره دارد.

خوشبختانه، امکانات هاوال H6 هیبرید در این سطح قیمتی، تقریباً کامل به نظر می‌رسد و کمبودی در آن احساس نمی‌شود. چراکه انواع و اقسام تجهیزات مدرن رانندگی، رادارهای هشدار و دیگر آپشن‌های کاربردی در آن تعبیه شده است. به غیر این موارد، هاوال H2 با داشتن سیستم های کمک رانندگی متعدد نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC و سیستم ترمز کمکی در سرپایینی EPS امنیت رانندگی را نیز به خوبی تضمین می کند.

بر این اساس یک موتور بنزینی ۴ سیلندر توربوشارژ به حجم ۱.۵ لیتر و با قدرت ۱۴۷.۵ اسب بخار، به‌علاوه ۲۳۰ نیوتن.متر گشتاور روی هاوال H6 حضور دارد. هاوال H6 یک شاسی‌بلند مدرن و پیشرفته است که با طراحی جسورانه و امکانات رفاهی کامل، تجربه‌ای متفاوت از رانندگی را به همراه دارد. این خودرو با پیشرانه‌ای قدرتمند و مصرف سوخت بهینه، عملکرد عالی در مسیرهای شهری و خارج از شهر ارائه می‌دهد. فضای داخلی جادار هاوال H6 با استفاده از مواد باکیفیت و طراحی ارگونومیک، راحتی و آسایش را برای سرنشینان فراهم کرده است. همچنین، سیستم‌های ایمنی پیشرفته و فناوری‌های هوشمند در این خودرو، ایمنی و اطمینان خاطر را برای راننده و سرنشینان تضمین می‌کند. اگر به دنبال ترکیبی از زیبایی، کارایی و امنیت در یک شاسی‌بلند هستید، هاوال H6 گزینه‌ای ایده‌آل است.

H2 نیز یکی از محصولات کمپانی هاوال است که از سال ۲۰۱۴ در سبد محصولات این کمپانی قرار گرفت. پس از تبلیغات فراوان شرکت بهمن موتور توانست تعداد زیادی از این محصول را پیش فروش کند؛ در حال حاضر نیز این شرکت بزرگ سعی در تحویل خودروهای ثبت‌نامی به مشتریان خود دارد. خودرویی که از نظر قدرت و گشتاور برتری‌هایی نسبت به H2 دارد و با هندلینگ نسبتاً بهتر و قیمت کمی ارزان‌تر (در مدل مشابه)، رقیب شایسته‌ای نشان می‌دهد. بخصوص که عرضه این محصول برخلاف هاوال همچنان ادامه یافته و در نتیجه شرایط خدماتی S5 برای آینده بهتر به نظر می‌رسد. با این حال هاوال از نظر اعتبار جهانی، برند شناخته شده‌تری به حساب می‌آید و نماینده‌اش یعنی H2 نیز با سواری اندکی نرم‎‌تر، عملکرد جعبه دنده مقداری بهتر و چند آپشن اضافه میتواند انتخاب مناسبی به حساب آید. این کراس‌اور، نه‌‌تنها اسپرت و جوان‌پسند جلوه می‌کند؛ بلکه برتر از محصولات چینی و هماهنگ با خودروهای هم‌کلاس در بازار جهانی به‌نظر می‌رسد.

هاوال، زیرمجموعه‌ی از گروه خودروسازی گریت‌وال چین است که بر تولید کراس‌اور تمرکز دارد و سعی می‌کند در مقایسه با تولیدات شرکت مادر، کیفیت بالاتری داشته باشد. مدتی بعد شاهد واردات ۲ مدل وانت پکاپ با نام‌های وینگل ۳ و وینگل ۵ بودیم که البته توانایی فنی و کیفیت ساخت بالاتری نسبت به ولکس داشتند. این برند، طی سال‌های اخیر توانست کیفیت فنی قابل قبول، طراحی جذاب و قیمت جالب توجه برای محصولات خود فراهم کند.

فقدان سیستم دو دیفرانسیل در تمامی نسخه‌ها، دیگر نقطه ضعف مهم هاوال H6 در برابر رقبای کره‌ای و ژاپنی است. آمار فروش گریت‌وال در سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷) با ۲۵ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار دستگاه بوده که بخش عمده‌ی آن، مربوط به عرضه‌ی جهانی در تایلند، مالزی، روسیه، برزیل و شمال آفریقا است. هاوال H6 HEV یک کراس‌اوور هایبرید کامپکت است که از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند. موتور بنزینی این خودرو ۱۴۷.۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند.

آنتن کوسه‌ای، ریبل باربند فلزی، برف‌پاک‌کن خودکار، آینه بغل‌های برقی مجهز به گرم‌کن و جمع‌کننده‌ی برقی، لامپ هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع نور، روشنایی روز، چراغ لیزری رکاب، مه‌شکن و ادوات کروم، در تمامی نسخه‌های هاوال H6 وجود دارند. تیپ لوکس به‌عنوان مدل آپشنال، دارای سانروف پانورامیک و لامپ زنون به‌جای هالوژن است. نسل جدید هاوال H7 اکنون یک دماغه صاف دارد که گزینه‌ای معمول برای خودروهای الکتریکی است.

گیربکس هم از نوع 6 سرعته اتوماتیک است که هرچند از نظر سرعت تعویض‌ دنده‌ها و خصلت‌های اسپرتی ضعف‌هایی دارد اما حداقل در قیاس با انواع CVT رایج در این رنج از بازار، لذت رانندگی بیشتری به راننده هدیه خواهد داد. در فضای داخلی، خصوصا در نسخه‌های صادرشده به استرالیا، کیفیت بسیار خوبی دیده می‌شود. فضای کافی برای ۴ تا ۵ انسان بالغ وجود دارد و صندوق عقب ۸۰۸ لیتری، سفرهای طولانی با هاوال H6 را، رضایت‌بخش خواهد کرد. ترکیب پلاستیک متخلخل در بخش داخلی، همراه با چرم مصنوعی دوخته‌شده در پیرامون فرمان، خوش‌دست به‌نظر می‌رسد؛ ضمن اینکه دارای زهوارهای نقره‌ای رنگ است.

این خودرو در شرایط استاندارد مصرف سوخت ترکیبی ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و با تعلیق مک‌فرسون در جلو و سیستم مولتی‌لینک در عقب، تجربه رانندگی نرم و راحتی را فراهم می‌کند. البته بوست توربو این موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ چندان بالا نیست و در بهترین حالت 141 اسب بخار قدرت (دور موتور 5600) و 202 نیوتن‌متر گشتاور (از دور 2200 تا 4500) تولید می‌نماید. با این حال اگر در شهرهای بزرگ‌ سکونت دارید و بنزین سوپر و قطعات یدکی این محصول در دسترس شماست، می‌توانید H2 را در میان گزینه‌های خرید خود قرار دهید چراکه مزیت‌هایش بسیار بیشتر از معایبش هستند. از نظر نمای بیرونی، با خودرویی اسپرت و جوان‌پسند روبرو هستیم که به‌راحتی، مخاطب ایرانی را جذب می‌کند.

برای افراد میانه‌رو که به خودروهای چینی روی خوش نشان نمی‌دهند، نمونه‌ی دست دوم سوزوکی گرند ویتارا گزینه‌ی قابل تأملی است. در کنار برند ژاپنی، پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتر پرقدرت و سیستم کارآمد دو دیفرانسیل، باید توجه داشت که نمونه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی گرند ویتارا احتمالا با کار کرد ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر و سال ساخت ۱۳۸۸ روبرو است. شاید تنها محصولی که می‌تواند در نگاه اول، خریدار بیشتری جذب کند، هایما S5 باشد. هاوال H2 از فرمول تکراری جلوپنجره‌ی بزرگ با خطوط موازی استفاده می‌کند که موضوع جدیدی نیست؛ اما در عوض با ترکیب خوبی از چراغ‌های LED و سپرهای اسپرت ارائه می‌شود.

طرح فرمان، حس قدرت و تسلط را به راننده منتقل می‌کند و برای خودرویی در این سطح، مناسب به نظر می‌رسد. این محصول وارداتی بی‌ام کارز، نیروی مورد نیاز خود را از یک پیشرانه هیبریدی برقی-بنزینی دریافت می‌کند. موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ این خودرو قادر است ۱۴۷.۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در سوی دیگر، یک موتور الکتریکی به قدرت ۱۷۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور نیز در این محصول به کار گرفته شده است. موتور الکتریکی با دو ضریب دنده به عنوان بخشی از یک سیستم انتقال قدرت DHT، می‌تواند چرخ‌های جلو را به گردش درآورد.

عرضه این خودرو در ایران به‌دنبال موفقیت مدل H2 صورت گرفت و با هدف جذب علاقه‌مندان به شاسی‌بلندهای خانوادگی و کاربردی بود. هاوال H2 در بخش ایمنی به تجهیزات متنوعی مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به 6 عدد ایربگ (جلو، جانبی و پرده‌ای)، ترمزهای دیسکی مجهز به EBD+ ABS و همچنین سیستم‌های امنیتی همچون BA، DSR، TCS، RMI و ESC اشاره کرد. این خودرو به لطف بدنه مستحکم و تجهیزات ایمنی که به آن مجهز شده است، توانسته 5 ستاره ایمنی را از موسسه امنیتی CNCAP چین و ANCAP استرالیا دریافت کند که بیانگر امنیت بسیار خوب این خودرو است. طراحی بدنه هاوال H6 هیبرید به ویژه در نمای جانبی، چیز جدیدی ندارد و می‌تواند یادآور کراس اوورهای اروپایی نظیر رنو کولئوس باشد. با این حال، چهره این خودرو در اثر فیس‌لیفت جدید و برخورداری از عناصر نوین مثل جلوپنجره یکپارچه با سپر، تزیینات کروم‌رنگ و قاب تهاجمی مه‌شکن‌ها، ظاهری امروزی و مدرن‌تر به خود گرفته است.

بنابراین با یک کابین نسبتا بزرگ از نظر فضای طولی روبرو هستیم و افراد بلند قد تا حدود ۱۹۰ سانتی‌متر می‌توانند به راحتی در صندلی‌های ردیف عقب حضور پیدا کنند، بدون آنکه از لحاظ فضای پا و احتمالا محدوده سر دچار آزارهای جدی باشند. ضمنا اگر صندلی‌های ردیف دوم سر جای خود قرار داشته باشند، حدود ۵۶۰ لیتر گنجایش در محفظه پشت آنها وجود دارد که می‌تواند پذیرای لوازم ۴ تا ۵ نفر به راحتی باشد. اما اگر این صندلی‌ها خوابانده شوند آن وقت فضایی در حدود ۱۴۵۸ لیتر به وجود می‌آید که بسیار جادار و وسیع‌تر خواهد بود. همچنین هاوال H6 هیبرید قادر است تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد که برای خودرویی در این ابعاد، کاملا مناسب و البته بسیار فراتر از حد سرعت مجاز در جاده‌های کشور است.

شرکتی نظیر گریت‌وال چین، از جمله کارخانه‌های قدیمی و باسابقه‌ی این کشور محسوب می‌شود؛ اما برندهای جدیدی در زیرمجوعه‌ی خود تأسیس کرده است که قدمت چندانی ندارند. نکته‌ی مهم، رشد بسیار سریع کمی و کیفی در تولید خودرو توسط برندهای جدید چینی است که به پشتوانه‌ی سرمایه‌گذاری و مدیریت شرکت مادر، به سمت جهانی‌شدن و صادرات گسترده به سراسر دنیا حرکت می‌کنند. محصول مدیران خودرو، ابعاد بزرگ‌تر دارد و تا امروز مشتری خود را جذب کرده است؛ اما کراس‌اور هاوال، طراحی مدرن‌تر و جذاب‌تری فراهم می‌کند. صندوق عقب، ۶۰۰ لیتری در حالت استاندارد وجود دارد و پس از جمع‌کردن صندلی عقب، ۱۴۸۵ لیتر فضای حمل بار فراهم می‌شود. این کراس اور چینی از لحاظ طراحی ظاهری نوعی سبک محافظه‌کارانه و نسبتا متعادل را از خود به نمایش می‌گذارد، به نحوی که نه می‌توان آن را بسیار مدرن و خارق‌العاده تصور کرد و نه می‌شود نسبت به قدیمی بودن آن انتقاد چندانی را روا داشت.

حتی در نسخه‌ی پایه هم، رینگ‌های بزرگ و سانروف پانورامیک، قابل استفاده هستند که برای عامه‌ی مردم اهمیت دارند. بدنه هاوال H6، بزرگ و باابهت جلوه می‌کند؛ ضمن اینکه بزرگ‌تر از هیوندای توسان و نزدیک به سانتافه است. چراغ‌های مدرن، جلوپنجره‌ی کروم و طراحی مد روز توسط مهندسان اروپایی، ظاهر این کراس‌اور را فراتر از یک محصول چینی جلوه می‌دهد. داشبورد، علاوه‌بر زیبایی و جذابیت ظاهری، دارای مواد با کیفیت و خلاقیت در طراحی است. شاید این ترکیب، عامه‌پسند و مورد انتظار همگان نباشد؛ اما حس یک خودروی مدرن را به خوبی برای سرنشینان تداعی می‌کند. هرچند که ادوات پلاستیکی سیاه و ارزان قیمت، بخش بزرگی از سپر و گلگیرها را تشکیل داده و نکته‌ی منفی محسوب می‌شوند؛ می‌توان طراحی کراس‌اور هاوال را در سطح اول خودروسازی چین توصیف کرد و آنرا دچار الگوبرداری کور از برندهای مشهور دنیا ندانست.

خودروهای ام‌وی‌ام X33S، هایما S5 و جک S3، رقبای هاوال H2 در این کلاس قیمتی هستند که البته با استقبال نسبتا خوبی در بازار مواجه شدند. هاوال، زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی گریت‌وال چین است که بر تولید کراس‌اور تمرکز دارد و سعی می‌کند در مقایسه با تولیدات شرکت مادر، کیفیت بالاتری داشته باشد. در سال‌های اخیر، ابتدا سدان ولکس ساخت گریت وال وارد ایران شد که فروش چندانی نداشت. مدتی بعد شاهد واردات ۲ مدل وانت پکاپ با نام‌های وینگل 3 و وینگل 5 بودیم که البته توانایی فنی و کیفیت ساخت بالاتری نسبت به ولکس داشتند. گریت‌وال حالا با برند هاوال و کراس‌اور کامپکت H2 وارد ایران خواهد شد تا سهم بیشتری از این بازار آشفته داشته باشد. حس اسپرت در این کراس‌اور، به خوبی دیده می‌شود و همراه چرخ‌های ۱۹ اینچ، جلب توجه می‌کند.

به‌ویژه نمای جانبی آن ما را به یاد خودروهای کراس اوور و شاسی بلند اروپایی یا محصولات خانوادگی آمریکایی می‌اندازد. قسمت پشت آن نیز خیلی پیچیده طراحی نشده و مطابق رسم امروزه خودروهای چینی از چراغ‌های سرتاسری به هم پیوسته در آن استفاده شده است. طراحی سپر عقب و اسپویلر بالای شیشه پشت نیز در نوع خود بسیار متعارف و متین جلوه می‌کند، به نحوی که می‌تواند دل هر مشتری ایرانی به ویژه افرادی را که دنبال خودروهای بااصالت هستند، خیلی زود به دست آورد. هاوال H6 هیبرید محصول وارداتی بی ام کارز و گروه بهمن است که احتمالا در سال ۱۴۰۳ شاهد ورود آن به بازار و تردد این کراس اوور جمع‌وجور در جاده‌های کشور خواهیم بود. هاوال H2 در بازار کشور استرالیا با قیمتی در حدود 25 هزار دلار به فروش می‌رسد که شاید در نگاه اول قیمت بالایی برای یک کراس‌اوور چینی به نظر برسد، اما آمار فروش بالای این خودرو در بازار استرالیا ثابت می‌کند که این قیمت چندان هم ناعادلانه به نظر نمی‌رسد! H2 در رنج قیمتی خود از امکانات، کیفیت و امنیت قابل توجهی برخوردار است که باعث می‌شود بتوان ارزش خرید بالایی را برای این خودرو در بازار داخلی در نظر گرفت.

نمایشگر بزرگ ۱۰/۳ اینچ وسط داشبورد است و پشت فرمان، مانیتور رنگی ۱۰/۲۵ اینچ با پهنای کمتر، اطلاعات فنی را به راننده می‌رساند. شرکت بهمن موتور تنها مدل H2 را مونتاژ کرد و مدل‌های H6، H9 و تعدادی از H8 را به صورت تمام وارداتی به ایران آورد. به تازگی، شرکت «بی‌ام کارز» به عنوان ادامه‌دهنده مسیر بهمن موتور، محصول جدید هاوال را در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 معرفی کرده است. هاوال h2 یک کراس اوور جمع و جور شهری است که در سال ۲۰۱۴ و طی برگزاری نمایشگاه خودرو پکن از آن رونمایی شد.

سیستم انتقال قدرت از نوع DHT ویژه خودروهای هیبرید در هاوال H6 حضور دارد که می‌تواند به کمک دو ضریب دنده، قدرت پیشرانه را به محور چرخ‌ها انتقال دهد. بهمن موتور ابتدا به مونتاژ مدل کوچک‌تر H2 پرداخت و مدل‌های H6، H9 و تعداد محدودی از H8 را به‌صورت وارداتی به بازار ایران عرضه کرد. این خودروها با استقبال مناسبی مواجه شدند، به‌ویژه هاوال H6 که به‌عنوان یک کراس‌اور محبوب در ایران شناخته شد.

این خودرو علاوه‌ بر کشورهای عربی، آفریقایی و آمریکای جنوبی، در استرالیا نیز عرضه شده و با استقبال نسبی مواجه شده است. اگر در بازار آزاد با برچسب قیمت ۱۰۰ تا ۱۰۵میلیون تومانی هاوال مواجه شویم، مسلما می‌توان نمونه‌های کم‌کار و نزدیک به صفر کیلومتر از جک S5 را ترجیح داد. در سال‌های اخیر، کراس‌اور جک به پرفروش‌ترین خودروی چینی ایران تبدیل شده است و البته با فضای بزرگ‌تر، رقیبی مهم برای هاوال H2 محسوب می‌شود.

سواری این خودرو در خیابان های پر دست انداز تهران کاملا نرم بوده و کابین بسیار ساکت آن نیز موجب می شود که رانندگی با هاوال H2 آسایش کامل را به همراه داشته باشد. اما با عبور از این دور موتور شتاب خودرو افزایش چشم گیری پیدا می کند و به راحتی می توان با هاوال H2 به رانندگی پر شتاب پرداخت. هاوال H2 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد.

هاوال H2 به 6 کیسه هوا برای راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای مجهز است. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و جزئیات خرید قسطی هاوال H6 می‌توانید از مشاوران شهرک اتومبیل گودرزی کمک بگیرید. نسل سوم haval H6 در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و نسخه هیبرید آن نیز در سال ۲۰۲۱ به بازار آمد. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *