آموزش تعویض روغن گیربکس ام وی ام x33

تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x33 گیربکس وان

با توجه به اینکه شما چه شخصی را برای تعویض روغن انتخاب می‌کنید نیز هزینه متفاوتی برای آن تعیین می‌شود. برخی از افراد خدمات گوناگونی را در کنار تعویض روغن ارائه می‌کنند که هزینه آنها نیز به طور جداگانه برای شما در نظر گرفته می‌شود. برای گیربکس‌های اتوماتیک ام وی ام ایکس ۳۳ باید یک روغن مخصوص انتخاب شود. روغن‌ها با غلظت‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از آنها برای گیربکس‌های گوناگون مناسب هستند. در صورتی که برند روغن متناسب با این خودرو باشد می‌تواند شرایط بهتری برای راننده و عدم هزینه‌های زیاد در تعمیر گیربکس اتوماتیک ایجاد کند.

مزیت اصلی روغن هیدرولیک صنعتی کاهش و کنترل دما در سیستم است که اهمیت آن را دو چندان می کند. لازم است زمانی که برای سرویس MVM X33 خود مراجعه می کنید، بررسی روغن هیدرولیک را نیز درخواست کنید تا مطمئن شوید سیستم هیدرولیک خودرو شما در شرایط خوبی عمل می کند. در اتوسرویس وستینال بهترین خدمات را برای تعویض روغن هیدرولیک ام وی ام خود دریافت خواهید کرد. بعضی تعمیرکاران ممکن است پیشنهاد کنند که به جای تعویض فیلتر، آن را سرویس کنید.

در ساعتی گیربکس ام وی ام X33 روغن که از بدنه سوپاپ جریان پیدا می کند تحت فشار زیادی قرار دارد که به نوبه خود باعث تولید گرما می شود و با تغییر در ساعت گیربکس اتوماتیک ذرات کوچکی به عنوان آلاینده در روغن باقی می گذارد. بررسی و تعمیر لوله ‌ها و کانکتورها، بررسی سطح روغن و تنظیم کابل‌ها نیز از جمله اقداماتی است که برای حفظ عملکرد بهینه گیربکس اتوماتیک باید انجام شود. همچنین، رعایت شرایط رانندگی سالم نیز می ‌تواند به بهبود عملکرد و طول عمر گیربکس اتوماتیک کمک کند. فشار اضافه بر چرخ‌دنده‌ها می‌تواند باعث ایجاد صدای زوزه در گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33 شود. همچنین، کاهش سطح روغن نیز از دلایل مهم زوزه کشیدن گیربکس محسوب می‌شود. همانطور که در بالا توضیح داده شد نه تنها روغن گیربکس اتومات ام وی ام X33 نیاز به تعویض دارد بلکه تعویض روغن گیربکس ام وی ام X33 مهمترین اقدام در جهت افزایش طول عمر این تجهیز به شمار می رود.

بررسی سطح روغن MVM X33 و تعویض آن از موتور شما محافظت می کند و طول عمر آن را افزایش می دهد. هدف اصلی روغن موتور، روانکاری مناسب موتور  است که به آن اجازه می دهد تا به خوبی کار کند. هنگامی که ماشین خود را روشن می کنید، پمپ روغن روشن می شود و روغن موتور شما را از تابه روغن از طریق فیلتر روغن به گردش در می آورد و قبل از اینکه به بلوک موتور برسد ، کثیفی و آلاینده ها  توسط  فیلتر روغن جذب می شود.

در این مرحله برای وصل کردن و یا همان سفت کردن پیچ ها می توانید از آچار های گشتاور استفاده کنید. حال دیگر می توانید ماشین را پایین بیاورید و اقدام به افزودن مایع سیال کنید. در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان مجموعه گیربکس عاشوری می توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید . تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.

اگرچه دیسک ها و لنت ها مهم هستند، اما بخشی از یک سیستم هیدرولیک هستند که برای عملکرد به روغن ترمز متکی بوده و بدون روغن ترمز کار نمی کنند. ترمزها برای هر خودرویی از جمله خودرو MVM X33 ضروری هستند و این باعث می شود روغن ترمز یکی از مهم ترین اجزای خودرو شما باشد. روغن‌ ترمز در برابر رطوبتی که می‌تواند باعث خرابی ترمز شود و خوردگی محافظت می‌کند و در برابر افزایش دمای زیاد ترمز مقاومت می‌کند. روغن گیربکس به مرور زمان خراب می شود و گیربکس با تماس فلز روی فلز زیاد کار می کند. اصطکاک طبیعی این قطعات متحرک را به سمت پایین می سایید و ذرات ریز فلزی به آرامی در روغن گیربکس شما جمع می شوند. این عوامل در نهایت کیفیت روانکاری روغن را به خطر می اندازند، بنابراین اگر روغن گیربکس شما تخلیه و تعویض نشود، عمر گیربکس شما را کوتاه می کند.

این آسیب ها می تواند شامل سوختگی قطعات گیربکس، شکستن قطعات گیربکس و در نهایت نیاز به تعویض گیربکس باشد. روغن گیربکس با روان سازی قطعات گیربکس، از ایجاد صداهای غیر عادی در گیربکس جلوگیری می کند. عدم تعویض روغن گیربکس می تواند منجر به ایجاد صداهای غیر عادی در گیربکس شود. روغن گیربکس CVT که دارای تاییدیه NISSAN-NS2 و NISSAN-NS3 هستند ، برای خودرو MVM X33 مناسب می باشند.

X33 به‌روزرسانی‌هایی را انجام داده است تا در تست‌های تصادف مناسب‌تر و ایمن‌تر شود. X33 بخشی از خط تولید ام وی ام چری است که شامل سدان Arrizo 5 نیز می شود. طراحی داخلی این مدل نیز ساده و کابین آن از مواد با کیفیت پایین ساخته شده ‌است. صرف نظر از این موارد، فضای کابین و دید مناسب آن از نقاط قوت ام وی ام X33 قدیمی است.

مدلی که در سال ۱۴۰۰ روانه بازار شد دارای موتور توربوشارژ بود که خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. در سال ۱۴۰۲ جدیدترین مدل ام وی ام وارد بازار شد که در ویژگی‌های فنی و شکل ظاهری نسبت به نمونه‌های قبلی بهبود پیدا کرده بود. با این توضیحات، ویژگی‌ های برجسته و منحصر به فرد گیربکس اتوماتیک MVX33 به طور کامل توضیح داده شده است. بله، باتری ضعیف یا قطعی اتصالات می‌تواند باعث از کار افتادن کامپیوتر و عملکرد نامناسب گیربکس و خودرو شود. روغن و سیالات داخل گیربکس ام وی ام X33 توسط شیر برقی سوپاپ‌مانند کنترل و به نقاط مختلف منتقل می‌شوند.

طراحی داخلی و کابین خودرو نیز زیبایی بهتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد. برای طراحی داخلی این خودرو از رنگ‌های سفید، آبی، مشکی یا نقره‌ای استفاده شده ‌است. همچنین مواد اولیه مرغوب‌تری برای طراحی داخلی و ساخت کابین به کار رفته ‌است. مورد دیگر که جذابیت این مدل را افزایش داده دکمه‌های پیانویی داشبورد است.

این گیربکس روی یک سیستم قرقره کار می‌کند و به صورت خودکار می‌تواند نسبت انتقال را تغییر دهد. این نوع گیربکس قابلیت رانندگی نرم‌تری را نسبت به دیگر گیربکس‌های اتوماتیک فراهم می‌کند و برای تعویض روغن آن باید به نکات مختلفی توجه کرد. شما ابتدا باید برای تعویض روغن به فردی مراجعه کنید که تخصص و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد. با استفاده از دستگاه‌های ساکشن تعویض روغن، تمامی روغن قدیمی درون گیربکس خودرو بیرون کشیده و یک روغن جدید جایگزین آن می‌شود. این نوع گیربکس به صورت متفاوتی در مقایسه با گیربکس‌های دیگر عمل می‌کند.

اکثر سازندگان توصیه می کنند روغن ترمز را حداقل هر دو سال یکبار تعویض کنید. بهتر است در هر 5 الی 8 کیلومتر برای تعویض روغن موتور و سرویس MVM X33 خود به اتوسرویس وستینال مراجعه کنید. ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک یا Chery Tiggo 3 دارای یک گیربکس CVT با ظرفیت روغن 6.8 لیتر می‌باشد. حالا دومین فیس‌لیفت رسمی X22 قرار است با نام ام وی ام X33 کراس به دست مشتریان ایرانی برسد.

یکی دیگر از نکات مثبت این است که گیربکس در زمان تعویض‌دنده ضربه نمی‌خورد که باعث پایداری میزان سوخت مصرفی شده است. به این ترتیب عمر گیربکس CVT افزایش می‌یابد و تعداد قطعات متحرک درون آن 25 درصد کم‌تر خواهد شد. بله، استفاده از روغن اصلی و مطابق با استانداردهای تولیدکننده برای گیربکس اتوماتیک بسیار حیاتی است. اگر برای تعمیر گیربکس لازم باشد برخی قطعات عوض شوند هزینه تعمیر بسیار زیاد می‌شود. اگر قطعه اصل و اورجینال جایگزین قطعه معیوب شود در مقایسه با مواردی که قطعه مشابه و دارای کیفیت پایین باشد نرخ تعمیر گیربکس بیشتر می‌شود.

روغن سپس میل لنگ موتور، یاتاقان ها، پیستون ها، میل بادامک، سوپاپ ها و فنرهای سوپاپ را روان می کند و این قسمت ها را با یک لایه محافظ می پوشاند و به آنها اجازه می دهد آزادانه و بدون مقاومت یا اصطکاک حرکت کنند. کلیه حقوق سایت متعلق به تعمیرگاه استار گیربکس می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. در هر کیلومتر یا 4 سال ، توصیه ما تعویض کمتر از کیلومتر درج شده می باشد.

بنابراین، تعویض روغن گیربکس به صورت دوره ای، یکی از مهم ترین اقداماتی است که برای حفظ سلامت و طول عمر گیربکس خودرو باید انجام شود. این نوع گیربکس‌ها برای عملکرد بهینه به یک منبع مایع انتقال CVT سالم نیاز دارند. این مایع گیربکس را روغن کاری می‌کند تا از اتلاف گرما جلوگیری شود. از دیگر مزایای تعویض اصولی روغن گیربکس، افزایش سطح عملکرد حتی در سرعت‌های بالا است. شایان ذکر است که در این حالت از تعویض روغن، تمامی روغن موجود در گیربکس اتوماتیک کاملا تخلیه می شود.

پس از اینکه تعویض روغن گیربکس توسط فرد متخصص انجام شود راننده می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد. حجم روغنی که درون گیربکس‌های اتوماتیک قرار می‌گیرد اهمیت بسیار زیادی در نگهداری از گیربکس اتوماتیک دارند. یک روغن با کیفیت روانکاری مناسبی داشته و می‌تواند از قطعات مختلفی که درون گیربکس اتوماتیک قرار گرفته‌اند نگهداری کند. اگر حجم روغن گیربکس کم شود باید میزان کمبود روغن را برای آن برطرف کرد. در خودروهای ام وی ام ایکس ۳۳ گیربکس‌های اتوماتیک از جنس بسیار مرغوبی هستند. در صورتی که حجم روغن در این گیربکس‌ها کاهش پیدا کند فشار بسیار زیادی به گیربکس خودرو و قطعات مختلف آن وارد می‌شود.

خرابی واشرها، مانند واشر کارتل گیربکس یا کاسه نمدهای گیربکس می‌تواند منجر به روغن‌ریزی شود. همچنین ترک خوردن پوسته گیربکس نیز می‌تواند این مشکل را ایجاد کند که در این صورت نیاز به دمونتاژ گیربکس است. کاهش سطح واسکازین باعث افزایش اصطکاک بین قطعات و فرسودگی و سایش بیش از حد آنها می‌شود که آسیب‌های جدی را به همراه خواهد داشت.

X33 به یک گیربکس 7 سرعته CVT خودکار Chamonix مجهز است که عملکرد نرم و راندمان سوخت عالی را ارائه می دهد. تعمیرکاران با استفاده از روش‌ های مناسب، روغن مورد نیاز را به گیربکس اضافه می ‌کنند. سپس، سطح و فشار روغن را بررسی می ‌کنند تا اطمینان حاصل شود که روغن به درستی در گیربکس توزیع شده است. آن ها با استفاده از ابزارها و تجهیزات مناسب، دیسک کلاچ و سیم‌ ها را تنظیم می ‌کنند.

علاوه بر این، فیلتر هوا  موتور کثیف یا مسدود شده ، ممکن است به سایر قسمت‌های موتور شما مانند شمع‌ها آسیب برساند. برای بررسی وضعیت فیلتر هوا موتور و همچین سرویس mvm x33 ، اتو سرویس وستینال آماده خدمت رسانی به شما است. صرف نظر از برند و مدل خودروی شما، نوع روغنی که سازنده شما توصیه می کند، یا اینکه چند وقت یکبار باید تعمیر و نگهداری معمولی را انجام دهید، تعویض روغن در فواصل زمانی منظم برای عملکرد و ایمنی وسیله نقلیه شما حیاتی است. سیستم برق ام وی ام X33 از جمله اجزای مهم خودرو است که وظیفه تامین برق مورد نیاز قطعات و سیستم های مختلف خودرو را بر عهده دارد. این سیستم از قطعات مختلفی تشکیل شده است که در صورت خرابی یا فرسودگی، می تواند باعث بروز مشکلاتی در عملکرد خودرو شود. در صورت بروز مشکل در جلوبندی ام وی ام X33، بهتر است برای تعمیر آن به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

در پایان، اگر صاحب یک ام وی ام X33 هستید، توصیه می ‌شود تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x33  را جدی بگیرید. این گیربکس، قلبی است که عملکرد صحیح آن برای راحتی و ایمنی شما در جاده بسیار حائز اهمیت است. با رعایت تغییر منظم روغن، بررسی و تمیزی سیستم خنک ‌کننده، تنظیم کابل‌ ها و سرویس ‌های منظم، می‌ توانید از عملکرد بهینه و طول عمر بیشتر این گیربکس لذت ببرید. در بیشتر این موارد، اولین چیزی که باید بررسی شود، کهنه شدن روغن گیربکس، کثیفی آن و یا پایین بودن سطح روغن است.

روغن گیربکس با روان سازی قطعات گیربکس، از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. روغن گیربکس با روان سازی قطعات گیربکس، اصطکاک بین آنها را کاهش می دهد و از ساییدگی آنها جلوگیری می کند. عدم تعویض روغن گیربکس می تواند منجر به افزایش اصطکاک بین قطعات گیربکس شود.

تحول چشمگیر طراحی داخلی و تغییرات دلچسب طراحی ظاهری، از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های این مدل نسبت به ایکس ۲۲ پرو به حساب می‌آید. این خودرو نسخه کراس اوور از هاچبک ام وی ام ۳۱۵ محسوب می‌شود و چند سال اخیر فروش قابل قبولی در بازار ایران داشته است. اولین فیس لیفت رسمی این خودرو با نام ام وی ام X22 پرو به بازار کشور آمد و طراحی متفاوت آن مورد توجه کارشناسان و علاقمندان قرار گرفت. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، باید خودرو را به تعمیرگاه مجاز ببرید تا توسط متخصصین مورد بررسی قرار گیرد. کم بودن یا آلوده بودن روغن گیربکس که باعث افزایش فشار و دما و سایش زنجیر می‌شود. فروشگاه اینترنتی اویل پلاس (اویل سیتی سابق) مفتخر است اعلام نماید برای اولین بار در ایران روغن موتور پس از عبور از شرایط بسیار سختگیرانه کنترل کیفیت توسط این فروشگاه به صورت آنلاین و ارسال به سراسر ایران عرضه میگردد.

این تسمه در معرض سایش و پارگی قرار میگیرد و روی دو پولی میلغزد و انتقال قدرت دچار مشکل می شود و بنابراین هنگام گاز دادن گیربکس بکس باد میکند و به اصطلاح گاز هرز میخورد. اگر خودرو متناسب با فشاری که به پدال گاز وارد می کنید شتاب و سرعت نمی گیرد به این وضعیت گاز هرز خوردن خودرو گفته می شود که نشانی خرابی در صفحه کلاچ یا دیگر قطعات گیربکس است. بر اساس دفترچه راهنمای خودرو، باید هر 60 هزار کیلومتر یا 2 سال یک بار، روغن گیربکس ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک را تعویض کنید. این روغن گیربکس ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و عملکرد مناسبی را برای گیربکس ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک ارائه می دهند.

این خودرو توسط کمپانی چری در سال 2005 و با نام چری تیگو (Chery Tiggo) تولید شد. نسل اول این کراس اوور کامپکت در سال 1389 وارد کشور شد که دارای گیربکس دستی بودند. نسخه های بعدی یا همان MVM NEW X33 در سال 1393 وارد شدند که در دو نسخه دنده ای 5 سرعته یا 5TM و CVT تولید شده بودند.

روغن قدیمی در صورت عوض نشدن به حالتی چسبناک و ژل مانند تبدیل می شود و منجر به کاهش عمر موتور و افزایش خطر سایش بیش از حد و آسیب به اجزای موتور شما می شود. در موارد شدید، روغن ژل شده خطر گرفتگی موتور و خرابی کامل موتور را دارد. اگر به استفاده از روغن پس از نقطه تعویض توصیه شده ادامه دهید، ممکن است دماسنج شما افزایش یابد و چراغ چک موتور روشن شود، در این مرحله باید خودرو را برای خدمات تعویض روغن به یک مرکز ارائه دهنده خدمات ببرید. با تحلیل رفتن روغن موتور کثیف، اصطکاک افزایش می یابد و باعث افزایش دمای موتور و کاهش عملکرد می شود. هرچه موتور MVM X33 شماداغتر کار کند، احتمال تبخیر روغن بیشتر می شود و سطح روغن شما کاهش می یابد و مقدار کافی برای روانکاری کافی باقی نمی ماند. علتش این است که فیلتر در به دام انداختن ذرات آلاینده و کثیفی هایی که در تماس با مایع هستند نقش مهمی دارد.

بهترین روغن گیربکس برای ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک، روغن گیربکس ATF SP-III است. این روغن گیربکس از کیفیت بالایی برخوردار است و به طور خاص برای گیربکس های CVT طراحی شده است. همانطور که می‌دانیم نوع گیربکس x33 از نوع CVT است بنابراین باید اطلاعات کافی درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد و زمان تعویض روغن در این نوع گیربکس‌ها داشته باشیم.

در پایان امیدوارم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد.برای اطلاع از مجهزترین تعمیرگاه خودرو می توانید به صفحه اصلی مجموعه سری بزنید . زمانی که درحال کار با دست دنده و تغییر وضعیت ازP به R، از R به N یا از N به D هستیم، خیلی از لگدها و ضربه های ریزی که احساس میشود میتواند ناشی از کثیفی روغن باشد. نتیجتا اگر ایراد از کثیفی روغن باشد، با تخلیه کامل و تعویض آن، نقص بر طرف خواهد شد.

در ادامه به معرفی اکثر مواردی که نمایش دهنده بروز خرابی در گیربکس اتوماتیک خودروی شما هستند پرداخته ایم. تعویض روغن گیربکس به صورت دوره ای، یکی از مهم ترین اقداماتی است که برای حفظ سلامت و طول عمر گیربکس خودرو باید انجام شود. برای تعویض روغن گیربکس ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک، باید از روغن گیربکس ATF SP-III استفاده کنید. روغن گیربکس با روان سازی قطعات متحرک گیربکس، اصطکاک بین آنها را کاهش می دهد و از ساییدگی آنها جلوگیری می کند. اصطکاک بین قطعات گیربکس می تواند منجر به کاهش عملکرد گیربکس، افزایش مصرف سوخت و ایجاد صداهای غیر عادی در گیربکس شود.

این ویژگی ها باعث می شود که روغن گیربکس ATF SP-III عملکرد روان و صحیح گیربکس ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک را تضمین کند و از آسیب دیدن گیربکس جلوگیری کند. روغن گیربکس با خنک کردن گیربکس، از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند. گرم شدن بیش از حد گیربکس می تواند منجر به آسیب دیدن قطعات گیربکس شود. مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید. آیا می خواهید ماشین شما  تازه نفس کار کند؟ مکانیک پیچیده خودروی شما به فیلترهایی متکی است تا از تاثیر آلودگی بر عملکرد اتومبیل جلوگیری کند. هر فیلتر نقش متفاوتی دارد که به هدف یکسان کمک می کند، تا شما رانندگی خوبی تجربه کنید.

CVT ها قدرت قابل استفاده بیشتر، مصرف سوخت بهتر و تجربه رانندگی نرم تری را نسبت به گیربکس های سنتی که از جعبه دنده‌هایی با تعداد دنده ثابت استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهند. سیستم انتقال متغیر پیوسته نوعی گیربکس اتوماتیک است که در آن آرایش قرقره‌ها و تسمه‌ها این امکان را برای یک درایو فراهم می‌کند تا به n تعداد نسبت‌های دنده پیوسته در محدوده (بستگی به طراحی) دست یابد. اینکه مشکل گیربکس مربوط به کدام قسمت آن باشد و برای تعمیر آن نیاز به استفاده از قطعات یدکی باشد یا خیر باید هزینه‌های مختلفی نسبت به تعمیر آن بپردازید.‌ انتخاب تعمیرکار نیز تاثیر زیادی در هزینه نهایی می‌گذارد.

در گیربکس CVT، میزان نیروی موتور با استفاده از نوارها یا غلطک‌ها و دیسک‌های متصل به آن تنظیم می‌شود. این سیستم می‌تواند به طور پیوسته نسبت دنده را تغییر دهد؛ بنابراین، دورهای موتور در گیربکس CVT در محدوده مجازهای مشخص نمی‌شود. برای این دلیل، گیربکس CVT می‌تواند به طور استوانه‌ای با دورهای موتور همراه باشد و عملکرد بهینه را فراهم کند و باعث شود تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x33 از حساسیت بالاتری برخوردار باشد. ام وی ام ایکس ۳۳ کراس با موتور 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ، به علاوه گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده، ارائه می‌شود و قدرت 112 اسب‌بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در آزمایش‌ها، این خودرو در شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت بهبود قابل توجهی نسبت به مدل X22 پرو داشته و زمان 14 ثانیه را برای این تسریع به خود اختصاص داده است. البته، تأثیر کیفیت تایر و نوع بنزین نیز در عملکرد خودرو مهم است.

روغن گیربکس NS2 دارای رنگ ظاهری سبز Green (زرد مایل به سبز) و از تاییدیه NISSAN NS-2 برخوردار می‌باشد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. بعد از تعمیر ماشین و تست اولیه خودرو، تست ثانویه توسط صاحب خودرو به همراه یکی از مهندسین مجموعه انجام می‌شود. انتخاب مکانیک با تجربه، معتبر و متخصص و استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت مهم است. بسته به مکان تعمیر و نوع تعمیرات، ممکن است گارانتی برای تعمیرات و قطعات ارائه شود.

تعمیرگاه استار گیربکس یکی از حرفه ای ترین تعمیرگاه های جهت تعمیرات انواع گیربکس های اتوماتیک می باشد. خدمات این مجموعه به همراه گارانتی و تحویل فوری برای شما انجام خواهد شد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، امکان تنظیم جداگانه دما برای راننده و سرنشین جلو را فراهم می‌کند. سیستم صوتی 6 بلندگویی با قابلیت اتصال بلوتوث و پخش موسیقی از طریق USB و AUX، تجربه سرگرمی خوبی را برای سرنشینان رقم می‌زند.

دید به اطراف به‌واسطه آینه‌های نسبتاً بزرگ و ارتفاع پایین شیشه‌های جانبی بسیار وسیع و مناسب است. یکی از نقاط ضعف ام وی ام ایکس ۳۳ اس پایین بودن ارتفاع سواری آن نسبت به رقبای هم کلاس است. به‌طوری‌که راننده و سرنشینان نمی‌توانند به طور کامل حس سوارشدن بر یک کراس اور را درک کنند. ترمزهای ایکس ۳۳ اس عملکرد خوبی دارند و مانند برخی از خودروهای هم رده پس از اعمال فشارهای زیاد و متعدد، زود داغ نمی‌کنند و عملکرد خود را از دست نمی‌دهند. با اینکه بر روی این خودرو سیستم کنترل پایداری قرار ندارد، هندلینگ آن برای یک استفاده خانوادگی راضی‌کننده است. هرچند اگر سامانه کنترل پایداری وجود داشت راننده می‌توانست با اطمینان خاطر بیشتری به دل پیچ‌ها بزند.

سیستم خنک کننده، موجب حفظ دمای مطلوب گیربکس می ‌شود و از آسیب رسانی به قطعات از طریق گرما جلوگیری می ‌کند. با تجزیه و تحلیل سرعت، شتاب و شرایط رانندگی، دنده مناسب به صورت خودکار انتخاب می ‌شود که باعث بهبود عملکرد خودرو و کاهش مصرف سوخت می ‌شود. با رعایت تمامی مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک  ام وی ام x33 ، افراد متخصص با دقت و حساسیت لازم، عملکرد بهترین و عمر طولانی ‌تری را برای گیربکس فراهم می ‌کنند. تعمیر گیربکس اتوماتیک یک فرآیند حرفه ‌ای است و نیازمند تخصص و تجربه متخصصان قابل اعتماد است تا به بهترین نتیجه برسد و عملکرد خودرو را به حالت عادی بازگرداند. مرحله اول در تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام  x33، تشخیص عیب است.

سپس، فیلتر روغن و سایر قطعات که نیاز به تعویض دارند، جایگزین می ‌شوند. در این مرحله، قطعات معیوب گیربکس شناسایی و تعمیر یا تعویض می ‌شوند. این قطعات ممکن است شامل دیسک و صفحه کلاچ، شافت‌ ها، بلبرینگ ‌ها و سایر قطعات مرتبط با گیربکس باشند.

روغن گیربکس با جذب ذرات معلق و آلودگی ها، از آسیب دیدن قطعات گیربکس جلوگیری می کند. ذرات معلق و آلودگی ها می توانند در گیربکس گیر کنند و باعث آسیب دیدن قطعات گیربکس شوند. در مجموعه‌ی تعمیرکار از روغن‌های اصل و با کیفیت متناسب با مشخصات فنی گیربکس استفاده می‌شود.

مکانیزم انتقال نیرو در گیربکس CVT به صورت پیوسته و بدون نیاز به چرخدنده انجام میشود و به همین دلیل ضریب نامحدودی برای دنده دارد. این گیربکس دارای طرحی ساده است و به همین دلیل وزن خالص آن پایین است و علاوه بر ایجاد شتاب عالی و پایداری توان، مصرف سوخت را کاهش میدهد. هنگام تعویض دنده گیربکس دچار ضربه ناگهانی نمی شود که این عامل نیز موجب کاهش مصرف سوخت خواهد شد و علاوه بر آن عمر گیربکس را افزایش میدهد. سیستم انتقال قدرت متغیر و قرارگیری دور موتور در محدوده مجاز باعث انتقال بهینه نیروی موتور به چرخ ها میشود. روانکاری ناکافی می تواند منجر به آبشستگی، خوردگی، خراشیدگی و سوراخ شدن اجزای مهم پیشرانه شود.

تکنسین ها با استفاده از ابزارها و تجهیزات مناسب، قطعات را با دقت و بر اساس نیاز تعمیر یا تعویض می ‌کنند. مرکز کنترل گیربکس اتوماتیک خودروهای ام وی ام X33، ساعتی گیربکس است. این قطعه حساس، وظیفه هدایت روغن از بین سوپاپ‌ها و مدیریت عملکرد کلاچ را بر عهده دارد. ممکن است در اثر وجود ذرات آلاینده، تولید گرما یا ضربه و تصادف، این قطعه دچار نقص فنی شود. هنگام فشردن پدال گاز، انتقال نیروی موتور به گیربکس باید به نرمی انجام شود. اگر ضربه یا پرش به سمت جلو احساس می‌کنید، این می‌تواند اولین علامت خرابی کلاچ باشد.

هزینه تعمیر گیربکس X33 یکی از سوالات متداول صاحبان این نوع از خودروها است. شاید نیاز باشد گیربکس به طور کامل باز شود که قطعا هزینه متفاوتی با وقتی دارد که فقط بخشی از گیربکس نیاز به باز شدن داشته باشد. به همین منظور برای تعیین قیمت تعمیر گیربکس اتوماتیک MVM X33 و اجرت آن نیاز است خودروی شما توسط دستگاه یا با استفاده از تست جاده به طور دقیق بررسی شود و پس از تعیین مشکل اصلی هزینه به شما اعلام شود. مشکلات گیربکس اتوماتیک یکی از مسائل پرکاربرد و مزاحم در خودروهای امروزی است که می‌تواند به دلیل مختلفی ایجاد شود. هنگامی که گیربکس اتوماتیک به طور مناسب کار نکند، ممکن است تغییر دنده‌ها با شوک‌های ناگهانی همراه شود یا به صورت نامنظم عمل کند که باعث ناراحتی راننده و مسافران می‌شود.

به همین دلیل اطمینان از سلامت آنها و همچنین سرویس منظم و مراقبت لاستیک ها بسیار مهم است. در اتو سرویس وستینال همه خدماتی که ممکن است برای سرویس لاستیک و رینگ mvm x33 خود لازم داشته باشید قابل ارائه است. لاستیک های مدرن به راحتی می توانند فشارهایی را تحمل کنند که بیشتر از فشارهای توصیه شده برای رانندگی معمولی است. با این حال، لاستیک‌هایی که به طور مداوم بیش از حد باد می‌شوند، سواری کمتری را ارائه می‌کنند و در مرکز آج دچار فرسودگی سریع‌تر می‌شوند. خدمات تنظیم باد لاستیک mvm x33 و همچنین خدمات مربوط به گاز نیتروژن برای لاستیک در اتو سرویس وستینال قابل انجام است.

هزینه این تعمیرات بسته به نوع مشکل و تست دستگاه‌ها مشخص می‌شود و می‌تواند هزینه سنگینی داشته باشد. گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33 از نوع CVT است که جزو گیربکس‌های پیشرفته و گران‌قیمت محسوب می‌شود. با توجه به قیمت بالای این گیربکس، توصیه می‌کنیم تا جای ممکن از گزینه تعمیر آن استفاده کنید. در صورتی که تعمیرات هزینه بسیار زیادی داشته باشد یا عملی نباشد، می‌توان به تعویض گیربکس فکر کرد. رانندگی نامناسب و وارد آوردن فشار مضاعف بر گیربکس می‌تواند باعث فساد زودهنگام روغن گیربکس شود. هر گونه فشار اضافه بر گیربکس طول عمر روغن و دیگر قطعات گیربکس را کاهش می‌دهد.

روغن گیربکس در معرض حرارت و فشار بالایی قرار دارد و به مرور زمان خاصیت خود را از دست می دهد. اگر روغن گیربکس به طور مرتب تعویض نشود، ممکن است آسیب های جدی به گیربکس وارد شود و هزینه های سنگینی را به دنبال داشته باشد. البته، مقدار روغن مورد نیاز برای تعویض روغن گیربکس، ممکن است بسته به شرایط مختلف، متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است قبل از شروع کار، مقدار روغن مورد نیاز را از دفترچه راهنمای خودرو یا از یک مکانیک متخصص استعلام بگیرید.

یکی از دلایل اصلی مراجعه به تعمیرگاه برای گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33، استفاده از روغن موتور نامناسب است. اما با توجه به ساخت این گیربکس توسط شرکت ACTECO با تکنولوژی‌های نیسان، روغن‌های استانداردی مانند NISSAN NS-2 و NISSAN NS-3 نیز قابل استفاده هستند. عدم استفاده از روغن مناسب می‌تواند باعث داغ شدن گیربکس، پارگی شلنگ و در نهایت خرابی گیربکس شود. هزینه تعمیر گیربکس اتومات ام وی ام X33 بسته به نوع خرابی و زمان و قطعاتی که برای رفع آن باید به کار بست متفاوت است. مهم‌ترین نکته در نگهداری از گیربکس اتوماتیک، استفاده از روغنی باکیفیت است که روانکاوی مناسبی نیز باید داشته باشد. کاهش روغن گیربکس در اثر عوامل مختلف به مرور زمان باعث خرابی گیربکس خواهد شد.

روغن و سیالات داخل گیربکس ام وی ام ایکس 33 توسط یک شیر برقی سوپاپ مانند، کنترل و به نقاط مختلف منتقل می شوند. در صورت بروز اشکال در گیربکس ام وی ام X33 ما خودروی شما را به رایگان بررسی و عیب یابی میکنیم و راهنمایی های لازم برای تعمیرات آنرا در اختیار شما میگذاریم. برای ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک، از روغن گیربکس ATF SP-III استفاده کنید. لاستیک های کم باد نیز مقاومت غلتشی بالاتری دارند که باعث افزایش مصرف سوخت می شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *