مقایسه ام وی ام ۱۱۰ با ماتیز

ام وی ام ۱۱۰، مشخصات انواع ام وی ام ۱۱۰ خودرو

با این وجود شاید بتوان پژو 206 هاچبک، تیبا2 و سایپا کوییک را به عنوان حریفان ام وی ام 110s قلمداد نمود. در قسمت فوقانی دریچه‌های میانی تهویه نیز یک فضای فرو رفته به فرم بشقاب وجود دارد که شاید مناسب قرار دادن جعبه دستمال کاغذی باشد. نکته جالب در نمای کناری ام وی ام ۱۱۰s، محل قرارگیری دستگیره درب عقب است که به صورت مایل و چسبیده به فریم پنجره تعبیه شده است. چراغ‌های جلو از حالت ساده و دایره‌ای خارج شده و اینک به صورت برجسته و بیضی فرم در دو گوشه درب کاپوت جای گرفته‌اند. نظر شما درباره ام وی ام ۱۱۰ چیست؟ آیا تجربه رانندگی با خودروهای بالا را دارید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید. ورودی هوا نسبت به قبل بزرگتر شده و در کنار جایگاه‌های مشکی رنگ مه شکن‌ها، حالتی لبخندگونه را برای چهره mvm110s پدید آورده است.

ام وی ام ۱۱۰ یک خودروی هاچ بک جمع و جور شهری است که توسط مدیران خودرو پا به جاده‌های ایران گذاشت. این خودروی هاچ بک جایگزینی برای ماتیز محبوب بود که بسیار مورد استقبال اقشار مختلف خصوصا بانوان قرار گرفت. ام وی ام 110s سه سیلندر قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان دارد، این قیمت برای این خودرو واقعا زیاد محسوب می‌شود چرا که شما در همین رنج قیمت می‌توانید خودروهایی مانند تیبا هاچ‌بک و یا حتی ۲۰۶ تیپ۲ بخرید که حداقل در موتور از این خودرو برتری دارند.

به صورت کلی نمای جلو بسیار ساده و البته با ظاهری شاد بوده که نسبت به خودروهای امروزی قدیمی شده است. یکی از خودروهای کم مصرف شهری در ایران که مدل‌های قبلی آن فروش تقریبا خوبی داشته، ام‌وی‌ام ۱۱۰ است. این محصول که حاصل تلاش مهندسان کمپانی چری چین بوده از همان ابتدا به دلیل شباهت زیاد با دوو ماتیز مورد استقبال قرار گرفت. مدل جدید این خودرو مدت کوتاهی است که در خیابان‌های شهر تردد می‌کند که دیگر شباهتی به مدل قبلی ندارد.

البته ما در حال بررسی ام‌وی‌ام 110S هستیم که قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان دارد، ولی این پول برای خرید یک کابین پلاستیکی با کیفیت پایین کمی زیاد است. در این بخش پراید سایپا ۱۱۱ با ام وی ام ۱۱۰ را مقایسه می‌کنیم که از نظر ایمنی کمی قوی‌تر از محصولات قبلی است. در مورد کابین هم ادوات به‌کاررفته کیفیت بیش‌تری دارند و باتوجه به نصب داشبورد جدید، سروصدای داشبورد به‌کلی حذف شده است. با نصب فرمان هیدرولیک نیز رانندگی با این خودرو به‌خصوص در شهر راحت‌تر از قبل شده است. ورود ماتیز در بازار ایران اعتماد به خودروهای کوچک شهری را در پی داشت و این امر سبب شد ام وی ام ۱۱۰ در اوایل ورود به بازار خودروی ایران فروش خوبی داشته باشد. ام وی ام ۱۱۰ (mvm 110) جزو نخستین خودروهای چینی است که پا به جاده های ایران گذاشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، امروزه بسیاری از افراد به دنبال خرید یک خودروی هاچ بک جمع و جور شهری هستند تا در شهرهای شلوغ بتوانند رانندگی کم‌استهلاک و قابل اطمینانی را داشته باشند. ام وی ام ۱۱۰ نسل اول از خودروهایی است که به خاطر قیمت پایین‌تر نسبت به بسیاری از خودروها و ویژگی‌هایی که دارد جزو نخستین انتخاب‌های این افراد است. ام وی ام 110 اسپرت دارای نوعی طراحی ظاهری نسبتا متمایز و البته غریب برای بازار ایران است که مشتریان به نسبت کمتری حاضر به خرید آن می‌شوند. با این حال هنوز هم افرادی از جمله زوج‌های جوان و خانم‌ها نسبت به تصاحب این اتومبیل خنده‌رو از خود تمایل نشان می‌دهند. در این ناحیه دستگیره درب عقب به حالتی ناموزون و چسبیده به شیشه در عقب طراحی شده که در نوع خود غیرعادی به نظر می‌رسد.

ظاهر ام وی ام 110 اسپرت نسبت به قبل تغییرات نسبتا زیادی را به خود دید و شمایل اصطلاحا فانتزی‌تری را به نمایش می‌گذاشت. ام وی ام ۱۱۰ یا چری QQ یک هاچبک چینی بسیار جمع‌وجور و ریزنقش است که می‌توان آن را کپی محصولی کره‌ای به نام دوو ماتیز دانست. دوو ماتیز برای چند سال روی خط تولید شرکت کرمان موتور در ایران حضور داشت، اما پس از واگذاری مالکیت شرکت دوو به کمپانی خودروسازی جنرال موتورز آمریکا، شراکت کرمان موتور با دوو نیز به خط پایان رسید و تولید دوو ماتیز در ایران برای همیشه متوقف شد. این موتور سه سیلندر دارای حجمی معادل یک لیتر بوده و توان خروجی آن در حدود ۶۸ اسب بخار اعلام شده است که در دور موتور ۶۰۰۰ rpm به اوج خود می‌رسد. چراغ‌های عقب مانند بسیاری از بخش‌های ظاهری از فرم دایره‌ای شکل پیروی کرده و تنها بخش تزئینی این نما به خط کرومی بالای جای پلاک بازمی‌گردد. نکته مثبت دیگر این بخش نیز زاویه کم و اندازه بزرگ شیشه عقب بوده که میدان دید قابل قبولی را برای راننده فراهم می‌کند.

همچنین گلگیرها نیز از اندکی فرم برجسته سود می‌برند تا بدین ترتیب نمای عضلانی تری را در ام وی ام ۱۱۰ اس شاهد باشیم. از نقطه نظر فضای سرنشینان نیز ام وی ام ۱۱۰s نسبت به گذشته بهتر عمل کرده و فضای کافی را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد؛ هرچند در ردیف عقب با توجه به ابعاد نبستا کوچک خودرو، قاعدتا محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت. این خودرو در سواری شهری بسیار خوش‌دست‌تر از پراید است اما پراید استهلاک پایین‌تری دارد. ام‌وی‌ام ۱۱۰ نیز همانند پراید ۱۱۱ قابلیت دوگانه‌سوز شدن ندارد اما ازنظر مصرف سوخت کاملاً اقتصادی‌تر از پراید است به‌خصوص این‌که موتوری ۱۶ سوپاپ دارد. خودروی دوو ماتیز مشخصات فنی خوب و کیفیت ساخت بالایی داشت و این‌گونه توانسته بود بازار خوبی کسب کند و موجب علاقه و اعتماد مشتریان شود.

متریال به کار گرفته شده در اکثر نقاط کابین از جمله داشبورد، از جنس پلاستیک سخت و ارزان قیمت ساخته شده است که این روزها مهمان کابین بسیاری از خودروهای چینی مونتاژ داخل شده و کاملا مورد انتظار آشنایان و علاقمندان اتومبیل های داخلی است. چری کیوکیو از نظر ظاهری بسیار شبیه به دوو ماتیز بود که البته این شباهت به هیچ وجه تصادفی به وجود نیامده است، چرا که در واقع کیوکیو به نوعی تقلید چینی‌ها از روی دست همسایه کره‌ایشان محسوب می‌شد. با توجه به شمایل نسبتا خاص ام وی ام 110s شاید پیدا کردن رقیب برای آن در بازار کم تنوع ایران کار چندان راحتی به نظر نرسد.

البته در سال‌های اخیر ام وی ام 110 ظاهر قدیمی خود را به طاق نسیان کوبیده و اینک با ظاهری جدید و شایسته‌تر، قدم به خیابان‌های ایران نهاده است. پنل پخش صوت که فاقد درگاه سی دی بوده و از طریق پورت usb، قابلیت پخش آهنگ را داراست، نمایی بسیار قدیمی و از مد افتاده دارد. کلیدهای گردان تنظیم سیستم تهویه و سایر دکمه‌های مرسوم نیز در ناحیه زیرین آن جانمایی شده‌اند.

ام وی ام ۱۱۰ یا همان چری QQ که از سال 2003 بر روی خط تولید چری بود سال 1384 در ایران توسط مدیران خودرو رونمایی و عرضه شد. چری به‌نظر می‌رسد برای اینکه نمونه جدید ام‌وی‌ام ۱۱۰ را طراحی کند به سراغ شاگرد تنبل‌های فارغ‌التحصیل رشته طراحی خودرو رفته است. چرا که مدل جدید علاوه بر اینکه زیبا نشده، زشت‌تر و غیرمعقول‌تر از مدل قبلی شکل گرفته است. شاید طراحی قسمت جلوی خودرو کمی بهتر باشد اما قسمت‌های جانبی و بخش‌های کناری واقعا غیر‌حرفه‌ای طراحی شده‌اند. در بخش جانبی خودرو، دستگیره‌های درب عقب برای آنکه شبیه به حرف Q بشوند بر روی قسمت انتهایی پنجره قرار داده شده که شما برای باز کردن درب خودرو ممکن است دچار مشکل شوید و تاندون دست خود را در اثر پیچش از دست بدهید!

ام وی ام 110 اسپرت به یکی از کوچکترین و ضعیف‌ترین پیشرانه‌های موجود در میان خودروهای داخلی مجهز شده است. نوع پیشرانه در مشخصات فنی MVM 110 اسپرت از نوع ۳ سیلندر تنفس طبیعی به حجم یک لیتر است. توان خروجی موتور ام وی ام 110S برابر ۶۸ اسب بخار است که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه پدید می‌آید. همچنین گشتاور حاصل از این موتور ۱۲ سوپاپ نیز به ۹۳ نیوتن‌متر می‌رسد که توسط یک جعبه دنده دستی ۵ سرعته به سوی چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. حداکثر سرعت این خودرو ۹۳۶ کیلوگرمی ۱۳۸ کیلومتر بر ساعت و میزان مصرف سوخت آن ۴.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. اما با توجه به قیمت و سبک رانندگی می‌توان امکانات این خودرو را مناسب و معقول دانست.

یکی از نکات مثبت این خودروی جمع و جور شهری ابعاد و اندازه شیشه‌های جانبی است که باعث شده هم نور خوبی وارد کابین شود و هم فضای دید مناسبی برای سرنشینان خصوصا راننده وجود داشته باشد. هر دو خودرو برای رانندگی شهری مناسب بوده و از نظر قیمتی نیز جزو ارزان‌ترین‌ها هستند اما نکته‌ای که در این‌جا وجود دارد امکانات بیش‌تر ام‌وی‌ام ۱۱۰ و هزینه کم‌تر تعمیر و نگهداری پراید است. هر دو خودرو دارای ابعادی کوچک بوده و برای خانواده‌های پر‌جمعیت مناسب نیستند اما ام‌وی‌ام مصرف سوختی کم‌تر و پراید قطعاتی ارزان‌تر دارد. اگر همچنان بین خرید ام وی ام ۱۱۰ و پراید مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه پراید با خودروهای رقیبش در بازار را هم مطالعه کنید.

در میان مدل های مختلف دوو که در ایران به فروش می رسید خودرویی با نام ماتیز رفته رفته بر سر زبان ها افتاد. به طور کلی نمای ظاهری ام وی ام ۱۱۰s نسبت به گذشت بسیار زیباتر شده و در صورتی که طرفدار این کلاس از خودروهای کوچک شهری باشید، احتمالا می‌تواند نظر مثبت شما مشتری ایرانی را به سوی خود جلب نماید. هنگامی که دوو ماتیز وارد بازار ایران شد، با توجه به سابقه خوبی که دوو به واسطه برخی محصولات خود مانند سی‌یلو و اسپیرو در بین ایرانیان برای خود به یادگار گذاشته بود، توانست توجهات … به جهت کاهش سادگی نمای جانبی یک حجم منفی به شکل u خوابیده از بالای گلگیر جلو شروع شده و پس از رسیدن به انتهای درب عقب، دوباره تا انتهای درب جلو امتداد یافته است.

خودروهای ارزان‌قیمت در بازار ایران تنوع چندانی ندارند و در رده قیمتی ام وی ام انتخاب‌های ما معمولاً به ماتیز و پراید محدود می‌شوند که در کلاس خودروهای کوچک قرار دارند. از بین این سه خودرو فقط پراید همچنان تولید می‌شود و دو خودروی دیگر در بازار دستِ‌دوم یافت می‌شوند. در ادامه به مقایسه ام وی ام ۱۱۰ با دوو ماتیز و پراید می‌پردازیم تا ببینیم در رده خودروهای کوچک ام وی ام ۱۱۰ چه حرفی برای گفتن دارد. تایرهای خودرو اندازه کوچکی داشته و آیینه‌های جانبی نیز به روی درب‌ها منتقل شده است.

این خودرو در زمان خود موفق شد جایگاه خوبی در بازار ایران کسب نماید و نامی نیک از خود در ایران زمین به یادگار بگذارد. پس از چندی حضور محصولات دوو در ایران به دلیل اعمال تحریم به پایان دوران خود نزدیک شد و در نتیجه ماتیز و سایر محصولات دوو، بار و بنه خود را از خطوط تولید کشورمان جمع کرده و به سوی دیار خویش رهسپار شدند. هنگامی که دوو ماتیز وارد بازار ایران شد، با توجه به سابقه خوبی که دوو به واسطه برخی محصولات خود مانند سی‌یلو و اسپیرو در بین ایرانیان برای خود به یادگار گذاشته بود، توانست توجهات اقشار مختلف به ویژه زوج‌های جوان و بانوان را به سمت خود جذب نمایند. کابین ام‌وی‌ام ۱۱۰ جدید سرتاسر پلاستیک است که به‌نظر ما مرغوبیت پلاستیک خودروهایی مانند پراید و… که سال‌هاست در داخل تولید می‌شوند، از آن بیشتر است.

فرمان خودرو در بعضی نسخه ها به صورت 4 شاخه و در بعضی دیگر به صورت 3 شاخه بوده و همچنین صفحه کیلومتر شمار نیز به صورت آنالوگ و عقربه‌ای طراحی شده است. لازم به ذکر است که نسل دوم این خودرو تحت عنوان ام وی ام 110S در دو تیپ به ایران معرفی شد که یک جهش مثبت برای این خودرو بود. متریال داشبورد از پلاستیک نه چندان باکیفیت ساخته شده که برای خودرویی در این رنج قیمت چندان دور از انتظار نخواهد بود. به طور کل طراحی فضای داخلی ام وی ام ۱۱۰ اس گرچه نسبت به گذشته خوشایندتر به نظر می‌رسد اما همچنان نقدهایی بر آن وجود خواهد داشت که البته با توجه به قیمت خودرو، این کمبودها چندان غیر قابل انتظار نیست. ام وی ام 110 حدود ۱۰ سال روی خط تولید شرکت مدیران خودرو حضور داشت تا آنکه از تابستان ۱۳۹۴ نسخه فیس لیفت این مدل با نام ام وی ام 110S وارد بازار کشور شد.

البته این محصولات نیز نقاط قوت و ضعف خود را دارند ولی موتور یک بخش اساسی از خودرو را تشکیل می‌دهد. ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی نقاط ضعف این کوچولوی چینی بپردازیم و در مطالب بعدی نقاط قوت این خودرو را نیز بررسی خواهیم کرد. با ورود به کابین ام وی ام 110 اسپرت نسخه اس شاهد نوعی طراحی نسبتا متعادل با رگه‌هایی از خلاقیت هستیم که در نوع خود جالب و متناسب با نمای بیرونی خودرو به نظر می‌رسد و نسبت به گذشته پیشرفت مناسبی را شاهد بوده است. طرح داشبورد اندکی خلاقانه و متمایز به نظر رسیده و همچون بدنه خودرو از احجام فانتزی در طراحی آن بهره گرفته شده است. در اینجا از در جعبه داشبورد خبری نیست و یک محفظه خالی در سمت سرنشین روی داشبورد تعبیه شده که جلوه جذابی را پدیدار نکرده است. فرورفتگی بالای کنسول میانی داشبورد نیز حالتی شبیه به یک بشقاب مقعر به وجود آورده که به نظر می‌رسد برای قرار دادن لوازم تزئینی یا جعبه دستمال کاغذی مناسب باشد.

از جمله امکانات این خودروهای هاچ بک می‌توان به چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، آینه با تنظیم برقی، پخش MP3، تهویه مطبوع دستی، ترمز ABS و EBD، ایربگ های راننده و سرنشین جلو، شیشه بالابرهای برقی و فرمان هیدرولیک اشاره کرد. تیپ آخر نیز ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر اتوماتیک نام داشت که از نظر پیشرانه کاملا مشابه تیپ دنده‌ای بود. قلب تپنده این تیپ یک پیشرانه ۱.۱ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی بود که ۶۸ اسب بخار قدرت و ۹۰ نیوتن متر گشتاور را می‌توانست تولید کند. تنها تفاوت نسخه اتوماتیک همانطور که پسوندش مشخص است مجهز بودن آن به یک جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته بود. تیپ میانه این خودرو که ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر دنده‌ای نام داشت به یک پیشرانه 1.1 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز بود که می‌توانست 68 اسب بخار قدرت و 90 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

با مقایسه ام وی ام ۱۱۰ با دوو ماتیز متوجه می‌شویم که ماتیز دارای یک موتور ۳ سیلندر ۶ سوپاپ با توان ۵۱ اسب‌بخار قدرت و ۶۸ نیوتن‌متر گشتاور است و با جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی عرضه می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ماتیز ۱۷ ثانیه و شتاب صفر تا ۱۰۰ ام‌وی‌ام ۱۱۰ در مدل ۳ سیلندر ۱۵ ثانیه و در مدل ۴ سیلندر دستی ۱۴ ثانیه است. طراحی غربیلک فرمان از نوع سه شاخه نسبتا ساده با المان‌های اسپرت است که در کنار نمای جذاب پنل کیلومترشمار، حس خوشایندی را به راننده منتقل می‌کند. همچنین طرح اهرم تعویض دنده همانند خودروهای اسپرت، ساده و جذاب به نظر می‌رسد اما تناسبی با ماهیت این هاچبک جمع‌وجور خانوادگی ندارد. فضای کابین ام وی ام 110S نسبت به گذشته کمی جادارتر از آب درآمده اما با این حال و با توجه به ابعاد جمع‌وجور خودرو، احتمالا محدودیت‌هایی برای افراد بزرگسال در ردیف عقب وجود خواهد داشت. گنجایش فضای صندوق عقب ام وی ام ۱۱۰ اسپرت بسیار محدود بوده و تنها ۱۹۰ لیتر فضا در اختیار وسایل کاربران قرار می‌دهد.

همچنین گشتاور حاصل از این پیشرانه ۱۲ سوپاپ، برابر ۹۳ نیوتن متر است که در بازه ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه پدیدار خواهد شد. حداکثر سرعت این خودروی ۹۳۶ کیلوگرمی برابر ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده و گنجایش باک سوخت آن در حدود ۳۵ لیتر است. فریم پنجره‌ها با استفاده از خطوط نرم تر طراحی شده و حالت کشیده آن جلوه‌ای اسپرت را به آن بخشیده است. با مقایسه ام وی ام ۱۱۰ با پراید متوجه می‌شویم که ام وی ام دارای بدنه‌ای با استحکام بالاست و در تصادف مقاومت زیادی نشان می‌دهد.

این خودرو نیز مجهز به یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی بود که نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کرد. در دهه 80 شمسی خودروهای شرکت دوو در ایران بسیار خوش درخشید و در میان مدل‌های مختلف دوو خودرویی با نام ماتیز از جمله محصولاتی بود که بر سر زبان‌ها افتاد. در نمای جلو فرم چراغ‌ها، خطوط و جلوپنجره خودرو به صورتی طراحی شده که ظاهری خندان و کودکانه را به خودرو داده‌اند. چراغ‌های اصلی طراحی دایره‌ای شکل داشته و همچنین چراغ‌های راهنما و مه شکن نیز به صورت بیضی طراحی شده‌اند.

پراید از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت «سایپا» در کشور ما تولید می‌شود و بعد از پیکان، از قدیمی‌ترین خودروهای بازار ایران است. این خودرو دارای موتوری به حجم دقیق ۱۳۲۳‌ سی‌سی است که توانایی تولید ۶۳‌ اسب‌بخار قدرت را در دور موتور ۵۵۰۰ دارد. با ورود به کابین ام وی ام 110 مانند نمای بیرونی شاهد طراحی ساده‌ای هستیم که در آن همچنان از المان‌ها و اجزای دایره‌ای و بیضی شکل زیاد استفاده شده است. در بخش میانی داشبورد ابتدا دریچه‌های تهویه مطبوع قرار گرفته و پس از آن پنل تنظیم سیستم تهویه مطبوع خودرو که به صورت کاملا دستی بوده تعبیه شده و در نهایت یک ضبط ساده قرار گرفته است.

در این مقاله قصد داریم تا این کوچولوی دوست داشتنی را در بوته نقد قرار داده و جنبه‌های مختلف باطنی و ظاهری آن را مورد کنکاش قرار دهیم. کیوکیو یا همان ام وی ام 110 خودمان، در آن روزهای اولیه چندان مورد اعتنا واقع نشد اما به واسطه صبر و شکیبایی فراوان و البته قیمت رقابتی که از آن برخوردار بوده، اینک به قدیمی‌ترین عضو خانواده چری در ایران بدل شده است. اتاق خبر دیوار در تلاش است تا با افزایش دانش کاربران خود، تجربه استفاده از دیوار را برای آنها بهینه‌تر کند. شما می‌توانید با مطالعه اتاق خبر از آخرین اخبار و مطالب آموزشی درباره به‌روزرسانی‌های سایت دیوار هم مطلع شوید.

این حجم در مقایسه با ظرفیت ۴۰۰ تا ۵۰۰ لیتری موجود در صندوق عقب سدان‌های موجود در بازار ایران، بسیار کم به نظر می‌رسد. در بخش فنی ام وی ام ۱۱۰ با سه تیپ ۳ سیلندر دنده‌ای، ۴ سیلندر دنده‌ای و ۴ سیلندر اتوماتیک به بازار عرضه شده است. تیپ پایه این خودرو یعنی ام وی ام ۱۰۰ سه سیلندر از یک پیشرانه ۳ سیلندر تنفس طبیعی با حجم تنها ۰.۸ لیتر بهره‌مند شده و توانایی تولید حدود 51 اسب بخار قدرت و 70 نیوتن متر گشتاور را دارا بود. همچنین قدرت این پیشرانه از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شد. همچنین در مدل‌های اسپرت این خودرو بخش‌هایی از ستون‌ها، سقف و نمای جانبی تا گلگیر عقب، به رنگ مشکی درآمده‌اند که حس جسورانه‌تری در بیننده پدید می‌آورند. به طور کل طراحی ظاهری ام وی ام 110 اسپرت نسبت به گذشته بسیار جذاب و مدرن‌تر شده اما چنین سبکی از طراحی بدنه در بازار ایران هواداران زیادی نداشته و نمی‌توان آن را مطابق با سلیقه عموم مشتریان ایرانی دانست.

چهره mvm110s پس از فیس لیفت از آن حالت گنگ و ساده‌لوحانه خود به یک وضعیت بشاش که نشاط و سرزندگی را به بیننده انتقال می‌دهد، تغییر یافته است. جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. سلام شما چی خریدین؟ من عاشق ام وی ام ۱۱۰ هستم قبلا شش ماهی داشتمش خیلی راضی بودم الان میگن رو دستت میمونه قطعاتش نیست میترسم بخرم.

در اوایل حضورش در بازار مشکل کمبود قطعه داشت، اما در‌حال‌حاضر قطعات آن در بازار موجود هستند؛ هر‌چند که قیمت آن‌ها همانند قطعات پراید ارزان و فراوان نیستند. میزان مصرف سوخت این پیشرانه سه سیلندر که در جوار گیربکس ۵ سرعته دستی روزگار می گذراند، معادل ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. در داخل کابین ام وی ام ۱۱۰ اگر چه همه چیز عالی به نظر نمی‌رسد اما به هر حال، نسبت به گذشته شاهد پیشرفت مشهودی در فضای داخلی این خودرو هستیم. نمای عقب ام وی ام ۱۱۰s هم از اصول طراحی مشابه نمای روبرو این خودرو تبعیت نموده است. امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مفیدی از ام وی ام ۱۱۰ در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش آگهی‌های خودرو در سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش ام وی ام ۱۱۰ مطلع شوید.

قطعا شما هم در همان نگاه اول به ظاهر فانتزی و شاد ام وی ام 110s پی برده‌اید و آن را بیشتر مناسب خانم‌ها می‌دانید؛ به ویژه اگر رنگ صورتی را بر بدنه خودرو بپاشید، حتما با ما هم نظر خواهید شد. MVM 110 همچنین شامل امکاناتی مانند ترمز ABS ، سیستم ضد‌سرقت، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل، سیستم پخش Mp3 با پورت USB و چهار بلندگو، آینه‌ها و شیشه‌های برقی اتوماتیک، مه‌شکن جلو و عقب، و بالابر خودکار شیشه‌ها دارد. در اینجا خبری از درب محفظه داشبورد به صورت مرسوم نیست و در عوض یک حفره بزرگ در کنار داشبورد (روبروی صندلی شاگرد) آماده بلعیدن اشیا و لوازم شماست.

چراغ‌های جلو شکل دایره‌ای ساده مدل پیشین را کنار گذاشته و فرمی بیضی‌مانند و برجسته به خود گرفته‌اند. قسمت مشکی‌رنگ سپر نیز که شامل دریچه ورودی هوا و قاب‌های مه‌شکن است، حالتی شبیه به لبخند را در ذهن تداعی می‌کند. دوو ماتیز نیز مانند ام وی ام ۱۱۰ یک خودروی بسیار کوچک شهری بود که چندی پس از ورود به ایران طرفداران زیادی خصوصا در میان بانوان پیدا کرد. اما پس از اینکه دوو بازار ایران را ترک کرد کمپانی چری چین این فرصت را غنیمت شمرده و محصول هم رده ماتیز را در ایران معرفی کرد.

با این حساب بازار هدف دوو ماتیز در ایران خالی ماند و خودروسازان کشور باید فکری به حال پر کردن مجدد آن برمی‌داشتند. یکی از نقاط ضعف و معایب ام وی ام 110 کیفیت متریال به‌کار رفته در کابین و داشبورد بوده که اصلا کیفیت بالایی ندارند. از نظر فضای داخلی این خودرو تنها مناسب استفاده‌های درون شهری و مسافت‌های کم بوده و برای مسافت‌های بین شهری و طولانی خصوصا برای چهار سرنشین چندان مناسب نیست. فضای صندوق عقب هم با توجه به کلاس این خودرو بسیار کوچک بوده و مناسب خانواده‌های پرجمعیت نیست.

به طور کلی می‌توان وضعیت فروش ام وی ام 110 S در ایران و رونق بازار معاملات آن را در رده کمتر از متوسط دسته‌بندی کرد. بنابراین مالکان ام وی ام 110S در مقایسه با محصولاتی همچون پژو ۲۰۶ ، انواع سمند و غیره، باید مدت بیشتری برای فروش ماشین و پیدا شدن مشتری مناسب صبر داشته باشند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.

این اوج خلاقیت در طراحی برای نشان دادن حرف QQ که نام اصلی خودرو است به‌کار گرفته شده. در قسمت پشتی ام‌وی‌ام ۱۱۰ جدید چراغ‌های بزرگ واقعا زشت هستند و شما تقریبا در پشت این خودرو به جز شیشه بزرگ و دو چراغ، چیز دیگری نخواهید دید. خطوطی که در طراحی پشت بدنه به‌کار گرفته شده‌اند واقعا ناشیانه بوده‌اند و با قسمت‌های دیگر خودرو هیچ‌گونه هم‌خوانی ندارند (البته ذکر این نکته ضروری است که مقوله طراحی، یک موضوع سلیقه‌ای است).

سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. گنجایش فضای صندوق عقب نیز بسیار محدود و معادل ۱۹۰ لیتر است که در قیاس با صندوق عقب تندر ۹۰ با حجم ۵۱۰ لیتر، به مقدار زیادی حقیر به نظر می‌رسد. نکته جالب و تقریبا منحصر به فردی که در نمای روبرو فلان جلب توجه می‌کند، عدم وجود جلوپنجره به آن معنا و مفهوم مرسوم است. در اینجا تنها چهار حفره باریک مستطیل شکل قابل مشاهده است که به صورت یک نوار باریک کشیده در میانه چهره mvm110s و قسمت فوقانی جایگاه نصب پلاک، در کنار یکدیگر سکنی گزیده‌اند. ام وی ام ۱۱۰s از ظاهری بسیار مدرن‌تر و جذابتر در قیاس با مدل قبلی خود بهره‌مند گردیده است، به طوری که با قطعیت می‌توان گفت که فیس‌لیفت mvm110s یک گام بسیار مثبت در ارتقای جایگاه این خودروی سوپرمینی بوده است. در حال حاضر ام وی ام 110s تنها در قالب نسخه اسپرت لاکچری به بازار عرضه می‌شود که بهای آن در کارخانه و بازار به ترتیب برابر 41,900 و  50 میلیون تومان است.

در این مطلب سعی داریم تا شما را با نقاط ضعف این خودرو آشنا کنیم تا اگر قصد خرید این محصول  چینی را دارید، بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. طراحی ظاهری ام وی ام 110 اسپرت نسبت به مدل پیشین از المان‌های ظاهری جالب‌تری برخوردار شده و چهره‌ای خنده‌رو و اصطلاحا فانتزی را به معرض دید قرار داده است. در نمای جلو دیگر اثری از آن حالت خنثی و گنگ گذشته دیده نمی‌شود و شاهد حالتی خندان در نسخه S هستیم.

در مجموع، فضای داخلی ام وی ام ۱۱۰s اگرچه نسبت به گذشته دچار تحولات مثبتی شده اما از نظر متریال ادوات کابین و نوع طراحی، باز هم دچار نقص و کمبود است. البته در صورت توجه به قیمت و کلاس خودرو شاید کمبودهای این چنینی کابین چندان برجسته به نظر نرسند. تریم کابین به رنگ مشکی طرح ریزی شده و در برخی نقاط آن از رنگ متمایز نقره‌ای، مانند حاشیه دریچه های تهویه، جالیوانی های جلوی اهرم تعویض دنده و قسمت فوقانی دسته دنده استفاده شده است. همچنین اهرم تعویض دنده دارای طراحی اسپرت و به فرمی نزدیک به دسته دنده برخی محصولات لوتوس است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *