وانت کاپرا ماشین وانت کاپرا : مشخصات وانت کاپرا
کیفیت سواری کاپرا در این سگمنت خوب میباشد و از تکان و لرزشهای داخل کابین در جادههای صاف و هموار خبری نیست. یکی از بزرگترین ایرادهایی که به پیکاپ ها وارد میشود این است که به علت سبک بودن خودرو در قسمت عقب، زمانی که بدون بار با آنها رانندگی میکنید این موضوع روی کیفیت سواری تأثیر منفی میگذارد و بخش عقب خودرو، به اصطلاح گیج می زند، ولی در مورد کاپرا، چنین چیزی خیلی در تست سواری با خودرو دیده نشده است. اگرچه این خودرو فاقد گیربکس اتوماتیک میباشد، ولی دارای یک ترانسفرکیس الکترونیکی است که راننده میتواند آن را در حالتهای دوچرخ سبک، چهارچرخ سبک و چهارچرخ سنگین تنظیم کند تا فرآیند انتقال نیرو انجام شود. کاپرا به عنوان یک وانت سواری توانسته جایگاه خوبی در میان خودروهای ایرانی پیدا کند. این ماشین برای افرادی که به دنبال یک وانت مقاوم و خوشقیمت برای مصارف شخصی و کاری هستند یک خودروی مناسب به حساب میآید.
کاپرا ابتدا در نسخهٔ دو کابین راهی بازار کشورمان شد و توانست جایگزینی ارزانتر برای نیسان پیکاپ باشد تا خلأ یک وانت دو کابین نسبتاً مدرن صفرکیلومتر را در بازار پر کند. پس از استقبال بالا از این پیکاپ و تجربهٔ فروش مناسب به لطف بازار تشنه و فقدان رقیب مستقیم، گروه بهمن در سال ۱۳۹۱ نسخهٔ تک کابین کاپرا را هم روی خط تولید برد. برخلاف کاپرا دو کابین که در نسخههای دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل تولید میشد، کاپرا تک کابین فقط بهصورت دیفرانسیل عقب راهی بازار شد. این نسخه به لطف قیمت ارزانتر و فضای بار بیشتر، میتوانست گزینهای مناسب برای مشاغل و کسبوکارها باشد ولی بااینوجود، کاپرا تک کابین در بازار هرگز نتوانست خود را بهاندازهٔ نسخهٔ دو کابین مطرح کند و عرضهٔ بسیار محدودتری داشت.
همچنین در مقوله عملکرد این خودرو میبایست اینگونه گفت که محفظه باری این خودرو توان جابجایی 500 الی 700 کیلوگرم بار را دارا بوده و اتاق داخلی آن نیز برای 5 سرنشین با ابهاد بدنی متوسط، رضایت بخش است. افزایش طول خودرو نکته بارزی است که فضای بار بیشتری را برای وانت کاپرا 2 به همراه آورده است و به نظر می رسد که فضای سرنشینان عقب نیز نسبت به رقبا افزایش داشته است. روز چهارشنبه سوم خردادماه، گروه بهمن تعدادی از خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو را در محل اصلی این شرکت واقع در کیلومتر 16 جاده قدیم کرج (فتح) گردهم آورد تا سفری یک روزه را به شهرستان طالقان داشته باشند و طی سفر به بررسی وانت کاپرا 2 بپردازند. بهویژه، امکانات رفاهی مانند سیستم تهویه مطبوع، نمایشگر لمسی و سیستم صوتی با کیفیت نیز تجربهی رانندگی را لذتبخشتر میکنند.
بر روی مسیر جاده نیز ترمزها کمی نامطمئن به نظر می رسند و بخش انتهایی خودرو تمایل به بیش فرمانی دارد که البته ممکن است در صورت اضافه شدن وزن بار بروی محور عقب این مسئله مرتفع شود. کاپرا 2 دارای ابعاد بزرگ و فضای کابین وسیع است که راحتی بیشتری را برای سرنشینان فراهم میآورد. همچنین، فضای بار بزرگ آن این امکان را به کاربر میدهد که به راحتی اجناس و بارهای مختلف را حمل کند. با این اوصاف، اگر بیشتر اوقات رانندگی شما در محیطهای شهری میگذرد، یا بی خیال خرید کاپرا شوید، یا به نوعی باید بتوانید با هزینههای بالای سوخت آن کنار بیایید. مواردی که به عنوان معایب خودرو کاپرا با شما به اشتراک گذاشتیم، مواردی هستند که در برخی نمونههای این خودرو وجود دارند. اما این موضوع به این معنی نیست که تمام کاپراهای تولید شده تمام این معایب را دارند.
این خودرو با پاسخگویی به نیازهای مختلف کاربران، بهواسطه کیفیت و کارایی خود، در بازار رقابتی خودروهای پیکاپ جایگاه ویژهای را کسب کرده است. کاپرا یک وانت دو کابین است که با طراحی ساده و جذابی که دارد به یک خودرو مقرونبهصرفه و کارآمد تبدیل شده است. طرح اولیه و اصلی کاپرا با الگو گرفتن از یک وانت چینی ایجاد شده و شرکت بهمن موتور در ایران وظیفه مونتاژ آن را برعهده گرفته است.
قیمت مناسب و توانایی حمل بارهای زیاد و سنگین جزو مهمترین مزایای این خودرو به حساب میآیند. ارتفاع خودرو کاپرا از سطح زمین زیاد است و این موضوع باعث میشود پیاده و سوار شدن از آن کمی دشوار باشد. مخصوصاً افرادی که قدشان کوتاهتر باشد یا ناتوانی و محدودیتی در حرکت داشته باشند، پیاده و سوار شدن از کاپرا به شدت برایشان سخت خواهد بود.
تولیدکنندگان این خودرو مدام در حال بهبود و ارتقای طراحی و ویژگیهای فنی آن هستند تا همچنان در بازار پر رقابت خودروها با وجود رقبای خارجی خود بتواند باقی بماند. قبل از اینکه به مزایا و معایب کاپرا بپردازیم، لازم است کمی با ویژگیهای کلی این خودرو آشنا شویم. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. این خودرو در بازار دست دوم بر اساس میزان کارکرد و مدل تولید و سلامت، چیزی در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان ارزشگذاری میشود.
البته در طرف مقابل کاپرا 2 با سواری نرمتر، کابین جادارتر و راحتتر، طراحی داخلی مدرنتر و تجهیزات بیشتر برای استفادههای عادی و روزمره مناسبتر به نظر میرسد. ضمناً اگر بتوانید کمی به بودجه خود اضافه کنید، فوتون تونلند از این دو یک سر و گردن بالاتر خواهد بود. در این رده پیکاپهای قدیمی ژاپنی نظیر نیسان ناوارا (همان نیسان پیکاپ) و یا تویوتا هایلوکس (البته در مدلهای بسیار قدیمی) نیز حضور دارند. خودروهایی که هرچند از نظر کیفیت ساخت، دوام و اعتبار برند چند سر و گردن بالاتر از خودروهای چینی مورد اشاره هستند اما بدلیل کهولت سن و کمبود قطعات اصلی در بازار میتوانند هزینه نگهداری و دردسر بیشتری به شما تحمیل نمایند.
کاپرا ۲ دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و مصرف سوخت میانگین این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ، ۸ لیتر است. این خودرو یک پیکاپ شاسی مستقل از نوع نردبانی است که در اکثر پیکاپ های موجود بازار از همین نوع استفاده می شود. با یک پیکاپ دو دیفرانسیل طرف هستیم و بر همین اساس از طریق کلید های موجود در کابین خودرو می توان سیستم دیفرانسیل را در حالت های تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین تنظیم کرد. سیستم تعلیق کاپرا ۲ برای چرخ های جلو از نوع دابل ویشبون با میله پیچشی و برای چرخ های عقب از نوع فنر تخت است. کاپرا 2 درست مانند نسخه اولیه از موتور 2.4 لیتری ساخت میتسوبیشی به قدرت 124.7 اسب بخار در دور موتور 5000 RPM بهره می برد که یارای تولید 200 نیوتن متر گشتاور را در حد فاصل 2500 الی 3000 RPM نیز دارد. این میزان از قدرت و گشتاور از طریق گیربکس 5 سرعته دستی راهی چرخ های عقب می شود اما با توجه به سیستم دیفرانیسل مرکزی با عملگر الکتریکی امکان توزیع بخشی از قدرت به چرخ های جلو نیز در موارد لزوم وجود دارد.
اما درسوی دیگر، مصرف سوخت این خودرو شاید یکی از نواقص آن باشد، همانگونه که میدانید، معمولا اینگونه خودروها با توجه به ابعد بزرگ و وزن بالا، دارای مصرف سوخت نسبتا بالایی بوده که این امر بسیار طبیعی است و خریداران اینگونه خودروها کاملا با مسئله مصرف سوخت کنار آمدهاند. از دیگر تغییرات مهم کاپرا 2 نسبت به نسخه پیش باید به افزایش طول این وانت پیکاپ اشاره کرد.بطوریکه این افزایش طول باعث گردیده فاصله دو محور این خودرو 3100 میلیمتر برسد. این افزایش طول ظاهرا به منظور افزایش فضای بار و همچنین بزرگتر شدن فضای کابین به منظور راحتی سرنشنیان انجام گرفته است .
دستگیره فضای بار به صورت کرومی در آمده است و در کنار آن دوربین دنده عقب قرار دارد. قلب تپنده کاپرا ۲ را یک موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی، ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ ساخت میتسوبیشی با کد 4G69 تشکیل می دهد. این پیشرانه می تواند حداکثر قدرت ۱۲۴.۷ اسب بخار ( در ۵,۰۰۰ دور در دقیقه ) و نهایت گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر ( در ۲,۵۰۰ دور در دقیقه ) تولید کند. جالب است بدانید این پیشرانه بر روی خودرو هایی مانند میتسوبیشی پاجرو، گالانت، لندمارک استفاده شده است که با توجه به ابعاد و وزن این خودرو، این پیشرانه، پیشرانه پر قدرتی نیست و انتظار بالایی از آن نمی توان داشت. پیکاپ کاپرا با طراحی بدنهای محکم و متناسب، به گونهای ساخته شده است که بتواند در شرایط مختلف جادهای عملکرد خوبی داشته باشد. ظاهر این خودرو با خطوط تیز و خوشایند و جلوپنجره بزرگ، حس قدرت و استحکام را منتقل میکند.چراغهای جلوی مدرن و برجسته باعث افزایش دید در شب و جلب توجه در روز میشوند.
معایب کاپرا در هر مدل و هر سال تولید آن متفاوت است و حتی ممکن است برخی از نمونههای این خودرو هیچگونه از این معایب را نداشته باشند. کمترین تغییر این خودرو در قسمت فنی رخ داده است بصورتیکه فقط فن مکانیکی این خودرو به الکتریکی تبدیل شده که همین تغییر کوچک سبب بازدهی مناسبی برای موتور این خودرو شده است. در این سگمنت، اگر مدلهای لوکس و گران قیمتی مانند تویوتا هایلوکس را فاکتور بگیریم، باقی مدلها که اکثراً چینیها هستند، از آپشن ها، تجهیزات و امکانات خوبی به نسبت این سگمنت بهره میبرند. به طور کلی، کاپرا از یک طراحی بسیار محافظه کارانه بهره میبرد و آن را نه خیلی زیبا و نه خیلی زشت میتوان توصیف کرد. در واقع تغییرات جزئی این مدل فیسلیفت، شامل تعویض صفحه کلاچ با نمونههای قویتر، افزایش حجم آب رادیاتور و همچنین تعویض پروانه مکانیکی با فن الکتریکی میباشد. کاپرا هزینه نگهداری قابل توجه و زیادی ندارد و همچنین قطعات یدکی و قنی آن با قیمت مناسب در دسترس هستند.
از جمله تغییرات دیگری که در بخش ظاهری و در نمای جلو شاهد آن هستیم، می توان به تغییر در جلو پنجره و تغییرات ظاهری در سپر خودرو و همچنین آینه های جانبی اشاره کرد. همچنین چراغ های مه شکن که در سپر این خودرو قرار گرفته است در این نما قابل مشاهده هستند. کاپرا 2 همانند نسخه پیشین خود به سیستم چهار چرخ متحرک یا همان دودیفراسنیل مجهز شده که عملیات انتقال به حالت های مختلف توسط یک سویچ الکتریکی تعبیه شده در کنسول میانی انجام خواهد شد.
نمای داخلی کاپرا ۱ دقیقا همانند نمای خارجی آن، در نسل اول به هیچ عنوان چشمگیر و جذاب نیست. مجموع ترکیب و طراحی و چیدمان ادوات داخلی تنها به منظور ایفای نقش انجام شده و المانهای زیباییشناسی در نظر گرفته نشده است. این مشکل در وانتهای جدید بازار کشور با ارائه سیستم پرخوران (توربو)، تا حد قابل قبولی بهبود یافته است. در مجموع تغییرات جزئی بر روی بدنه باعث به روز رسانی ظاهر کاپرا 2 منطبق بر خودروهای روز شده است.
ابعاد بزرگ کابین و فضای بار وسیع از دیگر ویژگیهای ظاهری این پیکاپ هستند که به راحتی میتوان اجناس و بارهای زیادی را حمل کرد. خودروی کاپرا ۲ یک وانت دو کابین است که در اوایل دهه ۹۰ توسط شرکت بهمن موتور مونتاژ شد. پیکاپی که با نام کاپرا در ایران عرضه شد، درواقع گرند تایگر نام دارد و محصول شرکت ZX Auto است. این یکی از قدیمیترین خودروسازان چینی محسوب میشود که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۴۹ بازمیگردد. ZX Auto همچنین ساخت اولین پیکاپ چینی را در کارنامه دارد و از تجربهٔ زیادی در ساخت وانت برخوردار است. گرند تایگر اولین بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و با وجودی که حدود ۱۳ سال از عمر آن میگذرد ولی با تجربهٔ چند فیسلیفت همچنان در حال تولید است.
ضمناً در حال حاضر این محصول فقط با جعبهدنده 5 سرعته دستی قابل سفارش است و نسخه اتوماتیک به بازارمان عرضه نمیشود. اواخر دهه ۸۰ بود که پیکاپ کاپرا توسط گروه خودروسازی بهمن موتور وارد بازار ایران شد. این پیکاپ، محصول خودروسازی ZX Auto چین بوده و نام اصلی آن grand tiger است و تاکنون نسخه های تک و دو کابین و تک و دو دیفرانسیل را روانه بازار کرده است.
در بخش پایین دسته دنده اهرم مربوط به تغییر حالت های مختلف دیفرانسیل قرار دارد که از طرق این اهرم می توان حالت دیفرانسیل خودرو را تنظیم نمود. روکش صندلی ها از نوع پارچه ای است که کیفیت قابل قبولی دارند و به مرور زمان کمتر دچار آسیب می شوند. فضای پای سرنشینان عقب، فضای زیادی نیست اما آنچنان کم هم نیست ، به طور کلی فضای پای سرنشینان عقب قابل قبول است.
زمانی که بهمن موتور پیکاپ کاپرا را به بازار عرضه کرد تنها وانت های دو کابین مزدا و نسخه های کارکرده نیسان پیکاپ وجود داشت. به همین دلیل گروه بهمن با عرضه به موقع این خودرو، فروش به نسبت خوبی را تجربه کرد. در حال حاضر برنامه عرضه پیکاپ بهمن G9 توسط این مجموعه خودروساز خصوصی از نشان ZX Auto دنبال می شود. شرکت بهمن موتور حدود 6 سال پیش در اقدامی مشخص و کارشناسی شده اقدام به ورود یک وانت پیکاپ دو دیفرانسیل خوش قامت در رنج قمیتی بدون رقابت نمود.از زمان تاکنون هم هنوز در رنج قیمتی کاپرا وانت پیکاپی عرضه نشده است و این خودرو تاکنون حاکم مطلق رنج قیمتی خود محسوب می گردد. گروه بهمن حدود یک سال است که اقدام به عرضهٔ وانت کاپرا نکرده و آخرین نمونههای صفرکیلومتری که میتوان در بازار پیدا کرد مدل ۱۴۰۲ هستند. درحالیکه قیمت کارخانهای این پیکاپ برای سال ۱۴۰۳ مشخص نیست ولی نمونههای صفرکیلومتر مدل ۱۴۰۲ در حال حاضر در بازار بیش از ۱.۵ میلیارد تومان قیمت دارند.
نسل اول کاپرا از دیدگاه طراحی چنگی به دل نمیزند، اما حداقل در برابر رقبای دیگرش همچون ریچ و وینگل، اندکی زیباتر و دلنشینتر است. بیرونزدگیهای گلگیرهای جلو و عقب، ارتفاع محسوس خودرو از سطح زمین، رکابهای فلزی اسپرت و ریمهای آلیاژی تا حد زیادی دل مالک را به دست میآورد. حداقل از ظاهر عجیب و غریب وینگل ۵ که مستقیم از یک طرح مفهومی فولکس واگن کپیبرداری شده، بسیار زیباتر جلوه میکند. اما سایت CARSGUIDE، پس از بررسی کاپرا 2 امتیاز 3 از 5 امتیاز را برای آن در نظر گرفت.
پس از مدت کوتاهی در سال ۱۳۹۴ نیز گروه بهمن به تولید این پیکاپ تک کابین پایان داد تا کاپرا صرفاً بهصورت دو کابین روی خط تولید بماند. در سالهای اخیر با حضور پیکاپهایی نظیر آمیکو آسنا، یوآز پیکاپ و KMC T8 شور و حال خاصی به سگمنت وانتهای دو دیفرانسیل تزریق شده اما متاسفانه اکثر پیکاپهای تازهوارد در رده قیمتی بسیار گران حضور دارند. در این بین شاید بتوان از وانت ریچ به عنوان جدیترین رقیب نماینده گروه بهمن یاد نمود که با توجه به دوام بالاتر قطعات و پیشرانه اندکی قویتر و خصلتهای آفرودی برتر میتواند نظر افرادی که به دنبال خودرویی قلدرتر، جانسختتر آن هم با قابلیت حمل بار بیشتر هستند را به خود جلب نماید.
تکمیلکنندهٔ تغییرات کاپرا ۲ جدید هم رینگهای آلومینیومی متفاوت است و در دیگر قسمتها مثل داخل و قوای محرکه هیچ تفاوتی با کاپرا ۲ قبلی ندارد. از جمله نکات مثبت وانت کاپرا میتوان به برخورداری از شاسی نردبانی و سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل اشاره نمود؛ چراکه نماینده گروه بهمن به کمک همین موارد قادر است از پس مسیرهای بیراهه (البته سبک) برآید. فضای بارش هم هرچند عالی نیست اما به نوعی کار را راه میاندازد؛ بخصوص وقتی نگاهی به کابین جادار و بزرگ ماشین میاندازیم دیگر محدودیت فضای بار خودرو به نظرمان غیرمنطقی نمیرسد. سیستم تعلیق هم به نسبت انتظاری از این کلاس بدنه میرود عملکرد قابل قبولی دارد و سواری ماشین حداقل از امثال ریچ و نیسان ناوارا مقداری نرمتر است.
در پایین قسمت مالتی مدیا محفظه ای برای گذاشتن مدارک و یا وسایل مختلف مانند تلفن همراه وجود دارد که نکته مثبتی به حساب می آید. در بخش پایین محفظه ،کلید های مربوط به سیستم تهویه قرار دارد که کلید ها کیفیت مناسبی دارد. شایان ذکر است که سیستم تهویه در پیکاپ کاپرا ۲ اتوماتیک نبوده و باید آن را به صورت دستی تنظیم نمود که نقطه ضعفی برای این خودرو محسوب می شود. در اتاق داخلی کاپرا 2 شاهد تغییراتی همچون فرمان اسپرت، نمایشگر باکیفیتتر، تریم رنگ نقرهای، اضافه شدن ادوات تنظیم سیستم صوتی بر روی فرمان و برخی دیگر از تغییر هستیم.
این اعداد و ارقام به نسبت حجم پیشرانه از راندمان پایین انجین خبر میدهند اما نکته اینجاست که برای یک خودرو پیکاپ، ستاپ قدرتی موتور اهمیت بالاتری دارد؛ انجین کاپرا نیز بدلیل گشتاور مناسبی که از دور موتور پایین (2500 الی 3000 RPM) در دسترس است میتواند عملکرد نسبتاً قابل قبولی از خود نشان دهد. همچنین نسبت تراکم 9.8 به یک و ساختار تنفسطبیعی پیشرانه باعث شده که حساسیت خاصی به کیفیت پایین سوخت و شرایط نگهداری ایجاد نشود و دوام موتور مناسب باشد. البته نمیشود کیفیت فنی و استهلاک کاپرا را با خودروهای ژاپنی مقایسه کرد اما در قیاس با رقبای این رده قیمتی شرایط کلی ماشین راضیکننده به نظر میرسد. سیستم تعلیق هم در جلو از نوع دوجناغی با میله پیچشی است و برای عقب مطابق انتظار از فنرهای تخت شمش استفاده شده تا قابلیت تحمل وزن در این بخش بالا رود.
هرچند کاپرا ۲ با این قیمت از دسترس خیلی از خریداران وانت خارج است ولی هنوز هم ارزانترین وانت چینی در بازار کشورمان محسوب میشود. از دیگر تغییراتی که در نمای جانبی می توانیم احساس کنیم افزایش ۱۵۰میلی متری فاصله محوری کاپرا ۲ نسبت به نسخه قدیمی خود است که ممکن است در حالت آفرود مشکلاتی را به وجود آورد. از مزایای دیگر که در طراحی ظاهری کاپرا ۲ شاهد آن هستیم وجود رکاب ها برای سوار یا پیاده شدن راحت تر سرنشینان است.
این ویژگی در کنار موتور قدرتمند و شاسی محکم این خودرو باعث شده تا بتوان به راحتی از فضای آن برای حمل بارهای سنگین و زیاد هم استفاده کرد. از نظر ویژگیهای فنی، این خودرو موتور بنزینی با قدرتی در حدود ۱۳۵ اسب بخار دارد، ابعاد آن بزرگ بوده و جزو خودروهای سنگین وزن به حساب میآید. کاپرا ۱ بعد از مدت کوتاهی با نسخه اصلاحشده کاپرا ۲ جایگزین شد و بازار ابتدایی خود را به سرعت از دست داد. محبوبیت سری دوم کاپرا باعث شده تا نسل اول آن به عنوان یک خودرو قدیمی و از مد افتاده شناسایی شود و از چشمان خریداران بیفتد. یکی از نکات مهم و قابل توجه کاپرا 2، توانایی های خوب خارج جاده ای آن برای آفرود سبک است که از ضرایب دنده و دیفرانسیل خوب آن ناشی می شود. در واقع کاپرا 2 می تواند فراتر از انتظارات ما در زمینه آفرود ظاهر شود، هرچند نباید در خصوص فشار آوردن به این خودرو در شرایط سخت زیاده روی کرد.
اما به لحاظ فنی خودرو های فوتون تونلند S، آمیکو آسنا ، دانگ فنگ ریچ و یا نیسان پیکاپ را می توان رقبای کاپرا ۲ دانست. فرمان مانند دیگر خودروهای چینی نرم به نظر می رسد و ممکن است این ویژگی بسیار با مذاق رانندگانی که عادت به کشتی گرفتن با فرمان وانت های قدیمی موجود در کشور دارند خوش بیاید. دیزلیران از سال 1390 فعالیت خود را در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور آغاز نموده و سالیانه بیش از 3000 معامله موفق را زمینه ی خرید و فروش خودروهای سنگین به خود اختصاص داده است ، دیزلیران همواره بر آن است که خرید و فروش آسان و شفاف برای مشتریان خود فراهم سازد. پیکاپ کاپرا 2، نسل دوم از سری پیکاپهای محبوب کاپرا است که به دلیل قدرت و کارایی بالا در بازار خودروهای تجاری و شخصی شناخته میشود. این خودرو با طراحی جذاب و مدرن، از ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار است که آن را به گزینهای ایدهآل برای حمل بار و استفاده در مصارف روزمره تبدیل میکند.
دیدگاهتان را بنویسید