ام وی ام x55 باما

بررسی ام وی ام X55 پرو، مشخصات، ارزش خرید و مقایسه با رقبا مجله پدال

علاوه‌بر این، تعلیق مک‌فرسون به‌دلیل ساختار ساده و کارآمدی که دارد، در کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری نیز مفید خواهد بود. ری را و ام وی ام X55 پرو دو کراس اوور بازار هستند که در یک سگمنت فنی بازار قرار می گیرند. ابعاد MVM X5شامل طول ۴,۳۳۸ میلی‌متر با عرض ۱,۸۳۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۶۴۵ میلی‌متر تفاوتی با ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ ندارد. این مدل نسبت به X33 قدیمی که بیش از یک دهه توسط مدیران خودرو تولید شد، کمی کوچک‌تر است.

برای خرید mvm x55 می‌توان از نمایندگی‌های مدیران خودرو یا مراکز فروش معتبر خودرو اقدام کرد. موتور ریرا ۱.۶۵ لیتر حجم دارد و در حداکثر بازده عملکردی خود ۱۶۰ اسب بخار به همراه ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را در سر میل لنگ به یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته از نوع AT تحویل می‌دهد. ام وی ام ایکس ۵۵ پرو هم با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ خود قدرتی برابر ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که بعد از عبور از جعبه دنده اتوماتیک CVT با ۹ دنده شبیه‌سازی شده، آن را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد. اما در رابطه با میزان فضای پای سرنشینان ردیف عقب، ایکس۵۵ به دلیل برخورداری از فاصله محوری بزرگتر نسبت به حریف خود کمی برتر ظاهر شده و فضای پای بیشتری در اختیار افراد حاضر در ردیف دوم قرار می‌دهد.

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. ام وی ام X55 پرو مجهز به امکاناتی مثل کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت سراشیبی، دو حالت رانندگی اکونومی و اسپرت است و اسارت از راه دور هم امکان پذیر است. طراحان ایکس 55 با حفظ استایل کلی، تغییرات جذابی در بدنه ایجاد کردند که X55 پرو پویاتر به نظر بیاید. استفاده از رینگ‌های جدید و گرافیک متفاوت برای چراغ‌های جلو، جلوپنجره کهکشانی و تریم قرمز به بدنه، حال و هوای تازه‌ای به این خودرو بخشید. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. نمایشگرهای پیوسته روی داشبورد، هر کدام ۱۲/۳ اینچ هستند و خصوصا برای اطلاعات پشت فرمان (کلاستر) تفاوت چشمگیر با مدل قدیمی ایجاد می‌کنند.

در نمای روبرو MVM X55، چراغ‌ها طراحی خشن و اخم‌آلودی داشته که با جلو پنجره نسبتاً بزرگ و طراحی مناسب آن هماهنگی دارند. این مزیت مربوط به بحث خدمات پس از فروش و فراوانی قطعات یدکی در بازار است؛ چراکه اولا شرکت ایران خودرو معمولاً محصولات خود را با تیراژ بسیار بالاتر از تولیدات مونتاژی یا وارداتی روانه بازار می‌کند و در نتیجه خدمات پس از فروش بسیار گسترده‌تری هم برای محصول خود در نظر می‌گیرد. ثانیا باید بدانید که موتور و گیربکس ری را از این به بعد روی بعضی از محصولات پرفروش ایران خودرو نظیر دنا پلاس جوانان هم نصب می‌شود و بنابراین خیال مالک از جهت تامین قطعه و تعمیرات فنی، نسبت به محصولات چینی راحت‌تر خواهد بود.

انواع خودرو سایپا، ایران خودرو، محصولات پژو،‌ رنو، هیوندا، کیا، MVM و دیگر برندهای فعال در بازار کشور را در این بخش خواهید یافت. چری یکی از قدیمی‌ترین صادرکنندگان خودروهای چینی محسوب می‌شود که موفق به فروش در بازار جهانی شد. هرچند که محصولات اولیه، طراحی ناخوشایند و کیفیت فنی بسیار پایین داشتند؛ اما به مرور زمان، خودروهای چری سهم بیشتری از بازار کشورهای شرق آسیا و امریکای جنوبی گرفتند. تاریخ تاسیس چری به سال ۱۹۹۷ می‌رسد و حالا در کنار جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال و چانگان، در گروه خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. باوجودی که موتور این خودرو همان موتور ۱.۵ لیتری مشترک با تیگو ۷ و آریزو ۶ و آریزو ۵ توربو است اما نسبت به قبل ۹ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر در قدرت و گشتاور بهبود را نشان می‌دهد. اما تغییر مهم‌تر به گیربکس مربوط است که یک گیربکس CVT نه سرعته به‌جای گیربکس شش سرعته دوکلاچه قبلی به خدمت گرفته شده است.

رایااستور یکی از سایت‌های حوزه فناوری است که چندسالی است جدیدترین اخبار حوزه فناوری و خودرو را منتشر می‌کند. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. برای اطلاع از شرایط کامل پرداخت اقساط می‌توانید، جدول زیر را مشاهده بفرمایید.

فرمان اسپرت و پر از دکمه‌های کنترلی همانند آریزو ۶ پرو به همراه نشانگرهای پشت آمپر دیجیتالی و آپشن‌هایی نظیر ترمز پارک برقی، کابین X55 را به خودروهای مدرن نزدیک کرده‌اند. همچنین، استفاده از خطوط ساده اما هدفمند باعث شده است که فضای داخلی با طراحی بدنه اتومبیل هماهنگ شود. انصافا اگر بخواهیم یک امتیاز کلی به طراحی این دو کراس اوور بازار کشور بدهیم، نمی‌توانیم خیلی روی مزایای یکی نسبت به دیگری تاکید کنیم و شمایل بدنه آن را در مقابل حریف جذاب‌تر بدانیم. از نظرابعاد خودرو ام وی ام X55 بین دو خودرو ام وی ام X22 و ام وی ام X33  است و از نظر مشخصات فنی مشابه به تیگو 7 است. این محصول از نظر اندازه‌ی بدنه، کمی بزرگتر از ام‌ وی‌ام ایکس 33  و کوچکتر از چری تیگو 5 است.

همچنین، سیستم تعلیق مک‌فرسون با فنر پیچشی و میله نگهدارنده و ضد لغزش به کار رفته در این خودرو، سواری نسبتاً خوبی برای سرنشینان فراهم می‌کند. در مورد مصرف سوخت هم باید بدانید که ریرا با ۱۴۲۵ کیلوگرم وزن به طور ترکیبی ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند. ام وی ام ایکس ۵۵ پرو هم ۱۴۳۹ کیلوگرم وزن دارد و میزان مصرف سوخت آن در ۱۰۰ کیلومتر تقریباً معادل ۷.۱ لیتر خواهد بود. باز هم باید اشاره کنیم که این اعداد و ارقام عمدتا در شرایط آزمایشگاهی به دست آمده‌اند و در عمل باید انتظار مصرف سوخت بالاتر این خودروها در سطح شهر یا جاده را داشته باشیم.

اگر کمی علاقه‌مند به دنیای خودرو باشید و محصولات روز دنیا، حداقل آن‌هایی که برای بازار ایران آشنا هستند را دنبال کنید، متوجه شباهت زیاد چهره ریرا با نسل جدید سانتافه خواهید شد. به نظر می‌رسد که طراحان ری را الگوبرداری زیادی از روی چهره سانتافه جدید برای این محصول ایرانی داشته‌اند. این سبک طراحی باعث شده تا چهره ری‌را کمی فانتزی و متفاوت از محصولات فعلی به نظر برسد که این مورد هم می‌تواند باعث نقد مثبت شود و هم انتقادات منفی را روانه این خودرو کند. در قسمت عقب خودرو، MVM X55 از سیستم تعلیق چند میله‌ای استفاده می‌کند که برای ارائه تعادل و راحتی بیشتر در هنگام رانندگی طراحی شده است. این نوع تعلیق به خودرو اجازه می‌دهد تا در پیچ‌ها و چرخش‌ها پایداری بهتری داشته باشد. این سیستم‌های تعلیق همچنین به بهبود هندلینگ و کنترل خودرو در سرعت‌های مختلف کمک می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این خودرو، مجهز بودن آن به کیسه‌های هوای جلو برای راننده و سرنشین جلو است. این کیسه‌ها در هنگام تصادفات شدید فعال شده و نقش مهمی در جلوگیری از جراحات جدی ایفا می‌کنند. همچنین، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) به کار رفته در این خودرو به جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها هنگام ترمز شدید کمک خواهد کرد. سیستم تعلیق در خودرو MVM X55 به گونه‌ای طراحی شده است که هم انعطاف‌پذیری و هم ثبات لازم را در شرایط مختلف رانندگی فراهم می‌کند. این سیستم به خصوص در جذب شوک‌های ناشی از ناهمواری‌های جاده بسیار موثر عمل می‌کند و راننده کنترل بهتر روی خودرو خواهد داشت.

این خودروها روی پلتفرم مشترک تولید می‌شوند و هم‌اکنون انواع X55 و تیگو ۷ پرو، داشبورد کاملا یکسان دارند. از سویی دیگر، ام وی ام ایکس ۵ و تیگو ۷ پرو مکس نیز، کابین مشابه خواهند داشت. باوجود این تغییرات اساسی و رضایت خریداران آتی این مدل نسبت به نسخه‌های فعلی، باید بگوییم که این طراحی داخلی نسبتاً تکراری شده و جسارت کاکپیت هایی مثل پژو را ندارد. درنظر داشته باشید، بسته‌به مبلغی که بعنوان پیش‌پرداخت به‌حساب شرکت واریز می‌کنید، اقساط شما تغییر می‌کنند و شرایط متفاوت می‌شود. بعنوان مثال اگر بخواهید %50 مبلغ خودرو را بعنوان پیش‌پرداخت واریز کنید و مابقی اقساط را در 12 ماه پس دهید، باید 660 میلیون‌تومان را بعنوان پیش‌پرداخت و مبلغ 58 میلیون و 800 هزارتومان را بصورت ماهانه به‌حساب شرکت واریز نمایید.

صرفا در ستون انتهای بدنه، شیشه‌ی سیاه اضافه شده است و ادوات پلاستیکی، مشابه قبل هستند. رینگ ۱۷ اینچ برای X5 هم‌اندازه‌ی چرخ‌های X55 است اما طرح متفاوت و فاقد جزئیات قرمز دارد. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.

با این حال تولید نسخه فیس‌لیفت این خودرو در سال 1401 باعث شد مدیران خودرو عنوان جدید ام وی ام ایکس 55 پرو (MVM X55 PRO) را وارد بازار کند که با اقبال بیشتری هم مواجه شد. کراس اوور چینی MVM X55 با موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ و حجم 1498 سی‌سی، توانایی تولید نیروی قابل توجهی دارد که آن را به گزینه‌ای جذاب در بخش خودروهای شهری تبدیل می‌کند. موتور توربوشارژ این خودرو نیم شاسی MVM قدرتی معادل 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاوری برابر با 210 نیوتن‌متر در 1750 دور در دقیقه تولید می‌کند که نشان‌دهنده ترکیبی از قدرت و کارایی در شرایط رانندگی مختلف است. طراحی کابین به ویژه بخش داشبورد در هر دو خودرو تقریبا جدید و مطابق با ترند روز به نظر می‌رسد. اما می‌توان گفت که ری‌را از این جهت شاید کمی نسبت به ام وی ام ایکس ۵۵ پرو، کابین به‌روزتری ارائه دهد. وجود نمایشگرهای یکپارچه مالتی‌مدیا و کلاستر به علاوه طرح جذاب‌تر پنل تعویض دنده، به ویژه اهرم دنده بسیار زیبای ری را می‌تواند در ارتقای کیفیت بصری کابین آن نسبت به X55 پرو کاملا موثر باشد.

شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد. سپند خودرو شرکتی کاملا خصوصی است که توسط مدیران کاملا حرفه ای اداره می شود. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد. هم‌اکنون برای پیش‌فروش MVM X55 مونتاژ مدیران خودرو، قیمت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان وجود دارد. در سبد محصولات این شرکت، تیگو ۷ پرو با قیمت ۲ میلیارد تومان دیده می‌شود و فونیکس FX تقریبا ۲/۲ میلیارد تومان است.

درتازه‌ترین طرح فروش، شرکت خودروسازی مدیران‌خودرو قصد دارد اتومبیل MVM X55 Pro را در اقساط بلندمدت به‌فروش برساند. در ادامه باما در رایااستور همراه باشید تا جزئیات این طرح فروش را بررسی کنیم. سیستم‌های ایمنی دیگر مثل ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز، ترمز با نیروی کمکی، ترمز پارک برقی و اتو هُلد نیر در ام وی ام X55 پرو قرار دارد. صندلی‌های ردیف دوم برای افراد بلند قد، چندان ایده‌ال نیست اما برای سرنشینان جلو، ایراد خاصی دیده نمی‌شود. صندوق ۳۴۰ لیتری این خودرو نیز برای یک کراس‌اور، جادار و راضی‌کننده نیست.

این خودروها، موعد تحویل ۴۵ روزه با گارانتی چهار سال یا صدهزار کیلومتر دارند. همچنین، امکان خرید ام وی ام ایکس 55 در فرودین‌ماه ۹۹ با شرایط اقساطی نیز به شرح زیر است. مدل X55 ماشین ام وی ام با پیشرانه‌ای مشترک با دیگر محصولات چری مانند تیگو 7 و آریزو 5 تولید شده است.

مدل جدید که مردم ایران به نام X55 می‌شناسند، سال ۲۰۱۴ معرفی شد و پس از فیس لیفت سال ۲۰۱۹ جای‌گزین X33 شد. دیگر نکته‌ی جالب اینکه، چری 5x علاوه‌بر ایران و چین، در برزیل، مصر، اندونزی و پاکستان نیز مونتاژ می‌شود. همچنین نسخه‌ی تمام برقی از این خودرو نیز به تعداد محدود در چین تولید شد که در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسید. سپند‌خودرو خرید اقساطی خودرو MVM X55 را در کنار سایر خودروهای ایرانی، وارداتی و مونتاژ برای شما فراهم کرده است؛ ازاین‌رو با تسهیلات ویژه این شرکت امکان خرید خودرو موردنظرتان را با تسهیلات ویژه و اقساط طولانی مدت خواهید داشت. شرکت سپند خودرو همه محصولات را با تحویل فوری و ثبت سند به نام خریدار عرضه می‌کند. با کمترین پیش‌پرداخت و در اقساط بلند‌مدت ماهانه می‌توانید خودرو MVM X55 را از سپند خودرو خریداری کنید.

در سال ۲۰۲۱ آخرین فیس لیفت این خودرو معرفی شد که اکنون پای آن به ایران باز شده و فروش آن با نشان MVM به زودی آغاز می‌شود. روند تغییرات مثبت در داخل اتاق ام وی ام X55 پرو هم ادامه دارد و در اولین نگاه تریم قرمز و مشکی روی صندلی‌ها، رودری‌ها و داشبورد نظر جلب نظر می‌کند. در مجموع، تغییرات طراحی مدل فیس لیفت شده مخصوصاً به واسطه جلوپنجره کوچک‌تر و جذاب‌تر و هماهنگی بیشتر در قسمت جلو، اسپرت تر و جوان‌پسند تر شده است. وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند. در نسخهٔ وب‌اپلیکیشن نیازی به دانلود و به‌روزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی‌ به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپ‌های موبایل خود می‌توانند از آن استفاده کنند.

در این فیس لیفت کمی از چراغ‌های فانتزی خودرو اصلاح شد و جلوپنجره‌ای بزرگ نیز به آن افزوده شد. نسخه بازار ایران مجهز به موتوری ۱.۵ لیتری توربو شارژر بوده که ۱۴۷ اسب بخار نیرو و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه قرار می‌داد تا به محور و چرخ‌های جلو منتقل نماید. اما ایکس ۵۵ پرو که به عنوان یک عضو قدیمی‌تر بازار ایران شناخته می‌شود، به طور واضح نسبت به نسخه اولیه ایکس ۵۵ ظاهر به مراتب زیبا و دلنشین‌تری ارائه می‌دهد و هماهنگی بین المان‌های بدنه آن هم تقریبا قابل قبول احساس می‌شود. با این حال شاید بخشی از مشتریان و مخاطبان، ظاهر X55 پرو را تکراری بدانند و ترجیحشان از لحاظ طراحی ظاهری روی خودروهای دیگر، از جمله ری را باشد. این آپشن‌ها به همراه ویژگی‌های دیگر خودرو مانند طراحی داخلی و خارجی، انتخاب موتور و گیربکس و سایر امکانات، MVM X55 را به گزینه‌ای جذاب در بخش خودروهای شاسی‌بلند میان‌رده تبدیل می‌کنند. همچنین این خودرو و سایر محصولات مدیران خودرو با آپشن‌های مشابه در رقابت تنگاتنگی با محصولات فروش اقساطی کرمان خودرو تحویل فوری عرضه شده در سپند خودرو هستند.

همچنین MVM X55 به سیستم پایداری الکترونیکی (ESP) تجهیز شده است که هنگام پیچیدن یا رانندگی روی سطوح لغزنده، کنترل بهتری بر خودرو ارائه می‌دهد. سیستم کمکی ترمز (BAS) نیز در ام وی ام X55 به کار رفته است که با افزایش سریع فشار ترمز در مواقع اضطراری، به کاهش زمان توقف خودرو کمک می‌کند. این خودرو همچنین مجهز به سنسورهای پارک عقب است که رانندگی در فضاهای محدود و هنگام پارک را ایمن‌تر خواهد کرد. خودرو MVM X55 به‌منظور محافظت حداکثری از سرنشینان در شرایط رانندگی متفاوت با تجهیزات ایمنی پیشرفته‌ای عرضه می‌شود.

زمانی هم که صحبت از مسافرت‌های خانوادگی بشود، نگاه‌ها به حجم محفظه صندوق عقب دوخته خواهد شد. از این جهت محصول ایران خودرو در مقایسه با کراس اوور ام وی ام ظرفیت بیشتری دارد. حجم صندوق عقب ریرا معادل ۴۲۰ لیتر است اما صندوق ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نزدیک ۳۷۰ لیتر گنجایش دارد.

در نمای اصلی، چراغ‌های باریک برای بهبود حس اسپرت به کراس‌اور کوچک چری اضافه شده‌اند. مدل جدید، عملا فضای خالی برای هدایت هوا به سمت رادیاتورها ندارد و محل نصب پلاک است. چری برای این بخش، از تزئینات نگینی نقره‌ای رنگ استفاده کرده و مواد پلاستیکی با طرح سیاه براق دارد. فیس لیفت جدید ام وی ام ایکس ۵۵ با تغییراتی کوچک اما تأثیرگذار همراه بوده است.

تمرکز بیشتر روی ارگونومی و مدهای روز، باعث شده‌اند تا طرح قبلی داشبورد که چندان مورد پسند همه نبود دگرگون شود. در این میان چری ابایی از کپی از برندهای معروف آلمانی هم نداشته و از نمایشگر مرکزی تا دریچه‌های تهویه و اهرم تعویض دنده را به سبک ژرمن‌ها بازآفرینی کرده است. یک تغییر مهم دیگر، پنل تهویه مطبوع لمسی به سبک تیگو ۷ و آریزو ۶ است که جلوه‌ای به‌مراتب مدرن‌تر به کابین بخشیده است.

از نظر جعبه دنده، MVM X55 از یک سیستم 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه بهره می‌برد که انتقال نیرویی پیوسته و روان را به دیفرانسیل جلو فراهم می‌آورد. این ویژگی‌ها به خودرو اجازه می‌دهد تا به حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت دست یابد. طراحی داخلی خودرو MVM X55 با یک سبک زیبا و نوآورانه همراه است و شباهت‌های اندکی با کابین برخی از محصولات قبلی MVM سری X مانند MVM X22 و MVM X33 دارد.

اما در مورد دقت مونتاژ و سطح کیفی متریال ادوات داخل کابین می‌توان گفت که ریرا از جهت متریال کابین وضعیت قابل قبول‌تری نسبت به ایکس ۵۵ پرو دارد و سرنشین از حضور در آن حس بهتری پیدا می‌کند. این محصول از نظر اندازه‌ی بدنه، اندکی بزرگ‌تر از ام‌وی‌ام ایکس 33 (تیگو 3) و البته کوچک‌تر از چری تیگو 5 است. ابعاد خودرو شامل طول ۴,۳۳۸ میلی‌متر با عرض ۱,۸۳۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۶۴۵ میلی‌متر است که فاصله محورهای ۲,۶۳۰ میلی‌متر فراهم می‌کند. مهم‌ترین تفاوت فنی X5 با X55 به گیربکس ۶ سرعته‌ی دبل کلاچه مربوط است که جای‌گزین نمونه‌ی CVT در X55 شده. با این شرایط، موتور ۱/۵ لیتر توربو همراه قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر مثل سال‌های قبل ارایه خواهد شد اما شتاب‌گیری به لطف جعبه‌دنده‌ی جدید، بهتر خواهد بود و احتمالا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه فراهم خواهد کرد.

در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند. اگر شما هم قصد خرید یک خودروی کراس اوور کوچک اقتصادی را دارید که از کیفیت خوبی برخوردار باشد و امکانات خوبی در کنار مشخصات فنی خوب ارائه کند، میتوانید روی این خودرو حساب کنید. ام وی ام ایکس ۵۵ در بازار رقبایی همچون جک S5، هایما S5، هایما S7، تیگارد X35، جک S3 و … میباشد.ارزش خریدام وی ام ایکس ۵۵ با توجه به بازه قیمتی که در مدل های کارکرده و صفر دارد، به نظر مناسب میرسد و میتواند گزینه خوبی باشد. X55 پرو دارای موتور 1.5 لیتری با قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر است. شیفتر گیربکس به صورت الکترونیکی طراحی شده و امکان تعویض دستی دنده‌ها یا تیپ ترونیک را در فراهم می کند. شما می‌توانید برای مقایسه مشخصات فنی انواع خودرو، گالری تصاویر و بحث و تبادل نظر پیرامون اتومبیل‌های موجود در بازار کشور از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

در اینجا قرار است ری را ایران خودرو را با ام وی ام X55 پرو مقایسه کنیم تا افرادی که احتمالا فکر خرید ری را ذهنشان را قلقلک می‌دهد، بدانند که این محصول ایرانی در مقایسه با یکی از اصلی‌ترین رقبای چینی خود چه در چنته دارد و اصطلاحا چند مرده حلاج است؟ با آخرین خودرو همراه باشید. این دو خودرو جزو کراس اوورهای میان قیمت بازار ایران در شرایط فعلی به شمار می‌روند و تقریباً از بسیاری جهات، چه از نظر کارایی فنی و چه از لحاظ طراحی ظاهری یا کابین به هم نزدیک هستند. اما به طور کلی می‌شود گفت ری را از لحاظ بهره‌مندی از تجهیزات مدرن مثل سیستم تشخیص نقاط کور، حسگر پارک جلو، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف جلو، چراغ‌های گردشی جلو و حسگر پا، نمره بهتری کسب می‌کند و از یک مزیت فوق‌العاده مهم در مقایسه با حریف هم سود می‌برد. اولین فیس لیفت این خودرو در سال ۲۰۱۹ معرفی شد که همان نسخه‌ای است که در ایران با عنوان ام وی ام X55 وارد بازار شد.

بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک AT نیز مزیت دیگری برای ریرا به شمار می‌رود؛ زیرا همانطور که اشاره شد، هم استهلاک کمتری دارد و هم معمولا نسبت به دیگر انواع جعبه دنده اتوماتیک، کارآمدی بیشتری از خود نشان می‌دهد. شرکت مدیران خودرو اواخر سال 1398، یک کراس‌اوور متوسط را به نام MVM X55 معرفی کرد. این خودرو که در بازار چین با نام چری تیگو x5 شناخته می‌شود البته در بازارهای دیگر مثل آمریکای جنوبی، روسیه و برخی کشورهای اروپای شرقی، با نام چری تیگو 4 شناسانده شد.

در پشت، طرح پیوسته به چراغ‌ها اضافه شده و حالا ام وی ام ایکس ۵ بسیار شبیه جک KMC X5 است. طراحان چری برای فیس لیفت اساسی روی این کراس‌اور، حجم‌دهی بدنه، خصوصا طرفین سپر را به کلی تغییر داده‌اند تا نمای عقب X5 تفاوت زیادی با X55 داشته باشد. در مدل جدید، محل نصب پلاک، بالا آمده و حفره‌های عمودی مشابه نمای روبرو، اضافه شده‌اند. ام وی ام X5 جدیدترین محصول مدیران خودرو بر اساس چری X55 تولید می‌شود و به جای گیربکس CVT از مدل اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌کند. با این حال نزدیک‌ترین خودروها از نظر کلاس و ابعاد و قیمت به این خودرو، دیگنیتی پرایم، هایما S5 پلاس، جک S5 جدید، فردا SX5 و SWM G01 هستند.

برخلاف ابعاد، مشخصات فنی ام‌ وی‌ ام ایکس 55 مشابه ایکس 33 نیست و اشتراکاتی با تیگو 7 دارد.جدیدترین محصول مدیران خودرو از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت قدرت ۱۴۰ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر از ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه استفاده می‌کند. این مدل، در زمانی حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. تیگو 4 مجهز به موتور ۱.۵ لیتری، همراه‌با جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته و جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته دبل‌کلاچ (DCT) میانگین مصرف سوخت ۸.۵ تا ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. خودرو mvm x55 یکی از محصولات مونتاژ شرکت مدیران خودرو با همکاری شرکت چری کشور چین است که در سال ۱۳۹۷ از آن رونمایی شد. خودرو mvm x55 در سایر کشورها با نام چری تیگو 4 و 5X شناخته شده و در ایران توسط شرکت مدیران خودرو (MVM) با نام MVM X55 به بازار عرضه شده است. خودرو MVM X55 یک کراس‌اوور کوچک بوده و در واقع mvm x55 مدل فیس لیفت شده چری تیگو 4 است.

با توجه به نزدیکی نسبت توان موتور به وزن خودرو در هر دو کراس اوور مورد نظر، می‌توان انتظار داشت که شتاب صفر تا صد آنها نیز تقریبا در یک محدوده باشد. طبق تست‌هایی که در شرایط غیرآزمایشگاهی و در سطح جاده‌های کشور انجام شده است، می‌توان توقع داشت که ری را و ایکس ۵۵ پرو در جاده یا خیابان کفی و با بنزین سوپر و تک سرنشین، احتمالا بتوانند ظرف مدت حدود ۱۱ ثانیه یا حتی کمتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند. این سبک خودرو با  قیمت مشابه سدان، راحتی بیشتر برای رانندگی و البته حس نزدیک به شاسی‌بلندها را فراهم می‌کند. احتمالا به همین دلیل، ام‌وی‌ام X33 مدیران خودرو برای مدتی نسبتا طولانی، پرفروش‌ترین خودروی چینی بازار ایران بود و حالا جانشین آن نیز در کشور ما مورد استقبال قرار گرفته است. البته همزمان با ناتوانی سایپا و ایران خودرو در تولید انواع شاسی بلند و کراس‌اور، مردم ایران چاره‌ای جز خرید مدل‌های چینی ندارند. ام وی ام ایکس ۵۵ پرو یکی از رقبای اصلی ری را به شمار می‌رود که از همین ابتدا برق شمشیرِ از رو بسته آن برای اولین کراس اوور ایرانی کاملا درخشان و نمایان است.

دراین طرح فروش متقاضیان می‌توانند اقساط خودشان را در 12ماه، 24ماه، 36ماه، 48ماه و یا 60ماه پرداخت کنند. درنظر داشته باشید که علاوه‌بر اینکه در انتخاب مدت پرداخت اقساط مختار هستید، درباره مبلغ پیش‌پرداخت نیز مختارید و می‌توانید از %50 تا %80 مبلغ خود را بعنوان پیش‌پرداخت به‌حساب شرکت واریز نمایید. برای خرید اقساطی 50 درصد از مبلغ روز خودروی mvm x55 را به عنوان پیش پرداخت واریز می‌کنید و مابقی را طی اقساط 6 تا 30 ماهه می‌پردازید. تحویل mvm x55 توسط سپند خودرو به صورت آنی و در زمان عقد قرارداد بوده و هیچ گونه تحویل مدت دار و ثبت نامی جز فعالیت این شرکت نیست. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند.

البته قیمت این مدل در گران‌ترین نسخه در چین به حدود ۹۱ هزار یوان معادل ۱۴ هزار دلار می‌رسد.برای اطلاع از قیمت روز MVM X55 PRO در کارخانه و بازار به این صفحه مراجعه کنید. مدل ام‌وی‌ام ایکس55 پرو درواقع نسخه بهینه‌سازی‌شده MVM X55 است که یکسالی است به سبد محصولات این شرکت اضافه شده است. این خودرو در بازار با مدل‌هایی همچون تیگارد X35 و هایما S5 مقایسه می‌شود. این تجهیزات ایمنی در کنار یکدیگر کار می‌کنند تا ایمنی و محافظت لازم را برای سرنشینان در طیف وسیعی از شرایط رانندگی فراهم آورند و احساس امنیت در سرنشینان کمک می‌کند. ازسوی‌دیگر، شباهت تجهیزات ایمنی و آپشن‌‌های این خودرو و محصولات بهمن موتور، MVM x55 را به رقیب جدی برای خرید ریسپکت از گروه بهمن تبدیل کرده است.

ام‌وی‌ام X5 فاقد تزئینات قرمزموجود در کابین X55 است اما برای تودری‌ها و طرح صندلی، تغییری دیده نمی‌شود. چرم مصنوعی و مواد نرم باکیفیت، در بخش بالا و میانی دیده می‌شوند؛ ضمن اینکه فرمان استفاده شده برای X5 تفاوت جالبی با X55 فراهم می‌کند. تغییرات درون اتاق ام وی ام X55 پرو به‌مراتب شدیدتر و انقلابی‌تر از بدنه آن هستند. داشبورد کاملاً تغییر کرده و کنسول، نمایشگرها، دریچه‌های تهویه، رودری ها و صندلی‌ها نیز طراحی جدیدی دارند.

همچنین، صندلی‌های چرمی MVM X55، که به منظور افزایش راحتی و جذابیت داخل کابین طراحی شده‌اند، به رانندگان و سرنشینان احساسی از لوکس بودن و راحتی می‌بخشند. سانروف موجود در برخی مدل‌های X55 نیز با فراهم کردن نور طبیعی و تهویه مطبوع به کابین، تجربه رانندگی لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد. کروز کنترل خودرو، به رانندگان اجازه می‌دهد تا سرعت خودرو را بدون نیاز به فشار مداوم به پدال گاز تنظیم کنند. موتور ریرا در باطن برای ما کاملا آشناست؛ چراکه یک نمونه ارتقایافته و اصلاح شده از پیشرانه EF7 توربوشارژ است که طی سال‌های گذشته روی بسیاری از محصولات ایران خودرو آن را دیده‌ایم. به ری‌را ایران خودرو که می‌رسیم نمای جلوی آن تا حد زیادی آشنا به نظر می‌رسد.

شرکت چری محصول دیگری راتوسط مدیران خودرو به نام ام وی ام X55 دردو تیپ اکسلنت و اسپرت با سقف وستون مشکی وارد بازار ایران کرده است. این خودرو یک کراس اوور کوچک چینی است و نسل جدیدی از تیگو 4 است که چینی ها این خودرو را با نام تیگو X5 می شناسند. طراحی ظاهری خودرو mvm x55 محصول مدیران خودرو، شباهت‌های بسیاری با تیگو 7 دارد. نوار کرومی بالای آرم شرکت و چراغ‌های کشیده روی در صندوق ظاهر خودرو mvm x55 را مدرن و به‌روز کرده‌اند.

طرح سپر جلو نیز با وجود دریچه‌های هواکش در قسمت‌های جانبی و دیفیوزر نقره‌ای رنگ، جلوه‌ای منحصربه‌فرد و جذاب به چهره‌ مدل x55 خودرو ام‌وی‌ام می‌بخشد. بدنه mvm x55، حجم‌پردازی‌های منطقی و خطوط برجسته روی درب کاپوت مشاهده می‌شود که به ظاهر عضلانی و اسپرت بدنه‌ خودرو کمک می‌کند. تزئینات قرمز رنگ در زیر سپر جلو و روی ضربه‌گیرهای جانبی و کالیپرهای ترمز در نظر گرفته شده‌اند.

از مجموع این موارد می‌توان نتیجه گرفت، MVM X5 حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون‌ تومان گران‌تر از X55 قیمت‌گذاری شود. با این تفاسیر مجددا برمی‌گردیم سر خانه اول و می‌گوییم که زیبایی امری سلیقه‌ای است. بنابراین هر کدام از دو خودروی موجود در این مقایسه، ظاهر نسبتا امروزی و زیبا اما نه چندان مدرن ارائه می‌دهند و بسته به نوع سلیقه مشتری می‌توان هر کدام را جزو کراس اوورهای نسبتا خوش‌سیما در رده قیمتی میانی بازار تلقی کرد.

سبک جدید جلوپنجره‌های ماتریسی موسوم به کهکشانی که اخیراً در تیگو ۸ پرو، تیگو ۷ پلاس و ام وی ام X22 پرو هم دیده‌ایم در اینجا هم تکرار شده و ترکیب آن با چراغ‌های LED جدید و سپر جدید، هماهنگ‌تر و دل‌نشین‌تر از مدل‌های قبلی به نظر می‌رسد. کراس‌اوور ساب کامپکت ام وی ام X55 که در چین با نام تیگو 5X و در برخی دیگر از بازارها با نام تیگو ۴ به فروش می‌رسد، در ابتدا در سال ۲۰۱۷ در چین رونمایی شد. این خودرو درواقع برای پر کردن فاصله بین دو خودروی تیگو 3X (در ایران ام وی ام X22) و تیگو ۳ (در ایران ام وی ام X33) طراحی شده بود. البته این خودرو نسخه اسپرت تر تیگو ۵ نیز محسوب می‌شد و به همین دلیل نام آن را تیگو 5X گذاشتند. خودرو MVM X55 با سیستم مالتی‌مدیای پیشرفته‌ای عرضه شده است که شامل صفحه نمایش لمسی، امکانات اتصال به تلفن همراه، سیستم ناوبری و گزینه‌های سرگرمی متنوع می‌شود. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک خودرو، تنظیم دمای داخل کابین را برای راننده و سرنشینان به آسانی امکان‌پذیر می‌سازد.

ترکیب این دو نوع سیستم تعلیق، MVM X55 تجربه رانندگی نرم و راحتی را به همراه دارد که هم برای رانندگان و هم برای سرنشینان مناسب است. بالاخره اولین کراس اوور تولید ملی ایران خودرو به خط تولید راه پیدا کرده و در آینده نزدیک فروش آن شروع می‌شود. این محصول به طور مستقیم باید با تعدادی از کراس اوورهای جمع‌وجور چینی وارداتی یا مونتاژی رقابت کند و به نظر ما این رقابت بسیار هم نزدیک و دشوار است. مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند.

نکته دیگری که در مورد ماهیت مشخصات فنی این دو کراس اوور بازار ایران باید حتماً به آن اشاره کنیم، نوع جعبه‌دنده‌های به کار رفته در این خودروهاست. به نظر می‌رسد ریرا با توجه به برخورداری از گیربکس اتوماتیک AT، از لحاظ دوام جعبه دنده و میزان استهلاک این قطعه گران‌قیمت، نسبت به حریف خود کمی برتری داشته باشد. چراکه عموماً گیربکس‌های AT در صورت سرویس و نگهداری دقیق، دوام بیشتری در مقایسه با گیربکس‌های دو کلاچه یا CVT دارند و دردسرهای نگهداری یا میزان خرابی آنها می‌تواند کمتر از دو نوع دیگر باشد. این محصول از نظر اندازه‌ی بدنه، اندکی بزرگ‌تر از ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ (تیگو ۳) و البته کوچک‌تر از چری تیگو ۵ است.

طراحی کابین ام وی ام X55 با الگوبرداری از چری تیگو 7 انجام شده و فرمان این دو خودرو کاملا شبیه به یکدیگر است. چراغ‌های عقب ام وی ام X55  به وسیله یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند .هنگام روشن شدن چراغ‌ها، تصویری از حرف C نمایان می‌شود که یادآورحرف اول چری است. مدیران خودرو، X55 را در ۲دو تیپ اکسلنت و اکسلنت اسپرت، به‌ترتیب با قیمت‌های ۳۹۲ و ۳۹۴ میلیون تومان پیش‌فروش می‌کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *