مقایسه ام وی ام 550 با ال 90

مشخصات ام وی ام 550 مدل 2014 + مقایسه با سایر خودروها

در کل شتاب‌گیری خودرو راضی‌کننده و قابل قبول است؛ ولی نباید انتظارات زیادی از بخش فنی این خودرو داشته باشید. ام‌وی‌ام 550 را نمی‌توان خودروی فول امکانات دانست و تقریباً امکانات پایه‌ای در این خودرو تعبیه شده‌اند. از مهم‌ترین امکانات طراحی شده در خودرو می‌توان به سنسور عقب، فرمان هیدرولیک، قابلیت تنظیم حرکت در مسیرهای لغزنده، چراغ‌های جلوی هالوژنی، سیستم تهویه دستی و قابلیت تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلو در 4 حالت دستی اشاره کرد.

آیا سدان‌های چینی بازار ایران ارزش خرید دارند؟ در ادامه به بررسی نقاط ضعف و قوت ام وی ام 550 به‌عنوان یکی از خودروهای قدیمی بازار کشورمان می‌پردازیم. به عنوان آخرین مورد در لیست معایب ام وی ام ۵۵۰ باید به بازار خرید و فروش کم رونق آن اشاره کنیم. هرچند نسخه‌های صفرکیلومتر ام وی ام ۵۵۰ در زمان تولید، خریداران پرشماری را به خود جذب کردند اما حتی در همان زمان هم وضعیت خرید و فروش نسخه‌های کارکرده این خودرو چندان جالب نبود. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. عملکرد موتور ام وی ام 550 هم خوب است و چابکی قابل قبولی را به این خودرو می‌بخشد.

در پاسخ به پرسش بالا باید بگوییم اگر در دوره میان‌سالی خود هستید و تمایل دارید یک خودرو خانوادگی کم دردسر داشته باشید که نسبت به مبلغ پرداختی، آپشن‌های خوبی داشته باشد؛ ام وی ام 550 (به خصوص در نسخه اتوماتیک) گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. داشبورد ام وی ام 550 دوام قابل قبولی دارد و در گذر زمان دچار افت کیفی عجیب و غریبی نمی‌شود اما کل تریم داخلی این خودرو (شامل داشبورد و رودری‌ها) از پلاستیک کاملاً خشک ساخته شده است. طبیعی است که در چنین شرایطی توقع یک چهره به‌روز را از ام وی ام 550 نداریم اما طراحی این خودرو حتی نسبت به رقبای هم سن و سالی مثل جک J5 یا برلیانس H330 هم کمی قدیمی به نظر می‌رسد و به‌خصوص برای خریداران جوان جذابیتی ندارد. اما اگر تنوع طلب هستید و در فواصل زمانی کوتاه تصمیم به فروش خودرو خود می‌گیرید، بهتر است از ام وی ام ۵۵۰ صرف‌نظر کنید و به سراغ یک سدان داخلی صفرکیلومتر بروید. همان‌طور که اشاره کردیم، mvm 550 نسخه‌ای فیس‌لیفت از ام وی ام ۵۳۰ محسوب می‌شود که یعنی طراحی اولیه آن به سال ۲۰۰۶ برمی‌گردد.

شاید طراحی این بخش، به‌تنهایی متوسط و قابل قبول به نظر برسد؛ اما عدم وجود ارتباط بین نمای جلو و عقب، باعث القای حس کسل‌کننده‌ای به بیننده می‌شود. چری اتومبیل (Chery Automobile) یکی از شرکت‌های خودروسازی بزرگ در جمهوری خلق چین به شمار می‌رود که تیراژ تولید بالایی دارد و با توجه به میزان تولید، بیست و هشتمین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. محصولات این شرکت در ایران توسط مدیران خودرو و تعداد کمی توسط سناباد خودرو مونتاژ می‌شوند و به فروش می‌رسند. خوشبختانه سومین مزیتی که می‌توان برای ام وی ام 550 نام برد، عملکرد نرم سیستم تعلیق این سدان جذاب چینی است.

این خودرو در فاصله سال‌هایی 2011 تا 2016 به تولید رسید و تنها کشور تولید کننده آن خارج از چین، ایران بوده است. چری E5 در حقیقت نسخه فیس لیفت چری A5 محسوب می‌شود، خودرویی که در ایران با نام ام وی ام 530 شناخته می‌شود. اما اگر تنوع طلب هستید و در فواصل زمانی کوتاه تصمیم به فروش خودرو خود می‌گیرید، بهتر است از ام وی ام 550 صرف‌نظر کنید و به سراغ یک سدان داخلی صفرکیلومتر بروید.

در اوایل دهه نود به‌علت کمبود خودروهای پرآپشن در بازار داخلی و عدم تنوع محصولات زیبا و شکیل، این سدان چینی توانست موفقیت‌های خوبی کسب کند. از طرف دیگر مدیران خودرو تصمیم گرفت برای جا انداختن این ماشین چینی در بازار داخلی، طرح‌های فروش اقساطی وسوسه‌انگیزی برگزار کند. چری برای داخل ۵۵۰ هم داشبورد جدیدی را طراحی کرده بود تا آن را بیشتر از ۵۳۰ متمایز کند. این داشبورد با تریم دورنگ مشکی و کرم هرچند در قیاس با خودروهای جدید چینی کاملاً از مد افتاده و قدیمی به نظر می‌رسد اما اگر آن را با خودروهای داخلی مثل شاهین و تارا مقایسه کنیم قابل‌قبول خواهد بود. دریچه‌های تهویهٔ عمودی، غربیلک فرمان ساده با تریم نقره‌ای و کنترل‌های تهویه دوار ازجملهٔ ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند درحالی‌که نمایشگر لمسی هفت اینچی آن طبق استانداردهای امروز کوچک به نظر می‌رسد. همچنین کل کابین خودرو از پلاستیک خشک ساخته شده که حس و حال ارزان‌قیمتی دارد اما از یک سدان کامپکت اقتصادی چینی متعلق به یک دهه پیش نمی‌توان انتظار زیادی داشت.

یکی از نقاط قوت ۵۵۰ همین پیشرانه است که با استهلاک پایین، قدرت مناسبی را ارائه می‌کند. مدیران خودرو این ماشین را در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک عرضه می‌کرد که البته عرضهٔ نسخهٔ دستی بسیار کمتر بود و عمدهٔ تولید ۵۵۰ با گیربکس اتوماتیک انجام گرفت. پیشرانهٔ ۲ لیتری ۵۵۰ هرچند در قیاس با نمونه‌هایی که از برندهای معتبر می‌بینیم خروجی پایینی دارد اما برای وزن ۱۴۰۰ کیلوگرمی خودرو نسبتاً کافی است و شتاب صفرتاصد ۱۱.۵ ثانیه‌ای را فراهم می‌کند.

از مجموع این موارد می‌توان نتیجه گرفت، MVM X5 حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون‌ تومان گران‌تر از X55 قیمت‌گذاری شود. گذشته از نمای کاملاً ساده‌ی کنار خودرو که مزین به چرخ‌های ۱۵ اینچی است، با نگاهی اجمالی به بخش عقب خودرو متوجه پایان یافتن ایده‌های طراح خودرو خواهیم شد. البته از خودروی اقتصادی در این کلاس، نباید انتظار بیشتری داشت؛ اما با این حال طراحی نمای عقب می‌توانست بهتر از این باشد. چراغ‌های عقب و مجموعه‌ی سپر عقب طراحی ناهماهنگ و ناشیانه‌ای دارند و هیچگونه جلوه‌ی خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

روی صفحه‌ نمایش خودرو از طریق رابط کاربری Mobile Mirro Link میسر است. یکی از امکاناتی که جای خالی آن احساس می‌شود، سیستم تهویه مطبوع خودکار است که در اکثر رقبای این خودرو،حتی خودروهایی در رده‌ی قیمتی کمتر از ام‌وی‌ام 550 نیز ارائه می‌شود. البته دلیل تمجید از کابین این خودرو، طراحی‌های نامناسب و ناامیدکننده‌ی برخی خودروسازان چینی است و در مقایسه با رقبای غیر چینی، نمی‌توان داشبورد و کابین ام‌وی‌ام 550 را برنده دانست.

با اینکه ام‌وی‌ام 550 نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت‌های خوبی داشته اما همچنان از سدان‌های کوچک و ساده چینی به شمار می‌آید. در این مطلب، لاماری ایما و فونیکس FX که جزء قوی‌ترین و جذاب‌ترین شاسی‌بلندهای چینی بازار کشورمان محسوب می‌شوند را به‌طور کامل باهم مقایسه خواهیم کرد. در پایان باید گفت اگر بین دو راهی خرید این دو خودرو گیر کرده اید باید بدانید که این دو خودرو واقعا در یک رنج قرار دارند و اینجا سلیقه شما می باشد که حرف اول را می زند .پس برای خرید ،مشخصات فنی را کنار گذارده و کاملا به سلیقه خود رجوع کنید. گيربكس جك جي 5  4 سرعته تيپ ترونيك بوده كه همواره در سرعت هاي مختلف عملكردي نرم و مناسب را از خود نشان مي دهد .ترمز هاي اين خودرو نيز عملكرد عالي از خود نشان مي دهد بطوريكه در ترمز گيري هاي شديد دماغه خودرو تمايلي به پايين از خود نشان نمي دهد. اين عملكرد مطلوب را مديون مجهز بودن ترمز ها به سيستم ABS و EBD مي باشد.

اگر روحیه تنوع‌طلبی دارید و زود به زود تصمیم به فروش خودرو می‌گیرید و سوار ماشین‌های جدید می‌شوید، بهتر است پیش از خرید این سدان چینی خوب فکرهایتان را بکنید؛ چرا که پس از خرید آن دیگر راه بازگشتی نخواهید داشت. این خودرو که در واقع یک فیس‌لیفت اساسی (ماژور) از چری A5 (ام وی ام ۵۳۰) محسوب می‌شود، سال ۱۳۹۴ روی خط مونتاژ مدیران خودرو آمد تا راه پدر خود را ادامه دهد. برخلاف ظاهر خارجی ام وی ام 550 که با ام وی ام 530 به کلی متفاوت است، تغییرات خاصی در کابین این خودرو مشاهده نمی‌شود و حتی می‌توان گفت که کابین ام وی ام 550 نسبت به ام وی ام 530 ساده‌تر طراحی شده است. خطوط سیال و منحنی بدنه در فضای داخلی نیز ادامه دارند و به جرات می‌توان گفت که هیچ خط تند و تیزی در کابین مشاهده نمی‌شود. در واقع ام وی ام 550 و ام وی ام 530 از نظر مشخصات فنی و پلتفرم هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تمایزات آن‌ها به موارد ظاهری و آپشن‌ها ختم می‌شود. در واقع چری با عرضه مدل E5 یا ام وی ام 550، سعی کرد تا فرم جعبه‌ای مدل پیشین را اندکی تغییر دهد و آن را کاربرپسند جلوه دهد.

جي 5 توسط كمپاني پينين فارينا ايتاليا طراحي شده كه همين بس كه بگوييم اين شركت طراح خودروهاي بزرگي از قبيل فراري و چندين مدل فيات بوده است. طراحي اين خودرو نسبت به همتايان چيني خود بسيار شكيل و خوش چهره مي باشد بطوريكه در صورت برداشتن لوگوي اين برند چيني هرگز متوجه نخواهيد شد كه اين يك خودروي چيني مي باشد. فضاي داخلي خودرو به لطف فاصله زياد دو محور فضاي مناسبي را براي سرنشينان و بخصوص سرنشنان عقب ايجاد مي كند كه اين مسئله از نقاط قوت اين خودرو مي باشد. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.

ترمزهای ام‌وی‌ام 550 در همه‌ی چرخ‌ها از نوع دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیرو EBD هستند. امروزه داشتن چنین مشخصاتی در بخش ایمنی، برای هر خودرویی واجب است و نیازی به تعریف و تمجید از هیچ شرکتی به دلیل استفاده از تجهیزاتی از این قبیل نیست. نبود حداقل ۴ ایربگ و سیستم‌هایی نظیر کنترل ترکشن TCS و سیستم کنترل پایداری ESP، قانع‌کننده نیست و قطعاً در انتخاب خودرو باید به این سیستم‌ها که نقش مهمی در حفظ سلامت و امنیت سرنشینان بر عهده دارند، دقت کنیم.

پیش‌تر اشاره شد که طرح داشبورد X5 با تیگو ۷ پرومکس تفاوت خاصی ندارد. چرم مصنوعی و مواد نرم باکیفیت، در بخش بالا و میانی دیده می‌شوند؛ ضمن اینکه فرمان استفاده شده برای X5 تفاوت جالبی با X55 فراهم می‌کند. بعد از بررسی مزایای ام وی ام ۵۵۰ نوبت آن است که نگاهی هم به نقاط ضعف این سدان خانوادگی داشته باشیم. قدرت، شتاب، سرعت، حرکت در شیب ام وی ام 550 با جک در عمل قابل مقایسه نیست، ظاهرشم خیلی بهتره اون صلیقه شماست که میگی جک بهتره، تو جاده جک رو میخوره من امتحان کردم ، حتی ماشین های کره ای هم تو سرعت بهش نمیرسن. امكانات رفاهي جك مي توان به چراغهاي هالوژني در جلو و عقب ،سنسور دنده عقب ،نمايشگر كنترل باد تاير ها ، صفحه نمايش لمسي ،سيستم صوتي با شش بلند گو ،سانروف و تنظيم 8 حالت صندلهاي جلو اشار كرد.

اما در بحث طراحی داخلی ام وی ام 550  به‌مراتب بهتر و به‌روزتر در مقایسه با نمای ظاهری میباشد. امکانات ارائه‌شده در ام‌وی‌ام 550 با توجه به بازه‌ی قیمتی، مناسب و قابل قبول است و می‌توان به این نکته اشاره کرد که اکثر امکانات رفاهی این خودرو کم و بیش در تمامی رقبایش وجود دارد و از این لحاظ خودروی چشمگیری به شمار می‌رود. طراحی داخلی ام‌وی‌ام 550 تغییرات بسیار زیادی نسبت به مدل قبلی خود ام‌وی‌ام 530 داشته است. در دو طرف جلوپنجره این مدل نوارهای کرومی طراحی شده است که زیبایی خودرو را چندین برابر می‌کند. از نظر طراحی داخلی با یک خودرو نسبتاً ساده طرف هستیم که در مقابل خودروهای هم ردیف و جدیدتر اصلاً مدرن نیست. نمای داخلی از مانیتور، کلیدهای سیستم تهویه و کنسول میانی تأثیر می‌گیرد.

ام‌وی‌ام X5 فاقد تزئینات قرمزموجود در کابین X55 است اما برای تودری‌ها و طرح صندلی، تغییری دیده نمی‌شود. ابعاد MVM X5شامل طول ۴,۳۳۸ میلی‌متر با عرض ۱,۸۳۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۶۴۵ میلی‌متر تفاوتی با ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ ندارد. این مدل نسبت به X33 قدیمی که بیش از یک دهه توسط مدیران خودرو تولید شد، کمی کوچک‌تر است. هر دو خودرو چینی میباشند و در بازار با افت قیمت زیاد به فروش می رسند و اگر انتخاب بین بد و بدتر را در نظر بگیریم با توجه به موارد ذکر شده خرید ام وی ام 550 منطقی تر به نظر می رسد.

J5 در آزمايش‌هاي موسسه ايمني C-Ncap موفق به كسب هر 5 ستاره ايمني شده است و بر اساس گزارش‌ها در تصادف از جلو و طرفين‌، ضربه شديدي به هيچ يك از اعضاي بدن سرنشينان وارد نمي‌شود كه نشان‌دهنده طراحي يكنواخت و مهندسي شده اين خودرو است‌. اولين محصولي كه جك وارد ايران شد توجوي j3 بود كه نه چهره جذابي داشت و نه سابقه خوبي از خود درميان خريدران باقي گذاشت .همين موضوع باعث شده بوده كه در ابتدا خريدران احتمالي اين خودرو نسبت به محصول جديد كرمان موتور واكنش  منفي نشان دهند . خیلی قویتر از خودروهای ایرانی است که مافیای قوی خودرو آنها را از حلبی میسازند . واقعا من که میخوام بخرم خیلی سردرگم میشم.از بین دوستان واطرافیان خودمم هرکی داره خیلی راضیه و حسابی تعریف میکنه. به نظر منم که فوق العاده از ماشین های مزخرف داخلی بهتره ولی دلیل این همه بدگویی این سایت رو نمیفهمم واقعا.

مدل جدید، عملا فضای خالی برای هدایت هوا به سمت رادیاتورها ندارد و محل نصب پلاک است. چری برای این بخش، از تزئینات نگینی نقره‌ای رنگ استفاده کرده و مواد پلاستیکی با طرح سیاه براق دارد. این خودروها روی پلتفرم مشترک تولید می‌شوند و هم‌اکنون انواع X55 و تیگو ۷ پرو، داشبورد کاملا یکسان دارند. از سویی دیگر، ام وی ام ایکس ۵ و تیگو ۷ پرو مکس نیز، کابین مشابه خواهند داشت. در ادامه می‌توانید مشخصات فنی مهم‌ترین رقبای ام‌وی‌ام 550 را مشاهده کنید.

مثلا الان مدل 94 اتومات فول بدون رنگو حدود47 تا 50 میتونی بخری یعنی نسبت به صفرش میلیون افت که برای قشر متوسط قابل ملاحظه است. این محصول از نظر اندازه‌ی بدنه، اندکی بزرگ‌تر از ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ (تیگو ۳) و البته کوچک‌تر از چری تیگو ۵ است. مدل جدید که مردم ایران به نام X55 می‌شناسند، سال ۲۰۱۴ معرفی شد و پس از فیس لیفت سال ۲۰۱۹ جای‌گزین X33 شد.

با این شرایط، موتور ۱/۵ لیتر توربو همراه قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر مثل سال‌های قبل ارایه خواهد شد اما شتاب‌گیری به لطف جعبه‌دنده‌ی جدید، بهتر خواهد بود و احتمالا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه فراهم خواهد کرد. ام وی ام 550 از یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 132 اسب بخار و حداکثر گشتاور 180 نیوتن متر بهره می‌گیرد. نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به محور جلو این سدان کامپکت منتقل می‌شود.

محور محرک ام‌وی‌ام 550 دیفرانسیل جلو آن است و پیشرانه آن 4 سیلندره طراحی شده است. گشتاور خودرو 180 نیوتن‌متر است و برای شتاب صفر تا 100 آن 1.5 ثانیه زمان نیاز است. با توجه به ابعاد خودرو باید گفت که خودرو به صورت ترکیبی 6.5 لیتر سوخت را در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند و حجم باک آن 45 لیتر است. با داشتن سیستم ترمز ABS و EBD حداقل استانداردهای ایمنی ایران را تأمین کرده است. ام وی ام 550 به‌نوعی نسخه ارتقایافته یا فیس لیفت عمیقی از ام وی ام 530 بود و از سال 1394 شمسی روی خط تولید مدیران خودرو قرار گرفت.

از نظر طراحی خارجی و داخلی جک جی 5 از زیبایی و هارمونی بهتری برخودار است چیزی که ام وی ام 550 از آن رنج می برد. چراغهاي نسبتا بزرگ خودرو سعي در تهاجمي كردن ظاهر خودرو دارد .همچنين درب برجسته موتور به همراه گلگير هاي برجسته باعث شده چهره خودرو عظلاني به نظر برسد. ام وي ام 550 محصول شركت چري چين بوده كه يكي از خودرو سازهاي باسابقه اين كشور مي باشد. این خودرو که در واقع یک فیس‌لیفت اساسی (ماژور) از چری A5 (ام وی ام 530) محسوب می‌شود، سال 1394 روی خط مونتاژ مدیران خودرو آمد تا راه پدر خود را ادامه دهد. در نمای اصلی، چراغ‌های باریک برای بهبود حس اسپرت به کراس‌اور کوچک چری اضافه شده‌اند.

از این رو در صورت بروز مشکل در برخی شهرستان‌ها و جاده‌های فرعی، امدادرسانی با مشکل رو‌به‌رو می‌شود. قطعات یدکی این خودرو نیز به‌صورت گسترده در بازار آزاد موجود نیست و به‌علت کمبود قطعات و عدم گستردگی، قیمت بالایی دارد. باتوجه به نظرات دارندگان ام‌وی‌ام 550، ایرادات اساسی این خودرو را می‌توان کیفیت پایین قطعات و استهلاک بالای آن دانست که باعث دلسردی مالکان و خریداران احتمالی در آینده می‌شود.

داشبورد ام وی ام ۵۵۰ دوام قابل قبولی دارد و در گذر زمان دچار افت کیفی عجیب و غریبی نمی‌شود اما کل تریم داخلی این خودرو (شامل داشبورد و رودری‌ها) از پلاستیک کاملاً خشک ساخته شده است. این مسئله از نظر بصری حس خوبی به سرنشینان نمی‌دهد و باید آن را جزو معایب mvm 550 محسوب کنیم. طبیعی است که در چنین شرایطی توقع یک چهره به‌روز را از ام وی ام ۵۵۰ نداریم اما طراحی این خودرو حتی نسبت به رقبای هم سن و سالی مثل جک J5 یا برلیانس H330 هم کمی قدیمی به نظر می‌رسد و به‌خصوص برای خریداران جوان جذابیتی ندارد.

اگرچه چنین پیشرانه‌هایی قدرت خوبی دارند و با حجم کمتر، نیروی بیشتری تولید می‌کنند، ولی به پای موتورهای تنفس طبیعی نمی‌رسند. توربوشارژها با آب‌وهوا و سوخت کشور ما سازگار نیستند و به همین دلیل به‌سرعت و در مدت کوتاهی نیازمند تعمیر خواهند شد؛ حال آن‌که نمونه‌های تنفس طبیعی این‌طور نیستند. هم اکنون کمپانی چری که سازنده این خودرو است، خط تولید آن را متوقف کرده، اما همچنان در برخی از بازارها دست به دست می‌شود. در مطلب پیش رو قصد داریم ارزش خرید این ماشین کارکرده را بررسی کنیم تا ببینیم با بودجه‌ای که داریم، می‌توانیم خودروی خوبی بخریم یا خیر! پیشرانه مذکور از نظر بازدهی و مصرف سوخت در سطحی پایین‌تر از پیشرانه‌های جدید توربو قرار می‌گیرد اما در بحث استهلاک و سازگاری با بنزین موجود در کشورمان، وضعیت بسیار بهتری دارد.

چری یکی از قدیمی‌ترین صادرکنندگان خودروهای چینی محسوب می‌شود که موفق به فروش در بازار جهانی شد. هرچند که محصولات اولیه، طراحی ناخوشایند و کیفیت فنی بسیار پایین داشتند؛ اما به مرور زمان، خودروهای چری سهم بیشتری از بازار کشورهای شرق آسیا و امریکای جنوبی گرفتند. تاریخ تاسیس چری به سال ۱۹۹۷ می‌رسد و حالا در کنار جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال و چانگان، در گروه خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. با توجه به طراحی بخش عقب خودرو و عدم وجود دید کافی به این بخش، دوربین دید عقب برای این خودروی ضروری است و خوشبختانه شاهد ارائه‌ی آن و همچنین حسگر پارک در عقب خودرو هستیم. سیستم چندرسانه‌ای این خودرو به نمایشگر ۷ اینچی، بلوتوث، سیستم ناوبری رهیاب و نقشه‌خوان مجهز است. همچنین قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و اشتراک‌گذاری محتویات موبایل، تبلت و …

سيستم تهيه مطبوع بصورت اتوماتيك بوده كه با يه شاسي دايره شكل كه شباهت فراواني به تويوتا كمري دارد قابل تنظيم مي باشد. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. مدل 96دارم تا به حال رنگ تعمیرگاه ندیده قدرت عالی نسبت به قیمتش هیچ ماشین ایرانی به گردش هم نمی‌رسه . همان‌طور که اشاره کردیم، mvm 550 نسخه‌ای فیس‌لیفت از ام وی ام 530 محسوب می‌شود که یعنی طراحی اولیه آن به سال 2006 برمی‌گردد. در پشت، طرح پیوسته به چراغ‌ها اضافه شده و حالا ام وی ام ایکس ۵ بسیار شبیه جک KMC X5 است.

سدان‌هایی که در این بازه حضور دارند اکثرا چینی هستند و شرایط فروش آن‌ها توسط نمایندگی‌ها، رقابت را برای سایر رقبا بسیار دشوار کرده است. مهم‌ترین رقبای ام‌وی‌ام 550، آریو سایپا، جک J5 و برلیانس H330 هستند که کیفیت و  خدمات پس از فروش بهتری در مقایسه با ام‌وی‌ام 550 دارند. از دیگر رقبای مهم این خودرو می‌توان به دنا پلاس و پژو 301 اشاره کرد. استاندارد آلایندگی این پیشرانه یورو ۴ است و با توجه به دنیای مدرن امروزی، این استاندارد در خودرویی که در چند سال اخیر توسعه یافته، کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

حجم مخزن سوخت ۵۲ لیتر است؛ اطلاعات دقیقی از مصرف سوخت این خودرو از سوی سازنده و شرکت مونتاژکننده منتشر نشده است؛ بدین دلیل اطلاعات مهمی همانند مصرف سوخت، همچنان نامشخص است و فقط می‌توان به تجربه‌ی مصرف‌کنندگان بسنده کرد. ام‌وی‌ام 550 در اصل همان چری E5 است؛ این خودروی سدان کامپکت که از سال ۲۰۱۳ در بازار چین عرضه شد، براساس چری A5 یا ام‌وی‌ام 530 ساخته شده است. این خودرو در کشور ما با نام ام‌وی‌ام 550 رونمایی شد و در حال حاضر در دو نسخه‌ی خودکار و دستی قابل خرید است. سیستم تعلیق mvm 550 عملکرد نرمی دارد و در مسافت‌های طولانی رضایت سرنشینان را جلب می‌کند.

دیگر نکته‌ی جالب اینکه، چری 5x علاوه‌بر ایران و چین، در برزیل، مصر، اندونزی و پاکستان نیز مونتاژ می‌شود. همچنین نسخه‌ی تمام برقی از این خودرو نیز به تعداد محدود در چین تولید شد که در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسید. داخل کابین طراحی به‌مراتب بهتر و به‌روزتری در مقایسه با نمای بیرونی دارد. میزان پلاستیک استفاده‌شده در کابین نیز بیش از حد نیست و به شکل هوشمندانه‌ای از نگاه سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. طراحی زیبای کابین، باعث می‌شود که روزنه‌های امید در دل خریداران احتمالی این خودرو جوانه بزند. همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین مزایای ام وی ام 550، پیشرانه تنفس طبیعی این خودرو است.

با این حال نسخه اتوماتیک برای گذر از ترافیک‌های شهری کارایی بیشتری دارد. مصرف سوخت ام وی ام 550 نیز در دنیای واقعی رقمی حدود 10 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود، عددی که با وزن خودرو و حجم پیشرانه آن تطابق دارد. شتاب صفر تا صد رسمی 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت، از دیگر مشخصات فنی ام وی ام 550 هستند. ام وی ام 550 یکی از سدان‌های چینی است که در زمان خود توانست موفقیت نسبی در بازار کشورمان کسب کند. به همین بهانه در این مطلب به سراغ بررسی مزایا و معایب ام وی ام 550 رفته‌ایم. مهم‌ترین تفاوت فنی X5 با X55 به گیربکس ۶ سرعته‌ی دبل کلاچه مربوط است که جای‌گزین نمونه‌ی CVT در X55 شده.

یکی از مشکلات ۵۵۰ که در نگاه اول خود را نشان می‌دهد، طراحی قدیمی و ناهماهنگ است. ازآنجایی‌که پیشینهٔ این خودرو به چری A5 و سال ۲۰۰۶ بازمی‌گردد، حتی در برابر رقبای هم‌دوره‌ای مثل جک J7 هم حرفی برای گفتن ندارد و ظاهر آن کاملاً کسل‌کننده و فاقد هیجان به نظر می‌رسد. مشکل بعدی که در بالا هم اشاره کردیم، فراوانی پلاستیک خشک در داخل کابین است. هرچند داشبورد ۵۵۰ دوام خوبی دارد اما این پلاستیک‌ها حس ارزان‌قیمتی را ایجاد کرده‌اند.

یکی از خودروهای جذابی که مدت‌هاست در بازار داخلی خرید و فروش می‌شود، ام وی ام 550 است. این سدان چینی به‌محض ورود به کشورمان با استقبال خوبی مواجه شد و فروش خوبی داشت. ام وی ام ۵۵۰ یکی از سدان‌های چینی است که در زمان خود توانست موفقیت نسبی در بازار کشورمان کسب کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *