ام وی ام بهتره یا پراید

مزایا و معایب ام وی ام 110 مقایسه با پراید، تیبا و 206

این ویژگی به خصوص در شرایطی که قیمت سوخت در حال افزایش است، برای خریداران اهمیت زیادی دارد. اگر آمار و ارقام را دنبال کنید، در می یابید که قشر عظیمی از خریداران خودرو در ایران بودجه محدودی دارند و اکثر خریداران خودور در بازار در رنج قیمت زیر ۳۰ میلیون تومان متمرکز شده اند. به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، ام وی ام ۱۱۰ و پراید ۱۱۱ است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

البته در نظر داشته باشید حداکثر سرعت در خودرویی که از نظر کیفیت ساخت و استحکام بدنه نمره ضعیفی دارد از نظر کارشناسان مزیت نیست و بهتر بود به جای افزایش شتاب، به فکر استحکام خودرو باشند. ۱۱۰ کم مصرف‌ترین و اقتصادی‌ترین خودروی موجود در کشور است، که امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، مصرف سوخت پایین، استهلاک کم باعث محبوبیت این کوچولوی دوست داشتنی شده است و آن را به مناسب‌ترین خودرو برای کاربرد‌های شهری بدل کرده است. چری MVM110 ساخت کشور چین بوده و یکی از بامزه ترین خودروهایی است که تولید شده چرا که به دلیل اندازه کوچکی که دارد خواهان زیادی داشته است. این خودرو دارای موتور ۳ سیلندر ۶ سوپاپ، حجم موتور ۸۰۰ سی سی، حداکثر قدرت ۵۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه، حداکثر گشتاور ۷۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. در این بخش پراید سایپا ۱۱۱ با ام وی ام ۱۱۰ را مقایسه می‌کنیم که از نظر ایمنی کمی قوی‌تر از محصولات قبلی است. در مورد کابین هم ادوات به‌کاررفته کیفیت بیش‌تری دارند و باتوجه به نصب داشبورد جدید، سروصدای داشبورد به‌کلی حذف شده است.

ام وی ام110 در انواع مدل های مجهز به پیشرانه های 3 و 4 سیلندر در بازار ایران عرضه شده از نظر فنی و در مقام مقایسه، ام وی ام 110، 4 سیلندر در کنار پراید 111 قرار می گیرد. البته با کیفیت پایین اکثر قطعات کابین همان سر و صدا‌هایی که در کابین ۱۱۱ شنیده می‌شود را برای این هاچ بک چینی نیز به ارمغان می‌آورد. ام وی ام ۱۱۰ در انواع مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر در بازار ایران عرضه شده از نظر فنی و در مقام مقایسه، ام وی ام ۱۱۰، ۴ سیلندر در کنار پراید ۱۱۱ قرار می‌گیرد. به گزارش وقت صبح، اگر آمار و ارقام را دنبال کنید، در می یابید که قشر عظیمی از خریداران خودرو در ایران بودجه محدودی دارند و اکثر خریداران خودور در بازار در رنج قیمت زیر 30 میلیون تومان متمرکز شده اند. البته در چند سال اخیر با حضور خودروهای چینی در بازار، تنوع خودروهای ارزان قیمت بهبودی نسبی یافت.

پلت فرم و استخوان بندی 111 تفاوتی با پراید هاچ بک ندارد، اما در قسمت هایی از بدنه و فضای کابین دست خوش تغییراتی شده و امکاناتی جدید به آن اضافه شده تا کمی برای مخاطبان اش تنوع ایجاد کند. البته صندلی ها نسبت به ارزش خودرو، کیفیت مناسبی دارند و از صندلی های ام وی ام راحت تر هستند. پراید 111 مثال سایر اعضای خانواده پراید، یک پیشرانه 1323 سی سی را در دل خود جای داده که علی رغم حجم و مصرف سوخت بیش تر از ام وی ام 4 سیلندر، قدرت نسبتا کم تری تولید می کند. توان پیشرانه پراید به 62 اسب بخار می رسد که برای رفت و آمدهای شهری با این هاچ بک سبک وزن مناسب به نظر می رسد. اگر نگاهی به آمار و ارقام داشته باشیم، می بینیم که قشر بزرگی از خریداران خودرو در ایران بودجه محدودی دارند و اکثر خریداران در رنج قیمت زیر 30 الی 40 میلیون تومان متمرکز شده اند. ام وی ام 110 یا همان ماتیز چینی، از اولین نمایندگان سرزمین اژدها بود که با تکیه بر ظاهر شبیه با ماتیز محبوب، طرفداران زیادی در بازار ایران به دست آورد.

از تنظیم موتور و تعمیر گیربکس گرفته تا تعویض روغن و تعمیرات تخصصی سیستم تعلیق، تمامی خدمات با بالاترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. این خودرو معمولاً قیمت پایین‌تری نسبت به رقبای داخلی و خارجی خود دارد و به همین دلیل، گزینه‌ای جذاب برای خانواده‌هایی با بودجه محدود یا افرادی که به دنبال خودروی دوم هستند، به شمار می‌رود. امکانات ام وی ام X77 نسبت به تیگو‌۷ بسیار ارتقا پیدا کرده و مهم‌ترین شاخصه آن برخورداری از سیستم راداری نوین موسوم به ADAS است که تجهیزات نوینی نظیر رادار نقطه کور، دستیار رانندگی بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک و کروز کنترل تطبیقی را به فهرست آپشن‌های این خودرو اضافه می‌کند. مواردی مثل نمایشگرهای یکپارچه کیلومترشمار و مالتی‌مدیا، سقف پانورامیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، حسگرهای پارک جلو و عقب و تهویه مطبوع با تنظیمات دوگانه در لیست تجهیزات رفاهی این خودرو حضور خواهند داشت. کیفیت متریال استفاده شده در کابین X77 در حد مناسب است و از محصولی در این کلاس انتظار بیشتر از این هم نمی‌رود. همچنین به دلیل فاصله محوری قابل قبول، می‌توانیم فضای جادار برای سرنشینان ردیف جلو و داخل کابین این محصول مدیران خودرو بیابیم.

البته از نظر پایداری و قدرت مانور، ام وی ام 110 با توجه به تایرهای نازک و کوچک و فرم قوطی کبریتی شکل بدنه، در پس پراید 111 قرار می گیرد و در سرعت های بالا و تغییر مسیرهای ناگهانی حسابی باید حواس تان به رفتارتان باشد چرا که ام وی ام 110 منتظر تلنگری برای چپ شدن است! و نکته آخر در مقام مقایسه با پراید 111 این که، بازار خرید و فروش نسخه های دست دوم ام وی ام 110 نسبت به پراید ضعیف تر است. اگر آمار و ارقام را دنبال کنید، در می یابید که قشر عظیمی از خریداران خودرو در ایران بودجه محدودی دارند و اکثر خریداران خودور در بازار در رنج قیمت زیر 30 میلیون تومان متمرکز شده اند. متاسفانه خودروهای ارزان قیمت در بازار تنوع محدودی دارند و خریدارانی که ریسک خرید خودرو صفر را قبول نمی کنند، ناچار به خرید چند مدل محدود هستند که سردمدار آنها پراید است! البته در چند سال اخیر با حضور خودروهای چینی در بازار، تنوع خودروهای ارزان قیمت بهبودی نسبی یافت.از مهم ترین تغییر در معاملات خودروهای زیر 30 میلیون تومان، می توان به عرضه ام وی ام 110 یا همان کپی چینی ماتیز در ایران اشاره کرد.

اما در مقابل، معایبی همچون کیفیت ساخت پایین، امکانات کم و قدرت موتور ضعیف نیز باید در نظر گرفته شود. اگر به دنبال خودرویی هستید که هزینه‌های نگهداری پایینی داشته باشد و بیشتر برای استفاده در شهر باشد، ام وی ام 110 می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. اما برای سفرهای طولانی و استفاده مکرر در جاده‌های بین شهری، انتخاب‌های بهتری در بازار وجود دارند. از مهم ترین تغییرات بدنه نسبت به پراید هاچ بک می توان به ملحقات قسمت جلو، چراغ ها، سپر و جلوپنجره که از پراید 132 قرض گرفته شده اند و تغییراتی در قسمت عقب از جمله تغییر فرم شیشه عقب، چراغ ها و سپر عقب اشاره کرد.

داخل کابین نیز وضعیت نسبت به پراید هاچ بک متفاوت است و با تغییراتی در کنسول جلو و صندلی ها سعی در به روزرسانی 111 شده. البته رنگ بندی بی روح کابین در مقابل کابین کرم رنگ ام وی ام معمولی تر به نظر می رسد و کیفیت پایین قطعات و متریال استفاده شده در ساخت کابین به شدت به اصطلاح توی ذوق می زند. هم چنین مونتاژ ضعیف قطعات باعث شده تا پس از مدتی سر و صدای اضافی از نقاط مختلف کابین به گوش برسد. پراید 111 پراید به عنوان یکی از قابل دسترس ترین و پرفروش ترین خودروهای بازار، در طول عمرش چند باری دست خوش تغییرات مختلفی شد که از جمله این پروژه ها می توان به پراید 141 و پراید 132 اشاره کرد. نسخه هاچ بک پراید اما دست نخورده باقی مانده بود تا آن که پراید 111 هاچ بک یا همان مروارید در سال 88 به عنوان جایگزینی برای پراید هاچ بک معروف به بازار آمد.

شما می‌توانید با مطالعه اتاق خبر از آخرین اخبار و مطالب آموزشی درباره به‌روزرسانی‌های سایت دیوار هم مطلع شوید.

فضای داخلی با توجه به‌اندازه کوچک کلی این خودرو چندان زیاد نیست اما به دلیل اندازه کوچک صندلی‌هایش، فضای نشستن سرنشینان را می‌توان کافی توصیف کرد. داشبورد پرایدهای ۱۱۱ که اخیراً تولید می‌شوند تغییریافته و با عنوان داشبورد جدید عرضه می‌شود. در صورتی که پراید داشته باشید، هزینه شما برای خرید چراغ جلو بسیار کمتر خواهد شد و برای مدل های معمولی با 60 هزار تومان هم می توانید مجموعه کامل چراغ جلو را خریداری کنید و یا چراغ جلوی سایپا 131 در بازار به قیمت کمتر از 130 هزار تومانی فروخته می شود. راهنمای اطراف بدنه هم جفتی 6000 تومان و یا راهنمای اصلی جلو هم جفتی 26 هزار تومان در بازار فروخته می شود که در این بخش هم می توان خودروی پراید را کم هزینه تر دانست. بر اساس اطلاعات بالا که به شما ارائه کردیم، مشخصات فنی پراید و ام وی ام 110 به یکدیگر نزدیک هستند اما پراید کمی قوی تر است و از این نظر برنده مقایسه است. در واقع پراید با شتاب بهتر و توان موتور بیشتر، برای استفاده روزمره ایده آل تر است.

از قدیم گفتند که حادثه هیچگاه خبر نمی کند و اگر با ماشین یک تصادف جزیی هم داشته باشید، ممکن است که چراغ جلو و یا عقب شما آسیب ببیند و نیاز به تعویض آن داشته باشید. اگر در تصادف چراغ های های جلو آسیب ببیند، لازم است که برای خرید یک چراغ راهنمای ام وی ام 110 تقریبا هزینه 65 هزار تومانی صرف کنید و یا چراغ مه شکن آن به قیمت 70 هزار تومان فروخته می شود، درحالی که چراغ اصلی روشنایی این خودرو با قیمتی تقریبا 550 هزار تومانی فروخته می شود. البته این در خصوص کالاهای شرکتی مدیران خودرو است و در خصوص سایر برندها قضیه متفاوت است.

در مورد صندوق عقب باید اشاره کنیم که فضایی معادل صندوق عقب تیگو ‌۷ نسل قدیم در محفظه پشت صندلی‌های ردیف دوم ام وی ام X77 جانمایی شده که تقریبا معادل ۴۱۰ لیتر است. اگر این خودرو را پیش از این خریداری نموده اید؛ دوست داریم تا نظرات شما را نیز بدانیم! در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد. اتاق خبر دیوار در تلاش است تا با افزایش دانش کاربران خود، تجربه استفاده از دیوار را برای آنها بهینه‌تر کند.

اما یکی از مزایای ام وی ام 110 مصرف سوخت بسیار کم آن است که در نمونه سه سیلندر مصرف ترکیبی آن 5.5 لیتر و در نمونه چهار سیلندر 6 لیتر ثبت شده است. نظر شما درباره ام وی ام ۱۱۰ چیست؟ آیا تجربه رانندگی با خودروهای بالا را دارید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید. در اتو کلینیک ۲۴، هدف ما ارائه بهترین خدمات تعمیر و نگهداری خودرو با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و در تمام ساعات شبانه روز است.

در اوایل حضورش در بازار مشکل کمبود قطعه داشت، اما در‌حال‌حاضر قطعات آن در بازار موجود هستند؛ هر‌چند که قیمت آن‌ها همانند قطعات پراید ارزان و فراوان نیستند. موتور 1 لیتری و 3 سیلندر ام وی ام 110 قدرت کافی برای رانندگی در جاده‌های بیرون شهری و کوهستانی را ندارد. این خودرو برای استفاده در مسیرهای کوتاه و درون شهری طراحی شده است و در سفرهای طولانی یا جاده‌های سربالایی، عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهد. همچنین شتاب این خودرو در مقایسه با رقبای خود بسیار پایین است و نیاز به زمان بیشتری برای رسیدن به سرعت‌های بالا دارد. برای خرید تسمه تایم ام وی ام 110 هم نیاز به پرداخت هزینه تقریبا 240 هزار تومانی خواهید بود، اما تسمه تایم پراید در مدل های مختلف با حداقل قیمت 115 هزار تومانی شروع شده و تا کمتر از 200 هزار تومان فروخته می شود.

پراید ۱۱۱ همانند انواع دیگر پراید با توجه به امکانات و آپشن هایی که داشتند، در ۵ تیپ مختلف ST، LX، SL، SX و EX عرضه می‌شد، اما به دلیل اجباری شدن ترمز ABS بر روی خودروها تیپ های ST و LX در سال ۱۳۹۱ از رده خارج شدند. ۱۱۱ در اوایل تولید با پنج تیپ مختلف معرفی و عرضه شد که با توجه به داشتن یا نداشتن فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و ایربگ راننده، دسته‌بندی می‌شدند. زمان دقیقی برای فروش خودرو اعلام نشده، اما به احتمال زیاد در اواسط سال ۱۴۰۴ مشتریان امکان خرید خودرو را خواهند داشت. همان‌طور هم که گفته شد قیمت خودرو بین ۱و نیم  تا ۲ میلیارد تومان تعیین می‌شود. خوشبختانه طراحی داخلی و به ویژه بخش داشبورد ام ‌وی ‌ام X77 به‌طور کامل متحول شده و حالا از یک سبک نوین مطابق با محصولات جدید چینی استفاده می‌کند.

ما متعهدیم که خودروی شما را در بهترین شرایط فنی نگهداری کرده و تجربه‌ای امن و راحت از رانندگی برای شما فراهم کنیم. تیپ ششم ۱۱۱ با نام LE و با تیراژ محدود تولید شد که به لحاظ تجهیزات همانند تیپ ST بود، ولی ایربگ راننده هم داشت. تیپ SE در تجهیزات کاملا مشابه تیپ EX است، اما به ایربگ شاگرد نیز مجهز شده است. مدل پایه‌ای ۱۱۱ تیپ ST بود که فاقد هر سه ویژگی فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و ایربگ راننده است. تیپ LX آن فقط هیدرولیک، تیپ SL فقط ABS، تیپ SX هم هیدرولیک و هم ABS و تیپ EX نیز هر سه ویژگی را دارا بود. امکاناتی مانند داشتن کولر و بخاری قوی تر، شیشه بالابر های عقب ، مه شکن جلو و آینه های جانبی برقی که در پراید 111 وجود ندارد.

بنابراین مطابق انتظار، اتاق و پلتفرم این خودرو کاملا برای بازار ایران آشنا بوده و متعلق به چری تیگو ۷ IE یا همان تیگو ‌۷ نسل قدیم محسوب می‌شود. با این حال، فیس‌لیفت کلی روی این اتاق صورت گرفته و کابین و امکانات آن کاملا تغییر کرده تا در حد یک خودروی امروزی توسعه پیدا کند و بتواند با رقبای میان‌قیمت نبرد نزدیکی را انجام دهد. پراید از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت «سایپا» در کشور ما تولید می‌شود و بعد از پیکان، از قدیمی‌ترین خودروهای بازار ایران است. این خودرو دارای موتوری به حجم دقیق ۱۳۲۳‌ سی‌سی است که توانایی تولید ۶۳‌ اسب‌بخار قدرت را در دور موتور ۵۵۰۰ دارد.

برای چرخ های جلو هم کمک فنرهای ام وی ام 110 قیمتی حدود 440 هزار تومان دارد، ولی کمک فنرهای وارداتی جلو پراید را می توان با قیمت 199 هزار تومان و یا مدل های تولید داخل آن را با قیمت 290 هزار تومانی خریداری کرد. موارد دیگری مانند تقویت جعبه فرمان، تغییر استاندارد آلایندگی پیشرانه از یورو ۳ به یورو ۴ و بهبود مختصر قدرت و گشتاور، سه ویژگی مهم تیپ SE در مقایسه با سایر تیپ‌های ۱۱۱ است. سایپا ۱۱۱ بعد از ۸ سال و مجموع تولید ۳۱۲ هزار دستگاه هرچند در شهریور ۱۳۹۶ از خط تولید سایپا کنار گذاشته شد، اما بنا به دلایلی، سایپا مجددا تولیدش را در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ نیز ادامه داد. این خودرو یکی از جمع و جورترین خودروهایی است که ساخته شده و می توان گفت برای این خودرو همیشه جای پارک می توان پیدا کرد. خودروی شهری کوچک و ایده ال، کاملا مناسب برای کلان شهرها، که دارای طراحی مدرن و پویا و جذاب با خطوط نرم و ملایم است. حداکثر قدرت موتور ام وی ام X77 برابر با ۱۵۰ اسب بخار است که حدود ۳ واحد نسبت به تیگو 7 افزایش نشان می‌دهد، ولی مقدار گشتاور آن تغییر نکرده و روی ۲۱۰ نیوتن متر ثابت مانده است.

در صورت برخورداری از قیمت منطقی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مناسب، ام‌وی‌ام ایکس‌۷۷ می‌تواند جایگاه مناسبی در بازار کراس‌اوورهای میان‌قیمت برای خود فراهم کند و فروش مناسبی را در بازار ایران به دست آورد. مدل جدید ام‌وی‌ام به نحوی طراحی شده که شما از داخل خودرو به‌طور کامل بر آن مسلط خواهید بود و دید خوبی خواهید داشت. همچنین در قسمت عقب پنجره پانوراما ساخته شده از مواد با کیفیت باعث می‌شود شما یک دید عالی از قسمت پشت خودرو خود داشته باشید. این دید مناسب به افرادی که تازه رانندگی آموخته‌اند یا نیازمند دید خوب از داخل خودرو هستند بسیار کمک می‌کند. همیشه در شهرهای بزرگ پیدا کردن یک جای پارک مناسب یک معضل خسته کننده محسوب می‌شود.

به طور کل، لوازم یدکی ام وی ام را پس از خارج شدن از گارانتی شرکتی و یا تامین نشدن قطعه شرکتی در زمان تعیین شده، میتوانید از بازار لوازم یدکی تهران فروشگاه آریان یدک خریداری نمایید. آریان یدک به طور تخصصی واردکننده لوازم یدکی خودروهای چینی از جمله ام وی ام است و با برند mcc تامین قطعات در بخش لوازم یدکی وارداتی را بر عهده دارد. به واسطه ابعاد کوچک هر دو خودرو، تجربه رانندگی هر دو شبیه به هم است، اما در نظر داشته باشید که پراید در دو مدل صندوق دار و هاچ بک به بازار خودرو عرضه شده است اما ام وی ام 110 فقط به صورت هاچ بک است. در نقطه مقابل مدل ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ ام وی ام ۱۱۰ دارای موتور ۹۹۸ سی‌سی است که ۵۲ اسب‌بخار قدرت و ۹۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، مدل ۴ سیلندر این خودرو نیز دارای موتوری ۱۶‌سوپاپ با حجم ۱۰۸۳‌ سی‌سی است که ۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در اتو کلینیک 24، ما با درک دقیق نیازهای این خودروها، خدماتی بی‌نظیر ارائه می‌دهیم.

اگر شما فعالیت شهری زیادی دارید و با مشکل پیدا کردن جای پارک مواجه هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ ام‌وی‌ام ۱۱۰ جدید بروید، چرا که این خودرو با ابعاد کوچک خود به شما کمک بسیاری خواهد کرد. همچنین ابعاد این خودرو می‌تواند یک گزینه مناسب برای بانوان باشد چرا که روحیه خانم‌ها بیشتر با خودروهای کوچک هماهنگ است. یکی از نکاتی که باید در خرید ام وی ام 110 به آن توجه داشت، وضعیت این خودرو در بازار دست دوم است. به دلیل کیفیت ساخت پایین و استهلاک نسبی، این خودرو در بازار دست دوم افت قیمت بیشتری نسبت به رقبای خود دارد. با این حال، به دلیل قیمت اولیه پایین، همچنان برای خریدارانی که به دنبال یک خودروی ارزان و موقت هستند، گزینه مناسبی به شمار می‌آید.

با نصب فرمان هیدرولیک نیز رانندگی با این خودرو به‌خصوص در شهر راحت‌تر از قبل شده است. در خصوص تامین لوازم پراید بهتر است بدانید که جای نگرانی وجود ندارد و علت این موضوع این است که پراید یک خودروی ساخت داخل است و همچنین پرفروش ترین خودرو بوده است و تا سالهای طولانی لوازم یدکی این خودرو توسط تولیدکنندگان داخلی تامین میشود. طراحی ام وی ام 110 بیشتر به مزاق جوانان و اللخصوص بانوان خوش می آید و با ظاهری شبیه به دوو ماتیز توانست طرفداران زیادی را به خود جذب کند. البته با وجود طراحی به روز تر از پراید دارای کم و کاستی هایی هم هست که میتوان به تایرها کوچک و درهای بزرگ آن اشاره کرد اما کیفیت ساخت بهتری نسبت به پراید 111 دارد.

سبک طراحی طبق معمول از نمایشگرهای یکپارچه مالتی‌مدیا با نمایشگر کیلومترشمار به حالت شناور بهره می‌برد که جلوه فناورانه و زیبایی‌شناختی کابین را ارتقا بخشیده است. همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، اتاق ام وی ام ایکس ۷۷ همان اتاق چری تیگو ‌۷ است که حالا به صورت کلی فیس‌لیفت شده و نمای زیبایی پیدا کرده است. البته باید اشاره کنیم که چری تیگو‌ ۷ در زمان خودش طراحی مدرنی ارائه می‌داد و این طراحی مدرن باعث شده تا بعد از چند سال همچنان بدنه نسبتا زیبا و جذابی برای مشتریان امروزی داشته باشد و استایل این خودرو همچنان در مقایسه با محصولات روز چندان مورد انتقاد واقع نشود. بنابراین با خیال راحت میتوانید خرید لوازم یدکی ام وی ام را با قیمت ارزان و ضمانت اصالت کالای وارداتی از فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک انجام دهید. استفاده از پنل کنترل لمسی به همراه شیفتر دنده جدید شبیه به آنچه که در تیگو ‌۷ پرو موجود است، باعث شده تا در مجموع شاهد یک کابین مدرن و مطابق با خودروهای میان‌رده چینی در ام ‌وی ‌ام X77 باشیم.

در نقطه مقابل، مدل ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ ام‌وی‌ام ۱۱۰ دارای موتور ۹۹۸ سی‌سی است که ۵۲ اسب‌بخار قدرت و ۹۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، مدل ۴ سیلندر این خودرو نیز دارای موتوری ۱۶‌ سوپاپ با حجم ۱۰۸۳‌ سی‌سی است که ۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ماتیز ۱۷ ثانیه و شتاب صفر تا ۱۰۰ ام‌وی‌ام ۱۱۰ در مدل ۳ سیلندر ۱۵ ثانیه و در مدل ۴ سیلندر دستی ۱۴ ثانیه است. پراید 111 یکی از خوش فروش ترین خودرو هتای بازار است که از بعد از تغییراتی که به لحاظر فنی و بدنه در پراید هاچ بک انجام گرفت در تیپ های گوناگون ( مقایسه تیپ های مختلف پراید ) تولید شد و اکنون تنها تیپ فول آن ( تیپ SE ) توسط سایپا عرضه میشود. اگر بودجه شما برای خرید خودرو محدود است و به فکر خرید یک خودرو اقتصادی در ایران هستید، 2 انتخاب اول شما احتمالا پراید سایپا است و دیگری ام وی ام 110 مدیران خودرو که هر دو خودروهای قدیمی هستند، یکی ایرانی و دیگری چینی مونتاژ ایران و از نظر امکانات هر دو در سطح اولیه هستند. اما به هر حال با توجه به بودجه، به احتمال زیاد نمیتوان خودروی دیگری را انتخاب کرد.

همان طور که انتظار داشتیم، مشخصات فنی ام وی ام ایکس‌۷۷ تفاوت اساسی با تیگو‌۷ نسل اول ندارد. البته برخی اصلاحات و ارتقای نرم‌افزاری روی پیشرانه این خودرو صورت گرفته تا توان بیشتری را به‌صورت دقیق‌تر به چرخ‌های جلو منتقل کند. همچنین گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته حالا از نوع روغنی شده تا استهلاک کمتری داشته باشد و عملکرد روان و دقیق‌تری نسبت به نمونه‌های خشک از خود نشان دهد.

این خودرو از یک موتور 3 سیلندر بهره می‌برد که باعث می‌شود مصرف سوخت کمی داشته باشد. همچنین سیستم تعلیق ساده و مناسب آن برای جاده‌های شهری، ام وی ام 110 را به خودرویی مناسب برای استفاده روزمره در شهرهای پر ترافیک تبدیل کرده است. ام وی ام 110 که به واسطه کوچک بودن به ام وی ام زنانه نیز مشهور شده است خودرویی است که نسبت به پراید حجم کمتری در اختیار شما قرار میدهد.

الببته همان طور که این روزها از خبرها پیداست، بازار خودروهای کوچک و ارزان قیمت ایران در چند سال آینده قرار است دست خوش تغییرات قابل توجهی شود. فعلا تا عملی شدن وعده ها و وقوع این اتفاقات خوب، تصمیم گرفتیم 2 هاچ بک ارزان قیمت بازار را در مقابل یکدیگر قرار دهیم. البته ام وی ام 110 با مدل جدید جایگزین شده و هاچ بکی دیگر از خانواده پراید به اسم تیبا 2 نیز به گروه خودروهای ارزان قیمت بازار اضافه شده است. از مهم ترین تغییر در معاملات خودروهای زیر 30 میلیون تومان، می توان به عرضه ام وی ام 110 یا همان کپی چینی ماتیز در ایران اشاره کرد.

حال در چنین شرایطی که قیمت خودرو سربه فلک کشیده و روز به روز به قیمت آن افزوده می شود، پا به پای آن قیمت قطعات یدکی هم افزایش پیدا می کند و متولیان قطعه سازی هم در تلاش برای افزایش قیمت آنان در بازار هستند تا زیان ده بودن خود را جبران کنند. پس لازم است که انتخاب مشتریان در بازار خودروهای ارزان قیمت دست دوم گزینه ای باشد که در صورت خرابی بتوانند از پس هزینه ها و خرید قطعات یدکی آن هم بربیایند. ام وی ام 110 خودروی هاچ بک چینی است که با توجه به ظاهرش توانست طرفداران زیادی در بازار ایران بدست آورد و تا سال 95 در دو مدل سه سیلندر و چهار سیلندر توسط مدیران خودرو عرضه شده است.

اگر بخواهیم این خودرو را با رقبای داخلی مانند تیبا هاچ بک مقایسه کنیم، باید گفت که ام‌وی‌ام ۱۱۰ به لطف سیستم ترمز ABS و EBD، کیسه هوای سرنشینان جلو و فریم جدید بدنه بسیار ایمن‌تر است. البته سیستم ایمنی تیبا نیز شباهت‌هایی با این خودرو دارد ولی کیفیت ساخت این خودرو بیشتر از نمونه‌های داخلی بوده و در بسیاری از موارد مشاهده شده که کیسه‌های هوای خودروهای تولید داخل با مشکل روبرو بوده‌اند. ام وی ام 110 به عنوان یک خودروی شهری اقتصادی با مصرف سوخت پایین، قیمت مناسب و ابعاد کوچک، می‌تواند گزینه‌ای خوب برای کسانی باشد که به دنبال یک خودروی اقتصادی برای استفاده روزمره هستند.

این خودرو به دلیل اقتصادی بودن، از مواد ارزان‌قیمت در بدنه و داخل کابین استفاده می‌کند که باعث می‌شود دوام و طول عمر قطعات آن نسبت به خودروهای باکیفیت‌تر کمتر باشد. این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند فرسودگی زودرس و نیاز به تعمیرات مکرر شود. این شراکت تا حدی تداوم پیدا کرده و ریشه دوانیده که حالا کمپانی معتبر چری برای نشان ایرانی ام وی ام یک محصول خاص تولید کرده تا آن را به صورت اختصاصی در بازار ایران عرضه کند. البته انتظار نداریم که کمپانی چری از پلتفرم یا اتاق جدید برای عرضه یک محصول در بازار ایران استفاده کند.

ام وی ام 110 ام وی ام 110 یا همان ماتیز چینی، از اولین نمایندگان سرزمین اژدها بود که با تکیه بر ظاهر شبیه با ماتیز محبوب، طرفداران زیادی در بازار ایران به دست آورد. چراغ های دوار و فرم مدرن تر بدنه 110، ترکیبی هماهنگ تر و زیباتر از 111 را برایش به ارمغان آورده. چرخ های کوچک، درها و پنجره های جانبی بزرگ باعث می شوند نتوانید بیش از چند دقیقه به ظاهر 110 نگاه کنید! البته در مدل جدید که با نام 110 اس شناخته می شود، وضعیت ظاهری خیلی بهتر از قبل شده و می توان گفت از نظر ظاهری، این مدل یک سر و گردن از رقیب اصلی اش یعنی تیبا 2، بالاتر است. هم چنین پنجره های بزرگ و رنگ بندی کرم رنگ کابین باعث می شوند تا فضای کابین بزرگ تر از آن چه هست به نظر برسد. پیشرانه 1100 سی سی ام وی ام علاوه بر مصرف کم تر سوخت نسبت به پراید، قدرت بیش تری معادل 67 اسب بخار تولید می کند.

امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مفیدی از ام وی ام ۱۱۰ در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش آگهی‌های خودرو در سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش ام وی ام ۱۱۰ مطلع شوید. با مقایسه ام وی ام ۱۱۰ با پراید متوجه می‌شویم که ام وی ام دارای بدنه‌ای با استحکام بالاست و در تصادف مقاومت زیادی نشان می‌دهد.

ام‌وی‌ام ۱۱۰ همواره به دلیل ابعاد کوچک مورد توجه قشرهای مختلف جامعه به‌خصوص بانوان قرار گرفته است. مدل جدید این خودرو با شکل و شمایلی تازه در خیابان‌های کشورمان در حال تردد است. در این مطلب سعی داریم نقاط مثبت این خودرو را بررسی کنیم تا اگر می‌خواهید یک خودرو کوچک شهری بخرید، به شما کمک کنیم تا انتخاب آگاهانه و مناسب داشته باشید. این خودرو با داشتن یک موتور 1 لیتری و 3 سیلندر، مصرف سوختی بین 5 تا 6 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد که آن را به یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای شهری تبدیل کرده است.

پارک کردن این خودرو در فضاهای محدود نیز به راحتی امکان‌پذیر است که برای رانندگان شهری یک مزیت مهم محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید که پراید به واسطه داشتن باک بزرگتر و همچنین مصرف سوخت کمتر، این امکان را فراهم میکند که دیرتر از ام وی ام 110 به فکر تامین بنزین باشید و این مورد نیز به تجربه رانندگی بهتر و دغدغه کمتر کمک میکند. من x22 رو بیشتر خوشم میاد، اما از نظر فنی باید از کسی بپرسی که سر دربیاره از قدرت موتور و … MVM 110 همچنین شامل امکاناتی مانند ترمز ABS ، سیستم ضد‌سرقت، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل، سیستم پخش Mp3 با پورت USB و چهار بلندگو، آینه‌ها و شیشه‌های برقی اتوماتیک، مه‌شکن جلو و عقب، و بالابر خودکار شیشه‌ها دارد.

طراحی پراید 111 قدیمی تر از ام وی ام 110 می باشد و همچنین از کیفیت مونتاژ خوبی برخوردار نیست و تنها مزیتش نسبت به ام وی ام 110 فضای بیشتر برای سرنشینان و صندوق بار جادارتر میباشد. بنابراین به طور کلی طراحی بدنه و استایل ام‌وی‌ام X77 همچنان زیباست و با توجه به طرح چهره مدرن می‌تواند به راحتی با کراس‌اوورهای میان‌رده موجود در بازار رقابت کند. موردی که باید در خصوص هر دو خودرو بدانید این است که داشتن سر و صدای زیاد که در کابین خودرو به طور کامل شنیده میشود باعث میشود تجربه رانندگی خوبی نداشته باشید و همیشه این صدا برای افراد ملموس خواهد بود.

ام وی ام 110 یک خودروی کوچک شهری است که به دلیل مصرف سوخت اقتصادی و قیمت پایین در بازار ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این خودرو برای اولین بار در دهه 2000 وارد بازار ایران شد و به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای موجود شناخته می‌شود. از لحاظ طراحی، ام وی ام 110 ظاهری ساده و ابتدایی دارد که به منظور کاهش هزینه‌های تولید و قیمت نهایی خودرو انجام شده است. خودروهای چینی از مدل‌های ارزان قیمت مانند ام وی ام 110 تا مدل‌های گران قیمت نسبت به خودروهای داخلی همیشه با استقبال کمتری برای خرید روبه رو شده‌اند. از این جمله میتوان این نتیجه را گرفت که در خرید و فروش خودرو دست دوم نیز، پراید جایگاه خیلی بهتری دارد و سریع فروش میرود اما ام وی ام 110 به نسبت پراید تقاضای کمتری برای خرید دارد و باید به این موضوع دقت داشته باشید. با مقایسه ام وی ام ۱۱۰ با دوو ماتیز متوجه می‌شویم که ماتیز دارای یک موتور ۳ سیلندر ۶ سوپاپ با توان ۵۱ اسب‌بخار قدرت و ۶۸ نیوتن‌متر گشتاور است و با جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی عرضه می‌شود.

اما در بحث واکنش پدال گاز و انتقال حس چابکی بیش تر، پراید 111 از ام وی ام 110 برتر است. تایرهای کوچک و سیستم تعلیق ضعیف، ضربات مسیر ناهموار را به کابین منتقل می کنند. اما در رانندگی طولانی حس نرمتر بودن تعلیق ام وی ام نسبت به پراید قابل لمس است.

خودروی دوو ماتیز مشخصات فنی خوب و کیفیت ساخت بالایی داشت و این‌گونه توانسته بود بازار خوبی کسب کند و موجب علاقه و اعتماد مشتریان شود. این خودرو فاقد امکانات رفاهی مدرن مانند صفحه نمایش لمسی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم‌های کمکی رانندگی است که امروزه در بسیاری از خودروهای رده متوسط و حتی اقتصادی وجود دارند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *