ام وی ام باما x33

ام وی ام X33 کراس جدید در راه بازار ایران؛ مشخصات + قیمت و ویدیو بررسی

بنابراین مشتریان برای خرید نسخه فیس‌لیفت بایستی حدود 150 میلیون تومان بیشتر هزینه کنند. انتظار می‌رود ام وی ام X33 کراس از نظر امکانات رفاهی و ایمنی ارتقای قابل‌قبولی را تجربه کرده باشد؛ بنابراین پرداخت این اختلاف قیمت برای گروهی از مشتریان توجیه‌پذیر خواهد بود. مهم‌ترین و دلچسب‌ترین تغییری که در ام وی ام X33 کراس نسبت به مدل‌های قبلی صورت گرفته، تحول کامل طراحی داخلی خودرو به سبک محصولات لوکس چری است.

وقتی به سبد محصولات مدیران خودرو در بازار ایران نگاه می‌کنیم، محصولات موفق و ناموفق زیادی به‌چشم می‌خورند. بعضی از خودروها به‌دلایلی همچون طراحی مطلوب، مشخصات فنی ایده‌آل و امکانات رفاهی مناسب مورد توجه قرار گرفته‌اند و در مقابل گروهی هم انتظارات را برآورده نکرده‌اند. ام وی ام X33 را باید در ردیف کراس اوورهای با فروش نسبتا موفق در بازار ایران به‌شمار آورد.

ام وی ام X33 یک خودروی کراس اوور خانوادگی است که به عنوان اولین نماینده کشور پهناور چین در ایران در کلاس خودروهای کراس اوور پا به جاده های ایران گذاشت. نسل اول این خودرو توانست به واسطه نبود رقیبی هم قیمت فروش قابل قبولی را تجربه کند. اما اگر واقع بینانه بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم نسل اول و دوم ام وی ام X33 خودروهای چندان با کیفیتی نیستند و نمنونه های سالم آن اکنون بسیار کمیاب شده‌اند. اما نسل سوم آن که با نام X33S شناخته می شود خودرویی با طراحی قابل قبول و امکانات رفاهی زیاد است که می تواند حرف هایی برای زدن در مقابل رقبا داشته باشد. لازم به ذکر است مدیران خودرو نسخه توربوشارژ X33S را نیز رونمایی کرد که در تعداد محدود تولید شده و خودرویی تر و فرز تر از دیگر نسخه های X33S است. این مدل قدرت ۱۲۵ اسب‌بخار در ۶۱۵۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر از ۳۹۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند که البته آمار جذابی برای کراس‌اوری با وزن خالص نزدیک به ۱۴۰۰ کیلوگرم به‌نظر نمی‌رسد.

در مقابل پیشرانه فنی معمولی و کابین نسبتا کوچک نیز این خودرو را به یک ماشین شهری تبدیل کرده‌اند. از نظر ظاهری این خودرو نسبت به نسخه های قبلی تفاوت های مشهود و مثبتی پیدا کرد. نمای جلو چراغ های اصلی کاملا کشیده و باریک طراحی شده و جلوپنجره نیز متصل به چراغ هاست. در نمای جانبی تنها قاب آینه ها تغییر یافته و در نسخه اسپرت ستون ها و سقف نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند. لازم به ذکر است نسخه جدید X33 اواخر سال 2010 رونمایی شد که در اصل فیس لیفتی برای نسل اول تیگو 3 بود. ازنظر آپشن‌های ظاهری و امکانات رفاهی، نمی‌توان نمره‌ی فوق‌العاده‌ای برای X33 S درنظر گرفت.

بر اساس آنچه چری می گوید در طراحی داخلی و دوخت رودری ها از پوست اژدها الهام گرفته شده و نورپردازی داخلی طوری تنظیم شده تا این تودوزی ها زیبایی بیشتر داشته باشند. تنظیمات سیستم تهویه از طریق دکمه های پیانویی در پایین دریچه ها انجام می شود و در کل طراحی قابل قبولی در کابین می بینیم. در بحث امکانات هم ام وی ام X33 کراس در رده ای بالاتر نسبت به ایکس ۲۲ پرو قرار می گیرد و شما می توانید لیست امکانات این خودرو را در جدول مشخصات فنی مطالعه کنید. دقت داشته باشید تصاویر این مطلب مربوط به نسخه اتوماتیک است که مورد تست و بررسی آخرین خودرو قرار گرفته است. در بین معایب X33، مهم‌ترین مشکل را می‌توان قدرت نسبتا پایین موتور دانست.

ام وی ام X33 یکی از خودروهای چینی محبوب، پرفروش و شناخته‌شده در ایران است. این خودرو در سرزمین اصلی به‌عنوان یکی از محصولات خانواده کراس‌اوورهای چری شناخته می‌شود و با نام تیگو 3 به دست مشتریان چینی می‌رسد. بااین‌حال در ایران، آن را با برند مدیران خودرو و نام ام وی ام X33 می‌شناسیم. درحال‌حاضر نسل جدید این خودرو با نام ام وی ام X33 کراس برای ورود به بازار ایران آماده می‌شود.

در قسمت میانی داشبورد یک مانیتور برای دسترسی به سیستم مولتی مدیا خودرو قرار گرفته و پایین تر از آن کلید هایی پیانویی و یک فضای دو طبقه برای قرار دادن وسایل و گوشی موبایل قرار دارد. کنسول میانی نیز میزبان یک موس برای کنترل سیستم صوتی و همچنین کلید ترمز دستی برقی است. استفاده از این پیشرانه زمینه‌ساز تفاوت اصلی ام وی ام X33 کراس با سه نسل قبلی آن خواهد شد. اما نسل جدید این کراس‌اوور با کاهش یک‌لیتری حجم موتور و افزودن توربوشارژر همراه است.

همانطور که اشاره کردیم اواخر دهه 80 شمسی تیگو 3 در ایران با نام ام وی ام X33 رونمایی شد و با وجود دیدگاه منفی که در آن زمان به خودروهای چینی حکمفرما بود توانست به علل مختلفی فروش قابل قبولی را کسب کند. یکی از دلایل فروش خوب X33 ورود در بهترین برهه زمانی بود چرا که در آن زمان مردم می توانستند با پرداخت رقمی بسیار کمتر از خودروهای کره‌ای و ژاپنی صاحب یک کراس اوور شوند. البته نباید از شرایط فروش مناسب مدیران خودرو و امکانات رفاهی این خودرو در زمان خودش غافل شد.

همچنین، نباید فراموش کرد هایما و هاوال با موتورهای توربوشارژ ۱.۵ لیتری همراه‌با قیمت بیشتر درمقایسه‌با X33 S، در زمانی حدود دوازده ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسند. این محصول با سه چهره، سابقه‌ی حضور دَه‌ساله در بازار کشور دارد و محصولی شناخته‌شده محسوب می‌شود. هرچند مدل‌های قبلی X33 ظاهر جذاب یا امکانات فراتر از انتظار نداشتند، به‌دلیل قیمت مناسب و شرایط فروش اقساطی، موفق به جذب مخاطب شدند. این درحالی است که سال ۱۳۹۶، با پیش‌پرداخت ۳۰میلیون تومان یا مبلغ نقدی درحدود ۸۰میلیون تومان، امکان خرید X33 S اسپرت برای مصرف‌کننده ایرانی وجود داشت.

در نسخه فیس لیفت نیز داشبورد مجددا باز طراحی شده و قطعات دکوراتیو هم به رنگ تیره تبدیل شده‌اند. کیفیت متریال و مونتاژ تا حدود زیادی بهتر شده و همچنین فضای کابین کماکان مناسب و قابل قبول است. در فضای داخلی نیز، تفاوت زیادی بین X33 S امروزی با مدل‌های گذشته وجود دارد.

نسل جدید MVM X33 با نام ام‌و‌ی‌ام X33 کراس درحال آماده‌سازی برای ورود به بازار ایران است. همانطور که مدیران خودرو به صورت غیر رسمی اعلام کرده است، قرار است این خودرو کمتر از یک میلیارد تومان و در شهریورماه امسال عرضه شود. در قسمت جلو به واسطه الگوبرداری از طرح چهره هیوندای توسان ۲۰۲۳، شاهد جلوپنجره یکپارچه با سپر هستیم.

از نظر مشخصات فنی دیگر خبری از پیشرانه 2 لیتری قدیمی خانواده X33 نیست و اکنون می بینیم که این خودرو مشخصاتی مشابه به آریزو 5 جدید پیدا کرده است. قلب تپنده این خودروی کراس اوور یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که حداکثر می تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با قابلیت شبیه سازی 9 سرعت به چرخ های جلو منتقل می شود. همین موارد سبب شده تا X33 توربو نسبت به دیگر اعضای خانواده شتاب بالاتر و مصرف پایین تری داشته باشد.

در عین حال هنوز موتور تنفس طبیعی 2 لیتری را در این ام وی ام X33S شاهد بودیم. این خودرو با سه نسخه در ایران عرضه شد و توانست فروش خوبی را برای مدیران خودرو رقم بزند. اما با کنار رفتن مدل X33، جای خالی یک کراس اوور کوچک که بالاتر از X22 قرار بگیرد حس می شد و پس از معرفی X22 پرو، حالا کراس اوور ام وی ام X33 کراس به بازار ایران می آید تا سبد محصولات ام وی ام دوباره کامل شود. این کراس اوور خودرویی بر مبنای چری اومودا C3 است و اومودا هم زیر شاخه ای مدرن و جدید از چری است که بازار هدف مشتریان جوان را دنبال می کند. این دومین خودرو از اومودا پس از فونیکس FX است که با تغییر نام به بازار ایران می آید.

با نگاه اولیه به تصاویر ام وی ام ایکس 33 کراس، به‌راحتی می‌توان شباهت‌های میان این خودرو و ام وی ام X22 پرو را متوجه شد. این خودرو درواقع نسخه فیس‌لیفت تیگو 3x یا تیگو 2 است که در سال 2023 معرفی شد. بنابراین هر دو خودرو از نظر پلتفرم و ابعاد مشابه هستند و تنها تفاوت آن‌ها به نمای ظاهری ختم می‌شود. بااین‌حال مدیران خودرو قصد دارد هر دو نسخه قبل و بعد از فیس‌لیفت را به‌طور هم‌زمان در بازار ما عرضه کند. در سال 1400 مدیران خودرو تصمیم گرفت که به‌سراغ جایگزین کردن موتور توربوشارژ در ام وی ام X33S برود. هر چند MVM X33 Cross از پلتفرم کاملا مشابهی در مقایسه با سه نسل قبلی برخوردار است؛ اما مشخصات فنی و همچنین طراحی ظاهری آن تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

ایکس 33 کراس در قالب دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک به بازار ایران عرضه خواهد شد. نسخه دنده‌ای این خودرو به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز است و برای انتقال قدرت آن نیز از گیربکس پنج سرعته دستی استفاده شده است. این ترکیب فنی با نسخه دنده‌ای ام وی ام X22 پرو مشترک است اما راندمان پیشرانه آن بالاتر است. امکانات رفاهی آن تقویت شده و همچنین گیربکس اتوماتیک روی خودرو نصب شده بود.

البته، نباید فراموش کرد برچسب قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیون‌تومان برای کراس‌اور کامپکت چینی هنوز برای خریدار ایرانی با درآمد کنونی پذیرفتنی نیست. افزون‌براین، سابقه‌ی مدیران خودرو و حضور طولانی‌مدت ام وی ام X33 در بازار ایران، خیال مردم را از بابت خدمات پس از فروش و گارانتی و تأمین قطعات این خودرو در سال‌های آینده راحت می‌کند. تجربه نشان داده حضور کوتاه‌مدت محصولی چینی در بازار ایران، به هزینه‌های سنگین تعمیر، کمبود لوازم یدکی، فقدان متخصص فنی و درنهایت، افت شدید قیمت در بازار دست دوم منجر خواهد شد. طراحی داخلی X33 کراس تفاوت فاحشی با سایر محصولات چری در ایران داشته و به خاطر سال تولید جدیدتر، طرحی کامل نوین و متفاوت دارد. در نگاه اول تریم داخلی کرم رنگ این خودرو جلب توجه می کند که ترکیب آن با بخش های مشکی رنگ در قسمت های بالایی باعث شده اند تا فرم اسپرت کابین از بین نرود. در نمای مقابل راننده یک فرمان D کات قرار گرفته و پشت سر آن صفحه کیلومتری دیجیتالی به چشم می خورد.

البته، نباید فراموش کنیم مدل اولیه‌ی ام وی ام X33 به‌دلیل الگوبرداری واضح از کراس‌اورهای ژاپنی مثل تویوتا راو 4 (نسل دوم و سوم) و سوزوکی گرند ویتارا، طراحی متناسبی در نمای پشت داشت. این خودرو برخلاف نمای روبه‌رو که در سال‌های گذشته دست‌خوش تغییرات گسترده شده، تفاوت چشمگیری در نمای پشت مدل‌های مختلف ندارد. می‌توان ادعا کرد کراس‌اورهای کامپکت درحال‌تبدیل به محبوب‌ترین کلاس خودرویی در دنیا هستند. چنین محصولاتی ازنظر اندازه‌ی بدنه، بین شاسی‌بلندهای پهن‌پیکر و سدان‌های امروزی قرار می‌گیرند. از یک سو، چندان بزرگ و پرهزینه نیستند و از سوی دیگر، ارتفاع بالاتر سرنشینان را از سطح زمین و راحتی بیشتری فراهم می‌کنند.

این خودرو از چراغ‌های مدرن با طرح اسپرت و نوار LED روشنایی و رینگ‌های جدید آلومینیوم استفاده می‌کند که همراه‌با رنگ‌آمیزی دوگانه (سقف سیاه و بدنه‌ی متفاوت) فراتر از مدل‌های قبلی به‌نظر می‌رسد. ام‌وی‌ام X33 S باربند و سانروف و جایگاهی ویژه برای یدکی دارد که علاوه‌بر زیبایی کاربردی هستند و به بهبود راحتی سرنشینان منجر می‌شوند. درمقایسه‌با رقبا، کراس‌اور کامپکت چری بهتر از چانگان XC35 و لیفان X60 است؛ اما درمقابل محصولات جدیدتر، نظیر هایما S5 و هاوال H2 برنده‌ی مطلق نیست. قیمت ام وی ام X33 کراس تا زمان نگارش این مطلب به‌طور رسمی از سوی مدیران خودرو اعلام نشده، اما می‌توان حدس زد که قیمت نهایی این خودرو ۱۰ درصد بالاتر از ام وی ام X22 پرو خواهد بود. همچنین نسخه دنده ای این محصول نیز در صورت عرضه به بازار ایران، حدود ۱۵ درصد از مدل اتوماتیک ارزان‌تر به دست مشتریان می‌رسد. با ورود به کابین این خودرو با یک طراحی بروز برخلاف نسخه های قبلی مواجه می شویم که نکته‌ای مثبت تلقی می شود.

سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. چری برای طراحی کراس اور جدید خود از همان زبان طراحی خانواده اومودا استفاده کرده و بنابراین X33 کراس شباهت هایی به فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 دارد. در نمای جلو چراغ های اصلی در سپر قرار گرفته و دیلایت ها با طراحی نوینی در جلوپنجره فریم لس این خودرو حل شده اند. ایکس 33 کراس اتوماتیک 1314 کیلوگرم وزن داشته و به صورت میانگین 6.1 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی مصرف می کند. همچنین قابل ذکر است که این خودرو از استانداردهای عدم آلایندگی یورو 6 پیروی می کند.

یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که وضوح قابل قبولی دارد و در کنار آن جلوآمپر نیمه دیجیتال را در پشت فرمان می بینیم. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های MVM X33 Cross نسبت به X22 پرو تغییر کامل نمای چهره و قسمت پشت این خودرو است که باعث شده بدنه این کراس اوور کوچک مدرن‌تر از گذشته به نظر برسد. سیستم تعلیق ام وی ام X33 کراس در هر دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای از نوع مک‌فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب است.

شرکت مدیران خودرو ۲۵تیرماه ۱۴۰۲ از مینی کراس جدید X۳۳ کراس از برند MVM رونمایی کرد. خودروی X33 کراس (Coming- Redefine- oxygen-Pasion-Self) در جمع مدیران این شرکت و اصحاب رسانه معرفی شد. مشکلات X33 در زمینه تامین قطعات هنوز یکی از بحث‌هایی است که مدیران خودرو در بیرون از کلان شهرهایی مانند تهران هنوز نتوانسته به‌خوبی برطرف کند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. از نکات مثبت مهم در طراحی داخلی ام وی ام X33 ، توجه ویژه به جزئیات داشبورد و پوشش داخل درها است.

نکته مهم اضافه شدن فلاپ های برجسته مشکی رنگ روی گلگیرها است که باعث شده تا ام وی ام X33 کراس کمی پهن تر بنظر برسد و استایل کراس در این خودرو بخوبی القا شود. همانطور که گفته شد این خودرو محصولی از نشان اومودای چری با نام اومودا ۳ است. بر همین اساس می توان المان های طراحی مشابه زیادی را با اومودا ۵ یا همان فونیکس FX در این خودرو دید. در جلو چراغ های روشنایی روز بصورت خطی طراحی شده و پایین تر چراغ های اصلی در گوشه سپر دیده می شود.

حتی در قسمت پایین و گوشه‌های سپر نیز چراغ‌های هشدار دیده می‌شوند که شباهت زیادی با نمونه‌های موجود در سوزوکی دارند. از تغییرات مهم این نما، باید به قاب دورنگ مخصوص چرخ یدکی و طرح جذاب سپرها با ادوات نقره‌ای‌رنگ و حفره‌های مستطیلی با فریم کروم اشاره کرد که البته، کاربرد فنی و ارتباطی با اگزوز ندارند. چری X33 حتی شیشه‌ی عقب را به‌سادگی ها نکرده و با منحنی در قسمت پایین، متفاوت از مدل‌های قبلی به‌نظر می‌رسد. شرکت خودروسازی چری در شهر ووهو در استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت می‌کند.

تاکنون در ایران، این مدل ارائه نشده است؛ اما باتوجه‌به افزایش قیمت ناشی از افت ارزش پول ملی ایران، ممکن است در فهرست شرکت مدیران خودرو قرار گیرد. مدل ۱.۶لیتری ام وی ام X33 با آپشن‌های کامل (تیپ لاکچری) در بازار جهانی حدود ۱۳هزار دلار قیمت دارد. ام‌وی‌ام X33 کراس اتوماتیک از یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری توربو بهره می‌برد که توانایی تولید 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شوند. قابل ذکر است که مجموعه موتور و گیربکس این خودرو به طور کامل با X22 پرو اتوماتیک مشترک است.

ام وی ام X33 از نظر قوای فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده بود که حداکثر می توانست 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شد. نسخه جدید یا همان فیس لیفت این خودرو نیز از همین پیشرانه بهره می برد منتها جعبه دنده آن از نوع اتوماتیک CVT بود.

نمونه‌ی اولیه‌ طراحی ناهماهنگی با چراغ‌های بزرگ و ناخوشایند داشت؛ اما با فیس‌لیفت سال ۲۰۱۰ جذابیت بیشتری پیدا کرد. این محصول به‌لطف بازطراحی سال ۲۰۱۴ متحول شد و شبیه به خودروهای تغییر نسل یافته، جلوه‌ای تازه پیدا کرد. جدیدترین مدل ام وی ام X33 در ایران، با دو تیپ S و S اسپرت عرضه می‌شود که صرفا در جزئیات سپر جلو متفاوت هستند.

این کراس‌اور کامپکت برای جلوزانو و بالای سرِ چهار انسان بلندقد فضای کافی دارد و در سفرهای بلندمدت، می‌تواند نسبتا راحت باشد. مواد به‌کاررفته در بخش اصلی صندلی‌ها (قسمت میانی نشیمن‌گاه و گودی کمر)، حالت اسفنجی و نرم دارند؛ اما در کناره‌ها با چرم مصنوعی و مواد سخت‌تر ارائه می‌شوند. این شرایط باعث می‌شود درکنار صرفه‌جویی هزینه‌ی تولید برای خودروساز و مصرف‌کننده، نمای اسپرت صندلی‌ها حفظ شود و بدن سرنشینان نیز تا حدودی هنگام گردش ماشین ثابت بماند. در فضای عقب، البته صندلی‌ها حالت تخته‌ای و صاف دارند که غیرارگونومیک (ناهماهنگ با بدن انسان) هستند و در سفرهای طولانی، تا حدودی خسته‌کننده خواهند بود. باوجوداین، به‌دلیل استفاده از طراحی دوگانه مشابه صندلی‌های جلو، ظاهر زیبایی دارند. در قسمت تهویه و دسته‌دنده‌، البته مشابهت زیادی با ادوات موجود در دیگر خودروهای چینی به‌چشم می‌خورد؛ اما درمجموع، می‌توان از کیفیت کلیدها و دکمه‌ها رضایت داشت.

ام وی ام ایکس 33 کراس در مقایسه با سه نسل قبلی خود، تفاوت‌های شگرفی را تجربه کرده است. با ورود به کابین ایکس33 با یک کابین نسبتا ساده و ناهماهنگ که با متریال بی کیفیت هم ساخته شده مواجه می شویم. از این موارد که چشم پوشی کنیم فضای دید مناسبی درون کابین این خودرو وجود دارد و فضای پا و سر هم در هر دو ردیف قابل قبول ارزیابی می شود، از این رو این کراس اوور انتخابی مناسب برای خانواده هاست.

دید راننده و سرشینان داخل این کراس‌اور بسیار خوب است و هنگام مانورهای شهری و پارک دوبل (دنده‌عقب)، فرمان‌پذیر خواهد بود. در این قسمت، نه‌تنها کلیدهای کاربردی متعدد برای کروزکنترل و سیستم صوتی و پاسخ‌گویی به تماس تلفنی وجود دارد؛ بلکه مواد مرغوب‌تر با ادوات نقره‌ای‌رنگ دیده می‌شوند. ساختار فرمان حالت استخوانی و اسپرت دارد و به‌جای پلاستیک، از چرم مصنوعی همراه‌با خط دوخت داخلی برخوردار است. در پنل پشت فرمان، عقربه‌های سرعت‌سنج و دور موتور با حالتی جذاب ارائه می‌شوند که نمایی تخت و شبیه به محصولات فولکس دارد. این بخش با کامپیوتر سفری و نورپردازی آبی ملایم، مدرن‌تر از دیگر خودروهای چینی در کلاس کراس‌اور اقتصادی به‌نظر می‌رسد.

قدرت و گشتاور خروجی این پیشرانه قابل قیاس با موتور دو‌لیتری تنفس طبیعی نیست. همچنین با توجه به مشکلات دسترسی به سوخت باکیفیت در ایران، پیرامون دوام این پیشرانه ابهام وجود دارد. اما در نسخه فیس لیفت نسبت به نسل قبلی برخی ایرادات بزرگ طراحی آن برطرف شده هرچند کماکان خودروی جذابی به نظر نمی رسید. چراغ های جلو اکنون میزبان چراغ های روز شده و فرم نسبتا کشیده و خشنی به خود گرفته‌اند و هماهنگی خوبی با جلوپنجره و سپر دارند.

ایکس 33 کراس CVT در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در هر چهار چرخ از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ABS و EBD نیز مجهز است. با نگاهی به مزایا و معایب X33 مشخص می‌شود که در مجموع نقاط قوت این خودرو نسبت به نقاط ضعف آن‌ها می‌چربند. خیلی از خریداران در بازار این سوال را مطرح می‌کنند که آیا X33 ماشین خوبی است؟ به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم در قالب این مقاله به‌بررسی مهم‌ترین مزایا و معایب ام وی ام X33 بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم برای خرید X33 حتما این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

دستگیره‌ی نسبتا بزرگ و نقره‌ای‌رنگ همراه‌با اهرم کروم برای بازکردن درهای جلو، جذابیت زیادی برای سرنشین X33 خواهد داشت. از نمای جانبی، تفاوت خاصی میان بدنه‌ی X33 S و مدل قبلی وجود ندارد؛ ولی به‌دلیل استفاده از ادوات فلزی روی درها، تشخیش مدل جدید از نسخه‌ی قدیمی امکان‌پذیر است. رینگ‌های X33 S نیز زیباتر شده‌اند و حالا خریدار می‌تواند از طرح اسپرت چرخ‌های آلومنیوم هفده اینچ استفاده کند. در نسخه‌ی اسپرت، ریل باربند هم ظریف‌تر شده؛ اما همچنان از آنتن کوسه‌ای خبری نیست و نمونه‌ی سنّتی با پوشش سیاه در انتهای سقف دیده می‌شود. تا زمان معرفی رسمی ام وی ام X33 کراس و ارائه کاتالوگ این محصول از سوی مدیران خودرو، قیمت نسل چهارم ایکس 33 مشخص نخواهد شد. بااین‌حال گمانه‌زنی‌ها از محدوده قیمت یک میلیارد تومان برای این کراس‌اوور حکایت دارند.

در نمای جانبی خوشبختانه سایز رینگ ها ارتقا پیدا کرده و در نمای عقب هم گرافیک داخلی چراغ های اصلی بروز شده‌اند. همچنین قاب تایر زاپاس بازطراحی شده و هماهنگی بیشتری با این نما پیدا کرده است. از نمای روبه‌رو، چراغ‌های کشیده این خودرو با لامپ هالوژن در وسط جذابیت بیشتری درمقایسه‌با مدل‌های قبلی دارند. چراغ راهنمای کوچک و نارنجی‌رنگ در گوشه‌‌ی چراغ اصلی است که همراه‌با قطعاتی باریک و فلزی، حالت چشم و پلک را برای روشنایی خودرو تداعی می‌کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *