جتا VS7 نه آلمانی است و نه فولکس؛ با این حال محصولی با کیفیت و استخوان دار است که توسط یکی از فرزندان گروه فولکسواگن تولید میشود. موتور و گیربکس این خودروی چینی، کاملا مشابه فولکس واگن جتا سدان موجود در بازار جهانی است. دیگر نکتهی جالب اینکه، بهتازگی خودروی مذکور توسط شرکت مشهور ABT آلمان هم تیونینگ شده و نسخهی ویژه دارد. جتا VS7 یک کراساور اندازه متوسط محسوب میشود که طراحی براساس پلفترم MQB A2 گروه فولکس واگن دارد. چند خودروی پرفروش بازار اروپا شامل نسل فعلی فولکس واگن تیگوان، آئودی Q3 و اشکودا کودیاک، از پلفترم MQB A2 استفاده میکنند. جتا VS7 محصول پرچمدار این برند به حساب میآید و از نظر امکانات رفاهی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد.
جتا وی اس 7 میتواند شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در حدود 9.7 ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت برسد. نورپردازی بک لایت سفید روی دکمههای کنترلی سیستم اطلاعات سرگرمی و تهویه مطبوع کار کردن با آنها را بسیار ساده و راحت کرده است. جتا VS7 فضای باری برابر با ۵۳۶ لیتر داشته و با تا کردن صندلیهای عقب میتوان این عدد را بالاتر هم برد.
از مطالب این وبسایت میتوانید برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع استفادهنمایید. تمامی حقوق این وبسایت به شرکت پارسانوآورانسامانایرانیان تعلق دارد. تکنولوژیهای ایمنی استاندارد ارائه شده روی این خودرو شامل کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک است. در تریمهای بالاتر، موارد اضافی مانند رادار نقطه کور، هشدار ترافیک عقب و حسگرهای کمکی پارک وجود دارند. امکانات رفاهی جتا وی اس 5 به نحوی است که تجربه رانندگی را لذتبخش و راحت میسازد.
بهطورکلی، جتا VS7 با ترکیب عناصر مدرن و کلاسیک، یک SUV زیبا و جذاب محسوب میشود. با استفاده از شرایط فروش اقساطی ماموت خودرو، این ماشین را بدون پرداخت هزینه اولیه بالا، خریداری کنید. شرکت ماموت خودرو در پاییز سال 1403 اقدام به فروش مدل جدیدی از این خودرو با نام نیو جتا VS7 در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی کرد. نیو جتا VS7 نسبت به مدل 2023 تفاوت هایی جزئی در حد برخی امکانات رفاهی و تغییرات ظاهری را دارد. این روش خرید برای خریداران جذاب است، زیرا امکان پرداخت تدریجی مبلغ خودرو را فراهم میکند. با پرداخت یک بیعانه، خریدار میتواند خودرو جتا وی اس 7 را تحویل بگیرد و مابقی مبلغ را در اقساط مشخصشده پرداخت کند.
جتا VS7 یک کراساوور کوچک شهری به حساب میآید که نسخه بزرگتر و مجهزتر برادر خود یعنی جتا VS5 است. این خودرو از مشخصات فنی مشابهی نسبت به جتا VS5 بهرهمند است، با این حال ابعاد بزرگتر آن سبب خواهد شد تا جتا VS7 را یک کراساوور خانوادگی قلمداد کنیم. جتا VS7 در حال حاضر پرچمدار محصولات این برند نیز محسوب میشود و به رقیب جدی کراساوورهای چینی همرده در بازار ایران تبدیل خواهد شد.
با توجه به اینکه VS7 در واقع نسخه بازار چین فولکس تیگوان است، می توان گفت این خودرو ارزش کاملا بالاتری از رقبای چینی خود برای خرید دارد. جتا VS7 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی بهره می برد. نکتهی جالب برای جتا VS7، ابعاد مشابه چری تیگو ۸ با تجهیزات فنی نزدیک به چری تیگو ۷ پرو است.
جتا VA3 در زمینه طراحی کابین نسبت به نسخه فیس لیفت شده فولکسواگن جتا تفاوت دارد. اما به طور کلی، کابین این خودرو کمی نسبت به فولکسواگن جتا قدیمیتر و کهنهتر به نظر میرسد. با این وجود، به عنوان یک سدان اقتصادی و با توجه به نیاز بازار ایران به چنین خودرویی، نمیتوان آن را نکوهش کرد. جتا یکی از زیرمجموعههای گروه فولکسواگن است که در چین با همکاری FAW محصولاتی را برای بازار چین تولید میکند. جتا VS7 نیز یکی از محصولات این کمپانی چینی است که از پلتفرم و پیشرانه فولکس استفاده میکند.
صندلیها نیز روکش چرم مصنوعی دارند و فرمان خودرو از نوع دیکات در نظر گرفته شده است. فاصله بین دو محور جتا VS5 نیز 2630 میلیمتر عنوان شده است که این کراساوور را به انتخابی مناسب برای خانوادههای کوچک تبدیل میکند. به واسطه طول محوری ۲۷۳۰ میلیمتری، شاهد فضای وسیعی در صندلیهای ردیف عقب هستیم که باعث میشود خانوادههای پرجمعیت و همچنین افراد بلندقد از کابین این خودرو بسیار رضایت داشته باشند. علاوه بر این، گفته شده که مدلهای هفت نفره جتا VS7 نیز روی خط تولید قرار دارد که با اضافه شدن دو صندلی در قسمت محفظه بار، فضای مناسبی برای کودکان به وجود آمده است. جتا VS7 طراحی کاملا غربی ای داشته و ظاهر آن هیچ شباهتی به دیگر خودرو های ساخت چین ندارد.
در حالی که کیفیت پلاستیک به کار رفته داخل کابین معمولی است، ولی به طور کلی کابین جتا VS7 حس و حال لوکسی دارد. خودروی جتا VS7 روی پلت فرم MQB فولکس واگن ساخته شده و ۴۶۲۴ میلیمتر طول، ۱۸۴۱ میلیمتر عرض، ۱۶۴۴ میلیمتر ارتفاع و ۲۷۳۰ میلیمتر فاصله بین دو محور دارد. سیستم تعلیق خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع چند میلهای است. جتا وی اس 5 با داشتن ابعادی کوچکتر و وزنی حدود 100 کیلوگرم کمتر از جتا VS7، شتاب بهتری را ارائه میدهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این خودرو حدود 9.5 ثانیه طول میکشد و حداکثر سرعت آن 175 کیلومتر در ساعت است.
سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز اضطراری و سیستم کمک به حرکت در سربالایی از جمله سیستمهای ایمنی این خودرو هستند. علاوه بر طراحی لوگو J، چراغهای دیلایت در جلو و عقب خودرو به شکل حرف Y طراحی شدهاند تا نمای جلو و عقب خودرو با یکدیگر تناسب داشته باشند. رینگهای خودرو در نمونه تست رنگ دودی داشتند که این مساله به تقویت حس اسپرت خودرو کمک کرده است. سبک طراحی چراغهای عقب جتا VS7 برخلاف سایر قسمتها به خودروهای آسیایی از جمله نسل قبلی محصولات هیوندای شباهت دارد. این خودرو در نمای جانبی نیز بسیار کشیده است و بیش از آن که به کراساوور شباهت داشته باشد، به خودروهای استیشن واگن شباهت دارد. در مجموع میتوان گفت که طراحی جتا VS7 ساده، منظم و شکیل است و میتواند مورد پسند اکثر مخاطبان قرار گیرد.
جتا VS5 در واقع همان سئات آتکا است و تفاوت چشمگیری در طراحی آن ها مشاهده نمیشود. این خودرو به هیچ عنوان طراحی شبیه به سایر خودرو های چینی نداشته و بیشتر به یک خودرو اروپایی شباهت دارد. در طراحی بخش جلوی خودرو، چراغها، ترکیب آنها با جلوپنجره، مشبک کردن جلوپنجره و ورودی هوای سپر به طور زیبا و هماهنگ اجرا شدهاند و خودرو از دور احساس اروپایی بودن را القا میکند. طرح کلی کابین جتا VS5 از دو رنگ مشکی و نقرهای تشکیل شده است که در ترکیب با یکدیگر ظاهر زیبایی را شکل دادهاند.
جتا VS5 از یک موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری توربو TSi متعلق به گروه فولکس بهره می برد که با کد EA211 شناخته می شود. این موتور می تواند حداکثر 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو خودرو منتقل می کند. در تست شتاب جتا VS5 توسط Car.ir، شتاب 0 تا 100 این خودرو 10.37 ثانیه بدست آمد. جتا VA3 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل و ترمز های دیسکی بهره می برد.
فولکس واگن که بعد از عرضه محصولاتی مثل تیگوان، پاسات و گلف دیگر فعالیتی در بازار ایران نداشت، این بار با 3 محصول جدید برگشته است. خودرو جتا VS7 که محصول مشترک کمپانی فاو (FAW) و ولکس واگن آلمان میباشد، یک خودروی کراس اوور سایز متوسط میباشد که باز هم توسط کمپانی خودرو سازی ماموت وارد ایران میشود. فولکس واگن جتا وی اس 7 مجموعه کاملی از امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی را به نمایش میگذارد.
تحویل جتا vs7 توسط سپند خودرو به صورت آنی و در زمان عقد قرارداد بوده و هیچ گونه تحویل مدت دار و ثبت نامی جز فعالیت این شرکت نیست. همچنین یکی از ویژگیهای اصلی خودروهای خانوادگی، فضای صندوق عقب آنهاست که جتا VS7 هم نیز ظرفیت قابل قبولی دارد و میتواند نیازهای مسافرتی یک خانواده ۵ نفره را به برآورده کند. صندلیهای راحت و حجیم با پوشش چرم، سقف پانورامیک، صندوق عقب جادار و فضای بسیار خوب برای ۴ سرنشین بلند قد، نکات مثبت برای جتا VS7 هستند. کابین این خودرو با تریم دورنگ و صندلیهای چرمی مصنوعی، محیطی شیک و لوکس را به نمایش میگذارد.
با وجود اینکه در سراسر کابین از پلاستیک های خشک و پارچه معمولی استفاده شده، با این حال این خودرو کیفیت ساخت و مونتاژ بسیار بالایی دارد و می توان روی عمر بالای قطعات کابین این خودرو حساب باز کرد. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
این خودرو در دسته کراس اوورهای اقتصادی قرار دارد و از نشان مشترک گروه FAW چین و فولکس واگن آلمان بهره میبرد. برند جتا که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، حاصل همکاری بین این دو شرکت است و هدف آن تولید خودروهایی اقتصادی با مشخصات فنی و کیفیت قابل قبول است. برند جتا براساس نام فولکس واگن جتا شکل گرفته است، خودرویی محبوب و پرفروش در چین که دو نسل آن در این کشور به تولید رسیدهاند. فولکس واگن پس از مشاهده محبوبیت خودروهای اقتصادیاش در چین، تصمیم گرفت تا کسب و کار خود را در این کشور توسعه دهد.
در نیو جتا VS5 نمایشگر بزرگ تر شده و به روزرسانی آن باعث شده دسترسی های بهتری را به سیستم مولتی مدیا داشته باشیم. پنل تهویه هم در نسخه جدید بصورت کامل دیجیتالی شده و کیفیت تصویر دوربین ۳۶۰ درجه هم بهتر از قبل شده است. نکته جالب توجه دیگر در کابین جتا VS7، استفاده از پنل تهویه مطبوع لمسی و کاملا کاربردی است! برخلاف دیگر خودرو های چینی موجود در بازار که کارکردن با پنل تهویه مطبوع لمسی آن ها بسیار آزاردهنده است، جتا VS7 این موضوع را با طراحی هوشمندانه و کیفیت بالا تبدیل به نقطه قوت خود کرده. با ورود به کابین خودرو نیز کاملا متوجه سبک طراحی فولکس واگنی این خودرو می شویم، به طوری که در صورت جایگزین کردن لوگوی جتا با فولکس، به سختی می توان متوجه تفاوت ها شد. کابین VS7 فضای با کیفیتی دارد که در کنار طراحی اروپایی، احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند.
فاصله بین دو محور جتا VS5 نیز 2630 میلیمتر است که فضای خوبی را برای سرنشینان فراهم میکند. فضای بار این خودرو نیز جادار است و با خواباندن صندلیهای عقب، این فضا بیشتر میشود. جتا VS7 به خودی خود مورد تست ایمنی قرار نگرفته، اما به توجه به یکسان بودن این خودرو با فولکس تیگوان می توان اعتبار تیگوان (5 ستاره ایمنی یورو انکپ) را به VS7 نیز داد.
در بخش عقب، چراغهای درازتر بوده و بخش بزرگی از در عقب را به خود اختصاص دادهاند. به طور کلی، شاید ظاهر جتا VS7 خیلی مدرن نباشد، ولی طراحی محافظه کارانه آن به گونهای است که به سختی میتوانید کسی را پیدا کنید که طراحی آن را دوست نداشته باشد. در بخش جلو، جلوپنجره کرومی خودرو به زیبایی هرچه تمام لوگوی ذوزنقهای جتا را داخل خود جای داده است. چراغهای جلو باریک در کنار چراغهای دیلایت L شکل طراحی این قسمت را تکمیل میکنند. زیر آنها شاهد یک سپر زیبا که چراغهای مه شکن و سنسورهای مختلف را داخل خود جای داده هستیم.
در این بازار، جتا وی اس 7 (jetta vs7) با طراحی زیبا، امکانات پیشرفته، عملکرد قوی و امنیت بالا، توجه بسیاری از مصرفکنندگان را به خود جلب کرده است. حداقل در حال حاضر نه، ماموت خودرو آن را در نسخه دیفرانسیل جلو روانه بازار ایران خواهد کرد. جتا VS7 در بازار به شدت رو به رشد کراس اوورهای ایران رقبای بسیار زیادی را پیش روی خود میبیند.
این خودرو از پلتفرم MQB-A2 گروه فولکس استفاده می کند که مشترک با خودرو هایی نظیر فولکس واگن تیگوان، سئات تاراکو و اشکودا کودیاک است. حدود ۴۰ درصد سهام این مجموعه به فولکس واگن تعلق دارد و ۶۰ درصد تحت مالکیت فاو چین است. بسیاری از خودروهای پرفروش فولکسواگن و آئودی و اشکودا برای بازار آسیا، توسط گروه خودروسازی فاو –فولکس واگن در چین تولید میشوند. از سال ۲۰۱۱ تا کنون، سالانه حدود ۱/۲ میلیون خودرو توسط این مجموعه تولید شده است. در حال حاضر این خودرو، توسط نمایندگان ماموت خودرو از جمله شهرک اتومبیل گودرزی بهشکل نقدی و قسطی ارائه میشود. شهرک اتومبیل گودرزی علاوهبر ارائه این خودرو، خدمات دیگری مانند معاینات فنی، خدمات پس فروش و تعمیرات را نیز برعهده میگیرد.
این خودرو در زمینه امکانات رفاهی و همچنین مشخصات فنی عملکرد قابل قبولی را به اجرا میگذارد، با این حال نباید انتظار یک خودرو پر زرق و برق را از محصول اقتصادی فولکس واگن داشته باشید. فولکس واگن جتا وی اس 7 با طراحی بیرونی جذاب و مدرن، بلافاصله توجهها را به خود جلب میکند. خطوط شیبدار و ظاهر قدرتمند این خودرو احساس اعتمادبهنفس و اقتدار را به راننده منتقل میکند. نمای جلویی خودرو با جلوپنجره بزرگ ششضلعی و چراغهای LED پر نور ساخته شده است که به آن جلوهای متمایز میبخشد. رینگهای 18 اینچی آلومینیومی و جزئیات کرومی نیز به زیبایی و جذابیت این کراساوور افزودهاند.
شرکت ماموت خودرو در پاییز سال 1403 اقدام به فروش مدل جدیدی از این خودرو با نام نیو جتا VS5 در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی کرد. نیو جتا VS5 نسبت به مدل 2023 تفاوت هایی جزئی در حد برخی امکانات رفاهی و تغییرات ظاهری را دارد. جتا VS7 به سیستم ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) مجهز است که به کنترل بهتر خودرو در شرایط مختلف کمک میکنند. سیستمهای کمکی راننده مانند هشدار خروج از خط، هشدار برخورد جلو و ترمز اضطراری خودکار، ایمنی بیشتری را فراهم میآورند. همچنین این خودرو به کیسههای هوا برای راننده و سرنشینان جلو، کیسههای هوای جانبی و پردهای مجهز است که در صورت وقوع تصادف، از آسیبهای جدی جلوگیری میکنند.
از لحاظ کیفیت متریال نمیتوان فضای داخلی VS7 را با کابین محصولات لوکس چینی مقایسه کرد؛ زیرا پلاستیکهای خشک با سطح کیفی متوسط، ماده اصلی تشکیل دهنده ادوات کابین این خودرو است. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. ابعاد جتا VS7 شامل طول ۴,۶۲۴ میلیمتر، عرض ۱,۸۴۱ میلیمتر، ارتفاع ۱,۶۳۳ میلیمتر و فاصله محوری ۲,۷۳۰ میلیمتر است. این خودرو از نظر، طول و عرض و فاصله محوری، اندازه بیشتری نسبت به فولکس واگن تیگوان موجود در ایران دارد. ابعاد جتا VS7نزدیک به فونیکس تیگو ۸ مدیران خودرو است؛ اما با ارتفاع سقف کمتر.
جتا VS7 اتوماتیک با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر، ۱۴۲۵ کیلوگرم وزن دارد. این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه زمان میبرد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. تنها پیشرانهی ارائه شده برای VS7، موتور ۱/۴ لیتر توربوشارژ تحت لیسانس فولکس واگن است. پیشتر اشاره شد که پیشرانه و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعتهی این خودروی چینی، روی بسیاری از محصولات با برند آلمانی، شامل فولکس جتا و آئودی Q3 استفاده میشود.
ادوات پلاستیکی سیاهرنگ نیز به وضوح، بخش بزرگی از سپر، جلوپنجره و رکابها را پوشاندهاند. برخلاف انتظار، طراحی بدنه و نمای بیرونی جتا VS7 شباهت چندانی به فولکس واگن تیگوان یا اشکودیا کودیاک ندارد. جتا VS7 براساس پلتفرم MQB فولکس واگن توسعه یافته که برای توسعه اشکودا کاروک یا نسل پیشین فولکس واگن تیگوان نیز مورد استفاده قرار گرفته است. سیستم انتقال قدرت در جتا VS7 به صورت دیفرانسیل جلو عمل میکند، بنابراین این خودرو قابلیت عبور از مسیرهای خارج جادهای را نخواهد داشت. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است. شما میتوانید این اتومبیل را از شهرک اتومبیل گودرزی، یکی از بزرگترین و معروفترین نمایندگان ماموت خودرو بخرید.
برای دریافت مشاوره از طریق راههای ارتباطی قرار داده شده در همین سایت، اقدام کنید. خودرو جتا VS7 جلو پنجره بزرگ و کرومی به همراه چراغهای LED باریک و شیک، در نمای جلویی خودرو دارد. خطوط دینامیک بدنه که از جلو به عقب امتداد دارند، به خودرو حالتی اسپرت میدهند. رینگهای آلومینیومی با طراحی خاص و ابعاد مناسب، زیبایی و استحکام خودرو را افزایش میدهند.
این خودرو از زبان طراحی مخصوص کمپانی جتا بهره می برد که امضای آن در فرم چراغ های جلو و عقب مشخص است. کابین جتا VS7 نیز همانند ظاهر خارجی آن، طراحی ساده و منظمی دارد که مطلوب اکثریت مشتریان قرار خواهد گرفت. پنل ابزار خودرو از نوع دیجیتالی است و نمایشگر بزرگی نیز برای سیستم چندرسانهای در نظر گرفته شده است. بازار خودروهای SUV امروزه یکی از پویاترین و رقابتیترین بازارها در صنعت خودروسازی است.
دریچههای تهویه مطبوع روی هم در کنار سیستم مالتی مدیا قرار دارند و کنترلرهای سیستم تهویه بهصورت فیزیکی طراحی شدهاند. ماموت خودرو نسخه لو آپشن جتا VA3 را برای معرفی در اختیار خبرنگاران قرار داد. طراحی داخلی جتا VS7 ترکیبی از راحتی، کارایی و زیبایی را به سرنشینان ارائه میدهد. داشبورد با نمایشگر لمسی بزرگ و سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته، در مرکز قرار گرفته و دسترسی آسان به امکانات مختلف را فراهم میکند. مواد با کیفیت بالا در ساخت صندلیها و پوششهای داخلی استفاده شده که احساس لوکس بودن را به سرنشینان منتقل میکند. زیر کاپوت جتا VS5، پیشرانه 1.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر از برند فولکس واگن قرار دارد.
فرم کلی ادوات داشبورد و المانهای اتاق جتا VS7، ساده به نظر میرسد؛ اما به لطف نمایشگرهای دیجیتا بزرگ، عامهپسند است. طراحی تودریها، فرمان و کلیدهای نزدیک دستهدنده، جذابیت دارد اما نصب خروجی هوای مرکزی در نزدیکی مانیتور لمسی، چشم بیننده را آزار میدهد. برای کسانی که به دنبال کیفیت سواری یک خودروی به روز اروپایی هستند ولی نمیخواهند پول زیادی بابت خرید آن خرج کنند، بدون شک جتا VS7 گزینه بسیار جذابی خواهد بود.
این خودرو با طراحی مدرن و امکانات متنوع از جمله سیستمهای پیشرفتهای مانند نمایشگر لمسی بزرگ، سیستم ناوبری و امکانات ایمنی بهروز مانند ترمز اضطراری و سیستم کنترل پایداری عرضه میشود. موتور جتا VS7 قدرت و کارایی مناسب دارد و با مصرف سوخت اقتصادی به گزینهای جذاب برای خریداران خودروهای شهری و خانوادگی تبدیل شده است. جتا VS7 یک کراساوور کوچک شهری است که رقبای بسیاری را در این پیش روی خود میبیند. فونیکس تیگو 7 پرو، کی ام سی K7، لاماری ایما، فردا T5 و حتی فونیکس FX برخی از رقبای پر تعداد این خودرو را تشکیل میدهند.
از نظر پرفورمنس نیز گرچه خودرو پاسخگوی اکثریت نیازهای شما خواهد بود، ولی رقبای این خودرو عملکرد بهتری در این بخش دارند. گرچه شاهد ارائه آپشنها و تجهیزات خوبی روی جتا VS7 هستیم، ولی برخی رقبای هم قیمت آن امکانات و آپشنهای بیشتری دارند. با ترکیب ویژگیهای ایمنی غیرفعال و فعال و اطمینانی که مهندسی فولکس واگن ایجاد میکند، VS7 سطح فوقالعاده بالایی از ایمنی را برای خانوادهها در جاده فراهم میکند. متریال به کار رفته در کابین، بیشتر از پلاستیک خشک است، اما نسبت به بسیاری از خودروهای اقتصادی دیگر کیفیت بالاتری دارد. در مجموع، کابین جتا VS5 طراحی هماهنگ و مناسبی دارد که تجربه رانندگی راحت و مطلوبی را فراهم میکند. با وجود شباهت های فراوان کابین جتا VS5 به سئات آتکا 2023، تفاوتهای جزئی نیز در آن مشاهده میشود.
در نمای پشتی نیز همه چیز به سبک سئات آتکا اصلی طراحی شده است، اما باید اشاره کرد که قالب چراغهای جلو، مشبک کردن جلوپنجره، قالب و گرافیک چراغهای عقب در جتا VS5 کمی نسبت به سئات آتکا تغییر کرده است. همچنین، لوگوی J در قسمت جلو و عقب نصب شده است که حرف اول نام برند Jetta را نشان میدهد. نمونه آزمایشی جتا VA3 که توسط ماموت خودرو برای تست در اختیار ما قرار گرفت به 2 ایربگ برای سرنشینان جلو و جانبی های جلو مجهز بود. با این حال به نظر می رسد که ممکن است در زمان واردات، نسخه 6 ایربگ این خودرو وارد ایران شود. جتا VA3 به تنهایی مورد تست ایمنی قرار نگرفته، اما به توجه به یکسان بودن این خودرو با فولکس جتا اصلی می توان اعتبار فولکس جتا (5 ستاره ایمنی یورو انکپ) را به حساب VA3 نیز واریز کرد.
همچنین شما میتوانید از طریق تماس با نمایندگی ماموت خودرو شهرک اتومبیل گودرزی، از آخرین شرایط فروش این خودرو مطلع شوید. البته این شباهت بیدلیل نیست، چرا که هر دو خودرو براساس یک پلتفرم توسعه یافتهاند. همانند تیگوان در قسمت پایین جتا VS5 نیز نوارهای پلاستیکی مشکی رنگ به کار رفته است تا ضربات وارده خسارت کمتری به قطعات بدنه وارد کنند. چراغها از ترکیب خطوط تیز و منحنی تشکیل شدهاند و به محصولات دیگر فاو شبیه هستند. برای مثال اگر هایما S5 را کنار جتا VS5 بگذارید، متوجه شباهت بین این خودروها در بخش نمای عقب خواهید شد.
دیدگاهتان را بنویسید