مقایسه ام وی ام ۳۱۵ با ۲۰۶

مقایسه خودرو ام وی ام ۳۱۵ و پژو ۲۰۶ تیپ ۲

حتما هنگام خرید ام وی ام ۳۱۵ دقت کنید که کدام مدل این خودرو را انتخاب می‌کنید. از نظر مشخصات فنی و پیشرانه آسوده خاطر باشید؛ چراکه یکی از معایب ام وی ام ۳۱۵ در مدل‌های مختلف، ثابت بودن توانایی فنی آن‌هاست. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. فرمان ام‌ وی‌ ام 315 نیوفیس، خیلی نرم و روان است؛ البته چنین مزیتی حتی در نمونه‌های پیش از فیس‌لیفت نیز به جشم می‌خورد. این قابلیت در رانندگی‌های داخل شهر، می‌تواند تاثیر بسزایی بر کیفیت رانندگی داشته باشد و رانندگی را آسان‌تر کند. پژو 206، خودروی پرافتخار بازار فرانسه و سوگلی ایران‌ خودرو در دهه هشتاد بود.

موتور مناسب و سیستم تعلیق خوب نیز باعث می‌شود تا این خودرو در شهر و جاده‌های خارج از شهر با عملکرد قابل قبولی همراه باشد. ام وی ام ۳۱۵ برای اولین بار در اوایل دهه ۹۰ پا به بازار ایران گذاشت و در طی یک دهه توانسته افرادی را مجاب به خرید خودرو با برند ام وی ام کند. تا کنون سه مدل از این هاچبک عرضه شده و مدیران خودرو تلاش کرده تا با ارائه هر مدل جدید، اشکالات نسخه‌های قبلی را رفع کند. از بین خودروهای موجود در بازار پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ رقبای اصلی ام وی ام ۳۱۵ پلاس محسوب می‌شوند. توجه داشته باشید که وقتی پای کلماتی مانند مزایا و معایب به میان می‌آید، با مفاهیم نسبی سروکار داریم.

چری می‌گوید در طراحی ۳۱۵ به ویژه در بخش جلو از نهنگ الهام گرفته و این موضوع در چراغ‌ها دیده می‌شود. در مجموع طراحی ۳۱۵ چه در بخش جلو و چه بخش عقب پذیرفتنی هستند و با وجود گذشت چندین سال از تولید این خودرو هنوز هم تناسبات خوبی را به نمایش می‌گذارند. در نسخه‌های اخیر این خودرو نیز پوشش‌های پلاستیکی اطراف بدنه برای محافظت از آن نصب شده‌اند که روی طراحی کلی نیز تأثیر مثبت دارند.

با این حال ام‌وی‌ام 315 از نظر ایمنی با داشتن قفل مرکزی با ریموت، سیستم ضدسرقت ایموبلایزر و آلارم، امکانات خوبی را فراهم می‌کند. مقایسه دقیق امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی، نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب نهایی شما دارد. خرید اقساطی مدیران خودرو و ایران‌خودرو امکان دسترسی به خودروهای با امکانات پیشرفته و ایمنی بالا را بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های هنگفت اولیه، فراهم می‌کند. پژو ۲۰۶تیپ ۵دارای موتور ۱۵۸۷سی‌سی ۴ سیلندر ۱۶سوپاپه است که تولید ۱۱۰اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۴۲نیوتن متر در ۴۰۰۰دور در دقیقه را پشتیبانی می‌کند.

طراحی آمپرهای ۲۰۶های سال های قبل به رنگ مشکی بوده که هم اکنون به رنگ سفید هستند و طراحی جذابتری دارند. طراحی داخلی ۲۰۶ نیز مانند طراحی بیرونی آن با آنکه سال ها از طراحی آن می گذرد، اما ماندگار و جذاب است و راننده به تمامی کلیدهایی که نیاز دارد دسترسی مناسبی دارد و به جز کاهش کیفیت شدید متریال استفاده شده در چند سال اخیر هیچ مشکلی در داشبورد ۲۰۶ نیست. از امکانات ۲۰۶ تیپ ۵ می توان دو کیسه هوا، چهار شیشه برقی و تهویه هوا اتوماتیک را نام برد که برای این رنج قیمتی مناسب به نظر می آیند. اگر به دنبال یک هاچبک خانوادگی با فضای داخلی بیشتر و تجهیزات بهتر هستید و خودروی خود را می‌خواهید چندین سال نگه دارید بی‌شک ام وی ام ۳۱۵ گزینه بهتری خواهد بود اما اگر شتاب گیری و بازار خریدوفروش برای شما اهمیت بیشتری دارد پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را انتخاب نمایید.

از نظر ایمنی، ام وی ام 315 با تجهیزاتی مانند ترمز ABS و ایربگ‌های متعدد به بازار عرضه می‌شود که نقش مهمی در ایمنی سرنشینان ایفا می‌کند. همچنین، مصرف سوخت پایین این خودرو، آن را به گزینه‌ای اقتصادی تبدیل کرده که برای خانواده‌ها و افرادی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند، مناسب است. به طور کل طراحی ظاهری ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت، گرچه چندان مهیج و چشم‌نواز به نظر نمی‌رسد اما توانسته گوی سبقت را از بسیاری محصولات مشابه و هم‌‌قیمت داخلی برباید.

در مجموع مانند سایر خودروهای چینی، ام وی ام ۳۱۵ نیز نمره قابل قبولی دریافت می‌کند. یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه پژو206 تیپ5 با ام وی ام 315 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه پژو206 تیپ5 با ام وی ام 315 بپردازیم . مدل فیس لیفت شده MVM ۳۱۵ با توجه به تغییرات چشم‌گیر در هر چهار چراغ و طراحی خطوط تیز جلو ماشین، ظاهری خشن و زیبا به خود گرفته است. به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد.

در بخش فنی ۲۰۶ تیپ ۵ با موتور محبوب و مشهور TU5 به میدان آمده که یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ است که ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. موتور TU5 موتوری است که به کم مصرف بودن، کم صدا بودن و کم استهلاک بودن معروف است و به طور کلی موتوری است که در ایران طرفداران زیادی دارد یکی از بهترین موتور های ایران است. داخل کابین ۲۰۶ تیپ ۵ با تیپ های دیگر تفاوت زیادی ندارد و برای تشخیص تیپ ۲۰۶ می توان به قسمت تهویه اتوماتیک یا شیشه بالابرهای برقی عقب اشاره کرد که نشان دهنده ی تیپ ۵ بودن خودروی مد نظر است( هرچند این مورد هم خطا دارد و ممکن است با یک تیپ ۳ روبرو باشید).

در نمای کلی و با توجه به چراغ‌های پژو ۲۰۶، طراحی ظاهری آن برگرفته از یک کوسه خشمگین در جاده است. دستگیره‌های این پژو هاچ بک به دلیل طراحی قدیمی، ‌همان نقطه ضعف طراحی است که می‌توان به آن اشاره کرد. از سال ۱۳۸۰شرکت ایران خودرو، شروع به تولید پژو ۲۰۶کرده و تا همین امروز تولید آن با عنوان «پرفروش‌ترین خودرو هاچ بک داخلی» به قوت خود باقیست. این فروشگاه، قطعات متنوعی از جمله قطعات موتوری، قطعات بدنه، چراغ خودرو و… را به مشتریان خود ارائه می دهد.

پژو 206 تیپ 5 با توجه به قیمتش تجهیزات مناسبی مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های برقی و سیستم صوتی مدرن دارد و به صورت خلاصه در داخل کابین کیفیت ساخت پژو 206 از ام وی ام 315 بهتر است. ارگونومی پژو 206 اصولی‌تر است و تجهیزات تکمیل‌تری را هم دارد و از نظر ابعاد هم پژو 206 و ام وی ام 315 فضای یکسانی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. در طرف مقابل MVM 315 است که بیشترین تغییراتش را نسبت به نسخه ی قبلی اش در داخل داشته است.

به همین دلیل نمی‌توان انتظار عملکرد عالی سیستم‌های ترمز خودروهای جدید را از آن داشت. اهل فن معتقدند که سیستم ترمز ۲۰۶ در مقایسه با ام وی ام ۳۱۵ عملکرد بهتری دارد. در فهرست مزایا و معایب MVM 315 نمی‌توان از کنار مصرف سوخت این خودرو به‌سادگی عبور کرد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز چیزی در حدود ۶٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

بسیاری از ام وی ام 315 های جدید مشکل گیربکس دارند که به کیفیت ساخت مربوط است که با تعویض گیربکس در نمایندگی حل می‌گردد. ام وی ام 315 جدید تا حد زیادی از مشکلاتی که داشته کاسته شده است و حالا حداقل از نظر میزان خرابی به خودرو بهتری تبدیل شده اما به طور مثال ام وی ام 315 موتور و گیربکس هماهنگی ندارد که در عمل یعنی لذت رانندگی با این ماشین صفر است. یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در زمینه مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵، سیستم ایمنی آن است.

پژو ۲۰۶ از اوایل دهه ۸۰ که وارد بازار ایران شد تا اوایل دهه ۹۰ کاملا بی رقیب بود. یک خودرو با طراحی جوان پسند، بازار دسته دوم بسیار خوب، توانایی فنی مناسب و تیپ های مختلف که همیشه در بازار هاچبک های ایران حرف اول را می زد. اما اوایل دهه ۹۰ بود که چینی ها کم کم وارد بازار ایران شدند تا کمی معادله ی ۲۰۶ را به هم بزنند.

خودرو ام وی ام ۳۱۵ در سال ۲۰۰۸ در کشور چین و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در سال ۲۰۰۳ در کشور فرانسه طراحی و به بازار عرضه شد. ام وی ام ۳۱۵ از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه بهره می‌برد و خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دارای موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپه است. حجم موتور ام وی ام ۳۱۵ بالغ بر ۱۴۹۷ سی سی و پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۳۶۰ سی سی تعیین شده است. باک هردو خودرو ۵۰ لیتر در نظر گرفته شده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ هستند. ام وی ام ۳۱۵ دارای گیربکس ۵ دنده دستی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – مه شکن‌های جلو و عقب – چراغ ترمز سوم – سنسور دنده عقب – سیستم تهویه هوای دستی – تنظیم برقی آینه‌های جانبی – سیستم مدیریت پیمایش – شیشه‌های بالابر برقی و رینگ‌های آلومینیومی است.

ام وی ام 315 جدید چند سالی است در بازار ایران فرصت حضور را پیدا کرده است و مهم‌ترین دلیلی که تا الان توانسته است میزان فروش خودش را بالا نگه دارد، چهره جذاب و متفاوت ام وی ام 315 است که جوانان و بانوان بسیار آن را دوست دارند. چراغ‌های جدید، خطوط تیز روی بدنه و برجستگی‌های خاص از مشخصات طراحی بدنه ام وی ام 315 جدید است که چهره ماشین را تهاجمی و خشن نشان می‌دهد. از جمله دلایلی که مدل اولیه ام وی ام 315 در ایران موفق نشد چهره پیش پا افتاده و محافظه کارانه ماشین بود و حالا ام وی ام با بهبود چهره 315 توانست فروش بالای این ماشین را تضمین کند. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خودرو ام وی ام ۳۱۵ در سال ۲۰۰۸ در کشور چین و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در سال ۲۰۰۳ در کشور فرانسه طراحی و به بازار عرضه شد. از زیبایی که بگذریم، فضای کابین 206، مخصوصا در ردیف عقب، بسیار محدود است و حتی با درنظرگرفتن کلاس آن نیز نمی‌توان به این هاچ‌بک فرانسوی نمره قبولی داد. صندلی های 206 نیز خیلی نرم نیستند و بیشتر برای مسافت‌های کوتاه مناسب به‌ نظر می‌رسند.

فرمان MVM 315 بسیار نرم است و موتور کم مصرف و کم صدایی نیز دارد که اکثر مالکان این خودرو به این موضوع اذعان دارند که مصرف سوخت MVM 315 یکی از مزیت های این خودرو است. به طور کلی در قسمت تجربه رانندگی می توان گفت اگر اهل شتاب هستید قطعا تیپ ۵ بهتر است اما سواری نرم تری را می توانید در MVM تجربه کنید. ۲۰۶ تیپ ۵ سواری چالاک، ترمزهای خوب، میدان دید مناسب، فرمان نرم و انتقال قدرت خوبی را ارائه می کند. ۲۰۶ تیپ ۵ در شیب ها و هنگام کار کردن کولر بهتر از MVM عمل می کند و نقطه ی قوتی برای آن محسوب می شود. با نشستن روی صندلی ام وی ام ۳۱۵ متوجه فضای مناسب داخل آن خواهید شد به گونه‌ای که نیاز به عقب کشیدن زیاد صندلی جهت یافتن موقعیت خود نخواهید بود.

در بررسی مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵ باید نگاهی به استهلاک خودرو نیز بیندازیم. تجربه نشان داده است که دیسک و صفحه ام وی ام ۳۱۵ خیلی زودتر از سایر خودروها تمام می‌شوند. به‌خصوص اگر از بازار دست دوم اقدام به خرید این خودرو می‌کنید، پیشنهاد ما این است که در همان ابتدا برای تعویض دیسک و صفحه اقدام کنید تا با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید. یکی از بهترین موضوعات در تجربه رانندگی با ام وی ام ۳۱۵ بدون تردید، سیستم تعلیق نرم آن است.

اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

ام وی ام ۳۱۵ فاقد نمایشگر، سیستم تهویه اتوماتیک، دکمه‌های کنترل ضبط قابل دسترس و سطح مناسبی روی داشبورد جهت قراردادن وسایل است. طراحی درهای ۲۰۶، فرصت مناسبی را برای سو استفاده سارقان فراهم می‌کند؛ زیرا که درهای خودرو، هنگام بسته شدن با بدنه در یک راستا قرار نمی‌گیرند و یک فضای خالی بین درهای ماشین و بدنه به وجود می‌آید. با ما همراه باشید تا به بررسی و مقایسه همه جانبه پژو ۲۰۶تیپ ۵ با MVM ۳۱۵بپردازیم. یکی از موضوعاتی که در طول رانندگی با ام وی ام ۳۱۵ مشاهده می‌کنید، تعویض دنده نه‌چندان راحت است.

این پیشرانه معروف 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پژو 206 های تیپ 5 صفر کیلومتر همگی از گیربکس 5 سرعته دستی با کد be3 استفاده می‌کنند که نعویض دنده‌های نرم و ضریب دنده‌های مناسبی دارد و چالاکی خوبی را برای پژو 206 تیپ 5 به وجود آورده است. پژو 206 های صفر کیلومتر که به ایرانیزه معروفند، معمولا از دیسک و صفحه‌های بی کیفیتی استفاده می‌کنند که با تعویض آنها با نمونه‌های اصلی کشش پژو 206 بهبود چشمگیری پیدا می‌کند. با توجه به اینکه این هاچبک فرانسوی ۱۰۵۴ کیلوگرم وزن دارد بنابراین در عرض حدود ۱۱.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و از نظر شتاب گیری برتری با ۲۰۶ تیپ ۵ خواهد بود. اگر به دنبال خودرویی با طراحی مدرن، فضای داخلی جادار و امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع و صفحه نمایش لمسی هستید، ام وی ام ۳۱۵ گزینه مناسبی است. این خودرو به دلیل موتور با قدرت مناسب و مصرف سوخت معقول، برای استفاده روزمره و شهری ایده ‌آل به نظر می‌رسد.

قسمت جلویی خودرو، کاملاً تغییر کرده و گرافیک چراغ‌های عقب هم‌ رنگ و بوی تازه‌ای گرفته‌ است. با اینکه ‌ام‌ وی‌ ام 315 یک خودروی هاچ‌بک است، اما ابعاد نسبتاً بزرگی دارد که در ادامه به آن بیشتر می‌پردازیم. ۳۱۵ جزو متمایزترین هاچبک های کشورمان است و ما در این مطلب صرفاً روی نسخه فیس لیفت شده آن تمرکز داریم که نسبت به نسخه اولیه بهبود قابل‌توجهی داشته است.

دنده یک نسبتاً سریع پر می‌شود و دنده‌های دو و سه نیز شتاب خیلی خوبی دارند که درنهایت، باعث می‌شود پژو 206 تیپ 5 بتواند طی زمانی حدود 11 ثانیه، از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. تا به اینجای مقایسه ام وی ام ۳۱۵ با ۲۰۶ تیپ ۵، هاچبک چینی در اکثر بخش‌ها برتری را از آن خود کرده اما یکی از فاکتورهای مهم به بازار خریدوفروش مربوط می‌شود. در این بخش ۲۰۶ کاملاً برتر است و به راحتی می‌توان آن را به پول نقد تبدیل کرد هرچند باید اذعان کرد بازار خریدوفروش ۲۰۶ تیپ ۲ اندکی بهتر از تیپ ۵ است اما درهرحال تقاضای بیشتری برای ۲۰۶ وجود دارد اما برای فروش ۳۱۵ باید کمی بیشتر صبر کنید. البته توقف تولید و فروش اقساطی ۳۱۵ باعث شده بازار دست‌دوم این خودرو بهبود یابد. هر دو خودرو ام‌وی‌ام 315 اسپرت اکسلنت و پژو 206 (تیپ 2 و 5)، تجهیزات ایمنی مشابهی شامل دو کیسه هوا جلو و ترمز ضد‌قفل ABS دارند.

این خودرو، به‌سرعت در بازار ایران جای خود را پیدا و نداشتن رقیب مستقیم، مسیر موفقیت را برای این خودرو آسان‌تر کرد. دوران طلایی 206، تا اواخر دهه ‌هشتاد ادامه داشت تا این‌که چینی‌های تازه‌کار پا به بازار گذاشتند. با در نظر گرفتن قیمت مشابه بین پژو 206 و ام‌وی‌ام 315 دنده‌ای و امکانات رفاهی و ایمنی، باید ارزش خرید هر دو خودرو را باید با توجه به نیازها و ترجیحات شخصی خودتان بسنجید. به‌طورکلی ام‌وی‌ام 315 به دلیل داشتن امکانات پیشرفته‌تر و مدرن‌تر، ارزش خرید بیشتری دارد.

حداکثر قدرت موتور این خودرو ۱۰۷ اسب بخار و همچنین بالاترین گشتاور آن نیز ۱۴۰ نیوتن متر است. بر این اساس باید توجه داشته باشید که با خودرویی کاملا معمولی از نظر مشخصات فنی روبه‌رو هستید. در بین موتورهای داخلی، TU5 که روی پژو ۲۰۶ و پرشیا نصب می‌شوند تقریبا مشخصات یکسانی با موتور MVM 315 دارند. برخی از رانندگان این خودرو از مشکل صدای زیاد موتور در کابین نیز گلایه‌مند هستند. ام وی ام 315 جدید چندان راندمان بالایی ندارد و با وجود شتاب معمولی که دارد، مصرف سوختش تقریبا بالا است. گیربکس ام وی ام 315 جدید یک گیربکس 5 سرعته دستی است که ضریب دنده‌هایش کوتاه است و با توجه به اینکه توان موتور ام وی ام 315 جدید محدود است، نه حداکثر سرعت ام وی ام 315 جدید بالا است و نه به خوبی می‌تواند شتاب‌گیری کند.

زیبایی ظاهر یک خودرو در درجه اول سلیقه‌ای است، اما نمی‌توان از تأثیر آن بر تجربه خوب از رانندگی چشم‌پوشی کرد! باتوجه‌به این موضوع در این بخش به مقایسه mvm 315 با 206 از نظر ظاهر می‌پردازیم. آپشن‌های استفاده شده در کابینه داخلی پژو ۲۰۶، طبق اصول ساخته شده و مواد استفاده شده در ساخت با توجه به مبلغ آن، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

بررسی مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵ برای خانواده‌ها بدون نگاه به موضوع جادار بودن خودرو کامل نمی‌شود. علی‌رغم اینکه با یک خودرو هاچ‌بک سروکار داریم، ام وی ام ۳۱۵ در مقایسه با پژو ۲۰۶ کابین و صندوق عقب به‌مراتب بزرگ‌تری دارد. بیش از 16 سال است که پژو 206 تجربه حضور در بازار ایران را دارد و در طول این سال‌ها پژو 206 خصوصا در مدل تیپ 5 تغییرات فراوانی را تجربه کرده است و همچنان اما به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای داخلی به مسیر خود ادامه می‌دهد. در طول این سال‌ها تا به حال کارشناسی‌های مختلفی بر روی طراحی پژو 206 انجام شده است و ما به صورت تخصصی طراحی پژو 206 را نقد نمی‌کنیم اما نکاتی وجود دارد که گفتن آنها مهم است. پژو 206 ماشین هماهنگ و با طراحی خوبی است که هنوز تکراری نشده و هماهنگی و ماندگاری این ماشین حتی با وجود این تعداد زیاد هنوز هم قابل لمس است و نکته دیگر تناسب و زیبایی پژو 206 است که نشان دهنده اصالت این ماشین است. پژو 206 و ام وی ام  315 هر دو از نظر ظاهری ماشین‌های جذابی هستند اما ام وی ام 315 از سبک طراحی مدرن‌تری بهره می‌برد و از طرفی هم پژو 206 به اصولی‌ترین شکل ممکن طراحی گردیده است.

همچنین، شما خریداران می‌توانید از شرایط خرید اقساطی سپند خودرو برای تهیه هر دو مدل استفاده کنید. سپند خودرو با شرایط فروش اقساطی پژو و چری با پیش‌پرداخت مناسب و اقساط بلندمدت، امکان خرید آسان‌تر و بدون فشار مالی زیاد را فراهم می‌آورد. شرکت سپند خودرو باتوجه‌به نیاز مردم به راهکارهای مالی منعطف، با فراهم‌آوردن شرایط فروش اقساطی خودرو، نقش مهمی در دسترسی بهتر مردم به خودروهای موردنیازشان ایفا کرده است. چه قصد خرید نقدی و چه اقساطی را داشته باشید، ما با هدف کمک به شما در انتخابی هوشمندانه، در این مقاله به مقایسه ام وی ام 315 با 206 می‌پردازیم.

پژو 206 تیپ 5 با سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، رادیو پخش CD به همراه پخش MP3 و کنترل از پشت فرمان، دماسنج و ساعت دیجیتال، آیینه‌های تنظیم برقی و شیشه‌های بالابر جلو و عقب برقی، یک گام بالاتر از تیپ 2 قرار دارد. ام وی ام ۳۱۵ دارای موتور ۱۵۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر است که تولید ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور دقیقه و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را پشتیبانی می‌کند. همچنین شتاب صفر تا صد آن، حدود ۱۲ ثانیه است که در نتیجه شتاب‌گیری آن نسبت به ۲۰۶ ضعیف‌تر است. به‌طور کلی، ام وی ام با ارائه ترکیبی از امکانات رفاهی، ایمنی و مصرف سوخت مناسب، انتخابی محبوب در دسته خودروهای هاچ‌بک خانوادگی در بازار ایران به شمار می‌رود. در مورد لوازم یدکی ام وی ام 315 هم می‌توان گفت برخلاف تصور عموم لوازم این خودرو در همه شهر ها و حتی شهر های کوچک که نمایندگی دارند یافت می‌شود. خودرو mvm315 به عنوان یک خودروی خانوادگی و اقتصادی از برند چری تولید مدیران خودرو در بازار ایران شناخته می‌شود.

خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خودروها در بازار ایران است که به خاطر طراحی اسپرت و عملکرد خوب خود توجه بسیاری از رانندگان را جلب کرده است. این مدل با ابعاد جمع‌وجور و ظاهری جذاب، به خصوص برای جوانان و افرادی که به دنبال یک خودروی شهری با قابلیت‌های دینامیک هستند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. پیشرانه به کار رفته در ام وی ام 315 جدید 4 سیلندر با آرایش خطی است و 1497 سی سی حجم دارد. ام وی ام 315 جدید قابلیت تولید 107 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور را دارد که این اعداد با پژو 206 تیپ 5 بر روی کاغذ تقریبا برابر است. یکی از مشکلات عدیده ام وی ام 315 که بسیاری از مالکان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند شتاب و کشش معمولی ام وی ام 315 است که نه تنها از پژو 206 تیپ 5 در عمل بسیار ضعیف‌تر است بلکه حتی گاهی با روشن کردن سیستم تهویه احساس شتاب بسیار ضعیف‌تری به شما دست می‌دهد. با ورود به کابین پژو 206 با همان طراحی اولیه و بدون کوچکترین تغییری روبه‌رو می‌شویم که کیفیت ساخت مناسبی دارد و از نظر متریال هم هنوز با وجود افت کیفیت وضعیت قابل قبولی را دارد.

اینجا انتخاب با شماست که بین چینی تازه وارد و دورگه فرانسوی-ایرانی کارکشته کدام را انتخاب می کنید. نسخه اولیه و قبل از فیس لیفت ام وی ام ۳۱۵ از کابین عجیبی سود می‌برد و رنگ‌بندی آن نیز چنگی به دل نمی‌زد. داشبورد این هاچبک چینی در عین ساده بودن هماهنگی خوبی با دیگر اجزا دارد و ارگونومی آن نیز جای انتقادی نخواهد داشت. البته طراحی فرمان و پانل تهویه مطبوع می‌توانست بهتر از این‌ها صورت بگیرد. البته از نظر متریال بکار رفته نباید انتظار زیادی داشت چراکه پلاستیک خشک در تمامی بخش‌ها دیده می‌شود. مهم‌ترین مزیت ام وی ام ۳۱۵ نسبت به ۲۰۶ تیپ ۵ را می‌توان فضای داخلی جادارتر آن به ویژه در بخش عقب دانست که باعث برتری قابل‌توجهی نسبت به رقیب خود می‌شود.

همان‌طور که می‌بینید، روی کاغذ اعداد و ارقام کاملاً نزدیک به هم هستند و اختلاف خاصی دیده نمی‌شود؛ اما بهتر است بدانید که در عمل، گیربکس پژو نیروی بیشتری به سر چرخ‌های 206 می‌رساند و درنهایت، عملکرد 206 تیپ 5 اندکی چابک‌تر به نظر می‌رسد. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. از دیگر ویژگی‌های این ماشین می‌توان به استفاده از قفل برقی جهت باز و بسته کردن ماشین، جاگیری صحیح و بدون درز در قاب بدنه و دستگیره‌های جدید کششی اشاره کرد. قبل از شروع به مقایسه و بررسی، بهتر است تا یک نگاه اجمالی به تاریخچه هر دو این خودروها بیندازیم و به عبارتی یک معرفی کلی در خصوص هر دو ماشین‌ها داشته باشیم.

طبیعتاً قشر جوان به دنبال خودروهای اسپرت و با طراحی هاچبک خواهد بود و اینجاست که انتخاب پیش‌فرض بسیاری از افراد پژو ۲۰۶ است؛ اما از چند سال قبل یک هاچبک متفاوت توسط مدیران خودرو راهی بازار شد. در نهایت، ارزش خرید بین ام‌وی‌ام 315 و پژو 206، بر‌اساس مشخصات فنی، امکانات رفاهی و معیارهای ایمنی تعیین می‌شود. ام‌وی‌ام 315 با موتور قدرتمندتر و تجهیزات رفاهی مدرن‌تر، گزینه‌ای جذاب برای کسانی است که به دنبال خودرویی با امکانات جدید هستند. از سوی دیگر، پژو 206، به‌ویژه تیپ 5 با توان موتوری بیشتر و تجهیزات ایمنی عالی، برای رانندگانی که به دنبال تجربه رانندگی مطمئن‌تر و قابل‌اعتمادتر هستند، ایده‌آل است. همچنین، پژو 206 تیپ 5 با مصرف سوختی نزدیک به 6.6 لیتر و همان استاندارد آلایندگی یورو 3، باوجود توان بیشتر موتوری از نظر محیط‌زیستی پایین‌تر از ام‌وی‌ام 315 قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه خودروهای چینی در ایران در حال رشد است، فروشگاه حمید با داشتن محصولات با کیفیت و قیمت مناسب، به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای مشتریانی که به دنبال قطعات خودرو های چینی هستند. این خودرو که از گیربکس اتوماتیک برخوردار بود، آپشن‌های بیشتری را نیز در خود جای داد. در واقع MVM 315 پلاس را می‌توان فیس لیفت شایسته‌ای از این خودرو چینی محبوب دانست. طراحی ای که با اینکه ۲۰ سال از آن می گذرد اما هنوز کهنه نشده و بسیار چشم نواز است. در طراحی پژو ۲۰۶ هیچ ایرادی نمی توان دید و ارگونومی قطعات مختلف بدنه کاملا با یکدیگر حفظ شده است. یک طراحی شبه تخم مرغی که ایمنی خوبی در تست های تصادف از خود نشان داده است.

تا قبل از سال ۱۳۹۵ گروه مدیران خودرو، ام وی ام ۳۱۵ را در دو مدل ساده و اسپرت به‌فروش می‌رساند. MVM 315 یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال پرفروش‌ترین خودروهای شرکت مدیران خودرو در بازار ایران است. کمپانی چینی چری این خودرو را نخستین بار در سال ۲۰۰۹ رونمایی کرد و با نام چری فالوین ۲ در بازار چین و سایر کشورها به‌فروش رساند.

مدیران خودرو در سال ۱۳۹۱ نخستین مدل ام وی ام ۳۱۵ را در ایران مونتاژ و روانه بازار کرد. در طول سال‌های دهه ۹۰ شمسی مدل‌های مختلفی از این خودرو توسط ام وی ام روانه بازار شد؛ اما مدل فیس لیفت MVM 315 بیشترین توجه را به خود جلب کرد. یکی از جذابیت های پژو 206 تیپ 5 سیستم تعلیق خوب به همراه قابلیت مانورپذیری عالی و فرمان تیز است که همه اینها در کنار هم دست به دست داده‌اند تا یک رانندگی لذت بخش و هیجان انگیز را بتوانید با پژو 206 تیپ 5 داشته باشید.

امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ که 105 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور را با یک گیربکس 5 سرعته به چرخ‌های جلو می‌فرستد. موتوری کم‌صدا، کم‌مصرف و نسبتا کم‌استهلاک که پتانسیل بسیاری برای تیونینگ دارد. ما در بررسی بالا سعی کردیم تا با بررسی و مقایسه ام وی ام ۳۱۵ و ۲۰۶ تیپ ۵، شما را با معایب و مزایا هر کدام آشنا کنیم تا با توجه به سطح نیاز و علاقه‌تان بهترین انتخاب را داشته باشید. ۲۰۶تیپ ۵از تجهیزاتی همچون آینه‌های برقی، سیستم صوتی خوب، صندلی‌های راحت، قابلیت فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی ایربگ‌ها، نمایش اطلاعات ماشین در نمایشگر، دستگیره کنترل ضبط ماشین در کنار فرمان و تهویه مطبوع اتوماتیک بهره می‌برد. از سال ۱۹۹۸که پژو ۲۰۶به بازار خودرو جهانی عرضه شد، شاهد تغییر خاصی در طراحی ظاهری آن نبودیم.

از مشخصات فنی MVM ۳۱۵ می‌توان به مصرف سوخت بیشتر، محدودیت توان موتور، عدم هماهنگی مناسب میان موتور و گیربکس، سواری نرم و پدال ترمز سنگین اشاره کرد. از طرف دیگر، اگر به خودرویی با سابقه و قابلیت ‌های دینامیک بالاتر علاقه دارید، پژو ۲۰۶ با طراحی اسپرت و هندلینگ مطلوبش می‌تواند گزینه‌ای جذاب باشد. در نهایت، انتخاب میان این دو خودرو به سلیقه شخصی و نیازهای روزمره شما برمی‌گردد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که هر دو خودرو را از نزدیک بررسی کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

اگر هنوز بین خرید MVM 315 و سایر رقبای هم‌رده آن مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. ۲۰۶ تیپ ۵ شتاب گیری تندوتیزی دارد و قطعاً از این نظر ۳۱۵ را پشت سر خواهد گذاشت. البته سواری ۲۰۶ خشک‌تر از رقیب چینی حس می‌شود و فضای بخش عقب کابین نیز کاملاً کوچک است. در بخش جلو نیز راننده مجبور خواهد بود صندلی را به‌طور قابل‌توجهی عقب بکشد تا بتواند موقعیت مناسب خود را پیدا کند. نکته دیگر به هندلینگ نه چندان خوب ۲۰۶ در مانورهای ناگهانی و در پیچ‌های تند مربوط می‌شود و بنابراین باید در سرعت‌های بالا محتاط بود تا بخش عقب خودرو چسبندگی خود را از دست ندهد. پژو ۲۰۶ نیز نیازی به معرفی کردن ندارد و در طول بیش از ۲ دهه‌ای که حضورش در کشورمان می‌گذرد چشمان همه به آن عادت کرده است هرچند با این وجود هنوز هم باید ۲۰۶ را یک هاچبک متناسب و زیبا دانست که طراحی زیبایی دارد.

فضای داخلی ام وی ام ۳۱۵به گونه‌ای طراحی شده است که با طراحی بیرونی در هماهنگی کامل باشد و این موضوع تاثیر بسیار زیادی در زیبایی خودرو گذاشته است. اما از لحاظ کیفیت ساخت آنچنان جالب نیست و پس از مدتی کابینه ماشین به سر و صدا می‌افتد. فروشگاه حمید یدک تامین کننده لوازم یدکی خودروهای چینی، با بیش از ده سال تجربه در این صنعت، یکی از پیشروهای این بازار می باشد. این فروشگاه با داشتن محصولات با کیفیت و قیمت مناسب، به مشتریان خود در زمینه لوازم یدکی خودروهای چینی محصلات متنوع و با کیفیتی ارائه می کند.

روی‌هم‌رفته ام وی ام ۳۱۵ یک خودرو سواری خانوادگی نسبتا مناسب برای رانندگی شهری به حساب می‌آید. در بین معایبی که برای این خودرو برشمردیم، به جز سیستم ترمز ضعیف مابقی موارد در خودروهای هم‌رده قیمتی آن نیز تقریبا به چشم می‌خورند. سواری پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

باتری پژو 206 و باتری ام وی ام 315 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است. در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه. در آغاز حرکت، کمتربودن شتاب و کشش نسبت به رقیب کاملاً حس می‌شود و در مسیرهای سربالایی، اگر ظرفیت سرنشینان 315 تکمیل باشد این مشکل بیش‌ازپیش احساس خواهد شد. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.

با این تفاسیر هر دو خودرو تقریباً در یک بازه قیمتی قرار می‌گیرند و همین امر باعث ایجاد یک دوراهی برای خریداران می‌شود. جهت اطلاع از قیمت روز خودرو می توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه کنید. راننده این خودرو به پنل دکمه‌های تنظیم آینه و شیشه بصورت یک‌جا دسترسی دارد که روی درب سمت راننده قرار گرفته است، در صورتی که ۲۰۶ همچین قابلیتی ندارد. صندلی‌های عقب دارای فضای مناسبی است و بزرگسالان هم می‌توانند در آن احساس راحتی کنند. با توجه به آنچه درباره مزایا و معایب MVM 315 برشمردیم، زمان تصمیم‌گیری فرارسیده است.

درحالی‌که نمای جلوی ام‌وی‌ام با چراغ‌های بزرگ‌تر و طرح جلوپنجره دارای زوایای بیشتر، بیانگر طراحی نوین و مناسب با ذائقه مصرف‌کنندگان جوان‌تر است. به‌طورکلی پژو 206 با ظاهری کلاسیک، علاقه‌مندان به سبک‌های سنتی را جذب می‌کند؛ در حالی که ام‌وی‌ام 315 با طراحی معاصر، پاسخگوی نیازهای نسل جدید است. پژو 206 که از دهه 1990 وارد بازار شد، طراحی کلاسیک و خطوط نرم و هماهنگ دارد؛ در مقابل ام‌وی‌ام 315، که تولید آن بعد از سال 2000 آغاز شد، طراحی مدرن‌تر با خطوط تیزتر و جسورانه‌تر از خود نشان می‌دهد. نمای جلوی پژو 206 با چراغ‌های بیضی شکل و جلوپنجره کوچک، نشان‌دهنده سبک سنتی اروپایی است.

کابین این خودرو گنجایش سرنشین بزرگسال را دارد، اما افراد قدبلند در ردیف عقب با محدودیت‌هایی از ناحیه سر یا زانوها مواجه خواهند شد که با توجه به ابعاد بدنه چندان دور از انتظار نیست. در نمای جانبی هم می‌توانیم رینگ‌های آلومینیومی جدید و روف ریل را ببینیم. طراحان چینی کمتر به طراحی عقب خودرو دست زده‌اند و فقط سپر جدید را اضافه کرده‌اند که باعث شده دیفیوزر جدیدی استفاده شود و همین طور محل نصب مه‌شکن‌ها نیز عوض شود. کیلومترشمار پشت فرمان حالتی اسپرت دارد و حس هیجان را در راننده به وجود می‌آورد.

توجه به مصرف سوخت، هزینه ‌های نگهداری، فضای داخلی و امکانات جانبی می‌تواند در تصمیم ‌گیری شما تأثیر زیادی داشته باشد. یکی از ویژگی‌های بارز mvm315، کابین جادار آن است که امکان راحتی بیشتر در سفرهای خانوادگی را فراهم می‌کند. همچنین، سیستم تهویه مطبوع، امکانات چندرسانه‌ای و صفحه نمایش لمسی، تجربه رانندگی و آرامش را افزایش می‌دهند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *