ام وی ام پاندا

قیمت خودرو های ام وی ام MVM، بازار و نمایندگی خودرو

مدل اولیه ام‌وی‌ام 110 با کپی برداری از روی دوو ماتیز ساخته شده بود و به همین دلیل گاه با عنوان ماتیز چینی در بازار شناخته میشد. در واقع تیم ایتالیایی تورینو که وظیفه طراحی این نسل را بر عهده داشته موفق شده ضمن حفظ تم کلی خانواده 110، ظاهر ماشین را به محصولات مدرن و امروزی نزدیک نماید. البته به طور کلی خودروهای مینی، محصولات عامه پسندی نیستند و حتی در مدلهای معروف‌تر و گرانتر نظیر کیا پیکانتو نیز به سختی میتوانند تمامی سلایق را راضی نگاه دارند. با توجه به تمرکز اصلی جمعیت ایران در شهرهای شلوغ و پرتراکم، خودروهای کوچک و جمع و جور نظیر ام‌وی‌ام 110S میتوانند گزینه‌های بسیار کارآمدی باشند چراکه این قبیل محصولات به نوعی برای زندگی شهری تکامل یافته‌اند و رانندگی با آنها در معابر تنگ و شلوغ آسان‌تر است.

همچنین عرض کم اتومبیل در کنار فرمان سبک و تعلیق نسبتاً نرم ماشین، به کم فرمانی و ناپایداری در پیچ‌های تند منتهی شده است. مدلهای قبلی ام‌وی‌ام 110 علیرغم تشابه ظاهری با دوو ماتیز از سطح ایمنی بسیار پایین‌تری برخوردار بودند و در تست‌های تصادف عملکرد ناامیدکننده‌ای از خود نشان دادند. اما ام‌وی‌ام مدعی شده که در مدل S با تقویت بدنه و درب‌ها، ایمنی محصولش را ارتقاء بخشیده که افزایش وزن حدوداً 46 کیلوگرمی این نسخه نسبت به مدل قبلی میتواند شاهدی بر این ادعا باشد. هرچند تا زمانی که نتایج تست تصادف معتبری از این محصول مشاهده نشود نمیتوانیم در این مورد با اطمینان صحبت نماییم. البته در مقام مقایسه باید اعتراف کرد که متاسفانه سایر محصولات این رده قیمتی نظیر تیبا2 هم در این پارامتر شرایط مشابه و نامشخصی دارند، مگر اینکه با افزایش بودجه به سراغ پژو 206 تیپ 2 بروید، چراکه آن محصول حداقل در نسخه فرانسوی موفق شده عملکرد مناسبی در تست‌های تصادف اروپا از خود نشان بدهد.

به طور کلی نمای ظاهری ام وی ام ۱۱۰s نسبت به گذشت بسیار زیباتر شده و در صورتی که طرفدار این کلاس از خودروهای کوچک شهری باشید، احتمالا می‌تواند نظر مثبت شما مشتری ایرانی را به سوی خود جلب نماید. این خودرو در زمان خود موفق شد جایگاه خوبی در بازار ایران کسب نماید و نامی نیک از خود در ایران زمین به یادگار بگذارد. پس از چندی حضور محصولات دوو در ایران به دلیل اعمال تحریم به پایان دوران خود نزدیک شد و در نتیجه ماتیز و سایر محصولات دوو، بار و بنه خود را از خطوط تولید کشورمان جمع کرده و به سوی دیار خویش رهسپار شدند. هنگامی که دوو ماتیز وارد بازار ایران شد، با توجه به سابقه خوبی که دوو به واسطه برخی محصولات خود مانند سی‌یلو و اسپیرو در بین ایرانیان برای خود به یادگار گذاشته بود، توانست توجهات اقشار مختلف به ویژه زوج‌های جوان و بانوان را به سمت خود جذب نمایند. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم.

درنتیجه مدیران خودرو اقدام به تولید نسخه فیس‌لیفت شده آن با نام MVM 110S کرد و در این روزها اولین سری‌های تحویلی آن در خیابان‌های ما دیده می‌شود. فیس‌لیفت ام وی‌ام ۱۱۰ شامل تغییراتی ظاهری و فنی می‌شود و آن را به خودرویی به‌روزتر تبدیل کرده است. در گذشته شاهد حضور مدلهای قدیمی 110 با پیشرانه‌های سه سیلندر 0.8 لیتری و 4 سیلندر 1.1 لیتری در کشورمان بوده‌ایم. اما 110S از یک پیشرانه 3 سیلندر 12 سوپاپ با حجم حدود 1 لیتر بهره میبرد که قادر است در بهترین حالت 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن‌متر گشتاور را تولید و به کمک یک جعبه دنده 5 سرعته دستی روانه چرخ‌های جلوئی نماید.

خودرو های متفاوتی در سراسر جهان وجود دارد که هر کدام برای کاری ساخته میشوند.این خودرو همانطور که گفته شد شتاب و کشش آنچنانی ندارد و فقط در حد داخل شهر قابل قبول میباشد.اگر به دنبال یک خودروی کوچک هستید، میتوانید روی این خودرو حساب کنید. این خودرو تقریبا از ارزش خوبی در نمونه های دست دوم برخوردار است و از خودرو های ایرانی هم قیمت خود تقریبا کیفیت بالاتری دارد و میتواند گزینه خوبی برای شما باشد. ورودی هوا نسبت به قبل بزرگتر شده و در کنار جایگاه‌های مشکی رنگ مه شکن‌ها، حالتی لبخندگونه را برای چهره mvm110s پدید آورده است. از نظر کیفیت هم باید گفت کابین ام‌وی‌ام از پلاستیک خشک ساخته شده است اما با توجه به رده قیمتی نمیشود از این مورد به عنوان نکته‌ای منفی یاد کرد چراکه تمامی رقبای 110S در این پارامتر اگر بدتر عمل نکرده باشند، بهتر هم نبوده‌اند. در حال حاضر ام وی ام 110s تنها در قالب نسخه اسپرت لاکچری به بازار عرضه می‌شود که بهای آن در کارخانه و بازار به ترتیب برابر 41,900 و  50 میلیون تومان است. نکته جالب در نمای کناری ام وی ام ۱۱۰s، محل قرارگیری دستگیره درب عقب است که به صورت مایل و چسبیده به فریم پنجره تعبیه شده است.

چری کیوکیو از نظر ظاهری بسیار شبیه به دوو ماتیز بود که البته این شباهت به هیچ وجه تصادفی به وجود نیامده است، چرا که در واقع کیوکیو به نوعی تقلید چینی‌ها از روی دست همسایه کره‌ایشان محسوب می‌شد. شتاب صفر تا صد رسمی ام وی ام 110 چهارسیلندر دنده‌ای 13 ثانیه اعلام شده است اما به نظر نمی‌رسد این خودرو بتواند در دنیای واقعی چنین رکوردی را به ثبت برساند. مهم‌ترین مزیت ام وی ام 110 چهارسیلندر نیز پابرجا است؛ این هاچ‌بک کوچک تنها 3.7 لیتر در صد کیلومتر بنزین می‌سوزاند که رقم مطلوبی محسوب می‌شود. همان‌طور که از نام ام وی ام 110 چهارسیلندر مشخص است، پیشرانه این خودرو چهار سیلندر دارد و حجم آن نیز به 1.1 لیتر بالغ می‌شود. گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا پنج سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در ام وی ام 110 چهارسیلندر برعهده دارند.

در شرایط فعلی بازار، تنها مشتریانی که به دنبال یک خودرو شهری بسیار کوچک هستند اقدام به خرید ام وی ام 110 چهارسیلندر می‌کنند. همچنین این خودرو برای رانندگان تازه کار بسیار مناسب است، چرا که شعاع گردش اندکی دارد و به راحتی می‌توان آن را پارک کرد. مصرف سوخت اندک ام وی ام 110 چهارسیلندر نیز دیگر مزیت این خودرو است، هرچند نباید از قیمت قطعات یدکی و محدودیت خدمات پس از فروش آن صرف نظر کرد. مشتریان ایرانی هاچ‌بک‌های کوچک یا میکروکارها را با دوو ماتیز شناختند، خودرویی کوچک و کارآمد که به خوبی ثابت کرد نباید از روی ابعاد و اندازه خودرویی را قضاوت کنیم!

از میان گزینه‌های محدود موجود در بازار داخل میتوان به خودروهایی نظیر تیبا2 و کوئیک به عنوان رقبای اصلی ام‌وی‌ام 110S اشاره نمود. البته تیبا2 و کوئیک به نوعی دو برادر با مشخصات فنی یکسان هستند و تفاوت‌هایشان در خصوصیات ظاهری، برخی آپشن‌ها و قیمت خلاصه میشود. ام‌وی‌ام 110S در مقایسه با نماینده سایپا ظاهر و کابین مدرن‌تری دارد، از مصرف سوخت پایین‌تری بهره میبرد و با فرمان و ادوات نرم‌تر و شعاغ گردش فرمان بهتر، رانندگی ساده‌تری در داخل شهر به شما هدیه میدهد. اما در عوض نماینده سایپا در بیرون از شهر رفتار چالاک‌تری دارد و با شتاب و فرمان‌پذیری بهتر و صندوق عقب بزرگ‌تر در سفرها کارآمدتر ظاهر میشود. ضمن اینکه تیبا2 از نظر گستردگی مراکز خدماتی و قیمت قطعات یدکی و بازار دست دوم نیز دست برتر را نسبت به نماینده کشور چین خواهد داشت. محصول دیگر سایپا یعنی کوئیک هم دقیقاً همین شرایط را دارد با این تفاوت که از نظر طراحی خودرو به‌روزتر و اسپرت‌تری است و در نسخه‌های آپشنال از امکانات جانبی بیشتری بهره میبرد.

از نقطه نظر فضای سرنشینان نیز ام وی ام ۱۱۰s نسبت به گذشته بهتر عمل کرده و فضای کافی را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد؛ هرچند در ردیف عقب با توجه به ابعاد نبستا کوچک خودرو، قاعدتا محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت. به جهت کاهش سادگی نمای جانبی یک حجم منفی به شکل u خوابیده از بالای گلگیر جلو شروع شده و پس از رسیدن به انتهای درب عقب، دوباره تا انتهای درب جلو امتداد یافته است. همچنین گلگیرها نیز از اندکی فرم برجسته سود می‌برند تا بدین ترتیب نمای عضلانی تری را در ام وی ام ۱۱۰ اس شاهد باشیم.

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

ام‌وی‌ام 110S خودریی رام و گوش به فرمان راننده است و با توجه به ابعاد کوچک بدنه، شعاع گردش فرمان عالی و ادوات نرم و روان، میتواند برای استفاده‌های شهری گزینه مطلوبی باشد و در ترافیک یا داخل پارکینگ‌های تنگ و هنگام دور زدن در معابر باریک، بسیار کارآمد ظاهر شود. بخصوص که این محصول از نظر کیفیت سواری هم به نسبت قیمت شرایط قابل قبولی دارد و از لحاظ جای پا و سر فضای کافی را برای 4 سرنشین به شما هدیه خواهد کرد. جدا از اینها مصرف سوخت مناسب و استهلاک نسبتاً پایین موتور، نگرانی‌ها بابت هزینه‌ نگهدرای ماشین را کاهش داده‌اند، هرچند که از لحاظ قیمت لوازم یدکی شرایط رقبای 110 نظیر تیبا2 مقداری بهتر است. راستی ام‌وی‌ام مدعی شده با تقویت بدنه و درب‌ها ایمنی محصولش را هم نسبت به گذشته ارتقاء بخشیده هرچند همچنان گزارشی از یک نهاد معتبر در این خصوص ارائه نشده است. خوب پس ام‌وی‌ام 110S از بسیاری جهات میتواند گزینه جذابی باشد، اما تمامی اینها فقط یک روی سکه بودند و در سمت دیگر مشکلاتی مثل فضای بار بسیار کم که حتی برای یک هاچ‌بک مینی هم جالب نیست در کنار آپشن‌های محدود در نسخه Comfortable و بازار دست دوم نه‌چندان پررونق میتواند تا حدودی برای خریداران دلسردکننده باشد. همچنین 110S بدلیل شتاب ثانویه ضعیف و پایداری نه چندان مناسب در پیچ‌های تند و فضای حمل بار ناکافی، قادر نیست برای مسافرت‌ در حد سایر هاچ‌بک‌های این رده قیمتی کاربردی باشد.

در نسخهٔ وب‌اپلیکیشن نیازی به دانلود و به‌روزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی‌ به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپ‌های موبایل خود می‌توانند از آن استفاده کنند. در سایر پارامترها نظیر ترمز و میزان ورود صدای پیشرانه به داخل کابین هم شرایط در سطح متوسط و تقریباً مشابه با رقبای قیمتی ارزیابی میشود. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. چراغ‌های جلو از حالت ساده و دایره‌ای خارج شده و اینک به صورت برجسته و بیضی فرم در دو گوشه درب کاپوت جای گرفته‌اند. چهره mvm110s پس از فیس لیفت از آن حالت گنگ و ساده‌لوحانه خود به یک وضعیت بشاش که نشاط و سرزندگی را به بیننده انتقال می‌دهد، تغییر یافته است.

ام وی ام ۱۱۰s از ظاهری بسیار مدرن‌تر و جذابتر در قیاس با مدل قبلی خود بهره‌مند گردیده است، به طوری که با قطعیت می‌توان گفت که فیس‌لیفت mvm110s یک گام بسیار مثبت در ارتقای جایگاه این خودروی سوپرمینی بوده است. متریال به کار گرفته شده در اکثر نقاط کابین از جمله داشبورد، از جنس پلاستیک سخت و ارزان قیمت ساخته شده است که این روزها مهمان کابین بسیاری از خودروهای چینی مونتاژ داخل شده و کاملا مورد انتظار آشنایان و علاقمندان اتومبیل های داخلی است. در داخل کابین ام وی ام ۱۱۰ اگر چه همه چیز عالی به نظر نمی‌رسد اما به هر حال، نسبت به گذشته شاهد پیشرفت مشهودی در فضای داخلی این خودرو هستیم. فریم پنجره‌ها با استفاده از خطوط نرم تر طراحی شده و حالت کشیده آن جلوه‌ای اسپرت را به آن بخشیده است.

110S از یک پیشرانه 3 سیلندر 12 سوپاپ با حجم حدود 1 لیتر بهره میبرد که قادر است در بهترین حالت 68 اسب بخار قدرت را در دور 6000 و 93 نیوتن‌متر گشتاور را از دور 3500 الی 4500 تولید و به کمک یک جعبه دنده 5 سرعته دستی روانه چرخ‌های جلوئی نماید. در واقع طراحی این مدل ماشین‌ها، قشر خاصی از جامعه را هدف قرار داده که اکثر آنها را خانم‌ها و جوانان تشکیل میدهند. این سلیقه خاص، بیش از آنکه به خشونت علاقه داشته باشد، چهره‌های بامزه و فانتزی را میپسندد و 110S هم با این چراغهای بانمک، سپرهای خندان و شیشه‌های بزرگ و استفاده از رنگ‌بندی متنوع قادر است نظر این قشر را به خود جلب نماید. بخصوص که 110S بدلیل عرضه بسیار محدودتر از امثال تیبا2 میتواند گزینه خاص و متفاوتی در این رنج قیمتی به چشم بیاید. مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

نکته جالب و تقریبا منحصر به فردی که در نمای روبرو فلان جلب توجه می‌کند، عدم وجود جلوپنجره به آن معنا و مفهوم مرسوم است. در اینجا تنها چهار حفره باریک مستطیل شکل قابل مشاهده است که به صورت یک نوار باریک کشیده در میانه چهره mvm110s و قسمت فوقانی جایگاه نصب پلاک، در کنار یکدیگر سکنی گزیده‌اند. با توجه به شمایل نسبتا خاص ام وی ام 110s شاید پیدا کردن رقیب برای آن در بازار کم تنوع ایران کار چندان راحتی به نظر نرسد. با این وجود شاید بتوان پژو 206 هاچبک، تیبا2 و سایپا کوییک را به عنوان حریفان ام وی ام 110s قلمداد نمود.

فضای داخلی این هاچ‌بک از دو رنگ مشکی و کرم تشکیل شده است که البته این دو رنگ به صورت متناسب مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. تقریبا تمامی کابین ام وی ام 110 چهارسیلندر کرم رنگ است اما قسمت میانی داشبورد که شامل کنترلرهای سیستم صوتی و سیستم تهویه می‌شود، مشکی رنگ است. از مزایای ام وی ام 110S می توان به مصرف سوخت مناسب و ظاهر جالب آن که توسط کمپانی تورینو ایتالیا صورت گرفته و پارک راحت اشاره کرد و ایمنی نامناسب و فضای صندوق عقب کم (البته با امکان تاشدن صندلی های عقب این فضا بیشتر میشود ) نیز از معایب این خودرو شهری به شمار می آید. در مجموع، فضای داخلی ام وی ام ۱۱۰s اگرچه نسبت به گذشته دچار تحولات مثبتی شده اما از نظر متریال ادوات کابین و نوع طراحی، باز هم دچار نقص و کمبود است. البته در صورت توجه به قیمت و کلاس خودرو شاید کمبودهای این چنینی کابین چندان برجسته به نظر نرسند. وجود کادر مشکی رنگ در پیرامون شیشه عقب به بهبود ظاهر خودرو کمک کرده و در بخش پایینی سپر، به تبعیت از نمای روبروی خودرو، یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ با همان حالت لبخند مانند که در جلوی خودرو دیده می‌شود، به همراه چراغ‌های مه شکن، در این ناحیه جای داده شده است.

ام وی ام 110 چهارسیلندر در مقایسه با نسخه سه سیلندر یک روف رک اضافه دارد که موجب تمایز این خودرو از تیپ ضعیف‌تر شده است. ام وی ام 110 در دورانی خلق شد که خودروسازان چینی به کپی برداری واضح از محصولات خارجی مشهور بودند؛ از این رو به راحتی می‌توان تشخیص داد که ام وی ام 110 یک کپی کامل از دوو ماتیز کره‌ای است. لازم به ذکر است که ام وی ام 110 چهار سیلندر و سه سیلندر از نظر ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تنها از روی نوشته‌های درج شده روی درب عقب خودرو و روف ‌رک سقف می‌توان تفاوت آن‌ها را تشخیص داد. فضای داخلی ام وی ام 110 چهارسیلندر به راحتی شما را به یک یا دو دهه قبل می‌برد و حتی می‌توان کابین ام وی ام 110 چهارسیلندر را به پرایدهای قدیمی تشبیه کرد.

جدای از بحث طراحی که بیشتر سلیقه‌ای است باید گفت تیبا2 به طور کلی برای استفاده‌های چند منظوره (شهر و جاده) گزینه کارآمدتری است چراکه با موتور قویتر و فرمان‌پذیری بهتر و صندوق عقب جاداتر میتواند در مسافرت‌ها همراه بهتری باشد. این در حالی است که 110S بیشتر تمرکز خود را روی خصلت‌های شهری مثل شعاع گردش فرمان بسیار خوب، مصرف سوخت پایین و نرمی فرمان و ادوات قرار داده و در نتیجه برای استفاده‌های صرفاً شهری میتواند انتخاب بهتری باشد. البته ناگفته نماند که نماینده سایپا از نظر گستردگی نمایندگی‌های خدماتی، قیمت قطعات یدکی و بازار دست دوم هم شرایط نسبتاً بهتری در قیاس با محصول مدیران خودرو دارد. ام وی ام 110 چهارسیلندر در زمان عرضه به بازار با محصولات خانواده پراید رقابت می‌کرد و این رقابت اکنون در بازار خودروهای کارکرده نیز وجود دارد. قیمت بالاتر ام وی ام 110 نسبت به پراید، سبب شد تا استقبال از این خودرو کمرنگ باشد و تنها گروه‌های خاصی از مشتریان این خودرو را برای خرید انتخاب کنند. با گذر زمان شرایط برای ام وی ام 110 چهارسیلندر سخت‌تر شد، چرا که خودروهای اقتصادی سایپا همچون تیبا و تیبا 2 نیز این هاچ بک چینی را به چالش کشیدند.

قطعا شما هم در همان نگاه اول به ظاهر فانتزی و شاد ام وی ام 110s پی برده‌اید و آن را بیشتر مناسب خانم‌ها می‌دانید؛ به ویژه اگر رنگ صورتی را بر بدنه خودرو بپاشید، حتما با ما هم نظر خواهید شد. البته در سال‌های اخیر ام وی ام 110 ظاهر قدیمی خود را به طاق نسیان کوبیده و اینک با ظاهری جدید و شایسته‌تر، قدم به خیابان‌های ایران نهاده است. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. علاوه بر موارد گفته شده، تقریبا تمامی قسمت‌های کابین ام وی ام 110 چهارسیلندر از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند که در گذر زمان دچار پوسیدگی و شکستگی می‌شود. بنابراین اگر مالک یک ام وی ام 110 چهارسیلندر هستید، با خرید لوازمی همچون روکش صندلی و روکش داشبورد، عمر قطعات کابین اتومبیل را افزایش دهید.

میزان مصرف سوخت این پیشرانه سه سیلندر که در جوار گیربکس ۵ سرعته دستی روزگار می گذراند، معادل ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. تریم کابین به رنگ مشکی طرح ریزی شده و در برخی نقاط آن از رنگ متمایز نقره‌ای، مانند حاشیه دریچه های تهویه، جالیوانی های جلوی اهرم تعویض دنده و قسمت فوقانی دسته دنده استفاده شده است. همچنین اهرم تعویض دنده دارای طراحی اسپرت و به فرمی نزدیک به دسته دنده برخی محصولات لوتوس است. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. این موتور سه سیلندر دارای حجمی معادل یک لیتر بوده و توان خروجی آن در حدود ۶۸ اسب بخار اعلام شده است که در دور موتور ۶۰۰۰ rpm به اوج خود می‌رسد. گنجایش فضای صندوق عقب نیز بسیار محدود و معادل ۱۹۰ لیتر است که در قیاس با صندوق عقب تندر ۹۰ با حجم ۵۱۰ لیتر، به مقدار زیادی حقیر به نظر می‌رسد.

در قسمت فوقانی دریچه‌های میانی تهویه نیز یک فضای فرو رفته به فرم بشقاب وجود دارد که شاید مناسب قرار دادن جعبه دستمال کاغذی باشد. در این مقاله قصد داریم تا این کوچولوی دوست داشتنی را در بوته نقد قرار داده و جنبه‌های مختلف باطنی و ظاهری آن را مورد کنکاش قرار دهیم. در این میان خودروسازی چین که تازه وارد عصر نوین و متعالی خود شده بود، به جهت یافتن بازارهای جدید پای خود را فراتر از سرزمین دیوار بزرگ نهاد و بلافاصله پس از تعارف شرکت مدیران خودرو به جهت ورود به منزلگاه این شرکت ایرانی، مدل QQ را روانه دادوستدگاه ایرانیان نمود.

اما متاسفانه قیمت بالای اتومبیل در کشورمان باعث شده که به این کلاس خودرویی مقداری بی‌توجهی شود چراکه اکثر افراد ترجیح میدهند ماشین اندکی بزرگ‌تر خریداری کنند تا هم در شهر کارشان را راه بی‌اندازد و هم در سفرها کاربردی باشد و به همین دلیل تیبا (حتی در نسخه هاچ‌بک) مورد استقبال بیشتری در مقایسه با 110 قرار گرفته است. اما اگر استفاده شما صرفاً شهری است و برای مسافرت روی وسیله دیگری (مثل خودرو دوم یا وسایل نقلیه عمومی) حساب باز میکنید میتوانید با خرید یک محصول کامپکت مثل ام‌وی‌ام 110S از مزایای داشتن خودرویی راحت و کم مصرف و خوش دست بهره‌مند شوید. ابعاد کوچک، درب‌های بزرگ، چراغ‌های گرد و سقف بلند از جمله مشخصه‌های ظاهری این خودرو هستند. البته طراحان چری ظاهر ام وی ام 110 چهارسیلندر را به طور کامل کپی نکرده‌اند و با بزرگ کردن ابعاد چراغ‌ها و تغییر گرافیک‌ آن‌ها، سعی کرده‌اند تا محصول خود را متمایز جلوه دهند.

ظاهر این خودرو به روزتر و فانتزی تر از نسخه ی قبل خود شده و از هر نمایی که این خودرو را نگاه کنید دچار تغییر شده خصوصا نمای پشت این خودرو که تغییرات گسترده ای کرده. اگر دیده باشید دستگیره های درب های عقب این خودرو تغییر مکان داده اند و به گفته خود چری برای به وجود آمدن حرف کیو ( Q ) به شیشه های درب چسبیده اند. هنگامی که دوو ماتیز وارد بازار ایران شد، با توجه به سابقه خوبی که دوو به واسطه برخی محصولات خود مانند سی‌یلو و اسپیرو در بین ایرانیان برای خود به یادگار گذاشته بود، توانست توجهات …

پس از توقف تولید خودروهای دوو در ایران، مدیران خودرو تصمیم گرفت تا با استفاده از شهرت ماتیز، نمونه چینی آن یعنی چری QQ را با نام ام وی ام 110 به بازار ایران عرضه کند. نسل نخست این خودرو طی سال‌های 1384 تا 1395 و در قالب نسخه‌های سه سیلندر و چهار سیلندر به بازار ایران عرضه شد. ام وی‌ام ۱۱۰ یا چری QQ یکی از اولین خودروهای چینی است که به کشور ما وارد شد و آغازگر ورود سیل برندها و مدل‌های چینی به کشور ما شد. این خودرو که یک کپی ضعیف از دوو ماتیز بود، علیرغم انتقادات فراوانی که درزمینهٔ کیفیت و ایمنی آن وجود داشت، تنها به علت برخورداری از قیمت نسبتاً پایین توانست در بازار ما ماندگار شود. اما پس از سال‌ها عرضه با ظاهر و ویژگی‌های فنی ثابت، نیاز به تغییرات در این خودرو احساس می‌شد.

تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. در اینجا خبری از درب محفظه داشبورد به صورت مرسوم نیست و در عوض یک حفره بزرگ در کنار داشبورد (روبروی صندلی شاگرد) آماده بلعیدن اشیا و لوازم شماست. کیوکیو یا همان ام وی ام 110 خودمان، در آن روزهای اولیه چندان مورد اعتنا واقع نشد اما به واسطه صبر و شکیبایی فراوان و البته قیمت رقابتی که از آن برخوردار بوده، اینک به قدیمی‌ترین عضو خانواده چری در ایران بدل شده است. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند.

همچنین گشتاور حاصل از این پیشرانه ۱۲ سوپاپ، برابر ۹۳ نیوتن متر است که در بازه ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه پدیدار خواهد شد. حداکثر سرعت این خودروی ۹۳۶ کیلوگرمی برابر ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده و گنجایش باک سوخت آن در حدود ۳۵ لیتر است. پنل پخش صوت که فاقد درگاه سی دی بوده و از طریق پورت usb، قابلیت پخش آهنگ را داراست، نمایی بسیار قدیمی و از مد افتاده دارد. کلیدهای گردان تنظیم سیستم تهویه و سایر دکمه‌های مرسوم نیز در ناحیه زیرین آن جانمایی شده‌اند.

با ورود به داخل کابین ام‌وی‌ام 110S با فضایی فانتزی و جالب روبرو شدیم که هرچند فرم عامه پسندی ندارد اما در قیاس با امثال تیبا حس مدرن‌تری به سرنشینان منتقل میکند. طراحی داشبورد و تودری‌ها بر مبنای خطوط منحنی و دایره‌ای شکل ترسیم شده و مثل قسمت بیرونی سلیقه خانم‌ها و جوانان را هدف قرار داده است. ضمناً داخل اتاق جای پا و سر کافی برای 4 سرنشین در نظر گرفته شده که اگر توقع بیجایی از یک خودرو مینی نداشته باشید شما را راضی نگاه خواهد داشت هرچند متاسفانه برای دستیابی به این فضای داخلی از محفظه صندوق کاسته شده و حالا دیگر صندوق عقب جای کافی برای قرار دادن وسایل چندانی نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *