ام وی ام x33 کراس

ایکس 33 کراس X33 CROSS + مشخصات فنی + تصاویر و ویدیو

شرکت مدیران خودرو ۲۵تیرماه ۱۴۰۲ از مینی کراس جدید X۳۳ کراس از برند MVM رونمایی کرد. خودروی X33 کراس (Coming- Redefine- oxygen-Pasion-Self) در جمع مدیران این شرکت و اصحاب رسانه معرفی شد. طراحی روان و سیال که به واسطه خطوط ملایم و المان‌های مدرن روی داشبرد به چشم می‌خورد، باعث می‌شود بیننده از دیدن این طرح در یک خودروی نه‌چندان گران‌قیمت تا حدودی ذوق‌زده شود. البته قیمت ماشین‌های اقتصادی خارجی در بازار ما همواره بالاست و نمی‌توان به این محصول در بازار ایران لقب خودروی اقتصادی داد.

نسخه آزمایشی که در اختیار دیجیاتو قرار داشت، تریم داخلی مشکی رنگ را روی خود می‌دید. بااین‌حال نسخه‌های تولید انبوه این خودرو به تریم داخلی آبی و سفید مجهز خواهند بود که باعث جذابیت نمای داخلی این خودرو می‌شود. هرچند باید توجه داشت که استفاده از رنگ سفید برای روکش صندلی‌ها، آن‌ها را در معرض آلودگی شدید قرار می‌دهد. ایکس 33 کراس از پلتفرم مشترک با X22 پرو بهره می برد که خود پلتفرم مشترکی با چری فالوین 2 یا همان MVM315 دارد. فالوین در سال 2009 با شرکت در تست های تصادف موسسه C-NCAP موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شده بود. هرچند سال ها از آن تست گذشته و X33 کراس و چری فالوین هم دقیقا یک خودرو نیستند، با این حال می توان اطمینان نسبی داشت که این خودرو حداقل هایی را در زمینه ایمنی دارد.

معین.سلام من میخوام ایکس ۳۳ کراس اتومات بخرم آیا خوبه؟البته رفتم نمایندگی مديران. از دوستان بنده است ایشون خیلی اصرار داره که دنده ایشو بخرم بخاطر قدرت بیشتر موتورش چون ۱۵۰۰ هستش ولی خودم اتومات دوست دارمدوستانی که اتوماتشو دارن آیا پیشنهاد میکنن بخرم؟ ممنونم اگه جواب بدید. در بخش جانبی خودرو تفاوت خاصی میان ام وی ام X33 کراس و ام وی ام X22 پرو مشاهده نمی‌شود، اما کشیدگی بیشتر نمای جلو، باعث می‌شود تا ظاهر جانبی خودرو جذاب‌تر از قبل به نظر برسد. در بخش عقب نیز چراغ‌های کوچک که نمای چندان جذابی نداشتند، توسط یک خط قرمز رنگ به یکدیگر متصل شده‌اند. این کار باعث شده است تا سبک طراحی قسمت عقب خودرو با سایر اجزای آن هماهنگ به نظر برسد. بااین‌وجود همچنان خروجی‌های تقلبی اگزوز در قسمت پایین سپرها مشاهده می‌شوند که نمای چندان جذابی در سال 2023 ندارند.

تریم سه رنگ سفید، آبی و مشکی (یا نقره‌ای) را در بدنه داخلی آن شاهد هستیم. در انتخاب متریال برای طراحی بدنه و داشبورد از مواد اولیه با کیفیت بالاتری استفاده شده است. ضمن اینکه طراحی داشبورد با دکمه‌های پیانویی در کنار فرمان دی کات جذابیت بالایی را برای آن به ارمغان آورده است. همانطور که مدیران خودرو به صورت غیر رسمی اعلام کرده است، قرار است این خودرو کمتر از یک میلیارد تومان و در شهریورماه امسال عرضه شود.

بوده که ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۴۵۰۰ ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۹ سرعته CVT نسل جدید به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در کمتر از ۱۳ ثانیه طی کند.

جالب است بدانید که ایران جزو اولین کشورهای دنیا است که خودرو x33 کراس در آن عرضه می‌شود و این خودرو هنوز به صورت رسمی در خود کشور چین رونمایی نشده است. هرچند x33 کراس نسخه فیس‌لیفت ام وی ام x22 محسوب می‌شود اما قرار است به صورت موازی با x22 تولید شود و نقش x33 جدید را در سبد محصولات مدیران خودرو ایفا کند. البته باید تاکید شود که انتظار نداریم این تغییرات ظاهری باعث به وجد آمدن بیش از حد مشتریان شود و آنها را با شور و شوق فراوان به سوی خرید این خودرو بکشاند. عملکرد دقیق گیربکس به همراه توان متعادل موتور باعث شده تا کاربران این خودرو حس نکنند که سوار ماشینی با یک موتور کوچک ۳ سیلندر هستند.

جلوپنجره این خودرو و همچنین سبک طراحی چراغ‌های دی‌لایت تغییر کرده‌اند. در جریان یک مراسم رسمی که شب 25 تیرماه 1402 برگزار شد، مدیران خودرو از محصول جدید خود برای بازار ایران یعنی ام وی ام X33 کراس رونمایی کرد. با این حال کابین خودرو نمایی لوکس دارد و شبیه به محصولات گران‌تر برند ام وی ام طراحی شده است. با نگاه اولیه به تصاویر ام وی ام ایکس 33 کراس، به‌راحتی می‌توان شباهت‌های میان این خودرو و ام وی ام X22 پرو را متوجه شد.

البته اگر اختلاف قیمت 170 میلیون تومانی احتمالی بین نسخه دنده‌ای و اتوماتیک را در نظر بگیریم، ممکن است حذف این آپشن‌ها چندان برای مصرف‌کننده نهایی مهم نباشد. صندلی‌های خودرو به روکش چرمی آبی تیره مجهز هستند که این رنگ روی قسمت بالایی روکش فرمان نیز مشاهده می‌شود. کنسول میانی خودرو نیز ارتفاع بلندی دارد که در قسمت جلویی آن درگاه شارژ USB و جایگاه شارژ بی‌سیم قرار گرفته‌اند. با این حال فاصله بین دو محور ام وی ام ایکس ۳۳ کراس تفاوتی با X22 پرو ندارد و همین مسأله باعث می‌شود تا فضای کابین و قسمت بار این خودرو دستخوش تغییر نشده باشد. بنابراین همچنان با یک کراس‌اوور جمع‌وجور مواجه هستیم که بیش از گذشته به یک خودرو شهری تبدیل شده است.

هرچند که محصولات اولیه، طراحی ناخوشایند و کیفیت فنی بسیار پایین داشتند؛ اما به مرور زمان، خودروهای چری سهم بیشتری از بازار کشورهای شرق آسیا و امریکای جنوبی گرفتند. تاریخ تاسیس چری به سال ۱۹۹۷ می‌رسد و حالا در کنار جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال و چانگان، در گروه خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. آنگاه متوجه خواهید شد که ام وی ام X33 کراس در مقایسه با نسل‌های قبلی به‌مراتب زیباتر است. هر چند در بدنه میانی خودرو تغییرات چندانی را شاهد نیستیم؛ اما نمای جلویی و پشتی این خودرو تا حد زیادی شبیه به X22 پرو و فونیکس FX طراحی شده است.

این خودرو براساس پلتفرم جدیدی توسعه یافته است و پیشرانه متفاوتی نسبت به سه نسخه پیشین دارد. حتی نام اصلی ماشین X33 کراس نیز متفاوت بوده و در سرزمین اصلی یا سایر بازارهای صادراتی چری با نام اومودا C3 شناخته می‌شود که عضوی از خانواده جوان و مدرن اومودا به حساب می‌آید. در بازه قیمتی ۹۵۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، ایکس ۳۳ کراس اتومات یکی از گزینه‌های موجود در بازار است. در ادامه، به بررسی دلایل خرید و عدم خرید ایکس ۳۳ کراس اتومات می‌پردازیم.

این خودروها روی پلتفرم مشترک تولید می‌شوند و هم‌اکنون انواع X55 و تیگو ۷ پرو، داشبورد کاملا یکسان دارند. از سویی دیگر، ام وی ام ایکس ۵ و تیگو ۷ پرو مکس نیز، کابین مشابه خواهند داشت. طی تست چند ساعته ما، هیچگونه تقه یا اشکالی در هماهنگی این دو مشاهده نشد. این نشان می‌دهد که ام وی ام X33 کراس با تمرکز بر روی صرفه‌جویی و اقتصادی بودن طراحی شده و هماهنگی خوبی بین موتور و گیربکس برای استفاده در شرایط عادی شهری دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۶.۱ لیتر اعلام شده است که برای افرادی که به‌دنبال خودروهای اقتصادی با مصرف سوخت پایین هستند، گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود.

حتی این پیشرانه نسبت به موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی در مدل قبلی نیز ضعف چندانی نشان نمی‌دهد و توان کافی را به چرخ‌ها می‌فرستد تا چابکی و شتاب خودرو نسبت به مدل ۴ سیلندر تفاوت چندانی نداشته باشد. نسخه اتوماتیک و گران‌تر آن، به موتور یک لیتری توربوشارژر مجهز خواهد بود که با گیربکس اتوماتیک CVT‌ ترکیب شده است. این نوع گیربکس به صورت گسترده در محصولات برند ام وی ام و فونیکس مورد استفاده قرار گرفته است. قیمت این خودرو قطعا بالاتر از ام وی ام X22 پرو خواهد بود و این یعنی قیمتی بالاتر از ۱ میلیارد تومان را برای این کراس اوور خواهیم داشت.

یکی از نقاط ضعف این خودرو که در نسل‌های قبلی و فعلی مشاهده می‌شود، هندلینگ ضعیف در پیچ‌های تند و جاده‌های کوهستانی است. این ویژگی باعث می‌شود که در مقایسه با خودروهایی مانند تارا، شاهین و ۲۰۷ عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان دهد. ام وی ام X33 کراس اتومات یکی از خودروهای اقتصادی و اتوماتیک بازار است که ما در این محتوا به بررسی دلایل خریدن و نخریدن آن پرداخته ایم.

این خودرو با سه نسخه در ایران عرضه شد و توانست فروش خوبی را برای مدیران خودرو رقم بزند. اما با کنار رفتن مدل X33، جای خالی یک کراس اوور کوچک که بالاتر از X22 قرار بگیرد حس می شد و پس از معرفی X22 پرو، حالا کراس اوور ام وی ام X33 کراس به بازار ایران می آید تا سبد محصولات ام وی ام دوباره کامل شود. این کراس اوور خودرویی بر مبنای چری اومودا C3 است و اومودا هم زیر شاخه ای مدرن و جدید از چری است که بازار هدف مشتریان جوان را دنبال می کند. این دومین خودرو از اومودا پس از فونیکس FX است که با تغییر نام به بازار ایران می آید. ایکس ۳۳ کراس اتومات به موتور یک لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر مجهز است که با گیربکس CVT هماهنگ شده است. این ترکیب در وزن ۱۳۰۰ کیلوگرمی خودرو، به ویژه در جاده‌های کوهستانی یا سربالایی‌ها شهری ، حس کندی را به راننده منتقل می‌کند.

رینگ ۱۷ اینچ برای X5 هم‌اندازه‌ی چرخ‌های X55 است اما طرح متفاوت و فاقد جزئیات قرمز دارد. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. ام وی ام X33 کراس در رده ابعادی B پلاس و کلاس بدنه هاچ‌بک کراس یا مینی کراس‌اوور دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۲۰۰، ۱۷۶۰، ۱۵۷۰ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۵۵۵ میلی‌متر است.

پیروزی شکست‌آمیز به‌نوعی از پیروزی گفته می‌شود که به‌دلیل تلفات و هزینه‌های بالا، تفاوتی با شکست ندارد. مدیران خودرو نیز با ارائه قیمت‌های گران‌مایه برای محصولات جدید خود، آن‌ها را در معرض چنین رویه‌ای قرار داده است. نمای عقب x33 کراس جایی است که به رسم دیگر خودروهای به‌روز چینی، چراغ‌های عقب متصل به‌هم را می‌بینیم. هرچند این چراغ‌ها گرافیک جذابی دارند اما طرح آن‌ها چندان با استایل کلی خودرو هماهنگ نیست.

وقتی به سبد محصولات مدیران خودرو در بازار ایران نگاه می‌کنیم، محصولات موفق و ناموفق زیادی به‌چشم می‌خورند. بعضی از خودروها به‌دلایلی همچون طراحی مطلوب، مشخصات فنی ایده‌آل و امکانات رفاهی مناسب مورد توجه قرار گرفته‌اند و در مقابل گروهی هم انتظارات را برآورده نکرده‌اند. ام وی ام X33 را باید در ردیف کراس اوورهای با فروش نسبتا موفق در بازار ایران به‌شمار آورد. در حاشیه نمایشگاه خودروی شانگهای 2023، فرصتی برای خبرنگاران ایرانی مهیا شد تا به خط تولید اصلی شرکت چری مراجعه کنند و با محصولات جدید این شرکت برای بازار ایران آشنا شوند.

این سبک خودرو با  قیمت مشابه سدان، راحتی بیشتر برای رانندگی و البته حس نزدیک به شاسی‌بلندها را فراهم می‌کند. احتمالا به همین دلیل، ام‌وی‌ام X33 مدیران خودرو برای مدتی نسبتا طولانی، پرفروش‌ترین خودروی چینی بازار ایران بود و حالا جانشین آن نیز در کشور ما مورد استقبال قرار گرفته است. البته همزمان با ناتوانی سایپا و ایران خودرو در تولید انواع شاسی بلند و کراس‌اور، مردم ایران چاره‌ای جز خرید مدل‌های چینی ندارند.

با این حال ساکنین شهرهای کوچک و متوسط یا افرادی که استفاده دائم از اتومبیل ندارند، نسخه دنده‌ای ایکس 33 کراس را خودرویی جذاب برای استفاده بلندمدت خواهند دید. جزئیات بیشتری از مشخصات فنی این هاچ‌بک کراس را در بخش بعد ارائه کرده‌ایم. در بین معایب X33، مهم‌ترین مشکل را می‌توان قدرت نسبتا پایین موتور دانست. این خودرو در دو مدل دستی 1.5 لیتری و اتوماتیک با موتور توربوشارژ 1 لیتری روانه بازار می‌شود. حداکثر قدرت 112 اسب بخار و حداکثر گشتاور 150 نیوتن متر باعث شده تا این ماشین انتخاب چندان مناسبی برای رانندگی در جاده نباشد.

سلامتیان خودرو محور با بیش از نیم قرن تجربه و حضور در حوزه صنعت خودرو، با 7 شوروم فعال فروش و 2 مرکز تخصصی خدمات پس از فروش در استان اصفهان آماده‌ی خدمت‌رسانی به همشهریان عزیز می‌باشد. البته وجود سامانه‌های کنترل کشش و پایداری موجب بهبود تعادل خودرو سر پیچ‌ها می‌شود، با این حال در سرعت‌های بالا، باید جانب احتیاط را هنگام ورود به پیچ رعایت کرد. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید با کارشناسان نمایندگی ام وی ام در اصفهان تماس بگیرید. در این مقاله از دیجیاتو، تست و بررسی ام وی ام X33‌ کراس را خواهید خواند.

نمای جانبی نسبت به گذشته تغییری نکرده و همان استایل ایکس ۲۲ را در مدل X33 کراس هم می‌بینید. قسمت عقب خودرو نیز مقداری تغییر کرده و حالا چراغ‌های به‌هم‌پیوسته خودنمایی می‌کند. با این وجود، تغییرات نمای پشت به اندازه قسمت جلوی خودرو دلچسب به نظر نمی‌رسد.

در واقع هر نسل از این خودرو، نسخه ارتقا یافته نسل قبلی محسوب می‌شد که از نظر طراحی ظاهری و امکانات رفاهی، دستخوش تغییراتی شده بود. سه نسل پیشین این خودرو از پیشرانه‌های دو لیتری تنفس طبیعی بهره می‌بردند که به همراه گیربکس‌های دنده‌ای یا اتوماتیک در اختیار مشتری قرار می‌گرفت. این خودرو در چین با نام چری تیگو 3 هم شناخته می‌شود و تا پیش از ورود ام وی ام X22 یا چری تیگو 2 به بازار، کوچکترین عضو خانواده تیگو به حساب می‌آمد. علاوه بر مشابهت‌های ظاهری ام وی ام ایکس 33 کراس و ام وی ام X22 پرو، این دو خودرو مشخصات فنی مشابهی نیز دارند. زیر کاپوت ام وی ام X33 کراس همان پیشرانه یک‌لیتری توربوشارژ با سه سیلندر قرار گرفته است که حداکثر 102 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

با این وجود نمای جانبی این خودرو شامل درب ها و ستون ها کاملا با X22 یکسان بوده و تنها تغییر قابل مشاهده در این نما، رینگ های جدید X33 کراس هستند. در واقع باید گفت پلتفرم و سیستم تعلیق این خودرو نیز هیچ تفاوتی با X22 پرو نداشته و باید انتظار همان سواری و هندلینگ را از X33 کراس CVT نیز داشته باشیم. چرم مصنوعی و مواد نرم باکیفیت، در بخش بالا و میانی دیده می‌شوند؛ ضمن اینکه فرمان استفاده شده برای X5 تفاوت جالبی با X55 فراهم می‌کند.

در نمای جانبی سقف منحنی و مشکی رنگ را داریم و رینگ های دو رنگ ۱۷ اینچی در این خودرو بکار رفته است. نکته مهم اضافه شدن فلاپ های برجسته مشکی رنگ روی گلگیرها است که باعث شده تا ام وی ام X33 کراس کمی پهن تر بنظر برسد و استایل کراس در این خودرو بخوبی القا شود. این خودرو دارای چهار کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه دیجیتال و شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سنسور پارک و دوربین عقب، پاور ویندوز و دیگر امکانات است. در نمای جلو X33 Cross چراغ‌های باریکی کار شده که به سمت پایین متمایل شده‌اند. چراغ‌های روشنایی اصلی در دو طرف سپرها تعبیه شده که برای مشاهده آنها باید کمی دقت به خرج دهید. مشابه بسیاری از کراس‌اوورهای کوچک یا هاچ‌بک کراس‌ها، دورتادور ایکس 33 کراس با پلاستیک مشکی پوشانده شده است تا از وارد شدن ضربه و تخریب رنگ بدنه جلوگیری به عمل آید.

خودروی MVM X33 Cross با موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ عرضه می‌شود که حداکثر 112 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. طراحی داخلی X33 کراس تفاوت فاحشی با سایر محصولات چری در ایران داشته و به خاطر سال تولید جدیدتر، طرحی کامل نوین و متفاوت دارد. در نگاه اول تریم داخلی کرم رنگ این خودرو جلب توجه می کند که ترکیب آن با بخش های مشکی رنگ در قسمت های بالایی باعث شده اند تا فرم اسپرت کابین از بین نرود.

نمایشگر ۱۰ اینچی نیز به شکلی طراحی شده که دید مناسب و مطلوبی را برای راننده فراهم می‌کند. سلام.دوستان بنزین x33 کراس اتومات معمولي عیب نداره؟سوپر که فکر کنم گیر نمیاد. اکتان بزنیم ؟چیکار کنیم؟اگه اکتان می زنید چه مارک و مدلی ؟لطفا تو این زمینه اگه تجربه دارید راهنمایی کنید.من ثبت نام کردم و هنوز تحویل نگرفتم. مشکلات X33 در زمینه تامین قطعات هنوز یکی از بحث‌هایی است که مدیران خودرو در بیرون از کلان شهرهایی مانند تهران هنوز نتوانسته به‌خوبی برطرف کند.

چراغ‌های روز به صورت منقطع و شطرنجی در گوشه‌ها قرار گرفته‌ و هماهنگی زیبایی با تزیینات کرومی جلوپنجره پیدا کرده. چراغ اصلی در کناره‌های سپر، داخل قاب‌های مشکی رنگ دیده می‌شود و زیر آن مه‌شکن‌ها جانمایی شده است. X22 پرو و X33 کراس از معدود بازماندگان چینی این بازار در ماه های آینده خواهند بود؛ هاچ‌بک کراس‌هایی که به تنهایی قادر خواهند بود برای گزینه‌های ایرانی دردسر ایجاد کنند. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.

ام وی ام X33 کراس جدیدترین محصول مدیران خودرو است که در واقع فیس لیفت X22 پرو محسوب می‌شود. این خودرو با تغییراتی در طراحی ظاهری و داخلی و بهبودهایی در بخش فنی، به بازار ایران راه پیدا کرده است. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب X33 کراس می‌پردازیم تا به شما در تصمیم‌گیری بهتر برای خرید این خودرو کمک کنیم.

در سال 1400 مدیران خودرو تصمیم گرفت که به‌سراغ جایگزین کردن موتور توربوشارژ در ام وی ام X33S برود. هر چند MVM X33 Cross از پلتفرم کاملا مشابهی در مقایسه با سه نسل قبلی برخوردار است؛ اما مشخصات فنی و همچنین طراحی ظاهری آن تغییرات زیادی را تجربه کرده است. ام وی ام X33S نام دومین فیس لیفت ام وی ام X33 است که در سال 1395 توسط مدیران خودرو رونمایی و جایگزین نسخه قبلی شد.

این نسخه به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر به همراه گیربکس 5 سرعته دستی مجهز است. بنابراین از نظر مشخصات فنی، ام وی ام X33 کراس دنده‌ای و ام وی ام X22 پرو دنده‌ای مشخصات فنی یکسانی دارند. البته طبق کاتالوگ‌های ارائه‌شده از سوی مدیران خودرو، پیشرانه در ایکس 33 کراس راندمان بالاتری تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد ام وی ام X33 کراس هم در تست‌های غیر رسمی، بین 15 تا 17 ثانیه ثبت شده است اما گجت نیوز به کمک اکتان و تکنیک پنجه پاشنه، عدد 12 ثانیه را به دست آورده است. مصرف سوخت ام وی ام ایکس 33 کراس هم در حالت ترکیبی برابر با 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

نسل‌های قبلی X33 معمولا مصرف سوخت بین 6 تا 7 لیتر در 100 کیلومتر را دارند. این خودروها از موتورهای 2 لیتری بهره می‌برند که برخی از آن‌ها تنفس طبیعی و بعضی دیگر نیز توربوشارژ هستند. به‌همین دلیل طبیعی است که مصرف سوخت این خودرو در مقایسه با قبل حداقل 20 درصد کاهش پیدا کند. با توجه به باک 48 لیتری این ماشین، نیاز نخواهید داشت تا در کوتاه مدت به پمپ بنزین مراجعه کنید.

اگرچه صندلی‌های ردیف عقب خیلی جادار نیست، اما فضای کافی برای افراد با قد متوسط را دارد. صندوق عقب ام وی ام X33 کراس نیز ظرفیتی برابر با ۴۲۰ لیتر را برای اسباب و لوازم را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد که برای این کلاس خودرویی گنجایش مناسبی به حساب می‌آید. برای اطلاع از قیمت ایکس ۳۳ کراس در نمایندگی و بازار به این صفحه از پدال مراجعه کنید.

سلامآقا ی سوال فنی کراس اتومات بخرم یا نع؟؟بگم ب شدت عاشق سرعتم..طوری ک راحت ۲۰۰ تا رو جاده با ۲۰۷ زدم..الان میترسم ک موتورش ضعیف باشع..پشت x22نشستم اون شتاب ندارع.. تغییرات درون کابین ام وی ام X33 کراس نسبت به ظاهر خارجی آن بیشتر است و حس یک خودرو جدید و بروز را منتقل می‌کند. تریم کابین ام وی ام X33 کراس از رنگ‌های سفید، آبی و نقره‌ای تشکیل شده است که در ترکیب با یکدیگر ظاهر زیبایی را تشکل داده‌اند و ظاهر لوکسی برای خودرو به وجود اورده است. نسل جدید MVM X33 با نام ام‌و‌ی‌ام X33 کراس درحال آماده‌سازی برای ورود به بازار ایران است. اما وقتی پا به داخل کابین ام وی ام x33 کراس می‌گذاریم، شخصیت مستقلی را می‌بینیم که تقریباً هیچ شباهتی به x22 ندارد.

زیبایی جلو پنجره این خودرو مثال‌زدنی است و از این یث نمره قبولی می‌گیرد. جدیدترین عضو خانواده X33 نسخه توربوشارژ آن است که مدیران خودرو اواخر سال 1400 از آن رونمایی کرد. نسخه توربوشارژ ام وی ام X33 خودرویی است که به بازار آمده تا با دیگر رقبای هموطنش که از نظر فنی خودروهای تر و فرزی بودند به رقابت بپردازد. در طراحی این خودرو از خودروهای ژاپنی و کره‌ای کپی های متعددی صورت گرفته است. نمای جلو چراغ های اصلی فرم نسبتا گرد و بزرگی دارند که در کنار جلوپنجره نسبتا کوچک آن بیننده را سردرگم می کند.

جدی‌ترین رقیب ام وی ام ایکس 33 کراس در این رده قیمتی، BAC X3 Pro از خودروسازان بم خواهد بود. این کراس‌اوور با قیمت تقریبی 900 میلیون الی یک میلیارد تومان آماده عرضه به بازار است تا محصول مدیران خودرو را تحت فشار قرار دهد. بنابراین در نبرد دو کراس‌اوور هم‌قیمت، برتری روی کاغذ با خودرویی است که به صورت انبوه و با قیمت رقابتی وارد بازار شود. لازم به ذکر است که انواع مختلف پژو 207 دنده‌ای نیز با با قیمتی بین 550 الی 650 میلیون تومان از بازار آزاد قابل خریداری هستند. نسخه دنده‌ای ام وی ام ایکس 33 کراس که در اختیار دیجیاتو قرار داشت، فاقد بسیاری از آپشن‌های نسخه اتوماتیک بود. برای مثال دوربین 360 درجه یا سیستم ورود و استارت بدون کلید از این نسخه حذف شده‌اند.

همانطور که اشاره کردیم اواخر دهه 80 شمسی تیگو 3 در ایران با نام ام وی ام X33 رونمایی شد و با وجود دیدگاه منفی که در آن زمان به خودروهای چینی حکمفرما بود توانست به علل مختلفی فروش قابل قبولی را کسب کند. یکی از دلایل فروش خوب X33 ورود در بهترین برهه زمانی بود چرا که در آن زمان مردم می توانستند با پرداخت رقمی بسیار کمتر از خودروهای کره‌ای و ژاپنی صاحب یک کراس اوور شوند. البته نباید از شرایط فروش مناسب مدیران خودرو و امکانات رفاهی این خودرو در زمان خودش غافل شد. البته بایستی توجه داشت که ترکیب موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دنده‌ای، چندان مد نظر ساکنین شهرهای بزرگ نخواهد بود.

حجم‌دهی به سپر و اسپویلر، X33 کراس را بزرگتر آنچه که هست نشان می‌دهد؛ همچنین بهره گیری از لگوتایپ جدید مدیران خودرو نیز ظاهر بهتری را نسبت به گذشته ایجاد کرده است. قیمت ام وی ام X33 کراس دنده‌ای از سوی مدیران خودرو معادل 850 میلیون تومان اعلام شده است. بنابراین نسخه ارتقا یافده ام وی ام X22‌ پرو، 12 درصد در تیپ دنده‌ای و 7 درصد در تیپ اتوماتیک گران‌تر از نسخه ساده تعیین شده است. البته در زمان نگارش این مطلب یعنی پاییز 1402، هنوز نسل چهارم ایکس 33 به صورت انبوه وارد بازار نشده است و قیمت آن در بازار آزاد مشخص نیست.

این خودرو درواقع نسخه فیس‌لیفت تیگو 3x یا تیگو 2 است که در سال 2023 معرفی شد. بنابراین هر دو خودرو از نظر پلتفرم و ابعاد مشابه هستند و تنها تفاوت آن‌ها به نمای ظاهری ختم می‌شود. بااین‌حال مدیران خودرو قصد دارد هر دو نسخه قبل و بعد از فیس‌لیفت را به‌طور هم‌زمان در بازار ما عرضه کند.

X33 کراس با امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی عرضه می‌شود که نسبت به رقبا خصوصا خودروهای داخلی تفاوت آشکاری دارد. ام وی ام X33 کراس اتوماتیک، در واقع نسخه فیس لیفت ماژور X22 پرو اتوماتیک است که در بازار چین با نام چری Omoda C3 شناخته شده و به تازگی به بازار این کشور معرفی شده است. سری اومودا چری در واقع کراس اور هایی هستند که با داشتن ظاهر مدرن و مد روز بازار مشتریان جوان و طرفدار طراحی های نوین را هدف قرار داده اند. چری یکی از قدیمی‌ترین صادرکنندگان خودروهای چینی محسوب می‌شود که موفق به فروش در بازار جهانی شد.

چری برای این بخش، از تزئینات نگینی نقره‌ای رنگ استفاده کرده و مواد پلاستیکی با طرح سیاه براق دارد. با توجه به فاصله محوری ۲۵۵۵ میلی‌متری، این کراس‌اوور فضای داخلی مناسبی دارد که به سرنشینان در جلو و عقب اجازه می‌دهد تا در سفرهای طولانی راحت باشند. کابین و اتاق ام وی ام X33 کراس نه حس ارزان بودن می‌دهد و نه لاکچری سواری را به شما القا می‌کند. در داخل اتاق ام وی ام ایکس 33 کراس شاهد صندلی‌های دستی با گرمکن، سانروف و سیستم نور پردازی 64 رنگ هستیم و تریم داخلی طرح چرم هم زیبایی این بخش را بیشتر می‌کند.

قلب تپنده این خودروی کراس اوور یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که حداکثر می تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با قابلیت شبیه سازی 9 سرعت به چرخ های جلو منتقل می شود. همین موارد سبب شده تا X33 توربو نسبت به دیگر اعضای خانواده شتاب بالاتر و مصرف پایین تری داشته باشد. شتاب این خودرو حدود 10.9 ثانیه و مصرف سوخت آن 6.5 لیتر اعلام شده است. ام وی ام X33 کراس در قالب دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای به بازار عرضه می‌شود که هر دو نسخه آن مشخصات فنی مشابهی نسبت به ام وی ام X22 پرو دارند.

تمام دنیا دارند به سمت گیربکس های cvt و سبک با ۳ سیلندر با شتاب و قدرت بیشتر و همچنین موتورهای برقی و غیره میرند که خودرو وزن کمتر ومصرف سوخت کمتری داشته باشه. مشخصات x33 کراس تفاوت چندانی با ام وی ام x22 پرو ندارد و در این خودرو هم شاهد یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری توربو و گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) هستیم. حداکثر گشتاور پیشرانه x33 کراس مشابه پیشرانه x22 پرو و برابر با 150 نیوتن متر است اما حداکثر قدرت آن 10 واحد بیش‌تر شده و به 112 اسب بخار رسیده است.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های MVM X33 Cross نسبت به X22 پرو تغییر کامل نمای چهره و قسمت پشت این خودرو است که باعث شده بدنه این کراس اوور کوچک مدرن‌تر از گذشته به نظر برسد. سیستم تعلیق ام وی ام X33 کراس در هر دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای از نوع مک‌فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب است. بنابراین کیفیت سواری آن در صندلی‌های ردیف دوم کمی خشک احساس می‌شود تا هندلینگ و پایداری این کراس‌ اوور کوچک حین عبور از پیچ‌ها در حد استاندارد و ایمن قرار داشته باشد.

کنسول میانی ارتفاع بلندی دارد و در قسمت جلویی آن شارژ USB و جایگاه شارژ بی‌سیم قرار گرفته‌است. با این حال فاصله بین دو محور x33 cross تفاوتی با ام وی ام X22 پرو ندارد و همین مساله باعث می‌شود تا فضای کابین و قسمت بار این خودرو دستخوش تغییر نشده باشد و فضای نسبتا کمی داشته باشد. بنابراین همچنان با یک کراس‌اوور جمع‌ و جور مواجه هستیم که بیش از گذشته به یک خودرو درون شهر تبدیل شده است. این هاچ‌بک کراس یا کراس‌اوور کامپکت به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش، حدود 7.5 لیتر بنزین می‌سوزاند که رقم مطلوبی به حساب می‌آید. باید توجه داشت که این خودرو پیشرانه توربوشارژر نیز ندارد و بنابراین از دردسرهای نگهداری این نوع موتورها در امان خواهید بود. همانطور که گفته شد این خودرو محصولی از نشان اومودای چری با نام اومودا ۳ است.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۵ لیتر در صد کیلومتر است که با توجه به باک ۴۸ لیتری آن، نیاز زیادی به سوخت‌گیری در فاصله‌های کوتاه نخواهید داشت. ما خودمون تارا داریم واقعا یه تومن هم نمی ازره همه چی انگار اسباب بازی هست آما این ماشین مثبت به قیمتش نمی‌گم ارزون هست اما نسبت خودروهای داخلی خیلی خیلی عالی هست. ۱_ در دستی چراغ ها اصلی هالوژنی هستند ولی در اتوماتیک چراغ های اصلی نیز دارای فناوری LEDهستند.۲_ در مدل اتوماتیک نورپردازی اتاق واقعا زیبا و مدرن دیده میشه که در دستی اصلا وجود نداره. ATبیشتر داره استفاده میشه وتحمل بار گشتاوری ش هم بیشتره .خلاصه اینکه نمیشه نسخه کلی پیچید .

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. با سلام صفر تا صدراید ۱۵ ثانیه استبعد x33 کراس ۱۷ ثانیه است واقعا حرفی برای گفتن می ماند شک هم داریم در گوگل سرچ کنید.. اما فراموش نکنیم که این ترکیب رنگی به مراقبت بیش‌تری از سوی مالک نیاز دارد. این خودرو دارای ابعادی معادل 4200 میلی‌متر طول،۱76۰میلی‌متر عرض و 1570 میلی‌متر ارتفاع است.

در نمای جلو این خودرو شاهد دی‌لایت‌های یکپارچه با جلوپنجره هستیم که جلوه‌ای مدرن و منحصر به فرد دارد. این خودرو به طور متوسط حدود 6.1 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر می‌سوزاند. در نهایت، ام وی ام X33 کراس فاقد اپل کارپلی است، اما قابلیت اتصال اندروید اتو را از طریق اپلیکیشن KD Link ارائه می‌دهد. با دانلود این اپلیکیشن، کاربران اندروید می‌توانند تلفن همراه خود را به خودرو متصل کنند و از قابلیت‌های اندروید اتو بهره ببرند. سلام.من یک ماهه گرفتم،سواریش عالیه،شتابش خوبه و کم نمیاره،امکاناتش خوبه،ایرادش با توجه به سایر امکاناتش،نداشتن پاپر ویندوز هستش که یکم عجیبه.در کل خیلی سرتر از همرده های خودشه. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی.

طراحی داخلی و خارجی زیبا، مصرف سوخت بهینه و امکانات رفاهی ایده‌آل سه نقطه قوت این ماشین هستند. در مقابل پیشرانه فنی معمولی و کابین نسبتا کوچک نیز این خودرو را به یک ماشین شهری تبدیل کرده‌اند. از نظر ظاهری این خودرو نسبت به نسخه های قبلی تفاوت های مشهود و مثبتی پیدا کرد. نمای جلو چراغ های اصلی کاملا کشیده و باریک طراحی شده و جلوپنجره نیز متصل به چراغ هاست.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *