با این حال نمیتوان انتظار داشت که فروش هوندا وزل در ایران، وضعیت این برند ژاپنی را در بازار کشورمان به یکباره تغییر دهد. جالب است بدانید مصرف سوخت میانگین این خودرو به ازای هر صد کیلومتر، ۶.۳ لیتر است که عدد بسیار مناسبی به حساب می آید. هوندا وزل یک کراساوور اقتصادی است و قسمت مشخصات فنی جایی است که بهخوبی میتوانید این موضوع را ببینید. هوندا وزل زیر کاپوت خود یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی دارد که حدود ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. همانطور که از یک کراساوور اقتصادی انتظار میرود، وزل هم به گیربکس CVT مجهز شده که نیرو را به چرخهای جلو میفرستد.
هوندا وزل (Honda Vezel) یک کراس اوور کوچک و کامپکت با طراحی جمع و جور است در بازارها و کشورهای مختلف، نامهای مختلفی دارد به طور مثال در ژاپن این خودرو با نام وزل، در چین با نام X-RV و در برخی بازارها با نام H-RV شناخته میشود. شرکت معین خودرو ایرانیان که تا پیش از این مسئولیت واردات تویوتا را برعهده داشت اکنون عهده دار واردات هوندا وزل به ایران است. سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع نیمهمستقل تورشنبیم است. با اینکه سیستم تعلیق پیشرفتهای در این کراساوور کوچک دیده نمیشود، اما در اکثر مواقع سواری واقعا نرم است؛ حتی نرمتر از برخی از کراساوورهای چینی با سیستم تعلیق مولتیلینک!
تولید نسل سوم هوندا وزل از سال 2021 میلادی آغاز شده است و تا به امروز ادامه دارد. همانند دیگر خودروهای جدیدی که طی چندسال اخیر دیدهایم، نسل سوم هوندا وزل یک خودرو جدید نیست و در واقع حاصل اجرای فیسلیفت روی نسل دوم به شمار میرود. این خودرو علاوه بر ژاپن در چین، تایوان، تایلند، اندونزی، مالزی، برزیل و پاکستان به تولید میرسد. همچنین پیشرانههای مختلفی برای این خودرو در نظر گرفته شدهاند که شامل موتورهای درونسوز، هیبریدی و الکتریکی هستند.
یکی از خودروهایی که قرار است توسط معین خودرو وارد کشور شود هوندا وزل برقی است که توسط نشریه اتوکار تست شده و ما نیز برگردان آن را خدمت شما تقدیم میکنیم. شرکت معین خودرو با بهره گیری از تجربه 15 ساله مدیران و کارکنان اجرایی در زمینه واردات، فروش و خدمات پس از فروش خودروهای اروپایی، در سال 1402 همزمان با شروع مجدد واردات خودرو اقدام به فروش خودروهای تویوتا و هوندا نموده است. یک نکته جالب در نمای جانبی هوندا وزل، یکپارچه شدن دستگیره درهای عقب با پنجرههاست که قبلا هم نمونه آن را در کراساووری مانند تویوتا CHR دیده بودیم. زمانی که هوندا خودروی وزل را معرفی کرد، طرفداران آن شوکه شدند و مهمترین دلیل آن هم طراحی نمای جلوی خودرو بود.
در بخش نمای جانبی خودرو اگر چه همه چیز ساده به نظر میرسد اما دلنشین است و دستگیره دربهای عقب به صورت مخفی روی پنجره تعبیه شده است که کمی خودرو را اسپرت تر نشان میدهد. رینگها از نوع ۶ پر ۱۶ اینچی هستند و شاید اگر از رینگ بزرگتری استفاده میشد نمای جانبی جذابتری از این خودرو شاهد بودیم. متریال استفادهشده در طرح داشبورد از نوع پلاستیک خشک است که کیفیت مناسبی دارد، اما بهتر بود که از روکشهای نرم برای قسمت بالایی آن استفاده میشد. البته رودریها از این جهت وضعیت بهتری دارند و قسمتهای پرلمس آنها با روکشهای نرم همراه شدهاند. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست.
به طور کلی هوندا وزل طراحی به نسبت به روز و مدرنی و در عین حال عامه پسند دارد و انتظارات را از یک کراس اوور ژاپنی پاسخ می دهد.در نمای جلو این خودرو، چراغ ها اولین و مهمترین بخشی هستند که مورد توجه قرار می گیرند. چراغ های جلو هوندا وزل طراحی بسیار خوبی داشته و کمی چهره این خودرو را تهاجمی و پر ابهت کرده است. در بخش جلو پنجره هوندا وزل شاهد استفاده از خطوط افقی و موازی هستیم که باعث می شود نمای جلو این خودرو کمی عریض تر به نظر برسد. بعد از مدتها ممنوعیت واردات خودروهایی از برندهای اصیل ژاپنی، شرکت معین خودرو ایرانیان در سال ۱۴۰۲ به سراغ نشان هوندا رفت و محصول هوندا وزل را برای عرضه به بازار ایران انتخاب کرد.
هوندا وزل با پیشرانههای درونسوز و الکتریکی به بازار ایران عرضه خواهد شد اما در این مطلب به بررسی نسخه درونسوز خواهیم پرداخت. به گزارش ایمنا، شرکت معین خودرو ایرانیان از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای تویوتا کرولا را در چند مرحله آغاز کرد و اکنون قصد دارد تا محصول هوندا وزل را در دو نسخه برقی و بنزینی را به صورت وارداتی عرضه کند. این شرکت برای اولین بار هوندا وزل را در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ رونمایی کرد.
امیدواریم کاستیهای این خودرو همچون شعاع حرکتی محدود و سرعت شارژ پایین نسبت به رقبا در آینده برطرف شوند. همزمان با دور جدید ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه وارداتی، شرکت معین خودرو ایرانیان برای نخستینبار، ارزش گمرکی هوندا وزل ۲۰۲۳ تیپ بنزینی را اعلام کرد. قیمت پایه هوندا وزل ۲۰۲۳ وارداتی حدود ۲ میلیارد و ۳۶ میلیون تعیین شده است که در نهایت نیز با اضافه شدن حدود ۲۲ درصد به قیمت پایه، احتمالاً قیمت نهایی حوالی ۲ میلیارد و ۴۸۰ تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برای خریدار تمام شود. در بالای داشبورد، صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی به سبک محصولات مزدا و بیامو قرار دارد که خوشبختانه از Android Auto و Apple CarPlay پشتیبانی میکند.
هفت کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز اضطراری خودکار و رادار نگهدارنده بین خطوط از جمله تجهیزات ایمنی وزل هستند. هوندا وزل اولین کراساوور ژاپنی ترخیص شده در دور جدید واردات است و با توجه به برند معتبر و تشنگی بازار، میتواند آمار فروش بسیار خوبی را به نام خود ثبت کند. به همین بهانه امروز به سراغ بررسی مشخصات هوندا وزل وارداتی آمدهایم و قصد داریم به تمام سؤالات پیرامون این کراساوور تازه وارد بازار پاسخ دهیم. در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم هوندا وزل در شرایط فعلی بازار تا چه حد ارزش خرید دارد. هوندا وزل از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز به فناوری I-VTEC بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده CVT به چرخ ها منتقل کند.
رینگهای خودرو نیز از نوع آلیاژی شش پر دو رنگ هستند که جلوه جالبی را برای ظاهر جانبی خودرو ایجاد کردهاند. از طرفی به صورت دستی در چهار جهت قابل تنظیم است که آپشن کاربردی به حساب می آید. صندلی های هوندا وزل طراحی و ارگونومی بسیار خوبی دارند و اصلا خسته کننده نبوده و در برگیرندگی مناسبی دارند. جنس روکش صندلی های هوندا وزل ترکیبی از جنس پارچه و چرم مصنوعی است که دوام و عمر بسیار خوبی دارند. فضای بخش عقب هوندا وزل با توجه به فاصله محوری ۲۶۱۰ میلی متری فضای بسیار خوب و مناسبی است. متریال به کار رفته در بخش عقب این خودرو مشابه متریال استفاده شده در بخش جلو است و امکانات مناسبی نظیر؛ چراغ مطالعه، جالیوانی، پورت USB، دریچه سیستم تهویه برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده اما جای خالی زیر آرنجی احساس می شود.
تحویل هوندا وزل توسط سپند خودرو به صورت آنی و در زمان عقد قرارداد بوده و هیچ گونه تحویل مدت دار و ثبت نامی جز فعالیت این شرکت نیست. رند تکستار در سال 1913 به عنوان یک شرکت فروش تاسیس و در 1961، تامینکننده اصلی اولین ماشین آلمانی مجهز به ترمزهای دیسکی شد. گذشته پرافتخار این برند نشان داده است که لنتهای تکستار نه تنها در جادهها بلکه در مسابقات اتومبیلرانی نیز پیشرو و افتخارآمیز بوده و هستند.
برای وزل مزیتهای زیادی را میتوان برشمرد که اصلیترین آنها برند معتبر و خوشنام هوندا است. این ویژگی در بازاری که پر از کراساوورهای چینی شده، نقطهٔ قوت مهمی است و میتواند خیال خریداران را از بابت قابلیت اطمینان و کیفیت خودرو روشن کند حتی اگر هوندا وزل وارداتی به ایران تولید چین باشد. علاوه بر این، کیفیت بالای متریال داخلی هم نشان میدهد که با یک خودروی ژاپنی طرف هستیم. تکمیلکنندهٔ نقاط قوت این خودرو هم برخورداری از امکانات مناسب است که در بازار کشورمان مهم خواهد بود. نیروی محرکه هوندا وزل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی تأمین میشود که این پیشرانه دارای فناوی I-VTEC (فناوری اختصاصی هوندا) است که این فناوری با کنترل زمان بندی و گشایش سوپاپها باعث عملکرد بهینه موتور میشود.
شرکت معین خودرو ایرانیان بعد از عرضه موفق نسخههای مختلف تویوتا کرولا و تویوتا لوین، به سراغ هوندا رفته و در اولین گام، هوندا وزل را به بازار ایران آورده است. از آنجایی که با یک خودرو اقتصادی روبرو هستیم، تمرکز طراحان در خلق کابین وزل بر کارایی و دسترسی راحت به ادوات و ابزارها بوده است. خوشبختانه مواد استفاده شده در ساخت کابین وزل شامل پلاستیک نرم و چرم مصنوعی نیز میشوند، از این رو لمس ادوات کابین حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد.
زمانی هم که نور آفتاب شدید باشد، باید کاورها را از صندوق بردارید و دوباره نصب کنید. چنین روندی اصلا رضایتبخش نیست و بهتر بود که از سقف پانوراما یا حداقل از شیشه فتوکرومیک مشابه ونوسیا V-Online در بخش عقب استفاده میشد. سیستم تعلیق هوندا وزل در جلو، از نوع مکفرسون در جلو و در عقب، میله پیچشی است.
علاوه بر این، مشاوره حرفهای و پشتیبانی کامل در تمامی مراحل خرید، تجربهای آسان و مطمئن را برای شما فراهم میکند. اگر به دنبال خرید خودرویی مطمئن با شرایط مناسب هستید، با کارشناسان ما تماس بگیرید. در مجموع با اینکه کابین هوندا Vezel طراحی ساده ای دارد اما متریال استفاده شده کیفیت بسیار مناسبی داشته و تمامی اجزا عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می گذارند.
هوندا وزل توسط معین خودرو با قیمت قطعی دو میلیارد و ۴۷۵ تومان عرضه شد درحالیکه قیمت این کراساوور ژاپنی در بازار حدود سه میلیارد تومان است. چنین رقمی برای یک کراساوور کوچک اقتصادی با پیشرانهٔ ضعیف بسیار گزاف به نظر میرسد ولی این مشکلی است که در همهٔ خودروهای وارداتی دیده میشود. با کمی افزایش بودجه نیز میتوانید سراغ سانگیانگ کوراندو بروید که به پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۶۳ اسب بخار قدرت مجهز است. هوندا وزل وارداتی معین خودرو مثل تویوتا لوین وارداتی این شرکت در سایت GAC چین تولید میشود. اما جالب است بدانید که این خودرو با یکسری تغییرات ظاهری جزئی و نام هوندا XR-V در سایت دانگ فنگ چین نیز مونتاژ میشود. هوندا وزل با قیمت قطعی دو میلیارد و ۴۷۵ تومان عرضه شد درحالیکه قیمت این کراساوور ژاپنی در بازار حدود سه میلیارد تومان است.
جلوپنجره بدون قاب وزل، نوارهایی افقی دارد که میخواهند با بقیه قسمتهای خودرو ادغام شوند، اما چندان موفق نبودهاند! البته، طراحی این قسمت در رنگهای تیره خودرو بهتر از آب درآمده و خوب به نظر میرسد. بر خلاف رودری ها، در بخش داشبورد از متریال خشک استفاده شده که کیفیت مطلوبی داشته و احساس بدی را نمی توان از آن دریافت کرد. در بخش بالای داشبورد می توان نمایشگر سیستم مالتی مدیا را مشاهده کرد که آپشن بسیار خوبی است که در این خودرو دیده می شود و دسترسی به برخی از بخش ها را ساده تر می کند. از طرفی کروم کاری های انجام شده در این بخش ها و همچنین کلید های تنظیم دریچه های تهویه این خودرو طراحی به نسبت منحصر به فردی را ایجاد کرده و احساس لوکس بودن را می توان از آن دریافت کرد.
بخش انتقال قدرت هوندا وزل نیز از ترکیب گیربکس CVT و سیستم محرک دیفرانسیل جلو تشکیل شده است. شتاب رسمی هوندا HR-V در این تیپ 12.1 ثانیه اعلام شده است که انتظار داریم در شرایط واقعی، اعداد بیشتری را از این خودرو شاهد باشیم. نخستین نسل هوندا وزل یا همان هوندا HR-V، در واقع نسخه ارزانسازی شده از جیپها بود و به سوزوکی ویتارا همنسل خود شباهت داشت. این خودرو در آن زمان قالب یک کراساوور را به خود گرفت و از الگوی طراحی سایر خودروهای هوندا پیروی میکرد. نسل دوم هوندا وزل تا سال 2022 روی خط تولید قرار داشت و بلافاصله با نسل سوم جایگزین شد.
شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد. کفشک محلی است که لنت در آن قرار می گیرد و در اشکال مختلف طراحی و ساخته می شود. وقتی که خودرو ترمز می گیرد به واسطه ی نیروی اصطکاک با دیسک و صفحه انرژی حرکتی به انرژی گرمایی تبدیل شده .و باعث شتاب منفی اتومبیل می شود و خودرو از حرکت می ایستد و یا از سرعت آن کاسته می شود. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید.
هوندا وزل بیشتر از اینکه این نرمی را مدیون سیستم تعلیق خود باشد، مدیون صندلیهای جادویی (Magic Seats) خود است که به نرمی و راحتی معروف هستند. مصرف سوخت خودرو هم خوب است و براساس اعلام هوندا، در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۳ لیتر مصرف میکند. البته این عدد، میزان مصرف بهینه در جاده است و مصرف سوخت در جادههای شهری بهطور محسوسی بیشتر است. از این رو اگر به دنبال یک کراساوور جمع و جور کم استهلاک هستید که برند معتبر و آپشنهای قابل قبولی داشته باشد، هوندا وزل ارزش خرید مناسبی برایتان خواهد داشت. سبک طراحی هوندا Vezel در نماهای جانبی کمی ساده تر می شود اما همچنان می توان جزئیات به نسبت خوبی را مشاهده کرد به طور مثال دستگیره در های عقب به صورت مخفی و در کنار شیشه ها قرار گرفته که در نوع خود سبک طراحی جالبی است.
مشخصات هوندا وزل وارداتی از نظر فنیهوندا وزل وارداتی معین خودرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با سیستم زمانبندی متغیر باز و بسته شدن سوپاپها (I-VTEC) بهره میبرد. هوندا وزل معین خودرو از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی استفاده میکند که ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد. با وجود شتاب گیری نسبتاً ضعیف، مزیت اصلی هوندا وزل بنزینی مصرف سوخت پایین آن است که در هر کیلومتر بهصورت ترکیبی تنها ۶.۳ لیتر است و باک ۴۰ لیتری هم میتواند جوابگوی این مصرف باشد. علاوه بر این، پیشرانهٔ تنفس طبیعی هوندا استهلاک پایینی دارد و کمتر از موتورهای توربو مالک را به دردسر میاندازد. وزل وارداتی از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی استفاده میکند که ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد. با وجود شتاب گیری نسبتاً ضعیف، مزیت اصلی وزل مصرف سوخت پایین آن است که در هر کیلومتر بهصورت ترکیبی تنها ۶.۳ لیتر است و باک ۴۰ لیتری هم میتواند جوابگوی این مصرف باشد.
در مجموع باید گفت نمایشگر لمسی این خودرو بهطور سورپرایز کنندهای خوب کار میکند و بهطور هوشمندانهای به سه بخش تقسیم شده است. با توجه به اینکه سیل عظیمی از کراساوورهای چینی تا دندان مسلح وارد بازار شدهاند، هوندا وزل کار سختی پیش روی خود دارد. اگر بخواهیم رقبایی در همین دستهبندی و شبیه هوندا وزل را در نظر بگیریم، باید به فونیکس FX، گک GS3 و ونوسیا V-Online اشاره کنیم.
هوندا وزل برقی در کشور بریتانیا خیلی پرطرفدار نیست و به همین خاطر در خیابانها به ندرت دیده میشود. در حقیقت وزل برقی نسخه بدون آلایندگی از کراس اور HR-V هیبرید به شمار میرود هرچند مقامات هوندا دوست ندارند آن را HR-V الکتریکی خطاب کنند زیرا به دنبال تمایز حداکثری محصولات برقی خود از مدلهای درونسوز هستند. البته چندین ویژگی ظاهری باعث تمایز وزل برقی با برادر درونسوز خود میشود که مهمترین آنها جلوپنجره است. این خودرو بجای جلوپنجره استاندارد HR-V یا وزل بنزینی از جلوپنجرهای با پانل مسدود شده استفاده میکند و درگاه شارژ را نیز خود جای داده است.
همچنین صفر تا صد ۷.۶ ثانیهای و حداکثر نرخ شارژ ۷۸ کیلوواتی هم پایینتر از محصولات برقی تراز اول خواهد بود. هوندا ZR-V در تستهای قبلی از نظر راحتی کاربری و ترددهای روزمره فراتر از انتظارات ظاهر شد و امیدواریم وزل برقی نیز چنین وضعیتی داشته باشد. شاید مشخصات فنی وزل برقی خیلی گیرا نباشد اما همچنان فاکتور گیرایی هوندا را دارد.
از طرفی در این خودرو از رینگ های آلومینیومی با طراحی شش پر استفاده شده که جلوه بسیار خوبی را به این خودرو داده است. از طرفی دیگر استفاده از تریم دو رنگ در اسپرت به نظر رسیدن این خودرو تاثیر بسیار مثبتی گذاشته است.بخش عقب هوندا وزل طراحی بسیار جذاب، اسپرت و بروزی دارد و در عین حال با طراحی بخش های جلو این خودرو بسیار هماهنگ است. در قسمت عقب این خودرو از چراغ های به هم پیوسته استفاده شده که در وسط آنها نشان هوندا دیده می شود. این سبک طراحی کمی ما را به یاد چانگان یونی k می اندازد که همانطور که می دانیم یونی k دیرتر از این خودرو عرضه شده است.
موضوع بعدی، شباهت زیاد طراحی کلی نمای جلو و بهخصوص چراغهای وزل با هیوندای توسان است. نوار کرومی معروف و قطور محصولات هوندا، حالا جای خود را به یک نوار کرومی باریک داده است که دو چراغ اصلی را به هم متصل میکند. هوندا وزل به رسم اکثر خودروهای ژاپنی، یک طراحی بهروز و منطقی اما نه چندان شلوغ را به نمایش میگذارد. کارنامه ارائهدهنده خدمات تخصصی خودرو مانند کارشناسی، خرید و فروش، سرویس دورهای و خرید اقساطی است.علاوه بر این، برای اطلاع از قیمت روز خودرو، تخمین قیمت خودرو کارکرده و کارشناسی موتورسیکلت نیز میتوانید روی کارنامه حساب کنید. بله، کارنامه هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری خودروی مدنظر شما را قیمتگذاری میکند. اگر بخواهید محاسبه قیمت را به شکل آنلاین ببینید کافیست به صفحه قیمت خودرو کارکرده بروید و با مشخص کردن امکانات مدنظرتان، قیمت تخمینی را بهدست آورید.
در نتیجه قیمتهای ارائه شده توسط تیم کارنامه کاملا به روز و مبتنی بر دادههای دقیق و صحیح است. کارشناسان کارنامه به بازار خرید و فروش خودرو کاملا اشراف داشته و بر اساس اطلاعات آخرین معاملات و دادوستدهای روز و همچنین قیمت اعلامی خودروی صفر از سوی کارخانه، قیمتگذاری را انجام میدهند. خودروی نیمه شاسی یا سی یو وی ( Crossover Utility Vehicle یا بهطور مخفف CUV) از نظر شاسیسازی ترکیبی از خودروهای شاسیبلند و خودروهای هاچبک است. کراساوور کامپکت معمولاً طول کمتر از ۴۳۰۰ میلیمتر دارند و همان خودروهایی هستند که در زبان عامیانه به آنها «نیم شاسی» میگویند. برای خرید اقساطی 50 درصد از مبلغ روز خودروی هوندا وزل را به عنوان پیش پرداخت واریز میکنید و مابقی را طی اقساط 6 تا 30 ماهه میپردازید.
با این اوصاف باید بگوییم که مشخصات هوندا وزل وارداتی از نظر آپشنی با توجه به محدودیتهای قیمتی واردات و در نظر گرفتن رقبای غیرچینی، مناسب است. هوندا وزل، کراساووری ژاپنی از برند هوندا است که تولید آن از سال 1999 آغاز شد. این خودرو در بازارهای جهانی با نام HR-V شناخته و واردات آن، در ایران توسط شرکت معین خودرو انجام میشود. با این که هوندا وزل (Honda vezel) یک از خودروهای ژاپنی وارداتی است که امکانات و مشخصات قابل قبولی دارد که می تواند ارزش خرید این خودرو را بالا ببرد. خوشبختانه با عرضه خودرو های وارداتی در بازار ایران رقبای خوبی برای هوندا وزل وجود دارد که از جمله آنها می توان به؛ نیسان قشقایی، کیا سلتوس، سانگ یانگ تورس، جیلی آزکارا و… اشاره کرد.
آپشنهایی مانند تهویه مطبوع خودکار، کلاستر دیجیتالی و پورتهای USB از دیگر امکانات کابین هستند. در قسمت عقب هوندا وزل، شاهد طراحی اسپرتی هستیم که در ترکیب با سقف شیبدار خودرو ظاهر جذابی را برای این بخش تشکیل داده است. همچنین چراغهای عقب خودرو به هم پیوسته هستند و نشان هوندا در مرکز آنها قرار گرفته است. خوشبختانه خبری از خروجیهای اگزوز تقلبی در این خودرو نیست و اگزوز اصلی خودرو زیر سپر پنهان شده است. عجیبتر اینکه کاورهای سقف عقب جداشدنی هستند و برای استفاده از سقف شیشهای باید آنها را کاملا جدا کنید و در صندوق عقب بگذارید.
هوندا وزل به دلیل امکانات رفاهی مناسب، از بهترین انتخابها در لیست ماشین های وارداتی برای خانوادهها به شمار میرود. میانگین مصرف سوخت این کراس اوور ژاپنی نیز ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده که برای خودرویی در این کلاس و با وزن ۱۲۹۶ کیلوگرم بسیار قابل قبول است. شتاب صفر تا صد هوندا وزل تقریبا برابر ۱۱.۵ ثانیه و تحت شرایط استاندارد خواهد بود.
بااینحال، اگر به دنبال کراساوور کوچکی با صندوق بار بزرگ هستید، وزل مناسب شما نخواهد بود. البته هرچند صندوق بار این خودرو با ظرفیت ۳۳۵ لیتر ناکافی به نظر میرسد ولی به لطف ویژگی خلاقانهٔ موسوم به صندلیهای جادویی در عقب، پشتی صندلیها هنگام خواباندن کاملاً صاف میشود و فضای بار زیادی را با ۱۳۰۵ لیتر حجم فراهم میکند. هوندا وزل به کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری و رادار نگهدارنده بین خطوط مجهز است. فرمان برقی با دکمههای کنترلی، امکان مدیریت آسانتر سیستم صوتی و کروز کنترل را فراهم میکند. سقف شیشهای و تهویه مطبوع خودکار، تجربهای راحت را برای سرنشینان ایجاد میکنند. با توجه به این امکانات و مشخصات، خرید اقساطی ماشین هوندا وزل، انتخابی بسیار هوشمندانه است.
دیدگاهتان را بنویسید