مقایسه پژو 405 glx با ساینا

ماشین ساینا بررسی مشخصات فنی ساینا

با این حال بسیاری از مشتریان هنوز هم استایل نسبتا ساده‌تر پژو ۴۰۵ را به چهره بزک‌شده ساینا ترجیح می‌دهند. از لحاظ سیستم تعلیق نیز این دو خودرو به گونه‌ای طراحی شدند که نسبتا خشک به نظر می‌رسند و به همین دلیل کوبش‌های شدید هنگام رانندگی باعث آزار سرنشینان خواهد شد. البته برخی از مالکان از سواری و عملکرد سیستم تعلیق پژو 405 نسبت به ساینا رضایت بیشتری دارند. ترمزهای این دو خودرو نیز در سطح معمولی قرار داشته و می‌توانند خودرو را در سرعت‌های بالا متوقف کنند. پژو ۴۰۵ بعدها با ارائه یک فیس لیفت دیگر که به نام پژو ۴۰۵ SLX ، سعی کرده است ظاهری متفاوت و جوان را به این خودرو بدهد.

خودروهای چینی مثل دیگر محصولات چشم‌بادامی‌ها در کشور ما مورد توجه مردم قرارگرفته است. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. ابعاد خودرو ساینا برای علاقمندان به این ماشین، در جدول زیر قابل مشاهده است.

پژو 405 اس ال ایکس و ساینا ای ایکس به عنوان دو خودرو اقتصادی داخلی بازار ایران محسوب می‌شوند که طی سال‌های اخیر توانستند آمار فروش بالایی را به ثبت برسانند. از این رو مشتریان هنگام خرید خودرو و انتخاب میان پژو 405 و ساینا با مشکل مواجه می‌شوند. در همین راستا قصد داریم پژو 405 و ساینا را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهیم. پژو 405 -خودرویی است که در سال 1988 عنوان بهترین خودرو را در اروپا داشته است و به دلیل مصرف سوخت پایین و قیمت مناسب از خودروهای محبوب ایرانیان بوده و هست. اولی قطع واردات خودرو و محدود شدن بازار خودرو و مسئله دوم عرضه نمودن بهتر جی ال ایکس بود.

اما کابین و صندوق عقب آن کوچکتر است و نمی‌تواند اتومبیل بهتری برای خانواده‌های پرجمعیت‌تر باشد. ضما قبل از خرید خودرو حتما از خدمات کارشناسی خودرو استافده نموده تا ریسک خرید خود را کاهش دهید. در مقایسه پژو ۴۰۵ و ساینا از نظر طراحی، پژو ۴۰۵ با طراحی کلاسیک و ساده‌ای که دارد، تجربه‌ای آشنا برای خریداران ایرانی فراهم می‌آورد. زمانی که تیبا وارد بازار ایران شد، با انتقادات فراوانی در طراحی بدنه رو به رو شد. سایپا با انجام تغییراتی در ظاهر این خودرو سعی کرده است پاسخ مناسبی به منتقدان بدهد. ای خودرو فیس لیفت پژو 405 می باشد که در اروپا با نام پژو 406 عرضه شده است.

نمونه اتوماتیک ماشین ساینا هم در زمان عرضه به عنوان ارزان‌ترین گزینه اتومات موجود در بازار شناخته می‌شد و با وجود تمامی ضعف‌هایی که داشت، توانست با استقبال خوبی از طرف افرادی که به دنبال خودرو دنده اتوماتیک بودند مواجه شود. رنو تندر 90 یکی از خودرو های پر فروش بازار که موفقیت خود را به دلیل کیفیت و سواری خوب خود دارد رنو تندر 90 است که توسط ایران خودرو و پارس خودرو عرضه می شود. لوگان ، ال 90 و تندر 90 نام هایی است که به این خودروی پر طرفدار گفته میشود. سمند LX -یکی دیگر از تیپ های پر طرفدار از سری خودروی سمند است که در سال 1383 تولید شد. گروه صنعتی ایران خودرو پژو 405 اس ال ایکس را به عنوان فیس لیفت مدل جی ال ایکس به بازار ایران عرضه کرد و تنها عضو خانواده Peugeot 405 بوده که همچنان در بازار ایران حضور فعالی دارد.

همانطور که گفته شد، ماشین ساینا به عنوان نسخه فیس لیفت تیبا راهی بازار شد، اما میزان تغییرات قطعات مختلف میان این دو به حدی بوده که بسیاری افراد، این محصول را به عنوان یک خودرو جدید پذیرفتند. اگر به قطعات مختلف بدنه ساینا دقت کنید متوجه می‌شوید که اکثر قسمت‌ها در قیاس با تیبا پیشرفت محسوسی را تجربه کرده‌اند. مثلاً عرض کم بدنه سایپا ساینا و فرم تخم مرغی سقف با خشونت دماغه و خطوط شکسته بکار رفته هم‌خوانی چندانی ندارند و برخی قسمت‌های پلاستیکی سپر، بیشتر به محصولات اسپرت دست‌ساز (و نه کارخانه‌ای) شباهت پیدا کرده است. با این حال با در نظر گرفتن اختلاف قیمت جزئی که این خودرو با تیبا دارد و پذیرفتن این واقعیت که در این رده قیمتی، رقیب قدری در بازار ایران حضور ندارد، می‌توان به طراحی ماشین ساینا نمره قبولی را اعطا کرد. ساینا نیز به عنوان نسخه فیس لیفت تیبا در نمای جلو و عقب کاملا تغییر پیدا کرده و می‌توان گفت از Peugeot 405 اس ال ایکس به‌روزتر به نظر می‌رسد، اما در بازار همچنان بسیاری از مشتریان ظاهر ساده پژو 405 را نسبت به ساینا جذاب‌تر می‌دانند.

در باب نتیجه‌گیری و جمع‌بندی مقاله مقایسه پژو ۴۰۵ و ساینا هم باید گفت که بسته به نیاز و نوع سلیقه مشتری، هر یک از این دو سدان شهری می‌تواند خودرویی مناسب و تا حدودی کم استهلاک برای اقشار با درآمد پایین‌تر باشد. در این میان اگر خانواده پرجمعیتی دارید توصیه می‌کنیم پژو ۴۰۵ اس ال ایکس را انتخاب کنید. چراکه این خودرو کابین جادار و صندوق عقب بسیار بزرگی را ارائه می‌دهد و برای مسافرت‌های خانوادگی کاملا مناسب‌تر است. با این حال قطعات یدکی پیشرانه آن نسبت به موتور ساینا کمی گران‌تر بوده و در صورت خرابی هزینه بیشتری روی دست مالک خواهد گذاشت.

گیربکس ۵ سرعته دستی این خودرو عملکرد قابل قبولی را در شرایط مختلف فراهم می‌آورد. ساینا نیز با استهلاک کمتر، هزینه تعمیرات کمتر، قیمت قطعات یدکی ارزان‌تر و همچنین طراحی به‌روزتر می‌تواند گزینه مناسبی برای مشتریان باشد. البته کابین و صندوق بار آن محدود بوده و برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه مناسبی نخواهد بود.

اوضاع کابین هر دو خودرو چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ کیفیت متریال چندان سطح بالا نیست و می‌توان گفت که مشتریان بسته به سلیقه خود می‌توانند نظر مساعدی نسبت به طراحی داخلی یکی از این دو ماشین اقتصادی داشته باشند. ضمنا پلاستیک خشک متریال اصلی تشکیل‌دهنده داشبورد و رودری‌های این خودروهاست که کیفیت چندانی هم ندارد. در سوی دیگر ساینا حضور دارد که نسخه فیس‌لیفت تیبا به‌حساب می‌آید و نمای جلو – عقب آن کاملا عوض شده است و تقریبا زیباتر از پژو ۴۰۵ SLX به نظر می‌رسد. بنابراین اگر بخواهیم تعصب را کنار بگذاریم، مسلما ظاهر ساینا شکیل‌تر از پژو ۴۰۵ احساس می‌شود.

از لحاظ شرایط بازار و رونق خریدوفروش می‌توان گفت که وضعیت پژو ۴۰۵ SLX و ساینا EX دنده‌ای کاملا گرم و پرحرارت دنبال می‌شود و مشتریان خودروهای نسبتا ارزان‌قیمت بازار تمایل زیادی به خرید این دو خودرو دارند. البته ساینا در بخش امکانات رفاهی نسبت به پژو 405 اندکی در وضعیت بهتری قرار دارد؛ چرا که سایپا برای آن سیستم تنظیم تهویه دیجیتال و شیشه‌های بالابر برقی عقب در نظر گرفته است. در مقایسه این دو خودرو از نظر ایمنی، هر دو خودرو به تجهیزات پایه‌ای ایمنی مجهز هستند.

به طور کلی انتخاب میان پژو 405 و ساینا در بخش طراحی به سلیقه افراد بستگی دارد. سایپا در هنگام معرفی تیبا از این خودرو به عنوان یک ماشین بسیار متفاوت از تیبا یاد کرد. البته ظاهر این خودرو به نسبت تیبا بسیار زیبا و شکیل‌تر است اما از نظر قدرت موتور و مشخصات فنی تفاوت زیادی با تیبا ندارد. سایپا این ماشین را در تعداد محدودی تولید می‌کند و به دلیل اینکه ظاهری متفاوت‌تر از تیبا دارد، بیشتر مورد توجه قشر جوان قرارگرفته است. می‌توانیم بگوییم مقایسه بین ۴۰۵ و ساینا مقایسه اتومبیل‌های با تجربه و جوان است. اجازه دهید با یکدیگر از ظاهر این دو خودرو شروع کنیم و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

قاعدتا هیچکدام از ما آپشن رفاهی خارق‌العاده‌ای را در این سطح از محصولات ایران خودرو و سایپا انتظار نداریم. آینه‌های جانبی برقی، رادیوپخش با USB و شیشه‌های برقی جلو تنها امکانات رفاهی مشترک این دو خودرو هستند. پژو ۴۰۵ SLX به عنوان نسخه فیس‌لیفت مدل GLX وارد بازار ایران شد و در حال حاضر با برچسب تنها عضو خانواده پژو ۴۰۵ همچنان به تداوم حضور خود در بازار کشور ادامه می‌دهد. با توجه به آنکه بدنه این خودرو حدود بیش از ۳۰ سال پیش طراحی شده است، بنابراین درمجموع نمی‌توان المان‌های چندان مدرن و جذاب مطابق سلیقه‌های امروزی را در آن مشاهده کرد. پژو ۴۰۵ SLX و ساینا EX دو خودرو اقتصادی تولید داخل هستند که از بسیاری جهات رقیب هم محسوب می‌شوند و قطعا برخی مشتریان در خرید یکی از این دو مدل دچار سردرگمی خواهند شد.

پژو ۴۰۵ به‌عنوان یکی از کهنه‌کاران صنعت خودروسازی ایران نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که از سال ۱۳۶۹ وارد بازار ایران شد و همچنان با قدرت در حال تولید شدن است! البته صنعت خودروسازی ایران به‌نوعی به پژو ۴۰۵ مدیون است چراکه خودروهای فراوانی همچون پژو پارس، پژو RD، سمند و حتی دنا بر اساس آن ساخته‌شده‌اند. خودرویی که قصد مقایسهٔ آن را داریم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ ۴۰۵ یعنی SLX است که با تجهیز به پیشرانهٔ نسبتاً جدید TU5 هنوز هم در بازار خودروی محدود ایران برای اقشار کم‌درآمد گزینهٔ مناسبی محسوب می‌شود. این خودرو که به‌تازگی وارد بازار شده فقط در ظاهر و داخل با تیبا متفاوت است و ازلحاظ فنی و تجهیزات هیچ فرقی با تیبا ندارد.

از این رو پژو 405 برای خانواده‌های پرجمعیت که به دنبال راحتی بیشتری هستند گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود. هرچند ساینا نسبت به خودروهای هم‌رده از فضای داخلی مناسبی بهره می‌برد، اما قابل مقایسه با 405 نیست. پژو ۴۰۵ یکی از مسن‌ترین خودروهای ایران خودروست و در سال ۱۳۶۹ برای اولین بار پژو ۴۰۵ وارد بازار ایران شد. به دلیل قیمت مناسب و امکانات خوب این اتومبیل در طی ۳۰ سال گذشته همیشه یکی از محبوب‌ترین خودروهای  ایران بوده است. در اینجا نیازی به بررسی طراحی خارجی پژو ۴۰۵ نیست زیرا آن‌قدر این سال‌ها در کوچه و خیابان این خودرو را دیده‌ایم که تقریباً همه با آن آشنا هستیم. البته ایران‌خودرو پس از فیس لیفت موفق پژو پارس که بر روی ۴۰۵ انجام گرفت بار دیگر نیز این خودرو را مورد فیس لیفت قرار داد تا بلکه چهرهٔ پیر و فرتوت آن را کمی جوان‌تر کند.

صندوق عقب پژو ۴۰۵ هم وسیع‌تر است؛ چراکه می‌تواند ۴۷۰ لیتر اسباب وسایل را درون خود جا دهد. این در حالی است که درون صندوق عقب ساینا تنها حدود 370 لیتر فضا یافت می‌شود. بنابراین درمجموع کابین پژو ۴۰۵ بهتر می‌تواند پاسخگوی نیازهای خانوادگی باشد. در مقایسه ماشین ساینا با پژو 405 ایران خودرو، می‌توان فهمید که رقیب ایران خودرویی از قدرت موتوری بالاتر، فضای جادارتر و همچنین راحتی سواری بیشتری بهره می‌برد. البته لازم به‌ذکر است که پیشرانه استفاده شده روی پژو 405 همان موتور معروف XU7 بوده که حساسیت بالایی به دمای آب دارد. این موتور به واشر زدن، خصوصاً در هوای گرم تابستان معروف است و به صورت کلی، هزینه نگهداری بالاتری نسبت به پیشرانه M15 دارد.

این پیشرانهٔ ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشته و صفر تا صد آن بیش از ۱۳ ثانیه است. ساینا از همان موتوری استفاده می‌کند که پیش‌تر سایپا آن را در تیبا تست کرده بود. از نظر مقایسه پژو 405 و ساینا در بحث ایمنی، اگرچه کارنامه ایمنی این دو محصول برای ما چندان روشن نیست، اما اگر نگاهی به وضعیت عمومی خودروهای داخلی بیندازیم، مسلما نمی‌توانیم امید چندانی به میزان امنیت ساینا و پژو ۴۰۵ داشته باشیم. از لحاظ امکانات ایمنی هم به جز تجهیزات استانداردی همچون دو کیسه هوا، ترمزهای ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، امکانات شاخص و مدرن دیگری برای پژو ۴۰۵ اس ال ایکس و ساینا EX دنده‌ای در نظر گرفته نشده است.

پژو ۴۰۵ در مدل‌های جدیدتری که به بازار عرضه کرده است، سعی کرده حداقل در طراحی داخلی کمی متفاوت باشد. استفاده از یک داشبورد جدید که جنس آن خشک و سخت است، ظاهر جلوی خودرو را زیباتر کرده است. همچنین روکش صندلی‌ها با استفاده از تریم کرم تغییر پیدا کرده و ظاهری زیباتر به این خودرو بخشیده است . پژو 405 و سایپا ساینا، دو خودرویی هستند که هر کدام در دوره زمانی خود محبوبیت خاصی داشته‌اند. با این حال، این دو خودرو از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی تفاوت‌های قابل توجهی دارند. در این مقاله، به مقایسه جامع پژو 405 و ساینا می‌پردازیم تا به شما در انتخاب بهتر کمک کنیم.

پس از آن مدل‌های بسیاری با همکاری شرکت طراحی ایتالیایی پنین فارینا مانند پژو ۵۰۴ عرضه کرد. در زمان بحران مالی، فروش شرکت بسیار کاهش یافت، اما شرکت توانست نجات پیدا کند. در سال ۱۹۳۳ این شرکت مدل پژو ۴۰۲ را روانه بازار کرد که نخستین مدلی بود که سقف آن قابلیت جمع شدن داشت. مصرف سوخت ساینا به صورت ترکیبی حدود 7 لیتری به ازای 100 کیلومتر اعلام شده است، اما در استفاده‌های واقعی، مصرف سوخت این خودرو بین 7.5 لیتر تا 8.8 لیتر بسته به استفاده کاربران و شرایط محیطی خواهد بود. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. پژو 405 در زمان دور زدن به خصوص در مسیرهای باریک از مانورپذیری بهتری بهره می‌برد، اما سیستم فرمان ساینا در این خصوص کمی محدود به نظر می‌رسد؛ به گونه‌ای که در مسیرهای نه چندان تنگ فرایند دور زدن با چند فرمان انجام می‌شود.

پژو 405 و ساینا در بخش طراحی داخلی و کیفیت متریال در سطح مناسبی قرار ندارند و در این بخش نیز انتخاب میان این دو خودروی اقتصادی کاملا سلیقه‌ای است. همچنین متریال اصلی داشبورد و رودری‌ها از پلاستیک خشک بوده و همین موضوع باعث شده کابین این دو خودرو فاقد کیفیت لازم باشد. مصرف سوخت ساینا ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است که نزدیک به خودرو تیبا است. ساینا همان‌طور که در طراحی خارجی نمونه پیشرفته‌تر تیبا است، در طراحی داخلی هم از بردار بزرگ‌ترش پیروی می‌کند. ساینا در دو تریم نقره‌ای و مشکی به بازار عرضه‌شده است که تریم مشکی آن ظاهر جذاب‌تری دارد.

البته ساینا در نسخه S و G یک بار دیگر مورد بازنگری و اصلاحات جزئی قرار گرفته و با چراغ‌های عقب، سپرها و جلوپنجره جدید، مقداری زیباتر و اسپرت‌تر از نمونه اولیه شده است. همچنین اگر به فضای صندوق عقب احتیاج نداشته باشید، می‌توانید نسخه هاچ‌بک خودرو ساینا یا همان کوییک را انتخاب کنید؛ چراکه از نظر هارمونی کلی جذاب‌تر از برادرش از آب درآمده است. انتخاب بین پژو 405 و سایپا ساینا به نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد.

از آنجایی که Peugeot 405 و ساینا دو محصول اقتصادی بازار ایران محسوب می‌شوند، از لحاظ امکانات رفاهی نباید از آنها انتظار زیادی داشت. از امکانات رفاهی مشترک این دو خودرو می‌توان فقط به شیشه‌های برقی جلو، رادیو پخش با یو اس بی و آینه‌های جانبی برقی اشاره کرد. قدیمی بودن خودرو فقط در بخش طراحی آن نیست و هنگام بررسی امکانات رفاهی نیز کاملا قابل مشاهده است. سیستم صوتی، بالابرهای برقی برای شیشه‌های جلو و قفل مرکزی از محدود امکانات رفاهی پژو 405 هستند. پژو 405 از بدنه مستحکم و قدرتمندی برخوردار است که در کنار ترمز‌های ضد قفل ABS و EBD در کنار کیسه هوای سرنشینان مجله خبری خودرو سمند جلو، امنیت خوبی را به وجود می‌آورد.

این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 87 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده از موتور توسط گیربکس 5 دنده دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. ساینا به دلیل وزن کمتر نسبت به پژو 405 برخی اوقات چابک‌تر ظاهر خواهد شد، اما به طور کلی این دو خودرو از لحاظ چابکی در یک سطح قرار دارند.

در این فیس لیفت که بانام ۴۰۵ SLX عرضه شد تغییراتی بسیار جزئی همچون تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، اضافه شدن پروژکتور به سپر جلو و اضافه شدن یک اسپویلر کوچک به لبهٔ درِ صندوق بار انجام‌گرفته است. مدل اتوماتیک خودرو ساینا هم با گزینه‌هایی نظیر جعبه دنده خودکار CVT، فرمان برقی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت و سیستم ورود و استارت بدون کلید راهی بازار شده است. البته برخی از تجهیزات مورد اشاره بسته به سیاست‌های خودروساز در گذر زمان تغییر می‌کنند. مثلاً در ابتدا ساینا در یک تیپ بسیار کم آپشن به نام SX هم تولید می‌شد که عرضه آن از سال 1396 متوقف شد. یا در مثالی دیگر سایپا از سال 1398 نسبت به حذف رینگ‌های آلومینیومی از روی نسخه ساده خود اقدام کرد و هم‌اکنون، تولید ساینا معمولی به کلی متوقف شده است.

از آنجایی که طراحی این خودرو به بیش از 30 سال قبل برمی‌گردد، از لحاظ طراحی یک خودرو مدرن و جذاب محسوب نمی‌شود. ساینا نیز محصول شرکت سایپاست که بر خلاف پژو ۴۰۵ عمر زیادی ندارد و در سال ۱۳۹۴ وارد بازار ایران شده است. در این مقاله از وب‌سایت کارویترین، قصد داریم این دو خودرو را با هم مقایسه کنیم.

پژو ۴۰۵ اس ال ایکس به خاطر بهره‌مندی از موتور ۱۶ سوپاپ TU5 از قوای نسبتا قابل قبولی سود می‌برد و استهلاک فنی آن نسبت به مدل جی ال ایکس مجهز به موتور ۱۸۰۰ سی سی XU7 تا حدودی کاهش پیدا کرده است. همچنین سروصدای پیشرانه کمتر شده و در نتیجه آرامش بیشتری درون کابین این خودرو احساس خواهد شد. موتور TU5 پژو ۴۰۵ قدرتی برابر ۱۰۵ اسب بخار به علاوه ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو می‌رساند. پژو ۴۰۵ از موتور TU5 بهره می‌برد که یکی از محبوب‌ترین موتورهای بازار ایران است.

تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و اضافه شدن پروژکتور به سپر جلویی خودرو از جمله تغییراتی است که ایران‌خودرو بر روی این اتومبیل انجام داده است. اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری درباره خصوصیات ظاهری و فنی این خودرو به دست آورید به صفحه فروش فوری پژو ۴۰۵ صفر مراجعه کنید. اولی از نوع پنج سرعته دستی بوده و دومین مدل، مجهز به جعبه دنده اتوماتیک از نوع ضریب پیوسته یا همان CVT است. مدل دنده‌ای ارزان‌تر، کم مصرف‌تر و مقداری چالاک‌تر است و در عوض، مدل اتوماتیک ضمن ارائه رفاه بالاتر در ترافیک، به نوعی ارزان‌ترین سدان اتوماتیک بازار محسوب می‌شود. ساینا با طراحی مدرن و جوان‌پسند خود، در مقایسه با پژو ۴۰۵، ظاهر جذاب‌تری دارد.

در ادامه خواهیم فهمید که آیا محصول جدید سایپا حریف شیر پیر ایران‌خودرو می‌شود یا نه. ۴۰۵ SLX چند سالی است که با پیشرانهٔ جدیدتر TU5 پژو ۲۰۶ عرضه می‌شود که هرچند در حرکت دادن پیکر سنگین‌تر ۱۱۲۰ کیلوگرمی ۴۰۵ ضعیف‌تر از پیشرانهٔ XU7 عمل می‌کند اما به دلیل مصرف سوخت کمتر بسیاری را مجاب به خریدنش می‌کند. این پیشرانهٔ ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشته و طبق اعلام سازنده، ۴۰۵ SLX را در ۱۳٫۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، ساینا از همان پیشرانهٔ تیبا استفاده می‌کند. البته این نیرو برای کشیدن وزن ۱۰۵۰ کیلوگرمی ساینا نسبتاً کافی بوده و بااینکه شتاب صفرتا صد رسمی آن از سوی سازنده اعلام‌نشده اما اندازه‌گیری‌های غیررسمی عددی در حدود ۱۲ ثانیه را نشان می‌دهد.

بازار خودروی ایران بخصوص در قسمت خودروهای ارزان‌قیمت بسیار محدود است. البته این خودروها فقط ازلحاظ قیمتی باهم شبیه هستند و شاید در یک کلاس نباشند. برای اولین قسمت محصول جدید سایپا یعنی ساینا را در برابر پژو ۴۰۵ SLX قرار داده‌ایم.

در صفحه فروش فوری سایپا، می‌توانید سایر اتومبیل‌های این خودروساز را مشاهده فرمایید و اطلاعات بیشتری کسب کنید. پیشرانه ساینا از نوع چهار سيلندر خطی با کد M15 است که در بهترین حالت می‌تواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند. ساینا به عنوان یک خودرو اقتصادی ارزان قیمت مزیت‌هایی مثل فضای کابین نسبتاً قابل قبول (بزرگ‌تر از خانواده 206) همراه با سواری متوسط، شتاب اولیه کافی و هزینه نگهداری مناسب را به شما ارزانی می‌دارد. همچنین در نسخه‌های فول آپشن (پلاس)، ماشین ساینا به امکانات خوبی تجهیز شده بود که برخی از آنها حتی در خودروهای کمی گران‌تر هم دیده نمی‌شد. در سوی دیگر ساینا طراحی زیباتری دارد و از جهت هزینه تعمیرات و قطعات یدکی، استهلاک کمتری برای مالک خود به دنبال خواهد آورد.

با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. برو از صافکار ها سوال بکن تا روشن بشی که متوجه بشی بدنه ساینا محکم تره. در ضمن ساینا به خصوص s از 405 سالخوره زیباتره اپشن های خیلی خوبی هم داره.405 به مدل پایینش را باید سالی حداقل40تا50میلیون خرجش بکنی، چیزی را که اطلاعاتشو نداری بیهوده نظر نده.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *