از سال ۲۰۱۵(و قبل از آن از ۲۰۱۲ در چین) برند سیتروئن از روی خودروهای خط تولید دیاس برداشته شد و دیاس به عنوان یک برند مستقل به کار ادامه داد. همچنین در این بازه قیمتی می توانید نسخه هاچ بک این خودرو یعنی پژو 206 تیپ 5 آن را تهیه کنید. به عنوان مثال، بسیاری از خودروهای چینی موجود در کشور امکانات زیادی دارند؛ ولی تقریباً قطعات آنها در داخل کشور یافت نمیشود و در صورت نیاز، باید بهصورت سفارشی از کشورهای دیگر تهیه شود. گلایهای که غالباً رانندگان این خودرو دارند، فضای پای ناکافی در بخش عقب خودرو است، مخصوصاً اگر سرنشینان جلو، بخواهند صندلی خودرو را عقبتر ببرند. ارتفاع کم پژو 206 SD از سطح زمین در زمستان و هنگام بارش برف زیاد نیز مشکلساز میشود؛ زیرا سپر آن مدام به برف روی زمین گیر میکند.
با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از حضور این خودرو در کشور ما میگذرد، بسیاری از قطعات آن در داخل تولید میشود. ایران خودرو از اوایل سال 98 سه آپشن «سنسور عقب»، «ترمز دیسکی عقب» و «سی دی پلیر» را از تجهیزات استاندارد تیپ V8 حذف کرد. اضافهکردن صندوق به پژو 206 هاچبک، به دلیل فرم تخممرغی بدنه کار سختی است. اما باید نتیجه کار را ستود؛ چرا که برخلاف برخی پروژههای مشابه، 206 صندوقدار یا همان SD خودروی زیبایی از آب درآمده و جلو و عقب آن کاملاً هماهنگ است. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.
طبق اعلام رسمی شرکت سازنده، شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۷ دندهای معادل ۱۱.۶ ثانیه و شتاب دنا پلاس معمولی نیز حدود ۱۲.۰۳ ثانیه اعلام شده است. البته در عمل باید گفت که شتاب دنا پلاس معمولی کمی بیشتر است و احتمالا به ۱۲.۰۶ ثانیه خواهد رسید. به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، با توجه به نزدیک شدن به سال جدید قیمت سال ۱۴۰۴ محصولات ایران خودرو منتشر شد. در ادامه به بررسی قیمتهای سال آینده محصولات ایران خودرو در بازار میپردازیم. محصولات دیاس در کلاس لوکس تولید میشوند و امکانات سفارشی متنوع دارند. خریدار میتواند مدلهای مختلف چرم ناپا یا آلکانتارا، سیستم صوتی ۶۹۰ وات، نمایشگر روی شیشه (HUD)، چرخهای ۲۱ اینچ، سیستم خودران سطح دو، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ و پنل رنگی پشت فرمان نیز سفارش بدهد.
اوایل دهه هشتاد شمسی بود که شرکت ایران خودرو سبد کوچک محصولات خود را اندکی بزرگتر کرد تا جا برای یک محصول هاچبک فرانسوی با ظاهری نسبتا مدرن و همهپسند را درون آن جای دهد. پژو 2008 دارای سبک طراحی بسیار جسورانه، مدرن و نوآورانه است که پیش از آن کمتر در محصولات خودرویی شاهد چنین شمایلی بودهایم. طراحی این محصول نسبتا آیندهنگرانه است و از نمای جلو در قسمتهایی نظیر چراغها، جلوپنجره و قاب مهشکنها کاملا چشمنواز و خوشایند جلوه میکند. ایران خودرو از ابتدای تولید 206 صندوقدار هیچ تلاشی برای ارتقای توان فنی این خودرو نکرده است و حتی در سال های اخیر شاهد افت محسوس کیفیت این خودرو بوده ایم. خوردو پژو 206 sd، در لیست خودروهای کم مصرف کشور می باشد و اگر شاخصه میزان مصرف سوخت برای شما اهمیت دارد، توصیه می شود کمی بیشتر در مورد این خودرو فکر کنید.
این خودرو با توجه به سال ساخت و میزان سلامتی، قیمتی بین 100 الی 420 هزار روبل دارد. اما دنا پلاس از این جهت وضعیت بهتری دارد و سرنشینان ردیف عقب این خودرو از عملکرد سیستم تعلیق و کیفیت سواری بیشتر خرسند خواهند بود. فیلم بررسی 206 صندوقدار زیر به معرفی و مقایسه تیپ های مختلف پژو 206 SD پرداخته است.
چراکه نوعی ناهماهنگی و عدم تطابق بصری در المانهای بدنه این خودرو، به ویژه در بخش عقب که شاهد اضافه شدن یک صندوق بوده، مشاهده میشد. اما در مورد پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 SD V8، داستان به صورت دیگری است. نشریه روسی مشکلاتی مثل سوختن واشر سر سیلندر، خرابی دریچه گاز و حساسیت تسمه تایم را برای پژو 206 SD TU3 شایع توصیف کرده و هزینه رفع آنها را بالا عنوان میکند. شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. نسخه TU5 هم با اینکه قدرت بیشتری دارد، اما در مسافرتهای خانوادگی و در صورت حمل 5 سرنشین و لوازم سفر آنها، کند احساس میشود. از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمندتر دیجیاتو همراهی میکنیداز شما سپاسگزاریم.
به ویژه اگر برخی المانهای مدرن نظیر نمایشگر دیجیتال و بهروزرسانی جزیی دیگر روی آن صورت گیرد، میتوان داشبورد پژو ۲۰۶ را در مقام مقایسه با محصولات اقتصادی مدرنتر قرار داد. سطح کیفی متریال به کار گرفته شده در این بخش نیز گرچه چندان مطلوب نیست اما همسطح با سایر رقبای همرده موجود در بازار ایران ارزیابی میشود. صندلیهای ردیف جلو فضای مناسبی برای نشیمن سرنشینان فراهم آوردهاند اما در ردیف عقب نباید انتظار فضای جادار و راحت را داشته باشید. به ویژه افراد بلندقد از ناحیه سر و زانوها با محدودیت فضا مواجه خواهند بود. صندوق عقب پژو ۲۰۶ صندوقدار گنجایش بالایی را به اسباب و وسایل خانوادهها به خصوص در هنگام مسافرت اختصاص داده و نیازهای آنها را به خوبی مرتفع ساخته است. نام این هاچبک کوچک فرانسوی پژو ۲۰۶ بود و در حال حاضر حدود ۲۰ سال از حضور آن در بازار کشورمان سپری میشود.
پژو ۲۰۰۸ در مقایسه با دی اس ۳ از امکانات رفاهی چندان متنوعتری برخوردار نیست و حتی فقدان روکش چرمی در این خودرو سبب شدهاست تا کمی نسبت به دی اس ۳ از لحاظ امکانات رفاهی عقب بیفتد. با اینحال میتوان گفت که امکانات و تجهیزات رفاهی هر دو خودرو تقریبا در یک سطح ارزیابی میشود. مطالعه جدول زیر به شما در آگاهی یافتن نسبت به جزئیات این مورد کمک شایانی خواهد کرد. در کنار مدلهایی که بحث کردیم، باید به مدل v1 نیز اشاره کرد که شبیه تیپ ۲ پژو ۲۰۶ است، البته در پیشرانه ۱۶۰۰ سیسی تفاوت دارد. مدل V10 نیز کاملاً شبیه V8 است اما در آن از پیشرانه پایه گازسوز استفاده شده است. نکته جالبی که درباره پژو ۲۰۶ وجود دارد، این است که این خودرو از سوی افراد با طبقات اقتصادی متفاوت مورد استقبال قرار گرفته است.
در نمای عقب نیز چراغهایی با گرافیک داخلی سهگانه، شبیه به رد پنجهی شیر به چشم میخورد که در نوع خود جالبتوجه است. باوجود فلاپهای جانبی مشکیرنگ و میله باربند سقفی، کمپانی پژو بهخوبی توانستهاست که حال و هوای یک شاسیبلند را در این خودرو تداعی کند. علاوه بر قیمت بالا و کیفیت پایین، کاستی های قابل توجه باعث می شود ارزش خرید این خودرو را در حد متوسط در نظر بگیریم. همچنین نوسانات بازار قیمت این خودرو را به چندین برابر قیمت اصلی رسانده و عملا خرید آن را برای بسیاری از خانواده ها غیرقابل خرید کرده است. از قابلیت های مهم دیگر نیز می توان به فرمان هیدرولیکی و همچنین سیستم تهویه اتومات در این نسخه اشاره کرد که در داخل کابین جای گرفته اند. نگاهی به نظرات مالکان پژو 206 SD درباره هزینه نگهداری نشان میدهد در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد.
پژو ۲۰۰۸ کراساووری جمعوجور از گروه خودروسازی پژو-سیتروئن است که در سال ۲۰۱۳ میلادی بهعنوان نمونه جایگزین پژو ۲۰۷ استیشن واگن وارد خط تولید شرکت مذکور شد. کمپانی پژو مدل ۲۰۰۸ را تحت کد A94 بر پلتفرم مشترک با پژو ۲۰۸ موسوم به PF1 بنا نهاد. نسخه بهروزرسانی شده این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ به نمایش درآمد و از اوایل تابستان ۱۳۹۶ روی خط تولید شرکت ایران خودرو رفت، و با توجه به پیشرانه قدرتمند و ظاهر مناسب آن مورد استقبال مشتریان قرار گرفت.
پژو ۲۰۶ صندوقدار همچون مدل هاچبک به پیشرانه ۱۶ سوپاپ ۱۶۰۰ سی سی موسوم به TU5 مجهز شده است. این پیشرانه که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ هاچبک حضور دارد، قادر به تولید 105 اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور است که توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی به محور جلو انتقال داده میشود. شتاب صفر تا صد ۲۰۶ صندوقدار مجهز به موتور تیو ۵ برابر با ۱۱.۴ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت میرسد.
در جدول زیر، بررسی میکنیم که سه مدل موجود در بازار کارکردهها از نظر فنی چه تفاوتهایی با v8 دارند. به طور کلی نمی توان منکر شد که خانواده پژو ۲۰۶ خودروهایی شیک با فرمانپذیری مناسب (هدایت بهتر خودرو در عبور از پیچها و موانع مختلف) و درخور و مناسب هستند که در بازار ایران به خوبی جا افتادهاند. ریشه پژو ۲۰۶ صندوقدار را باید در پژو ۲۰۶ هاچبک جستوجو کرد زیرا این خودرو محصول پنجم از این خانواده محسوب میشود. در واقع میتوان گفت پژو ۲۰۶ صندوقدار یک خودروی مدل سدان برای خانوادههایی است که حس میکنند کمبود جا و ظرفیت ۲۰۶ بدون صندوق کمی اذیتشان میکند. بسیاری از مشتریان بازار خودرو، توان خرید یک خودروی صفر کیلومتر را ندارند، ازاینرو به دنبال خرید مدلهای دست دوم میروند. از نظر فنی این خودرو تفاوتی با نسخه هاچبک ندارد و با دو موتور 1.4 و 1.6 لیتری موجود است.
قیمت دی اس برای طرفداران خودروهای آن، فاکتور مهمی برای انتخاب مدلهای مختلف این شرکت است. قیمت محصولات دی اس موجود در بازار ایران، مانند بسیاری از محصولات خودروسازی دیگر، همواره در افتوخیز است. در این بازار پرتلاطم، افرادی که تمایل به استفاده از خودروهای دی اس را دارند، باید در لحظه از قیمت دی اس باخبر باشند؛ چراکه ممکن است از زمان تصمیمگیری تا انجام معامله، این بازه قیمتی تغییر کند. درنتیجه وقتی صحبت از چنین بازار غیرقابل پیشبینی میشود، جای خالی مرجعی که بتوان قیمت ماشینهای دی اس را بهصورت لحظهای مشاهده کرد، خالی است. همراه مکانیک سعی کرده است تا با ارائه دقیقترین اطلاعات موجود، این دغدغه را برطرف کند. با وجود پیشرانههای متنوع ساخت گروه پژو -سیتروئن، DS 4 با موتورهای مختلف قابل سفارش خواهد بود که قدرتهای ۱۳۰، ۱۸۰ و ۲۲۵ اسب بخار دارند.
بازار فروش پژو ۲۰۶ یکی دیگر از مواردی است که خیال خریداران این خودرو را برای فروش هر لحظه آن آسوده میکند. در بحث نقاط قوت این خودرو می توان به صندوق عقب جادار، مصرف سوخت مناسب، خدمات پس از فروش و قطعات یدکی گسترده، هندلینگ خوب و ترمزهای نسبتا مطمئن اشاره کرد. برای نمونه در دمای منفی 45 درجه، دمای کابین براحتی روی 25 درجه تنظیم میشود. البته در این بین یک ایراد کوچک نیز وجود دارد و آن اینکه گویا نمیتوان دمیدن هوای گرم را فقط به دریچه مخصوص پاها محدود نمود. ضمن اینکه در این حالت بخاری کمتوان به نظر میرسد و سرنشینان جلو این حس را دارند که کاش جریان هوای گرم کمی بیشتر بود. در سایر شرایط و هنگام استفاده از بقیه دریچهها، قدرت بخاری کاملاً کافی است.
این نشریه عملکرد 206 صندوقدار در جذب ضربات را بهتر از سولاریس توصیف میکند، اما در سرعتهای بالا، پایداری رقیب کرهای را بهتر میداند. برای مثال حین تست، این خودرو در یک صبح سرد زمستانی با دمای منفی 25 درجه بدون هیچ دردسری روشن شد. در دمای منفی 30 درجه هم مشکلی پیش نیامد و در دمای منفی 33 پس از یک هفته خوابیدن، با اولین استارت موتور شروع به کار کرد. این سدان حتی در دمای منفی 45 درجه هم بدون زحمت روشن میشود، به همین خاطر گزارشهای کمی از خرابی آن در سیبری منتشر شده است. اما روزانه هزاران آگهی خرید ماشین اقساطی در شیپور ثبت میشود که میتوانید با بررسی آنها بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید. تست رانندگی ضمن اینکه نوع سواری خودرو را مشخص میکند، بسیاری از ایرادات خودرو را که حتی با استفاده از دستگاه دیاگ قابل تشخیص نیستند را نیز نمایان میسازد.
بسیاری از شهروندان روسی معتقدند پژو 206 SD از نظر ارزش در برابر قیمت، وضعیت خوبی دارد. برای کسانی که به دنبال شتاب بالا و سبقتگیریهای زیاد نیستند و صرفاً انتقال از نقطه A به نقطه B اولویت آنهاست، این خودرو جزو بهترین گزینههاست. افرادی هم که ظاهر خودرو برایشان اهمیت دارد، در کلاس B نمیتوانند گزینهای بهتر از 206 صندوقدار پیدا کنند.
۲۰۷ هاچبک برای به حرکت در آوردن خود از موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU۵ به قدرت ۱۰۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۲ نیوتن.متر استفاده میکند. چرخهای جلوی این خودرو به وسیله یک گیربکس دستی ۵ سرعته با موتور ارتباط دارند و از این طریق به چرخش در میآیند. برای کسانیکه تجربه رانندگی با پژو ۲۰۶ هاچبک را دارند، تجربه رانندگی با پژو ۲۰۶ صندوقدار چندان ناآشنا نیست و در بیشتر شرایط شبیه به هم هستند. در کل قدرت و شتاب خوبی را در کنار مصرف قابل قبول این خودرو، مشاهده خواهید کرد.
البته باید به این نکته اشاره کرد که مهندسان ایران خودرو سیستم تعلیق عقب آن را از 206 استیشن به امانت گرفتهاند. برای ارزیابی و اتخاذ تصمیم مناسب درباره خرید پژو ۲۰۶ صندوقدار بهترین راه مراجعه به فهرست پرفروشترین خودروهای ایرانی در سال گذشته است. بر اساس این فهرست، بعد از خودروهای پراید و تیبا، پژو ۲۰۶ هاچبک و اسدی، با ۱۷۴ هزار دستگاه تیراژ جزو پرفروشترین خودروهای تولید داخل هستند که امسال هم ۱۰ درصد افزایش تیراژ به نسبت سال گذشته داشته است.
ایران خودرو در سال 1386، حدود پنج سال پس از عرضه پژو 206 هاچبک، تصمیم گرفت تا مدل صندوقدار این خودرو را به بازار عرضه کند تا توجه کسانی که به دنبال یک سدان خانوادگی هستند را به خود جلب کند. خودروی پژو 206 صندوقدار یک سدان با صندوق عقب می باشد که نسبت به نسخه هاچ بک خود، مزایا و معایبی دارد که قبل از خرید بهتر است با جزئیات این خودرو آشنا باشید. این خودرو در بخش امنیت سرنشینان بهویژه کودکان چندان خوب عمل نمیکند. با این تفاسیر باید گفت پژو ۲۰۰۸ در مقایسه با دی اس ۳، خودروی بهمراتب ایمنتری خواهد بود. در این مطلب از مجله خودرو همراه مکانیک به مقایسه پژو 2008 و دی اس 3 پرداختهایم و قصد داریم این دو خودروی خاص فرانسوی حاضر در بازار کشورمان را با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر شما هم جزء کسانی هستید که میخواهید اطلاعات بیشتری درباره این دو خودرو جذاب به دست آورید یا قصد خرید یکی از این دو را دارید، در ادامه با ما در مقاله مقایسه پژو 2008 و دی اس 3 همراه باشید.
دی اس ۳ اولین محصول زیرشاخه لوکس گروه PSA بهشمار میرود که طی سال ۲۰۱۶ میلادی در سبد محصولات برند دی اس قرار گرفت. البته این هاچبک سوپرمینی از سال ۲۰۱۰ با لوگوی سیتروئن به بازارهای مختلف عرضه شده بود اما در سال ۲۰۱۶ رسما با لوگو دی اس به میدانهای مختلف راه یافت. جالب است بدانید این خودروی ریزنقش، موفق شده عنوان اتومبیل سال مجله «تاپگیر» در سال ۲۰۱۰ را به خود اختصاص دهد. برخی از مدلهای قدیمیتر پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز به پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱.
این خودرو در حال حاضر با دو موتور بنزینی ۴ سیلندر و ظرفیتهای ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ سیسی در بازار وجود دارد. تولید این مدل از سال ۱۳۸۶ آغاز و تا سال ۱۳۹۳ در ۸ تیپ مختلف تولید میشد، اما از سال ۹۳ به بعد تولید این اتومبیل فقط در تیپ v8 که فولترین تیپ هم به حساب میآید ادامه یافت. تیپ v8 از همان پیشرانه ۲۰۶ تیپ ۵ استفاده میکند که جزو تیپهای پرقدرت ۲۰۶ محسوب میشود. تحت شرایط فعلی شرکت ایران خودرو هر محصولی را که در رده قیمتی اقتصادی به بازار کشور عرضه کند، آن خودرو به مدلی پرفروش و پرطرفدار تبدیل میشود. بنابراین جای تعجب ندارد که پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز از این قاعده پیروی کند. در مجموع باید بیان کرد که وضعیت فروش پژو ۲۰۶ صندوقدار در بازار فعلی ایران بسیار پررونق بوده و بهراحتی میتوان این خودرو را در بازار آزاد به پول نقد تبدیل کرد.
میانگین مصرف سوخت این پیشرانه نیز حدود ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد میشود. برخی از مدلهای قدیمیتر پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز به پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱.۴ لیتری پژو ۲۰۶ هاچبک تیپ ۲ و ۳ مجهز شدهاند. حداکثر قدرت این موتور برابر با ۷۵ اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن نیز ۱۱۸ نیوتن متر است که شتابی برابر با ۱۴.۱ ثانیه برای ۲۰۶ صندوقدار رقم میزند. قاعدتا نباید منتظر اعمال تغییرات بنیادین در کابین پژو ۲۰۶ سدان نسبت به مدل هاچبک این خودرو از سوی شرکت ایران خودرو بود؛ چرا که معمولا این شرکت سعی میکند با کمترین هزینه و دردسر محصولی جدید را روانه بازار سازد. بنابراین در اینجا با داشبورد و رودریهای کاملا مشابه با نمونه هاچبک ۲۰۶ طرف هستیم که البته پس از گذشت بیش از ۲۰ سال، همچنان طرح آن در نوع خود جالب توجه و نسبتا زیبا به نظر میرسد.
بهطور کلی میتوان گفت که پژو ۲۰۰۸ از طراحی بهروز و البته عامهپسندتری، چه در بخش داخلی و چه در نمای بیرونی برخوردار است. با اینوجود، دی اس 3 نیز میتواند افراد خاصپسند را بهویژه در نمای بیرونی با خود همراه کند. در طرف دیگر شاهد یک هاچبک جمعوجور با طراحی کاملا متفاوت هستیم که او نیز همچون عموزادهاش از ظاهری آیندهنگرانه، جسورانه و بسیار خاص بهره میبرد.
باتری کیان پاور پریمیوم پلاس Kian Power Premium Plus جدیدترین محصول کیان باتری، مخصوص خودروهای روز دنیا می باشد. – قیمت با دریافت باتری فرسوده محاسبه شده است.- ارسال باتری ماشین به صورت رایگان انجام میپذیرد.- باتری کیان پاور پریمیوم پلاس دارای 21 ماه خدمات گارانتی در محل میباشد. حداکثر قدرت این موتور برابر با ۷۵ اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن نیز ۱۱۸ نیوتن متر است که شتابی برابر با ۱۴. پژو 206 صندوقدار با دو موتور 1.4 لیتری TU3 و 1.6 لیتری TU5 موجود است. این موتورها به ترتیب 75 و 109 اسب بخار قدرت دارند و نیروی تولیدی آنها از طریق گیربکس 4 سرعته خودکار یا 5 سرعته دستی به چرخها منتقل میشود.
بنابراین اگر در این بازهی قیمتی به دنبال یک خودرو خانوادگی مناسب با توان فنی درخور و سواری باکیفیت هستید، قطعا پژو ۲۰۰۸ در مقایسه با دی اس ۳ گزینه مناسبتری برای شما خواهد بود. آنها که موفقیت پژو ۲۰۶ را به چشم دیده بودند، تصمیم گرفتند نسخه سدان و خانوادگی آن را هم عرضه کنند. در کل خودروهای سدان در ایران بازار خوبی دارند، استقبال از پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز به همین دلیل است. شکل و شمایل زیبای پژو ۲۰۶ صندوقدار و جادار بودنش، باعث شده این خودرو مورد استقبال خانوادهها قرار گیرد. تعداد بالای این خودروها در خیابانهای تهران و سایر شهرها، نشان میدهد این خودرو در بین مردم طرفدار دارد.
البته شرکت پژو از این نام راضی نبود و سرانجام نام پژو ۲۰۶ اس دی (206 SD) برای نمونه سدان پژو ۲۰۶ انتخاب شد. در طرف دیگر دنا پلاس با موتور تنفس طبیعی EF۷ یا همان موتور ملی حضور دارد. این پیشرانه ۱۶ سوپاپ ۱.۷ لیتری میتواند معادل ۱۱۳ اسب بخار قدرت و حدود ۱۵۵ نیوتن.متر گشتاور را از طریق گیربکس پنج دنده دستی به محور جلو انتقال دهد. بنابراین شاید روی کاغذ اختلاف توان موتور ۲۰۷ و دنا پلاس چندان زیاد نباشد؛ اما نکتهای که باعث شده پژو ۲۰۷ عملکرد حرکتی بهتری ارائه دهد و خودرو نسبتا چابکتری باشد، وزن کمتر آن نسبت به دنا پلاس است. البته که نباید ویژگیهای آیرودینامیکی بهتر بدنه پژو ۲۰۷ را نیز نسبت به حریف نادیده گرفت. با وجود این ظاهر پژو ۲۰۶ صندوقدار که در نمای روبرو تفاوتی با مدل هاچبک نداشت، رفته رفته برای مشتریان عادی شد و وجود یک صندوق نسبتا جادار به عنوان آپشنی کاربردی توانست نظر مشتریان را کاملا جلب سازد.
پس از بازدید و بررسی خودرو نیاز به عقد قولنامه میان طرفین معامله است. مراجعه به مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی و تعویض پلاک و برگه سبز خودرو از مراحل بعدی است که باید انجام داده شود. در نهایت پس از مراجعه به دفتر اسناد رسمی و ثبت سند قطعی خودرو، میتوانید بیمه را به نام خریدار انتقال دهید. دیاس اتومبیلز – DS Automobiles – برند پریمیوم گروه پژو سیتروئن است. مارک دی اس ابتدا در اوایل سال ۲۰۰۹ به عنوان زیر مجموعه برتر سیتروئن به مدلهای دیگر اضافه شد تا در کنار سایر اتومبیلهای سیتروئن به تولید برسد.
ارزانترین مدل، دیزل ۱۳۰ اسب بخار است؛ درحالیکه مدل پلاگین هیبرید با ترکیب موتور بنزینی ۱۸۰ اسب بخار و سیستم الکتریکی ۱۱۰ اسب بخار، مجموع قدرت ۲۲۵ اسب بخار تولید میکند. قدرتمندترین نسخه، میتواند مسافت ۵۰ کیلومتر را در حالت تمامبرقی طی کند. در سمت دیگر این میدان حضور یک هاچبک کوچک از گروه خودروسازی پژو سیتروئن، تحت برند لوکس دی اس را شاهد هستیم که از سال ۱۳۹۵ ردپایش در بازار ایران دیده شد.
دیدگاهتان را بنویسید