ام وی ام چهار سیلندر

خرید و فروش خودرو ام‌وی‌ام 110 دنده‌ای ۴ سیلندر در تهران با بهترین قیمت دیوار

صندلی های جلو در برگیرندگی خوبی دارند و برای سرنشینان جلو آزاردهنده نیست. فضای صندوق عقب نیز اصلا جادار نبوده که با توجه به اینکه این خودرو یک هاچ بک کوچک شهری است اتفاقی طبیعی است. از قیمت حداقل تا حداکثر براساس افزایش قیمت یا کاهش قیمت خودرو و در مدل های مختلف صفر و کارکرده قیمت گذاری می شود 28 اسفند 403 . ام وی ام 110 4سیلندر-چری QQ3 یا همان ام وی ام 110 ( MVM 110 ) یک خودروی جمع و جور شهری است که از سال 2003 تولید شد که به دلیل همین طراحی و ابعاد کوچکش بیشتر مورد توجه خانم ها قرار میگیرد. پراید 111 خودرویی هاچ بک است که در واقع با تغییرات اندکی، جایگزین پراید هاچ بک شد. علاوه بر اینکه بدنه ی این خودرو تقویت شده تغییراتی در چراغ های جلو و عقب و تغییر فرم شیشه عقب نیز مشاهده میکنید.

چراغ های اصلی با گرافیکی کاملا ساده طراحی شده و تنها بخش تزئینی این نما به خط کرومی بالای جای پلاک بازمی گردد. در نمای جانبی خودرو تایر و رینگ ها اندازه کوچکی دارند و آینه های جانبی نیز بر روی درب ها منتقل شده است. در این نما از یک طراحی ساده بدون هیچگونه خط و خطوط اضافه استفاده شده و شیشه های جانبی نیز اندازه بزرگی دارند. به طور کلی ام وی ام 110 اتوماتیک 4 سیلندر تنها برای مسافت های کم و درون شهری تدارک دیده شده و برای مسافت های طولانی مناسب نیست. به دلیل معایبی که این خودرو دارد، به آن ارزش خرید پایینی نسبت داده می شود.

چراغ های اصلی گرافیک کاملا ساده ای دارند و تنها خط کرومی بالای جای پلاک به زیبایی تزیین شده است. ام وی ام ۱۱۰ ۴ سیلندر اتوماتیک آخرین تیپ از 3 تیپ نسل اول ام وی ام ۱۱۰ است که توسط شرکت مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شد. این خودروی هاچ بک جمع و جور چینی در اصل همان خودروی QQ چری است که یک کپی تمام قد از دوو ماتیز بود. البته MVM 110 از نظر کیفیت ساخت و قطعات بکار رفته در خودرو به هیچ وجه در سطح ماتیز نبود و فاصله بسیاری با همتای با کیفیت کره‌ای خود داشت.

ام وی ام 110 چهارسیلندر در مقایسه با نسخه سه سیلندر یک روف رک اضافه دارد که موجب تمایز این خودرو از تیپ ضعیف‌تر شده است. چری QQ3 یا همان ام وی ام 110 ( MVM 110 ) یک خودروی جمع و جور شهری است که از سال 2003 تولید شد که به دلیل همین طراحی و ابعاد کوچکش بیشتر مورد توجه خانم ها قرار میگیرد. ام وی ام 110 در دورانی خلق شد که خودروسازان چینی به کپی برداری واضح از محصولات خارجی مشهور بودند؛ از این رو به راحتی می‌توان تشخیص داد که ام وی ام 110 یک کپی کامل از دوو ماتیز کره‌ای است. لازم به ذکر است که ام وی ام 110 چهار سیلندر و سه سیلندر از نظر ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تنها از روی نوشته‌های درج شده روی درب عقب خودرو و روف ‌رک سقف می‌توان تفاوت آن‌ها را تشخیص داد.

این خودرو به موتورهای 800 و 1100 سی سی با قدرت های 51 و 68 اسب بخار مجهز شده است.110  خودروی بسیار ایمنی در کلاس خود محسوب می شود. ام وی ام 110 چهار سیلندر اتوماتیک به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.1 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که می تواند تنها 68 اسب بخار قدرت و 90 نیوتن متر گشتاور تولید کند. سپس نیروی تولید شده به وسیله ی یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک از نوع AMT به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شود.

جعبه دنده AMT در حقیقت همان جعبه دنده دستی است که با وجود یک ربات عمل کلاچ گیری انجام می شود. همچنین این نوع از جعبه دنده از دیسک و صفحه کلاچ استفاده می کند. حداکثر سرعت این هاچ بک کوچک حدود 140 کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 8 لیتر اعلام شده است.

گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا پنج سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در ام وی ام 110 چهارسیلندر برعهده دارند. علاوه بر موارد گفته شده، تقریبا تمامی قسمت‌های کابین ام وی ام 110 چهارسیلندر از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند که در گذر زمان دچار پوسیدگی و شکستگی می‌شود. بنابراین اگر مالک یک ام وی ام 110 چهارسیلندر هستید، با خرید لوازمی همچون روکش صندلی و روکش داشبورد، عمر قطعات کابین اتومبیل را افزایش دهید. فولکس گل از سال 1384 توسط کرمان موتور وارد بازار ایران شد و تولید آن تا سال 1388 ادامه داشت. گل در ایران با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و فروش بالایی را تجربه کرد. نمای عقب باز هم از المان های دایره‌ای شکل زیادی استفاده شده است.

قیمت بالاتر ام وی ام 110 نسبت به پراید، سبب شد تا استقبال از این خودرو کمرنگ باشد و تنها گروه‌های خاصی از مشتریان این خودرو را برای خرید انتخاب کنند. با گذر زمان شرایط برای ام وی ام 110 چهارسیلندر سخت‌تر شد، چرا که خودروهای اقتصادی سایپا همچون تیبا و تیبا 2 نیز این هاچ بک چینی را به چالش کشیدند. در شرایط فعلی بازار، تنها مشتریانی که به دنبال یک خودرو شهری بسیار کوچک هستند اقدام به خرید ام وی ام 110 چهارسیلندر می‌کنند. همچنین این خودرو برای رانندگان تازه کار بسیار مناسب است، چرا که شعاع گردش اندکی دارد و به راحتی می‌توان آن را پارک کرد.

ظاهر کلی ام وی ام 110 چهارسیلندر کاملا شبیه به دوو ماتیز است. ابعاد کوچک، درب‌های بزرگ، چراغ‌های گرد و سقف بلند از جمله مشخصه‌های ظاهری این خودرو هستند. البته طراحان چری ظاهر ام وی ام 110 چهارسیلندر را به طور کامل کپی نکرده‌اند و با بزرگ کردن ابعاد چراغ‌ها و تغییر گرافیک‌ آن‌ها، سعی کرده‌اند تا محصول خود را متمایز جلوه دهند.

مراجعه به مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی و تعویض پلاک و برگه سبز خودرو از مراحل بعدی است که باید انجام داده شود. در نهایت پس از مراجعه به دفتر اسناد رسمی و ثبت سند قطعی خودرو، می‌توانید بیمه را به نام خریدار انتقال دهید. تست رانندگی ضمن این‌که نوع سواری خودرو را مشخص می‌کند، بسیاری از ایرادات خودرو را که حتی با استفاده از دستگاه دیاگ قابل تشخیص نیستند را نیز نمایان می‌سازد.

وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند. در نسخهٔ وب‌اپلیکیشن نیازی به دانلود و به‌روزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی‌ به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپ‌های موبایل خود می‌توانند از آن استفاده کنند. همان‌طور که از نام ام وی ام 110 چهارسیلندر مشخص است، پیشرانه این خودرو چهار سیلندر دارد و حجم آن نیز به 1.1 لیتر بالغ می‌شود. حداکثر راندمان این پیشرانه کوچک تنفس طبیعی 68 اسب‌بخار قدرت و 90 نیوتن‌متر گشتاور است.

همچنین یک جلو پنجره بسیار کوچک و منحنی بین چراغ های اصلی قرار گرفته که گویی خودرو به شما لبخند می زند. روی سپر هم چراغ های راهنما و مه شکن بیضی شکل و عمودی همراه یک ورودی هوای به چشم می خورد. از نمای جانبی اندازه کوچک تایر و رینگ ها را می بینید و آینه های جانبی که روی درب ها قرار گرفته اند. شیشه ها ابعاد نسبتا بزرگی دارند و شما با یک طراحی ساده ی بدون هیچ خط و خطوطی مواجه هستید. در نمای عقب خودرو باز هم از المان های دایره ای شکل استفاده شده است.

وجود یک کلاف تقویتی دور تا دور اتاق خودرو و سپرهای ضربه گیر، ضریب ایمنی داخل اتاق خودرو را بالا می برد. صندلی های جلو در برگیرندگی خوبی دارند و سرنشینان جلو نسبتا راحتند. فضای صندلی های عقب جادار نیست اما چون ام وی ام 110 یک خودروی کوچک شهری است این موضوع طبیعی می باشد. درون کابین و داشبورد ام وی ام 110 مانند طراحی بیرونی آن از طراحی دایره‌ای و بیضی شکل زیادی استفاده شده است. متریال بکار رفته در داشبورد و کابین این خودرو کیفیت پایینی داشته و دوام مطلوبی ندارند. همچنین از پلاستیک خشک در داشبورد زیاد استفاده شده که در بلند مدت کاملا از فرم افتاده و به صدا می افتند.

با ورود به کابین خودرو هم با یک فضایی با طراحی دایره ای و بیضی شکل مواجه می شوید. متاسفانه متریال به کار رفته در داشبورد و کابین از جنس پلاستیک خشک است، کیفیت پایینی دارند و با دوام نیستند. اولین چیزی که در بخش میانی داشبورد قرار گرفته دریچه های تهویه مطبوع بیضی شکل اند، که بعد آن تنظیمات کاملا دستی سیستم تهویه مطبوع خودرو تعبیه شده و در نهایت یک ضبط ساده قرار دارد. در صورت استفاده شهری از این خودرو، فضا برای چهار سرنشین مناسب است. اما چون ام وی ام 110 یک خودروی کوچک شهری است این موضوع طبیعی می باشد. از نظر ایمنی با وجود دارا بودن ایربگ و ترمز های ABS این خودرو، نمی توان روی آن حساب چندانی باز کرد.

شتاب صفر تا صد رسمی ام وی ام 110 چهارسیلندر دنده‌ای 13 ثانیه اعلام شده است اما به نظر نمی‌رسد این خودرو بتواند در دنیای واقعی چنین رکوردی را به ثبت برساند. مهم‌ترین مزیت ام وی ام 110 چهارسیلندر نیز پابرجا است؛ این هاچ‌بک کوچک تنها 3.7 لیتر در صد کیلومتر بنزین می‌سوزاند که رقم مطلوبی محسوب می‌شود. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم.

ام وی ام 110 چهار سیلندر اتوماتیک مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.1 لیتری تنفس طبیعی بوده که این پیشرانه توانایی تولید تنها 68 اسب بخار قدرت و 90 نیوتن متر گشتاور را داراست. این قدرت کم توسط یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک از نوع AMT است که به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شود. جعبه دنده AMT در واقع همان جعبه دنده دستی است که توسط یک ربات عمل کلاچ گیری صورت میگیرد و همچنین در این نوع از جعبه دنده از دیسک و صفحه کلاچ استفاده می شود. این خودرو در دو مدل 3 سیلندر با قدرت 52 اسب بخار و جعبه دنده دستی و مدل 4 سیلندر با قدرت 68 اسب بخار و با دو جعبه دنده ی دستی و اتوماتیک تولید شده است. ام وی ام 110 چهارسیلندر در زمان عرضه به بازار با محصولات خانواده پراید رقابت می‌کرد و این رقابت اکنون در بازار خودروهای کارکرده نیز وجود دارد.

برآورد، سامانه هوشمند و آنلاین تخمین قیمت خودرو است که با استفاده از یک الگوریتم هوشمند و تحلیل داده های بدست آمده از معاملات روز بازار، کارشناسی آنلاین قیمت خودرو را با کمترین خطا انجام می دهد. به یاد داشته باشید که شیپور تنها یک واسطه است و فروشنده نیست. اما روزانه هزاران آگهی خرید ماشین اقساطی در شیپور ثبت می‌شود که می‌توانید با بررسی آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید. پس از بازدید و بررسی خودرو نیاز به عقد قولنامه میان طرفین معامله است.

بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. فروشنده باید برگه استعلام تخلفات رانندگی تسویه‌شده و به‌روز خودرو را به همراه داشته باشد.

مشتریان ایرانی هاچ‌بک‌های کوچک یا میکروکارها را با دوو ماتیز شناختند، خودرویی کوچک و کارآمد که به خوبی ثابت کرد نباید از روی ابعاد و اندازه خودرویی را قضاوت کنیم! پس از توقف تولید خودروهای دوو در ایران، مدیران خودرو تصمیم گرفت تا با استفاده از شهرت ماتیز، نمونه چینی آن یعنی چری QQ را با نام ام وی ام 110 به بازار ایران عرضه کند. نسل نخست این خودرو طی سال‌های 1384 تا 1395 و در قالب نسخه‌های سه سیلندر و چهار سیلندر به بازار ایران عرضه شد. ام وی ام 110 دنده‌ای 4 سیلندر یک خودروی کوچک شهری و ایده آل است که برای تردد در کلان شهرها تدارک دیده شده و با خطوط نرم و ملایم طراحی آن پویا، جذاب و مدرن جلوه می کند. وجود بال عقب MVM110 براساس اصول اولیه آیرودینامیک ساخته شده و موجب بهبود پایداری خودرو در سرعت های بالا می شود. ام وی ام 110 دنده‌ای یکی از اقتصادی ترین و کم مصرف ترین خودروهای موجود در کشور است که استهلاک کم، ایمنی مناسب و مصرف سوخت پایین آن را به مناسب ترین خودرو برای کاربردهای شهری تبدیل کرده است.

مصرف سوخت اندک ام وی ام 110 چهارسیلندر نیز دیگر مزیت این خودرو است، هرچند نباید از قیمت قطعات یدکی و محدودیت خدمات پس از فروش آن صرف نظر کرد. دوو ماتیز خودرویی کوچک و شهری بود که چندی پس از ورود به ایران به یکباره طرفداران بیشماری پیدا کرد. اما پس از رفتن دوو از بازار ایران فرصت به چری رسید تا خودرویی در این کلاس به بازار خودروی کشور معرفی کند. چری QQ که از سال 2003 بر روی خط تولید چری قرار گرفت در سال 1384 توسط مدیران خودرو رونمایی شد.

در بخش میانی داشبورد ابتدا دریچه های تهویه مطبوع با ظاهری بیضی شکل قرار دارند. پس از آن قسمت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو که به صورت کاملا دستی است تعبیه شده و سپس یک ضبط ساده قرار دارد. از نظر طراحی ظاهری همانطور که اشاره شد ام وی ام 110 یک کپی چینی از ماتیز است. همچنین یک جلوپنجره بسیار کوچک و منحنی شکل میان چراغ های اصلی قرار گرفته که شبیه به لبخند به نظر می رسد و چهره خودرو را خندان کرده است. بر روی سپر خودرو نیز چراغ های راهنما و مه شکن به صورت بیضی شکل و عمودی به همراه یک ورودی هوای دیگر تعبیه شده است. فضای داخلی ام وی ام 110 چهارسیلندر به راحتی شما را به یک یا دو دهه قبل می‌برد و حتی می‌توان کابین ام وی ام 110 چهارسیلندر را به پرایدهای قدیمی تشبیه کرد.

آخرین تیپ ارائه شده از 3 تیپ نسل اول ام وی ام 110، خودروی ام وی ام سیلندر اتوماتیک است که شرکت مدیران خودرو آن را به بازار ایران عرضه کرد. این هاچبک جمع و جور چینی در واقع همان خودروی QQ چری است که از روی دوو ماتیز کپی برداری شده است. البته MVM 110  به هیچ وجه از لحاظ کیفیت ساخت و قطعات بکار برده شده در سطح ماتیز نبود و فاصله زیادی با رقیب با کیفیت کره‌ای خود داشت. دوو ماتیز هم خودرویی کوچک و شهری بود که با ورود خود به ایران به یکباره طرفداران زیادی پیدا کرد.

فضای داخلی این هاچ‌بک از دو رنگ مشکی و کرم تشکیل شده است که البته این دو رنگ به صورت متناسب مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. تقریبا تمامی کابین ام وی ام 110 چهارسیلندر کرم رنگ است اما قسمت میانی داشبورد که شامل کنترلرهای سیستم صوتی و سیستم تهویه می‌شود، مشکی رنگ است. فضای پا و سر برای چهار سرنشین تنها برای استفاده شهری مناسب است.

امکانات رفاهی کم، ایمنی پایین، مشخصات فنی ضعیف و فضای کابین کم از جمله معایب این خودرو بوده و سبب شده تا ارزش خرید این خودرو به شدت پایین بیاید. این خودروی هاچ بک چینی از نظر بازار دست دوم نیز چندان حال و روز خوشایندی ندارد. همچنین از نظر قیمت نیز نمونه های کارکرده ام وی ام ۱۱۰ ۴ سیلندر اتوماتیک مابین 115 تا 140 میلیون تومان معامله می شود که با توجه به شرایط فعلی قیمت هایی مناسب نسبت به رقبایش دارد. همان طور که گفتیم این هاچبک جمع و جور چینی در واقع همان خودروی QQ چری است که از روی دوو ماتیز کپی برداری شده است.

اما بعد از مدتی دوو از بازار ایران رفت و این فرصت در اختیار چری قرار گرفت تا خودروی در این کلاس در بازار کشور به همگان معرفی شود. از سال 2003 چری QQ روی خط تولید چری قرار گرفت و در سال 1384 توسط مدیران خودرو رونمایی شد. ام وی ام ۱۱۰ ۴ سیلندر اتوماتیک یک خودروی هاچ بک جمع و جور شهری است که همانطور که اشاره شد جایگزینی بی کیفیت برای دوو ماتیز بود. این خودرو تنها برای مسافت های کم و درون شهری ساخته شده و اصلا مناسب مسافت های طولانی و مسافرت نیست.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *