طراحی چراغها نیز گرچه خلاقانه است اما نمیتوان آنها را بسیار دلچسب دانست و در یک کلام باید گفت که نمای عقب پژو ۲۰۸ از هماهنگی کمتری با سایر المانهای ظاهری این محصول برخوردار است. البته عده ای معتقدند که می توانیم تا حدی آن را در سبک خودروهای مینی قرار دهیم. ۲۰۸ در دو مدل اصلی سه در و پنج در و با مشخصات فنی مختلف عرضه خواهد شد. جالب است بدانید که این خودرو بر خلاف وزن سبک تر نسبت به نسل پیشین از فضای داخلی بیشتری برخوردار است. شرکت پژو پیشرانههای متعددی را برای این محصول خود در نظر گرفته است؛ با این حال اگر بخواهیم به یکی از محتملترین گزینههای آن جهت ورود به ایران اشاره کنیم، باید از پیشرانه ۱۶۰۰ سی سی تنفس طبیعی چهار سیلندر نام ببرید. توان خروجی این پیشرانه برابر با ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه بوده و بیشینه گشتاور آن به رقم ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه میرسد که این میزان نیرو توسط یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک و پنج سرعته دستی روانه چرخهای جلو خواهد شد.
در طراحی پژو ۲۰۸ این شرکت تمام توان خود را به خرج داده است تا یک هاچبک شهری اسپرت و جوان پسند به دست بیاید. خودرویی بسیار زیبا و محبوب که شباهت بسیاری به پژو ۲۰۶ ایران خودرو دارد و البته باید آن را زیباتر از ۲۰۶ بدانیم. خودرویی که به زودی در بین جوانان محبوبیت بالایی پیدا کرد و رقیبی قدرتمند در فروش نقدی شد.
هر چند حضور سرنشینان عقب در خودرو ممکن است این نما را داشته باشد که نتوان به خوبی از صندلی جلویی خود فاصله داشته باشند اما عرض کافی این خودرو، به سرنشینان اجازه می دهد که بتوانند راحت تر باشند و مسافرتی دلنشین را تجربه کنند. سیستم روشنایی، برای جلو و عقب خودرو به گونه ای تعبیه شده که به صورت اتوماتیک فعال و غیر فعال می شود. و اما سیستم ترمز که سلامتی شما و خودروی ۲۰۸ تان، به آن کاملا بستگی دارد، یک سیستم قابل قبول می باشد.
در صورتی که یکی از خریداران این خودرو بوده اید و تجربه سفر و رانندگی با آن را دارید، می توانید در زیر و در بخش نظرات تجربیات و دیدگاه های خود را در باره این خودرو با ما در میان بگذارید. کلاس بدنه خودرو ۲۰۸ از نوع، هاچ بک می باشد که با مشاهده تصاویر به همین نتیجه قطعا رسیده اید. اما نباید این خودرو شما را به اشتباه بیندازد و آن را با هاچ بک های روز به قیاس بنشناند. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
طراحی کابین خودروی پژو 208 با استفاده از فلسفه i-Cockpit، بسیار جذاب و زیباست و در مدل 2024 تغییرات چشمگیری نخواهد داشت. در تمامی نسخهها، یک نمایشگر لمسی 10 اینچی نصب شده است و طراحی پشت آمپر آن هم بازنگری شده و در نسخه GT با گرافیک 3 بعدی همراه شده است. در نسخههای پایه و اکتیو، همچنین یک نمونه آنالوگ 3.5 اینچی نیز نصب میشود. طراحی کابین پژو 208 که تحت تأثیر فلسفه i-Cockpit صورت گرفته، به اندازهای زیباست که در مدل 2024 تغییرات چشمگیری نداشته است. البته یک نمایشگر لمسی 10 اینچی اکنون در تمام تریمها دیده میشود و طراحی پشت آمپر نیز با بازنگری همراه بوده است. البته در نسخه پایه یا اکتیو، همچنان از نمونه آنالوگ 3.5 اینچی استفاده میشود.
همانند دیگر محصولات جدید پژو، ۲۰۸ مدل ۲۰۲۴ هم لوگوی جدید کمپانی را روی جلوپنجره خود دارد. ضمن اینکه جلوپنجره اکنون از ساختار یکپارچهای با بدنه برخوردار بوده و شبکه آن متفاوت از قبل است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که فیسلیفت پژو ۲۰۸ با رینگهای جدید ۱۶ و ۱۷ اینچی بهفروش خواهد رسید. در نمای عقب هم بازنگری در اندازه و فونت نام پژو و همچنین گرافیک چراغها تنها تغییرات محسوسی است که به چشم میآید. در مدلهای قبلی گرافیک چراغ عقب شامل سه خطی عمودی میشد، اما در فیسلیفت این خطوط افقی و بسیار باریک شدهاند.
نوع سیستم ترمز در خودروی ۲۰۸ به صورت ۴ گانه بوده و شامل ترمز های ABS+ EBD+ESP+ EBA می باشد. برای درک بهتر این خودرو لازم است بدانید که ابعاد پژو ۲۰۸ به صورت ۳۹۶۵ در ۱۷۳۹ می باشد. ارتفاع این خودرو نیز ۱۴۶۰ سانتی متر می باشد که نشان از شاسی بلند بودن آن دارد. پشت خمیده، و حالت شاسی بلند بودن آن، از جمله امتیازهای این خودرو برای متفاوت بودن است. در بخش جلویی، چراغهای کشیده، مشابه با نسل جدید 2008 بوده و همان ظاهر گربه مانند 206 بدون برجستگیهای نامتعادل 207 را تداعی میکند. جلو پنجره نیز با توجه به ابعاد کلی، بزرگ بوده و علیرغم وجود ورودیهای هوای U مانند تعبیه شده بر روی بخش زیرین سپر، نمایی در کنار چراغ افقی روشنایی در روز هماهنگ و خشن را رقم میزند.
سیستم های امنیتی و حفاظتی در پژو ۲۰۸ به صورت کروز کنترل به همراه سیستم کاهنده سرعت می باشد. از جمله امکانات مهم این خودرو که موجب ۵ امتیازی شدن آن برای امنیت است، کیسه های هوا است که به صورت ۶ کیسه هوا، در نظر گرفته شده است. این کیسه های هوا برای سرنشینان جلو و راننده و سرنشینان کناری تعبیه شده که در صورت بروز حادثه این کیسه ها از آسیب های جدی جلوگیری می کند.
آدام بازیدلو مسئولیت طراحی داخلی خودرو و رنگ و طرح ادوات داخلی توسط ماری سانو انجام گرفتهاست. خودرو در بعضی از مدلها، از یک مانیتور تبلت مانند و سقف پانورامای شیشهای با نورپردازی ال ای دی بهره میبرد. این خودرو با ضریب درگ ۰٫۲۹ دارای طراحی آیرودینامیک میباشد.۶فرمان کوچک این خودرو به راننده احساس چابکی میدهد.
پیشرانهٔ بنزینی خالص این خودرو یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر است که در نسخههای ۷۵ اسب بخاری با گیربکس پنج سرعته دستی و ۱۰۰ اسب بخاری با گیربکس شش سرعته دستی ارائه میشود. نسخهٔ هیبریدی خفیف هم با سیستم ۴۸ ولتی در کنار پیشرانههای ۱۰۰ و ۱۳۶ اسب بخاری ارائه میشود. شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۸ برابر با ۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت این خودرو به رقم ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. ناگفته نماند که میانگین مصرف سوخت این خودرو ۱۱۰۰ کیلوگرمی برابر با ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی میشود. با توجه به مشخصات فنی ارائه شده میتوان نتیجه گرفت که چابکی و عملکرد فنی این هاچبک ریزنقش فرانسوی نسبتا جذاب بوده و میتواند نیازهای خانوادهها و جوانان را به حد معقول برآورده سازد. اگر می خواهید از میان این ۵ مدل، قدرتمند ترین خودرو را انتخاب کنید بی شک باید دست روی مدل GT-Line ( غیر اسپرت ) بگذارید.
اگر بخواهید در بزرگراه ها رانندگی کنید به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیاز به ۳٫۹ لیتر بنزین دارید که این رقم واقعا عالی است. این محصول که در کارخانه رنو واقع در کشور اسلواکی به تولید میرسید، ابتدا در قالب یک هاچبک سه در و سپس با مدل پنج در راهی بازارها شد. شرکت ایران خودرو پس از امضای توافق همکاری مشترک با کمپانی پژو تصمیم به تولید پژو ۲۰۸ در ایران گرفت؛ اما این قرارداد هیچگاه به نتیجه نرسید و تاکنون پژو ۲۰۸ موفق به حضور در بازار کشورمان نشده است. به خصوص اگر ایران خودرو نسبت به عرضه مدل فیس لیفت و جدید پژو 2008 اقدام کند (خودرویی متفاوت با خودرو حاضر در نمایشگاه ها) رنو کپچر با موتور 1.2 لیتری توربو تقریبا شانسی در برابر 2008 نخواهد داشت. فضای داخلی هرچند نسبت به خودروهای سدان کمتر است، اما با توجه به ابعاد خودرو محیطی قابل قبول را برای 4 سرنشین بزرگسال فراهم می کند. غربیلک فرمان نیز کوچک بوده که با توجه به بخش زیرین صاف و قرار گرفتن کنترلرهای سیستم های ناوبری، حس اسپرتی مشابه با طراحی بدنه را فراهم می کند.
نسل فعلی ۲۰۸ از سال ۲۰۱۹ تولید میشود و در این مدت، پژو موفق شده نزدیک به یک میلیون دستگاه از آن را در سرتاسر جهان بفروشد. حالا پس از چهار سال خودروساز بزرگ فرانسوی تصمیم گرفته مدل ۲۰۲۴ از هاچبک پرفروش خود را با چهره بهروزتر و امکانات بیشتر راهی بازار کند. همچنین شرکت فرانسوی از سال ۲۰۱۹ نسل دوم پژو ۲۰۰۸ را با طراحی بسیار جسورانه و اسپرتتر به دست مشتریان خود رساند که موجب استقبال گستردهتر خریداران از این هاچبک جذاب شد. به هر حال در مقاله پیش رو قصد داریم تا پژو ۲۰۸ را از لحاظ طراحی ظاهری، امکانات، مشخصات فنی، وضعیت فروش پژو 208 در بازار خودرو های داخل و … مورد نقد و بررسی قرار دهیم.
در بحث طراحی کابین و امکانات داخلی نیز تنها با یک نگاه ساده و بدون تخصص به زیبایی داخلی پژو 208 پی خواهید برد. طراحی دو رنگ، صفحه نمایشی 7 اینچی با فرم قرارگیری متفاوت، دنده ای خوش دست، خروجی های هوای برجسته و غربیلک فرمانی جذاب همراه با یک پنل زیبا و مدرن در پشت آن همگی یک سر و گردن از طراحی داخلی پژو 207 بالاتر هستند. پیشرانه الکتریکی موجود برای پژو 208 مدل 2020 که با نام e-208 نیز شناخته میشود یک نمونه 50kWh بوده که نیرویی در حدود ۱۳۶ اسب بخار را تولید می کند. گشتاور تولیدی نیز در حدود ۱۹۲ تا ۲۲۱ پاوند بر فوت (مابین ۲۶۰ تا ۳۰۰ نیوتون متر) اعلام شده است. نیروی تولیدی نیز مشابه با بیشتر خودروهای الکتریکی توسط یک جعبه دنده تک سرعته به چرخ های جلویی منتقل می شود.
مثلا اگر از نوع GT Line خودروی خود را انتخاب کنید، پژو ۲۰۸ شما دارای رینگ های ۱۷ اینچی آلیاژی خواهد بود و این در حالی است که اگر نسخه Allure را انتخاب کنید رینگ های ۱۶ اینچی بر روی خودرو تعبیه خواهد شد. بعد از موتور همیشه پر اهمیت ترین المان در خودروها، سیستم سوخت رسانی است. شما می توانید در هر بار تزریق بنزین به این خودرو تا ۵۰ لیتر بنزین خودروی ۲۰۸ خود را شارژ کنید. پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۴ با هفت رنگ بدنه تولید میشود که عبارتند از زرد، خاکستری، مشکی، سفید، قرمز و آبی. در نسخه هیجانانگیز GT، لبه گلگیرها نیز محافظی به همین رنگ خواهد داشت. این موتور ظاهرا نمونه ارتقاء یافته از سری موتورهای TU5 (هم اکنون در محصولات ایران خودرو مورد استفاده گسترده قرار می گیرد) محسوب می شود.و حدود 5 اسب بخار از این موتور قدرت مند تر است.
پژو 207 در کلاس خودرویی هاچ بک قرار می گیرد و به لحاظ ظاهری شباهت زیادی به پژو 206 دارد. با این وصف، چندان عجیب نیست که این خودرو با استقبال خوبی مواجه شود. مردم ایران که بیش از یک دهه پژو 206 را با ظاهری یکنواخت تحمل کرده بودند با ورود پژو 207 که همچون نسخه ای فیس لیفت برای پژو 206 به حساب می آمد به خرید آن روی خوش نشان دادند. اگرچه پژو 207 در قسمت های جلوپنجره و چراغ های جلو تغییرات مثبتی دارد و از چهره ای خشن تر برخوردار است اما در نمای جانبی یک تکرار یکنواخت از برادر قدیمی خود محسوب می شود.
این پیشرانه نیز ساختار یکسانی با نمونهی PureTech82 دارد؛ بنابراین حجم این پیشرانه بدون تغییر و برابر با ۱۲۰۰ سیسی و تعداد سیلندرها نیز ۳ عدد است که با آرایش خطی در کنار هم قرار گرفتهاند. تنها تفاوت این پیشرانه، اضافه شدن توربوشارژر است که باعث افزایش توان خروجی آن شده است. توان خروجی PureTech110 با افزایش ۲۷ اسب بخاری، به رقم ۱۰۹ اسب بخار رسیده است و گشتاور تولیدی آن ۲۰۵ نیوتنمتر است. پژو 208 با کسب عنوان پرفروشترین خودروی سال 2022 در اروپا، به حکمرانی طولانیمدت فولکس واگن گلف خاتمه داد. این خودرو از زمان عرضه در سال 2019 تاکنون موفق به جذب بیش از یک میلیون خریدار شده و در کشور خود نیز جایگاه نخست فروش را به دست آورده است. اکنون، برای مدل 2024، هر دو نسخه درونسوز و برقی این خودرو بهروزرسانی شدهاند تا همچنان به موفقیتهای خود ادامه دهد.
حداکثر سرعت نیز در این گونه در حدود 129 مایل در ساعت (معادل 209 کیلومتر در ساعت) بوده که رقمی در خور توجه برای یک خودروی فوق کوچک و ارزانقیمت شهری به حساب می آید. نمای ظاهری خودرو جذاب و تهاجمی است؛ اما نقاط تیز و برش خورده نسبت به رقبا کمتر است و انحنای بیشتری دارد. جلوپنجره و دماغهی خودرو طراحی برجستهای دارند و بههمراه رینگهای اسپرت، نمای کلی زیبایی خلق کردهاند. چراغهای جلو و عقب هماهنگی خوبی دارند و در عقب خودرو شاهد طراحی شیک و ممتازی هستیم.
در بخش انتقال قدرت، پژو هر دو نمونهی دستی و خودکار را برای هاچبک ۲۰۸ در نظر گرفته است. این جعبهدندهها از نوع ۵ و ۶ سرعته هستند که باتوجه به نوع پیشرانه قابل انتخاب است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، این خودرو در کلاس B قرار دارد که بهمعنی خودروی کوچک شهری است و ابعاد آن در طول ۳.۹۶، در عرض ۱.۷۴ و ارتفاع ۱.۴۶ متر است و شاهد افزایش ۵ سانتیمتری در بخش فضای پای سرنشینان عقب نسبت به پژو ۲۰۷ هستیم.
حجم صندوق عقب پژو ۲۰۸ چندان وسیع نبوده و حدود ۲۸۵ لیتر فضا در اختیار اسباب و وسایل کاربران قرار میدهد که بیشتر متناسب با نیازهای یک خانواده دو نفره خواهد بود. ناگفته نماند که درصورت تا کردن صندلیهای عقب این حجم به ۱۰۷۶ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. به طور کل باید عنوان داشت که طراحی داخلی پژو ۲۰۸ از شمایل مدرن و متفاوتی برخوردار بوده که البته شاید برخی افراد نسبت به این سبک طراحی انتقاداتی داشته باشند و آن را نپسندند. با این حال به نظر میرسد افراد جوانتر بتوانند راحتتر با این نوع طراحی داخلی کنار بیایند.
البته عده ای این نوع طراحی را نمی پسندند، اما در مجموع زبان طراحی داخل خودرو با طراحی بدنه خودرو هماهنگی خوبی دارد. برای اطلاعات پیشنهاد می کنیم صفحه شرایط خرید نقدی پژو ۲۰۰۸ را هم مشاهده نمائید. مصرف سوخت پیشرانهی PureTech82 در صورت همراه شدن با جعبهدندهی خودکار ۵ سرعته، به میزان چشمگیری کاهش مییابد. با این شرایط، مصرف سوخت نسخهی خودکار پژو ۲۰۸ که مجهز به این نوع پیشرانه است، برابر با ۴.۶، ۳.۹ و ۴.۲ لیتر به ترتیب در داخل شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی است.
این خودرو با نام کد A9 توسط پژو توسعه یافته است و از پلتفرم PF1 گروه خودروسازی PSA استفاده میکند که بهطور میانگین ۱۱۰ کیلوگرم سبکتر از پلتفرم پژو ۲۰۷ است و در مقایسه با نسل قبل خود، فضای بیشتری به سرنشینان ارائه میکند. جالب است که پژو 208 با 110 کیلوگرم کاهش وزن فضای بیشتری برای سرنشینان عقب فراهم کرده است. افزون بر این، حجم صندوق عقب این خودرو نیز از پژو 207 بیشتر است (۲۸۵ – با صندلی تاشده).
بد نیست بدانید طراحان پژو سه خط مذکور را از پنجه شیر الگوبرداری کردهاند. این خطوط بهدلیل قرار گرفتن در گوشههای سپر، فیسلیفت پژو ۲۰۸ را عریضتر نشان میدهند. پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۵ دارای ۹نسخه است که ۳ نسخه از آن دیزلی و بقیه نسخهها بنزینی هستند. تنها نسخه با موتور یک لیتری این خودرو بنزینی است که با نام 1.0PureTech (68 Hp) شناخته میشود. در مجموع پژو 208 مدل 2020 را میتوان بر خلاف اکثر تولیدات شرکتهای فرانسوی، خودرویی زیبا نامید که علیرغم قدرت پایین پیشرانه (در مقایسه با خودروهای اسپرت) حس جنگندگی را به بیننده القا می کند. محصولات این شرکت با تکیه بر هندلینگ مناسب، قدرت بالای موتور و توانایی های دینامیکی قابل قبول، به سرعت در بین عامه مردم به محبوبیت رسیدند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
این سیستم باعث میشود زمانی که پای خود را از روی پدال گاز بردارید بهطور خودکار سرعت را کاهش دهد. با این حال، در ابتدای رونمایی از این خودرو یعنی در سال ۲۰۱۲ برخی از دارندگان پژو ۲۰۸ مدعی این بودند که با مشکل قطعی برق در خودرو مواجه بوده اند که این معضل مورد تست قرار گرفت و مشکلات تا حد امکان برطرف شد. از میان تمام مدل های یاد شده، نمونه Allure Premium از جمله خاص ترین و جذاب ترین هایی است که به عنوان پژو ۲۰۸ می شناسند. مدل GTi برای خودروی ۲۰۸ برای علاقمندان به خودروهای اسپرت در نظر گرفته شده است. استاندارد آلایندگی و حفاظت از محیط زیست برای خودروی ۲۰۸ به صورت یورو ۵ گزارش شده است. همچنین از نظر ایمنی این خودرو دارای رتبه ۵ ستاره ایمنی Euroncap می باشد.
شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر میخواهید بهروز باشید، شبکههای اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید. بنابراین قاعدتا شاهد رقابت جالب و درون تیمی پژو 2008 و رنو کپچر خواهیم بود، رقابتی که حداقل بر روی کاغذ می تواند به نفع پژو 2008 تمام خواهد شد.
اما هر چند برای خودروی ۲۰۸ این ویژگی نیز لحاظ شده و در آن هیچ شکی نیست، گفته می شود که در دو صورت ممکن است رانندگی و همراهی با ۲۰۸ کمی آزار دهنده باشد. بدین صورت که اگر با سرعت پایین در این خودرو رانندگی کنید، کمی لرزش، برای خودرو احساس می شود که البته برای اکثر خودرو ها نیز اینگونه است اما اگر با سرعت بالا رانندگی کنید، خبری از این لرزش ها نیست اما صدای کابین ممکن است کمی آزار دهنده باشد. نکته مهمی که در مورد نمونه اسپرت خودروی ۲۰۸ وجود دارد این است که این خودرو به ۳ صورت با پیشرانه های ۱٫۲ لیتری، ۱٫۶ لیتری و ۱ لیتری ارائه می شود. در کنار سیستم ترمز خوب است بدانید که سیستم فرمان در پژو ۲۰۸ از نوع فرمان الکتریکی حساس به سرعت می باشد که ویژگی های خاص خود را داراست.
شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد. سپند خودرو شرکتی کاملا خصوصی است که توسط مدیران کاملا حرفه ای اداره می شود. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد. از دیگر رقبای پژو ۲۰۸ میتوان به رنو ساندرو، لیفان x50، برلیانس h320 و امویام ۳۱۵ اشاره کرد. امتیازات کسبشده، نشاندهندهی ایمنی بالای پژو ۲۰۸ هستند که به سرنشینان خودرو اطمینان کافی در خصوص حفظ جان آنها میدهد.
اگر به دنبال رانندگی هیجان انگیز و سواری اسپرت هستید، پژو 208 مدل 2020 در هیچگونه از پیشرانه ها توانایی برطرف کردن نیازهای شما را نخواهد داشت. اما اگر برای حرکت در شهرهای شلوغ و پرترافیک به خودرویی کوچک، مدرن و مجهز به امکانات مدرن روز نیاز دارید، مدل مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 1.2 لیتری 130 اسب بخاری یا مدل دیزل امکانات مناسبی را در برابر قیمت پرداختی در اختیار شما قرار خواهد داد. وقتی صحبت از پیشرانههای پژو ۲۰۸ میشود، گزینههای متعدد بر حسب سلیقههای مختلف، باعث جذب خریداران بیشتری میشوند که میتوانند براساس بودجه و نیازهای خود انتخاب معقولانهتر و مقرونبهصرفهای داشته باشند. طیف پیشرانهها از ۱.۲ لیتر تنفس طبیعی شروع میشود و به نسخههای مجهز به توربوشارژر و حجیمتر ۱.۶ لیتری ختم میشود. در پایان سال ۲۰۱۵، یک مدل از پژو ۲۰۸ با موتور دیزل ۱۶۰۰ سیسی، رکورد جدیدی از مصرف سوخت در مسافت طولانی ایجاد کرد. این خودرو توانست با ۴۳ لیتر سوخت، مسافت ۲٬۱۵۲ کیلومتر را طی کند و رکورد مصرف ۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را ایجاد کند.
مصرف سوخت PureTech82 بههمراه جعبهدندهی ۵ سرعتهی دستی در داخل شهر ۵.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و در بزرگراهها برابر با رقم قابلتوجه ۳.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. بدین ترتیب مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که آمار درخشانی است. استاندارد آلایندگی این نسخه از پیشرانهی پژو ۲۰۸، یورو ۶ است که آن را به یکی از پاکترین پیشرانههای اروپایی تبدیل میکند. پیشرانهی نصبشده روی این نسخه ۱۶۰۰ سیسی، ۴ سیلندر و مجهز به توربوشارژر است و نحوهی آرایش سیلندرها خطی است. این نسخه با جعبهدندهی ۶ سرعتهی خودکار، به ۷.۴ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. استاندارد آلایندگی این پیشرانه همچون سایر نمونههای ۲۰۸، یورو ۶ و مصرف سوخت آن در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر با ۷.۱، ۴.۶ و ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
تمامی تریمهای مختلف پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۴ به نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی لمسی مجهز است. شاید بدانید در مدلهای ۲۰۲۳ و پایینتر، نمایشگر نسخههای پایه ۷ اینچی بود. طراحی ظاهری نسل اول پژو ۲۰۸ را به نوعی میتوان نسخه متحول شده بر اساس پژو ۲۰۶ دانست با این تفاوت که در اینجا با یک طرح بسیار مدرنتر و همراه با خطوط سیال و روان بیشتر و جزئیات گستردهتر مواجه هستیم. طراحی نسل اول پژو ۲۰۸ از شاخصههای اسپرت کمتری نسبت به نسل دوم برخوردار بوده و بیشتر جهت مصارف خانوادگی ترسیم شده است. استفاده از یک دریچه تهویه بزرگ در وسط سپر که از گوشهها به چراغها متصل شده و همزمان نقش جلوپنجره را نیز ایفا میکند، چیزی است که شاید در بسیاری از محصولات مشاهده شده و چندان خلاقیت زیادی در آن به خدمت گرفته نشده است. پژو 208 مدل 2020 با استفاده از این پیشرانه بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته و برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، به تنها 8.7 ثانیه زمان نیاز دارد.
در نسخه جامعه از پژو 208 نیز، سه چراغ دستهدار با جزئیات مطابق با سپر به چشم میخورند. در این مطلب قصد داریم تا پژو 207 ایران خودرو را با پژو 208 همان هاچ بک جذابی که پیش بینی می شود در سال های آینده پا به ایران بگذارد، مقایسه کنیم. اگر پیش از این هرگز پشت فرمان خودرویی الکتریکی ننشسته باشید شاید باید از ترمز احیا شونده استفاده کنید.
اگر به دنبال یک هاچبک شهری اسپرت، قدرتمند، زیبا و پر امکانات هستید قطعاً پژو 208 خودروی جذابی برای شما خواهد بود. پژو 208 یک هاچبک مینی و جمع و جور است، اما نسبت به نسل های پیشین فضای بسیار خوبی در اختیارتان قرار می دهد. در قسمت طراحی نیز پژو بسیار خوب ظاهر شده و با فضای داخلی و طراحی بدنه زیبا و چشم نوازی رو به رو می شوید. پژو 208، توانسته است عنوان پرفروشترین خودروی سال 2022 در اروپا را به دست آورد و در نتیجه طولانیمدت بر سلطنت فولکس واگن گلف پایان دهد.
این طراحی بی نظیر در همان نگاه اول نیز آیرودینامیک بودن خودرو را به خوبی نشان می دهد به طوری که ضریب درگ پژو 208 نزدیک به 0.29 است که برای خودرویی در این کلاس رقم مناسبی محسوب می شود. در نمای روبرو، جلوپنجره و چراغ های برجسته با همراهی نوارهای کرومی ظاهری زیبا و مدرن تر به خود گرفته اند و با رینگ های قرار گرفته در زیر خودرو نیز هماهنگی بیشتری دارند. در نمای عقب نیز چراغ ها در ترکیب با انحنای پایین درب صندوق عقب یک لبخند را در ذهن بیننده تداعی می کنند.
در ادامه به بررسی کامل این خودرو می پردازیم و پژو ۲۰۸ را از جهات مختلف به زیر ذره بین کارویترین می بریم. همچنین در کارویترین امکان خرید نقدی پژو ۲۰۸ با تحویل فوری را برای شما فراهم کرده ایم. پژو 208 خودرویی در کلاس مینی محسوب میشود که در سال ۲۰۱۲ و در نمایشگاه خودروی ژنو، توسط پژو رونمایی شد. این هاچبک در دو نسخهی ۳ در و ۵ در تولید میشود و از پیشرانههای متعدد بنزینی و دیزلی برخوردار است.
به پژو 301 می رسیم، اقتصادی ترین محصول پژو که در واقع برای بازار کشورهای درحال توسعه و بازار مشترک نظیر اروپای شرقی و چین طراحی شده است و از بسیاری جهات تفاوت محسوسی با پژو 206 صندوق دار و پژو 207 صندوق دار نخواهد داشت. برای خرید اقساطی 50 درصد از مبلغ روز خودروی پژو 208 را به عنوان پیش پرداخت واریز میکنید و مابقی را طی اقساط 6 تا 30 ماهه میپردازید. در این لوگو، از یک نقشه با رنگ خاکستری بازالت استفاده شده و حرف E با طرحی سفید و آبی تزئین شده است.
البته این عرضه با تولید ۴۰ درصدی این محصولات در خاک ایران همراه خواهد شد و قرار است تا چند سال آینده بیش از ۸۰ درصد قطعات پژو ۲۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ توسط قطعه سازان داخلی تولید شود. پژو 208 مدل 2020 با استفاده از این پیشرانه در رده خودروهای کند بازار قرار گرفته و برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به زمانی در حدود 14.9 ثانیه (کندتر از 206 تیپ 2 فعلی موجود در ایران) نیاز دارد. حداکثر سرعت آن نیز در حدود 106 مایل در ساعت (معادل 171 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است. مصرف سوخت این مدل از پژو 208 نسل جدید نیز در حدود 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. پژو 208 مدل 2024 در نسخه ارزانترین خود، به یک موتور سه سیلندر 1.2 لیتری با قدرت 75 اسببخار مجهز شده است. این نسخه با استفاده از یک گیربکس دستی پنج سرعته قدرت را به محور جلو منتقل میکند.
تجهیزات سفارشی دیگری نیز جهت رفاه بیشتر سرنشینان در نظر گرفته شده است که شامل سیستم درخواست کمک اضطراری، غربیلک و دسته دندهی چرم، خروجی اگزوز دوتایی، چراغ جلوی خودکار، چراغ مه شکن تطبیقی، گرم کن صندلی هستند. پژو تمام تلاش خود را در توسعهی ۲۰۸ به کار گرفته است تا بتواند هاچبک خود را به محبوبیت و آمار فروش مشابهی با ۲۰۶ برساند. مجموعه باتری از جریان 100 کیلووات پشتیبانی میکند و میتواند سطح شارژ خود را از 20 درصد به 80 درصد در مدت 25 دقیقه افزایش دهد.
اگرچه این فضا هیچگونه برتری نسبت به رقبا ندارد، اما در نوع خود خوب و قابل قبول محسوب میشود. باید به این نکته اشاره کنیم که اگر فردی با قدی بیش از ۱۸۰ سانتیمتر در صندلی جلو بنشیند، تنها قشری که میتواند از صندلیهای عقب خودرو استفاده کند، کودکان خواهند بود. با این شرایط، فضا برای افراد بلندقامت کمی چالش برانگیز و ناراحت خواهد بود.
این هاچبک زیبا در سرزمین مادری نیز با استقبال فوقالعادهای روبهروست و پرفروشترین خودروی فرانسه محسوب میشود. شاید بههمین دلیل است که پژو با اجتناب از ایجاد تغییرات ظاهری و داخلی گسترده در فیسلیفت ۲۰۸، به روزآوری برخی جزئیات اکتفا کرده است. این نسخه از پژو ۲۰۸ بهلطف همان تغییرات کوچک اما مثبت، پتانسل بالاتری در جذب مشتریان بیشتر و گسترش قلمرو شیر فرانسوی دارد و بهاحتمال قریب به یقین خواهد توانست فاصله خود را با رقبا افزایش دهد.
جعبه دندهی ۶ سرعتهی اتوماتیک تعبیه شده در این خودرو موجب شده که شما تنها به ۷ ثانیه ( حدودا ) نیاز داشته باشید تا سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانید! سیکل ترکیبی مصرف سوخت این خودرو ۵٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که این رقم در مقابل قدرت خودرو عالی است. پیشرانه دیزلی پژو 208 مدل 2020 از یک نمونه 4 سیلندر 16 سوپاپه توربو دیزل به حجم دقیق 1.499 سی سی است. این پیشرانه توانایی تولید نیرویی برابر با 100 اسب بخار در دور موتور 3.500 دور در دقیقه و گشتاور 184 پاوند بر فوت (معادل 250 نیوتون متر) در دور موتور 1.750 دور در دقیقه را دارد. نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ های جلویی انتقال پیدا می کند. این نیرو توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلویی منتقل شده و تنها در تیپ پایه عرضه میگردد.
دیدگاهتان را بنویسید