ام وی ام ایکس ۵۵

بررسی مشخصات MVM X55 امکانات و آپشن های MVM X55 تهران خودرو

آپشن ها و امکانات جدیدی هم به ام وی ام ایکس 55 جدید اضافه شده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کلاستر دیجیتال، صندلی های اسپرت جدید، کروز کنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه، هشدار خروج از خط، هشدار تصادف از عقب و … اشاره کرد. ام وی ام X55 پرو دارای یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ است که می تواند نهایت قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۳۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده CVT با ۹ سرعته مصنوعی به چرخ های جلو منتقل کند. X55 پرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب سیستم تعلیق توییست بیم بهره می برد. این نوع سیستم تعلیق با اینکه سیستم تعلیق بروزی نیست اما در این خودرو عملکرد قابل قبولی دارد و می تواند تا حد بسیاری مانع از انتقال ضربات ناشی از ناهمواری های جاده شود. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۱ لیتر است.

ام وی ام x55 یک محصول جدید شرکت چری است که از سال ۲۰۱۷ با نام تیگو 5x به خطوط تولید این کمپانی چینی افزوده شد. ام وی ام ایکس ۵۵ کراس اووری جمع و جور بوده و شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی کمپانی چری در ایران مونتاژ آن را طی سال ۹۸ و در بحبوحه تحریم‌ها آغاز کرد. در حال حاضر نیز این محصول چری به صورت نه چندان گسترده به دست مشتریان ایرانی رسیده و ما قصد داریم تا در ادامه مطلب آن را  از جهات گوناگون نظیر طراحی بدنه، فضای کابین، امکانات، مشخصات فنی، وضعیت فروش و … مورد بررسی قرار دهیم. این مدل، در زمانی حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. کیفیت متریال استفاده شده در کابین X77 در حد مناسب است و از محصولی در این کلاس انتظار بیشتر از این هم نمی‌رود. همچنین به دلیل فاصله محوری قابل قبول، می‌توانیم فضای جادار برای سرنشینان ردیف جلو و داخل کابین این محصول مدیران خودرو بیابیم. در پشت، طرح پیوسته به چراغ‌ها اضافه شده و حالا ام وی ام ایکس ۵ بسیار شبیه جک KMC X5 است.

ام وی ام ایکس ۵۵ در بازار رقبایی همچون جک S5، هایما S5، هایما S7، تیگارد X35، جک S3 و … میباشد.ارزش خریدام وی ام ایکس ۵۵ با توجه به بازه قیمتی که در مدل های کارکرده و صفر دارد، به نظر مناسب میرسد و میتواند گزینه خوبی باشد. قرار بود نسخه‌ای از این خودرو با نام ام وی ام X55 کراس وارد بازار خودرو کشور شود که تغییرات جزیی مثل استفاده از تزیینات کرومی به جای طرح قرمز رنگ روی بدنه و رینگ‌های جدید دارد. از سایر تغییراتی که طراحان برای این کراس اوور چینی در نظر گرفتند می‌توان به الگوی جدید سپر جلو، چراغ‌های روشنایی روز جدید، جلو پنجره کهکشانی و رینگ‌های جدید اشاره کرد. اندازه و ابعاد ام وی ام ایکس 55 پرومکس همچنان در حد و اندازه یک کراس اور کامپکت است و شامل 4351 میلی متر طول، 1830 میلی متر عرض و 1662 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محوری هم همان 2600 میلی متر باقی مانده است.

در این بین فرم سه‌بعدی و برجسته سپر نیز از دیگر ویژگی‌های بارز نمای عقب ام وی ام ایکس ۵۵ به شمار می‌آید. به طور کل می‌توان اظهار داشت که نمای جانبی ام وی ام ایکس ۵۵ (mvm x55)ضمن ارائه یک طرح جدید به خوبی توانسته سلیقه خانواده‌ها به ویژه مشتریان ایرانی را پاسخ گفته و نیازهای بصری ایشان را برآورده سازد. طراحی داخل کابین ام وی ام X55 Pro بسیار شبیه به دیزاین داخل کابین تیگو ۷ پرو بوده و به نوعی نسخه کوچک شده آن به حساب می آید. در بخش رودری های ایکس ۵۵ پرو شاهد استفاده از متریال نرم هستیم که احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. جدا از این موارد در بخش رودری از دوخت و خطوط قرمز استفاده شده که با طراحی و دیزاین داخل کابین این خودرو هماهنگ بوده و احساس هیجان را به سرنشینان القا می کند. فاصله بین محورهای ام وی ام ایکس ۵۵ پرو حدود ۲۶۱۰ میلیمتر است که در نتیجه باید گفت فضای داخل آن نسبت به کراس اوورهای بزرگ‌تر کمی محدود خواهد بود.

در قسمت عقب از چراغ های دوتکه بهره گرفته شده که توسط نوار کرومی نه چندان پهن به یکدیگر پیوند خورده‌اند. البته قیمت این مدل در گران‌ترین نسخه در چین به حدود ۹۱ هزار یوان معادل ۱۴ هزار دلار می‌رسد.برای اطلاع از قیمت روز MVM X55 PRO در کارخانه و بازار به این صفحه مراجعه کنید. در مورد صندوق عقب باید اشاره کنیم که فضایی معادل صندوق عقب تیگو ‌۷ نسل قدیم در محفظه پشت صندلی‌های ردیف دوم ام وی ام X77 جانمایی شده که تقریبا معادل ۴۱۰ لیتر است. چرم مصنوعی و مواد نرم باکیفیت، در بخش بالا و میانی دیده می‌شوند؛ ضمن اینکه فرمان استفاده شده برای X5 تفاوت جالبی با X55 فراهم می‌کند.

از روکش‌های چرم مصنوعی نسبتا باکیفیت برای رودوزی صندلی‌ها و داشبورد استفاده شده است. در عوض، سواری آن در محیط شهری و حالت استاندارد استفاده از یک کراس‌اوور، بسیار متمدنانه و راحت احساس می‌شود و میزان حساسیت فرمان برقی آن با ویژگی‌های جاده به خوبی هماهنگ است. آپشن‌های ام وی ام X55 پرو نسبت به مدل ایکس ۵۵ با بزرگ‌تر شدن نمایشگر لمسی به ۱۰.۲۵ اینچ، تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی و فیلتر تصفیه هوای کابین بهبود یافته است. تیپ IE از ایکس ۵۵ پرو مجهزتر از دیگر نسخه‌ها است و ایربگ پرده‌ای و شارژر بی‌سیم دارد. ام وی ام X55 نسل اول از یک گیربکس دوکلاچه برای انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلو بهره می‌برد، اما ام وی ام X55 پرو از گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی استفاده می‌کند.

در نتیجه این شرکت از ابتدای سال گذشته در راستای نوسازی کامل ناوگان محصولات تولیدی خود قدم برداشت، حالا دست بر مدل ام وی ام X55 گذاشته است تا با اعمال برخی تغییرات و ارائه برخی بهبودهای فنی و ظاهری، این خودرو را در قالب ایکس ۵۵ پرو روانه بازار کند. نمای داخلی با یک نمایشگر مولتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگر ۷.۰ اینچی پشت فرمان در کنار تریم نقره‌ای مات و مشکی پیانویی براق، جلوه‌ای بسیار نوین و متمایز دارد. تجهیزاتی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، نظارت بر فشار باد تایرها، تریم دو رنگ داخلی، نورپردازی انتزاعی کابین در هفت رنگ مختلف، سیستم روشنایی تمام LED، سانروف برقی و ورود و استارت بدون کلید از مهم‌ترین ویژگی‌های جانبی رفاهی و ایمنی این خودرو است. نسخه فعلی ام وی ام ایکس 55 از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. برای کنترل سیستم تهویه دیگر نیازی به استفاده از دکمه‌های فیزیکی نیست و همه چیز به صورت لمسی عمل می‌کند، البته دو غربیلک برای بعضی از تنظیمات تهویه وجود دارد. سیستم‌های ایمنی دیگر مثل ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز، ترمز با نیروی کمکی، ترمز پارک برقی و اتو هُلد نیر در ام وی ام X55 پرو قرار دارد. ام وی ام X55 پرو مجهز به امکاناتی مثل کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت سراشیبی، دو حالت رانندگی اکونومی و اسپرت است و اسارت از راه دور هم امکان پذیر است.

این شراکت تا حدی تداوم پیدا کرده و ریشه دوانیده که حالا کمپانی معتبر چری برای نشان ایرانی ام وی ام یک محصول خاص تولید کرده تا آن را به صورت اختصاصی در بازار ایران عرضه کند. البته انتظار نداریم که کمپانی چری از پلتفرم یا اتاق جدید برای عرضه یک محصول در بازار ایران استفاده کند. بنابراین مطابق انتظار، اتاق و پلتفرم این خودرو کاملا برای بازار ایران آشنا بوده و متعلق به چری تیگو ۷ IE یا همان تیگو ‌۷ نسل قدیم محسوب می‌شود. با این حال، فیس‌لیفت کلی روی این اتاق صورت گرفته و کابین و امکانات آن کاملا تغییر کرده تا در حد یک خودروی امروزی توسعه پیدا کند و بتواند با رقبای میان‌قیمت نبرد نزدیکی را انجام دهد.

تیگو 4 مجهز به موتور ۱.۵ لیتری، همراه‌با جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته و جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته دبل‌کلاچ (DCT) میانگین مصرف سوخت ۸.۵ تا ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. ام وی ام ایکس۵۵ در زیر درب کاپوت خود یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ به حجم ۱.۵ لیتر پنهان کرده است. حداکثر قدرت این محصول برابر با ۱۴۷ اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن به رقم ۲۱۰ نیوتن متر می‌رسد. البته این پیشرانه در بازار ایران چندان غریبه نبوده و باید بگوییم که در دو مدل چری آریزو ۵ توربو و تیگو ۷ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. وظیفه انتقال نیرو در ایکس ۵۵ نیز برعهده یک گیربکس شش سرعته دو کلاچه قرار داده شده است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۵۲۰ کیلوگرمی برابر با ۱۰.۹ ثانیه بوده و میانگین مصرف سوخت آن برابر ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نسبت به نسل قبلی خود به جز تغییرات اندکی که در ظاهر خود دارد در بخش قوای محرکه خود نیز دستخوش تغییرات شده است. شرکت مدیران خودرو از معدود شرکت‌های به روز در زمینه مونتاژ انواع خودرو چینی در ایران است. اولین فیس لیفت این خودرو در سال ۲۰۱۹ معرفی شد که همان نسخه‌ای است که در ایران با عنوان ام وی ام X55 وارد بازار شد. در این فیس لیفت کمی از چراغ‌های فانتزی خودرو اصلاح شد و جلوپنجره‌ای بزرگ نیز به آن افزوده شد. نسخه بازار ایران مجهز به موتوری ۱.۵ لیتری توربو شارژر بوده که ۱۴۷ اسب بخار نیرو و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه قرار می‌داد تا به محور و چرخ‌های جلو منتقل نماید. شرکت مدیران خودرو با نشان تجاری MVM، بدون تردید تنها چینی‌ساز بازار خودرو کشور است که از دیدگاه به روزرسانی و بهبود تکنولوژی پیشرو است و حتی خودروسازان داخلی نیز توان رقابت با آن را ندارند.

با این حال نزدیک‌ترین خودروها از نظر کلاس و ابعاد و قیمت به این خودرو، دیگنیتی پرایم، هایما S5 پلاس، جک S5 جدید، فردا SX5 و SWM G01 هستند. باوجود این تغییرات اساسی و رضایت خریداران آتی این مدل نسبت به نسخه‌های فعلی، باید بگوییم که این طراحی داخلی نسبتاً تکراری شده و جسارت کاکپیت هایی مثل پژو را ندارد. تمرکز بیشتر روی ارگونومی و مدهای روز، باعث شده‌اند تا طرح قبلی داشبورد که چندان مورد پسند همه نبود دگرگون شود. در این میان چری ابایی از کپی از برندهای معروف آلمانی هم نداشته و از نمایشگر مرکزی تا دریچه‌های تهویه و اهرم تعویض دنده را به سبک ژرمن‌ها بازآفرینی کرده است. در مجموع، تغییرات طراحی مدل فیس لیفت شده مخصوصاً به واسطه جلوپنجره کوچک‌تر و جذاب‌تر و هماهنگی بیشتر در قسمت جلو، اسپرت تر و جوان‌پسند تر شده است.

وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند. در نسخهٔ وب‌اپلیکیشن نیازی به دانلود و به‌روزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی‌ به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپ‌های موبایل خود می‌توانند از آن استفاده کنند.

جعبه دنده ام وی ام  ایکس 55 پرو (X55 pro) در مقایسه با مدل پیشین این خودرو به‌کلی عوض شده است. این جعبه دنده در حال حاضر روی چری آریزو ۶ و ام وی ام X22 پرو نیز حضور دارد و در آینده چری تیگو ۷ پرو نیز از آن استفاده خواهد کرد. مدیران­ خودرو و مسئولان شرکت چری قصد ندارند به این راحتی بازار X55 را به حریفان آن واگذار کنند؛ پس با وارد کردن نسخه جدید موسوم به ایکس ۵۵ پرو به میدان، برای رقیبان خط و نشانی پررنگ‌تر کشیده‌اند.

پیشرانه‌ای که برای این کراس اوور در نظر گرفته شده مانند نسل قبلی یک پیشرانه 1/5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که توانایی تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد. اما جعبه دنده این خودرو برخلاف تیپ معمولی که ۶ سرعته دو کلاچه خشک بود به یک جعبه دنده CVT با قابلیت شبیه سازی 9 سرعته تغییر یافته است که مشابه خودروهایی نظیر آریزو 5 جدید و 6 و ایکس 22 پرو است. X55 یکی از کراس اوور هایی بود که در سالهای عرضه، با اینکه ظاهر خوبی داشت اما با اقبال بسیار زیادی روبرو نشد و فروش چندانی نداشت. اما گروه مدیران خودرو به طور کامل بیخیال این خانواده نشد و X55 پرو را روانه بازار کرد که به نوعی فیس لیفت X55 است.

این سبک خودرو با  قیمت مشابه سدان، راحتی بیشتر برای رانندگی و البته حس نزدیک به شاسی‌بلندها را فراهم می‌کند. احتمالا به همین دلیل، ام‌وی‌ام X33 مدیران خودرو برای مدتی نسبتا طولانی، پرفروش‌ترین خودروی چینی بازار ایران بود و حالا جانشین آن نیز در کشور ما مورد استقبال قرار گرفته است. البته همزمان با ناتوانی سایپا و ایران خودرو در تولید انواع شاسی بلند و کراس‌اور، مردم ایران چاره‌ای جز خرید مدل‌های چینی ندارند. خرید ام وی ام X55 از مدل قبلی در بازار دست دوم امکان‌پذیر است و البته به دلیل حاشیه‌هایی در اخبار خودرو که درباره در رفتن اکسل ایکس ۵۵ پرو شکل گرفت، فروش و عرضه و همین‌طور تقاضا برای آن را متوقف کرد.

چراغ‌های عقب هم با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند که نسبت به مدل‌های فعلی ساده‌تر بوده و دیگر به درون چراغ‌ها امتداد نیافته‌اند. از نظرابعاد خودرو ام وی ام X55 بین دو خودرو ام وی ام X22 و ام وی ام X33  است و از نظر مشخصات فنی مشابه به تیگو 7 است. این محصول از نظر اندازه‌ی بدنه، کمی بزرگتر از ام‌ وی‌ام ایکس 33  و کوچکتر از چری تیگو 5 است. سایز نمایشگر لمسی به ۱۰.۲۵ اینچ رسیده و از وسط داشبرد و روی آن و بالای دریچه‌های تهویه منتقل شده تا شمایلی مدرن‌تر داشته باشد. خط قرمز رنگ روی بدنه در کابین هم به کار رفته و بخشی از داشبرد، رودری‌ها و حاشیه صندلی‌ها را پوشانده است. شما می‌توانید برای مقایسه مشخصات فنی انواع خودرو، گالری تصاویر و بحث و تبادل نظر پیرامون اتومبیل‌های موجود در بازار کشور از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

در مجموع باید گفت که نمای داخلی این محصول در مقایسه با قبل روندی رو به رشد و مثبت را طی کرده که قطعا موجب ارتقای جذابیت آن خواهد شد. ابعاد خودرو شامل طول ۴,۳۳۸ میلی‌متر با عرض ۱,۸۳۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۶۴۵ میلی‌متر است. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.

شرکت مدیران خودرو فعلا در مورد این موضوع چیزی نگفته است اما حدس می‌زنیم که قیمت ام وی ام X55 پرو مکس کمی بالاتر از 1 میلیارد و 500 میلیون تومان باشد. معرفی، عرضه و فروش ام وی ام ایکس 55 جدید از اواخر سال جاری استارت خواهد خودرو و حدس می‌زنیم که این کراس اور چینی از اوایل سال آینده، به دل جاده‌ها بزند. خوشبختانه طراحی داخلی و به ویژه بخش داشبورد ام ‌وی ‌ام X77 به‌طور کامل متحول شده و حالا از یک سبک نوین مطابق با محصولات جدید چینی استفاده می‌کند. سبک طراحی طبق معمول از نمایشگرهای یکپارچه مالتی‌مدیا با نمایشگر کیلومترشمار به حالت شناور بهره می‌برد که جلوه فناورانه و زیبایی‌شناختی کابین را ارتقا بخشیده است. همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، اتاق ام وی ام ایکس ۷۷ همان اتاق چری تیگو ‌۷ است که حالا به صورت کلی فیس‌لیفت شده و نمای زیبایی پیدا کرده است.

از مهم‌ترین تغییرات ظاهری و تفاوت های ام وی ام X55 Pro MaX با ام وی ام ایکس 55 پرو می‌توان به تغییر در فرم جلو پنجره، تغییرات رادیکال در چراغ خطرها، رینگ‌های جدید و ستون C خودرو اشاره کرد. شرکت چری با جدیدترین نسخه از کراس اور تیگو 4 مدل 2025 که در ایران با نام امی وی ام ایکس 55 پرومکس – MVM X55 Pro Max شناخته خواهد شد به صحنه آمد. نمایشگرهای پیوسته روی داشبورد، هر کدام ۱۲/۳ اینچ هستند و خصوصا برای اطلاعات پشت فرمان (کلاستر) تفاوت چشمگیر با مدل قدیمی ایجاد می‌کنند. ام‌وی‌ام X5 فاقد تزئینات قرمزموجود در کابین X55 است اما برای تودری‌ها و طرح صندلی، تغییری دیده نمی‌شود. ام وی ام X5 جدیدترین محصول مدیران خودرو بر اساس چری X55 تولید می‌شود و به جای گیربکس CVT از مدل اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌کند.

داستان چری تیگو 5 در ایران که با ام وی ام X55 Pro ادامه پیدا کرد سرانجام به یک نسل جدید رسید که از نظر طراحی، قوای فنی و آپشن، تغییرات جالبی را پشت سر گذاشته است. نسل جدید این خودرو به زودی و با نام ام وی ام ایکس 55 پرومکس و تحت عاملیت مدیران خودرو راهی خیابان‌های ایران خواهد شد و در آخرین مطلب خودرو گجت نیوز قصد داریم تا علاوه بر مشخصات فنی، با قیمت و تغییرات ظاهری و آپشن‌های آن هم آشنا شویم. ایکس ۵۵ پرو را می‌توان یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران نامید، مدلی که پس از عرضه موفق و استقبال بالای مشتریان از آن، با نسخه‌ای جدید‌تر به نام ایکس ۵۵ پرو پرو به بازار کشور معرفی شد. این سری در بازار جهانی و مناطق مختلفی مانند آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا عرضه شده و حالا از رکورد فروش یک میلیون نسخه عبور کرده و به یک موفقیت جدید رسیده است.

کلاستر موجود در صفحه کیلومتر بزرگتر شده و به قطر 10 اینچ رسیده تا اطلاعات حرکتی خواناتر شود. مانیتور مولتی مدیای ۱۰.۲۵ اینچی ام وی ام X55 پرو نیز به سبک خودروهای اروپایی از وسط داشبورد بیرون آمده و دید بهتری پیدا کرده است. بیت ران یک رسانه مستقل درباره صنعت حمل و نقل است که سعی می کند با اصول حرفه ای روزنامه نگاری مانند انصاف و دقت به پوشش وقایع مختلف این صنعت بپردازد. این رسانه سعی دارد تا با دید تحلیلی وقایع را کنکاش کرده و با یک بررسی دقیق و فنی محصولات را معرفی کند. در سال ۲۰۲۱ آخرین فیس لیفت این خودرو معرفی شد که اکنون پای آن به ایران باز شده و فروش آن با نشان MVM به زودی آغاز می‌شود.

ام وی ام X55 پرو، نسل دوم X55 است که با ظاهری به‌روزتر و پیشرانه‌ای قوی‌تر وارد بازار کشور شده است. علاوه بر تغییرات ظاهری، کابین این کراس‌اوور جمع و جور نیز دستخوش تغییر و تحول شده است تا رانندگان با یک خودرو جدید و مجهز مواجه باشند. همه این موارد را می‌توانید در فیلم تست و بررسی ام وی ام X55 پرو ببینید و از سواری مجازی با این کراس اوور جمع و جور لذت ببرید. شنیده‌ها حاکی از آن است که ام وی ام X55 پرو با اختلاف قیمتی حدود 100 تا 150 میلیون تومان نسبت به نسخه فعلی خود روانه بازار خواهد شد و مدیران خودرو آن را در زمستان سال 1400 به شکل رسمی به بازار عرضه خواهد کرد.

تاریخ تاسیس چری به سال ۱۹۹۷ می‌رسد و حالا در کنار جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال و چانگان، در گروه خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. در نمای عقب این خودرو چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند چراغ های عقب این خودرو است که طراحی تا حدی مستطیلی شکل داشته و به وسیله نواری کرومی رنگ به یکدیگر متصل می شوند. سپر عقب و دیفیوزر این خودرو نیز طراحی مناسبی داشته و به طراحی اسپرت این خودرو کمک شایانی کرده اند.

باوجودی که موتور این خودرو همان موتور ۱.۵ لیتری مشترک با تیگو ۷ و آریزو ۶ و آریزو ۵ توربو است اما نسبت به قبل ۹ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر در قدرت و گشتاور بهبود را نشان می‌دهد. اما تغییر مهم‌تر به گیربکس مربوط است که یک گیربکس CVT نه سرعته به‌جای گیربکس شش سرعته دوکلاچه قبلی به خدمت گرفته شده است. اما نمای داخل محصول جدید مدیران خودرو به طور کامل تغییر کرده و می‌توان گفت از همان داشبورد چری تیگو ۷ پرو در این محصول استفاده شده است که طراحی نسبتا به‌روز، ساده و البته دلنشین‌تری را در مقایسه با گذشته به معرض دید می‌گذارد. این سبک طراحی داخلی قطعا حس دلنشین‌تری را برای کاربران این خودرو به وجود خواهد آورد. هایما S5، تیگارد X35، چانگان CS35 پلاس و زوتی DL5 رقبای ایکس ۵۵ پرو محسوب می‌شوند و در آینده نیز ری را ایران خودرو به جمع رقبا اضافه خواهد شد.

ایکس ۵۵ پرو توانسته است به سطح بالایی از اعتماد در میان مشتریان جهانی دست یابد. جشن گرفتن صادرات یک میلیون دستگاه از مدل ایکس ۵۵ پرو ، نقطه عطفی مهم در تاریخ این خودرو محسوب می‌شود که نشان‌دهنده استقبال گسترده از آن در بازارهای بین‌المللی است. از زمان معرفی جهانی این مدل در سال ۲۰۱۸ تا به حالا، به لطف کیفیت بالای محصول و جایگاه‌یابی دقیق در بازار، توانسته است رضایت مصرف‌کنندگان را در بیش از ۷۰ کشور و منطقه به دست آورد. این خودرو به عنوان یکی از مدل‌های شاخص مدیران خودرو، نقش محوری در تقویت چهره این برند ایفا کرد. در نمای کناری ام وی ام ایکس 55 پرو تغییری صورت نگرفته و تنها خط قرمز رنگی که در سپر جلو نیز شاهد آن بودیم در نمای جانبی نیز تا روی رکاب خودرو امتداد یافته است.

ام وی ام X55 پرو در بازار چین با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ عرضه می‌شود و با توجه به اینکه مدیران خودرو X55 معمولی را با پیشرانه توربو به مشتریان ایرانی می‌فروشد، محصول جدید نیز با همین پیشرانه روانه بازار داخلی خواهد شد. مواردی مثل نمایشگرهای یکپارچه کیلومترشمار و مالتی‌مدیا، سقف پانورامیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، حسگرهای پارک جلو و عقب و تهویه مطبوع با تنظیمات دوگانه در لیست تجهیزات رفاهی این خودرو حضور خواهند داشت. موفقیت ایکس ۵۵ پرو پرو در جذب اعتماد مشتریان جهانی را می‌توان به عوامل متعددی نسبت داد. این خودرو با تکیه بر سه رکن اساسی “ایمنی قوی، طراحی مدرن و تجربه کاربری برتر” استانداردهای جدیدی را در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت تعریف کرده است. به همین ترتیب، در محیط‌های گرم، مرطوب و پرترافیک جنوب‌شرق آسیا، ایکس ۵۵ پرو به‌طور پیوسته عملکردی درخشان از خود به نمایش گذاشته و رضایت و تحسین بالای مصرف‌کنندگان را به دست آورده است. این موارد نه‌تنها توانایی ایکس ۵۵ پرو در پاسخگویی انعطاف‌پذیر به نیازهای متنوع بازارهای مختلف را برجسته می‌کند، بلکه برتری رقابتی و تأثیر رو به رشد آن را در صنعت جهانی خودرو به نمایش می‌گذارد.

سال های اخیر و خصوصا سال 1400 برای مدیران خودرو سال پر محصولی محسوب شده و در حال به نظر می رسد که مدیران خودرو با معرفی یک محصول پرو جدید قصد دارد تا بازار پر رونق کراس اوورها در ایران را متنوع تر کند. ام وی ام X55 پرو از همان موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ قبل استفاده می‌کند با این تفاوت که قدرت آن از ۱۴۷ به ۱۵۶ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. همچنین بیشترین گشتاور حاصل از این موتور نیز از ۲۱۰ به ۲۳۰ نیوتن متر ارتقا یافته است. باید بدانید که این پیشرانه علاوه بر حضور در دیگر محصولات مدیران خودرو، روی فیدلیتی بهمن موتور نیز حضور دارد.

این نکته حائزاهمیت است که مدیران خودرو قیمت بسیار بالایی را برای ام وی ام ایکس 55 درنظرگرفته وانتظار می‌رود فروش خوبی را تجربه نکند. در نتیجه لانچ خودرو از حالت سکون اندکی نرم‌تر و تنبل‌تر از نسل پیشین احساس می‌شود اما در عوض تعویض به دنده مجازی بعدی، به مراتب سریع‌تر صورت گرفته و خودرو سعی دارد تا در حالت اقتصادی و کم مصرف قرار بگیرد. این نکته باعث می‌شود برای یک رانندگی پرشتاب و تند و تیز، میل بیشتری برای استفاده از حالت رانندگی اسپرت (بجای اکو/Eco) داشته باشید و گیربکس را در وضعیت مجازی دستی قرار دهید. این موضوع ضمن افزایش دور موتور برای تعویض دنده‌ها، اختیار را مستقیما در دستان راننده قرار می‌دهد تا تنها به هنگام نیاز اقدام به تعویض دنده کند. جای تردید نیست که این شیوه سواری مصرف نهایی سوخت را از سطح مصرف سوخت استاندارد بیان شده برای خودرو به شکل محسوسی فراتر خواهد برد.

طراحی لایه‌ای و فرم سراسری دریچه‌های تهویه نیز زیبایی بصری داشبورد را ارتقا داده که در کنار تریم دورنگ می‌تواند جذابیت زیادی برای نمای داخلی MVM X77 ایجاد کند. همانطور که اشاره شد MVM X55 PRO یک فیس لیفت از نسخه معمولی این خودرو است که در بازارهای جهانی تحت نام های مختلفی از جمله تیگو 4 معرفی و عرضه شده است. یک تغییر مهم دیگر، پنل تهویه مطبوع لمسی به سبک تیگو ۷ و آریزو ۶ است که جلوه‌ای به‌مراتب مدرن‌تر به کابین بخشیده است. در رفتن اکسل این خودرو در هنگام رانندگی موجب شد تا مدیران خودرو برای مدتی عرضه و فروش آن را متوقف کند و البته عدم پاسخ صحیح و درست شرکت باعث حاشیه‌ها و جنجال‌هایی شد. زمان دقیقی برای فروش خودرو اعلام نشده، اما به احتمال زیاد در اواسط سال ۱۴۰۴ مشتریان امکان خرید خودرو را خواهند داشت.

مدیران خودرو از اواسط آذر ماه سال 1401، مدل جدیدی از X55 Pro را به بازار عرضه کرد، این مدل جدید علاوه بر امکانات مدل قبلی به شارژر وایرلس وایربگ های جانبی نیز مجهز شده تا این خودرو از این تاریخ به بعد، با 6 کیسه هوا به بازار عرضه شود. این تغییر را نمی توان یک جهش برای این خودرو دانست چرا که استفاده از جعبه دنده ضریب متغیر حداقل با ظاهر اسپرت تر X55 پرو نسبت به تیپ قبلی منافات دارد.لازم به ذکر است که قدرت تولید شده توسط جعبه دنده CVT آن به چرخ‌ های جلو منتقل می‌شود. از سوی دیگر سطح کیفی متریال به خدمت گرفته شده در این کابین نیز تقریبا رضایت‌بخش بوده و می‌توان آن را در زمره کابین های نسبتا خوش کیفیت و قابل قبول دسته بندی کرد.

این خودرو که در بازار چین با نام چری تیگو x5 شناخته می‌شود البته در بازارهای دیگر مثل آمریکای جنوبی، روسیه و برخی کشورهای اروپای شرقی، با نام چری تیگو 4 شناسانده شد. با این حال تولید نسخه فیس‌لیفت این خودرو در سال 1401 باعث شد مدیران خودرو عنوان جدید ام وی ام ایکس 55 پرو (MVM X55 PRO) را وارد بازار کند که با اقبال بیشتری هم مواجه شد. این محصول از نظر اندازه‌ی بدنه، اندکی بزرگ‌تر از ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ (تیگو ۳) و البته کوچک‌تر از چری تیگو ۵ است. مدل جدید که مردم ایران به نام X55 می‌شناسند، سال ۲۰۱۴ معرفی شد و پس از فیس لیفت سال ۲۰۱۹ جای‌گزین X33 شد.

قسمت لیور دنده کاملا باز طراحی شده و در کنار آن یک فضای بزرگ برای شارژ بیسیم تلفن همراه تعبیه شده است. غربیلک فرمان این خودرو اما تغییری نداشته و کماکان به صورت سه شاخه با طراحی D کات است که ظاهر خوب و هماهنگی با سایر بخش های داشبرد دارد. در بخش داشبورد X55 پرو نیز از متریال نرم استفاده شده که امتیاز خوبی برای این خودرو به حساب می آید. در بخش بالای داشبورد می توان نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا را مشاهده کرد که کیفیت و گرافیک قابل قبولی داشته و آپشنی کاربردی به حساب می آید. همانند رودری ها بخش هایی از قسمت های میانی داشبورد به رنگ قرمز در آمده و موجب هماهنگی بیشتر در طراحی داخل کابین شده است. همچنین استفاده از پلاستیک پیانویی نیز به کمک طراحی این بخش آمده و طراحی خوب این قسمت را تکمیل کرده است.

به‌زودی نسخه جدید این خودرو با طراحی ظاهری و داخلی جدید روانه بازار ایران می‌شود. در این بخش از خودرو تنها کمی گرافیک چراغ های عقب دستخوش تغییر شده و در مقایسه با تیپ ساده خط کرومی وسط درب صندوق  دیگر داخل چراغ ها نیامده و به قبل از آن ختم می شود. چراغ های عقب به صورت دو تکه و چند ضلعی طراحی شده‌اند و گرافیک داخلی آنها نیز طراحی قابل قبول و تا حدودی اسپرت دارد.

این مدل نسبت به X33 قدیمی که بیش از یک دهه توسط مدیران خودرو تولید شد، کمی کوچک‌تر است. در نمای اصلی، چراغ‌های باریک برای بهبود حس اسپرت به کراس‌اور کوچک چری اضافه شده‌اند. مدل جدید، عملا فضای خالی برای هدایت هوا به سمت رادیاتورها ندارد و محل نصب پلاک است. چری برای این بخش، از تزئینات نگینی نقره‌ای رنگ استفاده کرده و مواد پلاستیکی با طرح سیاه براق دارد.

تزئینات قرمز رنگ در زیر سپر جلو و روی ضربه‌گیرهای جانبی و کالیپرهای ترمز در نظر گرفته شده‌اند. نکته جالب اینکه این خودرو یک نسخه تمام الکتریکی با باتری‌های ۵۳.۶ کیلووات ساعتی و یک موتور برقی ۱۲۷ اسب بخاری و ۲۵۰ نیوتن متری دارد که شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری را نیز طبق استاندارد NEDC ارائه می‌کند. در کابین این خودرو نیز طراحان از آخرین نسخه تریم داخلی چری ۵X (تیگو 4) برای این خودرو استفاده کردند و اکنون کابین از نمای جذاب‌تری بهره می‌برد. از سایر تفاوت‌های این بخش نسبت به نسخه قبلی نیز می‌توان به تریم داخلی به‌روز شده، تغییر چیدمان دکمه‌ها، نمایشگر جدید و کنسول میانی جدید اشاره کرد.

ام وی ام X55 پرو گران‌ترین قیمت ماشین را در بین محصولات ام وی ام دارد و رده‌بالاترین خودرو برند MVM محسوب می‌شود. جلوپنجره جدید همه خودروهای چری شبیه به هم است و طراحی جذاب‌تر و اندازه‌ای بزرگ‌تر دارد. سپر نیز هماهنگ با جلوپنجره عوض شده و شکل ورودی‌های هوا، دیفیوزر و کاسه چراغ‌های جلو نسبت به X55 معمولی تغییر پیدا کرده است. شرکت مدیران خودرو اواخر سال 1398، یک کراس‌اوور متوسط را به نام MVM X55 معرفی کرد.

ام وی ام X55 پرو با اینکه ظاهر عجیب و غریبی ندارد اما مشخصات فنی و امکانات قابل قبولی را نسبت به قیمت و رقبایش دارد و همین موضوع می تواند ارزش خرید این خودرو را نسبت به رقبایش بالا ببرد. این خودرو با توجه به به تیپ و کلاس طراحی خود رقبای مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به؛ فردا SX5، هایما S5، تیگارد X35، چانگان CS35 پلاس و یا حتی زوتی DL5 اشاره کرد. در بالای کنسول وسط کلید های مربوط به تنظیمات سیستم تهویه دیده می شود که به صورت لمسی کار شده است. پایین این بخش دارای طراحی و دیزاین مات بوده که احساس خوبی را به سرنشینان می دهد. دسته دنده این خودرو به صورت خلبانی طراحی شده و در کنار آن شارژر بی سیم این خودرو تعبیه شده است. پشت آمپر X55 پرو از نوع دیجیتالی بوده و گرافیک آن به تناسب حالت های مختلف رانندگی تغییر می کند و نمای جالب و قابل توجهی را به وجود می آورد.

البته این خودرو نسخه اسپرت تر تیگو ۵ نیز محسوب می‌شد و به همین دلیل نام آن را تیگو 5X گذاشتند. قرار است این محصول تقریبا جدید در سال ۱۴۰۱ جا پای مدل قبلی بگذارد و با توجه ‌به تغییرات مثبتی که روی آن صورت‌گرفته است، گمان می‌رود شرایط بهتری را در بازار ایران تجربه کند. اگر شما هم قصد خرید یک خودروی کراس اوور کوچک اقتصادی را دارید که از کیفیت خوبی برخوردار باشد و امکانات خوبی در کنار مشخصات فنی خوب ارائه کند، میتوانید روی این خودرو حساب کنید. این محصول از نظر اندازه‌ی بدنه، اندکی بزرگ‌تر از ام‌وی‌ام ایکس 33 (تیگو 3) و البته کوچک‌تر از چری تیگو 5 است. ابعاد خودرو شامل طول ۴,۳۳۸ میلی‌متر با عرض ۱,۸۳۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۶۴۵ میلی‌متر است که فاصله محورهای ۲,۶۳۰ میلی‌متر فراهم می‌کند. ابعاد MVM X5شامل طول ۴,۳۳۸ میلی‌متر با عرض ۱,۸۳۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۶۴۵ میلی‌متر تفاوتی با ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ ندارد.

جلوپنجره بزرگ این خودرو طراحی کهکشانی دارد که این روزها به امضای محصولات گروه مدیران خودرو بدل شده است. در قسمت سپر این خودرو خطوط قرمز رنگی را قابل مشاهده هستند که اضافه شدن این خطوط جز تغییرات مهم در بخش طراحی ظاهری نسبت به نسل قبلی بوده و در ایجاد چهره ای اسپرت اثر گذار بوده اند. از مهم‌ترین تفاوت ها و تغییرات ام وی ام X55 Pro Max نسبت به ایکس 55 پرو مدیران خودرو می‌توان به کاهش توان پیشرانه از 156 به 147 اسب بخار قدرت، اضافه شدن گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه تر اشاره کرد. همچنین فرم جلو پنجره و چراغ خطرها هم کاملا تغییر کرده و در کابین و اتاق و داشبورد هم شاهد تغییرات مهمی از جمله اضافه شدن کلاستر دیجیتال، تغییر پنل سیستم تهویه، صندلی های جدید اسپرت و … هستیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *