در زمان بحران مالی، فروش شرکت بسیار کاهش یافت، اما شرکت توانست نجات پیدا کند. در سال ۱۹۳۳ این شرکت مدل پژو ۴۰۲ را روانه بازار کرد که نخستین مدلی بود که سقف آن قابلیت جمع شدن داشت. سپس خودروهای بیشتری ساخته شد، در ۱۸۸۲ شمار ۲۹ خودرو، در سال ۱۸۸۴ شمار ۴۰ خودرو، در سال ۱۸۹۵ شمار ۷۲ خودرو، در سال ۱۸۹۸ شمار ۱۵۶ خودرو و در پایان در سال ۱۸۹۹ شمار ۳٫۰۰۰ خودرو ساخته شد.
ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط آرمان پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد. نخستین خودروی پژو، پژو تیپ ۱ بود که خودرویی سهچرخ بود، در سال ۱۸۸۶ توسط آرمان پژو و با همکاری گوتلیب دایملر تولید گردید. در سالهای ابتدایی، پژو تولیدان انگشتشماری داشت؛ این شرکت در میان سالهای 1892 تا 1899 تنها 597 دستگاه خودرو تولید کرد. این شرکت به نخستین خودروسازی تبدیل شد که محصولات درونسوز را به لاستیکهای سخت تجهیز کرد. مدیر آن، «آرماند پژو»، تلاش کرد تا خودروسازی را از سایر تجارت خانوادگی خود جدا کند اما موفق نشد.
پژو 2008 دارای مخزن سوخت ۱.۶ لیتری و ۱۶۰ اسب بخار قدرت بوده که اولین کراس اوور پژو در ایران نیز به شمار میرود. آرماند در سال 1889 با همکاری یک صنعتگر فرانسوی بنام «Léon Serpollet»، ساخت اولین خودروی پژو را شروع کرد. همین زمان بود که یک خودروی سهچرخ با موتور بخار را تولید کردند که مجهز به موتور تک سیلندر با سوپاپ و میللنگ و یک دیگ بخار بود که با نفت کار میکرد؛ بنابراین شرکت پژو به همراه بنز و تاترا از قدیمیترین خودروسازان جهان محسوب میشود.
پژو ۲۰۷ برپایه همان پلتفرم پژو ۲۰۶ بنا شده است و میتوان یک زبان طراحی یکسان را در هر دو آنها مشاهده کرد، اما در مقام مقایسه پژو ۲۰۷ طراحی جذابتری دارد و قطعا نظر خریداران جوان را به خود جلب میکند. چراغهای جدید با حجم بزرگتر و تغییر گرافیک چراغهای عقب از جمله عمدهترین تفاوتهای پژو ۲۰۷ و ۲۰۶ هستند. در داخل کابین نیز میتوان یک طرح جدید را مشاهده کرد که به جذابتر شدن آن تاحدودی کمک کرده است. متریال به کار رفته در فضای داخلی پلاستیک خشک است که کیفیت چندان مطلوبی هم ندارد.پژو ۲۰۷ قدیمی با پیشرانه TU5 که معرف حضورتان هست، به بازار کشور عرضه شد و مدلهای جدیدتر آن نیز هم اکنون با همین پیشرانه به بازار عرضه میشوند.
با عقد قرارداد و ارائه پیش پرداخت، سند خودرو از ابتدا به نام خریدار خواهد بود. در نمای عقب نیز تغییراتی در طراح در صندوق، چراغها و سپر انجام شده که ظاهری حجیمتر و خوشایندتر به پژو پرشیا داده است. بیوک به دلیل استانداردهای بالای کیفیت و طراحی خاص خود، همواره یکی از گزینههای محبوب برای افرادی بود که به دنبال خودرویی زیبا بودند. این خودرو با تلفیقی از ظاهر زیبا، عملکرد قوی و راحتی بالا، اعتماد و رضایت مشتریان خود را به دست آورد.
این پژو در واقع همان پیکان است یک موتور 1.6 Hillman Avenger دارد و فروش آن از دههی 90 شروع شد. در سال 2020 این خودرو به عنوان بیستمین نسل خودروی پژو شناخته شد که پس از 33 سال تولید آن در سال 1997 متوقف شد. در سال ۱۳۶۹ مونتاژ این خودرو در ایران آغاز شد و در اواخر خرداد ماه ۱۳۹۹ پس از حدود ۳۰ سال، تولید پژو 405 برای همیشه متوقف شد. در سال 1974 نیز پژو 30 درصد از سهام شرکت سیتروئن را خریده و یک سال بعد کل سیتروئن را به تملک خود درآورد. بدین ترتیب شرکت جدیدی بنام PSA یا پژو-سیتروئن شکل گرفت که در آن هر دو برند پژو و سیتروئن بهصورت مجزا عمل میکردند اما از لحاظ فنی، تکنولوژی و تحقیقات باهم اشتراک داشتند. در حال حاضر گروه پژو-سیتروئن پس از گروه فولکسواگن بزرگترین خودروساز اروپا محسوب میشود.
اکثر افراد وقتی به ماشین های قدیمی ایران فکر میکنند به یاد خاطرههای خوش دوران گذشته میافتند. هر کدام از ماشین های کلاسیک ایران با طراحیهای خاص و کلاسیکشان، داستان خاص خود را دارند. تمامی خودروهای قدیمی ایران با وجود گذشت از سالهای تولیدشان، همچنان جذابیت و شگفتی خودشان را حفظ کردهاند و هر کدام جذابیت و محبوبیت خاصی دارند. این خودروها نه تنها در ایران بلکه در تعداد زیادی از کشورهای دیگر نیز از بهترین و پرطرفدارترین خودروهای کلاسیک شناخته شدهاند. پژو پارس یک سدان خانوادگی اقتصادی است و با توجه به کمبود شدید تنوع در رده خودروهای ارزانقیمت بازار، قیمت نه چندان بالا و هزینه نگهداری قابل قبول، موفق شده همچنان نظر بسیاری را به خود جلب کند.
این خودرو با پیشرانه تک انژکتور و جعبهدنده ۵سرعته دستی به بازار عرضه شد و بعدها نمونههای اتومات آن نیز به بازار ایران راه پیدا کرد. پژو ۵۰۴ یکی از ماشین های قدیمی ایران است که در یک خودروسازی فرانسوی در دهههای ۶۰ و ۷۰ میلادی تولید شده است. این خودرو به عنوان یکی از خودروهای معروف و محبوب ایران در گذشته شناخته میشود. پژو ۵۰۴ نه تنها یک وسیله نقلیه بود، بلکه به عنوان نمادی از دوام، راحتی و کیفیت ساخت فرانسوی شناخته میشد. کادیلاک سویل یکی از خودروهای نمادین و لوکس دهههای ۷۰ و ۸۰ است و در لیست بهترین ماشین های قدیمی ایران قرار دارد. کادیلاک سویل از محصولات برتر شرکت کادیلاک بوده و از ویژگیهای آن میتوان به طراحی مجلل، فناوری پیشرفته و عملکرد برتر اشاره کرد.
خودروهای پژو در زمینههای گوناگونی چون رالی، قهرمانی استقامت جهان، مسابقات فرمول 1 و مسابقات تورینگ به رقابت پرداختهاند و به قهرمانی رسیدهاند. برند فرانسوی پژو (Peugeot) در حقیقت یک کسبوکار خانوادگی بود که کار خود را از سال 1810 آغاز کرد و در صنایع گوناگونی فعالیت داشت؛ تا اینکه در سال 1890 نخستین خودروی درونسوزش را با موتور «پنهارد-دایملر» معرفی کرد. خانواده پژو فعالیت خود را در شهری در شرق فرانسه آغاز کردند که هماکنون میزبان یک کارخانه بزرگ و موزه این شرکت است. جیپ آهو و پیکان جوانان از خودروهای قدیمی ایران هستند که در کشور خودمان تولید شدهاند.
پیشرانه TU5 با حجم ۱.۶ لیتر میتواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتنمتر گشتاور را برای این خودرو تولید کند و نیرو تولید شده خود را از طریق دو گیربکس دستی یا اتوماتیک به چرخهای جلو بفرستد. پژو ۲۰۷ مجهز به گیربکس دستی با وزن تقریبی ۱۰۹۶ کیلوگرم میتواند طی زمان ۱۱.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۷ نیز به زمانی در حدود ۱۳ ثانیه نیاز دارد تا بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد؛ که برای یک خودرو هاچبک ایرانی قابل قبول است. البته شروع تحریمهای بین المللی و توقف مونتاژ را نیز باید در این امر دخیل بدانیم. به عنوان یک هاچبک اقتصادی، پژو ۲۰۷ ظاهر و امکانات قابل قبولی را ارائه میکند و مواردی همچون کیفیت ساخت نسبتا مناسب، عملکرد قابل قبول جعبه دنده دستی و مصرف سوخت بهینه بخشی از مزایای آن هستند. البته اگر قصد خرید این مدل را دارید باید از معایبی همچون کیفیت پایین متریال داخلی، عملکرد جعبه دنده اتومات و گرانی قطعات یدکی نیز اطلاع داشته باشید.
در این زمان شیر مربوط به لوگو بر روی دیگر محصولات کارخانهٔ پژو نشان داده میشد، اما میان سالهای ۱۸۹۰ تا ۱۹۰۵ لوگوی شیر بر روی ماشینهای تولیدی مشاهده نمیشد و برای مارکگذاری این ماشینها از عنوان پژو خودرو بر روی رادیاتور خودروها استفاده میگشت. میان سالهای ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۵ عکس شیر و پیکان بر روی مدل پژو لیون که توسط برادران پژو تولید شدهبود، ظاهر شد. X برای نشان دادن اندازه خودرو و Y برای سال تولید خودرو، بکار میرود؛ یعنی هرچه رقم، بالاتر باشد، مدل خودرو، جدیدتر است.
با پایان جنگ در اروپا، مسابقات بار دیگر از سر گرفته شد و شرکت در مسابقات ادامه یافت و طی قرن بیستم پژو توسعه یافت و در سال ۱۹۲۶ بخش پدال و موتور از هم جدا شد که در پی آن، واحد دوچرخه پژو از شرکت مادر خود جدا شد و سیکل پژو را تشکیل داد. در سال ۱۸۹۶ پژو نخستین موتور خود را بدون کمک گوتلیب دایملر تولید کرد و پس از آن پیشرفتهای مختلفی مانند امکانپذیری انتقال قوای محرکهٔ زیر خودرو به درون کاپوت حاصل شد و خودرو بهمعنای امروزی آن، شکل گرفت. از طریق شرکت سعادت رنت میتوانید بدون هیچ نگرانی با مدت زمان مشخص اقدام به رزرو مدل خودروی مورد نظر کنید. خودروی ساخته شده به دلیل سنگینی موتور بخار و زمانبر بودن گرم شدن موتور مورد استقبال قرار نگرفت. در نتیجه آقای آرماند پژو تصمیم به ساخت خودروهایی گرفت که در آن از موتور درونسوز استفاده شود.
در اواخر ۲۰۰۹ نیز پژو دچار افول عملیاتی و کاهش فروش شد که در پی آن «فیلیپ وارین» به جای «کریستین استریف» مدیریت شرکت را به عهده گرفت. پژو اکنون بیش از ۲۰۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد و در سال ۲۰۱۲ فروشی بالغ بر ۵۴ میلیارد دلار را از آن خود کرد و همچنان بزرگترین خودروساز فرانسه میباشد و پس از گروه فولکسواگن در رتبه دوم از بزرگترین خودروسازهای اروپا جای دارد. پژو در نامگذاری خودروهای خود از اعداد 3 رقمی استفاده میکند، اندازهٔ عدد سمت راست نشانهٔ نسل خودرو است و اندازهٔ عدد سمت چپ دلالت بر سایز خودرو دارد. مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در مجمع عمومی سالانه این شرکت، بازگشت ۲۰۷ صندوقدار را برای تولید نیمه دوم سال ۱۴۰۳ اعلام کرد.
نخستین نشانواره پژو که در آن از طرح شیر استفاده شده بود، برای تیغه ارهها و وسایل فولادی این شرکت، طراحی شد. همه این سرمایهگذاریها باعث شد شرکت پول بسیاری را خرج نماید و دچار مشکلات مالی شود. در سال ۱۹۸۳ مدل موفق پژو ۲۰۵ ارائه شد و بسیاری از هزینههای شرکت را پوشش داد. در ۱۹۹۰ با مدیریت جین مارتین فولز در پژوسیتروئن برای نخستین بار مشارکت این دو شرکت موفق عمل نمود. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.
همچنین این خودرو به دلیل استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته، یکی از محکمترین و ایمنترین ماشین های کلاسیک ایران محسوب میشود. کادیلاک سویل با تلفیق زیبایی، تکنولوژی و ایمنی همچنان یکی از خودروهای مورد توجه و محبوب در ذهن علاقهمندان به ماشین های قدیمی ایران است. از آنجا که شمار بسیاری خودرو با انواع متفاوت در خط تولید بود، پژو تصمیم گرفت که خط تولید دیگری را راهاندازی نماید.
مشکل دوم در خصوص حساسیت واشر سرسیلندر نسخه XU7 است که در صورت استفاده ناصحیح و فشار بالا و یا کوچکترین مشکل در سیستم خنک کننده به سرعت به مشکل برمیخورد. در سالهای پایانی تولید پژو 405 و پارس، ایران خودرو این دو محصول را با داشبورد (که در بازار به مدل سوناتایی معروف شده) رودریها و فرمان جدید وارد بازار کرد که جلوه مدرنتری داشتند. به خصوص که داخل پژو پارس، وجود چند آپشن اضافه نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک و کلیدهای کنترلی روی فرمان، فضای کلی را اندکی بهروزتر از قبل نشان میداد. ضمن اینکه فضای جادار کابین، صندوق عقب بزرگ و دید به اطراف مناسب (نقاط کور اندک) جزو نقاط قوت فضای داخلی ماشین پژو پارس سال برشمرده میشوند. زمانی که ماشین پژو پارس به عنوان نسخه فیس لیفت شده 405 به بازار عرضه شد، همه متفق القول موافق بودند که حاصل کار، عالی از آب درآمده و حالا پژو 405 قدیمی و خسته یک لِوِل زیباتر و جذابتر از قبل شده است. درواقع الهام گرفتن از طراحی زیبای پژو 406 در کنار پرهیز از ابتکارات عجیب و غریب و غیر اصولی (نظیر آنچه در زانتیا 2 و 206 صندوقدار اتفاق افتاد)، باعث شد که پروژه تغییر چهره این محصول بر خلاف بسیاری از مدلهای داخلی، کمنقص از کار درآید.
قيمت هاي بازار در تاريخ بروز رساني با همکاري 14 نمايشگاه اتومبيل در شهر تهران در سايت ثبت مي شود. پژو در دوران مدرن، ماشین های شهری و کوچک، اقتصادی، اسپرت، برقی، لوکس و تجاری تولید میکند و یکی از اعضای اصلی گروه خودروسازی PSA است. اما نشانواره اصلی این شرکت، با طرح شیر، در سال ۱۹۳۳ بهعنوان نشانواره جهانی پژو طراحی شد و این لوگو، نخستین بار، بر روی مدل پژو ۲۰۳ ظاهر شد. شیری که بر روی ۲ پای عقب خود بلند شدهبود و یادآور نشان نظامیِ «فرانش کنته» (Franche-Comté)، زادگاه اصلی پژو بود. سپس در واپسین تغییر، نشان پژو در اوایل سال ۲۰۲۱ دوباره تغییر یافت و بهصورت شیر نیمرخ درآمد.
در سال ۲۰۰۸ فروش شرکت کمتر از ۲ میلیون دستگاه در سال بود و در اوایل ۲۰۰۹ به دلیل بحران مالی ۲۰۱۲–۲۰۰۷، فروش باز هم کاهش پیدا کرد. خودروهای کلاسیک متفاوت از خودروهای معمولی قیمت گذاری میشوند و عواملی مانند محبوبیت عمومی، شهرت تاریخی، اصالت، سلامت ظاهری و فنی و میزان فراوانی آنها در بازار مد نظر است. این خودرو که به افسانهی پژو معروف است نسبت به مدل پیشین خود یعنی 204، طراحی محافظه کارانهای داشت. پژو 504 برای سفرهای طولانی بسیار مناسب است زیرا سیستم تعلیق و فضای مناسب در بخش کابین دارد. در نتیجه برای ساخت خودروی تایپ 2 در سال 1890 از گوتلیب دایملر که از پیشگامان ساخت موتورهای درونسوز بود کمک گرفت.
حتی جالب است که بدانید پیکان جوانان هنوز هم میان بسیاری از علاقهمندان به ماشین های قدیمی ایران محبوب است. پیکان جوانان یکی از خودروهای نمادین صنعت خودروسازی ایران است که در دهههای ۷۰ و ۸۰ شمسی توسط یک شرکت خودروسازی ایرانی تولید و به بازار عرضه شده است. این خودرو با طراحی جوانپسند و امکانات نوین توسط شرکت ایرانخودرو به بازار معرفی شد و به خوبی پاسخگوی نیازهای روزانه افراد آن زمان بود. یکی از ویژگیهای جالب پیکان جوانان قیمت مناسب آن بود که باعث شد این خودرو یک گزینه جذاب و قابل دسترس برای افراد باشد.
پژو 306 جایگزینی برای پژو 309 بود که در زمان خود جزو موفقترین تولیدات پژو به عنوان مدل هاچ بک به شمار میرفت؛ به همین دلیل در سال بعد یعنی 1994، نسخهی 3 این خودرو را به بازار عرضه کردند. پارس سال به دلیل ساختار قدیمی پیشرانه، مصرف سوخت بالاتری در قیاس با بسیاری از رقبا دارد اما این میزان مصرف اضافه در شهر بیش از هر زمان دیگر خودش را نشان میدهد؛ جایی که میزان مصرف به راحتی عدد 13.8 لیتر در هر 100 کیلومتر را به خود خواهد دید. در حالت رانندگی ترکیبی و یا استفاده برون شهری این عدد به ترتیب به 9.1 و 7 لیتر در هر 100 کیلومتر تقلیل خواهد یافت. پیشرانه XU7 گشتاور بالاتر را در دور موتور پایینتر در اختیار راننده قرار میدهد و به همین جهت نسبت به مدل TU5 با سایر مشخصات فنی پارس هماهنگتر است؛ اما در عوض به دلیل ساختار قدیمی هشت سوپاپه، در دورهای بالا تنفس ضعیفتری دارد و در نتیجه بسیار پرمصرفتر است. ضمن اینکه میزان خرابی در برخی قسمت به خصوص واشر سر سیلندر در این مدل، بیشتر گزارش میشود. این شرکت فرانسوی در زمینه موتوراسپرت هم بهعنوان یکی از باسابقهترین برندهای جهان شناخته میشود.
این برند در دوره یادشده بهخاطر طراحی منحصربهفرد، قابلیت اطمینان بالا و کیفیت خوب به شهرت رسید. هر چند با ورود به عصر مدرن، دیدگاه عموم درباره محصولات پژو تغییر کرد اما این خودروساز همچنان در تلاش است تا قدم خود را در این مسیر محکم کند. در همین راستا، در سال 2021 به گروه خودروسازی فیات-کرایسلر پیوست و استلانتیس را تشکیل داد. در سال ۱۹۷۸ شرکت پژو سیتروئن واحد اروپایی کرایسلر را به دلیل بحرانهای ایجادشده در این شرکت، از آن خود کرد.
سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. پژو بعدها نامگذاری با 4 رقم را برای خودروهای شاسی بلند و کراساور خود آغاز کرد، برای مثال پژو 2008 در واقع مدل کراس اور پژو 208 می باشد. زیرا شیپور به شما کمک میکند تا جدیدترین آگهیهای خرید خودرو کلاسیک را بررسی کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید. مدلهایی مانند تویوتا کرولا، بیامو 2002، بیامو E30، مزدا میاتا (نسل 1)، ساب 900، داتسون، فولکس واگن قدیمی، کادیلاک سویل از مناسبترین گزینهها برای استفاده روزمره هستند.
مدل جدید سال ۱۹۲۹، پژو ۲۰۱ ارزانترین خودرو در بازار فرانسه و مدلی بود که علامت تجاری پژو را دارا بود. مدت بسیاری از این شکوفایی پژو نگذشته بود، که در دهه ۱۹۳۰ میلادی دوران رکود اقتصادی آغاز شد. میان سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ با شعلهور شدن جنگ جهانی اول در اروپا، پژو به تولید خودروهای نظامی گوناگون، مجله خبری خودرو سمند که از دوچرخه تا تانکهای بزرگ را شامل میشد، پرداخت. در سالهای پس از جنگ جهانی اول، خودرو به وسیله لازمی برای همه مبدل شد و دیگر یک وسیله تشریفاتی ویژه قشر مرفه نبود. پژو نخستین شرکتی بود، که تایرهای لاستیکی را بر روی خودروهای خود نصب کرد و در سال ۱۸۹۵ تایرهای بادی را بر روی آنها قرار داد.
به خصوص که این محصول از نظر فضای جادار در داخل کابین و صندوق، کیفیت سواری و هندلینگ، شرایط قابل قبولی دارد و هر وقت هم دلتان را زد به راحتترین شکل ممکن در بازار دستدومها به پول نقد تبدیل میشود. البته درست است که پلتفرم پرشیا، قدیمی و از رده خارج بوده و از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در فقر به سر میبرد. همچنین مشخصات پارس سال در بخش فنی، مونتاژ و رنگ هم حرف چندانی برای گفتن ندارد اما با تکیه بر مزیتهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، میشود به عنوان یک انتخاب منطقی هرچند از سر اجبار به آن نگریست.
با توجه به قیمت پایین Peugeot 405 نمیتوان انتظار آپشنهای خیلی زیادی را از این خودرو داشت. پژو 405 جی ال ایکس و اس ال ایکس هر دو دارای ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب کاسهای هستند. خیر ، رسالت ما خرید و فروش خودرو صفر میباشد و در زمینه خودرو کار کرده خدماتی ارائه نمیدهیم. پژو در سالهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ بهطور مداوم در رالی معروف پاریس داکار قهرمان شد.
سال 1383 ایران خودرو یک تیپ اقتصادی از 405 با نام GLI، به بازار عرضه کرد که به دلیل استقبال کم، یک سال بعد از خط تولید حذف شد. در سال ۱۹۷۴ پژو ۳۰٪ درصد از سهام سیتروئن را خریداری کرد و در ۱۹۷۵ این شرکت را تصاحب نمود. آرمان به زودی به صنعت خودروسازی علاقهمند شد و با مباحثه با افرادی نظیر گوتلیب دایملر به امکان انجام آن اطمینان پیدا کرد و نخستین خودرو پژو در سال ۱۸۸۹ تنها با چهار نمونه ساخته شد. موتور بخار استفاده شده در این خودرو، سنگین بود و حجم بسیاری را نیز اشغال میکرد، همچنین مدت زمان بسیاری برای گرمشدن، لازم داشت.
این پژو ویژگیهای خاصی دارد که آن را برای خریداران جذاب میکند و در واقع این پژو موتور خوبی هم دارد. در بازار آزاد، قیمت ۲۰۷ صندوق دار اتوماتیک مدل ۱۳۹۸، حدود ۷۰۰ میلیون تومان است. باتوجه به شرایط موجود و اظهارات مدیران ایران خودرو، قیمت کارخانه برای نسخهی ۱۴۰۳، حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان پیشبینی میشود و طبیعتا ۲۰۷ صندوقدار جدید برای مشتری بازار آزاد، بیش از یک میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. در بحث امکانات رفاهی و ایمنی ۲۰۷ صندوقدار جدید قرار است تا کامل تر از محصولاتی چون رانا پلاس باشد. در آگهیهای بازار خودرو، پژو پارس دوگانه سوز دندهای مدل ۱۳۸۹ با کارکرد ۱۵۴ هزار کیلومتر امروز ۱۵ آذر ماه ۳۲۰ میلیون تومان به فروش میرسد؛ همچنین در آگهی دیگری پژو پارس اتوماتیک مدل ۱۳۹۷ با کارکرد ۳۰۵ هزار کیلومتر، ۵۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است. زیر کاپوت این تیپ از خانواده پرشیا، همان پیشرانه چهار سیلندر قدیمی هشت سوپاپ که با کد XU7 شناخته میشود قرار گرفته است.
این خودرو با استحکام و پایداری که دارد در زمان خود در بسیاری از کشورها نیز شناخته شده بود و مورد استفاده قرار میگرفت. جیپ آهو با قدرت موتورهای قوی خود و قابلیتهای افرودی منحصر به فرد به یکی از نمادهای آفرود تبدیل شد. این خودرو با کارایی بالا و قابلیت عبور از موانع مختلف، تجربه رانندگی خاصی را برای مصرفکنندگانش فراهم میکند. پژو از هدف خود که فروش چهار میلیون خودرو در سال بود، فاصله بسیار بسیاری داشت.
از مواردی که این خودرو را از بقیه ماشینهای آن دوره متمایز میکند میتوان به خطوط زیبا و کلاسیک در طراحی بیرونی این خودرو اشاره کرد. این خودرو در اکتبر 2022 در فهرست امنترین ماشینهای پژو جای گرفت؛ همچنین 50% از قطعات موتوری این خودرو از نسل گذشته و 50% از قطعات نسل جدید ساخته شده است. این خودرو محصول مشترک پژو و ایران خودرو در ایکاپ (شرکت سرمایه گذاری مشترک پژو و ایران خودرو) است.
شرکت پژو سپس در سال 1896 نخستین موتور خود را توسعه داد تا دیگر به دایملر وابسته نباشد. این برند خودروسازی که بهعنوان قدیمیترین موتورسیکلتساز جهان شناخته میشود، در سال 1901 بهطور رسمی موتورسیکلتهایش را به جهان عرضه میکرد و در سال 1903، نیمی از خودروهای فرانسه را میساخت. این خودروها با ویژگیهایی همچون طراحی مجلل، کیفیت ساخت عالی و تواناییهای فنی متمایز در زمان خود، جایگاه خاصی در بازار خودروهای ایران به دست آوردند. ماشین های قدیمی ایران با گذشت زمان و تغییرات در صنعت خودروسازی، به تدریج از لیست تولید خارج شدند؛ اما هنوز هم بسیاری از آنها به عنوان نمادهایی از گذشته مورد توجه هستند.
بسیاری افراد برای سرمایهگذاری یا کار به دبی سفر میکنند و باتوجهبه بالابودن قیمت خرید خانه در این شهر، به دنبال اجاره خانه در دبی هستند. عدد صفر وسطی نیز نشان دهنده سوراخ هندل خودروهای اولیه پژو است که بر روی یک صفحه، در جلوی خودروهای آن زمان قرار گرفته بود. «Le Grand Bi» نام اولین دوچرخهی ساخته شده این شرکت است که از نوع «penny farthing» بود؛ به معنی دوچرخههایی با چرخ جلوی بسیار بزرگ و چرخ عقب بسیار کوچک. در آوریل ۲۰۰۶ شرکت، پایان کار کارخانه رایتون خود در کاونتری، بریتانیا را اعلام نمود و این باعث از دست رفتن ۲٫۳۰۰ شغل در کارخانه و ۵٫۰۰۰ شغل خردهفروشی شد. وباپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و بهروزرسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم میکند. در نسخهٔ وباپلیکیشن نیازی به دانلود و بهروزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپهای موبایل خود میتوانند از آن استفاده کنند.
بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.
پژو هنوز در پی نوآوری در مدلهای خودرو است تا بتواند نیازهای همه بخشها را پاسخ دهد و همینطور در تلاش است تا بازارهای جدید را در چین، روسیه و آمریکای شمالی داشته باشد. در پایان سال مالی ۲۰۰۸ گردش مالی شرکت با مبلغی کاهش، به ۵۴٫۴ میلیارد دلار و سود خالص، به رقم ۴ میلیارد دلار رسید. تست رانندگی ضمن اینکه نوع سواری خودرو کلاسیک را مشخص میکند، بسیاری از ایرادات خودرو را که حتی با استفاده از دستگاه دیاگ قابل تشخیص نیستند را نیز نمایان میسازد. این خودرو در سال ۲۰۰۰ توانست ۴ ستارهی ایمنی را از یورو انکپ NCAP (سازمان ارزیابی امنیت خودرو) دریافت کند.
دیدگاهتان را بنویسید