مقایسه ام وی ام x22 با برلیانس h330؛ کدام مدل را بخریم؟ سپند خودرو
سپند خودرو شرکتی کاملا خصوصی است که توسط مدیران کاملا حرفه ای اداره می شود. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد. در مقابل، برلیانس از امکانات مدرن و بهروزی بهره نبرده است و تنها آپشنهایی را میتوان در آن دید که در اکثر خودروها نیز وجود دارد.
گذشته از نمای کاملاً سادهی کنار خودرو که مزین به چرخهای ۱۵ اینچی است، با نگاهی اجمالی به بخش عقب خودرو متوجه پایان یافتن ایدههای طراح خودرو خواهیم شد. البته از خودروی اقتصادی در این کلاس، نباید انتظار بیشتری داشت؛ اما با این حال طراحی نمای عقب میتوانست بهتر از این باشد. چراغهای عقب و مجموعهی سپر عقب طراحی ناهماهنگ و ناشیانهای دارند و هیچگونه جلوهی خاصی در آنها دیده نمیشود. شاید طراحی این بخش، بهتنهایی متوسط و قابل قبول به نظر برسد؛ اما عدم وجود ارتباط بین نمای جلو و عقب، باعث القای حس کسلکنندهای به بیننده میشود. چری اتومبیل (Chery Automobile) یکی از شرکتهای خودروسازی بزرگ در جمهوری خلق چین به شمار میرود که تیراژ تولید بالایی دارد و با توجه به میزان تولید، بیست و هشتمین خودروساز بزرگ جهان محسوب میشود.
در بخش انتقال نیرو هر دو خودرو به گیربکس 5 سرعت دستی مجهز هستند که گشتاور تولیدی پیشرانه را به محور جلو منتقل میکند. البته پارس خودرو H220 را با گیربکس اتوماتیک نوع AMT نیز به بازار عرضه میکرد که این دست گیربکسها وضعیتی حتی بدتر از نسخههای CVT دارند و معمولا مشتریها از عملکرد آنها راضی نیستند و بازار خودروهای دست دوم ایران نظر مثبتی به آنها ندارد. مدیران خودرو نیز اخیرا اعلام کرد که نسخه فیس لیفت سوم مدل 315 که با نام 315+ شناخته میشود، برای اولین بار با گیربکس 4سرعت اتوماتیک روانه بازار خواهد شد. محور محرک امویام 550 دیفرانسیل جلو آن است و پیشرانه آن 4 سیلندره طراحی شده است.
برلیانس H330 یک سدان چینی است که به دلیل الگوبرداری از محصولات بامو، چهره زیبایی به خود گرفته است و در مقایسه با امویام ۵۵۰ خودروی جذابتری به نظر میرسد. سیستم تعلیق خودرو در جلو از نوع مک فرسون با فنر پیچشی و میلهی نگهدارندهی ضد لغزش و در عقب از نوع کشنده چندگانه با فنر پیچشی است که سواری تقریباً خوبی ارائه میکند. البته در برخی مواقع ضربات و کوبشهای غیر عادی در سیستم تعلیق مشاهده میشود؛ ولی در کل سواری و هندلینگ امویام 550 قابل قبول است و بهعنوان سدان جمعوجور شهری، عملکرد خوبی دارد و نباید انتظارات زیادی از این خودرو داشته باشیم. ترمزها عملکرد خوبی دارند و انتظارات شما را برآورده میکنند، اما فرمان خودرو در مانورهای ناگهانی کمی سردرگم نشان میدهد. استاندارد آلایندگی این پیشرانه یورو ۴ است و با توجه به دنیای مدرن امروزی، این استاندارد در خودرویی که در چند سال اخیر توسعه یافته، کمی ناامیدکننده به نظر میرسد.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، در این گزارش سعی بر معرفی و مقایسه دو خودرو برلیانس H330 ام وی ام X55 داریم که به ترتیب ساخت کشورهای کره جنوبی و فرانسه هستند. عصر خودرو- در این مطلب به بررسی خودرو برلیانس H ۳۳۰ ام وی ام X ۵۵ از لحاظ قدرت و سایر خدمات خواهیم پرداخت. آیا ظاهر زیباتر پژو 207 ارزش چند ده میلیون تومان هزینه بیشتر را نسبت به 206 دارد؟ در این مقاله قرار است تا با مقایسه 206 و 207 به این پرسش، پاسخ دهیم. واقعا من که میخوام بخرم خیلی سردرگم میشم.از بین دوستان واطرافیان خودمم هرکی داره خیلی راضیه و حسابی تعریف میکنه.
اما باید پذیرفت که بازار امروزی خودرویی کشور مملو از جوانهایی است که پس از خشک شدن مهر تصدیق رانندگی در خرید پی یک خودرو ارزان قیمت، کاربردی و البته مدرن هستند که برلیانس در این میان شانس چندانی برای پیروزی به خود اختصاص نمی دهد. H330 و X22 قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با خودروهای داخلی دارند و قطعاً اولویت بسیاری از کاربران، خرید خودروهای خارجی بهدلیل کیفیت بالاتر است. شما همراهان عزیز نیز میتوانید از طریق صفحه خرید خودرو اقساطی، با شرایط و مزایای خرید قسطی برلیانس H330 و امویام X22 آشنا شوید. کابین برلیانس نیز از طراحی خوبی بهره میبرد و ارگونومی ادوات و محل قرارگیری آنها مناسب است.
در این میان برلیانس H330 و برلیانس کراس بیشتر از دیگر محصولات این برند مورد توجه مخاطبان ایرانی قرار گرفتند. برلیانس H330 در حقیقت نسخه سدان برلیانس H320 محسوب میشود و این مساله را با نگاهی گذرا به بدنه خودرو خواهید فهمید، چرا که گویی صندوق عقب در آخرین لحظات به این خودرو افزوده شده و هماهنگی چندانی میان قسمت عقب برلیانس H330 و سایر اجزای خودرو دیده نمیشود. وزن خالص 315H برابر با 1210 کیلوگرم و وزن خالص H220 برابر با 1184 کیلوگرم است که نشانگر اختلاف 26 کیلوگرمی میان دو خودرو است که چندان درخور توجه نیست و نمیتواند به عنوان فاکتوری اساسی در تعیین برتری یکی از این دو خودرو محاسبه شود. از این رو همانطور که با توجه به شباهتهای بسیار زیاد میان دو خودرو میتوان حدس زد، مصرف سوخت ترکیبی این دو رقیب نیز با نزدیکی بسیار به یکدیگر، برابر با 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده است که در رانندگی حقیقی روزمره این رقم قطعا از مقدار اعلام شده بالاتر خواهد بود. شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد.
از این رو مصرف کنندگان ایرانی با رغبت اقدام به خرید خودروهای ساخت پارس خودرو از جمله برلیانس H330 میکنند. خانواده محصولات برلیانس در ایران با دو سری H200 و H300 شناخته میشوند که سری محصولات خانواده H300 برلیانس به علت بهرهمندی از ظاهر بهتر و امکانات رفاهی بیشتر، مورد توجه مخاطبان ایرانی قرار گرفتند. از این خانواده سه محصول برلیانس H330، برلیانس H320 و برلیانس کراس یا C3 به بازار ایران عرضه شده که هر سه خودرو مشترکات زیادی با یکدیگر دارند. ام وی ام 550 از یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 132 اسب بخار و حداکثر گشتاور 180 نیوتن متر بهره میگیرد. نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به محور جلو این سدان کامپکت منتقل میشود. میزان پلاستیک استفادهشده در کابین نیز بیش از حد نیست و به شکل هوشمندانهای از نگاه سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است.
کیفیت مواد به کار رفته در ساخت کابین نیز چندان چشمگیر نیست و سرتاسر داشبورد خودرو از پلاستیک خشک تشکیل شده، که در صورت عدم دقت در نگهداری مالک را با هزینههای گزاف تعمیر لوازم تزئیناتی خودرو دست به گریبان خواهد کرد. برای افزایش ارتفاع عقب ام وی ام ۵۶۰ و رفع ساییدگی لاستیک های عقب از داخل کسی تجربه ای داره بگه ممنون میشم…. بعد از بررسی مزایای ام وی ام 550 نوبت آن است که نگاهی هم به نقاط ضعف این سدان خانوادگی داشته باشیم. من ۸ سال است این خودرو را دارم و مشکلی با آن ندارم در کل خودرو بی دردسری است .
هر دو پیشرانه به دلیل وزن بیشتر امویام ۵۵۰ تا حدودی عملکرد مشابهای را ارائه میکنند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آنها در حدود ۱۱ ثانیه خواهد بود. هر دو خودرو از ساختار فنی نسبتا مشابهی بهره میبرند که باعث می شود این قیاس بیش از پیش حساس شود. امویام 315H و برلیانس H220 هر دو به پیشرانه 4 سیلندر بنزینی 16 سوپاپ (DOHC) مجهز هستند که نزدیک به 1.5 لیتر حجم دارند. این پیشرانه در 315H برابر با 107 اسب بخار قدرت در دور 6000 و 140 نیوتون.متر گشتاور در دور 3000 تا 4500 تولید میکند در حالی که توان تولیدی پیشرانه مشابه در H220، تنها اندکی کمتر و برابر با 103 اسب بخار در دور 5800 و گشتاور 138 نیوتون.متر در دور 3800 است. با توجه به کمتر بودن ماکزیمم دور دستیابی به حداکثر توان و گشتاور در برلیانس در مقایسه با ام وی ام، میتوان از اختلاف جزئی قدرت و گشتاور بین دو خودرو چشم پوشی کرد و آنها را تقریبا یکسان نامید.
ترمزهای هر دو خودرو نیز از نوع دیسکی است، با این تفاوت که در جک جی ۵ از نوع دوجداره با قابلیت خنکشوندگی هستند. چری یکی از کمپانیهای بزرگ خودروسازی در کشور چین است که محصولاتی مختلفی از آن توانسته به بازار ایران راه یابد. طراحی داخلی امویام 550 تغییرات بسیار زیادی نسبت به مدل قبلی خود امویام 530 داشته است. در دو طرف جلوپنجره این مدل نوارهای کرومی طراحی شده است که زیبایی خودرو را چندین برابر میکند.
هاچبکهای شهری چینی به واسطه همکاری قوی شرکتهای خودروساز ایرانی با همتایان چشم بادامی آسیای شرقی، در بازار ایران قیمت معقول و قابل دسترسی دارند. به همین دلیل جای تعجب ندارد که با وجود نداشتن کیفیت چندان جالب توجه همچنان استقبال خوبی از آنها به عمل آید. هاچبکهای بازار ایران در نمونههای تولید داخل و در دسترس، تنها تعداد نسبتا محدودی از نسخههای فرانسوی یا چینی را تشکیل میدهند. در غیر این صورت یا باید سراغ نمونههای نایابتر و گران قیمتتر کرهای رفت که در تیراژ نسبتا محدود در دوران پیش از تحریمها به تولید رسیدند یا باید سری به نمونههای بسیار کارکرده بازار بسیار کوچک هاچبکهای قدیمی کرهای زد.
حداکثر توان در MVM X22 برابر با 105 اسب بخار در 6000 دور بوده که در مقایسه با توان موتور برلیانس H330 کمی ضعیفتر عمل میکند. حداکثر قدرت موتور در H330 برابر با 114 اسب بخار در 6000 دور است و عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود دارد. امویام 550 را نمیتوان خودروی فول امکانات دانست و تقریباً امکانات پایهای در این خودرو تعبیه شدهاند.
از آن مهم تر آن که کنسول میانی در 315H شامل یک نمایشگر رنگی 7 اینچی لمسی است که خلا آن در طراحی قدیمیتر محصولات برلیانس به خوبی احساس میشود و به تنهایی امویام 315H را دو هیچ از برلیانس جلوتر میاندازد. در حالت کلی زمانی که ام وی ام 315H آس خود را با یک نمایشگر رنگی لمسی رو می کند دقیقا متوجه اختلاف سنی میان 315H و H220 برلیانس میشویم. لازم به تاکید است که اختلاف بین دو خودرو صرفا ده دلیل وجود یک نمایشگر 7 اینچی لمسی نیست بلکه این نمایشگر تنها یک واسط سخت افزاری برای ارائه سیستمها و آپشنهای متنوعی از جمله سیستم موقعیت یابی GPS، سیستم مولتی مدیا و دوربین دید عقب است که هیچ یک در H220 وجود ندارد.
بر خلاف ظاهر X22، برلیانس بهدلیل مشارکتی که با BMW در طراحی ظاهری داشته، سبکی مهربانانه و آرام را بر روی H330 پیادهسازی کرده است. ظاهر این خودرو بیشتر برای افرادی با سن بالا یا خانوادهها مناسب بوده و چهره سرسنگینی دارد. بهنظر برخی از کاربران، طراحی بیرونی H330 خیلی زیباتر از پژو پارس، ال 90 و دیگر خودروهای ایرانی است که همین موضوع میتواند یک امتیاز مثبت برای ظاهر این خودرو باشد. پیشرانه برلیانس H330 با یک گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که هماهنگی خوبی با موتور دارد ، تعویض دنده هایش خوب است و کارکردش هم روان میباشد ولی یک حالت خنگی در اکثریت گیربکس های ماشین چینی وجود دارد که کم وبیش در برلیانس H330 هم مشاهده میگردد . به طور کلی برلیانس H330 در بخش فنی نمره بالایی را کسب میکند که نشان از کیفیت بالای این ماشین است و به خوبی میتوان زحمات کشیده شده مهندسان برلیانس برای ماشین H330 را مشاهده کرد .
قیمت چری E5 یا امویام 550 در بازار امارات متحده عربی (با پیشرانهی ۱.۸ لیتری) که به قیمت جهانی عرضه میشود، از ۳۲,۹۰۰ درهم شروع میشود و در بالاترین نسخه، قیمتی برابر با ۴۵ هزار درهم دارد. قیمت این سدان خانوادگی جمعوجور در بازار ایران بسته به تیپ خودرو و جعبهدنده، متفاوت است. امویام 550 در تیپ معمولی، قیمت ۱۱۰ میلیون تومان برای نسخهی دستی و ۱۴۰ میلون تومان برای نسخهی خودکار دارد. امکانات ارائهشده در امویام 550 با توجه به بازهی قیمتی، مناسب و قابل قبول است و میتوان به این نکته اشاره کرد که اکثر امکانات رفاهی این خودرو کم و بیش در تمامی رقبایش وجود دارد و از این لحاظ خودروی چشمگیری به شمار میرود. بسیاری از مشتریان برلیانس هنوز هم بنا به سابقه بسیار خوب شرکت خودروسازی پارس خودرو از گذشتههای دور تا دهههای اخیر و تولید انواع خودروهای آمریکایی و بعد ژاپنی، هنوز هم محصولات پارس خودرو را با دیده متفاوتی مینگرند.
پارس خودرو از سال 1397 اقدام به عرضه برلیانس H330 با پیشرانه جدید 1.65 لیتری و گیربکس اتوماتیک بهبود یافته کرد که این مساله تاثیر قابل توجهی بر فروش این خودرو در بازار ایران داشت. شاید اگر تحریمهای بین المللی علیه صنعت خودروسازی کشورمان اعمال نمیشدند، امروزه برلیانس H330 به یکی از پرفروشترین محصولات مونتاژی در خودروسازی ایران تبدیل شده بود. در ادامه به بررسی مزایا و معایب برلیانس H330 به عنوان یک سدان اتوماتیک چینی محبوب در بازار کشورمان خواهیم پرداخت. از سوی دیگر برلیانس H220 نیز خودرو چندان زیبا و تو دل برو به حساب نمیآید.
سالهای ابتدایی تا میانی دهه نود خورشیدی را میتوان دوران طلایی سدانهای اتوماتیک چینی در بازار ایران دانست. این خودروهای اقتصادی با پیشرانههای کم حجم و گیربکسهای اتوماتیک معمولی خود به خوبی توانستند نبض بازار خودرو ایران را برای مدت کوتاهی در دست گرفته و انحصار خودروهای داخلی را با مشکل مواجه کنند. یکی از این خودروها برلیانس H330 بود که در فاصله سالهای 1394 تا 1398 توسط پارس خودرو به تولید میرسید.
سیستم چندرسانهای این خودرو به نمایشگر ۷ اینچی، بلوتوث، سیستم ناوبری رهیاب و نقشهخوان مجهز است. همچنین قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و اشتراکگذاری محتویات موبایل، تبلت و … یکی از امکاناتی که جای خالی آن احساس میشود، سیستم تهویه مطبوع خودکار است که در اکثر رقبای این خودرو،حتی خودروهایی در ردهی قیمتی کمتر از امویام 550 نیز ارائه میشود. البته در مقایسه ام وی ام X22 با برلیانس h330 از نظرِ مصرف سوخت، میتوان امتیاز بیشتری به X22 داد، زیرا در هر 100 کیلومتر فقط 5.9 لیتر بنزین مصرف میکند.
اما ناهماهنگی زیادی بین پیشرانه و جعبهدندهی CVT وجود دارد و عملکرد آن چندان راضیکننده، دقیق و هوشمند نیست. بخش فنی امویام 550 چندان باکیفیت و قابل اعتماد نیست و دلیل این نقد، استفاده از قطعات بیکیفیت چینی در جایجای این خودرو است. برلیانس H330 در رنچ قیمت خودش جزء ماشین هایی میباشد که از کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی بهره میبرد و کیفیت متریال به کار رفته درون کابین ماشین هم نسبتا خوب ارزیابی میشود و راضی کننده است .
از نظر امکانات ایمنی هر دو خودرو مجهز به دو کیسه هوای ایمنی ، سیستم ترمز ABS و EBD میباشند اما ام وی ام 550 هم در نسخه ی دنده ای و هم در نسخه ی اتومات مجهز به سیستم ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ میباشد. اما برلیانس H330 فقط در نسخه ی اتومات مجهز به سیستم ترمز چهار چرخ دیسکی میباشد و در نسخه ی دنده ای سیستم ترمزهای عقب کاسه ای میباشد. ظاهر خودروهای H330 و X22 کاملاً زیبا و با تفکر طراحی شده است و از همین رو در بین جوانان طرفدارهای بسیار زیادی دارند. البته اگر علاقهمند به چراغهای خشن در جلو خودرو باشید برلیانس H330 بهدلیل ظاهر مهربانانه خود نمیتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این خودرو بهعنوان یک سدان خانوادگی از طراحی مناسبی بهره میبرد و بهراحتی میتواند عده زیادی را مجذوب خود کند. در بحث سیستم تعلیق و سواری ام وی ام 550 ماشین نسبتا قابل قبولی است و سواری تقریبا خوبی ارائه میدهد .
به همین دلیل برلیانسهای عرضه شده از سوی پارس خودرو از همان آغاز کار به دلیل نداشتن برخی از آپشن های موجود در خودروهای رقیب مورد انتقاد قرار گرفتند. نمای داخلی الزاما زیباتر یا باکیفیتتر از H220 جلوه نمیکند اما بدون شک این بار امویام است که لقب طراحی رادیکالتر نمای داخلی را به خود اختصاص میدهد. سرتاسر داشبرد 315H مملو از خطوط شکسته و تیزی است که شاید الزاما هدف خاصی از طراحی آنها به سرنشینان القا نشود اما بدون شک از داشبورد H220 متمایزتر و هیجانیتر به نظر میرسد. نشانگرهای پشت فرمان نیز بر اساس سبک طراحی چند سال اخیر چری چین شامل دو نشانگر دوار قرار گرفته در دو قاب سه بعدی پنج ضلعی است که بدون شک جلوه بصری بهتری در برابر H220 دارد.
قبل از پرداختن به مزایا و معایب ام وی ام 550 بهتر است نگاهی به تاریخچه این سدان چینی و دوران حضور آن در بازار کشورمان بیندازیم. ام وی ام 550 در واقع همان چری E5 است که سال 2011 معرفی شد و تا 2016 روی خط تولید بود. در این مطلب قصد داریم به مقایسه امویام ۵۵۰ با جک J5 و برلیانس H330 بپردازیم و مزایا و معایب هر کدام را بر کفه ترازو قرار دهیم.
این مقایسه نیز یکی دیگر از آن قیاسهای شانه به شانهای بود که میتوان بین دو خودرو با مشخصات نزدیک به یکدیگر انجام شود. برلیانس سنگ همکاری با بامو آلمان از سال 2003 را به سینه میزند اما نباید از یاد برد که چری نیز از دیدگاه پیشرفتهای تکنولوژی مخصوصا در سالهای اخیر به هیچ عنوان عقب نمانده است. مدیران خودرو به عنوان تولید کننده محصولات چری چین تحت برند MVM در ایران همواره تلاش کرده است تا محصولات فیس لیفت شده چری را با حداکثر سرعت ممکن روانه ایران کند. این حرکت به ظاهر ساده تقریبا با این دقت و سرعت از سوی هیچ یک از خودروسازان داخلی دیگر دیده نشده است. به همین دلیل در این قیاس به عنوان مشتی از خروار، میتوان مثال زد که فیس لیفت سوم MVM 315 در راه است اما برلیانس به لطف بی خیالیهای خودروسازان دولتی (سایپا) شاهد تغییری در فرایند تولید خود نبود و از این رو نیامده از رقبای بازار عقب ماند. متاسفانه محصولات برلیانس در بازه زمانی به بازار عرضه شد که سایر چینیهای این حوزه تلاش فراوانی در راستای افزایش طیف آپشنها و مدرن گرایی محصولات خود داشتند.
از نظر ایمنی هر دو حداقل استاندارهای ایران را در خود دارند که شامل 2 ایربگ و سیستم ترمز ABS و EBD میشود. از نظر مشخصات فنی امویام 550 قدرت و گشتاور بیشتری دارد و حجم موتور آن نیز بیشتر است. با اینکه وزن محصول امویام بیشتر است اما در شتابگیری دچار مشکل نخواهد شد.
داشبورد ام وی ام 550 دوام قابل قبولی دارد و در گذر زمان دچار افت کیفی عجیب و غریبی نمیشود اما کل تریم داخلی این خودرو (شامل داشبورد و رودریها) از پلاستیک کاملاً خشک ساخته شده است. این مسئله از نظر بصری حس خوبی به سرنشینان نمیدهد و باید آن را جزو معایب mvm 550 محسوب کنیم. اختلاف ابعاد خارجی دو خودرو به اندازهای ناچیز است که میتوان هر دو خودرو را تقریبا یکسان و یک اندازه خواند. اما مهمترین اختلاف ابعادی در فاصله محورهای کشیدهتر 2570 میلی متری H220 نحفته است که تنها به اندازه 43 میلی متر از 315 بیشتر است. اگرچه در مقایسه طولهای نزدیک به هم دو خودرو می توان این اختلاف 4 سانتی متری در فاصله محورهای بیشتر H200 را در فضای جادارتر ردیف عقب آن جست و جو کرد اما شاید این اختلاف برای بسیاری از افراد چندان به چشم نیاید و با اهمیت جلوه نکند. در نمای جلو ما شاهد چراغهایی هستیم که سبک مشابهی با BMW دارند و به همین جهت نمیتوان ظاهر خشنی را در نمای روبهرو مشاهده کرد.
حجم مخزن سوخت ۵۲ لیتر است؛ اطلاعات دقیقی از مصرف سوخت این خودرو از سوی سازنده و شرکت مونتاژکننده منتشر نشده است؛ بدین دلیل اطلاعات مهمی همانند مصرف سوخت، همچنان نامشخص است و فقط میتوان به تجربهی مصرفکنندگان بسنده کرد. امویام 550 در اصل همان چری E5 است؛ این خودروی سدان کامپکت که از سال ۲۰۱۳ در بازار چین عرضه شد، براساس چری A5 یا امویام 530 ساخته شده است. این خودرو در کشور ما با نام امویام 550 رونمایی شد و در حال حاضر در دو نسخهی خودکار و دستی قابل خرید است. همانطور که میشد انتظار داشت در طراحی داخلی خودرو نیز در مدل MVM X22 سعی شده تا از متریال و طراحیهای مدرنتری استفاده شود. زمانی که وارد خودرو میشوید، در همان نگاه اول متوجه رنگ سیاه داخل کابین، به همراه نوارهای نارنجی خواهید شد. همین موضوع باعث شده تا طراحی ظاهری کابین MVM X22 نمای اسپرت و جذابی را به خود بگیرد.
خدمات پس از فروش امویام 550 بر عهدهی صنایع خودروسازی مدیران یا همان مدیران خودرو است که نمایندگیهای متعددی در کشور دارد. اکثر نمایندگیها و ارائهدهندگان خدمات پس از فروش، در مراکز استان و شهرستانهای بزرگ قرار دارند و گستردگی خدمات زیاد چشمگیر نیست. از این رو در صورت بروز مشکل در برخی شهرستانها و جادههای فرعی، امدادرسانی با مشکل روبهرو میشود. قطعات یدکی این خودرو نیز بهصورت گسترده در بازار آزاد موجود نیست و بهعلت کمبود قطعات و عدم گستردگی، قیمت بالایی دارد.
با توجه به تیراژ گسترده برلیانس H330 در مقایسه با رقبایی همچون بسترن B30 یا جیلی GC6، این خودرو در بین مشتریان بازار مورد قبول واقع شده و مصرفکنندگان آشنایی خوبی با این محصول دارند. در کل باید گفت که در میان برلیانس H330 و ام وی ام 550 انتخاب منطقی تر ، با کیفیت تر ، کامل تر ، قابل اعتماد تر و اصولی تر برلیانس H330 میباشد که معایب ام وی ام 550 را ندارد و ماشین خوبی به شمار میرود . البته هر دو ماشین بازار دست دوم به شدت ضعیفی دارند که این موضوع برای ام وی ام 550 بیش از به چشم میاید و چندان موضوع جالبی نیست ولی در پایان برتری بی چون و چرا با برلیانس H330 میباشد . هر دو خودرو چینی میباشند و در بازار با افت قیمت زیاد به فروش می رسند و اگر انتخاب بین بد و بدتر را در نظر بگیریم با توجه به موارد ذکر شده خرید ام وی ام 550 منطقی تر به نظر می رسد.
ظاهر خودرو برلیانس H330 در مقایسه با خودروهای جدید خارجی حرفی برای گفتن ندارد و کاملاً ساده طراحی شده است. البته در مقاله با خودروهای داخلی، میتوان ظاهر ساده کابین اچ 330 را بهتر از فضای داخلی سمند، پژو 206 و پژو پارس بهحساب آورد. همچنین جنس صندلی، پنل دربها و فرمان از چرم تولید شدند که حس بهتری را در حین رانندگی به سرنشینان خواهند داد. داشبورد X22 نیز طراحی ارگونومیکی داشته و جنس آن از پلاستیک فشرده ساخته شده که در برخی قسمتها برای ظاهر بهتر، از یکسری روکش نرم در آن استفاده شده است. اگر طراحی مدرن این خودرو شما را جذب کرده، میتوانید به صفحه شرایط فروش ام وی ام X22 رفته و نسبت به خرید آن بهصورت نقدی و اقساطی اقدام کنید.
نمای جلوی خودرو حالتی عضلانی دارد که به لطف خطوط ملایم روی کاپوت، جلوپنجرهی بزرگ و کرومی، چراغهای بزرگ و گلگیرهای پفکرده حاصل شده است. بخشی از جلوپنجرهی کرومی روی کاپوت قرار گرفته که این بخش را بیش از سایر قسمتها چشمگیر کرده است. سپر جلو طراحی سادهای دارد که با چراغها و جلوپنجره کاملا هماهنگ است و مهشکنهای جلو نیز در دو طرف ورودی هوای بزرگ زیر سپر قرار دارند. طراحی بخش جلویی، خودرو را بزرگتر از آنچه هست، نشان میدهد و با توجه به قیمت خودرو، کاملا راضیکننده به نظر میرسد. یکی دیگر از مزایا برلیانس H330 به بازار پررونق خرید و فروش نسخههای کارکرده آن مربوط میشود. برلیانس H330 توسط پارس خودرو به تولید میرسید که به طور معمول در بین مشتریان ایرانی به دلیل سابقه خوبی که با کادیلاک و نیسان برای خود ساخته، تولیدکنندهای با کیفیت قلمداد میشود.
طراحی زیبای کابین، باعث میشود که روزنههای امید در دل خریداران احتمالی این خودرو جوانه بزند. حجم پیشرانه نیز در H330 معادل با 1654 سیسی و در مدل X22 نیز 1497 سیسی است و قدرت موتور H330 را با توجه به حجم بیشتری که دارد، میتوان قویتر دانست. همچنین بهدلیل قدرت بیشتری که در خودرو برلیانس وجود دارد، میتوان انتظار داشت که حداکثر سرعت آن به 180 کیلومتر بر ساعت برسد. در مقابل خودرو MVM X22 با حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت از رقیب خود امتیاز کمتری در این بخش دریافت میکند.
به نظر منم که فوق العاده از ماشین های مزخرف داخلی بهتره ولی دلیل این همه بدگویی این سایت رو نمیفهمم واقعا. این خودرو کاملا اتوماتیک چک میشود و کاملا هوشمند است هم آب و هم روشن و هم گیربکس در صورت وجود اشکال اجازه حرکت به خودرو نمیدهد و شما را مطلع میکند. ام وی ام 550 در مجموع خودرویی کم استهلاک است و اگر در نگهداری از آن خیلی بیمبالاتی نشود، خرابی عجیب و غریبی برایش پیش نخواهد آمد. از این رو، بسیاری از مالکین mvm 550 از خودرو خود رضایت دارند و آن را ماشینی بیآزار میدانند.
تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید تصمیمی هوشمندانه برای انتخاب بگیرید. گیربکس CVT استفاده شده در نسخه اتوماتیک ام وی ام 550 از نسل قدیمی این گیربکسها است و عملکرد آن به اندازه نمونههای جدید، بهینه و هوشمندانه نیست. این گیربکس در زمان حرکت با سرعتهای نسبتاً بالا، دور موتور را بیش از حد بالا نگه میدارد که باعث ایجاد سروصدای آزاردهنده در کابین میشود. مشخصات فنی دقیق انواع خودرو MVM و چری در بازار کشورمان، مقایسهی آنها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آنها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر این خودروساز چینی را در بخش محصولات زومیت ببنید.
امروزه داشتن چنین مشخصاتی در بخش ایمنی، برای هر خودرویی واجب است و نیازی به تعریف و تمجید از هیچ شرکتی به دلیل استفاده از تجهیزاتی از این قبیل نیست. نبود حداقل ۴ ایربگ و سیستمهایی نظیر کنترل ترکشن TCS و سیستم کنترل پایداری ESP، قانعکننده نیست و قطعاً در انتخاب خودرو باید به این سیستمها که نقش مهمی در حفظ سلامت و امنیت سرنشینان بر عهده دارند، دقت کنیم. طراحی ظاهری امویام 550 را میتوان به دو بخش مجزا تقسیم کرد؛ بین دو قسمت جلو و عقب خودرو به هیچ وجه هارمونی خاصی برقرار نیست و ناهماهنگیهایی در آنها وجود دارد.
هم چنین کیفیت متریال مورد استفاده در کابین ماشین هم نسبتا پایین است و این کیفیت با توجه به قیمت ماشین اصلا مناسب نیست . امکانات رفاهی و ایمنی استفاده شده در ام وی ام 550 مناسب است و در این زمینه ماشین خوبی بنظر میرسد . از نظر ابعاد هم ام وی ام 550 ماشین جاداری است و نسبت به برلیانس H330 در یک حد و اندازه به نظر میرسند . از نظر راحتی و ارگونومیک بودن کابین ماشین ام وی ام 550 و برلیانس H330 در یک سطح میباشند و هر دو ماشین خوبی هستند . اما در بحث طراحی داخلی ام وی ام 550 بهمراتب بهتر و بهروزتر در مقایسه با نمای ظاهری میباشد. هر دو خودرو دارای 4 سیلندر با 16 سوپاپ هستند و نوع پیشرانه آنها نیز از نوع خطی است.
از جمله امکانات اصلی برلیانس H330 میتوان به نمایشگر لمسی 7 اینچی، چراغ مه شکن جلو، فرمان برقی دوحالته، روکش چرمی، تنظیم دستی گودی کمر و دیگر امکانات معمولی یک خودرو اشاره کرد. این شرکت، مونتاژکنندهٔ برخی از محصولات شرکت چینی چری اتومبیل میباشد که در دو گروه MVM و CHERY در بازار ایران عرضه میگردد. من ۵ سال ۵۳۰ مدل ۹۲داشتم خیلی عالی بود از نظر موتوری، فرمان بسیار نرم ،جادار، کم استهلاک،شتاب بسیار خوب تو این۵سال فقط لوازم مصرفی عوض کردم چند روزه فروختم ماشین ایرانخودرو خریدم بسیار پشیمانم اصلا قابل مقایسه نیست. سیستم تعلیق mvm 550 عملکرد نرمی دارد و در مسافتهای طولانی رضایت سرنشینان را جلب میکند.
در کل شتابگیری خودرو راضیکننده و قابل قبول است؛ ولی نباید انتظارات زیادی از بخش فنی این خودرو داشته باشید. از آنجایی که پیشرانه به کار رفته در این خودروها از نمونههای شهری و اقتصادی هستند توصیه میشود که نمونههای 5 سرعته دستی را برگزینید، چرا که در انتقال نیرو عملکرد سریعتر و دقیقتری دارند و ضعف پیشرانه در زمینه تولید گشتاور را تا مقداری زیادی میپوشانند. برای چنین پیشرانههای ضعیفی نه گیربکس AMT توان حرکتی خوبی عرضه خواهد کرد و نه نمونه 4 سرعت اتوماتیک سنتی. از نظرِ ظاهری خودرو برلیانس مناسب برای افراد سن بالا یا خانوادهها است ولی در X22 شاهد ظاهری اسپورتتر و جوانپسندانهتر هستیم. همچنین در طراحی داخلی و امکانات رفاهی، خودرو ام وی ام ایکس 22 بهتر عمل کرده و تجربه لذتبخشتری در رانندگی و سفر به سرنشینان میدهد.
از نظر طراحی داخلی با یک خودرو نسبتاً ساده طرف هستیم که در مقابل خودروهای هم ردیف و جدیدتر اصلاً مدرن نیست. شاید نتوان کیفیت متریال استفاده شده در ساخت داشبورد را تأیید کرد اما در مقایسه با خودروهای هم ردیف قابل قبول است. با توجه به طراحی بخش عقب خودرو و عدم وجود دید کافی به این بخش، دوربین دید عقب برای این خودروی ضروری است و خوشبختانه شاهد ارائهی آن و همچنین حسگر پارک در عقب خودرو هستیم.
برای امویام ۵۵۰ نیز میتوان به امکاناتی مانند سانروف، سنسور دنده عقب و تنظیم برقی آینههای کناری اشاره کرد. در امویام ۵۵۰ صندلیهای راننده در چهار جهت تنظیم میشود، درحالیکه در برلیانس این آپشن هشت جهته است. حجم پیشرانهی امویام 550، نکتهی قوتی برای این خودرو در برابر رقبایی همچون جک جی ۵ و برلیانس H330 است. این پیشرانه با جعبهدندهی خودکار از نوع CVT جفت شده است که شتاب اولیهی خوبی ارائه میکند. مدتزمان رسیدن از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت ۱۰.۸ ثانیه و حداکثر سرعت این سدان خانوادگی ۱۳۶۰ کیلوگرمی، ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است که قابل قبول تلقی میشود.
خیلی قویتر از خودروهای ایرانی است که مافیای قوی خودرو آنها را از حلبی میسازند . عزیز بخر، ببین کی گفتم، بخر، بعد بنداز سربالایی و پیج جاده های شمال، ببین چه خودرویی گرفتی عشق کن. من از سال 94 ام وی ام 550 اتومات دارم و چهار بار به خارج از کشور سفر کردم تا حالا هیچ مشکلی نداشته و از نظر من در بین قیمت های هم رده خودش بهترین سواری محسوب میشه. سلام دوست عزیزدرباره کولر 550 سوال کردی بایستی بگم کولر فوقالعاده ای داره من یه مدل 94 دنده ای دارم بسیار از مزایای این ماشین لذت می برم مخصوصا کولر آن تو گرمای تیر ماه ساعت ها کولر گرفتم و امتحان خوبی پس داد مخصوصا تو جاده و مسافتهای طولانی واقعا همه رقم منو راضی کرد. لیست آپشنهای ام وی ام 550 با معیارهای امروزی بسیار معمولی است اما اگر آن را با رقبای هم سن و سالش و البته برخی خودروهای روز داخلی مقایسه کنیم، کماکان حرفهایی برای گفتن خواهد داشت. این خودرو که در واقع یک فیسلیفت اساسی (ماژور) از چری A5 (ام وی ام 530) محسوب میشود، سال 1394 روی خط مونتاژ مدیران خودرو آمد تا راه پدر خود را ادامه دهد.
البته این تفاوت در مقایسه با H330 که 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف میکند زیاد نیست. اگر قدرت موتور برای شما اهمیت بیشتری نسبت به ظاهر خودرو دارد، میتوانید به صفحه شرایط فروش اقساطی برلیانس h330 پارس خودرو مراجعه کرده و آن را خریداری نمایید. با ورود به داخل برلیانس H220 شاهد نمای داخلی شسته رفته و بسیار سادهای هستیم که با کمک گیری از پلاستیکهای رنگ متضاد (نقره ای) بر بخش میانی داشبرد به شکل عرضی و بر غربیلک فرمان، تلاش قابل قبولی برای دلبازتر نشان دادن خودرو انجام داده است. با کمی توجه به نمای داخلی برلیانس H220 نباید از شنیدن این جمله که چنین طراحی بیشتر مناسب افراد میانسال و سن بالا است تا جوانها، چندان دلگیر و آزرده خاطر شد.
دیدگاهتان را بنویسید