فرارو تفاوت ام وی ام X۲۲ پرو اکسلنت با IE چیست؟
این چراغها در سایر خودروهای تولید شده توسط برندهای معروف نیز دیده میشوند، اما با توجه به طراحی و اجزای داخلی خودرو، این مدل توانسته است در فضای رقابتی خود، متمایز شود. اما ام وی ام X22 pro هم در نسخه کارکرده و هم در نسخه صفر در بازار قابل خریداری است. این خودرو از دیدگاه قیمت ماشین در نسخه کارکرده پیرامون مرز یک میلیارد تومان قرار دارد. قیمت ام وی ام X22 پرو در نسخه صفر حدود ۱۰۰ میلیون تومان فراتر از یک میلیارد تومان قیمت دارد که در حد و اندازه خودروهای رایج تولیدی شرکت ایران خودرو نظیر تارا LX اتوماتیک، پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک و دنا پلاس توربو آپشنال است.
اما رقابت بین این دو خودروساز خصوصی نه تنها در سگمنت کراساورهای جمع و جور اتفاق نیست، بلکه به سگمنت کراساورهای کوچک نیز میپردازد؛ امویام X22 PRO، فیسلیفت جدید امویام X22، به بازار ایران وارد شده و در واقع برای رقابت با جک S3 از کرمان موتور طراحی شده است. یکی از جدیدترین خودروهای X22 پرو مدیران خودرو، با ویژگیهای ظاهری که در بازار چینی بهکار رفته و در کشور ما نیز با مونتاژ کامل تولید شده است، رونمایی شده است. شرکت مدیران خودرو از اواخر سال 1400، عرضه محصول جدید خود یعنی امویام X22 PRO را آغاز کرد. این محصول ابتدا با نام تیپ اکسلنت معرفی شد اما در سال 1401، تیپ جدیدی به نام IE معرفی شد که در بخش فنی تغییری نداشت اما با اضافه شدن تجهیزات جدید، قابلیتها و گزینههای بیشتری را برای مشتریان فراهم کرد و قیمت بالاتری نیز داشت.
اما برای افرادی که بیشتر در مسیرهای جادهای یا خارج از شهر رانندگی میکنند، انتخاب مدل مناسب میتواند تفاوت زیادی ایجاد کند. ام وی ام X22 لاکچری بهخاطر امکانات پیشرفتهتر و ویژگیهای لوکستر نسبت به ام وی ام X22 اکسلنت، قیمت بالاتری دارد. البته، باید در نظر داشت که هزینههای بالاتر ممکن است برای کسانی که به دنبال راحتی بیشتر و فناوریهای پیشرفتهتر هستند، توجیهپذیر باشد.
یک نمایشگر لمسی جدید با فریم زیبا در کنسول مرکزی و چیدمان صحیح ادوات مربوط به سیستم تهویه مطبوع، امویام X۲۲ پرو را دوستانهتر از قبل کرده است. انواع مختلفی از خودرو های هاچبک در رده های قیمتی مختلف در بازار ایران عرضه شده است و رضایت … گیربکس اتوماتیک نمونه ۴ سرعت AT است که با وجود داشتن دوام فنی و لذت رانندگی بیشتر از CVT، به دلیل توان فنی کم پیشرانه و تعداد کم ضرایب دنده (در مقایسه با گیربکسهای ۵ و ۶ سرعت جدیدتر)، از نظر چالاکی و حس سواری اسپرت، حرف چندانی برای گفتن ندارد.
اما رقابت بین این دو شرکت خودروسازی خصوصی، نه تنها محدود به دسته کراساورهای کوچک نبود و نیست، بلکه تا به حال به بازار کراساورهای کوچک نیز وارد شده است. نسخه جدید امویام X22 که با نام X22 PRO در بازار ایران عرضه شده است، در واقع به منظور رقابت با جک S3 شرکت کرمان موتور معرفی شده است. ام وی ام X22 یکی از محبوبترین خودروهای کراساوور در بازار ایران است که دو مدل لاکچری و اکسلنت آن باعث شده است تا انتخاب برای خرید کمی سخت شود، بهویژه اگر اطلاعات دقیقی در دست نداشته باشید. این مقاله از مجله خودرو مگ نویس بهطور جامع به بررسی تفاوتهای فنی، طراحی، امکانات، تجربه رانندگی، هزینههای نگهداری، لوازم یدکی و سایر جنبهها پرداخته و به شما کمک میکند تا تصمیم بهتری بگیرید.
در این بین، نقطه قوت لیفان را میتوان در فرمانپذیری مناسب و همچنین عملکرد بسیار نرم جعبهدنده آن دانست که آرامش قابلقبولی را برای رانندگان مسنتر بههمراه خواهد آورد؛ اما با این وجود، عملکرد گیربکس cvt موردانتقاد رانندگان جوان و اسپرتدوست واقع خواهد شد. اما از سوی دیگر، لیفان X60 تناسب دیداری بیشتری با شاسیبلندهای واقعی از خود نشان میدهد و به دلیل بهرهمندی از انحناهای متعدد در طراحی پروفیلهای خود، نمایی متعادلتر را به نمایش میگذارد. درمجموع، باید گفت که بسته به سلیقه مشتریان، هر یک از این دو خودرو میتواند بهعنوان محصولی زیبا و مشتریپسند تلقی شود. برند ویکی برای سهولت خرید و فروش خودرو و ارائه انواع خدمات خودرویی پا به عرصه گذاشته است. لیزینگ خودرو مرکزیت فعالیت برند ویکی را شامل میشود و میلیونها متقاضی خرید و فروش خودرو از این پس با ویکی سروکار خواهند داشت. خریداران، فروشندگان، خودروسازان و در ادامه تعمیرکاران خودرویی، نمایندگیهای فروش قطعات خودرویی و هرآنچه به خودرو و خودروسوار مرتبط است را میتوان در ویکی به انجام رساند.
یکی از جذابیت های این مدل، استفاده از گیربکس 9 سرعته CVT است که قبلاً در چری آریزو 6 مورد استفاده قرار گرفته بود و اکنون روی امویام X22 Pro نیز قرار گرفته است. این گیربکس نه تنها عملکرد تعویض دنده ها را روانتر و نرم تر میکند، بلکه باعث افزایش بازدهی آن به مرز ۹۷٪ می شود. مدیران خودرو برای جلوگیری از سردرگمی مشتریان، نام تیپ اسپرت اکسلنت را به “اکسلنت اسپرت” تغییر داده است. عملکرد جعبهدنده 4 سرعته اتومات X22 نسبت به X50 (CVT) بهتر است، ولی به پای استپوی اتومات نمیرسد.
امکانات رفاهی و فناوری یکی از مهمترین جنبهها در انتخاب خودرویی است که میخواهید خریداری کنید. هر دو مدل ام وی ام X22 از امکانات مناسبی برخوردار هستند، اما تفاوتهای اساسی در سطح تجهیزات رفاهی و فناوریها دارند که میتواند تأثیر زیادی در راحتی و تجربه رانندگی شما داشته باشد. اما ام وی ام X22 اکسلنت در حالی که طراحی بهروز و مدرنی دارد، سادهتر و کمتر پیچیده است. پنجرهها، جلوپنجره و دیگر جزئیات طراحی این مدل سادهتر از مدل لاکچری است و برای افرادی که به دنبال ظاهری کاربرپسند و کاربردیتر هستند، انتخاب مناسبی است. ام وی ام X22 لاکچری با خطوط تیزتر، جلوپنجره برجستهتر و چراغهای جلو و عقب که طراحی ویژهای دارند، بیشتر توجهها را جلب میکند.
کیفیت مقالات منتشر شده در سایت مگ نویس به قدری خوب است که شما را از هرگونه منابع دیگر برای مطالعه، بینیاز میکند. یکی از جنبههای بسیار مهم در خرید هر خودرویی، هزینه نگهداری و دسترسی به لوازم یدکی آن است. بهویژه اگر قصد دارید خودرو را برای مدت طولانیتری نگه دارید، این عامل تأثیر زیادی در تصمیم شما خواهد داشت.
چری فضا را در طراحی نسل جدید این مدل، بهبود بخشیده و تا حدی سطح مدرنیته و لوکسی را درنظر گرفته است. نکته قابل تامل اینجاست که امویام X۲۲ پرو، برخلاف تغییرات سنگین در نمای جلو، متاسفانه در قسمت عقب، تغییر چشمگیری را تجربه نکرده و تنها با اصلاحاتی در خطوط و زوایا وارد میدان شده است. البته نباید از اضافهشدن دیفیوزر و همچنین اضافهشدن چراغ خطر در پایینتر بخش سپر عقب، غفلت کنیم. صندلی های چرمی، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی مجهز به نویگیشن و دوربین دید عقب و همچنین وجود دکمه های کنترلی روی فرمان و… از جمله آپشن های ماشین ام وی ام 315 اکسلنت است. صفحه کیلومتر شمار جذاب و هماهنگ با داشبورد خودرو نیز حس بهتری را به سرنشینان می دهد.
نکته دوم اینکه مدیران خودرو، مجبور به حذف سیستم تشخیص صدا شده چراکه چری فقط برای بازار چین، آنرا فعال کرده است. ام وی ام X22 معمولی از سال ۱۳۹۷ به بعد، با امکانات مضاعفی نظیر سیستم کمک ترمز، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل پایداری و کشش و سیستم نظارت بر فشار باد تایرها روانه بازار شد. پیشرانه جدید X22 پرو، با افزایش 15 واحد در گشتاور نسبت به X22 معمولی، اما کاهش حدود 3 واحد در قدرت، عملکرد بهتری ارائه میدهد.
مدل کارکرده این خودرو بسته به میزان کیلومترش بین 400 تا 300 میلیون تومان فروخته میشود. اگر صاحب وب سایت هستید و قصد انتشار محتوا در مگ نویس را دارید، میتوانید با ما تماس بگیرید.
گیربکس CVT در میان مشتریان ایرانی محبوبیت چندانی ندارد، اما با توجه به این که پیشرانه جدید همچنان در حد و اندازه پیشرانه X22 معمولی ایفای نقش میکند، گیربکس CVT با ۹ ضریب دنده مصنوعی شبیهسازیشده، هماهنگی منطقیتری به همراه دارد تا نسخه ۴ سرعت اتوماتیک. با این وجود این خودرو هنوز ذات درونشهری اقتصادی خود را حفظ کرده است و نباید از آن انتظار رفتار چالا و اسپرتی داشت. ام وی ام X22 را باید یکی از موفقترین محصولات تاریخ شرکت مدیران خودرو در بازار ایران دانست. خودرویی از کلاس کراساوورهای ساب کامپکت (خیلی کوچک) توسعهیافته بر پلتفرم هاچبک ۵در، که بهسادگی بازار برادر هاچبک خود، ام وی ام ۳۱۵ را در دست گرفت. ام وی ام X22 اکسلنت نسبت به مدل لاکچری قیمت پایینتری دارد و با توجه به اینکه امکانات خوبی مانند سیستم مالتیمدیا، دوربین عقب و سیستم تهویه دستی دارد، نسبت به هزینهاش ارزش خرید بالایی دارد.
امویام ۳۱۵، بهعنوان یکی از خودروهای قدیمی شرکت مدیران خودرو، از سال ۱۳۹۱ در بازار ایران عرضه شد و به مرور تغییرات متعددی را تجربه کرد. در طول سالها، تیپهای جدیدی مانند اسپرت لاکچری و اسپرت اکسلنت نیز عرضه شدند که با افزودن آپشنهایی نظیر مانیتور لمسی، بلوتوث و سیستم پخش پیشرفته، تجربه رانندگی بهتری را فراهم کردند. امویام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت، یکی از پرفروشترین خودروهای گروه صنعتی مدیران خودرو محسوب میشود.
کیفیت سواری دو کراساوور موردنظر، در دسته اسپرت و نسبتا خشک طبقهبندی میشود که این مورد اندکی در ام وی ام بیشتر احساس خواهد شد. از نظر عایقبندی کابین نیز لیفان در رده پایینتری قرار میگیرد و صدای بیشتری در فضای داخل آن به گوش خواهد رسید. تعادل و پایداری این دو خودرو حین عبور از پیچ در حالت عادی، چندان نگرانکننده نیست؛ اما در سرعتهای بالا، باید مراقب بروز حرکات گهوارهای در اتاق بود. البته ناگفته نماند که ایکس 22 از سال 97 به بعد، در کنار برخی آپشنهای رفاهی، به سیستم کنترل کشش، کنترل پایداری و ترمز کمکی مجهز شده است که چنین تجهیزات امنیتی در رقیب این خودرو مشاهده نمیشود.
وجود صندلی های چرمی، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی مجهز به نویگیشن و دوربین دید عقب و همچنین وجود دکمه های کنترلی روی فرمان دسترسی و راحتی بیشتری را در اختیار راننده و سرنشین جلو گذاشته است. امویام 315 اکسلنت یکی از خودرو هایی است که با شرایط قیمتی مناسب مورد استقبال قرار گرفته است. نکته مهم ارتقاء و بهبود کیفیت این خودرو طی سال های مختلف در طول عرضه آن تاکنون است.
درخشای هیبرید امویام X22 پرو، برتری خود را از چراغهای باریک و کشیدهاش نشان میدهد. این چراغها، که قبلا در محصولات دیگری نیز مشاهده میشد، نوآوری و استثنایی برتری تلقی میشوند و نمیتوان آنها را کپی شده دانست. در این خودرو مواد به کار فته آپشن ها ویژگی های بصری و فنی و… همه ارتقا یافته و کیفیت بیشتری دارند. در حال حاضر ام وی ام 315 اکسلنت با قیمت قطعی 51 میلیون 400 هزار تومان که در شرایط اقساطی متقاضیان می توانند پرداخت 10 میلیون و 200 هزار پیش پرداخت خرید خود را قطعی کرده، خودرو را تحویل گرفته و در اقساط 2 تا 36 ماهه بصورت منعطف اقساط پرداخت نمایند. همچنین در هر نسخه سعی شد تا میزان آپشن ها با نیاز و درخواست مشتریان افزایش یابد تا همچنان این خودرو بعنوان یک انتخاب جدی برای مشتریان متقاضی خودرو هایی با رده قیمتی پایین تبدیل شود. در نتیجه ام وی ام X22 معمولی را از هر زاویهای که نگاه کنید، هنوز میتوانید المانهای ام وی ام ۳۱۵ را در ظاهر بیرونی آن ببینید.
این مدل بهگونهای طراحی شده که از جذابیت و لوکس بودن بیشتری برخوردار باشد و میتواند نظر افرادی که به دنبال ظاهری شیک و متفاوت هستند را جلب کند. تفاوت ام وی ام x22 لاکچری با اکسلنت در بخش ظاهری، فنی، تجهیزات و سایر موارد مهم از جمله تجربه رانندگی که از نظرات خریداران گرفته شده است را در این مقاله مگ نویس به طور جامع برای شما توضیح خواهیم داد که امیدواریم برای شما مفید واقع شود و برای خرید، راهنمایی شوید. مشکل دیگری که برخی از مالکان لیفان X60 به آن اشاره میکنند، عدم کشش مطلوب خودرو حین حرکت در سربالاییها است که باعث انتقاد بسیاری از مالکان نسبت به این مسئله شده است. نمایشگر لمسی جدید با طراحی زیبا در کنسول مرکزی و چیدمان صحیح ادوات مربوط به سیستم تهویه مطبوع، امویام X22 پرو، را دوستانهتر از قبل کرده است. یک نکته حائز اهمیت در مورد امویام X22 پرو این است که، با وجود تغییرات گسترده در طراحی جلوی خودرو، تغییرات چشمگیری در قسمت عقب آن رخ نداده است. در واقع، تغییرات اعمال شده به خطوط و زوایا به محدوده عقبی این خودرو محدود شده است.
در نهایت در این مقاله از سایت مگ نویس تفاوتهای میان ام وی ام X22 لاکچری و ام وی ام X22 اکسلنت را به طور کامل دانستید. اگر به دنبال خودرویی با امکانات لوکستر، راحتی بیشتر و عملکرد بهتر در شرایط مختلف هستید، ام وی ام X22 لاکچری برای شما مناسبتر است. اما اگر قصد دارید خودرویی با هزینههای پایینتر، امکانات استاندارد و ارزش خرید بالاتر داشته باشید، ام وی ام X22 اکسلنت انتخاب بهتری خواهد بود. سیستم تعلیق این مدل کمی سفتتر است که ممکن است باعث شود که رانندگی در جادههای ناهموار کمی سختتر از مدل لاکچری باشد، اما بهطور کلی در شرایط شهری و ترافیک عملکرد خوبی دارد. یکی از عواملی که در انتخاب بین ام وی ام X22 لاکچری و اکسلنت تأثیرگذار است، طراحی و ظاهر خودرو است. بهطور کلی، طراحی ام وی ام X22 در هر دو مدل ظاهری جذاب و مدرن دارد، اما تفاوتهای مهمی در جزئیات طراحی بهویژه در مدل لاکچری مشاهده میشود.
با این حال، فاقد برخی از ویژگیهای پیشرفته مدل لاکچری مانند صندلیهای چرمی، سیستم کروز کنترل و تهویه اتوماتیک است. ام وی ام X22، از پیشرانه ۱.۵ لیتری به قدرت 105 اسببخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتنمتر برخوردار است. از لحاظ متریال داخلی نیز طبق انتظار در هر دو خودرو، به طور عمده از پلاستیکهای خشک استفاده شده است و کیفیت آنها چندان مطلوب نیست. لیفان X60 از ابعاد بزرگتری بهره میبرد و درنتیجه، فضای کابین آن نیز اندکی بزرگتر از ایکس ۲۲ خواهد بود. امویام X22 پرو با چراغهای باریک و کشیدهای که دارد، برجستگی خود را بیان میکند.
اولین نکته درباره X22 Pro این است که این خودرو با همان طراحیهای استایل چینی، در ایران نیز تولید میشود. این به این معناست که تازه شاهکاری از چری با نام X22 Pro برای ما ارائه شده است که شامل طراحی جلو و عقب تازهای میشود. نکته دیگر این است که برند چری این بخش را برای بازارات که آنلاین تشخیص صدا دارند فعال کرده، اما در بازار ایران این قابلیت حذف شده است. یک نمایشگر لمسی جدید با طراحی دقیق و منحصر به فرد در کنسول مرکزی و بچینهبندی صحیح ادوات مربوطه به سیستم تهویه مطبوع، مدل X22 پرو امویام، تجربه کاربری را با استفاده از آن راحتتر و دوستانهتر از قبل کرده است. بعد از آنکه کرمان موتور، کراساور جدید کیامسی K۷ را به ایران آورد، مدیران خودرو نیز بلافاصله پای تیگو ۷ پرو و سپس تیگو ۸ پرو را به کشورمان باز کرد؛ اما جدال این دو خودروساز خصوصی، صرفا در سگمنت کراساورهای جمع و جور نبوده و نیست. ام وی ام X22 ایران که در سال ۱۳۹۵ از سوی شرکت مدیران خودرو و از برند MVM روانه بازار شد، در حقیقت چری تیگو 3x است که در بازارهای بینالمللی با نامهای دیگر چری تیگو ۲ و DR3 نیز شناخته میشود.
ساختار کلی داشبرد با طراحی خطوط شکسته و زوایای مبهم، بدون انسجام با یکدیگر، در ابتدا کمی غریب جلوه میکند. اما ترکیب تریم مشکی پیانویی و تریم تزئیناتی شبیه به فیبر کربن، در کنار فرمان D-Cut و کلاستر آنالوگی که حالا ساختار دایره دارد، بیننده را اندکی به یاد طراحی کابین محصولات برند آئودی میاندازد. سایت مگ نویس بهترین مقالات در زمینه خودرو، دوچرخه، موتور، گردشگری، مهاجرت و به طور کل مقالات کاربردی را منتشر و به شما معرفی میکند. مگ نویس به عنوان بهترین وبلاگ ایرانی شناخته میشود و اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار کاربران قرار میدهد. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست.
امویام ۳۱۵ هاچبک جدید با الهام از عناصر طبیعی و با رویکرد مدرن شرکت چری طراحی گرفته است. خطوط تیز و ایرودینامیک بدنه این خودرو، در کنار تناسبهای ظریف، به این مدل ظاهر خاصی دادهاند. طراحی بدنه توسط یک شرکت معتبر ایتالیایی انجام شده که به امویام ۳۱۵ جلوهای تهاجمی و دلربا بخشیده است. چراغهای جلوی خشن و برجستگیهای خاص بدنه، ظاهر این خودرو را مدرنتر و جذابتر کرده است.
اما مدیران خودرو این خودرو را با استفاده از یک موتور توربوشارژ 1.5 لیتری تغییر دادهاند که برای اولین بار در این محصول به کار رفته است. چری فضای مدل جدید را نسبت به نسل قبل، مدرنتر و تا حدودی تشریفاتیتر درنظر گرفته است. امویام X22 با رانندگی لذتبخش، امکانات رفاهی مناسب، خدمات پس از فروش گسترده و مصرف سوخت کم، گزینه مناسبی برای کسانی است که به دنبال یک کراساور جمع و جور و با قیمت مناسب هستند. اگر به دنبال امکانات رفاهی بیشتر هستید، تیپهای اسپرت اکسلنت و لاکچری را انتخاب کنید. این روز ها خودرو های هاچبک یکی از پرطرفدارترین سگمنت های مورد توجه قشر جوانان است. انواع مختلفی از خودرو های هاچبک در رده های قیمتی مختلف در بازار ایران عرضه شده است و رضایت نسبی مشتریان را جلب کرده است.
ظاهری که گویا نسخه باشگاهرفته و رشدکرده ۳۱۵ است و مستقیما ظاهر «شاسیبلندشده» برادر هاچبک خود را به نمایش میگذارد. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. سیستم روشنایی در روز بر لبه کاپوت جا خوش کرد و سیستم روشنایی اصلی به داخل سپر روانه شد تا رویهای را در پیش بگیرد که سالها پیش از سوی جیپ چروکی و سیتروئن C4 کاکتوس به بازار جهان ارائه شده بود. در نظر داشته باشید که اگر میخواهید بدانید لیست بهترین ماشین چینی در ایران را مشاهده کنید، مقاله مگ نویس را مطالعه نمایید.
اما اگر به دنبال خودرویی با هزینههای نگهداری پایینتر، طراحی سادهتر و عملکرد مناسب برای استفاده روزمره هستید، ام وی ام X22 اکسلنت انتخاب مناسبی خواهد بود. ام وی ام X22 لاکچری به دلیل سیستم تعلیق پیشرفتهتر و طراحی دقیقتر، تجربه رانندگی نرمتر و راحتتری ارائه میدهد. این مدل برای رانندگانی که به دنبال هندلینگ دقیقتر، فرمانپذیری بهتر و شتاب بیشتر در هنگام شتابگیری هستند، گزینه مناسبی است. همچنین سیستمهای کمکی رانندگی مانند سیستم کنترل پایداری، باعث میشود که رانندگی در شرایط مختلف جادهای راحتتر و ایمنتر باشد. در مقابل، ام وی ام X22 اکسلنت با ویژگیهایی نظیر صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، سیستم مالتیمدیا، دوربین عقب و تنظیم دستی تهویه مطبوع، نیازهای عمومی رانندگان را به خوبی برطرف میکند.
در این بخش به بررسی قیمتها و ارزش خرید دو مدل ام وی ام X22 لاکچری و اکسلنت پرداختهایم تا کمک کنیم تصمیم بهتری بگیرید. عملکرد و تجربه رانندگی یکی از اصلیترین عواملی است که باید در انتخاب بین ام وی ام X22 لاکچری و اکسلنت مدنظر قرار دهید. هر دو مدل X22 از موتور 1.5 لیتری با توان مشابه برخوردار هستند و در مجموع عملکرد خوبی در مسیرهای شهری و جادههای باز ارائه میدهند. پیشرانه جدید X22 Pro، در مقایسه با X22 معمولی، حدود 3 واحد کمتر قدرت دارد، اما گشتاور آن تا حدود 15 واحد بیشتر است. یک نمایشگر لمسی جدید با ظاهری زیبا در کنسول مرکزی و چیدمان درست ادوات مربوط به سیستم تهویه مطبوع، مدل امویام X22 پرو، زمینهای دوستانهتر و جذابتر نسبت به نسخههای قبلی ایجاد کرده است.
این خودروی هاچبک شهری بهواسطه طراحی جذاب خود توانسته توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند و به یکی از موفقترین هاچبکهای بازار تبدیل شود. این خودرو در قالب تیپهای اسپرت، لاکچری، اکسلنت و اسپرت-اکسلنت به بازار ارائه شده که مدل اسپرت اکسلنت نسخه فول آپشن محسوب میشود و از برخی امکانات بیشتر نسبت به سایر مدلها بهره میبرد. بعد از اینکه شرکت کرمان موتور مدل کراساور جدید K7 را به بازار ایران وارد کرد، شرکت مدیران خودرو فوراً مدل تیگو7 پرو و سپس تیگو 8 پرو را معرفی کرد.
شتابگیری و هندلینگ این مدل بهاندازه کافی خوب است، اما در مقایسه با مدل لاکچری، کمتر اسپرت و دقیق به نظر میرسد. در بخش قدرت محرکه، مشتریان چینی شرکت چری میتوانند انتخاب کنند که پیشرانه 1.5 لیتری با تنفس طبیعی، با 116 اسببخار قدرت و 143 نیوتنمتر گشتاور را داشته باشند. اما مدیران خودرو، بر خلاف این موتور 1.5 لیتری موجود، تصمیم گرفتند تا برای این محصول از یک موتور توربوشارژ استفاده کنند و این تغییر بزرگ برای اولین بار در این خودروها اعمال شده است. با یک نگاه به نمای خارجی این دو خودرو، میتوان فهمید که یکی از آنها سلایق خانوادگی را مد نظر قرار داده است و دیگری، سعی دارد خود را بهعنوان یک کراساوور شهری اسپرت و جوانپسند در دل مشتریان جوان جای دهد. طراحی بدنه MVM X22 نسبت به مدل هاچبک ۳۱۵، بسیار جذاب و مدرنتر به نظر میرسد؛ به نحوی که اکثر مشتریان بازار ایران به دلیل همین طراحی نسبتا چشمنواز است که آن را بهعنوان خودروی خانوادگی خود انتخاب میکنند.
البته باید دوباره تاکید کنیم که X22 معمولی یک کراساوور درون شهری بسیار کوچک است که هدف آن پیش از هر چیز، بر کاهش مصرف سوخت متمرکز شده است. ام وی ام X22 لاکچری با توجه به تجهیزات پیشرفتهتر و قطعات خاصتر، ممکن است هزینههای بالاتری برای نگهداری و تعمیرات داشته باشد. قطعات یدکی این مدل بهویژه قطعات الکترونیکی و تجهیزات لوکس ممکن است گرانتر و کمیابتر از مدل اکسلنت باشند. همچنین، بهدلیل اینکه مدل لاکچری بیشتر به امکانات پیشرفته مجهز است، در صورت بروز خرابی، نیاز به تعمیرات تخصصیتر و هزینهبر خواهد بود. نکتهی جالب در مورد AMG X22 Pro این است که، با وجود تغییرات زیاد در طراحی جلوی خودرو، تغییرات چشمگیری در طراحی عقب آن اعمال نشده است.
بعد از آنکه کرمان موتور، کراساور جدید کیامسی K۷ را به ایران آورد، مدیران خودرو نیز بلافاصله پای تیگو ۷ پرو و سپس تیگو ۸ پرو را به کشورمان باز کرد. اما جدال این دو خودروساز خصوصی، صرفا در سگمنت کراساورهای جمع و جور نبوده و نیست چراکه به سگمنت کراساورهای کوچک هم رسیده است؛ فیسلیفت جدید امویام X۲۲ که با نام X۲۲ PRO در بازار ایران معرفی شده، در واقع برای رقابت با جک S۳ کرمان موتور، آمده است. اولین مدل این خودرو از تیپ اکسلنت بود، اما در سال 1401، مدل جدیدی با نام IE را معرفی کرد که در بخش فنی تغییری نداشت اما با امکانات بیشتر و قیمت بالاتر عرضه شد. چند سال بعد نیز مدل اتوماتیک این خودرو راهی میدان شد تا دیگر بهانهای برای انتقادجویی از آن وجود نداشته باشد.
برای آشنایی با قیمت و شرایط فروش خودرو X22 و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد خرید اقساطی یا اعتباری آن، مقاله مربوطه را مطالعه کنید. بهترین چیزی که در ظاهر امویام X۲۲ پرو خودنمایی میکند، چراغهای باریک و کشیده آن است؛ چراغهایی که تا قبل از این، در محصولات جدید سایر خودروسازان جهانی نیز به وفور دیده بودیم. روفرک، و رکاب های جانبی با پوشش کرمی در کناره های سپر جلو و عقب از دیگر جذابیت های ظاهری این خودرو است. انحنا و خطوط طراحی شده در بدنه این محصول نیز قابل تامل است و در حرکت حس سرعت را در این خودرو برای ناظران بیرون دوچندان می کند. حتی استفاده از تریم چرمی مصنوعی و تریم تزئیناتی شبیه به فیبر کربن در پوشش داخلی کابین حس و حال پریمیوم به سرنشینان منتقل نمیکرد، اما باید اعتراف کرد زمانی که ام وی ام X22 معمولی روانه بازار کشور شد، هیچ خودرو اقتصادی همکلاس دیگری اینچنین به دل مخاطبانش ننشست. هر دو مدل ام وی ام X22 طراحی شدهاند تا تجربه رانندگی راحت و مناسب را در جادههای شهری و خارج از شهر فراهم کنند.
برای اطلاع از قیمت و شرایط فروش خودرو مدل X22 Pro و اطلاعات تکمیلی مربوط به خرید اقساطی و اعتباری این خودرو، مقالهی مربوطه را مورد بررسی قرار دهید. نمونه دندهای X22 اسپرت اکسلنت در حال حاضر، از لحاظ قیمت به مدل اتوماتیک لیفان X60 بسیار نزدیک است و به همین بهانه، قصد داریم تا در مقاله پیش رو به مقایسه ام وی ام ایکس 22 و لیفان ایکس 60 بپردازیم. در بخش قدرت محرکه، مشتریان چینی میتوانند یک پیشرانه 1.5 لیتری با 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور طلب کنند.
یکی از ویژگیهای جالب آن این است که از گیربکس مورد استفاده در خودروی چری آریزو 6 استفاده میکند. این موضوع به وضوح نشان دهنده اهمیت و کیفیت گیربکس 9 سرعته CVT است که علاوه بر افزایش نرمی و روانی در تعویض دندهها، باعث افزایش بازدهی خودرو به حدود 97% میشود. نگران نسخههای عیبدار X22 Pro مدیران خودرو نباشید؛ این مدل با ویژگیهای چینی برای بازار محلی تولید شده و در آن تغییراتی اعمال شده که آنرا از نسخه اصلی X22 متمایز میکند. از جمله این تفاوتها میتوان به طراحی جلوپنجره جدید و رنگآمیزی نمای عقب اشاره کرد. علاوه بر این، در X22 Pro، سیستم تشخیص صدا حذف شده است زیرا این ویژگی تنها برای بازار چین بوده و چری تصمیم گرفته آنرا در مدلهای دیگر فعال نکند. با اینکه قدرت آن حدوداً 3 واحد کمتر است، اما گشتاور آن تا حدود 15 واحد افزایش یافته است.
دیدگاهتان را بنویسید