مقایسه ام وی ام X33 و لیفان X60 کاراپ
این امر به این معنا است که شما با توجه به بودجهای که برای خرید خودرو در نظر گرفتهاید، میتوانید از بین چند مدل مختلف خودرو، یک مورد را انتخاب کنید. اما پس از رانندگی با ایکس 60 به سراغ ایکس 33 میرویم تا ببینیم این خودرو در عمل چگونه است. از آنجایی که جعبهدنده CVT ماهیتی نه چندان پرشتاب دارد، در این خودرو نیز با شروعی ناامیدکننده مواجه هستیم که ممکن است در همان ابتدا دیدگاه شما را نسبت به ایکس 33 عوض کند. اما عایقبندی ضعیفتر نسبت به لیفان و همچنین بهرهمندی از جعبهدنده CVT موجب میشود تا صدای موتور بیش از آنکه انتظار برود درون کابین شنیده شود.
لیفان X60 یک کراساوور چینی است که نخستینبار در سال ۲۰۱۱ معرفی و عرضه شد و بهوسیله شرکت «کرمان موتور» به بازار ایران راه یافته است. این خودرو را باید یکی از قدیمیترین کراساوورهای بازار دانست که با گذشت سالها از زمان عرضه آن همچنان مورد توجه مردم کشورمان قرار دارد. سطح آپشن لیفان x60 در کلاس خودش قابل قبول است اما نکته یا امکانات خاصی در آن وجود ندارد که بتوان به آن اشاره کرد .
لیفان در طراحی این خودرو سعی کرده بود تا حد امکان، از کپی برداری های ناشیانه گذشته اش فاصله بگیرد و خودرویی نسبتا مستقل را خلق کند. در مجموع شاید ظاهر ایکس 60 کپی نباشد، اما با بررسی دقیق تر المان های طراحی و جزئیات بدنه، می توان به وجود الگو برداری ها در آن، پی برد. لامپ های راهنمای جلو از کاسه چراغ اصلی خارج شده و به میانه های سپر منتقل شده اند. همچنین از سیستمهای ایمنی این خودرو نیز میتوان به سیستم ترمز ABS و EBD اشاره کرد.
اما صفحه کیلومتر ایکس 60، نسبتا مدرن است و عقربه سرعت شمار آن هم به صورت دیجیتالی در آمده است. استفاده از نور پردازی آبی در این پشت آمپر و سایر تجهیزات کابین ایکس 60، حس خوبی به سرنشینان می دهد. تریم داخلی هم به صورت دو رنگ کرم – خاکستری است که زیبایی بصری بیشتری از تریم تک رنگ دارد.
لیفان X60 سابقه حضور حدوداً 6 ساله در داخل ایران دارد که در ابتدا با گیربکس دستی به بازار عرضه شد و در حال حاضر تنها نمونه های مجهز به گیربکس اتوماتیک لیفان X60 که تغییرات جزئی را هم در ظاهر تجربه کرده اند عرضه می شود. لیفان X60 در نسخه جدید خود از تجهیزاتی شامل نمایشگر ۸ اینچی لمسی،دوربین پارک، ناوبری ماهوارهای، رادیو پخش با ۶ بلندگو، قابلیت تماس تلفنی و ارتباط بلوتوث با گوشی هوشمند، DVD پلیر، درگاه USB و AUX، ریموت کنترل و کارتخوان SD نیز قابل استفاده هستند. پرده و گرمکن شیشه عقب، فرمان تلسکوپی قابل تنظیم، تهویه مطبوع تک حالته و شارژر ۱۲ ولت USB سود می برد.
همچنین نوع سیستم تعلیق و فنربندی در ایکس 60 بهگونهای است که ضربات ناشی از ناهمواری مسیر چندان احساس نمیشود. بلکه در این خودرو هم تکانهای متعدد در عبور از مسیرهای ناهموار کمی آزاردهنده است. معمولا به علت ترغیب مشتری به خرید خودرو، در این بخش خودروهای چینی لیست خوبی را ارائه میدهند. در بین این دو خودرو، ام وی ام X33s سهم بیشتری از این امکانات را دارا است. در آخرین تولیدات لیفان x60 دنده دستی ، جای دنده عقب در کنار دنده ۱ و در انتهای چپ به بالا می باشد که به اصطلاح به دنده بی ام و معروف است .برای رفتن به دنده عقب باید ضامن زیر دسته دنده را با دو انگشت اشاره و وسط به بالا کشید و همزمان دنده را به سمت دنده عقب هدایت کرد. البته هر دو شرکت در تلاشند تا تعداد نمایندگی های خود را در کشور بیشتر و انبار قطعات خود را در استانها افزایش دهند ولی همچنان راه زیادی به تامین کامل این هدف در مقایسه با شرکت های پر سابقه ایران خودرو و سایپا دارند.
صندلیهای هایما S5 همانند X33 دربرگیرنده و راحت هستند و حس خوبی را منتقل میکنند، همچنین از کیفیت مشابهای برخوردارند. مدیران خودرو و چری راه طولانی را با X33S برای رسیدن به این موفقیت طی کردهاند. ویرایش بعدی ام وی ام X33 سال ۹۳ وارد میدان شد که البته از نظر زبان بصری پیشرفتی قابل ملاحظه داشت.
اما باید گفت که سازنده این خودرو معمولا از متریال خوبی برای طراحی داخل کابین استفاده نکرده و این موضوع یکی از نقاط ضعف این خودرو نسبت به هموطن خود یعنی ایکس ۳۳ اسپرت به شمار میرود. کمپانی خودرو سازی لیفان برای تولید این خودرو، از طراحی خودروهای کراس اووری که توسط شرکتهای خودروسازی کرهای ساخته میشدند استفاده کرد. البته طراحی خودروی لیفان X60 دقیقاً مانند خودروهای کراس اور کرهای نیست. بلکه شرکت خودروسازی لیفان، تنها به دلیل پرطرفدار بودن این مدل خودروها، تصمیم گرفت طراحی خودروی لیفان X60 را نزدیک به خودروهای کراس اوور کرهای در نظر بگیرد. برخی دیگر از افراد که میزان بودجه آنها زیاد است و به دنبال خرید یک خودروی باکیفیت هستند نیز ممکن است در انتخاب یک خودروی باکیفیت دچار تردید یا سردرگمی شوند. برخی از منابع (مانند سایتهای مختلف)، خودروهای مختلف را از لحاظ طراحی داخلی، قدرت موتور، قیمت و سایر پارامترها با یکدیگر مقایسه میکنند.
از این رو، تنها یکی از موتورهای به کار برده شده در یکی از نسلهای این خودرو در این بخش مورد بررسی قرار میگیرد. البته پس از گذشت چند سال، به دلیل پیشرفت کمپانیهای خودروسازی چینی و همچنین پر رنگتر شدن نقش خودروهای چینی دیگر در بازارهای خودروی ایران، این مدل خودرو با گذشت زمان، طرفداران خود را از دست داد. شرکت کرمان موتور برای بازگرداندن این خودرو به دوران اوج خود، مدل اتوماتیک خودروی لیفان X60 را در سال 1395 ارائه کرد. امروزه خودروهای چینی توانستهاند بخش بزرگی از بازار خودروهای موجود در کشور ایران را تصاحب کنند. خودروسازان چینی همواره در تلاش هستند با افزایش کیفیت و در نظر گرفتن قیمتهای مناسب برای خودروهای خود، مشتریان خود را حفظ کنند.
با وجود برتری نسبی عدد درج شده برای خروجی موتور X33 اما به نظر می رسد که عملکرد موتور لیفان X60 نسبتاً سرحال تر است. سواری ایکس 33 نسبت به لیفان خشکتر بوده و تکانهای بیشتری را به اتاق وارد میکند. اما از طرفی امکانات رفاهی بیشتر میتواند تاحدودی این معایب را پوشش دهد. همچنین طراحی جدیدتر کابین از دیگر مواردی است که برتری ایکس 33 را نسبت به ایکس 60 گوشزد میکند.
البته قیمت بسیار بالای محصولات برندهای کرهای، ژاپنی و اروپایی موجب شده که اقشار متوسط جامعه به خودروهای چینی که به مراتب از قیمت پایینتری برخوردارند، بیشتری روی خوش نشان دهند. ام وی ام X33 و لیفان X60 از موتورهای ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمهای ۲.۰ و ۱.۸ لیتر بهره می برند. قدرت و گشتاور X33 به ترتیب ۶ اسب بخار و ۱۴ نیوتن متر بیشتر از لیفان است.
در این بین ایکس 33 نیز وضعیت متمایزی نسبت به ایکس 60 در بازار کارکرده ندارد. اما با این تفاسیر میتوان گفت که ایکس 33 از بازار کارکرده بهتری برخوردار است. لیفان X60 موردنظر دارای جعبهدنده 5 سرعته دستی بوده که همین موضوع باعث میشود شتاب و کشش بهتری را نسبت به نسخههای اتوماتیک تجربه کنیم.
شرکتهای بزرگ خودروسازی، هر ساله خودروهای جدیدی را تولید کرده و وارد بازارهای خودرو میکنند. کشور چین یکی از کشورهایی است که شرکتهای خودروسازی بزرگی در آن در حال تولید خودروهای مختلف هستند. در این مطلب از وبسایت نیکا یدک قصد داریم دو مدل از خودروهای پرطرفدار چینی را بایکدیگر مقایسه کنیم. ام وی ام X33 اسپرت مجهز به امکاناتی نظیر ایربگ راننده و سرنشین جلو-چراغ مه شکن جلو وعقب-سانروف-تهویه مطبوع دستی- سنسور پارک عقب-صندلی های چرمی-قفل مرکزی با ریموت-شیشه بالابر برقی-رینگ آلومنیومی و… اما لیفان X60 خودرویی است که طراحی فضای کابین آن دقیقاً از کابین نسل دوم تویوتا RAV4 الگوبرداری شده است. حتی در جزئیات کابین نظیر محل قرارگیری دریچههای ورودی هوا و پنل کنترلی میان داشبورد، دقیقا مشابه تویوتا راوفور نسل دوم است.
البته باید به این نکته اشاره کرد که امویام ایکس 33 همچنان توسط مدیرانخودرو تولید و عرضه میشود که همین موضوع برگ برندهای برای آن در این رقابت بهشمار میرود. لیفان X60 در زمان ورود به بازار، بهعنوان خودروی زیبایی ارزیابی میشد، با گذشت این مورد تا حدودی رنگ باخته است. در این خودرو هماهنگی زیادی میان اجزای خودرو دیده نمیشود، بهطور مثال قسمت عقب خودرو از طراحی زیبایی برخوردار نیست و در نمای کناری نیز علیرغم حجم بزرگ گلگیرها، چرخها ابعاد کوچکی دارند.
خودروی ام وی ام X33 دو سال زودتر از خودروی لیفان X60 وارد بازارهای خودروی ایران شد. در کشور ایران، شرکت مدیران خودرو، خودروهای شرکت چری را مونتاژ کرده و به دست متقاضیان میرساند. جالب است بدانید شرکت خودروسازی لیفان، برای طراحی و تولید موتورهای به کار برده شده در این خودرو، از شرکت انگلیسی ریکاردو کمک گرفته است. البته موتور خودروی لیفان X60 تنها در این خودرو به کار برده نشده و در خودروهای دیگری که توسط کمپانی لیفان تولید شدهاند نیز به کار برده شده است. این خودرو هم اکنون در دو مدل گربکس اتوماتیک CVT و گیربکس دستی، در بازارهای خودروی ایران موجود میباشد. مانند دیگر محصولات چری، در بخش طراحی داخلی ام وی ام X33s هم با نمای کابین جذاب و جوانپسند مواجه هستیم.
برای اطلاع از قیمت ام وی ام X33 s اتوماتیک ساده و قیمت لیفان X60 اتوماتیک کلیک کنید. بنابراین ایده ساخت خودروی لیفان X60، الهام گرفته شده از خودروهای کراس اوور کرهای میباشد. شرکت کرمان موتور، دو سال پس از اینکه این مدل خودرو توسط کمپانی خودروسازی لیفان تولید شد، خودروی لیفان X60 را وارد کشور ایران کرد. شرکت کرمان موتور برای فروش این خودرو به مشریان خود، قیمت رقابتی و همچنین شرایط فروش بسیار مطلوبی را در نظر گرفت. این دو عامل باعث شده تا خودروی لیفان X60 در مدت زمان نسبتاً کوتاهی بتواند به یکی از پر طرفدارترین خودروهای چینی موجود در کشور ایران تبدیل شود.
بازار شاسی بلندهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان کاملاً در قبضه محصولات چینی بوده و در این میان دو نمونه از قدبلندهای چینی که اتفاقاً محبوبیت فراوانی داشته و البته جزو اولین شاسی بلندهای چینی کشور بوده ام وی ام X33s و لیفان X60 هستند. بزرگترین مزیت لیفان X60 در این بخش خود را نشان میدهد به گونهای که نسخه اتوماتیک این خودرو برای مدل سال ۹۷ به قیمت حدود ۱۹۰ میلیون تومانی داشته و بنابراین حدود ۷۰ میلیون تومان ارزانتر است که این یک دلیل مهم برای انتخاب به شمار میرود. از نمای روبهرو، چراغهای کشیده این خودرو با لامپ هالوژن در وسط جذابیت بیشتری درمقایسهبا مدلهای قبلی دارند. چراغ راهنمای کوچک و نارنجیرنگ در گوشهی چراغ اصلی است که همراهبا قطعاتی باریک و فلزی، حالت چشم و پلک را برای روشنایی خودرو تداعی میکند.
مدل جدید این خودرو، باز هم یک فیسلیفت از نسخهی اولیه محسوب میشود اما با تغییرات گسترده در چراغهای اصلی، جلوپنجره و سپرها، چند ماه دیگر وارد بازارهای جهانی خواهد شد. در این مطلب، از تصاویر هر سه مدل استفاده شده است که شامل نمونهی پایه با جلوپنجرهی ساده، فیسلیفت ۲۰۱۵ با جلوپنجرهی دارای خطوط عمودی و نسخهی جدید میشود. از امکانات و آپشنهای لیفان X60میتوان به سانروف دو حالته، دوربین و سنسور پارک عقب، سیستم صوتی دارای نمایشگر لمسی، کنترل سیستم پخش از روی فرمان اشاره کرد. اما در لیست آپشنهای ام وی ام X33s علاوهبر امکانات بالا مواردی چون سیستم ضدسرقت ایموبلایزر، سیستم تهویه اتوماتیک و کمربند ایمنی سه نقطهای سرنشین و کروز کنترل نیز دیده میشود. چیدمان کنسول، دریچههای تهویه مطبوع و پنل کنترلی میان داشبورد، ارگونومی خوبی را به کابین X60 بخشیده است. نسل دوم امویام X33 درون کابین تغییراتی اساسی را به خود دیده است که موجب شده فضایی به مراتب مدرنتر از قبل بهوجود آید.
در مدل اسپرت، مشکی شدن سقف، ستون ها و آینه ها در کنار استفاده از دیفیوزر در جلو و عقب و نصب رکاب اسپرت به صورت فابریک زیر درها، جلوه ای جوان پسندتر و امروزی تر از ایکس ۳۳ را به نمایش گذاشته اند. متفاوت بودن رنگ سقف و ستون ها با بدنه، سبکی جدید در صنعت خودروسازی است که مشابه آن در خودروهایی چون رنو کپچر و سیتروئن C3 هم دیده می شود. به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» در ادامه مقاله مقایسه لیفان ایکس ۶۰ با ام وی ام ایکس ۳۳ قصد داریم تا به بررسی ویژگیهای این دو خودرو و مقایسه آنها با یکدیگر از جنبههای مختلف بپردازیم. هر دو خودرو جزو ارزان ترین کراس اوور های بازار ایران به شمار می آیند و توانسته اند فروش خوبی را تجربه کنند و همچنین بازار دست دوم هر دو خودرو افت قیمت زیادی را به خود می بیند. البته در نظر داشته باشید که به جز تفاوت فنی و ایمنی، برتری دادن به هر یک از این خودروها از لحاظ ظاهر بیرونی و طراحی داخلی، بستگی به نظر شخصی و سلیقه متقاضی دارد. به عنوان مثال یک شخص ممکن است بر اساس سلیقه شخصی خود، امتیاز بخش طراحی داخلی را به خودروی لیفان X60 بدهد.
خودروهای چینی به واسطه ی تنوع در تولید و داشتن امکانات رفاهی نسبت به محصولات داخلی ، خیلی سریع توانستند بخش زیادی از بازار خودرو کشورمان را به خود اختصاص دهند. در این مطلب به تفاوتهای بین خودروهای لیفان X60 و ام وی ام X33 اشاره شد. هر یک از این دو خودرو نیز به طور جداگانه و مختصر، مورد بررسی قرار گرفتند. یکی دیگر از مهمترین معیارهایی که بر اساس آن میتوانستیم خودروهای لیفان X60 و ام وی ام X33 را مورد مقایسه قرار دهیم، آپشنهای به کار برده شده در هر یک از این خودروها میباشد. به طور کلی، خودروهای مختلف را از دیدگاههای مختلفی میتوان مورد مقایسه قرار داد. بر اساس چهار معیاری که در این مقاله برای مقایسه این دو خودرو در نظر گرفته شد، خودروی ام وی ام X33، امتیاز بهتری را نسبت به خودروی لیفان X60 کسب میکند.
اما امروزه با توجه به بودجه خود، از بین چند مدل خودرو که توسط چند خودروسازی مختلف تولید شدهاند میتوانید خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنید. هر چند این خودروها در یک بازه قیمتی هستند، اما به طور حتم، امکانات و کیفیت آنها با یکدیگر متفاوت است. این اتفاق باعث شده است افرادی که به دنبال خرید خودرو با یک بودجه مشخص هستند، در انتخاب یک خودرو از بین چند مدل مختلف، دچار سردرگمی شوند.
به همین خاطر توصیه میشود در ابتدا کمی با نحوه عملکرد فرمان آشنا شوید سپس اقدام به حرکت با سرعتهای بالا کنید. با وجود ابعاد بزرگتر نمای خارجی X60، فضای صندوق این خودرو برابر با 405 لیتر است اما این رقم با اختلاف کمی در X33 معادل با 392 لتر است. این اختلاف جزئی نشان میدهد که فاضله محورهای بلندتر در X60 بیشتر به راحتی و آسایش سرنشینان ردیف دوم اختصاص داده شده است. سلام.به نظر من اصلا سراغ شاسی های چینی نرید حتی بهترینشون که تیگو و اسفایو باشهمیتونید بجاش سراغ ساندرو استپوی رنو یا ال نود برید که خیییلی خوبنولی تو این رنج قیمتی تیگو سون حرف اول رو میزنه. البته قیمت قطعات ماشینهای چینی گاه تا چندبرابر ایرانیهاست و کمتر هم قابل تهیه خصوصا در شهرستانها…. قسمت عقبی ایکس 60 هم طراحی سادهای دارد و تنها چراغهای عمودی در طرفین یا دیفیوزر نصب شده زیر سپر، کمی از سادگی قسمت پشتی X60 کم کرده است.
این موضوع اما با حضور خودروهای چینی در بازار کشور به شکل محسوسی خدشهدار شد. طبیعتا لیفان X60 با تکیه بر حضور دیرتر خود در بازار جهانی از نمای داخلی بسیار پخته و بالغتری بهره میگیرد که البته بیالهام از محصولات وقت کره جنوبی در آن دوران به نظر نمیرسد اما در هر صورت جذابتر از نسل اول X33 است. این مهم مدیران خودرو را به یکی از پویاترین و فعالترین خودروسازان داخل ایران بدل کرد که موفقیت و فروش بالای محصولاتش به هیچ عنوان جای تعجب نداشت. از این رو مدل X33 تا کنون در سه نسل مجزا به بازار خودرو ایران تزریق شده است در حالی که لیفان نه تنها در نسخه X60، بلکه در هیچ یک از محصولات ارائه شدهاش در بازار ایران در جوار کرمان موتور؛ به قدرت و سرعت چری و مدیران خودرو عمل نکرده است. به همین دلیل لیفان X60 از دیدگاه تنوع هرگز نمیتواند با X33 مدیران خودرو سرشاخ شود. ورود قدرتمند خودروهای چینی به بازار کشور تقریبا در اقدامی ناگهانی صورت گرفت.
برای مقایسه ظاهر خودروهای ام وی ام X33 و لیفان X60، لازم است به تاریخ تولید و وارد شدن آنها به کشور ایران اشاره کنیم. زیرا هر چه تاریخ تولید یک خودرو جدیدتر باشد، از ظاهر به روزتری نیز برخوردار خواهد بود. بر همین اساس، خودروی ام وی ام X33 دارای ظاهری جذابتر و مدرنتر میباشد.
بدون شک فاحشترین تمایز ابعادی میان این دو خودرو اختلاف فاصله محورها و کشیدگی 90 میلیمتری فاصله محورها در لیفان X60 است. هردو خودرو صندلیهای راحت و باکیفیتی دارند که هنگام رانندگی در مسافتهای طولانی، باعث احساس خستگی در راننده نمیشوند. در مجموعه امویام X33 از طراحی بهتری برخوردار است و از نظر قدرت و کشش پیشرانه نیز شرایط بهتری دارد و میتواند ارزش خرید بیشتری داشته باشد. از نظر تجهیزات ایمنی نیز هر دو خودرو از ترمزهای دیسکی جلو و عقب بههمراه سامانههای ABS و EBD بهره میبرند. شاید مهمترین علت جلب مخاطب ایرانی ، قیمت های مناسب این خودروها و همچنین تنوع تولیدات آنان است.
سپر ایکس 33 همچون خودروهای دهه نود میلادی، به شکل یکپارچه و با درز زیاد از بدنه، نصب شده است. ورودی ها هوای سپر، کوچک هستند و دو مه شکن بزرگ هم در دو طرف سپر، دیده می شوند. بسیاری از افراد، ایکس 60 را در بدو ورود ایران، شبیه به هیوندای سانتافه می دانستند، اما با گذر زمان، مشخص شد که هیچ شباهتی میان ظاهر و کیفیت این دو خودرو وجود ندارد!
بنابراین با وجود تفاوت در ساختار پیشرانهها، اعداد و ارقام و خروجی هر دو خودرو نسبتاً مشابه بوده که همین موضوع رقابت میان آنها را جذابتر میکند.
در آن سمت میدان رقابت، ام وی ام X33s با ظاهری مدرنتر و البته جوانپسندانه قراردارد. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که نسل جدید ام وی ام X33s، یک نسل با X60 فاصله دارد. در طراحی ظاهری X33s هم شاهد خلاقیت و یا نکته اختصاصی خاصی نیستیم اما درمجموع این خودرو به لطف ادوات کرومی روی بدنه و یا رینگهای تراشخورده، نمره قابل قبولی را دریافت میکند. در دو بخش قبلی، مشخصات کلی هر یک از خودروهای ام وی ام X33 و لیفان X60 مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش، بر اساس برخی از معیارها، خودروهای ام وی ام X33 و لیفان X60 مورد مقایسه قرار میگیرند. سیستم ترمز در این خودرو به خوبی عمل کرده و میتواند این اطمینان خاطر را به راننده بدهد که در زمانی مناسب خودرو بهصورت کامل متوقف خواهد شد.
دو سال بعد مدیران خودرو X33S را بهعنوان سومین مدل از این خانواده معرفی کرد. در مقابل لیفان X60 قرار دارد که از سال 1391 در نسخه ی دنده ای توسط کرمان موتور به بازار ایران آمد و از سال 95نیز نسخه ی اتوماتیک آن عرضه شد و از طراحی به روزتری به خصوص در نمای جلو پنجره و چراغ های جلو نسبت به ام وی ام X33 برخودار است. ام وی ام X33 از سال 1389 توسط مدیران خودرو عرضه شد و در سال 93 فیس لیفت آن که با نام ام وی ام X33 جدید شناخته می شود در دو نمونه ی دستی و اتومات با ظاهری قابل قبول جایگزین شد. اما اگر به طور دقیق این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم متوجه اشکالاتی در طراحی قطعات آن می شوید به طوری که فواصل زیادی را بین قطعات مشاهده می کنید اما در مجموع طراحی آن دارای هماهنگی است و همان طور که گفته شد طراحی قابل قبولی دارد.
کمپانی چری برای نخستینبار در سال 2005 از شاسیبلند سایز کوچک شهری خود با نام تجاری چری تیگو 3 پردهبرداری کرد. این خودرو در ابتدا به دلیل داشتن طراحی مناسب و امکانات رفاهی قابل قبول، توانست در بازار چین جایگاه مناسبی را برای خود کسب کند. شرکت مدیرانخودرو شریک تجاری چری در ایران نیز در سال 1389 با معرفی این خودرو با نام اختصاصی امویام ایکس 33 برای بازار ایران، توانست به دلیل خلا وجود خودروهای کراساوور ارزانقیمت در بازار، فروش قابل توجهی را تجربه کند. همین موضوع سبب شد که با معرفی عرضه نسلهای بعدی این خودرو، شاهد عرضه آن به بازار کشور باشیم. اولین و شاید معروفترین کراساوور چینی راهیافته به بازار ایران را باید MVM X33 دانست.
در سال 1389، مدیران خودرو به عنوان شریک تجاری این خودروساز چینی در ایران، چری تیگو را با نام ام وی ام X33 در بازار ایران رونمایی کرد. در نبود کراساوورهای ارزان قیمت، علیرغم طراحی ضعیف و کیفیت بحثبرانگیز این خودرو، به فروش قابلتوجهی دست پیدا کرد. لیفان X60 با دو گیربکس دستی و اتوماتیک CVT عرضه میشود که در این سری از مطالب “دوراهی” نسخه اتوماتیک آن حضور یافته است. این موتور که با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی شده است، توانایی تولید ۱۳۱ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۶۸ نیوتن متر در دور موتور ۴۲۰۰ دور بر دقیقه را دارا می باشد.در کل از این خودرو نمی توان انتظار آفرودی داشت. اما در سمت دیگر، ام وی ام X33s با یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر و حجم 1971 سی سی قرار دارد که توانایی تولید نیرویی معادل 139 اسببخار و گشتاور 182 نیوتون متر را دارد. وزن زیاد خودرو و قدرت کم موتور باعث شده است تا شاهد شتاب اولیه ضعیفی باشیم.
دیدگاهتان را بنویسید