ام وی ام هاچ بک

قیمت و مشخصات ام وی ام 315 هاچ بک

این خودرو برای اولین بار سبک طراحی نوین داشبرد و تریم دو رنگ داخلی را در تاریخ حضور خود در بازار ارائه داده است. همچنین 315 پلاس اولین سری 315 است که به گیربکس اتوماتیک مجهز شده است. طراحی نامتقارن داشبرد در مرکز با دو دریچه خروجی سیستم تهویه مطبوع و مانیتور لمسی هشت اینچی سیستم مولتی مدیا تکمیل شده و کنسول میانی به زیبایی به وسط داشبرد متصل می‌شود تا پنل کنترلی سیستم تهویه مطبوع را در دل خود جای دهد. استفاده از تریم تزئیناتی دو رنگ نارنجی مشکلی و متریال متمایز بخش میانی و افقی داشبرد کمک شایانی به افزایش جلوه و زیبای نمای داخلی 315 پلاس کرده است که حالا و در این نسل از همیشه بیشتر است. روکش چرمی صندلی‌‌ها و رودری‌های خودرو با دوخت اسپرت و تریم دو رنگ نارنجی/مشکی نیز در ارائه جلوه بسیار جذاب‌تر نمای داخلی 315 پلاس نقش اساسی ایفا می‌کند.

سان روف همان آپشن کلیدی اچ سی کراس است که یک برگ برنده استراتژیک برای او نسبت به 315، محسوب می شود. مدیران خودرو مدت هاست که فیس لیفت ام وی ام 315 را جایگزین مدل های قبلی این خودرو کرده است. 315 در روزهای ابتدایی ورود به بازار، محبوبیت زیادی داشت، اما رفته رفته از این محبوبیت کاسته شد. با عرضه ام وی ام ایکس 22 که در حقیقت نمونه کراس اوور 315 است، 315 کلا به حاشیه رفت. البته گرافیک چراغ ها چندان زیبا نیست و چهره ای خنگ و سردرگم به خودرو می دهند. شاید اگر گرافیک چراغ ها اندکی ارتقا یابد، چهره 315 قابل تحمل تر می شود.

سپر عقب 315 بسیار بلند و حجیم طراحی شده و بخش های پایینی آن نیز با فلاپ هایی پلاستیکی، کاور شده اند. البته جعبه دنده 315 داستان مفصلی دارد؛ در نسخه‌های اولیه (قبل از فیس لیفت) مالکان از مشکلات دسیک و صفحه کلاچ که در ترافیک و سربالایی دچار مشکل میشد، به ستوه آمده بودند؛ این مشکل تا حدی جدی بود که در نهایت به بدنامی و بدفروشی این محصول در بازار دست دوم‌ها منتهی شد. اما در نسخه‌های تولیدی بعد از سال 1394 (پس از فیس جدید) ام‌وی‌ام مشکل را برطرف ساخت، هرچند همچنان برخی افراد از صدای اضافه گیربکس در برخی مدلهای تولیدی گلایه دارند.راستی برای داشتن نسخه اتوماتیک 315 باید به سراغ مدل پلاس که البته در رده قیمتی کاملاً متفاوتی قرار دارد بروید. در آن مدل یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک جایگزین گیربکس 5 سرعته دستی شده است.

البته شاید قیمت این خودرو نسبت به آپشن هایی که دارد کمی زیاد باشد اما یکی از مزایای این خودرو کم مصرف بودن و داشتن حد آلایندگی یورو 5 است . وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند. در نسخهٔ وب‌اپلیکیشن نیازی به دانلود و به‌روزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی‌ به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپ‌های موبایل خود می‌توانند از آن استفاده کنند. ام‌وی‌ام 315 موفق شده 4 ستاره موسسه تست تصادف چین (C-NCAP) را بدست آورد که هرچند به ستاره‌های اروپایی نمیرسد اما برای این رده امتیاز قابل قبولی محسوب میشود هرچند رقبایی مثل برلیانس H220 از این موسسه 5 ستاره دریافت نموده‌اند و پژو 206 هم 4 ستاره اروپایی را در چنته دارد.

در واقع MVM 110 اولین محصولی بود که توسط این شرکت، وارد خیابان‌های ایران شد. تغییرات در نمای جانبی در ریم‌های آلومینیومی آلیاژی 15 اینچی با طراحی جدید و آینه‌های جانبی مجهز به چراغ‌ راهنما مستقل دیده می‌شود. سپر عقب 315 نیز در هماهنگی با نمای جلو خودرو دستخوش تغییرات ظاهری مشابه شده است و حالا با دربر گرفتن خط جانبی گلگیرهای عقب و استفاده از تزئینات کرومی و دفیوزر، در تناسب و هماهنگی کامل با نمای جلو خودرو است. در خصوص فضاسازی هم باید گفت، ام‌وی‌ام 315 بخصوص در قسمت عقب و همچنین صندوق از امثال پژو 206 جادارتر می‌باشد و در نتیجه به عنوان یک خودرو هاچ‌بک نمره خوبی دریافت میکند، اما برای نسخه صندوقدار اوضاع متفاوت است و این بار باید بگوئیم که 315 با توجه به انتظاراتی از ماشین‌های سدان میرود شرایط متوسطی دارد. هرچند باز هم وضعیت جای پای سرنشینان عقب در این محصول از پژو 206SD بهتر است. زمانی که به عقب این سدان نگاه می اندازیم با طراحی جذابی روبه رو هستیم.

این خودرو در ابتدا در دو نسخه هاچ بک و سدان لیفت‌بک تولید میشد اما چند وقتی است که تولید نمونه سدان آن متوقف‌شده و صرفاً به‌صورت هاچ بک به بازار عرضه می‌شود. ام وی ام 315 جدید خودروی هاچ بکی است که البته طول بیشتری نسبت به سایر هاچ بک ها مانند پژو 206 دارد و به همین علت از فضای داخلی بیشتری برای سرنشینان و فضای بار بیشتری نیز بهره می برد. یکی دیگر از مزایای این خودرو مصرف سوخت آن است که به طور ترکیبی در هر 100 کیلومتر 6.5 لیتر میسوزاند. نسل دوم فالوین 2 ( FULWIN 2 ) که با کد چری A13 از سال 2013 مورد فیس لیفت قرار گرفت و در ایران با نام ام وی ام 315 هاچ بک جدید توسط مدیران خودرو مونتاژ و عرضه میشود. البته برلیانس H220 هم با قیمت ارزانتر در نسخه دنده‌ای و یک ستاره ایمنی بالاتر میتواند انتخاب وسوسه کننده‌ای به حساب آید هرچند از نظر طراحی و آپشن همچنان ام‌وی‌ام 315 جدید دست برتر را در اختیار خواهد داشت. قوای محرکه ام جی اچ ای وی از ترکیب یک موتور برقی و بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی تشکیل شده است، که با هم می توانند ۱۹۵ اسب بخار و ۴۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید کنند از طریق گیربکس DHT که سه حالت رانندگی را فراهم می کند به چرخ ها جلو انتقال دهد.

چینی ها در تمام سگمنت های خودرویی بازار ایران، حضور به هم رسانده و فرش گسترانیده اند! راستی نمونه صندوقدار 315 هم تا سال 1396 در بازار عرضه میشد اما آن مدل بدلیل عدم هماهنگی در طراحی، چندان مورد استقبال مشتریال قرار نگرفت و خیلی زود از خط تولید خارج گشت. همچنین در طی مسافت های طولانی، ممکن است آج تایرهای خودرو به حداقل میزان ممکن برسند و باید در اسرع وقت اقدام به تعویض آنها کنید که هزینه خرید دو جفت لاستیک برای خودرو ام وی ام 315 حداقل 4 میلیون تومان و حداکثر 7 میلیون تومان می باشد. همچنین بیمه شخص ثالث که در بخش قبلی بصورت کامل به آن اشاره شد در سال 1400 نزدیک به 3 میلیون تومان می باشد.

این پیشرانه می تواند ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این توان گشتاور از طریق گیربکس ۵ سرعته مصنوعیDHT به چرخ های جلو انتقال داده می شود. این پیشرانه در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین ۴.۴ لیتر بنزین می سوزاند. سیستم تعلیق این هاچ بک ام جی در بخش جلو مک فرسون و در عقب تورشن بیم است. طراحی ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک جدید برگرفته از شیوه و نگرش جدید و مفهومی شرکت چری است.

این طرح از عناصر طبیعی الهام گرفته است، خطوط تیز و ایرودینامیک و تناسب بسیار خوب است که توسط یک شرکت معتبر ایتالیایی طراحی شده است. مدیران خودرو نماینده شرکت چینی چری در ایران است که از سال ۱۳۸۱ نسبت به واردات ماشین، قطعات و در ادامه مونتاژ محصولات ام وی ام در منطقه‌ای مخصوص از ارگ جدید شهر بم اقدام کرده است. محصولات چینی به دلیل قیمت پایین در رقابت با سایر ماشین‌های خارجی موجود در بازار ایران، موفق‌تر بوده و در نتیجه، آمار فروش بالایی هم دارند. تغییراتی که در 315 پلاس پیاده شده است به نمای داخل خودرو نیز راه یافته است. در نتیجه این خودرو در نمای داخل با استفاده از طراحی کاملا جدید داشبرد به طور کلی متحول شده است.

طراحان دانگ فنگ در طراحی جزئیات بدنه، اندکی بی سلیقگی به خرج داده اند. استفاده از فلاپ های فایبر گلاس مشکی هم برای پوشاندن گلگیرها و پایین درها، ایده بدی نیست، اما ضخامت بیش از اندازه آنها، جلوه ای نا زیبا به وجود آورده است. این روزها خودروهای هاچ بک ، کراس اوور و شاسی بلند طرفداران بیشتری نسبت به خودرو های سدان دارند خصوصا برای جوانان خودرو های اسپورت جذاب تر است. مدیران خودرو نیز بعد از فروش خوب ام وی ام 315 هاچ بک به سراغ مدل اسپورت این خودرو رفت که آن هم به دلیل ویژگی های اسپورتی اش با استقبال خوبی رو به رو شد. ام‌وی‌ام 315 جدید فقط در نسخه دنده‌ای به بازار عرضه شده است و برای داشتن نسخه اتوماتیک می‌بایست به سراغ مدل پلاس که البته در رده قیمتی متفاوتی قرار دارد بروید. با این وجود در ادامه به بررسی هزینه استهلاک خودرو ام وی ام 315 خواهیم پرداخت.

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. خودرو ام وی ام 315 (MVM 315)، یکی از خودروهای محبوب در 4 مدل مختلف می باشد که در این گزارش از نمناک به بررسی همه جانبه خانواده “ام وی ام 315” خواهیم پرداخت. یکی از اعداد جالب در ام جی ۳ مصرف سوخت آن است که به طور میانگین در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴.۴ لیتر بنزین می سوزاند.

تجهیزات رفاهی MVM 550 تا حد زیادی در حد امکانات مدل 530 است؛ در واقع این دو ماشین، بیشتر در طراحی ظاهری و داخلی با هم تفاوت دارند. هاچ بک پر فروش مدیران خودرو ، با ظاهر جدید با نام ام وی ام 315 پلاس از سال 99 وارد بازار ایران شده و این بار آماده رقابت با پژو 207 اتومات میباشد. ام‌وی‌ام 315 پلاس در بخش آپشن‌های رفاهی و ایمنی ارائه شده نیز هم اکنون در اوج خود قرار دارد.

جلو پنجره 315 به شکل یک نوار باریک افقی است و هماهنگ با چراغ ها به نظر می رسد. سپر جلو نسبتا حجیم است و مه شکن ها و فلاپ های پلاستیکی روی آن، ظاهر اسپرت تری به آن بخشیده اند. در واقع، خبری از خلاقیت های چری در کابین دانگ فنگ نیست و یک کنسول و داشبورد معمولی را پیش رو داریم. بخش مرکزی داشبورد با یک روکش طرح فیبر کربن پوشانده شده و دریچه های تهویه هم در همین قسمت، قرار دارند. این قطعات طرح کربن را بر روی رودری ها هم می توان یافت و باید گفت که جلوه شیک تری به کابین نه چندان با کیفیت اچ سی کراس، بخشیده اند.

با صدا در آمدن لنت های عقب و جلو ام وی ام 315، باید اقدام به تعویض آنها کنید که هزینه تعویض همزمان لنت ها حدودا 400 هزار تومان الی 600 هزار تومان می باشد. رنگ بندی ام وی ام 315 نسبت به سایر خودرها تفاوت آنچنانی ندارد چرا که این خودرو در رنگ های سفید، مشکیف خاکستری، قرمز و آبی به بازار ایران عرضه شده است و تنوع رنگی به نسبت قابل قبولی دارد. خودرویی زیبا، جذاب و با قابلیتهای شهری و اسپرتی که آن را انتخابی مناسب برای تمام اقشار به ویژه جوانان و بانوان می نماید و نمایان گر مفهوم مدرن و به روز بودن در بین خریداران می باشد. در این مقاله قصد داریم یکی از هاچبک های پرطرفدار چینی بازار کشورمان یعنی ام وی ام ۳۱۵ را به‌صورت کوتاه معرفی کنیم. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

تغییرات ظاهری اعمال شده در جلو 315 جدید بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری پیاده شده و در عین حال بسیار جزئی است اما تاثیر خود را بر ظاهر این هاچ‌بک جدید به وضوح نمایان می‌کند. همچنین لازم به تاکید است که ساختار ستون‌ها و سقف خودرو به منظور ایمنی بیشتر سرنشینان به هنگام بروز حوادث ناگوار تقویت شده است. حتی مدل اولیه ام‌وی‌ام 315 هم علیرغم برخی ناهماهنگی‌ها در طراحی، خودرو خوش‌قیافه‌ای به حساب می‌آمد و حداقل به نسبت رقبای قیمتی‌اش میتوانست نمره قبولی را به راحتی دریافت کند. اما در نسخه فیس‌لیفت، طراحان ام‌وی‌ام موفق شدند همان اشکالات اندک راهم برطرف سازند و با استفاده از چراغها، سپر و جلوپنجره جدید، به شکل و شمایل بسیار پخته‌تری در دماغه خودرو دست یابند.

البته تغییرات ظاهری نسخه جدید در بخش‌های دیگری نظیر استفاده از LED در چراغهای عقب و بازطراحی سپر عقب ادامه داشته اما عمده تفاوت‌ها در قسمت جلویی صورت گرفته است. همچنین در این بین تیپ‌های مختلفی نظیر اسپرت (با تزئینات بدنه کرومی و فلاپ‌های مشکلی پیرامونی) و پس از آن اسپرت اکسلنت با روف‌رک‌های بر روی سقف به بازار عرضه شدند. زیر کاپوت ام‌وی‌ام 315 جدید یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که قادر است در بهترین حالت 107 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن‌تر گشتاور تولید نماید.

کابین خودرو با تغییراتی همراه بوده است، تغییراتی که نشان از حس زیبایی‌شناسی طراحان آن دارد. در طراحی داشبورد از دورنگ استفاده‌شده است و همین امر، نمایی چشم‌نواز را در برابر دیدگان شما قرار می‌دهد. خطوط برجسته روی داشبورد به شیوه‌ای جذاب در کنار هم قرارگرفته‌اند ولی فقط زیبایی بصری دارند و به دلیل شیب‌دار بودن سطوح آن، عملاً فضایی برای قرار دادن اشیا بر روی داشبورد ندارید. از امکانات این خودرو می‌توان به صفحه‌نمایش ۷ اینچی لمسی،GPS فارسی، صندلی چرمی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و … اشاره نمود. مدیران خودرو اولین بار خودرو 315 را در سال 1391 روانه بازار ایران کرد تا بازار راکد خودروهای هاچ‌‌بک اقتصادی کشور را وارد رقابتی نوین کند.

پیشرانه- کلاس خودروهای هاچ بک در بازار ایران همواره بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و این موضوع، مخصوصاً طی حدوداً ۲۰ سال اخیر نمود بیشتری پیداکرده است که یکی از این خودروها ام وی ام ۳۱۵ جدید است. ام وی ام ۳۱۵ محصول دیگر مدیران خودرو است که در دو کلاس هاچ‌بک و صندوق‌دار به تولید رسیده؛ البته مدل صندوق‌دار آن دیگر مونتاژ نمی‌شود. مشخصات فنی و موتور هر دو این مدل‌ها، یکسان بوده و تفاوت آن‌ها در بدنه ماشین است. طراحی فریم پنجره ها و درها، متناسب است و یک لچکی کوچک هم بر روی ستون C تعبیه کرده اند. خط شانه اچ سی کراس همچون 315، غلیظ است و در راستای دستگیره درها کشیده شده است.

مالکیت این کمپانی که بخش بزرگی از بازار ماشین ایران را به خود اختصاص داده، در حال حاضر به‌صورت مشترک برای کرمان موتور و چری چین است. ویژگی های این خودرو از لحاظ فنی و ظاهری نسبت به رقبا باعث استقبال بسیار خوب از آن در بازارهایی که بدان راه یافته است گشته و در کل آن را به خودرویی با ظاهری زیبا و مشتری پسند و البته اقتصادی تبدیل کرده است. ناگفته نماند که علاوه بر ظاهر جدید در این نسخه از هاچ‌بک کوچک Chery، مشخصات فنی آن هم تغییراتی دارد و آن را به نیاز روز، نزدیک‌تر کرده است.

طراحی ظاهری خودرو ام وی ام 315 با وجود نقد و بررسی هایی که تاکنون شده است، یک طراحی به نسبت جذاب و البته اسپرت و جوان پسندانه می باشد چرا که دارای طراحی مدرن می باشد. از مهم ترین نقاط عطف خودرو ام وی ام 315 می توان به رنگ یک دست در تمام بدنه خودرو و آینه ها، چراغ های هالوژنی به نسبت بزرگ در جلو، چراغ های مه شکن عقب و جلو و… با این وجود طراحی ظاهری این خودرو در مقابل خودروهایی مانند 206 شاید برای عموم جذاب تر بنظر برسد. قوای محرکه این خودرو از پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی به همراه موتور برقی تشکیل شده است.

کابین ام‌وی‌ام 315 جدید نسبت به مدل قبلی تغییرات اساسی را تجربه کرده و حالا با چیدمانی کاملاً متفاوت، فضایی شیک و اسپرت را پیش رویمان قرار داده است. بگذریم؛ در هر صورت میتوان از کابین 315 جدید به عنوان یکی از زیباترین‌های این رده قیمتی یاد کرد. از لحاظ ارگونومی هم اوضاع راضی کننده است؛ البته طراحی صندلی‌ها میتوانست بهتر از اینها باشد و محدودیت‎هایی در دید قسمت عقبی نیز دیده میشود اما با توجه به رقبای نه چندان قدر این بخش از بازار میشود از این موارد جزئی نیز چشم پوشی نمود؛ بخصوص که وجود سنسور و دوربین دنده عقب، محدودیت دید قسمت پشتی را به خوبی پوشش داده‌اند.

ما در این متن به صورت اختصاصی، تنها قصد معرفی و بررسی پنج محصول برند ام وی ام موجود در کشورمان را داریم. از لحاظ ابعاد کابین ام جی ۳ هیبرید دقیقا همان چیزی است که باید از یک هاچ بک انتظار داشت، با فاصله محوری ۲۵۷۰میلی متری و ارتفاع ۱۷۹۷میلی متری چهار نفر می توانند در این خودرو راحت باشند ولی نباید انتظار زیادی از این خودرو داشته باشید. باوجود شرایط فروش‌های اقساطی مناسب مدیران خودرو نیز خرید ام وی ام ۳۱۵ تقریباً آسان‌تر خواهد شد. خرید ام وی ام ۳۱۵ برای مشتریانی که به دنبال دوام بیشتر و مصرف طولانی‌مدت تر هستند گزینه منطقی‌تری خواهد بود ولی در نقطه مقابل برای مشتریانی که خودروهایی باقابلیت فروش سریع و یا کاربری اسپورت تر و هندلینگ بهتر هستند چندان مناسب نخواهد بود. چراغ‌های مه شکن ام وی ام ۳۱۵ جدید به‌صورت دایره‌ای هستند و در داخل قاب پلاستیکی مشکی‌رنگ آرام‌گرفته و هماهنگی زیبایی با بخش‌های مختلف دارد. خطوط برجسته جانبی که یکی از چراغ عقب و دیگری از گلگیر عقب شروع و به گلگیر جلو ختم می‌شوند، بارزترین المان‌های نمای جانبی هستند.

پیشرانه در نظر گرفته‌شده برای ام وی ام ۳۱۵ از نوع ۱۵۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی بوده و قدرتی معادل ۱۰۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۰ نیوتون متر را ارائه می‌کند. MVM 315 H که همان نسخه هاچ‌بک این محصول چینی است؛ به عنوان خودرویی پرطرفدار در بازار ایران شناخته می‌شود که با پژو ۲۰۶ پرفروش در رقابتی تنگاتنگ قرار گرفته است. این هاچ‌بک کوچک شهری، رقیب بسیار خوبی برای پراید در ایران بود؛ اما متاسفانه در ابتدا به دلیل بازار بسیار ضعیف لوازم یدکی، موفق به فروش زیادی نشد. البته این مشکل به مرور حل شد؛ زیرا نمایندگی‌های خدمات پس از فروش مدیران خودرو در سطح کشور همواره در حال رشد هستند. لازم به ذکر است که میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو ام وی ام 315 و خودرو 206 تیپ 2 به ترتیب عبارتند از 6.3 لیتر و 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر که گزینه عقلانی ام وی ام 315 می باشد.

در سال ۲۰۲۴ ام جی از نسل چهارم این هاچبک پرده برداشت، MG3 در چندین نسخه به بازار ها عرضه شده است که فردا موتور تصمیم گرفته است نسخه هیبرید آن یعنی MG3 HEV به بازار عرضه کند. در حال حاضر قیمت مدل ۹۸ صفرکیلومتر خودرو ام وی ام ۳۱۵ جدید مبلغی در نمایندگی‌های مدیران خودرو حدود ۱۴۵ میلیون تومان است. این خودرو نیز همانند سایر خودروهای چینی در بازار دست‌دوم کاهش قیمت بیشتری را تجربه خواهد کرد که با خرید نسخه‌های دست‌دوم این خودرو می‌توانید از این امر جلوگیری کنید. قیمت صفرکیلومتر این خودرو در بازار آزاد حدود ۱۲۵ میلیون تومان است، نکته جالب‌تر این است خودروی ۳۱۵ اسپرت اکسلنت در سال ۹۶ قیمتی حدود ۳۶ میلیون تومانی داشت. برخی امتداد چراغ های آن بر روی ستون C را می پسندند و این الگو را شبیه به خودروهای ولوو می دانند!

در نمای عقب نیز با تغییراتی در سپر و چراغ‌ها ایجادشده و همین بر جذابیت خودرو افزوده است. بر اساس تست هایی که در سازمانهای معتبر ایمنی صورت گرفته، ام وی ام 315 هاچ بک نتایج بسیار خوبی را کسب کرده که این خودرو را به خودرویی مطمئن و انتخابی مناسب در این کلاس مبدل کرده است. نسخه مونتاژ شده در ایران، مجهز به موتور 2 لیتری و گیربکس 5 دنده دستی است که از سال ۱۳۸۹ به فروش می‌رسد. چند سال پس از تولید ام وی ام 110 چری با هدف جذب مشتری بیشتر، تصمیم به اعمال تغییراتی مخصوصا در ظاهر این محصول گرفت و نتیجه آن MVM 110 S شد که در واقع نسخه فیس لیفت شده محصول شماره یک مدیران خودرو است. 315 پلاس با داشتن ابعاد بزرگ‌تر نسبت به رقبا فضای صندوقی برابر با 420 لیتر دارد که با خوابیدن صندلی‌های ردیف دوم به صورت 60/40، این فضا تا رقم قابل توجه 1400 لیتر قابل افزایش است.

مه شکن  های عقب نیز شکل جالب دارد و مقداری عقب این خودرو را از سادگی در آورده است. ظاهر این خودرو از نمونه قبل خود جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر شده و اولین تغییری که به چشم می‌آید نمای جلوی خودرو است که به‌کل تغییر کرده، چراغ‌های جلو به شکل چشم طراحی شده و جلوپنجره مشکی و سپر به آن فرم اسپورتی می‌دهد. نام اصلی این خودرو چری فالوین ۲ است که از سال ۲۰۰۹ به سبد محصولات چری اضافه شد و در ایران از سال ۱۳۹۱ با نام ام‌ وی ام ۳۱۵ عرضه‌شده است. مدیران خودرو نماینده دو برند MVM و Chery در ایران است که البته هر دو این برندها از محصولات همین شرکت چینی هستند.

مدیران خودرویی ها تنها توانسته اند مشکلات فنی و مونتاژی این خودرو را بر طرف کنند و هنوز، پیشرانه 315 برای وزن این خودرو، اندک ضعیف به نظر می آید. سیستم تعلیق 315 همچون سایر خودروهای ام وی ام و چری، بسیار نرم و خانوادگی طراحی شده و تجربه رانندگی لذت بخشی را به همراه می آورد. اما همین نرمی از پایداری خودرو کاسته و احساس تمایل به انحراف در پیچ ها، به خوبی در کابین 315 لمس می شود. 315 مصرف سوخت نسبتا پایینی دارد و شاید این مورد، از تنها برگ برنده های این محصول در بخش پرفورمنس و عملکرد فنی باشد. البته هنوز هم پژو 206 و برادر فیس‌لیفت شده‌اش یعنی 206 پلاس یا همان 207i حضور پررنگی در بازارمان دارند اما چند سالی است که در این رده قیمتی، رقیبی بنام ام‌وی‌ام 315 در مقابل گربه فرانسوی قد علم کرده.

در کل طراحی ظاهری نمونه فیس‌لیفت شده این هاچ بک شهری، نمره خوبی به خود اختصاص می‌دهد. جلوپنجره کوچک، چراغ‌های جلو کشیده و آرایش هماهنگ ورودی دریچه هوا با سایر بخش‌های سیاه‌رنگ سپر از نمونه تغییرات در نمای روبه‌رو MVM 315 است. در نمای کناری و عقب خودرو شاهد تغییرات جزئی نسبت به نسخه پیشین آن هستیم که البته هماهنگی بین تمام نماها رعایت شده و اجزای ظاهری ام وی ام ۳۱۵ کنار هم ظاهر خوبی به آن داده است. این خودرو از لحاظ آپشنی و مشخصات فنی در این رده رقیب صفر کیلومتری تا الان در بازار ایران ندارد و فقط می توان فولکس واگن گلف R لاین اشاره کرد که قرار است به زودی به بازار بیاید.

ایجاد تنوع و ارائه نسخه‌های فیس لیفت شده و نوین محصولات چری در بازار ایران از همان ابتدا از مهم‌ترین وجه تمایز‌های شرکت مدیران خودرو در مقایسه با سایر خودروسازان داخلی بوده است. در نتیجه نسل سوم 315 با نام 315 پلاس در حالی روانه بازار شده است که رقبای آن از سایر خودروسازی‌های وطنی، طی یک یا دو دهه گذشته دستخوش هیچ تغییرات ظاهری و فنی بارزی نشده‌اند. البته تیپ اسپرت اکسلنت با موارد تکمیلی نظیر سیستم پخش VIFA و روف‌رکهای روی سقف عرضه شده است.

این طرح از عناصر طبیعی الهام گرفته است،خطوط تیز و ایرودینامیک و تناسب بسیار خوب میباشد که توسط یک شرکت معتبر ایتالیایی طراحی شده است. اگر از بیرون به داخل این ماشین حرکت کنیم مشاهده زیبایی سپر جلو و چراغ ها می شویم. انحنایی که در قسمت درب ماشین طراحی شده این محصول را زیبا تر کرده و همچنین در مقایسه با دیگر محصولات چینی این خودرو متفاوت تر ظاهر شده است.

در نگاه اول این میزان قدرت و گشتاور برای خودرویی در این سایز و رده قیمتی کافی به نظر میرسد اما ترکیب شدن این پیشرانه با یک گیربکس 5 سرعته دستی با ضرائب سبک باعث شده که شتاب و کشش ماشین در سطح بسیار معمولی قرار بگیرد. به زبان ساده‌تر نباید از 315 جدید انتظار شتاب و کشش و هیجان ایده‌آلی داشته باشید. خودرو ام وی ام 315 (MVM 315)، یکی از خودروهای محبوب هاچ بک چینی موجود در کشور می باشد که به نسبت دارای قیمت و آپشن های مقرون به صرفه ای هستند و به دلیل چهره و طراحی اسپرت، بیشتر طرفداران آن جوان ها هستند. اما تاریخچه ام وی ام 315 به سال 93 باز میگردد که روانه بازار کشور شد که طراحی ظاهری اولین نسخه ام وی ام 315 نسبت به جدیدترین نسخه این خودرو، تفاوت زیادی ندارد اما کابین نسخه اول با نسخه های جدید بصورت کامل متفاوت می باشد و کاربردی تر شده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *