ام وی ام X33 ؛ قیمت، مشخصات و همه آنچه که باید بدانید
نسخه اتوماتیک و گرانتر آن، به موتور یک لیتری توربوشارژر مجهز خواهد بود که با گیربکس اتوماتیک CVT ترکیب شده است. این نوع گیربکس به صورت گسترده در محصولات برند ام وی ام و فونیکس مورد استفاده قرار گرفته است. MVM 530 محصول سدان خانوادگی چری است که نسخه هیبرید آن هم در چین تولید شده است.
در نسخهی اسپرت، ریل باربند هم ظریفتر شده؛ اما همچنان از آنتن کوسهای خبری نیست و نمونهی سنّتی با پوشش سیاه در انتهای سقف دیده میشود. ام وی ام ۳۱۵ محصول دیگر مدیران خودرو است که در دو کلاس هاچبک و صندوقدار به تولید رسیده؛ البته مدل صندوقدار آن دیگر مونتاژ نمیشود. مشخصات فنی و موتور هر دو این مدلها، یکسان بوده و تفاوت آنها در بدنه ماشین است. ام وی ام X5 جدیدترین محصول مدیران خودرو بر اساس چری X55 تولید میشود و به جای گیربکس CVT از مدل اتوماتیک دو کلاچه استفاده میکند. سعی کردیم تصویر روشنی از مزایا و معایب ام وی ام ۵۳۰ پیش روی شما قرار دهیم تا تصمیمگیری برای خریدن یا نخریدن این خودرو برایتان آسانتر شود.
موتور 2.0 لیتری نیز قدرت بیشتری دارد و میتواند در شتابگیریهای سریعتر و شرایط سختتر عملکرد بهتری ارائه دهد. موتورهای 1.5 لیتری یکی از محبوبترین انتخابها در مدلهای مختلف ام وی ام هستند. این موتور با قدرتی متوسط و مصرف سوخت مناسب، انتخاب خوبی برای افرادی است که به دنبال خودرویی با عملکرد قابل قبول و هزینه نگهداری کم هستند.
چراغ های جلو اکنون میزبان چراغ های روز شده و فرم نسبتا کشیده و خشنی به خود گرفتهاند و هماهنگی خوبی با جلوپنجره و سپر دارند. در نمای جانبی خوشبختانه سایز رینگ ها ارتقا پیدا کرده و در نمای عقب هم گرافیک داخلی چراغ های اصلی بروز شدهاند. همچنین قاب تایر زاپاس بازطراحی شده و هماهنگی بیشتری با این نما پیدا کرده است. لازم به ذکر است نسخه جدید X33 اواخر سال 2010 رونمایی شد که در اصل فیس لیفتی برای نسل اول تیگو 3 بود.
غربیلک فرمان و پنل کیلومتر شمار نیز طراحی متقاعدکننده داشته و میتوان آنها را نسبتاً زیبا قلمداد کرد. در قسمت تهویه و دستهدنده، البته مشابهت زیادی با ادوات موجود در دیگر خودروهای چینی بهچشم میخورد؛ اما درمجموع، میتوان از کیفیت کلیدها و دکمهها رضایت داشت. این خودرو درکنار کلیدهای پلاستیکی و نسبتا ارزانقیمت، با قابهای فلزی و مواد سیاهرنگ شفاف (اصطلاحا پیانویی) سعی میکند اندکی حس لوکس برای سرنشین فراهم کند. علاوهبراین، X33 جدید برخلاف طراحی جذاب فضای داخلی، از مواد درجهیک برای داشبورد سود نمیبرد و در قسمتهای مختلف از پلاستیک سخت استفاده کرده است. این موضوع برای خریدار کراساوری چینی در کلاس قیمتی X33، البته آزاردهنده نیست و باید توجه کرد درمقایسهبا خودروهای ارزانتر، نظیر چانگان CS35، برتری دارد.
ام وی ام ایکس 33 کراس جایگزین این خودرو خواهد شد و یک پله بالاتر از ام وی ام X22 پرو قرار خواهد گرفت. ام وی ام X33S نام دومین فیس لیفت ام وی ام X33 است که در سال 1395 توسط مدیران خودرو رونمایی و جایگزین نسخه قبلی شد. این خودرو نسبت به نسخه های قبلی تغییرات نسبتا زیادی پیدا کرد و توانست فروش ایکس 33 در ایران را افزایش دهد. این خودرو در دو تیپ ام وی ام X33S اسپرت و ام وی ام X33S ساده به فروش می رسید که تنها تفاوت این دو تیپ در نمای ظاهری است. ام وی ام X33S در دو تیپ ساده و اسپرت تولید شد که تیپ اسپرت تنها از نظر ظاهری سپر جلوی متفاوت و رکاب جانبی را نسبت به نسخه ساده داشت. نسل اول این خودرو برای اولین بار در سال 2005 در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی شد.
قیمت انواع مدل های mvm از ابتدا به دلیل نوسان پایین خود در رقابت با سایر ماشین های خارجی موجود در بازار ایران، موفق تر بوده و در نتیجه شرکت مدیران خودرو آمار فروش بالایی از طریق این گروه داشته است. ازنظر مواد بهکاررفته در کابین و صندلیها، رضایت نسبی برای خریدار ایرانی فراهم میشود. ترکیب ادوات الکترونیک نمایشگر و پنل پشت فرمان با خطوط داشبورد و حفرههای خروجی هوا برای تهویهی مطبوع رضایتبخش هستند و نمای داخلی درها با قطعات نقرهای و پوشش چرم مصنوعی، چشمنواز بهنظر میرسند.
این سبک خودرو با قیمت مشابه سدان، راحتی بیشتر برای رانندگی و البته حس نزدیک به شاسیبلندها را فراهم میکند. احتمالا به همین دلیل، امویام X33 مدیران خودرو برای مدتی نسبتا طولانی، پرفروشترین خودروی چینی بازار ایران بود و حالا جانشین آن نیز در کشور ما مورد استقبال قرار گرفته است. البته همزمان با ناتوانی سایپا و ایران خودرو در تولید انواع شاسی بلند و کراساور، مردم ایران چارهای جز خرید مدلهای چینی ندارند.
هرچند که محصولات اولیه، طراحی ناخوشایند و کیفیت فنی بسیار پایین داشتند؛ اما به مرور زمان، خودروهای چری سهم بیشتری از بازار کشورهای شرق آسیا و امریکای جنوبی گرفتند. تاریخ تاسیس چری به سال ۱۹۹۷ میرسد و حالا در کنار جیلی و بیوایدی و هاوال و چانگان، در گروه خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. بنابراین میتوان اینطور نتیجه گرفت که ام وی ام یک خودروی چینی است که در ایران مونتاژ میشود و گارانتی آن نیز به عهده شرکت مدیران خودرو است. باتوجه به اینکه خودروهای چینی در ایران به دو بخش وارداتی و مونتاژی تقسیم میشوند اینطور میتوان عنوان کرد که ام وی ام یک خودروی دو رگه چینی ایرانی است و بخش چینی آن بیشتر از هر چیز دیگری به چشم میخورد.
ترمز دیسکی برای چرخ های جلو تعبیه شده که مجهز به ABS+EBD و ترمزهای دیسکی برای چراغ های پشتی می باشد. سیستم های ایمنی اتومبیل به عنوان عوامل کاهنده ریسک تصادفات، برای به حداقل رساندن سوانح رانندگی نقش زیادی دارند. مرگبارترین تصادفات تاریخ به ایت علت رخ داده که خودروها، سیستم ایمنی مناسبی نداشته اند. فیلم مربوط به آزمایش تصادف ام وی ام X33 که پلتفرم مشترک با مدل امروزی دارد، درادامهی برای شما کاربران عزیز آورده شده است. باید توجه کنید احتمال دارد مدل جدید (ساخت ۲۰۱۸) بهینهسازیهایی ازنظر ایمنی داشته باشد.
ام وی ام ایکس 55 از همان موتور چری تیگو 7 که در بازار ایران عرضه میشود، بهره میبرد. از این رو در این خودرو یک موتور 1.5 لیتری توربو تعبیه شده است که قادر به تولید قدرتی برابر با 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتنمتر است. در این خودرو یک گیربکس 6 سرعت اتوماتیک دو کلاچه وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخهای جلو را برعهده دارد.
از آنجایی که تیگو ۵ دارای مشخصات فنی استاندارد و قابل قبولی می باشد می توان آن را در زمره ایمن ترین خودروهای چینی به حساب آورد. با این حال، شرکت های چینی معتبر از جمله چری تا حد زیادی مسائل ایمنی را در خودروهای جدید خود حل کرده اند. با ما تا انتهای این مقاله باشید تا به یک جمع بندی کلی در مورد ایمن ترین خودرو چینی برسیم.
طراحان چری برای فیس لیفت اساسی روی این کراساور، حجمدهی بدنه، خصوصا طرفین سپر را به کلی تغییر دادهاند تا نمای عقب X5 تفاوت زیادی با X55 داشته باشد. در مدل جدید، محل نصب پلاک، بالا آمده و حفرههای عمودی مشابه نمای روبرو، اضافه شدهاند. بدون تردید در زمان عرضه یکی از خودروهای با کیفیت خارجی اقتصادی در بازار ایران بود.
فروش قابل قبول نسل اول ایکس 33 و همچنین باز شدن پای رقبای هموطن این خودرو به بازار ایران، همه دست به دست هم داد تا مدیران خودرو اولین فیس لیفت نماینده خود را در سال 1393 رونمایی کرده و کماکان سهم فروش خود را محفوظ نگه دارد. این محصول از نظر اندازهی بدنه، اندکی بزرگتر از امویام ایکس ۳۳ (تیگو ۳) و البته کوچکتر از چری تیگو ۵ است. مدل جدید که مردم ایران به نام X55 میشناسند، سال ۲۰۱۴ معرفی شد و پس از فیس لیفت سال ۲۰۱۹ جایگزین X33 شد. دیگر نکتهی جالب اینکه، چری 5x علاوهبر ایران و چین، در برزیل، مصر، اندونزی و پاکستان نیز مونتاژ میشود. همچنین نسخهی تمام برقی از این خودرو نیز به تعداد محدود در چین تولید شد که در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسید. در بخش طراحی، میتوان نشانه هایی از خط مشی و سبک و سیاق طراحی خودرو های جدید چری را به وضوح در X22 مشاهده نمود.
قابلیت های دینامیکی خودرو با توجه به توان خروجی پیشرانه در کنار وزن 1215 کیلوگرمی برای نمونه دستی و 1245 کیلوگرمی برای نمونه اتوماتیک نسبتا قابل قبول است. X22 در نسخه های اتوماتیک به مد های رانندگی SPORT و ECO مجهز شده است اما با توجه به عدم قابلیت تعویض دستی دندهها در گیربکس اتوماتیک، نمونه دستی این خودرو پیشنهاد مناسبتری برای افراد علاقهمند به هیجان تلقی میشود. البته با توجه به ارتفاع نسبتا زیاد این خودرو از سطح زمین، عبور پر سرعت از پیچ های تند، مساوی با انتقال احساس دلهره و عدم تعادل به راننده و سرنشینان است اما در کل X22 در گروه خود، از پایداری تقریبا مناسبی برخوردار است. به هر روی ام وی ام ۵۵۰ یکی از سدانهای اقتصادی موجود در بازار ایران است و در مقاله پیش رو قصد نقد و بررسی آن از جهات مختلف همچون طراحی، ویژگیهای کابین، مشخصات فنی، وضعیت فروش و غیره را داریم. در حاشیه نمایشگاه خودروی شانگهای 2023، فرصتی برای خبرنگاران ایرانی مهیا شد تا به خط تولید اصلی شرکت چری مراجعه کنند و با محصولات جدید این شرکت برای بازار ایران آشنا شوند. مدتی است که تولید و عرضه نسخه فیسلیفت نسل سوم ام وی ام ایکس 33 که با نام ام وی ام X33 AT شناخته میشود، متوقف شده است.
گواهینامه ایمنی این ماشین ۲ ستاره بوده، این درحالی است که مشتریان زیادی تنها بخاطر تغییر در نوع گیربکس آن، ام وی ام ایکس ۳۳ را انتخاب مناسبی می دانند. لازم است بدانید که برای اطلاع از فروش اقساطی ام وی ام لازم است با نمایندگی های مجاز مدیران خودرو تماس حاصل فرمایید. به طور کل خودروهای جدید در فروش اقساطی قرار میگیرند و پس از ورود گسترده با بازار خودرو، دیگر شاهد فروش اقساطی نخواهید بود. تفاوت چری و ام وی ام در این است که در شروع فعالیت شرکت مدیران برای تولید خودروهای چری، با توافق شرکت چری، مدیران توانست نام منحصر به فردی را برای خودروهای مونتاژ خود استفاده نماید. اما در سالهای بعد با عدم همکاری شرکت چینی، استفاده از نام اصلی چری بر روی خودروهای مونتاژی در دستور کار قرار گرفت و خودروهای جدید با همان نام چری مونتاژ شدند.
شرکت سازنده ام وی ام X۲۲ ادعا میکند میانگین مصرف سوخت این خودرو حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است؛ ولی این موضوع توسط خریداران X۲۲ در ایران، تأیید نشده است. با توجه به کیفیت بنزین داخلی، اعدادی بین ۸ تا ۹ لیتر برای میانگین مصرف سوخت این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر بیان شده است. برند MCC لوازم یدکی مربوط به فروشگاه آریان یدک است که به طور تخصصی لوازم یدکی ام وی ام را در کشور چین باتوجه به کیفیت اصلی و شرکتی این خودروها تولید میکند و به صورت انبوه به ایران وارد میکند. بنابراین وقتی شما لوازم MCC را برای خودروی چینی خود تهیه مینمایید، در واقع در حال استفاده از قطعهای هستید که از نظر کیفیت، بسیار شبیه به نمونه شرکتی آن است. با باز کردن درب خودرو و ورود به داخل کابین، اولین نکتهای که نظر مخاطب را به خوبی جلب میکند تریم دو رنگ خاکستری و نارنجی اسپرت خودرو و بعد از آن، نمایشگر 8 اینچی داشبرد است. با این حال طراحی نمای داخل خودرو نیز، به سبک و مشابهت سایر خودرو های تولیدی این خودروساز، من جمله X33S بوده است.
مالکیت این کمپانی که بخش بزرگی از بازار ماشین ایران را به خود اختصاص داده، در حال حاضر بهصورت مشترک برای کرمان موتور و چری چین است. سایز و طرح چراغهای عقب، نهتنها وجه اشتراکی با چراغهای جلو ندارد؛ که با دیگر ادوات پشت خودرو نیز هماهنگ نیست. کوچک بودن این چراغهای عقب ام وی ام X۲۲ هر بینندهای را به یاد MVM ۳۱۵ میاندازد که یک هاچبک کوچک و نهچندان محبوب در سبد محصولات چری است.
مشابه سالهای قبل، کراساور پرفروش چری با پیشرانهی دولیتری تنفس طبیعی در ایران فروخته میشود. این مدل قدرت ۱۳۶ اسببخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه بههمراه نهایت گشتاور ۱۸۰ نیوتنمتر در ۴۳۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند. کراساور X33 با جعبهدنده خودکار CVT و هفتسرعته (در حالت تعویض دستی) عرضه میشود که نتیجهی آن، رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت در زمانی حدود ۱۴.۵ ثانیه است. نهایت سرعت خودرو با موتور دولیتری، ۱۷۰ کیلومتربرساعت و میانگین مصرف سوخت با بنزین معمولی ایران، نزدیک به دَه لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. از این رو قصد داریم مشخصات و امکانات این محصول جدید مدیران خودرو را مورد بررسی قرار دهیم. ام وی ام X33 یکی از محصولات شرکت مدیران خودرو است که در اصل می توان آن را اولین کراس اوور چینی در بازار ایران دانست.
قطعات خودروهای چینی در مقابل خودروهایی که در کشور تولید می شوند، کمی سخت تر و با قیمت بیشتری عرضه شده اند چرا که قطعات این خودروها در داخل تولید نمی شوند و وارداتی هستند. با این وجود یکی از نقاط ضعف خودروهای خارجی که در کشور هستند، دسترسی کمتر و البته امکان پذیر به قطعات خودرو می باشد که باید در طی کیلومترهای مختلف اقدام به تعویض آنها کنید. با این وجود در ادامه این گزارش به بررسی هزینه استهلاک خودرو ام وی ام x22 خواهیم پرداخت.
همچنین گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته حالا از نوع روغنی شده تا استهلاک کمتری داشته باشد و عملکرد روان و دقیقتری نسبت به نمونههای خشک از خود نشان دهد. الگوی چراغهای ام وی ام X22 را در این بخش میتوان دید که البته با کمی تغییر همراه بوده است. برخلاف قسمت جلو در بخش عقب خبری از لوگو نیست و عبارت MVM روی درب صندوق درج شده است. در کل میتوان گفت که طراحی ام وی ام X33 کراس را ترکیبی از ظاهر ام وی ام X22 پرو و فونیکس FX حساب کرد. در نمای اصلی، چراغهای باریک برای بهبود حس اسپرت به کراساور کوچک چری اضافه شدهاند.
اگر از صفحه نمایش ام وی ام X۲۲ کمی پایینتر بیاییم کنترلهای سامانه تهویه، فلاشر، گرمکن شیشه عقب و خروجیهای USB و برق ۱۲ ولتی جا را مشاهده خواهیم کرد. صندلیها، پنل دربها و غربیلک فرمان با چرم و مجموعه کنسول جلو با پلاستیک فشرده (باکیفیتتر از قبل اما نه زیاد عالی) و روکشی نرم شبیه فیبر کربن پوشیده شده است. چرم قسمت مرکزی نشیمن و تکیهگاه صندلیها با پرداخت سوزنی کار شده تا بدن سرنشینان حتیالامکان عرق نکند.
قبل از بررسی معایب ام وی ام ۵۳۰، بد نیست که نیم نگاهی به مهمترین مزایای آن بیندازیم. بصورت کلی میتوان سیستم های ایمنی اتومبیل را که در ایمن ترین خودروهای چینی نیز وجود دارد در دو دسته غیر فعال و فعال تقسیم بندی کرد. از جمله مسائلی که اکثرا مشتریان پیش از خرید خودروهای چینی میخواهند بدانند این است که ایمن ترین خودرو چینی کدام است.
این خودرو که در چین تیگو 3 نام دارد اولین محصول کراس اوور چری محسوب می شود که بر اساس نسل دوم تویوتا راو 4 ساخته شده است. همانطور که اشاره کردیم اواخر دهه 80 شمسی تیگو 3 در ایران با نام ام وی ام X33 رونمایی شد و با وجود دیدگاه منفی که در آن زمان به خودروهای چینی حکمفرما بود توانست به علل مختلفی فروش قابل قبولی را کسب کند. یکی از دلایل فروش خوب X33 ورود در بهترین برهه زمانی بود چرا که در آن زمان مردم می توانستند با پرداخت رقمی بسیار کمتر از خودروهای کرهای و ژاپنی صاحب یک کراس اوور شوند. البته نباید از شرایط فروش مناسب مدیران خودرو و امکانات رفاهی این خودرو در زمان خودش غافل شد.
از دیگر موارد قابل توجه در داخل کابین X22، میتوان به طرح فیبرکربن پنل وسط داشبرد و همچنین طراحی غیر متعارف و عجیب پشت آمپر های آن اشاره نمود. نشاندهندههای دور موتور و سرعت سنج در این خودرو به سبکی متفاوت، به صورت قرینه حرکت میکنند که این مورد دقت و توجه بیشتری در هنگام حرکت از راننده طلب میکند. MVM X22 در واقع مدلی مابین خودروهای MVM 315 به عنوان یک خودروهاچبک و MVM X33S به عنوان یک خودرو SUV کوچک شهری است.
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. بنابراین میتوان اینطور عنوان کرد که خودروهای چری سری جدید خودروهای ام وی ام مدیران خودرو هستند. از یک خودرو با حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار، انتظار نمیرود که در سینه کش جاده و سربالاییها با مشکل روبهرو شود.
ام وی ام ایکس ۵۵ مدل جذاب تر چری تیگو ۴ است که در کشورهایی همچون بلغارستان و روسیه با نام تیگو ایکس ۵ شناخته می شود. در نظر داشته باشید که دفتر مرکزی مدیران خودرو در شهر تهران است و برای دسترسی به آن لازم است که به بزرگراه شهید همت غرب وارد شوید و بین بزرگراه اشرفی اصفهانی و بلوار عدل به دفتر مرکزی مدیران خودرو مراجعه نمایید. برخی از خودروها در گروه ام وی ام و فونیکس را مشتریان لازم بود پس از ثبت نام به طور مستقیم از کارخانه مدیران خودرو دریافت کنند و به همین علت نیز آدرس کارخانه مدیران خودرو برای مشتریان در این قسمت معرفی گردید.
آیا موتورهای ام وی ام قابلیت تطبیق با شرایط مختلف جوی را دارند؟بله، موتورهای ام وی ام بهطور کلی قابلیت عملکرد در شرایط مختلف جوی را دارند، بهویژه موتورهای دیزلی که برای شرایط جوی سختتر مناسبتر هستند. در مجموع باید عنوان داشت که طراحی کابین MVM 550 و کاربردپذیری آن میتواند به حد کفایت نیازهای مشتریان در این رنج قیمت را برآورده سازد. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینههای خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم. از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانههای مختلفی همکاری کردم. طراحی لایهای و فرم سراسری دریچههای تهویه نیز زیبایی بصری داشبورد را ارتقا داده که در کنار تریم دورنگ میتواند جذابیت زیادی برای نمای داخلی MVM X77 ایجاد کند.
با ورود به کابین این خودرو تنها موردی که تفاوت یافته است غربیلک فرمان خودرو بوده که شبیه به دیگر محصولات جدید مدیران خودرو است. باقی موارد تغییری پیدا نکرده و همان ظاهر زیبا و نسبتا ارگونومیک X33S در این خودرو وجود دارد. جدیدترین عضو خانواده X33 نسخه توربوشارژ آن است که مدیران خودرو اواخر سال 1400 از آن رونمایی کرد. نسخه توربوشارژ ام وی ام X33 خودرویی است که به بازار آمده تا با دیگر رقبای هموطنش که از نظر فنی خودروهای تر و فرزی بودند به رقابت بپردازد. با ورود به کابین این خودرو با یک طراحی بروز برخلاف نسخه های قبلی مواجه می شویم که نکتهای مثبت تلقی می شود. متریال به کار رفته در داشبورد کیفیت نسبتا مناسبی دارند و همچنین فضای سرنشین ها در هر دو ردیف نیز مناسب و قابل قبول است.
پلتفرم ام وی ام ۵۵۰ با مدل ۵۳۰ تفاوت چندانی نداشته اما از لحاظ ابعادی ام وی ام ۵۵۰ اندکی بزرگتر است. ام وی ام ۵۵۰ پس از به پایان رسیدن تولید ام وی ام ۵۳۰ جایگزین آن در خطوط تولیدات مدیران خودرو شد و در قالب دو مدل دندهای و اتوماتیک به دست مشتریان ایرانی رسید. ازنظر کیفیت رانندگی، باید اعتراف کرد فنربندی و تعلیق مناسبی در X33 S وجود دارد و بهخوبی از دستاندازهای شهری عبور میکند.
در این بخش، به معرفی اجمالی موتورهای مختلف این برند و تکامل آنها در طول زمان خواهیم پرداخت. از نکات مثبت مهم در طراحی داخلی ام وی ام X33 ، توجه ویژه به جزئیات داشبورد و پوشش داخل درها است. دستگیرهی نسبتا بزرگ و نقرهایرنگ همراهبا اهرم کروم برای بازکردن درهای جلو، جذابیت زیادی برای سرنشین X33 خواهد داشت. در مورد صندوق عقب باید اشاره کنیم که فضایی معادل صندوق عقب تیگو ۷ نسل قدیم در محفظه پشت صندلیهای ردیف دوم ام وی ام X77 جانمایی شده که تقریبا معادل ۴۱۰ لیتر است.
نمای جلو چراغ های اصلی کاملا کشیده و باریک طراحی شده و جلوپنجره نیز متصل به چراغ هاست. در نمای جانبی تنها قاب آینه ها تغییر یافته و در نسخه اسپرت ستون ها و سقف نیز به رنگ مشکی درآمدهاند. هماکنون برای پیشفروش MVM X55 مونتاژ مدیران خودرو، قیمت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان وجود دارد.
امویام X33 S باربند و سانروف و جایگاهی ویژه برای یدکی دارد که علاوهبر زیبایی کاربردی هستند و به بهبود راحتی سرنشینان منجر میشوند. درمقایسهبا رقبا، کراساور کامپکت چری بهتر از چانگان XC35 و لیفان X60 است؛ اما درمقابل محصولات جدیدتر، نظیر هایما S5 و هاوال H2 برندهی مطلق نیست. ام وی ام X33 یک خودروی کراس اوور خانوادگی است که به عنوان اولین نماینده کشور پهناور چین در ایران در کلاس خودروهای کراس اوور پا به جاده های ایران گذاشت.
همچنین با توجه به مشکلات دسترسی به سوخت باکیفیت در ایران، پیرامون دوام این پیشرانه ابهام وجود دارد. با ورود به کابین ایکس33 با یک کابین نسبتا ساده و ناهماهنگ که با متریال بی کیفیت هم ساخته شده مواجه می شویم. از این موارد که چشم پوشی کنیم فضای دید مناسبی درون کابین این خودرو وجود دارد و فضای پا و سر هم در هر دو ردیف قابل قبول ارزیابی می شود، از این رو این کراس اوور انتخابی مناسب برای خانواده هاست. در نسخه فیس لیفت نیز داشبورد مجددا باز طراحی شده و قطعات دکوراتیو هم به رنگ تیره تبدیل شدهاند. کیفیت متریال و مونتاژ تا حدود زیادی بهتر شده و همچنین فضای کابین کماکان مناسب و قابل قبول است. اما در نسخه فیس لیفت نسبت به نسل قبلی برخی ایرادات بزرگ طراحی آن برطرف شده هرچند کماکان خودروی جذابی به نظر نمی رسید.
ام وی ام ۵۵۰ (mvm 550) نسخه فیس لیفت سدان ام وی ام ۵۳۰ است که از سال ۲۰۱۱ با نام چری E5 در لیست تولیدات کمپانی خودروسازی چری جای گرفت. از نمای جانبی، تفاوت خاصی میان بدنهی X33 S و مدل قبلی وجود ندارد؛ ولی بهدلیل استفاده از ادوات فلزی روی درها، تشخیش مدل جدید از نسخهی قدیمی امکانپذیر است. رینگهای X33 S نیز زیباتر شدهاند و حالا خریدار میتواند از طرح اسپرت چرخهای آلومنیوم هفده اینچ استفاده کند.
اما امروز بعد از گذشت حدودا 5 سال از عرضه این خودرو در بازار کشور، شاهد رشد چشمگیری قیمت آن هستیم که واقعا به میزان زیادی تغییر کرده است که در ادامه این گزارش به بررسی قیمت مدل های مختلف این خودرو پرداخته ایم. با این وجود در ادامه این گزارش از نمناک به بررسی خودرو کراس اور ام وی ام x22 خواهیم پرداخت. مدیران خودرو نماینده شرکت چینی چری در ایران است که از سال ۱۳۸۱ نسبت به واردات ماشین، قطعات و در ادامه مونتاژ محصولات ام وی ام در منطقهای مخصوص از ارگ جدید شهر بم اقدام کرده است. محصولات چینی به دلیل قیمت پایین در رقابت با سایر ماشینهای خارجی موجود در بازار ایران، موفقتر بوده و در نتیجه، آمار فروش بالایی هم دارند.
افزایش زیبایی ام وی ام X۲۲ بواسطه نوار LED با خطی صاف در بخش پایینی کاسه چراغ که علاوه بر تأمین روشنایی روز، در امتداد خط میان جلوپنجره قرار گرفته است، به وضوح قابل مشاهده است. با اینحال اگر به نمای ظاهری خودرو اهمیت میدهید گزینه برتر بدون شک این خودرو است. شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید با کارشناسان نمایندگی ام وی ام در اصفهان تماس بگیرید. در کنسول میانی هم تنها اهرم تعویض دنده، دو عدد جا لیوانی و اهرم ترمز دستی قابل رؤیت است.
در رتبه دوم، چری تیگو 5X قرار گرفت که ما در ایران این خودرو را با نام ام وی ام X55 پرو میشناسیم. موتورهای ام وی ام بهطور کلی قادر به ارائه گشتاور مناسبی در شرایط مختلف هستند. این موتورها در سر بالاییها و مسیرهای سخت عملکرد قابل قبولی دارند و در مدلهایی با موتور 2.0 لیتری، این ویژگی بیشتر به چشم میآید.
در این مقاله به معرفی بهترین مدل های ام وی ام پرداخته ایم که در بین تمام آنها خودرو ام وی ام ایکس ۲۲ به دلیل ساده تر بودن، علاقه مندان بیشتری داشته است. آسیا خودرو با اضافه کردن بخش فروش اقساطی mvm سعی کرده تا مشتریان با جزئیات قیمت انواع مدل های mvm آشنا و یک انتخاب مناسب داشته باشند. ورود خودروهای ام وی ام از دهه هشتاد شروع شد و هر شرکتی با توجه به درصد علاقه مندان خود لیست متقاوتی برای قیمت انواع مدل های mvm ارائه داد. آسیا خودرو سعی کرد با ارائه استاندارد ترین لیست قیمت خودروها امکان خرید برای مشتریانی که توانایی مالی کمتری دارند را نیز ممکن نماید. امکانات اضافه ای که بر روی قیمت انواع مدل های mvm تاثیر می گذارد برای این مدل عبارتند از برقی بودن فرمان خودرو، سیستم الکترونیک پایداری و مرکز ثقل پایین تر برای رانند.
دیدگاهتان را بنویسید