به گزارش آخرین خودرو، ۳۰ اردیبهشت ماه بود که ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم و همراهانش در سانحه هوایی جان باختند. یکی از افرادی که برای ریاست جمهوری نامنویسی کرد محمود احمدینژاد بود، فردی که از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۲، برای دو دوره متوالی، سکان هدایت دولت را برعهده داشت. فروردین سال ۹۰ این هفته نامه همچنین اعلام کرد که خریدار خودروی محمود احمدینژاد هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به شبکه بانکی ایران بدهکار است. فروردین سال ۹۰ این هفته نامه همچنین اعلام کرد که خریدار خودرو محمود احمدینژاد هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به شبکه بانکی ایران بدهکار است. پس از گذشت سالها از این اتفاق خبرهایی منتشر شد که این خودرو در پارکینگ بهزیستی خاک میخورد و این روند همچنان ادامه دارد.پیشتر یکی از نمایندگان مجلس در ادوار گذشته که در دوره جدید هم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرده است از پشت پرده خرید این خودرو پرده برداشته بود.
البته بااینکه این دستور در زمان ریاست جمهوری احمدینژاد به سرانجام نرسید و به صورت کامل اجرا نشد، اما در همان سطوح هم کمک فراوانی به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در کشور کرد. عباس سلیمینمین، از دیگر فعالان سیاسی اصولگرا نیز در واکنش به این مزایده گفت، اسفندیار رحیممشایی، معاون محمود احمدینژاد «با همکاری شخصی که با او به کارهای اقتصادی مشغول است، دست به این بازی مسخره فروش خودروی احمدینژاد زده است». پژو ۲۰۶ تیپ۶ هم در ابتدای کار او ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و در سال ۹۲ به ۵۱ میلیون تومان رسید. عباس سلیمینمین، از دیگر فعالان سیاسی اصولگرا نیز در واکنش به این مزایده گفت، اسفندیار رحیممشایی، معاون محمود احمدینژاد «با همکاری شخصی که با او به کارهای اقتصادی مشغول است، دست به این بازی مسخره فروش خودروی احمدینژاد زده است». برای بررسی بهتر، باید قیمت خودروها در ابتدای ریاست احمدینژاد در سال ۱۳۸۴ را با قیمتها در سال ۱۳۹۲ مقایسه کنیم.
داستان از جایی شروع شد که علیرضا طهماسبی، وزیر صنایع و معادن وقت، با دستور توقف پروژه پلت فرم مشترک X90، اجازه نداد تا خودروی تندر ۹۰، به عنوان نخستین محصول این پلترفم، در زمان مشخص خود تولید شود. ماکسیما نیز در ۱۳۸۴ تنها ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش میشد، اما در سال ۱۳۹۲ قیمت ۱۱۶ میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کرد. «این موتور باید روی همه خودروها نصب شود» این جملهای بود که احمدینژاد در سال ۸۵ و هنگام رونمایی نخستین موتور ملی گفت. البته خودروسازان در آن زمان گفتند عدم حمایت دولت باعث شد تا این دستور رئیس جمهوری عملی نشود و در حد حرف باقی بماند.
دولت احمدینژاد هم به واسطه تحریمها و همچنین افزایش نرخ ارز نوسانات شدیدی را پشت سر گذاشت. البته نه به میزان نوساناتی که بازار خودرو طی سالهای گذشته تجربه کرده است.برای بررسی بهتر، باید قیمت خودروها در ابتدای ریاست احمدینژاد در سال ۱۳۸۴ را با قیمتها در سال ۱۳۹۲ مقایسه کنیم. این درحالی است که در پایان کار احمدینژاد قیمت این خودرو رشدی حدود دو برابری داشت و به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.پژو ۲۰۶ تیپ۶ هم در ابتدای کار او ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و در سال ۹۲ به ۵۱ میلیون تومان رسید. به عبارتی دیگر، این خودرو در دولت احمدینژاد رشد ۳.۷ برابری را تجربه کرد.ماکسیما نیز در ۱۳۸۴ تنها ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش میشد، اما در سال ۱۳۹۲ قیمت ۱۱۶ میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کرد.
در نتیجه همین اقدامات بود که کارگاههای تبدیل سیستم سوخت رسانی خودروها متولد شدند و خارج از استانداردهای لازم، اقدام به دوگانه سوز کردن خودروها کردند، اما این مساله وزارت صنایع را متوقف نکرد و پیگیریهای این وزارتخانه سبب شد تا حدود ۷۰ درصد تولیدات خودروسازان، خودروهای دوگانهسوز باشد. به عقیده کارشناسان این رفت و آمدها یکی از دلایلی بود که صنعت خودرو در آن هشت سال به سوی بهبودی حرکت نکرد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تابناک می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پارسینه است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. آقای حداد عادل یک خودروی ایرانی سمند سریر را بهعنوان اتومبیل شخصی خود انتخاب کرده است. اتومبیلهای حفاظتی آقای روحانی هم بارها عوض شده و از پژو پرشیا تا لند کروز متغیر بوده است.
پس از گذشت سالها از این اتفاق خبرهایی منتشر شد که این خودرو در پارکینگ بهزیستی خاک میخورد و این روند همچنان ادامه دارد. سرانجام در اسفند ماه سال ۸۹ خبر خرید خودرو احمدی نژاد با قیمت ۲ میلیاد و پانصد میلیون تومان به گوش رسید در حالی که قیمت واقعی خودرو به یک میلیون تومان هم نمیرسید. میتوان گفت کارشناسی ترین اقدامی که احمدینژاد در صنعت خودرو انجام داد اسقاط خودروهای فرسوده است.
به گزارش خبرآنلاین، تاکنون اطلاعاتی درباره نحوه هزینه شدن درآمد حاصل از این مزایده یا علت تحویل ندادن خودرو احمدی نژاد به خریدار آن ، منتشر نشده است. به گزارش خبرآنلاین، تاکنون اطلاعاتی درباره نحوه هزینه شدن درآمد حاصل از این مزایده یا علت تحویل ندادن خودرو احمدی نژاد به خریدار آن ، منتشر نشده است. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزگار خودرو، اواخر سال ۱۳۸۹ بود که تیتر یک خبرهای کشور به مزایده خودرو رئیسجمهور تبدیل شده بود.
به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، حالا مسئولان بهزیستی میگویند این خودرو بدون اینکه آوردهای برای معلولان داشته باشد، گوشه پارکینگ بهزیستی خاک میخورد. اقتصاد۲۴- اواخر سال ۱۳۸۹ بود که تیتر یک خبرهای کشور به مزایده خودرو رئیسجمهور تبدیل شده بود. محمود احمدی نژاد با قصد کمک به بهزیستی و ساخت مسکن برای معلولان تصمیم به مزایده خودرو پژو ۵۰۴ خود گرفت.سرانجام در اسفند ماه سال ۸۹ خبر خرید خودرو احمدی نژاد با قیمت ۲ میلیاد و پانصد میلیون تومان به گوش رسید در حالی که قیمت واقعی خودرو به یک میلیون تومان هم نمیرسید. اسفندماه سال ۸۹ رسانههای مختلف داخلی و خارحی خبر دادند که یک ایرانی با پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خودروی شخصی محمود احمدینژاد را که به منظور تأمین مسکن معلولان به مزایده گذاشته شده بود را خرید.
این درحالی است که در پایان کار احمدینژاد قیمت این خودرو رشدی حدود دو برابری داشت و به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. گرچه هنوز به مرحله تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نرسیدهایم، اما حال که احمدینژاد اعلام آمادگی برای ریاست جمهوری کرده بهتر است نگاهی بیندازیم به کارنامه خودرویی او در دو دوره ریاست جمهوری در بازه زمانی سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲. پیشتر یکی از نمایندگان مجلس در ادوار گذشته که در دوره جدید هم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرده است از پشت پرده خرید این خودرو پرده برداشته بود. پژو معروف رئیسجمهوری سابق که زمانی سروصدا زیادی برای مزایده به پا کرده بود اکنون حال خوشی ندارد.نام خریدار خودرو رئیسجمهور هیچگاه اعلام نشد اما برخی از مالک باشگاه تراکتور به عنوان خریدار پژو احمدی نژاد نام بردند. یکی از پرانتقادترین اقدامات در اوایل ریاست جمهوری احمدینژاد به تاخیر انداختن تولید مگان و تندر ۹۰ بود.
اسفندماه سال ۸۹ رسانههای مختلف داخلی و خارجی خبر دادند که یک ایرانی با پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خودروی شخصی محمود احمدینژاد را که به منظور تأمین مسکن معلولان به مزایده گذاشته شده بود را خرید. آخرین خودرو/ محمود احمدینژاد، رئیس دولت نهم و دهم، به تازگی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرده است. اما صنعت خودرو در زمان ریاست جمهوری او چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشت؟به گزارش آخرین خودرو، ۳۰ اردیبهشت ماه بود که ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم و همراهانش در سانحه هوایی جان باختند. حال طبق قانون، پس از درگذشت رئیس جمهوری تنها ۵۰ روز وقت است تا رئیس جمهوری جدید انتخاب و کار خود را آغاز کند. در همین راستا، از روز ۱۰ خردادماه، نام نویسی داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و تا پایان چهاردهم خرداد ادامه داشت. یکی از افرادی که برای ریاست جمهوری نامنویسی کرد محمود احمدینژاد بود، فردی که از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۲، برای دو دوره متوالی، سکان هدایت دولت را برعهده داشت.گرچه هنوز به مرحله تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نرسیدهایم، اما حال که احمدینژاد اعلام آمادگی برای ریاست جمهوری کرده بهتر است نگاهی بیندازیم به کارنامه خودرویی او در دو دوره ریاست جمهوری در بازه زمانی سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲.
اتومبیل حفاظتی رئیس مجلس شورای اسلامی هم اغلب بنز بوده؛ اما در بین اتومبیلهای حفاظتی او پژوی پرشیا هم دیده شده است. «سید محمد غرضی» هم یکی از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری بود که با «رنوی مگان» شخصیاش به مناظرهها رفتوآمد میکرد. البته پراید آقای جلیلی با پرایدهای معمولی فرق دارد و به دلایل امنیتی این اتومبیل با سرب ضدگلوله شده است و قاعدتاً با سنگین شدن اتومبیل میبایست موتور آنهم ارتقا پیدا کند تا تحمل و کشش آن افزایش پیدا کند.
به گزارش همشهری آنلاین، این پژو ۵۰۴ سفید که متعلق به محمود احمدی نژاد است، در زمان ریاست جمهوری وی برای ساخت مسکن برای معلولان به مزایده گذاشته شد که حاشیههای زیادی به همراه داشت. حالا مسئولان بهزیستی میگویند این خودرو بدون اینکه آوردهای برای معلولان داشته باشد، گوشه پارکینگ بهزیستی خاک میخورد. این پژو ۵۰۴ سفید که متعلق به محمود احمدی نژاد است، در زمان ریاست جمهوری وی برای ساخت مسکن برای معلولان به مزایده گذاشته شد که حاشیههای زیادی به همراه داشت. روزگار خودرو/پس از گذشت سالها، خبرهایی منتشر شد که خودروی معروف محمود احمدی نژاد در پارکینگ بهزیستی خاک میخورد و این روند همچنان ادامه دارد. البته بااینکه این دستور در زمان ریاست جمهوری احمدینژاد به سرانجام نرسید و به صورت کامل اجرا نشد، اما در همان سطوح هم کمک فراوانی به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در کشور کرد.رونمایی از موتور ملی«این موتور باید روی همه خودروها نصب شود» این جملهای بود که احمدینژاد در سال ۸۵ و هنگام رونمایی نخستین موتور ملی گفت. البته خودروسازان در آن زمان گفتند عدم حمایت دولت باعث شد تا این دستور رئیس جمهوری عملی نشود و در حد حرف باقی بماند.میراث احمدینژاد برای خودرودر واپسین روزهای عمر دولت دهم به ریاست محمود احمدینژاد دستوری عجیب و ناگهانی صادر شد.
«علیاکبر ولایتی» نماینده مجلس و وزیر امور خارجه سابق ایران هم با اتومبیل حفاظتی «تویوتا اریون» خود را مناظرههای انتخاباتی سال ۹۲ خود را میرساند. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
تویوتا لند کروز وی آر (VR) یک محصول باکیفیت بوده که جز بهترین محصولات خودرویی در جهان شناخته میشود. این خودرو بر اساس بالاترین سطوح امنیتی تولید شده و کلاسهای مختلف آن با نام «وی پام» نیز شناخته میشوند. این لند کروز ضدگلوله در برابر ۳۰۱ گلوله کلاشنیکف در هفت زاویه، دو انفجار نارنجک بر روی سقف و دو عدد در زیر خودرو، انفجار یک مین و در نهایت با انفجار ۱۲.۵ کیلوگرم مواد منفجره در کنار خودرو، توانست مقاومت کند. پژو معروف رئیسجمهوری سابق که زمانی سروصدا زیادی برای مزایده به پا کرده بود اکنون حال خوشی ندارد. این تصمیم با توجه به آنکه ناگهانی به شمار میرفت و فاقد مطالعات و بررسیهای لازم و کافی، از همان ابتدا با کلی مخالفت و حاشیه همراه شد که نه مردم از آن راضی بودند و نه خودروسازان.
نام خریدار خودرو رئیسجمهور هیچگاه اعلام نشد اما برخی از مالک باشگاه تراکتور به عنوان خریدار پژو احمدی نژاد نام بردند. «شفافیت» این روزها دغدغه بسیاری از مردم و نخبگان شده است و حالا مردم نسبت به دانستن هر نکتهای از زندگی سیاسیون و مسئولین کشور کنجکاو هستند و همین باعث میشود که فیش حقوقی آنها، محل زندگیشان و حتی لیست اموالشان هم برای آنها جالب باشد. اتومبیل شخصی و حفاظتی رجال سیاسی از گذشته موردتوجه بوده و حتی در مناظرههای انتخاباتی هم یکی از حاشیههای جذاب این بوده هرکدام از نامزدها با چه اتومبیلی خود را به محل مناظره میرساند. البته ناگفته نماند در بسیاری از موارد مسئولین انتخابهای زیادی ندارند و بنا بر درجه اهمیت پست خود باید خودرویی زرهی و ضدگلوله سوار شوند تا امنیت آنها تأمین شود. البته اینها تنها دستاندازهایی نبودند که برای صنعت خودرو و ارتباطش با خارجیها ایجاد شد. در شرایطی که همه چیز مهیای شراکت ایران خودرو و چری چین بود و دو طرف حتی نام اولین خودروی مشترک خود را نیز انتخاب کرده بودند، ناگهان علی اکبر محرابیان، وزیر وقت صنایع، اعلام کرد این شراکت باطل است و اجازه نمیدهد کلنگ خودرو چینی در ایران زمین بخورد.
محمود احمدی نژاد با قصد کمک به بهزیستی و ساخت مسکن برای معلولان تصمیم به مزایده خودرو پژو ۵۰۴ خود گرفت. تاکنون اطلاعاتی درباره نحوه هزینه شدن درآمد حاصل از این مزایده یا علت تحویل ندادن خودرو احمدی نژاد به خریدار آن ، منتشر نشده است. ایران خودرو طی چهار سال، یک مدیرعامل؛ سایپا طی پنج سال، سه مدیرعامل؛ و پارس خودرو طی شش سال، پنج مدیرعامل. این تنها بخشی از رفت و آمدهای مدیریتی صنعت خودروی کشور در زمان ریاست جمهوری احمدینژاد بود.به عقیده کارشناسان این رفت و آمدها یکی از دلایلی بود که صنعت خودرو در آن هشت سال به سوی بهبودی حرکت نکرد.فرمان دوگانهسوز شدن خودروهاسال ۸۶ بود که فرمان دوگانهسوز شدن همه خودروها صادر شد.
خودروسازان بزرگ دنیا، مانند «فولکس واگن»، «فیات» و«هیوندایی» از جمله خودروسازانی بودند که پس از اعمال تحریمها از ایران رفتند، رفتنی که سبب شد بخش خصوصی خودروسازی کشور به شدت ضعیف و دست به دامان چینیها شود. طهماسبی که بر توانمندیهای داخل تاکید داشت واردات قطعه این خودرو را متوقف کرد تا تولید این خودرو مانند تندر۹۰ متوقف بماند. حدود دو سال طول کشید تا مجوز تولید این دو خودرو صادر شود؛ اما این تاخیر به دلیل افزایش نرخ یورو به ضرر تولیدکننده و مصرفکننده تمام شد.
با تصویب هیات وزیران دولت احمدی نژاد نصب کپسول آتش نشانی بر روی خودروها بعد از دوران ریاست جمهوری او اجباری شد. این تنها بخشی از رفت و آمدهای مدیریتی صنعت خودروی کشور در زمان ریاست جمهوری احمدینژاد بود. عباس سلیمینمین، از دیگر فعالان سیاسی اصولگرا نیز در واکنش به این مزایده گفت، اسفندیار رحیممشایی، معاون محمود احمدینژاد «با همکاری شخصی که با او به کارهای اقتصادی مشغول است، دست به این بازی مسخره فروش خودرو احمدینژاد زده است».
محمود احمدینژاد سیام آبان سال ۸۸ در همایش تجلیل از خیرین مسکنساز اعلام کرد که «خودروی شخصی خود را برای مشارکت در طرح نهضت تامین مسکن معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، به حراج میگذارد». رئیسجمهور پیشین کشور هم قبل از ریاست جمهوری خود یک پژوی ۵۰۴ سنوسالدار دار معروف داشت که آن را در سال ۸۹ پس نشستن بر کرسی ریاستجمهوری به مزایده گذاشت. اتومبیل احمدی نژاد پس از ریاست جمهوری تغییر می کند و پژوی پرشیا خودروی حفاظتی او می شود.
دیدگاهتان را بنویسید