ام وی ام بهتره یا دنا پلاس

ام وی ام X33 بخریم یا نه؟ مزایا و معایب X33

ناگفته نماند که نرم‌تر بودن سیستم تعلیق پژو 207 نسبت به ایکس ۲۲، لذت سواری بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. در مورد طراحی کابین‌ها اوضاع می‌تواند تا حدودی برعکس شود؛ چرا که نمای داخلی ام وی ام X22 طراحی جدید و اسپرت‌تری را ارائه می‌دهد، اما داشبورد 207 طرحی ساده و نسبتاً قدیمی دارد. از لحاظ میزان گنجایش کابین نیز به دلیل فاصله محوری بزرگ‌تر، اوضاع ام وی ام X22 بهتر از حریف هاچبک خود است و سرنشینان راحتی بیشتری را در صندلی‌های عقب این خودرو تجربه می‌کنند.

بیش از 12.7 ثانیه زمان می‌برد تا ام وی ام x22 از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد؛ این شتاب نسبتاً پایین با ظاهر اسپرت خودرو هماهنگی ندارد. اما در مقابل، مصرف ترکیبی 6.1 لیتری این خودرو نشان‌دهنده کم‌مصرف‌تر بودن ام وی ام x22 در مقایسه با جک s3 است. در ادامه مقایسه ‌ام وی ام x22 و جک s3 با ما همراه باشید تا به مقایسه قوای فنی این دو خودرو بپردازیم. جک s3 به پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر باقدرت 107 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن متر مجهز شده است.

در ادامه به مقایسه طراحی ظاهری این دوخودروی محبوب میپردازیم، سپس مشخصات فنی دنا و دنا پلاس را بررسی کرده و به بررسی کابین و امکانات رفاهی این خودروها میپردازیم. در نهایت ایمنی دنا و دناپلاس را مورد بررسی قرار میدهیم همچنین به تفاوت ها و ویژگی های انواع تیپ های دنا شامل دنا، دنا پلاس و دنا پلاس توربو دنده ای و دنا پلاس توربو اتوماتیک می پردازیم و در بخش های مختلف، آن ها را شرح داده و با یکدیگر مقایسه می کنیم. قبل از اینکه به بررسی مزایا و معایب X33 بپردازیم، لازم است که به یک موضوع مهم دیگر بپردازیم.

در بین معایبی که برای این خودرو برشمردیم، به جز سیستم ترمز ضعیف مابقی موارد در خودروهای هم‌رده قیمتی آن نیز تقریبا به چشم می‌خورند. صحبت درباره مزایا و معایب خودروها همواره یکی از چالش‌برانگیز‌ترین بحث‌ها در بین علاقه‌مندان به این حوزه است. معمولا وقتی بحث کارشناسی به میان می‌آید، نمی‌توان با قطعیت یک خودرو را رد یا تایید کرد.

به دلیل استفاده از سیستم تعلیق غیرمستقل در محور عقب ام وی ام x55 پرو احتمالا حس ضعف در هندلینگ و پایداری خودرو به‌ویژه حین عبور سریع از مسیرهای منحنی شکل در سرنشینان ایجاد خواهد شد. هایما اس ۷ پلاس از این نظر عملکرد بهتری دارد و درمجموع تعادل و پایداری کمی بهتر است. البته با وجود سیستم کنترل پایداری وضعیت ام وی ام x۵۵ پرو از لحاظ هندلینگ چندان نگران‌کننده نیست و این خودرو می‌تواند تعادل نسبتا اطمینان‌بخش را در عبور از مسیرهای پرپیچ‌وخم ارائه دهد. جدول زیر کلیه اطلاعات فنی مرتبط با هر دو خودروی حاضر در این مقایسه را به اطلاع شما می‌رساند. مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22 موضوع این مقاله از مجله خودرو همراه مکانیک است که قصد داریم در آن به بررسی این دو خودرو چینی نسبتا محبوب در بازار بپردازیم. برای اطلاع از مشخصات فنی، مزایا، معایب، تجهیزات و شرایط بازار این دو کراس‌اوور در ادامه با ما همراه باشید.

آخرین چیزی که بگم اینه که همین شرکت چینی که خیلیا میان بدمیگن ازش ۳۱۵ ساخته که حتی ماشین آمپر آب ندارهفقط در صورت جوش آوردن یه آلارم رو کیلومتر میده.. سلام.من یک ماهه گرفتم،سواریش عالیه،شتابش خوبه و کم نمیاره،امکاناتش خوبه،ایرادش با توجه به سایر امکاناتش،نداشتن پاپر ویندوز هستش که یکم عجیبه.در کل خیلی سرتر از همرده های خودشه. درود عزیزان ، من مدت ۱۱ ماه هست که یکدستگاه x33 Cross MT دارم کیلومتر رانندگی کردم ، از همه لحاض عالیه ، ایراد اساسی خشک بودن هست که کمی با نصب کمک فنر برسام یدک رفع میشه و دوم ضعف خیلی زیاد نمایندگی ها در تامین قطعات هستش.

قابلیت به اشتراک گذاری صفحه نمایش موبایل با صفحه نمایش خودرو و کیت اسپرت بدنه در X22 از بارزترین مزایای این خودرو است و فرمان کمک برقی CS35 نیز به عنوان سلاح مخفی این خودرو در مقابل رقیب به کار گرفته شده است. توجه داشته باشید که وقتی پای کلماتی مانند مزایا و معایب به میان می‌آید، با مفاهیم نسبی سروکار داریم. به‌عبارت دیگر باید مزایا و معایب خودروی ام وی ام 315 را نسبت به خودروهای هم‌رده قیمتی خود بررسی کنیم. در بین خودروهای داخلی پژو 206 و در میان خودروهای خارجی نیز لیفان ایکس 50 به‌عنوان رقبای آن شناخته می‌شوند. با در نظر گرفتن این نکته مهم توجه شما را به مزایای ام وی ام 315 جلب می‌کنیم. قبل از بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 باید به یک نکته مهم اشاره کنیم.

هر چند این خودروی سواری در دو مدل سدان و هاچ‌بک وارد ایران شد؛ اما در حال حاضر تقریبا پیدا کردن مدل سدان آن مانند یافتن سوزن در انبار کاه است. تا قبل از سال 1395 گروه مدیران خودرو، ام وی ام 315 را در دو مدل ساده و اسپرت به‌فروش می‌رساند. جالب است بدانید که گیربکس تارا اتومات هم با چالش‌های زیادی در زمان رانندگی روبرو است.

این پیشرانه قابلیت تولید 105 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در در دقیقه و 135 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 2750 دور در دقیقه  را دارا می باشد و با توجه به وزن و ابعاد ماشین  خیلی جوابگو به نظر نمی رسد و ام وی ام X22 یک ماشین نسبتا کند است. تجربه رانندگی بخشی است که در آن، مقایسه اچ سی کراس با ام وی ام 315 اتومات خیلی جذاب دنبال می‌شود و هیچ‌یک از این دو رقیب هم‌وطن قصد کوتاه‌آمدن در برابر دیگری را ندارد. از نظر فضای کابین و نرمی سواری، وضعیت هر دو خودرو خوب است؛ درواقع H30 cross و mvm 315 پلاس به‌لطف فضای جادار کابین و هم‌چنین سواری نرم خود، نسبت به رقبایی مثل پژو 207 و رنو ساندرو، هاچ‌بک‌های خانوادگی‌تری محسوب می‌شوند.

بلکه باید عملکرد آن را در بخش‌های مختلف به‌تفکیک زیر ذره‌بین برد تا در نهایت قضاوت منطقی صورت بگیرد. خودرویی چینی که بیش از یک دهه از حضور آن در ایران می‌گذرد و به همین دلیل می‌توان نگاه کارشناسی دقیقی به نقاط ضعف و قوت آن انداخت. اگر هنوز بین خرید MVM 315 و سایر رقبای هم‌رده آن مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. واضح است که فضای داخلی mvm 550 نیز بسیار به‌روزتر و زیباتر جلوه کند؛ درون کابین ۵۵۰ اثری از دریچه‌های تهویه مستطیلی شکل و کنسول میانی بسیار ساده که در مدل mvm 530 وجود داشت، به چشم نمی‌خورد. طراحی داشبورد و تو‌دری‌ها بسیار چشم‌نوازتر شده و وجود نمایشگر لمسی، محیطی تکنولوژیک را برای کابین ۵۵۰ پدید آورده است. با توجه به یکسان بودن پلتفرم هر دو خودرو و ابعاد اتاق و گنجایش کابین این دو مدل کاملا مشابه با یکدیگر برآورد شده و نسبتا کافی به‌نظر می‌رسد.

هر چند MVM X33 Cross از پلتفرم کاملا مشابهی در مقایسه با سه نسل قبلی برخوردار است؛ اما مشخصات فنی و همچنین طراحی ظاهری آن تغییرات زیادی را تجربه کرده است. یکی از مزایای MVM X22 که باعث شده این خودرو تا حدی از بازار دست دوم خوبی برخوردار باشد، طراحی داخلی و خارجی زیبای آن است. در محدوده قیمت خرید و فروش ام وی ام ایکس 22 تقریبا هیچ خودروی دیگری را نمی‌توان یافت که از نظر ظاهری قادر به رقابت با آن باشد. ام وی ام X22 یکی از خودروهایی است که در سال‌های گذشته همواره در معرض نقدهای تند و تیز به‌دلیل عملکرد نه‌چندان رضایت‌بخش پیشرانه قرار داشته است.

البته درست است که کیفیت پایین متریال داخلی و ارگونومی نه چندان مناسب صندلی‌ها مقداری از حس خوب نشستن داخل اتاق X22 را کاهش میدهند اما با این حال و با در نظر گرفتن رده قیمتی و رقبا میتوان گفت که شرایط کلی نماینده ام‌وی‌ام قابل قبول است. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. لازم به ذکر است که هر دو خودرو در نمونه های اتوماتیک و دستی در بازار حضور دارند و X22 نیز از تیپ های متنوعی بهره می برد که در این مقاله ما به مقایسه نمونه های فول آپشن و اتوماتیک دو خودرو پرداخته ایم.

با بررسی مشخصات فنی دنا پلاس توربو با تارا شاید برتری نسبی با دنا پلاس توربو باشد و قدرت بیشتری را در پیشرانه آن شاهد باشیم، اما در عمل این تفاوت حتی می‌تواند تبدیل به یک عیب بزرگ شود. مقایسه تارا و دنا پلاس و دنا از نظر مشخصات فنی بیشتر به موتور این خودروها برمی‌گردد. موتوری که قبلا امتحان خود را پس داده و در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب‌ترین موتورهای به کار گرفته شده در خودروهای ایرانی محسوب می‌‎شود. دوام و ماندگاری طولانی، استهلاک پایین و هزینه‌های کم نگهداری، مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که برای این موتور می‌توانیم به آن اشاره داشته باشیم.

باید توجه داشته باشید که مدیران خودرو 4 نسل مختلف از این کراس اوور چینی را در بازار ایران عرضه کرده است. خودرویی دنده‌ای که به‌دلیل قیمت مناسب در مقایسه با رقبای کره‌ای و همچنین آپشن‌های رضایت‌بخش مورد استقبال قرار گرفت. اختلاف قیمت حدود 20 میلیون تومانی دنا و دنا پلاس که در بازار به 40 میلیون تومان می رسد، به ازای ظاهر بروزتر، سانروف، دوربین دنده عقب و 2 جهت برقی بیشتر صندلی پرداخت می شود! تغییرات ظاهری دنا پلاس تا حدی توانسته ظاهر زیباتری از این خودرو به نمایش بگذارد.

میزان شتاب و چالاکی نسخه‌های دستی ام وی ام ۵۵۰ و ۵۳۰ به دلیل برخورداری از قوای فنی یکسان، در سطحی مشابه قرار داشته و اختلاف چندانی میان این دو سدان شرقی مشاهده نمی‌شود. مدل اتوماتیک ام وی ام ۵۵۰ به‌واسطه ذات تنبل‌تر گیربکس CVT کمی کندتر از نسخه دستی عمل می‌کند. در مقایسه ام وی ام 530 با 550 ازنظر ایمنی و تجهیزات امنیتی باید گفت که ام وی ام ۵۳۰ یا همان چری A5 در سال 2009 موفق به کسب سه ستاره ایمنی از موسسه CNCAP شده‌است، اما اطلاعات دقیقی مبنی بر تست مدل ۵۵۰ توسط این موسسه یافت نشد. بااین‌حال و با توجه به یکسان بودن پلتفرم و اساس هر دو خودرو، نمی‌توان تفاوت زیادی میان امنیت ام وی ام ۵۵۰ با مدل ۵۳۰ قائل شد. با مطالعه جدول زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری پیرامون تجهیزات ایمنی موجود در این خودروها به دست آورید.

دنا پلاس در پاییز سال 1395 توسط شرکت ایران خودرو معرفی شد و روی آن قرار گرفت. خوشبختانه طراحی کابین اچ 30 نسبت به طراحی ظاهری آن، به‌روزتر به‌نظر می‌رسد و المان‌هایی مثل غربیلک فرمان زیبا، طرح استوانه‌ای صفحه نشان‌دهنده‌ها و تزئینات طرح فیبرکربن، حس خوبی را به سرنشینان این خودرو القا می‌کند. تنها نکته انتقادبرانگیز در این کابین، محل نصب مانیتور سیستم مالتی‌مدیا است که راننده برای کارکردن با آن مجبور است نگاه خود را از مسیر پیش‌رو منحرف و به سمت پایین متمایل کند.

ام وی ام x22 با پلتفرم مشابه هاچ‌بک 315 وارد بازار شده بود اما بهبودهایی در ظاهر، گیربکس و فنربندی آن دیده می‌شد. ام وی ام x22 و جک s3 دو کراس‌اوور پرطرفدار و پرفروش در جمع خودروهای چینی موجود در بازار ایران هستند که توانسته‌اند بازار کراس‌اوورهای کوچک بازار ایران را تا حد زیادی در اختیار بگیرند. کمپانی‌های جک و ام وی ام با اختلاف کمی نسبت به هم در اوایل دهه 90 وارد بازار ایران شدند و با ارائه سدان‌ها و شاسی‌بلندهای باکیفیت قابل‌قبول و محبوب، اسم‌‌ورسم خوبی در بازار ایران به‎دست آوردند. X22 پرو دنده دستی دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بهینه سازی شده با حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر است. گیربکس این مدل هم از نوع ۵ سرعته دستی است که نیروی تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ های جلوی این خودرو می فرستد. در عین حال قبل از تصمیم‌گیری برای خرید MVM X33 کراس، بد نیست که این محصول را با رقیب سر سخت‌اش یعنی جک S3 نیز مقایسه کنید.

فرمان با روکش چرمی و دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمز و تغییر طرح دسته دنده نیز از موارد متفاوت در پلاس توربو و توربو اتوماتیک نسبت به دنا پلاس هستند. نمونه توربو این خودرو هم از نظر آپشن و مشخصات فنی تماما با نمونه تنفس طبیعی برابری می کند (به جز روکش ها و تریم های اسپرت داخل کابین) و تفاوت این دو مدل صرفا به بهره گیری یا عدم بهره گیری از توربوشارژر است. دنا پلاس یکی از محصولات ملی ایران خودرو است که در اصل فیس لیفت جزئی از دنا معمولی است و مثل سمند بر روی ساختار پژو 405 توسعه یافته است.

جایی که طراحان ام‌وی‌ام موفق شده‌اند با ترکیب جاذبه‌های اسپرت و جوان پسندانه با اِلمان‌های آفرودی خودرویی مطابق با مد روز خلق نمایند. Mvm 315 در ابتدای معرفی خود (سال 2009) موفق به کسب 4 ستاره ایمنی از موسسه چینی C-NCAP شده است که نتیجه قابل‌قبولی محسوب می‌شود اما هیچ تست ایمنی رسمی از دانگ فنگ H30 cross منتشر نشده است. در بخش طراحی خارجی، درمجموع ام وی ام x22 عملکرد بهتری نسبت به جک s3 از خود نشان می‌دهد.

نسخه های اولیه ام وی ام X22 در اوایل ۹۰ شمسی وارد بازار ایران شد و توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند. ام وی ام X22 پرو دنده‌ای جدیدترین مدل X22 پرو بوده و پس از نسخه اتوماتیک در سال ۱۴۰۲ توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شده است. این خودروی هاچ بک کراس چینی جزو ارزان ترین خودروهای بازار در این سگمنت بوده و رقیبی جدی برای خودروهای هاچ بک داخلی است. هایما اس ۷ پلاس ایران خودرو و ام وی ام x55pro مدیران خودرو دو کراس اوور چینی مونتاژ داخل هستند که این روزها به رقبای جدی برای همدیگر تبدیل شده‌اند.

زیبایی جلو پنجره این خودرو مثال‌زدنی است و از این یث نمره قبولی می‌گیرد. با نگاهی به مزایا و معایب X33 مشخص می‌شود که در مجموع نقاط قوت این خودرو نسبت به نقاط ضعف آن‌ها می‌چربند. خیلی از خریداران در بازار این سوال را مطرح می‌کنند که آیا X33 ماشین خوبی است؟ به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم در قالب این مقاله به‌بررسی مهم‌ترین مزایا و معایب ام وی ام X33 بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم برای خرید X33 حتما این مطلب را تا پایان مطالعه کنید. فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک در قلب بازار لوازم یدکی تهران یعنی خیابان چراغ برق واقع شده است. سایت آریان یدک برای خرید آنلاین قطعات یدکی و ارسال آن به سراسر ایران در دسترس شما قرار دارد.

ممنوعیت واردات برخی خودروها و اعمال تعرفه‌های سنگین برای واردات خودرو باعث شد تا بسیاری از خودروسازان کشورمان به فکر عرضه و مونتاژ محصولات چینی در ایران بیفتند. این خودروها با طراحی جذاب و امکانات زیاد توانستند که به مرور جای بسیاری از خودروهای فرانسوی، کره ای و حتی ژاپنی را بگیرند. اگر تجربه رانندگی با این خودرو را دارید، آیا می‌توان موارد دیگری را به فهرست مزایا و معایب MVM 315 افزود؟ اصلا پاسخ شما به سوال ام وی ام 315 بخریم یا نه، چیست؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه حتما با ما در میان بگذارید.

قدرت خروجی این پیشرانه نسبتاً کوچک از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو جک s3 منتقل می‌شود. بااین‌که گیربکس CVT مشکلات خاص خود را دارد، اما عملکرد نسبتاً خوبی در این خودرو از خود نشان می‌دهد. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت جک s3 در حدود 10.8 ثانیه است و مصرف ترکیبی این خودرو نیز در حدود 7.6 لیتر در صد کیلومتر است. به‌طورکلی مشخصات و عملکرد فنی جک s3 یکی از نقاط قوت آن در رقابت با ام وی ام x22 به‌حساب می‌آید. تا به اینجای کار شاید به نظر برسد که وضعیت فنی هایما اس ۷ پلاس نسبت به ایکس ۵۵ پرو برتر باشد، اما باید بدانید که محصول مدیران خودرو چیزی حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبک‌تر از رقیب بوده و همین مورد می‌تواند تا حدودی کمبود توان موتور آن را جبران کند.

نکته جالب توجهی که وجود دارد، اختلاف ستاره های کیفیت دنا، دنا پلاس و دنا پلاس توربو طبق جدول سطوح کیفی است! این در حالیست که این 3 تیپ و خصوصا دنا و دنا پلاس با تشابهات فراوان دارای اختلاف  کیفی در جدول هستند که کمی دور از انتظار به نظر می رسد. ام وی ام X22 جذابترین بخشی که دارد و بیشترین وقت را برای آن صرف کرده اند ظاهر خوب ، اسپرت و زیبایی است که برای ام وی ام X22 خلق کرده اند و با به کار بردن برجستگی ، زوایای زیاد و المانی که به چشم مکعب می توان آن را تجسم کرد جذابیت بصری را به ام وی ام X22 هدیه کرده اند . دنا پلاس توربو از پیشرانه EF7 توربو که بیش از این بر روی سورن توربو استفاده شده بود بهره میبرد اما یک سری قطعات سیستم پرخوران آن اصلاح و از نظر برنامه ECU هم تغییراتی داشته است تا دنا پلاس توربو راندمان بالاتری داشته باشد. این پیشرانه 4 سیلندر است و 1646 سی سی حجم دارد  و با آرایش خطی در سینه دنا پلاس توربو قرار گرفته است.

البته محصول mvm به‌لطف تجهیز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، در مواقع بحرانی عملکرد بهتر و مطمئن‌تری را به نمایش خواهد گذاشت. این کابین به استثنای کنترلرهای سیستم تهویه مطبوع، دقیقاً با کابین mvm x22 یکسان است و در مجموع، طرحی به‌روز و اسپرت دارد. استفاده از قطعات نارنجی رنگ در قسمت‌های مختلف این کابین نیز ظاهری منحصربه‌فرد و پویا به آن بخشیده است. در سوی دیگر ام وی ام X22 نیز طراحی چهره قابل­‌قبولی دارد و به جز طرح نامتناسب نمای عقب و چراغ‌های کوچک آن، انتقاد چندانی نمی‌شود به طراحی این خودرو وارد کرد.

با سلامبنده مدل۱۴۰۰ دنده ای رو دارم.از نظر آپشن، هندلینگ، شتاب، مسلط به جاده بودن،مصرف سوخت و … عالیه.خداروشکر مشکل های رایج ماشین های ایرانی رو ابدا نداره. بار دیگر باید تاکید کنیم که در محدوده قیمت این خودرو، گزینه دیگری پیدا نمی‌شود که از نظر امکانات رفاهی و ایمنی با آن رقابت کند. نمایشگر مولتی مدیا 8 اینچی، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی، سانروف برقی، صندلی‌های چرمی، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب از جمله مهم‌ترین آپشن‌های رفاهی این خودرو هستند. اولین نکته‌ای که باید در رابطه با مزایای ام وی ام X22 مطرح کنیم، قیمت مناسب آن در مقایسه با سایر کراس اورهای موجود در بازار است.

در مدل‌های دستی تارا و دنا یا دنا پلاس، تجربه رانندگی مشابهی را شاهد هستیم. هر چند شتاب تارا بهتر بود، اما هر دو خودرو سواری نرمی داشته و خیلی نمی‌توانیم یکی را در این باره نسبت به دیگری گزینه بهتری قلمداد کنیم. سلام و عرض ادب خدمت دوستان ، همین الان با یک ام وی ام x22 اتومات دور زدم ، در مقایسه با دنا پلاس خودم که مدل ۹۶ فول فول دنده ای هست در یک کلام ، ختم کلام ، ماشین ایرانی سگش شرف داره به چینی . ماشینش خشک ، بدون تعادل ، کیفیت قطعات جلو آفتاب از هم پوکیده بوده ، موتور و گیربکس احساس می کردی با هم دشمنن ، سازنده این ماشین اعتقادی به کیفیت ، اعتقادی به شتاب و قدرت نداشته ، تمام .

طراحی سپر و صندوق همانند قبل است و تنها با دقت بیشتر، متوجه وجود زه کرومی بالای پلاک در دنا پلاس خواهید شد که در دنا این زه همرنگ بدنه رنگ آمیزی شده است. از نظر گستردگی خدمات پس از فروش و دسترسی به قطعات در سراسر کشور نیز هر دو خودرو فعلاً وضعیت خوبی دارند اما در صورت عدم بازگشت دانگ فنگ به بازار ایران در آینده، اوضاع برای اچ 30 روز‌به‌روز دشوارتر خواهد شد. دانگ فنگ H30 Cross از نظر تجهیزات ایمنی نیز وضعیت مناسبی دارد و با وجود ترمزهای دیسکی در هر دو محور مجهز به ABS+EBD و 4 عدد ایربگ، نسبت به بسیاری از رقبای خود در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. البته Mvm 315 اتومات نیز با دست پُر به میدان آمده و هرچند فاقد ایربگ‌های جانبی است، اما با تجهیز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، ایمنی فعال بهتری نسبت به رقیب خود دارد.

مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد H30 cross با این مشخصات فنی نیز به‌ترتیب برابر با حدود 7 لیتر در صد کیلومتر و 12.5 ثانیه است. از نظر فضای کابین، نرمی سواری و ایمنی نیز می‌توانیم امتیاز تقریباً یکسانی به این دو خودرو بدهیم. ام وی ام 315 اتومات نیز از نظر امکانات رفاهی نسبت به نسخه‌های مجهز به گیربکس دستی، ارتقا یافته است و آپشن‌های بسیار مناسبی را ارائه می‌کند. کروز کنترل، فرمان با نیروی کمکی الکتریکی، تنظیم حالت رانندگی (Drive Mode) دوحالته، دی‌لایت، روکش چرمی صندلی‌ها و سنسور فشار باد لاستیک (TPMS) از جمله امکاناتی هستند که این خودرو را در جایگاه بالاتری نسبت به H30 cross قرار می‌دهد.

این پیشرانه به‌کمک سیستم زمان‌بندی متغیر بازوبسته‌شدن سوپاپ‌ها (VVT)، حداکثر قدرت 107 اسب بخار و حداکثر گشتاور 140 نیوتن متر را تولید می‌کند و به یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. Mvm 315 پلاس برای طی‌کردن هر صد کیلومتر مسافت، نسبت به رقیب خود 0.3 لیتر سوخت بیش‌تری مصرف می‌کند، اما در زمان مشابه با H30 cross به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. در سمت مقابل، mvm 315 را داریم که در بازار چین و برخی بازارهای دنیا با نام‌هایی مثل چری فالوین 2 یا چری A13 شناخته می‌شود.

هر چند پیشرانه این خودرو از نظر قدرت و گشتاور عملکرد چندان رضایت بخشی ندارد؛ اما باید مصرف سوخت نسبتا پایین را در ردیف مزایای MVM X22 قرار دهیم. بر همین اساس این خودرو در 100 کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی حدود 6 لیتر دارد. این یعنی با یک باک پر می‌توانید تا 830 کیلومتر با این خودرو رانندگی کنید که عدد قابل توجهی است. با این تفسیر متاسفانه باید توان فنی نسبتا کم پیشرانه این خودرو خصوصا در نمونه‌های اتوماتیک را به‌عنوان یکی از معایب ام وی ام x22 در کارنامه فنی کوچک‌ترین کراس اوور مدیران خودرو ثبت کنیم.

هر دو خودرو در بخش طراحی ظاهری تلاش کرده‌اند تا از مدل‌های معروف و باکیفیت تر سایر کشورها کپی‌برداری کنند و بدین وسیله ظاهری زیبا را به نمایش بگذارند. MVM X22 را معمولا با طراحی ظاهری زیبا، جوان‌پسند و اسپرت می‌شناسند و عده‌ای معتقدند همین ویژگی‌ برجسته‌ترین ویژگی این خودرو محسوب می‌شود. از ویژگی‌های برجسته MVM X22 در نمای روبرو می‌توان به طراحی جذاب و جسور کاپوت اشاره کرد که طراحان تلاش کرده‌اند با استفاده از یک طراحی عضلانی به قسمت جلویی خودرو جلوه ویژه‌ای ببخشند. خوب است مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22 را با معرفی خودروی اول یعنی چانگان آغاز کنیم. چانگان CS35 محصول تولیدی شرکت چانگان موتورز چین بوده که مرکز اصلی آن در شهر شانگهای قرار دارد. این خودروسازی یکی از چهار گروه خودروساز بزرگ چین به‌شمار می‌رود که محصولات مختلف آن در چین و برخی از دیگر کشورها طرفداران زیادی دارد.

در مجموع گرچه بسته به سلیقه خریداران هر دو خودرو ظاهری نسبتاً زیبا ارائه می‌دهند، اما همان‌طور که اشاره شد احتمالا 207 با توجه به نمای نسبتا جذاب‌تر خود، هواخواهان بیشتری داشته باشد. مقایسه پژو 207 و ام وی ام ایکس ۲۲ از نظر طراحی به ما نشان می‌دهد با وجود استایل قابل‌قبول و نسبتاً زیبای ام وی ام ایکس ۲۲ به‌عنوان یک کراس‌اوور کوچک اقتصادی، پژو 207 با وجود قدیمی‌تر بودن همچنان زیبایی‌های بیشتری در فرم بدنه خود جا داده است. البته این دیدگاه شاید موافق سلیقه همه افراد نباشد اما احتمالا نظر بسیاری از مشتریان به سوی خرید پژو 207 متمایل خواهد بود. در ادامه مقایسه ‌ام وی ام x22 و جک s3 نوبت به مقایسه امکانات رفاهی دو خودرو می‌رسد. در ابتدا امکانات جک s3 کمی بیشتر از ام وی ام x22 بود اما از تابستان 1397 به بعد با اضافه شدن 5 آپشن جدید ترمز کمکی، کنترل کشش، کنترل پایداری، کمکی در سربالایی و حسگر فشار باد تایر به تریم‌های مختلف امی وی‌ام x22، تقریباً امکانات دو خودرو در یک سطح قرار گرفت.

محبوبیت بالای این خودرو باعث شده کرمان موتور از سال 1396 تا به امروز جک s3 را روی خط تولید خود نگه دارد. در این بخش از مقاله مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام  X22 از تفاوت این دو خودرو به هنگام رانندگی می‌توان به مصرف سوخت MVM X22 اشاره کرد که کمتر از رقیب هموطن خود است. این ویژگی می‌تواند در مقرون‌به‌صرفه بودن آن نقش زیادی داشته باشد، اما در مقابل برخی از مالکان این خودرو از عدم شتاب کافی MVM X22 در نقاط صعب‌العبور گلایه دارند. با وجود سیستم تعلیق نرم تر X22 اما کیفیت رانندگی نماینده چانگان در مجموع بهتر ارزیابی می شود و کار کردن با فرمان کمک برقی آن بسیار لذت بخش است و همچنین نفوذ صدای محیط به داخل کابین نیز کمتر است.

بااین‌حال اگر طراحی خارجی و داخلی زیبا اهمیت بیشتری برای شما دارد و محدودیت بودجه دارید، ام وی ام x22 می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد. برای اطلاع از قیمت جک S3 اتوماتیک و قیمت ام وی ام X22 اتوماتیک ساده وارد صفحه قیمت خودرو شوید. ام وی ام X22 پرو در بخش فنی بزرگترین تفاوت را با نسخه اتوماتیک داشته و خودرویی قوی تر با استهلاک کمتر است. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که می تواند حداکثر ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

خیلی از رانندگان معتقدند که برخلاف ظاهر اسپرت و مدرن، این خودرو توان شتاب‌گیری ایده‌آل ندارد. اگر به‌دنبال خرید یک کراس اوور هستید و در عین حال محدودیت بودجه اجازه نمی‌دهد که به‌سراغ خودروهای گران قیمت بروید، MVM X22 یکی از گزینه‌های جدی پیش روی شماست. ام وی ام X22 که ارزان ترین کراس اوورهای مدیران خودرو محسوب می‌شود در سال 95 وارد بازار ایران شد. این خودرو که ظاهری اسپرت تر نسبت به ام وی ام X33 دارد با تمام مزایا و معایب خود امروز یکی از پر فروش ترین محصولات مدیران خودرو محسوب می‌شود.

بسیاری از قطعات و لوازم یدکی خودروهای خارجی به صورت مستقیم توسط فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک به ایران وارد می‌شوند و با گارانتی اصالت کالا به فروش می‌رسند. آنتن سقف دنای ساده در دنا پلاس به شکل آنتن کوسه ای درآمده و در انتهای سقف قرار گرفته است. آینه های جانبی نیز در دنا پلاس بازطراحی شده اند و با طراحی جدید همچنان به راهنما مجهز هستند. نکته مهم دیگر در خصوص ظاهر X22 مربوط به فاصله نسبتاً زیاد ماشین از سطح زمین است که هرچند به فرمان‌پذیری ضعیف اتومبیل منتهی شده اما از نظر بصری، X22 را به یک کراس‌اوور واقعی شبیه نموده است. به نظر من برگ برنده اصلی ام‌وی‌ام X22 که باعث محبوبیتش در بازار شده در همین ظاهر زیبا و شیک رو میشود.

این موضوع خصوصا برای سرنشینان قسمت عقب این خودروها بیشتر مشاهده می‌شود. البته در این بین کیفیت کلی صندلی ها و روکش چرمی در نماینده چانگان بهتر ارزیابی می شود اما ظاهر دو رنگ و اسپرت صندلی های X22 زیباتر است. وقتی به سبد محصولات مدیران خودرو در بازار ایران نگاه می‌کنیم، محصولات موفق و ناموفق زیادی به‌چشم می‌خورند. بعضی از خودروها به‌دلایلی همچون طراحی مطلوب، مشخصات فنی ایده‌آل و امکانات رفاهی مناسب مورد توجه قرار گرفته‌اند و در مقابل گروهی هم انتظارات را برآورده نکرده‌اند. ام وی ام X33 را باید در ردیف کراس اوورهای با فروش نسبتا موفق در بازار ایران به‌شمار آورد. البته در بازار بین‌المللی رایج‌تر این است که دو خودرو در یک رده قیمتی و مشخصات را از میان برندها و کمپانی‌های مختلف با هم مقایسه کنیم، اما بازار ایران در شرایطی قرار دارد که برای ارزیابی دو خودرو، سراغ محصولات یک کمپانی رفته و باید به مقایسه تارا با دنا پلاس و دنا بپردازیم.

تنها کمبود محصول مدیران خودرو در برابر رقیب ایران خودرویی خود، بهره‌گیری از تهویه مطبوع دستی است. مقایسه اچ سی کراس با ام وی ام 315 اتوماتیک از نظر تجهیزات را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. در بحث مشخصات فنی به نظر می‌رسد که هایما s7 پلاس نسبت به حریف برتر باشد.

در حال حاضر (دی ماه 1402) مدل صفر ام وی ام ایکس 22 با قیمت حدود 700 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. این در حالی است که نمونه‌های دیگر کراس اور در بازار ایران با قیمت به‌مراتب بالاتر از ایکس 22 خرید و فروش می‌شوند. با اینکه MVM X22 به‌عنوان یک کراس اوور تقریبا اقتصادی در بازار ایران حضور دارد، اما لوازم بدنه آن نسبت به محصولات هم‌رده داخلی بسیار گران‌تر بوده و این مسئله موجب انتقاد برخی صاحبان این خودرو شده‌است. بنابراین بهتر است پیش از خرید ام وی ام  x22 نگاهی هم به قیمت لوازم بدنه آن بیندازید تا خدای‌نکرده بعد از وقوع تصادف، از دیدن قیمت آینه‌های بغل، سپرها و سایر بخش‌های بدنه ام وی ام  x22 خیلی متعجب و نگران نشوید. در ادامه بررسی معایب ام وی ام  x22 به یک نقطه‌ضعف دیگر این خودرو یعنی فضای نسبتا تنگ اتاق آن می‌رسیم.

پس از اجرای تحریم ها، دو کیسه هوای جانبی دنا پلاس حذف شدند و بعد تر تنها در بعضی کلاس های این خودرو عرضه شدند. ام وی ام x22 و جک s3 دارای امکانات امنیتی پیشرفته‌ای نیستند و از این لحاظ در جایگاه خوبی قرار نمی‌گیرند. البته جک s3 در تست C-ncap چین توانسته 5 ستاره ایمنی را به دست آورد؛ اما استانداردهای c-ncap چین فاصله زیادی با مؤسسات بین‌المللی و معتبری همچون E-ncap اروپا دارد. تفاوت چندانی در امکانات امنیتی این دو خودرو دیده نمی‌شود و هر دو خودرو امکاناتی در حد کف نیازهای یک خودرو با استانداردهای بین‌المللی را دارند. جلوپنجره‌های بزرگ، کاپوت کوچک، عدم تناسب در ابعاد خصوصاً در عرض و ارتفاع خودرو به همراه ایرادهای ریز و درشت دیگر باعث می‌شود که طراحی جک s3 عجیب به نظر برسد. در نمای جانبی این خودرو تنها ظاهر آینه‌ های جانبی و طراحی رینگ‌ های خودرو تغییر کرده و دیگر اجزا همچنان مانند نسخه قبلی است.

آینه‌های برقی، سانروف، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، سیستم نمایشگر 7 اینچی لمسی، صندلی چرم، سنسور و دوربین دید عقب و فرمان برقی از جمله مهم‌ترین امکانات این خودرو هستند. البته همان طور که اشاره کردیم، بسیاری از این امکانات مانند فرمان برقی صرفا در فول‌ترین تیپ MVM 315 یعنی مدل پلاس آن قرار دارند. رانندگان جاده در بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 روی موضوع شتاب‌گیری خیلی حساس هستند. با توجه به مشخصات فنی پیشرانه ام وی ام 315، نمی‌توان انتظار شتاب‌گیری خیلی زیادی از این خودرو داشت.

از جمله این خودروها می‌توان به چانگان CS35 و MVM X22 اشاره کرد که در چند سال اخیر در ایران طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند. خرید یکی از این دو خودرو می‌تواند انتخاب جذابی به نظر برسد، چراکه هر دو آن‌ها به نوعی رقیب هم محسوب شده و در بسیاری از ویژگی‌ها شبیه به یکدیگر هستند. اینکه این خودرو را با رتبه اول تیپ هاچ بک جهان در سالیان قبل مقایسه کنیم کمی شرم آور هست علت هم به میزان توانایی های صنعت خودرو ایران برمیگردد.اگر عادلانه بخواهیم این خودرو را مقایسه کنیم به نظر بنده مزدا 121 ژاپن بهترین گزینه عادلانه هست. هر دو خودرو ام وی ام ۵۵۰ و ۵۳۰ از سطح امکانات رفاهی بسیار پایینی بهره می‌برند و لیست تجهیزات رفاهی این خودروها اصلا بلندبالا نیست. یکی از اصلی‌ترین وجوه تمایز میان آپشن‌های رفاهی دو خودرو به برخورداری ام وی ام ۵۵۰ از نمایشگر ۷ اینچی بازمی‌گردد؛ در سایر موارد نمی‌توان اختلاف جدی میان این دو مدل پیدا کرد.

در بحث شرایط بازار، باید گفت هر دو خودرو مورد استقبال قرار گرفته‌اند و از وضعیت خرید و فروش مناسبی برخوردار هستند. اما در مقام مقایسه می‌شود اذعان کرد پژو 207 اتوماتیک به‌عنوان یک ها‌چبک جذاب و جوان‌پسند، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته و هم خانواده‌ها و هم مشتریان جوان‌تر، تمایل بالاتری در خرید این خودرو به‌ویژه در نمونه‌های دست دوم نشان داده‌اند. اما این احتمال نیز وجود دارد که هنگام دور زدن سریع، خودرو دچار بیش فرمانی شده و تعادل قسمت عقب آن تا حدودی از دست برود.

طبیعی است که در مقایسه با یک خودرو داخلی مانند پژو 206 بازار دست دوم ام وی ام 315 وضعیت ضعیف‌تری داشته باشد. اما در حال حاضر این خودرو در بازار ایران معامله می‌شود و حتی برای خرید لوازم یدکی آن نیز خیلی به زحمت نمی‌افتید. یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در زمینه مزایا و معایب ام وی ام 315، سیستم ایمنی آن است. به همین دلیل نمی‌توان انتظار عملکرد عالی سیستم‌های ترمز خودروهای جدید را از آن داشت.

برای مقایسه بهتر امکانات رفاهی دو خودرو در نسخه های فول آپشن می‌توان جدول زیر را مشاهده کرد. سادگی طراحی داخل و همچنین دیزاین نه چندان جدید صفحه کیلومتر و آمپرها از نقاط ضعف چانگان CS35 به‌شمار می‌رود. در طول مدت رانندگی با این خودرو هیچ‌گونه مشکلی از بابت دید در ناحیه جلو نخواهید داشت؛ اما دید عقب این خودرو خیلی مناسب نیست. بخشی از مشکل مربوط به طراحی صندوق عقب و بخشی دیگر نیز به هاچ‌بک بودن آن ارتباط دارد. البته پس از مدتی نشستن پشت فرمان ام وی ام 315 به این شرایط عادت خواهید کرد.

در آزمایش‌های شتاب‌‌گیری که از این خودرو به عمل آمده، بازه زمانی بین 15 تا 16 ثانیه برای پر کردن سرعت 0 تا 100 به دست آمده است. حداکثر قدرت موتور این خودرو 107 اسب بخار و همچنین بالاترین گشتاور آن نیز 140 نیوتن متر است. بر این اساس باید توجه داشته باشید که با خودرویی کاملا معمولی از نظر مشخصات فنی روبه‌رو هستید. در بین موتورهای داخلی، TU5 که روی پژو 206 و پرشیا نصب می‌شوند تقریبا مشخصات یکسانی با موتور MVM 315 دارند.

برای اطلاع از قیمت ام وی ام X22 اتوماتیک ساده و دریافت کارشناسی خودرو کلیک کنید. داخل کابین خودرو هم هر چند با فضای نسبتا جمع و جور طرف هستید؛ اما استفاده جسورانه از خطوط شکسته به‌همراه صندلی‌های چرم و نشانگر آمپر خلاقانه باعث شده تا ظاهر اسپرت در نمای داخلی را هم شاهد باشیم. در کابین هردو داشبورد با طراحی مشابه قرار گرفته است و تودوزی صندلی ها از جنس مخمل است. تریم مشکی و دو رنگ مشکی-کرم و همچنین قطعات دکوراتیو طرح چوب در کلاس های مختلف عرضه می شود.

در فهرست مزایا و معایب MVM 315 نمی‌توان از کنار مصرف سوخت این خودرو به‌سادگی عبور کرد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز چیزی در حدود 6.5 لیتر در 100 کیلومتر است. هرچند در مقایسه با خودروهای روز دنیا مصرف بالاتری دارد؛ اما نسبت به خودروهای حاضر در بازار ایران عملکرد مناسبی را از این حیث نشان می‌دهد. این خودرو که از گیربکس اتوماتیک برخوردار بود، آپشن‌های بیشتری را نیز در خود جای داد. در واقع MVM 315 پلاس را می‌توان فیس لیفت شایسته‌ای از این خودرو چینی محبوب دانست.

یکی از موضوعاتی که در طول رانندگی با ام وی ام 315 مشاهده می‌کنید، تعویض دنده نه‌چندان راحت است. البته نمونه‌های اتوماتیک آن نیز وجود دارند که این مشکل در آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل برای جابجایی بین دنده‌ها شاید خیلی احساس راحتی نداشته باشید. یکی از مشکلات مشترک ام وی ام 315 با خودروهای داخلی، مواد اولیه بی‌کیفیت مورد استفاده در طراحی بدنه داخلی و داشبورد است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *