پژو ۴۰۵: مشخصات فنی، جدول مقایسه GLX و SLX
ایران خودرو یک نمونه ارزان سازی شده از GLX با نام GLi عرضه کرد که فاقد بعضی امکانات رفاهی GLX بود. خریداران و متقاضیان مدل ۲۰۰۰ بیشتر از ۱.۶ لیتری بودند و بنا بهدلایلی ایران خودرو توانایی پاسخ به تمام مشتریان را نداشت. علاوه بر آن، سازندگان دغدغه ایمنی و خطرات تصادف بیشتر با موتور ۲۰۰۰ را هم داشتند. برای همین تنها چند سال بعد و در حالی که اکثر مشتریان علاقمند به نوع ۲۰۰۰ نتوانسته بودند به ماشین درخواستی خود برسند، در سال ۱۳۸۱ هر دو نسخه از خط تولید خارج شدند و جای خود را به یک مدل پژو GLX ۱.۸ لیتری دادند. در ژوئیه ۱۹۸۷، پژو ده نسخه از مدل سدان ۴۰۵ را بهطور همزمان برای مدل سال ۱۹۸۸ رونمایی کرد.
مراجعه به مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی و تعویض پلاک و برگه سبز خودرو از مراحل بعدی است که باید انجام داده شود. در نهایت پس از مراجعه به دفتر اسناد رسمی و ثبت سند قطعی خودرو، میتوانید بیمه را به نام خریدار انتقال دهید. فروشنده باید برگه استعلام تخلفات رانندگی تسویهشده و بهروز خودرو را به همراه داشته باشد. اتاق خبر دیوار در تلاش است تا با افزایش دانش کاربران خود، تجربه استفاده از دیوار را برای آنها بهینهتر کند.
این سدان طراحی فرانسوی اما ساخت ایران به ماکزیمم سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت میرسید و از نظر امکانات در رده بالایی قرار نمیگیرد. هر چند که در آن زمان داشتن شیشههای برقی، کولر و آینههای برقی جز آپشنهای جذابی محسوب میشد و مشتریان پژو ۴۰۵ را به خود جذب میکرد. کدام مدل پژو ۴۰۵ را بخریم؟ در این راهنمای خرید خودرو قصد داریم انواع پژو ۴۰۵ را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم که تیپهای مختلف آن آیا فرقی دارند یا خیر. در ابتدا پژو ۴۰۵ در مدل GLX در دو نسخه ۱۶۰۰ سیسی و ۲۰۰۰ سیسی ارایه شد.
کجروی در تولیدات شاخه پژو ۴۰۵ در کارخانه ایران خودرو به نوعی از این مدل شروع شد. در سال ۱۳۷۸ این گروه ایرانی مدل را معرفی کرد که پژو آردی نام داشت. نام آن از Rear Wheel Drive گرفته شده و بدین معنا بود که این نسخه از ۴۰۵ یک خودروی دیفرانسیل عقب است. این خودرو در زمان خودش یکی از زیباترین خودروهای کشور به شمار می رفت.
کمپانی پژو مدل ۴۰۵ را در ماه جولای سال ۱۹۸۷ معرفی کرد و این خودرو توانست در آن روزگار و در سال ۱۹۸۸، عنوان بهترین خودروی سال اروپا را کسب کند. 405 یکی از سدان های خانوادگی موفق پژو در طول تاریخ است که در سال 1987 در معرض دید عموم گذاشته شد. پژو 405 سال 1988 لقب خودروی سال اروپا را دریافت کرد.پژو در سال 1993 نسل دوم 405 با طراحی به روز شده و امکانات بیشتر را به جهانیان معرفی کرد. در ایران خودروهایی مانند دوو سیلو، مزدا 323، سمند، ریو و لوگان از رقبای جدی 405 محسوب می شوند. تولید پژو 405 در ایران از سال 1369 آغاز شد و تاکنون با موتورهای 1600، 1900، 1800 و 1600 شانزده سوپاپ عرضه شده است.
در مجموع از تفاوتهای پژو glx با gli می توان به موارد زیر اشاره کرد. تولید انواع پژو ۴۰۵ در ایران سرانجام حدود یک سال پیش یعنی در خرداد ۱۳۹۹ متوقف شد و نمونههای صفر حاضر در نمایندگیها و بازار از ساختههای قبل از توقف تولید این مدل هستند. هر چند بعد از ظهور مدلهای جدید و افزایش تنوع در محصولات بازار، بالاخره ساخت این ماشین در داخل به پایان رسید. پژو ۴۰۵، یکی از معروفترین محصولات این خودروساز فرانسوی، حالا سالیان طولانی است که در کشور ما وجود دارد و همچنان هم در بازار داخل فعال است.
از معایب این خودرو می توان به طراحی ظاهری معمولی، امکانات ناقص و کیفیت پایین اشاره کرد. همانطور که می دانید پژو ۴۰۵ در تیپ های مختلف از سال ۱۳۷۰ در کشور عرضه شده است. در این مطلب قصد داریم دو تیپ این خودرو با اسامی پژو glx و gli را مورد بررسی قرار دهیم تا بدانیم تفاوت پژو glx با gli در چه مواردی می باشد. اولین ماشینی که به عنوان نسخه رسمی بازطراحی ۴۰۵ شناخته میشود «پژو پارس» (یا همان پژو پرشیا) نام گرفت.
اگر به دنبال خودرویی ساده و کاربردی هستید، GLX گزینه مناسبی است. اما اگر به دنبال خودرویی با امکانات بیشتر و ظاهری جذابتر هستید، GLI انتخاب بهتری خواهد بود. تست رانندگی ضمن اینکه نوع سواری خودرو را مشخص میکند، بسیاری از ایرادات خودرو را که حتی با استفاده از دستگاه دیاگ قابل تشخیص نیستند را نیز نمایان میسازد. پس از بازدید و بررسی خودرو نیاز به عقد قولنامه میان طرفین معامله است.
در واقع، این گروه خریداران پول چهره پژو ۴۰۵ را بدهند، در حالیکه کیفیت سواری و قدرت پیکان نصیبشان میشد. هر چند که در ظاهر این روش حرکتی ناامیدانه دیده میشد، اما برخلاف انتظار پروژه آردی آن چنان که پیشبینی میشد شکست نخورد. به طور کلی پژو ۴۰۵ به خاطر مواردی همچون کابین جادار، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش خوب جزو محبوب ترین و مطرح ترین خودروهای ایران شناخته می شود. و با توجه به گذشت ۳۰ سال از عمر این خودرو نباید انتظار ایمنی و سطح بالای تجهیزات از آن داشت. در آغاز پژو ۴۰۵ فقط با موتور ۱.۸ لیتری با کد xu7 ارائه می شد ولی در تیپ های بعدی مانند slx علاوه بر تغییرات ظاهری به موتور tu5 با ظرفیت ۱.۶ لیتر تغییر یافت.
خیلی زود مشتریان متوجه موتور قدرتمندتر و کارکرد بهتر نوع ۲ لیتری شدند و این تیپ در بازار لقب «پژو جیالایکس ۲۰۰۰» گرفت. در پاییز ۱۹۹۵، ۴۰۶ بهعنوان جایگزین ۴۰۵ معرفی و تولید مدل سدان ۴۰۵ متوقف شد. یک کیسه هوا از سال ۱۹۹۴ در ۴۰۵ و به صورت استاندارد در سمت چپ Mi16 و T16 موجود بود. در ابتدای سال ۱۹۹۷، نسخه استیشن ۴۰۶ به بازار عرضه شد که نشان دهنده پایان تولید ۴۰۵ اروپایی پس از ده سال بود. شتاب اولیه این ماشین تنها یک ثانیه تفاوت با آردی داشت و مصرف سوخت بالا و راندمان پایین بهعلاوه چهره و امکاناتی که هیچ تغییری نکرده بود همگی دست به دست هم دادند تا از این مدل استقبال چندانی نشود. تولید روآ در نهایت در سال ۱۳۹۰ به پایان رسید و این مدل هم مثل GLI جایگاهی در بازار حتی میان کارکردهها ندارد.
فروش در بازار اروپا در اکتبر ۱۹۸۷ و در بریتانیا در ژانویه ۱۹۸۸ آغاز شد.۹ این خودرو جانشین پژو ۳۰۵ قدیمی و همچنین مدلهای تالبوت، هاچبک آلپاین و سدان سولارا شد که عرضه آن یک سال پیش و با حذف برند تالبوت متوقف شد. مدل ۳۰۵ که از نظر ابعاد اندکی کوچکتر بود بلافاصله پس از عرضه ۴۰۵ از محدوده پژو خارج شد و تولید مدل بزرگتر ۵۰۵ نیز چند سال بعد به پایان رسید. فضای داخلی مناسب، لوازم یدکی فراوان و قابلیت های حرکتی مطلوب خودروی 405 GLI باعث شد، اثر منفی روی فروش دیگر محصولات 405 گذاشته شود و برای فروش در صف انتظار قرار گیرند. به همین دلیل مدیران شرکت ایران خودرو تصمیم گرفتند، تولید GLI متوقف شود. چون این خودرو درآمدزایی چندانی نداشت و حتی باعث کاهش فروش سایر محصولات این شرکت شده بود.
در ادامه با تفاوت دو تیپ این خودرو با اسامی پژو glx و gli آشنا خواهید شد. ایران خودرو برای آردی از موتور پیکان استفاده کرده بود و بدنه پژو را روی آن قرار داده بود! با این حرکت قصد داشت با پایین آوردن محسوس قیمت ۴۰۵ بهنوعی حتی مشتریانی که بودجهای در حد پیکان داشتند را به سمت خود بکشاند.
در سال ۱۳۸۸، نسخهٔ بهروز و فیسلیفت پژو ۴۰۵ با نام SLX تولید شد که به چراغ مهشکن جلو مجهز بود و کاسهچراغهای جلو و عقب آن کریستالی شده بودند. در قسمت بدنه از زههایی با طرح جدید استفاده شده بود و روی لبهٔ در صندوق عقب نیز از یک بادگیر استفاده شده بود. نسخهٔ SLX اوایل با موتور XU7 تولید میشد اما در سال ۱۳۹۰ موتور این نسخه تغییر کرد و با موتور TU5 به بازار آمد. در ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ تولید پژو ۴۰۵ GLX برای همیشه متوقف شد اما نسخهٔ تاکسی دوگانهسوز در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم تولید شده است. پژو ۴۰۵ در تیپ های مختلفی از جمله glx, gli, slx و تیپ دوگانه سوز cng سال ها تولید و ارائه شد ما به خاطر تکنولوژی قدیمی، استهلاک ، مصرف سوخت زیاد و تولید محصولات جدیدتر در خرداد ۹۹ از روی خط تولید کنار گذاشته شد. به عبارت دیگر این خودرو با معایب و کیفیت ساخت نه چندان مطلوب اما بخاطر قیمت پایین سال ها فروش خوبی را تجربه کرد اما با ورود خودروهای با طراحی مدرن و دارای تجهیزات بیشتر تصمیم بر آن شد که تولید پژو ۴۰۵ متوقف شود.
نمای ظاهری و از جلوی این وانت بسیار شبیه به پژو پارس است و خود محصول نیز بر روی پلتفرم ۴۰۵ ساخته شده است. شتاب اولیه تا حدود ۱۵ ثانیه پایین رفته بود و سقف سرعت نیز در نهایت به ۱۷۰ کیلومتر میرسید و مصرف سوخت هم بیشتر شده بود. تولید این محصول در سال ۱۳۸۵ به پایان رسید و هماکنون در بازار کارکردهها میتوان نمونههایی برای خریدش پیدا کرد. این تغییرات حداقل در خود خانواده آردیها اتفاقی خوب محسوب شدند و به رشد و فروش این نسخه کمک کردند.
با این وجود، پژو ۴۰۵ GLX همچنان گزینهای مناسب، کم استهلاک، مستحکم و با هزینه و خرج نگهداری نهچندان زیاد برای انتخاب و خرید یک خودروی نسبتاً ارزان به حساب میآید. هر دو مدل قبلی نوع کاربراتوری بودند اما پژو ۴۰۵ جدید از فناوری انژکتوری XU7 بهره میبرد. پژو ۴۰۵ GLX ۱۸۰۰ سیسی دیفرانسیل جلو و با یک گیربکس ۵ حالته با ۴ سیلندر به مشتریان عرضه شد. در مطلب زیر سعی کردهایم تمام نسخههایی که از این مدل در ایران ساخته شده را مرور کنیم و به تفاوت تیپهای پژو ۴۰۵ بپردازیم.
در کل پژو جی ال آی (Peugeot 405 GLi-petrol) از نظر طراحی گیربکس، پیشرانه و قدرت فرقی با GLX ندارد. اما پژو 405 GLI نسبت به نسخه GLX آپشن های کمتری دارد که تنها از سال 1383 تا 1386 روی خط تولید قرار داشت. یکی از دلایلش تنوع در رنگ تولیدی بدنه ماشین بود که GLX تنها در چند رنگ محدود ارائه میشد و آردی با رنگهای شادتر و تازهتری به میدان آمد.
شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۷۳ و تقریبا ۵ سال قبل از اینکه تولید این مدل در کارخانه پژو تمام شود، شروع به واردات و معرفی آن در بازار ایران کرد. پژو پارس یا پژو پرشیا فیسلیفتی از پژو ۴۰۵ است که در بخشهای سپر جلو و عقب، جلوپنجره، در کاپوت، چراغهای جلو و عقب و در صندوق عقب نسبت به ۴۰۵ تغییر بافته است. پژو آردی هم خودرویی شبیه به مدلهای پیش از فیسلیفت ۴۰۵ بود که با موتور پیکان و محور محرک عقب عرضه میشد. مدل ارتقا یافته آن نیز پژو روآ نام دارد که در سال ۸۵ و در ابتدا با نام آردیایکس عرضه میشد. پزو روآ یکی دیگر از انواع پژو ۴۰۵ بود که به بازار ایران قدم گذاشت. بعد از بالا گرفتن انتقادات از ابداع ایران خودرو در تولید آردی و خصوصاً مشکلات پیش آمده در آن محصول به خاطر دیفرانسیل عقب بودن و ضعیف بودن پیشرانه پیکان برای بدنه پژو، این گروه خودروساز در سال ۱۳۸۵ مدل پژو روآ را معرفی کرد.
قیمت پژو ۴۰۵ GLI دست دوم بنزینی در بازار آزاد در محدوده قیمت 225,000,000 تا 247,000,000 تومان موجود است. پژو ۴۰۵ در بازارهای جهانی با ۵ نوع موتور بنزینی و دو موتور دیزل که همگی چهار سیلندر بودند بهفروش میرسید. برآورد، سامانه هوشمند و آنلاین تخمین قیمت خودرو است که با استفاده از یک الگوریتم هوشمند و تحلیل داده های بدست آمده از معاملات روز بازار، کارشناسی آنلاین قیمت خودرو را با کمترین خطا انجام می دهد.
سمند که بهعنوان اولین خودروی ملی ایران شناخته میشود، بر اساس پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده است و در ابتدا قرار بود جانشین پیکان شود. ۴۰۵ یکی از پرفروشترین خودروهای خانوادگی بزرگ در اروپا، بهویژه در فرانسه و بریتانیا بود. این خودرو هشتمین خودروی پرفروش بریتانیا در سالهای ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ بود. ۴۰۵ همچنین به دنبال موفقیت پژو ۵۰۵ پس از لغو محدودیت واردات خودروهای CBU در اواخر دهه ۱۹۸۰ به یک مدل محبوب در تایلند تبدیل شد. ضمن شناخت ویژگی های دو خودرو پژو glx با gli در این مطلب در صورت تمایل به خرید دیگر خودروها نظیر پژو ۲۰۷ صندوقدار و پژو پارس اتوماتیک نیز می توانید به مطالب پیشین مراجعه نمایید. غیر از این دو، یک نسخه از کلاس باری این ماشین با نام وانت آریسان نیز از سال ۱۳۹۲ معرفی شد.
هر کدام از این مدلها ویژگیهای خاص خود را دارند و انتخاب بین آنها به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. در این مقاله، به مقایسه جامع این دو مدل میپردازیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. موتورهای چهار سیلندر بنزینی از ۱٫۴ تا ۱٫۹ لیتر و ۶۵ تا ۱۶۰ اسب بخار (۴۸ تا ۱۱۸ کیلووات) در دسترس بودند. در سال ۱۹۸۸، موتورهای دیزل تنفس طبیعی (۱٫۹) و توربوشارژ (۱٫۸) به این محدوده اضافه شدند.۱۰ ۵۰۰ هزارمین ۴۰۵ در سال ۱۹۸۹ تولید شد و پس از آن یک میلیونمین ۴۰۵ در سال ۱۹۹۰ کارخانه سوشو را ترک کرد. تقریباً تمامی کارشناسان و صاحبنظران معتقدند این اتفاق به دلیل ساخت و چهره قدیمی و تکراری و بهروز نشدن ۴۰۵ باید خیلی زودتر اتفاق میافتاد.
فروش مدل استیشن در ماه مه ۱۹۸۸ آغاز شد، اگرچه بازار بریتانیا تا اکتبر ۱۹۸۸ نسخههای استیشن را دریافت نکرد. برخلاف ۵۰۴ و بعداً ۴۰۶، مدل کوپه پژو ۴۰۵ هرگز به مردم عرضه نشد. نسخههای راست فرمان در کارخانه سابق روتس/کرایسلر در خط تولید رایتون در نزدیکی شهر کاونتری و مدلهای چپ فرمان در خط تولید سوشو در فرانسه تولید میشد. یکی از خودروهای شناخته شده، محبوب، پرفروش و زیباترین در زمان ارائه اش، خودرو پژو ۴۰۵ می باشد که از سال ۱۳۷۰ در تیپ های مختلفی روانه بازار کشور شد.
GLX مدل پایه و سادهتر بود، در حالی که GLI امکانات بیشتری داشت. این نسخه به دلیل تقاضای بسیار کم به هیچ عنوان مورد استقبال قرار نگرفت و خیلی زود و تنها ۲ سال بعد، تولید آن متوقف گردید. امروز حتی در باز کارکردهها نیز نمیتوان این مدل را به راحتی پیدا کرد. اما روزانه هزاران آگهی خرید ماشین اقساطی در شیپور ثبت میشود که میتوانید با بررسی آنها بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.
دومین مساله، آردیهای تولیدی از سال ۱۳۸۲ به بعد بود که مجهز به کولر، فرمان هیدرولیک و همچنین سیستم پایش انژکتوری در سوخت شدند و نام تجاری RDi گرفتند. پژو ۴۰۵ GLI در سال ۱۳۸۲ معرفی شد و از لحاظ ظاهر به جز همان سپر که اشاره شد تفاوت خاصی با GLX نداشت؛ در بخش مکانیکی نیز هر دو مثل هم بودند و تغییری در این قسمت صورت نگرفته بود. پژو ۴۰۵ مدل mi16 یکی از بهترین مدلهای پژو در دوران تولید این خودرو بوده است. کولر، قفل مرکزی، شیشه های رنگی، فرمان هیدرولیک، جک زاپاس در صندوق عقب، پیشرانه انژکتوری با مدیریت الکترونیکی ، پخش صوتی کاست همراه با دورشمار موتور، حذف پوشش صداگیر زیر موتور و فوم نگه دارنده ابزار. پژو 405 GLX و GLI هر دو از مدلهای قدیمی پژو 405 هستند که با کمی تفاوت در تجهیزات و امکانات تولید میشدند.
شما میتوانید با مطالعه اتاق خبر از آخرین اخبار و مطالب آموزشی درباره بهروزرسانیهای سایت دیوار هم مطلع شوید. زیرا شیپور به شما کمک میکند تا خودرو یا وسایل نقلیه خود را سریع، شفاف و آسان به فروش برسانید.
پژو پارس با طراحی بهروز شده و جذابتر نسبت به چهره تکراری شده پژو ۴۰۵ توانست جایگزین خوبی برای آن باشد و ایران خودرو به فروش و موفقیت خوبی رسید. بعد از پژو پارس، چند مدل دیگر در ایران خودرو با وجودی که نام خودروی ملی را به یدک میکشیدند از روی پلتفرم ۴۰۵ ساخته شدند. «سمند» و «دنا» معروفترین نامهای این تولیدات هستند و با یک نگاه ساده به این دو ماشین خیلی راحت میتوان این شباهت به پلتفرم پژو ۴۰۵ را در آنها دید.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. این مدل به نوعی همان آردی بود که موتور ارتقا یافتهٔ پیکان روی آن گذاشته شد. با این حال، نتایج نشان میداد که اوضاع این مدل نیز مثل آردی در کارکرد و راندمان فنی اصلاً مطلوب و مناسب نیست.
با این تعویضها در بخش طراحی و مکانیکی، اعداد خروجی کارکرد این ماشین نیز دچار تغییراتی شدند که از تفاوت انواع پژو ۴۰۵ سخن میگویند. در SLX زمان شتاب اولیه به طرز محسوسی در قیاس با GLX بالاتر رفته و به حدود ۱۳ ثانیه رسیده است. اما مصرف سوخت کم شده و در ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۵ لیتر بنزین میسوزاند. البته پژو gli با معایبی مانند کیفیت ساخت پایین، طراحی ظاهر نه چندان جذاب و تجهیزات ناقص همراه بود. از این رو مدیران جدید ایران خودرو تصمیم گرفتن تولید gli را متوقف نمایند چرا که این خودرو نه تنها درآمدزایی نداشته بلکه موجب کاهش فروش برخی محصولات این شرکت شده بود.
در طراحی جدید، مهشکن عقب و جلو و همچنین به درب صندوق عقب اسپویلر اضافه شده بود؛ چراغها کریستالی شدند و در کابین نیز داشبورد و صفحه کیلومتر و دنده طراحی جدیدی پیدا کرده بودند. ضمن اینکه این مدل را میتوان با سفارش موتور جدید ۱۶۰۰ سیسی و TU5 معروف این گروه خودروسازی که بر روی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قرار میگیرد، دریافت کرد. چند سال بعد، نوع دوگانهسوز آن نیز با توجه به همهگیر شدن این فناوری در خودروسازی کشور به بازار عرضه شد که از آن بهعنوان پژو ۴۰۵ CNG یاد میشود. پژو ۴۰۵ GLX چه به صورت نو و چه کارکرده یکی از انواع پژو ۴۰۵ است که در بازار کشور همچنان حضوری پررنگ دارد. شتاب اولیه آن ۱۱ ثانیه و مصرف سوختش در حدود ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بود.
پژو ۴۰۵ در سال ۱۳۶۹ در مدلهای GL و GLX با موتور ۱۵۸۰ سیسی تولید شد. در سال ۱۳۷۴ پژو ۴۰۵ با دو گونه جعبهدندهٔ دستی و خودکار با موتورهای ۲۰۰۰ سیسی تولید شد. در نیمهٔ دوم سال ۱۳۸۱، پژو ۴۰۵ با موتور ۱۸۰۰ سیسی بهجای موتور ۲۰۰۰ سیسی بهبازار عرضه شد. در سال ۱۳۸۳ ایرانخودرو نسخهٔ کمآپشنتر پژو ۴۰۵ با نام GLI را تولید کرد. در داخل خودرو شیشهبالابرهای جلو از نوع دستی است اما در گونهٔ GLX بهصورت برقی است.
با این حال، در قسمت فنی از آنجا که اشاره شد موتور ۱۶۰۰ سیسی پیکان روی آن قرار گرفته بود، راندمان و خروجی این مدل ابداً به اندازه GLX نبود. بعد از معرفی پژو پارس معمولی و موفقیتهای آن، چندین مدل از پژو پارس با نامهایی مثل LX و ELX که تفاوتهای فنی داشتند و به صورت دندهای و اتومات بودند به بازار معرفی شد. پژو ساخت این ماشین را تنها به مدت ۱۰ سال ادامه داد و تولید آن در اروپا در سال ۱۹۹۷ به پایان رسید. اما ساخت و فروش این مدل در خارج از اروپا و به ویژه در آسیا، آفریقا و منطقه خاورمیانه تا همین سالهای اخیر هم ادامه داشته است. پژو 405 یکی از خودروهای محبوب و پرطرفدار در بازار ایران است که در مدلهای مختلفی تولید شده است.
چنانچه به تفاوت رنگی دو مدل پژو glx با gli اهمیت نمی دهید خرید گونه gli اقتصادی تر بوده چرا که می توان همه تجهیزات حذف شده این خودرو را با هزینه ای مناسب تهیه کرد. در ضمن اگر برای شما کیفیت ساخت مهمتر از فضای داخلی و توان حرکت است پژو ۲۰۶ تیپ ۲ انتخاب خوبی خواهد بود و اگر قصد خرید پژو ۴۰۵ را دارید و به توان حرکتی و فضای داخلی اهمیت می دهید نسخه gli ارجح تر می باشد. آخرین نسخهٔ معرفی شده توسط ایران خودرو از انواع پژو ۴۰۵ این مدل است که از سال ۱۳۸۸ به مشتریان عرضه شد. پژو ۴۰۵ SLX دچار تغییراتی نسبت به گذشته شده بود و میتوان این تفاوتها را در بخشهایی مثل چراغها و داخل اتاقک دید. به طور کلی پزو gli از لحاظ قدرت و نوع پیشرانه با glx تفاوتی ندارد در ضمن در طراحی گیربکس هم فرقی وجود ندارد. ولی باید گفت پژو ۴۰۵ gli نسخه کم آپشن تر glx بوده که بین سال های ۸۳-۸۶ روی خط تولید قرار داشت.
دیدگاهتان را بنویسید