ام وی ام 315

ام‌وی‌ام 315: بررسی مشخصات، مزایا و معایب مجله پدال

البته میزان چسبندگی چرخ‌ها به سطح زمین در حد کافی بوده و از این نظر چندان جای نگرانی نیست. در نهایت MVM 315 می‌تواند نقش یک هاچبک نسبتا نرم و اقتصادی را برای خانواده‌های کم جمعیت ایرانی بازی کرده و آنها را از سواری آرام خود محظوظ نماید. در ضمن، حداکثر سرعت این خودروی 1210 کیلوگرمی در حدود 170 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. با این اوصاف می‌توان گفت که خودروی MVM 315 با توجه به قیمت خود از وجود امکانات و قابلیت‌های مناسبی بهره می‌برد. همان گونه که به آن اشاره شد هم‌اکنون تنها نسخه‌ی فول آپشن این خودرو در ایران مونتاژ می‌شود.

دزدگیر و قفل مرکزی نیز با سنسورهای حرکتی و ضربه، هرگونه تلاش برای ورود غیرمجاز را شناسایی کرده و هشدار می‌دهند. MVM 315 جدید با استفاده از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی طراحی شده است که با بهره‌گیری از فناوری DOHC و استفاده از ۱۶ سوپاپ، راندمان احتراق را بهبود می‌بخشد. این پیشرانه قادر است تا ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند و حداکثر گشتاور آن در ۴۵۰۰ دور در دقیقه به ۱۴۰ نیوتن‌متر برسد؛ ارقامی که برای استفاده روزمره در محیط‌های شهری و جاده‌های معمولی کافی تلقی می‌شوند. ام وی ام ۳۱۵ یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۱۴۹۷ سی‌سی دارد که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

سپر عقب این محصول بیش از حد بزرگ طراحی شده و جزییات چندانی را در دل خود جای نداده است. شاید اگر بخش کوچکی از آنها روی پیکر صندوق عقب این خودرو قرار می‌گرفت نتیجه‌ی حاصل می‌توانست از جذابیت و تاثیرگذاری بیشتری برخوردار گردد. از سوی دیگر خط حجم دهنده‌ی موجود روی صندوق عقب این خودرو نیز ظرافت چندانی را به این بخش از خودرو نیافزوده است و کاملا معمولی به نظر می‌رسد. با این حال خودروی ام وی ام 315 از نظر متوسط میزان مصرف سوخت عملکرد بسیار مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد. به گونه‌ای که متوسط میزان مصرف سوخت این خودرو در حالت چرخه‌ی ترکیبی رقمی در حدود 6.5 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت است.

با این توضیحات بهتر است به سراغ مشخصات فنی خودروی MVM 315 برویم و آشنایی بیشتری با زیر و بم آن بیابیم. ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بکی ساب‌کامپکت با طولی کمی بیشتر از چهار متر است اما بااین‌وجود از فضای داخلی مناسب و جاداری سود می‌برد که از این لحاظ کاملاً بر خودرویی چون پژو ۲۰۶ برتری دارد. همچنین صندوق بار ۳۱۵ نیز برای خودرویی با این ابعاد و در این کلاس واقعاً بزرگ و مناسب است.

مصرف سوخت ام وی ام ۳۱۵ جدید در نسخه دنده‌ای به گونه‌ای طراحی شده که در حدود ۶/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و این امر آن را به گزینه‌ای مقرون به صرفه تبدیل می‌کند؛ هر چند مصرف نهایی یک خودرو به مقدار زیادی به کیفیت رانندگی و وضعیت فنی خودرو بستگی دارد. علاوه بر این، رعایت استانداردهای زیست‌محیطی مانند آلایندگی یورو ۴، نشان‌دهنده توجه سازندگان به جنبه‌های محیط زیستی و اقتصادی در کنار عملکرد فنی است؛ در تعدادی از مد‌ل‌های این خودرو همانند MVM 315H، با بهبودهای صورت گرفته، سطح آلایندگی به یورو ۵ ارتقا پیدا کرده است. توجه داشته باشید که وقتی پای کلماتی مانند مزایا و معایب به میان می‌آید، با مفاهیم نسبی سروکار داریم.

در نهایت و از سال 1399 شاهد عرضه دومین فیس‌لیفت ام وی ام 315 به بازار بودیم، خودرویی که با پسوند پلاس متمایز شده است و هدف آن به چالش کشیدن پژو 207 اتوماتیک و سایر هاچ‌بک‌های اتوماتیک و اقتصادی بازار است؛ چرا که این خودرو اکنون به گیربکس اتوماتیک مجهز است. ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) جدید که در بازار چین با نام Chery Fulwin 2 شناخته می‌شود، مدتی است پای خود را به بازار ایران باز کرده تا رقیبی جدی برای خودروهای کلاس هاچ‌بک شهری از جمله پژو ۲۰۶ باشد. اما نگاهی به قیمت پایین‌تر و امکانات تقریباً مشابه آن نسبت به سایر خودروهای هاچ‌بک داخلی، می‌تواند آن را در رقابت سنگین خودروهای این کلاس که در میان آن‌ها مدل بسیار محبوب پژو ۲۰۶ قرار دارد، امیدوار کند.

حالت اسپرت کنسول میانی ام وی ام ۳۱۵ که با اشکال هندسی و خطوط شکسته ترسیم شده، حالتی مهیج و جوان‌پسند به این هاچبک خانوادگی می‌دهد. میزان مصرف سوخت این خودرو در حدود 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده و گنجایش باک سوخت آن برابر 50 لیتر است. صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچی، برترین شاخصه مدرن کابینه MVM 315 بوده و یک دکمه چرخان ویژه تنظیم شدت پرتاب جریان هوای سیستم تهویه نیز در زمینه‌ای نقره‌ای رنگ جلب توجه می‌نماید. به طور کلی طراحی ظاهری MVM 315 در برابر بهای پرداختی و با توجه به رقیبان اصلی این خودرو، قابل قبول بوده و می تواند نظر مثبت اقشار ضعیف‌تر جامعه را تا حدی به سوی خود جلب ‌نماید. آخرین چیزی که بگم اینه که همین شرکت چینی که خیلیا میان بدمیگن ازش ۳۱۵ ساخته که حتی ماشین آمپر آب ندارهفقط در صورت جوش آوردن یه آلارم رو کیلومتر میده..

البته هنوز هم پژو 206 و برادر فیس‌لیفت شده‌اش یعنی 206 پلاس یا همان 207i حضور پررنگی در بازارمان دارند اما چند سالی است که در این رده قیمتی، رقیبی بنام ام‌وی‌ام 315 در مقابل گربه فرانسوی قد علم کرده. با این حال، فروش قابل قبول این مدل در بازار نشان از اعتماد نسبی مردم به 315 جدید دارد.بعد از عرضه ام وی ام 315 توسط مدیران خودرو نسخه اتوماتیک این خودرو به نام ام وی ام 315 پلاس عرضه شد. در نسخه‌های قبل از فیس لیفت، طرح داشبورد ام وی ام 315 قدیمی بود، اما شرکت چری و مدیران خودرو در نسخه فیس لیفت، داشبورد کاملا جدیدی را برای آن در نظرگرفته‌اند که طرح زیباتری دارد.

فیس لیفت دوم این هاچبک از سال ۹۴ تا ۹۹ در تیپ‌های ساده، اسپرت، اسپرت لاکچری و اسپرت اکسلنت به دست مشتریان رسید که تفاوت‌های خیلی کمی با هم دارند. ام وی ام 315 پلاس تنها هاچ بک مدیران خودرو است که سال ها است در بازار خودرو ایران عرضه شده و رقیب جدی محصولاتی مثل پژو 206 یا پژو 207 محسوب می شود. اما مدیران خودرو همواره سعی کرده تا با ارایه شرایط فروش خوب و همچنین اقساط های بلند مدت، کارت برنده جذابی را برای خریدار ارایه دهد. نسل نخست ام وی ام 315 در زمانی به بازار عرضه شد که پژو 206 حاکم بی چون و چرا در بخش هاچ‌بک‌های اقتصادی بود. در همین زمان نسل اول ام وی ام 315 موفق شد به واسطه طراحی متفاوت و برخی امکانات رفاهی، مورد توجه برخی مشتریان قرار بگیرد. نسخه فیس‌لیفت این خودرو در سال 1394 به بازار عرضه شد و رقابت شدیدتری را با پژو 206 تیپ 5 آغاز کرد، رقابتی که پس از تغییرات قیمت‌ها به نبرد ام وی ام 315 نیو با پژو 207 منجر شد.

در عقب خودرو نیز فقط گرافیک داخلی چراغ‌ها و بخش‌هایی از سپر تغییر کرده است. شرکت مدیران خودرو برای فروش بیشتر، نسخه ام وی ام 315 اسپورت را در سال گذشته تولید و در دو نسخه لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه کرد. این مدل دارای پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه و سپرها، محافظ نقره‌ای‌رنگ در زیر سپرها و ریل‌های روی سقف بوده و نمای ظاهری خودرو به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

هرچند مواد اولیه و متریال داخلی این خودرو دارای کیفیت پایینی بوده و جنس داشبورد و رو دری‌ها پلاستیک خشک و بی‌کیفیت است که نسبت به قیمت آن، یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. این خودرو در شرکت چری با تریم داخلی دو رنگ تولید می‌شود، اما شرکت مدیران خودرو فقط تریم داخلی مشکی که کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد را به بازار عرضه می‌کند. از سویی غربیلک فرمان نیز از فرم و طرحی قدیمی بهره می‌برد که در مقایسه با محصولات قدیمی ایران خودرو مثل پژو پارس نیز در وضعیت بدتری قرار دارد. گفتنی است مدل اسپورت این خودرو به یک نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز است که به عنوان جزو مزایای کابین محسوب می‌شود.

سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. به طور کلی نمای روبروی MVM 315 اگرچه حرف چندانی برای گفتن ندارد اما به هر حال در مقایسه با نمونه‌های مشابه وطنی، به اصطلاح «یک آب پاک‌تر» است. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید.

هرچند همین تعلیق نرم به هندلینگ خودرو آسیب می‌رساند و در پیچ‌ها این مورد به خوبی احساس می‌شود، اما چسبندگی مناسب تا حدودی این ضعف را پوشش داده است. ام‌وی‌ام 315 جدید فقط در نسخه دنده‌ای به بازار عرضه شده است و برای داشتن نسخه اتوماتیک می‌بایست به سراغ مدل پلاس که البته در رده قیمتی متفاوتی قرار دارد بروید. نمایندگی مدیران‌خودرو 777 باید به شما بگوید که خودروی ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) در مجموع از ظاهری ساده و دلنشین برخوردار است که می‌تواند نظر بسیاری را به خود جلب کند. نمای جلوی خودرو با جلوپنجره‌ای کوچک، چراغ‌های کشیده و نوک‌تیز و دریچه‌های مشکی رنگ ورودی هوا بر روی سپر خودرو در عین سادگی، بسیار زیبا هستند. نقطه‌ی قوت طراحی این خودرو در نمای عقب آن است که با وجود تغییراتی نسبت به مدل سدان، همچنان زیبا به نظر می‌رسد، در حالی که بسیاری از همتایان چینی ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) در طراحی عقب خودرو مشتری را ناامید می‌کنند.

ام وی ام ۳۱۵ که در بازارهای جهانی با نام‌های چری A13 و چری فولوین ۲ شناخته می‌شود، اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۰۸ به نمایش درآمد و نسخه فیس‌لیفت آن نیز در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۲ در معرض دید عموم قرار گرفت. ام وی ام ۳۱۵ جدید با طراحی داخلی مدرن و متریال مناسب، راحتی سرنشینان را تضمین می‌کند. همچنین صندلی‌های چرمی ارگونومیک با قابلیت تنظیم دستی چهار جهته، پشتیبانی مناسبی برای بدن فراهم می‌کنند. همچنین استفاده از پلاستیک مشکی رنگ به همراه رگه های نقره‌ای در قسمت زیرین درب‌ها و نیز دور گلگیرها (به رنگ مشکی) جزو آن دسته از کلک‌هایی است که به منظور زیباتر جلوه دادن خودرو، امروزه در بسیاری از اتومبیل های هاچبک و کراس اوور چینی شاهد آن هستیم. نمای روبروی این خودرو پس از آنکه مورد فیس قرار گرفت، از شِمای زیباتری برخوردار شده است.

درب صندوق عقب نیز سایز کوچکی دارد و عبور دادن لوازم حجیم از دروازه آن چندان سهل و آسان نخواهد بود. در مدل اسپرت، استفاده از یک قطعه پلاستیک مشکی نقره‌ای در نواحی زیرین سپر جلوی 315، نمای اسپرت‌تری به آن بخشیده است. اگرچه ظاهر MVM 315 چندان چشم نواز و هیجان انگیز نیست اما فراموش نکنید که رقبای اصلی این خودرو یعنی مدل‌های قدیمی جدیدالتولید ایران خودرو و سایپا، از همین زیبایی اندک ظاهری هم برخوردار نیستند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو تعلیق نرم آن است که با توجه به کیفیت جاده‌ها و خیابان‌های کشورمان اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. البته این نرمی تعلیق به هندلینگ خودرو لطمه زده است تا جایی که در پیچ‌ها کاملاً حرکت گهواره‌ای ماشین حس می‌شود اما بااین‌وجود چسبندگی ۳۱۵ قابل‌قبول و مناسب است. نام اصلی این خودرو چری فالوین ۲ است که از سال ۲۰۰۹ به سبد محصولات چری اضافه شد و در ایران از سال ۱۳۹۱ با نام ام‌وی‌ام ۳۱۵ عرضه شده است. در سال ۱۳۹۴ نیز مدیران‌خودرو نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۳۱۵ را تولید و به بازار عرضه کرد. این خودرو در ابتدا در دو نسخهٔ هاچ‌بک و سدان لیفت‌بک تولید می‌شد اما چند وقتی است که تولید نمونهٔ سدان آن متوقف شده و صرفاً به‌صورت هاچ‌بک به بازار عرضه می‌گردد.

بنابراین با خرید آن می‌توان تمام آپشن‌های یاد شده را به طور کامل در اختیار داشت. سیستم تعلیق خودروی MVM 315 از کیفیت مناسبی برخوردار است و یکی از نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود. سیستم تعلیق این خودرو در بخش جلوی آن در قالب یک سیستم مستقل مک‌فرسون تعریف می‌شود که با فنر پیچشی و میله نگه دارنده و ضد لغزش برای چرخ‌های جلو همراه شده است.

در عمل هم چنین بوده و این خودروی چینی شتاب صفر تا صدی در حدود 12 ثانیه را به ثبت ‌می‌رساند. حداکثر سرعت قابل دست‌یابی توسط آن نیز حدود 185 کیلومتر در ساعت اندازه‌گیری شده است. این خودروی چینی برای نخستین بار حدود شش سال قبل در بازار خودروی ایران عرضه شد. ابتدا خودروی MVM 315 در قالب نسخه‌ها و تیپ‌های گوناگونی در ایران مونتاژ می‌شد.

بااین‌حال پس از فیس‌لیفت سال ۲۰۱۲ طراحی این هاچ‌بک چینی مدرن‌تر از قبل شده است. طی این فیس‌لیفت عمدهٔ تغییرات در نمای جلویی خودرو انجام گرفته که شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر می‌شود. در عقب اما تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و تغییراتی جزئی در سپر بسنده شده است. همچنین از سال گذشته مدیران‌خودرو اقدام به عرضهٔ مدل جدیدی از این خودرو با نام ۳۱۵ اسپرت کرده است که خود در دو نسخهٔ لاکچری و اکسلنت به بازار آمد. این مدل در بیرون به پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه و سپرها، محافظ نقره‌ای‌رنگ در زیر سپرها و ریل‌های روی سقف مجهز شده که نمای خودرو را بهبود بخشیده است. درکل ام‌وی‌ام ۳۱۵ طراحی خاص یا هیجان‌انگیزی نداشته و می‌توان آن‌را خودرویی با طراحی ساده و تا حدودی کهنه توصیف کرد که البته به لطف فیس‌لیفت و افزودن قطعات مذکور بهتر از گذشته شده است.

بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 برای خانواده‌ها بدون نگاه به موضوع جادار بودن خودرو کامل نمی‌شود. علی‌رغم اینکه با یک خودرو هاچ‌بک سروکار داریم، ام وی ام 315 در مقایسه با پژو 206 کابین و صندوق عقب به‌مراتب بزرگ‌تری دارد. خودروی ام وی ام 315 برای محافظت از سرنشینان خود به کمربند ایمنی سه نقطه‌ای در تمام صندلی‌ها مجهز است. همچنین سرنشینان ردیف جلوی این خودرو برای در امان ماندن از ضربات مهلک احتمالی در حین وقوع تصادف از وجود کیسه‌ هوای ایمنی هم بهره می‌برند.

داشبرد و فرمان خودرو در ام وی ام ۳۱۵ پلاس تغییر کرده و رنگ‌بندی کابین هم نارنجی و مشکی است که علاوه بر صندلی‌ها، در داشبرد، کنسول میانی و رودری‌ها دیده می‌شود. استفاده از فلاپ‌های مشکی- کرومی رنگ دور تا دور بدنه سبب شده تا در قیاس با تیپ ساده جذاب‌تر باشد. همچنین خطوط حجمی در بخش جانبی خودرو، نمای کناری ام وی ام ۳۱۵ را تا از سادگی خارج کرده و ظاهر عضلانی‌تری به آن بخشیده است.

ام وی ام 315 (MVM 315) یکی از قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید مدیران خودرو است که در دو مدل سدان و هاچ بک به بازار ایران عرضه می‌شود. در ادامه، امکانات، مشخصات و همچنین مزایا و معایب این خودروی چینی را بررسی می‌کنیم. ظاهر و قیمت ام وی ام ۳۱۵ آن را در مقابل رقبایی همچون پژو ۲۰۶ قرار می‌دهد. تفاوت‌های عمده‌ای در ابعاد طراحی، امکانات رفاهی و عملکرد فنی مشاهده می‌شود.

این خودرو که از گیربکس اتوماتیک برخوردار بود، آپشن‌های بیشتری را نیز در خود جای داد. در واقع MVM 315 پلاس را می‌توان فیس لیفت شایسته‌ای از این خودرو چینی محبوب دانست. در بخش مشخصات فنی ام وی ام 315 پلاس نیز شاهد تفاوت‌هایی با نسخه پیشین هستیم اما این تفاوت‌ها به چند مورد محدود شده‌اند. همچنان پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی زیر کاپوت این خودرو قرار دارد که به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز است. این موتور حداکثر 107 اسب‌بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که با توجه به رده‌بندی خودرو و سایر رقبای موجود در بازار، این ارقام رضایت‌بخش هستند. با توجه به قیمت ام وی ام 315، کیفیت پایین متریال به خصوص در کابین به عنوان یکی از معایب بزرگ این خودرو محسوب می‌شود.

خودرو MVM 315 جزو قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید شرکت خودروسازی مدیران‌ خودرو است. ام وی ام 315 با نام چری فالوین 2 در بازارهای جهانی شناخته می‌شود و نخستین بار در سال 2009 در سبد محصولات شرکت چری قرار گرفت. این خودرو از سال 1391 در بازار ایران عرضه شد و شرکت مدیران خودرو در سال 1394 نسخه فیس لیفت آن را روانه بازار کرد. ام وی ام 315 در روزهای اول به صورت سدان و هاچ بک تولید می‌شد، اما اخیرا مدیران خودرو فقط نسخه هاچ بک آن را تولید و به بازار عرضه می‌کند. ام وی ام ۳۱۵ با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ به بازار عرضه می‌شود که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین این هاچ‌بک چینی از لحاظ بازدهی پیشرانه دقیقاً هم‌سطح پیشرانهٔ TU5 پژو قرار می‌گیرد.

با همه این تفاسیر اما 315 آمده و برای خود در بین سالخوردگان خودخواه این محدوده جایگاهی دست و پا نموده است. MVM 315 یا چری فالوین ۲ از سال 2009 میلادی وارد سبد محصولات شرکت خودروسازی چری شد. رقبای این خودرو در بازار شامل خودرو های پژو ۲۰۷، جک j4، دنا پلاس اتومات، جک j5 و … میباشد.ارزش خریداین خودرو در بازار کمی قیمت بالایی دارد که در صورت ارزانتر بودن، ارزش خرید بالاتری را خواهد داشت. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.

ام وی ام ۳۱۵، یکی از خودروهای هاچ‌بک اقتصادی موجود در بازار ایران است که توسط شرکت مدیران خودرو عرضه می‌شود. این مدل در سال‌های اخیر با تغییرات ظاهری و ارتقاء فنی همراه بوده تا بتواند همچنان به‌عنوان گزینه‌ای جذاب در بین خودروهای شهری مطرح باشد. قیمت ام وی ام ۳۱۵ آن را در رده‌ی خودروهای اقتصادی بازار قرار می‌دهد و برای سالیان متوالی، یکی از گزینه‌های پرفروش بازار ایران است. زیر کاپوت ام‌وی‌ام 315 جدید یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که قادر است در بهترین حالت 107 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن‌تر گشتاور تولید نماید. در نگاه اول این میزان قدرت و گشتاور برای خودرویی در این سایز و رده قیمتی کافی به نظر میرسد اما ترکیب شدن این پیشرانه با یک گیربکس 5 سرعته دستی با ضرائب سبک باعث شده که شتاب و کشش ماشین در سطح بسیار معمولی قرار بگیرد. به زبان ساده‌تر نباید از 315 جدید انتظار شتاب و کشش و هیجان ایده‌آلی داشته باشید.

تا کنون سه مدل از این هاچبک عرضه شده و مدیران خودرو تلاش کرده تا با ارائه هر مدل جدید، اشکالات نسخه‌های قبلی را رفع کند. از بین خودروهای موجود در بازار پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ رقبای اصلی ام وی ام ۳۱۵ پلاس محسوب می‌شوند. اساسا خودروهای چینی در بازار ایران به امکانات رفاهی مناسب و متنوع شناخته می‌شوند. نمونه بارز این موضوع سیستم تهویه مطبوع دستی خودرو است که در مقایسه با خودروهای هم رده ضعیف‌تر است. در واقع به غیر جدید‌ترین تیپ این خودرو، آپشن‌های رفاهی مدل‌های قدیمی‌تر آن چندان چنگی به دل نمی‌زنند. یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در زمینه مزایا و معایب ام وی ام 315، سیستم ایمنی آن است.

به این ترتیب می‌توان این محصول را یک خودروی شهری کاملا اقتصادی لقب داد که مشخصات فنی متوسط و رو به پایینی را در اختیار رانندگان خود قرار می‌دهد. سایر جزییات مهم مربوط به مشخصات فنی خودروی ام وی ام 315 در جدول زیر مشخص شده‌ و قابل مشاهده‌اند. خودروی MVM 315 یک خودروی دیفرانسیل جلو به شمار می‌رود که سیستم انتقال قدرت آن در قالب یک جعبه دنده‌ی دستی پنج سرعته طراحی شده است. برخلاف برخی از محصولات چینی که در ایران علاوه بر نسخه‌ی دنده دستی در قالب نسخه‌ی دنده خودکار نیز منتشر می‌شوند، این خودروی چینی از چنین خصوصیتی برخوردار نیست و تنها در قالب نسخه‌ی دنده دستی به بازار عرضه شده است. برای بهبود پایداری و راحتی سواری، این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم بازوی پیچشی (Torsion Beam) بهره می‌برد.

روی‌هم‌رفته ام وی ام 315 یک خودرو سواری خانوادگی نسبتا مناسب برای رانندگی شهری به حساب می‌آید. در بین معایبی که برای این خودرو برشمردیم، به جز سیستم ترمز ضعیف مابقی موارد در خودروهای هم‌رده قیمتی آن نیز تقریبا به چشم می‌خورند. حداکثر قدرت موتور این خودرو 107 اسب بخار و همچنین بالاترین گشتاور آن نیز 140 نیوتن متر است. بر این اساس باید توجه داشته باشید که با خودرویی کاملا معمولی از نظر مشخصات فنی روبه‌رو هستید. در بین موتورهای داخلی، TU5 که روی پژو 206 و پرشیا نصب می‌شوند تقریبا مشخصات یکسانی با موتور MVM 315 دارند. برخی از رانندگان این خودرو از مشکل صدای زیاد موتور در کابین نیز گلایه‌مند هستند.

در نسخه‌ فیس لیفت، چراغ های اصلی خودرو مورد بازنگری قرار گرفته و دارای سایز نسبتا مناسبی هستند. به واقع در قیاس با اکثر محصولات حاضر در رده قیمتی زیر پنجاه میلیون تومان نظیر انواع سمند، پژو و تندر 90، mvm315s از طراحی ظاهری تاثیرگذارتر و زیباتری برخوردار است. این خودرو به محدوده تحت سیطره و یا بهتر بگوییم، به حیاط خلوت مدل های ارزان قیمت داخلی وارد شده است؛ همان بخشی که در حکم گاو شیرده خودروسازان داخلی بوده و در طی سالیان دراز اجازه ورود به هر خودرویی در آن داده نمی‌شود. مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

سلام به همه دوستان محترم من بین این ماشین و لیفان ایکس ۵۰(دنده ای) گیر کردم.ممنون میشم یه راهنمایی کنید. سلام خدمت همه دوستان من بین این ماشین و لیفان ایکس ۵۰(دنده ای)گیر کردم ممنون میشم راهنمایی کنید. یکی از بهترین موضوعات در تجربه رانندگی با ام وی ام 315 بدون تردید، سیستم تعلیق نرم آن است. این موضوع در احساس راحتی برای راننده در طول نشستن پشت فرمان خودرو اهمیت زیادی دارد. البته سیستم تعلیق نرم خودرو تا حدی روی هندلینگ این خودرو تاثیر منفی گذاشته است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. به طور کل نمی توان سر و شکل ظاهری خودروی MVM 315 را بسیار جذاب یا ایده‌آل توصیف کرد.

کابین خودرو دست کمی از ظاهر نداشته و فضایی مناسب و راحت در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. اگر به دنبال یک خودروی شهری مناسب هستید که قیمت معقولانه‌ای داشته باشد، بدون شک ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) استحقاق این پیروزی را دارد و می‌تواند در لیست شما جایی داشته باشد. بد نیست در پایان به این نکته هم اشاره شود که بازار فروش نمونه‌های کار کرده و دست دوم این خودرو نیز مانند بسیاری از خودروهای چینی از رونق چندانی برخوردار نیست. بنابراین همواره باید نسخه‌های کار کرده‌ی این خودرو را با افت قیمت قابل توجهی نسبت به نسخه‌های صفر کیلومتر به فروش رساند. حال که با خودروی ام وی ام 315 آشنایی بیشتری پیدا کردید بد نیست برای داشتن ملاقات عینی‌تری با آن ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

سیستم تعلیق نسبتا نرم باعث شده تا شاهد سواری آرامش بخشی از این خودرو باشیم. اما در عوض هندلینگ خودرو کمی در این بین دچار نقصان شده و حین عبور از پیچ‌ها شاهد حرکت گهواره ای در خودرو هستیم. اولین نکته ای که پس از نشستن پشت فرمان MVM 315 و شروع حرکت با این خودرو نظر ما را به خود جلب می‌نماید، نرمی زیاد فرمان این خودرو است. حداکثر گشتاور حاصل از این پیشرانه برابر 140 نیوتن‌متر بوده و در بازه 3000 تا 4500rpm پدیدار خواهد شد.

نماینده مدیران خودرو در این رقابت ام وی ام 315 بوده است، خودرویی که تاکنون میزبان دو نسل از آن بوده‌ایم و اکنون نسخه بهینه شده نسل دوم آن با نام ام وی ام 315 پلاس توسط این شرکت عرضه شده است. با توجه به قیمت و سطح خودروی ام وی ام 315 می‌توان ادعا کرد که نمای داخلی آن از ظاهر مناسب و قابل قبولی بهره می‌برد. به گونه‌ای که اگر نمایشگر لمسی این خودرو وجود نداشت احتمالا شاهد ملاقات با داشبورد بسیار ساده و سوت و کوری می‌بودیم. بخش سمت راست فضای داشبورد یعنی فضای روبروی صندلی شاگرد هم از طراحی نسبتا مناسبی بهره می‌برد و برخلاف بسیاری از محصولات هم‌رده کاملا ساده و تخت طراحی نشده است.

حتی این خودرو در تست‌های سازمان بازرسی کیفیت ایران نیز فقط امتیاز 2 ستاره را کسب کرده است. همچنین قیمت خودروهای چینی نو و دست‌دوم با هم بسیار متفاوت است و مالکان آن‌ها برای فروش این خودرو با مشکل مواجه می‌شوند. از سایر معایب این خودرو می‌توان شتاب‌گیری و کشش ضعیف، غربیلک فرمان قدیمی و سیستم تهویه دستی اشاره کرد. ام وی ام ۳۱۵ برای اولین بار در اوایل دهه ۹۰ پا به بازار ایران گذاشت و در طی یک دهه توانسته افرادی را مجاب به خرید خودرو با برند ام وی ام کند.

حتی مدل اولیه ام‌وی‌ام 315 هم علیرغم برخی ناهماهنگی‌ها در طراحی، خودرو خوش‌قیافه‌ای به حساب می‌آمد و حداقل به نسبت رقبای قیمتی‌اش میتوانست نمره قبولی را به راحتی دریافت کند. اما در نسخه فیس‌لیفت، طراحان ام‌وی‌ام موفق شدند همان اشکالات اندک راهم برطرف سازند و با استفاده از چراغها، سپر و جلوپنجره جدید، به شکل و شمایل بسیار پخته‌تری در دماغه خودرو دست یابند. البته تغییرات ظاهری نسخه جدید در بخش‌های دیگری نظیر استفاده از LED در چراغهای عقب و بازطراحی سپر عقب ادامه داشته اما عمده تفاوت‌ها در قسمت جلویی صورت گرفته است. همچنین در این بین تیپ‌های مختلفی نظیر اسپرت (با تزئینات بدنه کرومی و فلاپ‌های مشکلی پیرامونی) و پس از آن اسپرت اکسلنت با روف‌رک‌های بر روی سقف به بازار عرضه شدند.

ام وی ام 315 پلاس در حقیقت نسخه ارتقاء یافته ام وی ام 315 است که چند سالی است در بازار خودرو ایران توسط مدیران خودرو عرضه می شود. ام وی ام 315 پلاس از نظر ظاهری، کابین و آپشن تفاوت هایی با نسخه معمولی کرده و باعث شده تا به عنوان یک رقیب جدی برای هاچ بک های مطرح جاده مخصوص خودنمایی کند. در این صفحه می توانید مشخصات فنی و همچنین بررسی کامل ام وی ام 315 پلاس را مطالعه کنید. شرکت مدیران خودرو به عنوان عاملیت رسمی کمپانی چینی چری در ایران، عهده‌دار مونتاژ این خودرو در کشور شد و در سال ۱۳۹۴ نیز نسخه فیس لیفت آن را به بازار ایران عرضه نمود. ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315)ویدیو معرفی MVM315 را تماشا کنید جدید، موفق به دریافت چهار ستاره‌ی ایمنی از مجموع ۵ ستاره‌ی ایمنی در تست‌های تصادف موسسه‌ی چینی C-NCAP شده است.

علاوه بر این موضوع وجود نوارهایی با رنگ متفاوت در کناره‌های قاب پنجره و دور گلگیرها هم بر میزان این گیرایی افزوده است. خطوط حجم دهنده‌ی موجود در این نما نیز اگرچه زیاد نیستند اما تاثیر لازم را بر بیننده می‌گذارند و به طور کل نقش موثری در شکل دادن به نمای کناری این محصول ایفا کرده‌اند. ام وی ام 315 از محصولات شرکت چینی چری است که مانند برخی دیگر از خودروهای این شرکت در ایران با نام MVM عرضه شده است.

حتما قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای خرید این خودرو، نظرات تعدادی از صاحبان آن را نیز جویا شوید. یکی از مشکلات مشترک ام وی ام 315 با خودروهای داخلی، مواد اولیه بی‌کیفیت مورد استفاده در طراحی بدنه داخلی و داشبورد است. البته این مشکل در رقبای دیگر ام وی ام 315 یعنی پژو 206 و لیفان ایکس 50 نیز وجود دارد.

حضور برخی خطوط طراحی که با زوایای نسبتا تیز به یکدیگر پیوسته اند، این حس را تقویت خواهد کرد. در نمای جانبی خودرو نیز سعی شده با استفاده از خطوط هندسی، جلوه زیباتری برای آن ایجاد شود. در مجموع مانند سایر خودروهای چینی، ام وی ام 315 نیز نمره قابل قبولی دریافت می‌کند. حتما هنگام خرید ام وی ام 315 دقت کنید که کدام مدل این خودرو را انتخاب می‌کنید. از نظر مشخصات فنی و پیشرانه آسوده خاطر باشید؛ چراکه یکی از معایب ام وی ام 315 در مدل‌های مختلف، ثابت بودن توانایی فنی آن‌هاست. نمای کناری خودروی ام وی ام 315 به لطف مشاهده شدن بخش‌های واضحی از چراغ‌های جلو و عقب آن گیرایی بیشتری یافته است.

البته جعبه دنده 315 داستان مفصلی دارد؛ در نسخه‌های اولیه (قبل از فیس لیفت) مالکان از مشکلات دسیک و صفحه کلاچ که در ترافیک و سربالایی دچار مشکل میشد، به ستوه آمده بودند؛ این مشکل تا حدی جدی بود که در نهایت به بدنامی و بدفروشی این محصول در بازار دست دوم‌ها منتهی شد. اما در نسخه‌های تولیدی بعد از سال 1394 (پس از فیس جدید) ام‌وی‌ام مشکل را برطرف ساخت، هرچند همچنان برخی افراد از صدای اضافه گیربکس در برخی مدلهای تولیدی گلایه دارند.راستی برای داشتن نسخه اتوماتیک 315 باید به سراغ مدل پلاس که البته در رده قیمتی کاملاً متفاوتی قرار دارد بروید. در آن مدل یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک جایگزین گیربکس 5 سرعته دستی شده است.

این محصول به یک گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز شده است که کنترل دقیق‌تر راننده بر تغییر دنده‌ها را فراهم می‌کند؛ البته مدل‌هایی از این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز تولید می‌شود. قیمت MVM 315S در زمان نگارش این نوشته در بازار، چیزی در حدود  58,900 میلیون تومان قیمت داشته و البته به صورت شرایطی و اقساطی نیز از سوی شرکت سازنده به فروش می‌رسد. شما می‌توانید جدیدترین شرایط فروش MVM 315 اسپرت اکسلنت از سوی مدیران خودرو را در اینجا مشاهده نمایید. ام وی ام ۳۱۵ پلاس با اینکه پیشرفت خوبی به نسبت قبل داشته و با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه شده، ولی همچنان قیمت بالایی دارد و البته اگر این خودرو مورد پسند شماست، میتواند گزینه خوبی از نظر کیفیت و امکانات به شمار برود. طبیعی است که در مقایسه با یک خودرو داخلی مانند پژو 206 بازار دست دوم ام وی ام 315 وضعیت ضعیف‌تری داشته باشد. اما در حال حاضر این خودرو در بازار ایران معامله می‌شود و حتی برای خرید لوازم یدکی آن نیز خیلی به زحمت نمی‌افتید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *