ام وی ام پرو ۵۵

ام وی ام X55 پرو ؛ مشخصات، قیمت و امکانات رفاهی با عکس و فیلم خودرو

چری یکی از قدیمی‌ترین صادرکنندگان خودروهای چینی محسوب می‌شود که موفق به فروش در بازار جهانی شد. هرچند که محصولات اولیه، طراحی ناخوشایند و کیفیت فنی بسیار پایین داشتند؛ اما به مرور زمان، خودروهای چری سهم بیشتری از بازار کشورهای شرق آسیا و امریکای جنوبی گرفتند. تاریخ تاسیس چری به سال ۱۹۹۷ می‌رسد و حالا در کنار جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال و چانگان، در گروه خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است.

اما در مورد قیمت احتمالی ام وی ام ایکس 5 نیز باید گفت که هنوز به طور رسمی از سوی مدیران خودرو هیچ رقمی اعلام نشده در حالی که قاعدتا باید با مدل ایکس 55 تفاوت قیمت داشته باشد. ام وی ام ایکس 5 در کابین نیز با تغییراتی همراه شده که به نظر می‌آید طراحان خواسته‌اند آن را لوکس‌تر نشان دهند و به برادران بزرگ‌تر یعنی تیگو 7 و تیگو 8 نزدیک‌تر شوند. بااین‌حال همچنان طول کوتاه و عرض زیاد برای ایکس 55 پرو مشکل‌ساز شده است؛ چرا که هنگام ترمزهای شدید شاهد شیرجه‌زدن خودرو به‌سمت جلو هستیم.

خط دیگری نیز از انتهای چراغ عقب به صورت خمیده تا روی دستگیره درب عقب ادامه پیدا کرده است.رینگ ها به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده و کمک می‌کنند خودرو اسپرت تر به نظر برسد؛ هرچند این تغییر تاثیرگذار نیز بوده است، با ماهیت و ذات خودرو همخوانی آنچنانی ندارد. در ابتدا، شماره گذاری این خودروها توسط سازمان استاندارد متوقف شد تا از ایمنی تمامی خودروها اطمینان حاصل شود. با این حال، پس از انجام فراخوان و تعویض اکسل های معیوب در برخی از خودروها، این نگرانی ها برطرف شد و شماره گذاری ایکس ۵۵ پرو از سر گرفته شد. طبق اعلام مدیران خودرو، دیگر مشکلی در این زمینه وجود ندارد و خودروهای تولیدی جدید ایمن و بدون مشکل به بازار عرضه می شوند.

در نمای اصلی، چراغ‌های باریک برای بهبود حس اسپرت به کراس‌اور کوچک چری اضافه شده‌اند. مدل جدید، عملا فضای خالی برای هدایت هوا به سمت رادیاتورها ندارد و محل نصب پلاک است. چری برای این بخش، از تزئینات نگینی نقره‌ای رنگ استفاده کرده و مواد پلاستیکی با طرح سیاه براق دارد.

همچون سایر خودروهای کراس اوور این خودرو نیز مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است و در نسخه پرو و این فیس لیفت همچنان موتور حفظ شده است. البته توان خروجی نسخه پرو به نسبت قبل دچار تغییراتی شده و هم‌اکنون می‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. یکی از خودروهای جدیدی که به سبد محصولات مدیران خودرو اضافه شده، ام وی ام ایکس 55 پرو است. این خودروی کراس اوور محبوب نسخه فیس لیفت و تازه‌ای از همان MVM X55 است و ظاهرا تغییراتی نیز در آن اعمال شد. در این مطلب سعی خواهیم کرد نگاهی به مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو بیندازیم.

البته ممکن است مدیران خودرو تصمیم بگیرد تا این خودرو را با بهای کمتری عرضه کند. در کابین این خودرو نیز طراحان از آخرین نسخه تریم داخلی چری ۵X (تیگو 4) برای این خودرو استفاده کردند و اکنون کابین از نمای جذاب‌تری بهره می‌برد. از سایر تفاوت‌های این بخش نسبت به نسخه قبلی نیز می‌توان به تریم داخلی به‌روز شده، تغییر چیدمان دکمه‌ها، نمایشگر جدید و کنسول میانی جدید اشاره کرد. در پشت، طرح پیوسته به چراغ‌ها اضافه شده و حالا ام وی ام ایکس ۵ بسیار شبیه جک KMC X5 است. طراحان چری برای فیس لیفت اساسی روی این کراس‌اور، حجم‌دهی بدنه، خصوصا طرفین سپر را به کلی تغییر داده‌اند تا نمای عقب X5 تفاوت زیادی با X55 داشته باشد. در مدل جدید، محل نصب پلاک، بالا آمده و حفره‌های عمودی مشابه نمای روبرو، اضافه شده‌اند.

سایز نمایشگر لمسی به ۱۰.۲۵ اینچ رسیده و از وسط داشبرد و روی آن و بالای دریچه‌های تهویه منتقل شده تا شمایلی مدرن‌تر داشته باشد. خط قرمز رنگ روی بدنه در کابین هم به کار رفته و بخشی از داشبرد، رودری‌ها و حاشیه صندلی‌ها را پوشانده است. قرار بود نسخه‌ای از این خودرو با نام ام وی ام X55 کراس وارد بازار خودرو کشور شود که تغییرات جزیی مثل استفاده از تزیینات کرومی به جای طرح قرمز رنگ روی بدنه و رینگ‌های جدید دارد. تغییرات درون اتاق ام وی ام X55 پرو به‌مراتب شدیدتر و انقلابی‌تر از بدنه آن هستند. داشبورد کاملاً تغییر کرده و کنسول، نمایشگرها، دریچه‌های تهویه، رودری ها و صندلی‌ها نیز طراحی جدیدی دارند.

این جعبه دنده در حال حاضر روی چری آریزو ۶ و ام وی ام X22 پرو نیز حضور دارد و در آینده چری تیگو ۷ پرو نیز از آن استفاده خواهد کرد. از جمله رقبای آن می توان به هایما S5، تیگارد X35 و چانگان CS35 پلاس اشاره کرد. ریرا با طراحی جدید ، امکانات به روز و خدمات پس از فروش گسترده تر، به رقیب جدی برای ایکس ۵۵ پرو تبدیل شده و رقابت در این سگمنت را داغ تر کرده است. ام وی ام X55 پرو در بازار چین با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ عرضه می‌شود و با توجه به اینکه مدیران خودرو X55 معمولی را با پیشرانه توربو به مشتریان ایرانی می‌فروشد، محصول جدید نیز با همین پیشرانه روانه بازار داخلی خواهد شد. باوجودی که موتور این خودرو همان موتور ۱.۵ لیتری مشترک با تیگو ۷ و آریزو ۶ و آریزو ۵ توربو است اما نسبت به قبل ۹ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر در قدرت و گشتاور بهبود را نشان می‌دهد. اما تغییر مهم‌تر به گیربکس مربوط است که یک گیربکس CVT نه سرعته به‌جای گیربکس شش سرعته دوکلاچه قبلی به خدمت گرفته شده است.

این خودرو درواقع برای پر کردن فاصله بین دو خودروی تیگو 3X (در ایران ام وی ام X22) و تیگو ۳ (در ایران ام وی ام X33) طراحی شده بود. البته این خودرو نسخه اسپرت تر تیگو ۵ نیز محسوب می‌شد و به همین دلیل نام آن را تیگو 5X گذاشتند. همچنین به‌کارگیری نوارهای قرمز رنگ درون کابین نیز هماهنگی مناسبی با نمای بیرونی پدید آورده است. درون صندوق عقب این خودرو حدود ۳۷۰ لیتر فضا یافت می‌شود که البته برای خانواده‌های پرجمعیت کمی کوچک به نظر می‌رسد. بیشترین تغییر طراحی این خودرو به درون کابین آن برمی‌گردد؛ چرا که حالا از یک داشبورد کاملا جدید مشابه چری تیگو ۷ برای X55 pro استفاده شده که قطعا سرنشینان از دیدن آن درون کابین لذت بیشتری خواهند برد.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که شرکت چری این خودرو را با موتور یک و نیم لیتری تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک CVT هم عرضه کرده است که احتمالاً شانس واردات آن نسبت به نسخه توربو شارژ خیلی کمتر باشد. به نظر می‌رسد که تعویض گیربکس سی وی تی با گیربکس دو کلاچه، کاهش توان موتور را تا حد زیادی جبران کرده باشد و شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۵۵ پرو جدید باز هم حدود ۱۰ ثانیه ثبت شود و حداکثر سرعت آن هم به ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مشخصات فنی ام وی ام ایکس ۵۵ جدید از لحاظ ظاهری در بخش‌هایی مثل جلوپنجره، سپر جلو، گرافیک چراغ‌های عقب و دیفیوزر عقب، دچار تغییرات نسبتا جزئی شده و ظاهری بهتر از گذشته را به نمایش می‌گذارد.

بااین‌حال باید یادآور شد که ام وی ام X55 پرو درواقع نسخه فیس‌لیفت نسل اول خود محسوب می‌شود. برای بخش تجربه رانندگی، سؤالات متداول کاربران درخصوص این خودرو را پاسخ خواهیم داد تا در تصمیم‌گیری خرید به آن‌ها کمک کرده باشیم. وظیفه انتقال قدرت در ام وی ام X55 پرو بر عهده گیربکس CVT  قرار دارد که اگرچه از نظر کاهش مصرف سوخت عملکرد مناسبی دارد، اما شاید انتخاب ایده آلی برای یک کراس اوور با این ابعاد و وزن نیست. این نوع گیربکس به دلیل انتقال قدرت پیوسته، حس هیجان و شتاب گیری سریع را تا حد زیادی از بین می برد. همچنین در مسیرهای کوهستانی یا هنگام رانندگی های پر فشار، ممکن است عملکرد ضعیف تر و خسته کننده تری نسبت به گیربکس های اتوماتیک سنتی یا دوکلاچه ارائه دهد.

با این حال نزدیک‌ترین خودروها از نظر کلاس و ابعاد و قیمت به این خودرو، دیگنیتی پرایم، هایما S5 پلاس، جک S5 جدید، فردا SX5 و SWM G01 هستند. ام وی ام X55 پرو مجهز به امکاناتی مثل کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت سراشیبی، دو حالت رانندگی اکونومی و اسپرت است و اسارت از راه دور هم امکان پذیر است. جدا از تمایزهای طراحی، یکی از مهم‌ترین موارد مقایسه x22 معمولی با x22 pro در بخش امکانات رفاهی و ایمنی است. سیستم روشنایی در روز بر لبه کاپوت جا خوش کرد و سیستم روشنایی اصلی به داخل سپر روانه شد تا رویه‌ای را در پیش بگیرد که سال‌ها پیش از سوی جیپ چروکی و سیتروئن C4 کاکتوس به بازار جهان ارائه شده بود. در ادامه تغییراتی هم روی سپر عقب و درب صندوق عقب اتفاق افتاده تا هماهنگی بیشتری با چراغ‌های عقب به وجود بیاورد.

با توجه ‌به میزان توان موتور و نسبت آن با وزن خودرو، احتمالا شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۵۵ پرو چیزی حدود ۱۱ تا ۱۱/۵ ثانیه خواهد بود. همچنین میانگین مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نیز کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. خرید ام وی ام X55 از مدل قبلی در بازار دست دوم امکان‌پذیر است و البته به دلیل حاشیه‌هایی در اخبار خودرو که درباره در رفتن اکسل ایکس ۵۵ پرو شکل گرفت، فروش و عرضه و همین‌طور تقاضا برای آن را متوقف کرد. ام وی ام X55 پرو گران‌ترین قیمت ماشین را در بین محصولات ام وی ام دارد و رده‌بالاترین خودرو برند MVM محسوب می‌شود. شرکت مدیران خودرو اواخر سال 1398، یک کراس‌اوور متوسط را به نام MVM X55 معرفی کرد. این خودرو که در بازار چین با نام چری تیگو x5 شناخته می‌شود البته در بازارهای دیگر مثل آمریکای جنوبی، روسیه و برخی کشورهای اروپای شرقی، با نام چری تیگو 4 شناسانده شد.

سیاست کمپانی سازنده این بوده که از طراحی موفق تیگو۷ پرو در ایکس۵۵ پرو هم استفاده کند. صفحه نمایش ۷.۲ اینچی و مانیتور لمسی ۱۰.۲۵ اینچی در میانه داشبورد همراه با سیستم مولتی‌مدیا، همگی با یک فرمان اسپرت و دسته‌دنده کوتاه و جذاب، حال خوبی به راننده و سرنشینان القا می کند. بیشترین سطح بروزرسانی ها را در ایکس 55 پرو می توان در قسمت فضای داخلی و کابین جستجو کرد. ناموزون بودن ادوات داشبورد و سادگی کابین نسل قبلی حالا دیگر دیده نمی شود و زبان طراحی جدید چری در طراحی کابین که در محصولات اخیر آن نیز بکار گرفته می‌شود به وضوح قابل مشاهده است. یک مانیتور بزرگ در بالاترین قسمت داشبورد تعبیه شده و در زیر آن دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع با ظاهری کشیده و متصل به هم و در امتداد آن کلید روشن و خاموش کردن موتور خودرو قرار گرفته‌است.

در نما های جانبی سبک طراحی ساده تر می شود و اِلمان و مشخصه طراحی خاصی را در این قسمت نمی بینیم اما دو عامل باعث می شود تا این سادگی کمتر به چشم بیاید. یکی از این عوامل طراحی خوب و اسپرت رینگ های آلومینیومی X55 پرو است که کالیپر های قرمز رنگ نیز به آن کمک می کند و دیگری خطوط قرمز رنگی است که در پایین درب ها و بر روی فلاپ ها طراحی شده اند و احساس هیجان را به مخاطب انتقال می دهد. هر دو نسخه از خودرو از دیدگاه توانایی‌های فنی مخصوصا در جاده برون‌شهری و کیفیت سیستم تعلیق مورد انتقاد قرار گرفته‌اند که انتقادی به‌جا و کاملا صحیح است، اما باید به خاطر داشته باشید که ذات اصلی خودرو یک هاچبک ۵ در اقتصادی و روزمره درون‌شهری است.

تغییر بزرگ دیگر نیز استفاده از مانیتور یک‌تکه برای کلاستر و مالتی‌مدیاست که نسبت به ایکس 55 گامی رو به جلو محسوب می‌شود. در نمونه رونمایی شده، تریم داخلی دو رنگ است و ترکیب خاکستری و مشکی، آرامش بیشتری به سرنشینان می‌بخشد. چراغ‌های مه‌شکن به صورت نوار عمودی درآمده تا به سمت سبک طراحی اکستریم حرکت کرده باشد.

مدیران خودرو هم این ماشین چینی را با نام ام وی ام X55 پرو به بازار ایران عرضه خواهد کرد. ام وی ام X55 پرو، نسل دوم X55 است که با ظاهری به‌روزتر و پیشرانه‌ای قوی‌تر وارد بازار کشور شده است. علاوه بر تغییرات ظاهری، کابین این کراس‌اوور جمع و جور نیز دستخوش تغییر و تحول شده است تا رانندگان با یک خودرو جدید و مجهز مواجه باشند. همه این موارد را می‌توانید در فیلم تست و بررسی ام وی ام X55 پرو ببینید و از سواری مجازی با این کراس اوور جمع و جور لذت ببرید.

سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینه‌های خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم. از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانه‌های مختلفی همکاری کردم. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.

همچنین چراغ خطر در عقب نیز به صورت به هم پیوسته درآمده تا شباهت بیشتری به تیگو 7 پیدا کند. برای کنترل سیستم تهویه دیگر نیازی به استفاده از دکمه‌های فیزیکی نیست و همه چیز به صورت لمسی عمل می‌کند، البته دو غربیلک برای بعضی از تنظیمات تهویه وجود دارد. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. اقاپرایددرسال اینمهه کشته‌ میده کسی پاسخ گونیست.ماشین به این بعضی یامیگن مارفتیم پذیرش نشیدمچرادروغ میگید.من جمعه رفتم خیلی خلوت بودبرایاکسل عقب بازدیدانجام شدوبخداکلی ماروتحویل گرفتن. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی.

البته انتظار داریم که قیمت برخی قطعات ظاهری ایکس 55 پرو به‌دلیل سبک طراحی این قطعات قابل‌توجه باشد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع یکپارچه با میله پیچشی است. بنابراین سواری آن با اندکی کوبش در جاده‌ها و خیابان‌های ایران همراه خواهد بود. همچنین به‌دلیل طول کم، فاق کوتاه لاستیک‌ها و سیستم تعلیق ساده، حرکات عرضی بدنه در ایکس 55 پرو زیاد هستند. بنابراین این خودرو مناسب انجام حرکات آکروباتیک حین رانندگی نیست و به‌هیچ‌عنوان نباید توقع یک خودروی اسپرت را از آن داشته باشید. ایکس۵۵ پرو از عملکردی قابل قبول برخوردار است؛ شتاب اولیه به‌طور محسوسی بیشتر از نسل قبل است و تعویض دنده‌ها در دورهای میانی به‌خوبی انجام می شود.

بنابراین حداقل روی کاغذ، نسخه پرو شانس موفقیت بیشتری نسبت به نسل پیشین خود دارد. پیشرانه‌ای که برای این کراس اوور در نظر گرفته شده مانند نسل قبلی یک پیشرانه 1/5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که توانایی تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد. اما جعبه دنده این خودرو برخلاف تیپ معمولی که ۶ سرعته دو کلاچه خشک بود به یک جعبه دنده CVT با قابلیت شبیه سازی 9 سرعته تغییر یافته است که مشابه خودروهایی نظیر آریزو 5 جدید و 6 و ایکس 22 پرو است. شرکت مدیران خودرو با معرفی کراس اوور MVM X55 Pro گامی بزرگ در بازار خودروهای مونتاژی ایران برداشت.

اما گروه مدیران خودرو به طور کامل بیخیال این خانواده نشد و X55 پرو را روانه بازار کرد که به نوعی فیس لیفت X55 است. ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نسبت به نسل قبلی خود به جز تغییرات اندکی که در ظاهر خود دارد در بخش قوای محرکه خود نیز دستخوش تغییرات شده است. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی کامل مشخصات فنی و قیمت ام وی ام X55 پرو فیس لیفت خواهیم رفت و آپشن‌ها و امکانات آن را بررسی خواهیم کرد. ایکس ۵۵ پرو در نسخه پیشین به سیستم انتقال نیرو مشابه به مدل تیگو ۷، یعنی پیشرانه ۱۴۷ اسب بخاری و ۲۱۰ نیوتون‌.متری با گیربکس دو کلاچ هفت سرعت مجهز بود. شرکت مدیران خودرو از معدود شرکت‌های به روز در زمینه مونتاژ انواع خودرو چینی در ایران است. ام وی ام X55 پرو یک خودروی کراس اوور کوچک است که نسخه فیس لیفت ام وی ام X55 شرکت مدیران خودرو محسوب می شود.

فاصله بین محورهای ام وی ام ایکس ۵۵ پرو حدود ۲۶۱۰ میلیمتر است که در نتیجه باید گفت فضای داخل آن نسبت به کراس اوورهای بزرگ‌تر کمی محدود خواهد بود. از روکش‌های چرم مصنوعی نسبتا باکیفیت برای رودوزی صندلی‌ها و داشبورد استفاده شده است. با ورود به کابین ام وی ام X55 پرو، تغییرات گسترده و جذابی در مقایسه با نسخه قبلی به چشم می خورد.

جعبه‌دنده یادشده روی انواع مختلف خودروهای این برند همچون ام وی ام X22 پرو، آریزو 5 اسپرت و تیگو 7 پرو نصب شده است. از بین تمامی خودروهای این برند، ام وی ام ایکس 55 و اکنون ام وی ام X55 پرو بالاترین رده را بین کراس‌اوورهای این برند به خود اختصاص داده‌اند. این خودرو فعالیت خود را با عنوان چری تیگو 5x آغاز کرد که نسخه اسپرت، جوان‌پسند و البته ارزان‌تر از تیگو 5 اصلی به‌حساب می‌آمد؛ بااین‌حال در اکثر بازارها، کراس‌اوور جمع‌وجور چری را با نام تیگو 4 می‌شناسند. به بیان دیگر، این خودرو حد فاصل تیگو 3 (ام وی ام X33) و تیگو 5 در سبد محصولات چری است.

دیگر نکته‌ی جالب اینکه، چری 5x علاوه‌بر ایران و چین، در برزیل، مصر، اندونزی و پاکستان نیز مونتاژ می‌شود. همچنین نسخه‌ی تمام برقی از این خودرو نیز به تعداد محدود در چین تولید شد که در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسید. تولید متوالی نسل‌های مختلف از محصولات چری و عرضه انبوه آن‌ها به بازار سبب شده است تا خودروهای ام وی ام نزد مشتریان ایرانی مقبول واقع شوند. یکی از جدیدترین محصولات این برند برای بازار ایران ام وی ام ایکس 55 پرو است که ما در دیجیاتو آن را به‌طور دقیق بررسی کرده‌ایم. پس اگر قصد مطالعه نسخه‌ای جامع و کامل از بررسی ام وی ام X55 پرو را دارید، در ادامه متن با ما همراه شوید.

ظاهرا قرار است ام وی ام ایکس 5 از سال آینده یعنی 1404 به بازار ایران عرضه شود در حالی که تولید ایکس 55 نیز به موازات آن ادامه خواهد یافت. گفته شده ایکس 5 اوایل تابستان به صورت رسمی معرفی می‌شود و بنابراین باید در تابستان سال 1404 منتظر عرضه آن به بازار باشیم. در بخش جلو، چراغ‌ها بسیار شبیه تیگو 7 پرو شده‌اند و جلوپنجره هم به کلی تغییر کرده و به همین دلیل سپر جلو نیز با شمایل تازه‌ای ساخته شده است. اندازه و ابعاد ام وی ام ایکس 55 پرومکس همچنان در حد و اندازه یک کراس اور کامپکت است و شامل 4351 میلی متر طول، 1830 میلی متر عرض و 1662 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محوری هم همان 2600 میلی متر باقی مانده است.

شرکت مدیران خودرو طی روزهای اخیر نسخه فیس لیفت کراس‌اوور جمع‌وجور خود با نام ام وی ام X55 پرو را به‌عنوان جایگزین نسخه قبلی به فهرست محصولات خود اضافه کرده است. در ادامه با مجله خودرو همراه مکانیک همراه باشید تا بررسی کامل مشخصات x55 پرو پرو را به اطلاع برسانیم. ام وی ام X22 معمولی از سال ۱۳۹۷ به بعد، با امکانات مضاعفی نظیر سیستم کمک ترمز، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل پایداری و کشش و سیستم نظارت بر فشار باد تایرها روانه بازار شد. داستان چری تیگو 5 در ایران که با ام وی ام X55 Pro ادامه پیدا کرد سرانجام به یک نسل جدید رسید که از نظر طراحی، قوای فنی و آپشن، تغییرات جالبی را پشت سر گذاشته است. نسل جدید این خودرو به زودی و با نام ام وی ام ایکس 55 پرومکس و تحت عاملیت مدیران خودرو راهی خیابان‌های ایران خواهد شد و در آخرین مطلب خودرو گجت نیوز قصد داریم تا علاوه بر مشخصات فنی، با قیمت و تغییرات ظاهری و آپشن‌های آن هم آشنا شویم. ام وی ام X55 پرو از همان موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ قبل استفاده می‌کند با این تفاوت که قدرت آن از ۱۴۷ به ۱۵۶ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

فونیکس FX اکسلنت در تعداد بسیار محدودی روانه بازار شد و پس از عرضه تعداد اندکی از این تیپ، تولید آن متوقف شد. علاوه‌بر اشتراک قوای فنی با تیگو ۷ پرو، سیستم تعلیق عقب تیپ اکسلنت فونیکس FX از نوع یکپارچه است. اعداد اعلام شده برای راندمان فونیکس FX اکسلنت ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور هستند. علاوه بر این موارد گیربکس نسخه جدید هم با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه تعویض گشت که ضعف‌های گیربکس اتوماتیک سی وی تی را در نسخه قبلی از بین می‌برد.

اما ام وی ام X22 pro هم در نسخه کارکرده و هم در نسخه صفر در بازار قابل خریداری است. این خودرو از دیدگاه قیمت ماشین در نسخه کارکرده پیرامون مرز یک میلیارد تومان قرار دارد. قیمت ام وی ام X22 پرو در نسخه صفر حدود ۱۰۰ میلیون تومان فراتر از یک میلیارد تومان قیمت دارد که در حد و اندازه خودروهای رایج تولیدی شرکت ایران خودرو نظیر تارا LX اتوماتیک، پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک و دنا پلاس توربو آپشنال است. اما نسخه فیس لیفت X22 معمولی یا همان ام وی ام X22 پرو با سه تیپ روانه بازار شد که یک نسخه دنده‌ای (با موتور ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی ۴ سیلندر) و دو نمونه دیگر اتوماتیک هستند.

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. استفاده از نوارهای قرمز رنگ در بخش‌های مختلف بدنه جلوه­ای اسپرت و جوان‌پسندتر برای این کراس‌اوور کوچک خانوادگی رقم‌زده است. همچنین در نمای عقب نیز تحولاتی در قسمت زیر سپر عقب و گرافیک داخلی چراغ‌ها قابل مشاهده است. از طرفی محصولات جدیدتری نظیر لاماری ایما، فردا موتورز تی 5، فیدلیتی پرایم، دیگنیتی و برخی دیگر از محصولات کره‌ای رقبای جدی برای این خودرو هستند. بنابراین فروش رفتن این خودرو در بازار فعلی کمی برای محصول مدیران خودرو سخت خواهد بود. در مجموع این خودرو در مقایسه با نسخه قبلی، خودروی جذاب‌تری به حساب می‌آید، اما پاشنه آشیل آن همان قیمت بالا در مقایسه با رقبا است.

غربیلک فرمان این خودرو اما تغییری نداشته و کماکان به صورت سه شاخه با طراحی D کات است که ظاهر خوب و هماهنگی با سایر بخش های داشبرد دارد. مدیران­ خودرو و مسئولان شرکت چری قصد ندارند به این راحتی بازار X55 را به حریفان آن واگذار کنند؛ پس با وارد کردن نسخه جدید موسوم به ایکس ۵۵ پرو به میدان، برای رقیبان خط و نشانی پررنگ‌تر کشیده‌اند. در ادامه به مشخصات فنی ایکس 55 پرو پرداخته و امکانات این مدل به همراه قیمت و تغییرات آن نسبت به نسخه قبلی را شرح خواهیم داد. استفاده از تزئینات قرمز رنگ در داشبورد، رودری ها و صندلی ها، هماهنگی جذابی میان فضای داخلی و طراحی خارجی خودرو ایجاد کرده است. صندلی های این خودرو از ارگونومی مناسبی برخوردارند و به خوبی از بدن سرنشینان پشتیبانی می کنند.

تغییرات ظاهری ام وی ام ایکس ۵۵ پرو فیس لیفت هم شامل مواردی چون آپدیت گرافیک چراغ‌های جلو و چراغ‌های خطر با طرح ال ای دی یکپارچه می‌شوند. به علاوه، آپشن‌ها و امکانات رفاهی جدیدی مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و دوربین ۳۶۰ درجه در کنار مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال جدید از تغییرات جذاب در ام وی ام ایکس ۵۵ پرو مدل 2024 به حساب می‌آیند. از اصلی‌ترین تفاوت‌های ام وی ام ایکس ۵۵ پرو جدید با نسخه قدیمی یا بهتر بگوییم نسل قبلی آن می‌توان به کاهش ۹ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور از توان موتور اشاره کنیم. پیشرانه نسل قبلی با موتور فونیکس تیگو ۷ Pro مشترک بود و اکنون شاهد استفاده از موتور مشترک با ام وی ام آریزو ۵ اسپرت در کراس اور جدید ام وی ام ایکس ۵۵ پرو فیس لیفت هستیم.

با این حال تولید نسخه فیس‌لیفت این خودرو در سال 1401 باعث شد مدیران خودرو عنوان جدید ام وی ام ایکس 55 پرو (MVM X55 PRO) را وارد بازار کند که با اقبال بیشتری هم مواجه شد. شرکت مدیران خودرو سعی کرده تا با ارائه امکانات جدیدتر، سطح رفاه کاربران این محصول را به نسبت سال گذشته افزایش دهد. در این راستا نمایشگر 25/10 اینچی جدید به کابینه اضافه شده و از ترمز پارک برقی، اتوهلد و شیفتر تعویض دنده الکتریکی هم بهره برده شده است. در نمای بیرونی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو شاهد یک فیس‌لیفت نسبتا جزئی هستیم که مواردی مثل جلوپنجره، سپر جلو و چراغ‌های روز در آن دستخوش تحولات مثبت شده‌اند و ظاهر زیباتری نسبت به گذشته برای این محصول مدیران خودرو پدید آورده‌اند. نسخه فیس لیفت X22 در سال ۱۴۰۰ و تحت عنوان ام وی ام X22 Pro روانه بازار کشور شد. سبک طراحی چهره و بخش جلویی خودرو به‌طور کامل دگرگون و بر اساس زبان طراحی جدید چری با جلوپنجره نسبتا بزرگ کهکشانی و سپرهای الهام‌گرفته از خودروهای روز بازار از نو طراحی شد و ظاهری بسیار نزدیک به محصولات لوکس برند فونیکس در بازار ایران یافت.

ارگونومی راننده و تسلط او بر اجزا و ادوات مختلف نیز بسیار خوب است و راننده تسلط کامل بر آن‌ها دارد. در مجموع ایکس۵۵ پرو یک کراس‌اوور خوب با قابلیت‌های رقابتی است که می‌تواند سهم خوبی از بازار این سگمنت بگیرد. به‌ویژه آن‌که با توجه به وزن کمتر، خودرو تند و تیزتر و چالاک‌تری نسبت به تیگو۷ محسوب می‌شود. اندازه و ابعاد ام وی ام ایکس ۵۵ پرو جدید تفاوتی با نسخه قبلی ندارد و همچنان شامل 4318 میلی‌متر طول، ۱۸۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۶۲ میلی‌متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورها هم به ۲۶۰۰ میلی‌متر می‌رسد.

داخل کابین و اتاق ام وی ام ایکس 55 پرومکس هم با فضای متفاوت طرف هستیم و آپشن های جذابی مثل صندلی برقی راننده با گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف، سیستم نور پردازی داخلی و سیستم صوتی سونی را داریم. همچنین روی داشبورد ام وی ام ایکس 55 پرومکس هندسه و طراحی متفاوتی را می‌بینیم و اکنون مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال 10.25 اینچی کنار هم قرار گرفته‌اند. تغییر فرم و شکل صندلی‌ها هم از مهم‌ترین تغییرات اتاق ام وی ام X55 پرو جدید نسبت به ایکس 55 پرو است که اکنون شاهد حضور صندلی‌های اسپرت هستیم.

از سایر تغییراتی که طراحان برای این کراس اوور چینی در نظر گرفتند می‌توان به الگوی جدید سپر جلو، چراغ‌های روشنایی روز جدید، جلو پنجره کهکشانی و رینگ‌های جدید اشاره کرد. در نمای عقب این خودرو چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند چراغ های عقب این خودرو است که طراحی تا حدی مستطیلی شکل داشته و به وسیله نواری کرومی رنگ به یکدیگر متصل می شوند. سپر عقب و دیفیوزر این خودرو نیز طراحی مناسبی داشته و به طراحی اسپرت این خودرو کمک شایانی کرده اند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *