پژو ۴۰۵ GLX؛ مشخصات فنی و تصاویر اسب بخار
در نمای جانبی از زههای بغل درب به منظور کاهش سادگی این بخش از بدنه کمک گرفته شده است. یکی دیگر از معایب پژو 405 SLX و 405 GLX، کیفیت ساخت پایین این خودروها است. درواقع پس از گذشت چند ماه از رانندگی با پژو 405 SLX و 405 GLX و طی چند هزار کیلومتر مسافت، بعضا سروصداهای عجیبی از داشبورد و مجموعه جلوبندی شنیده میشود که بسیار آزاردهنده است.
تست رانندگی ضمن اینکه نوع سواری خودرو را مشخص میکند، بسیاری از ایرادات خودرو را که حتی با استفاده از دستگاه دیاگ قابل تشخیص نیستند را نیز نمایان میسازد. تمام حقوق مادی و معنوی مطالب و قالب این سایت نزد موتور1 محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری از مطالب و یا قالب آن بر اساس قوانین انفورماتیک ایران پیگرد قانونی دارد. طراحی و کدنویسی سایت موتور1 توسط علی علیزاده صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد. گروه موتور1 با رعایت اصل صداقت و حقیقت گویی از فروردین 98 فعالیت خود را در زمینه بررسی خودرو شروع کرد. این مسئله در مورد پژو 405 GLX بیشتر دیده میشود؛ چراکه پیشرانه XU7 ذاتا پیشرانه پرسروصدایی است و ترکیب این پرسروصدا بودن با عایقبندی ضعیف کابین، نتیجهای فاجعهبار به دنبال دارد.
جالب است بدانید که پژو ۴۰۵ جی ال ایکس هم به صورت محدود با موتور tu5 به بازار عرضه شد و اگر کمی جستجو کنید، قیمت پژو 405 Glx با موتور tu5 را در مدلهای مربوط به دهه هشتاد پیدا میکنید. خودروی پژو 405 جی ال ایکس به دلیل راحی داخلی خوب و مقاوم، ظاهری شیک و جذاب با بدنه سدان در 2 دهه اخیر مورد استقبال عموم قرار گرفت. این خودرو دارای موتور بنزینی است و حداکثر قدرت 66 کیلووات (90 اسب بخار) را ارائه می دهد. میانگین مصرف 8.7 لیتر در 100 کیلومتر است.405 یک خودروی سایز متوسط دیفرانسیل جلو با وزن 1100 کیلوگرم، با5 دنده دستی و حداکثر گشتاور 153 نیومتن در 3000 دور بر دقیقه می باشد.. پژو 405 glx (جی ال ایکس ) خودروی خانوادگی بزرگ ، محبوب و نام آشنا برای ایرانیان است که توسط برند فرانسوی پژو در سال 1987 تولید می گردد.و در ایران از سال 1370 توسط شرکت ایران خودرو عرضه می گردد.
همین مورد نیز موجب شد تا فروش این دو ماشین قدیمی نسبتا بالا باشد و مشتریان از آنها استقبال کنند. نوع پیشرانه پژو ۴۰۵ GLX از نوع خطی است و حجم آن به ۱۷۶۱ سیسی میرسد. این محصول ایران خودرو دارای ۴ سیلندر بوده که به ازای هر کدام از آنها ۲ سوپاپ و در مجموع ۸ سوپاپ برای این موتور استفاده شده است. حداکثر توان موتور پژو ۴۰۵ جی ال ایکس به ۱۰۰ اسب بخار میرسد که این توان در دور موتور ۶ هزار دور بر دقیقه حاصل میشود. در این میان صرفا پژو ۴۰۵ اس ال ایکس به چراغهای مه شکن جلو مجهز است که مدل GLX از آنها بهرهای نبرده است.
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. مصرف سوخت پژو ۴۰۵ GLX به صورت ترکیبی حدود ۹ لیتر بوده و باک این خودرو هم ۷۰ لیتر حجم دارد. از نظر سواری پژو ۴۰۵ نسبتا سواری نرمی در میان رقبایش داشته اما چندان نمی توان روی هندلینگ آن حساب باز کرد. دریچه های سیستم تهویه مطبوع خودرو کنار یکدیگر در بالاترین بخش داشبورد قرار گرفته و زیر آنها هم در مدل های قدیمی یک ساعت دیجیتال به همراه چند دکمه از جمله فلاشر تعبیه شده بود.
پژو ۴۰۵ همانطور که ابتدای متن اشاره کردیم آغازگر پروژه های ملی ایران خودرو یعنی سمند، سورن و خاندان دنا بود. مصرف سوخت پژو ۴۰۵ GLX در کاربری شهری در حدود ۱۲/۸ لیتر، در بزرگراهها حدودا ۶/۸ لیتر و در حالت مصرف سوخت ترکیبی در حدود ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است؛ باک پژو ۴۰۵ ظرفیتی ۷۰ لیتری دارد. با تمامی اینها میزان مصرف سوخت خودرو بسته به شرایطی از جمله وضعیت موتور، باد لاستیکها و نحوهی رانندگی میتواند بیشتر از ارقام گفته شده باشد. این خودرو در واقع نمونه ضعیفتر 405 GL است که با موتور ضعیف تر 1800 سی سی در بازار عرضه شد. البته میزان مصرف سوخت این خودرو کمی بهتر است و برای استفاده های شهری مناسب تر از 405 GL بود. شرکت ساپکو نیز از سال 1373 قطعات پژو 405 را جابجا کرد و تا سال 1377 بیش از نیمی از قطعات این خودرو را تامین کرد و خودروی پژو 405 در آن زمان یکی از زیباترین خودروهای بازار ایران به شمار می رفت.
درمجموع اختلاف ظاهری و نمای داخل کابین بین این دو تیپ از پژو ۴۰۵ خیلی چشمگیر نیست و حتی بعضی از مواقع دارندگان مدلهای جی ال ایکس با صرف هزینه بیشتر و تغییر مواردی همچون چراغها، سپرها و…، ظاهر اتومبیل خود را به اس ال ایکس تغییر میدهند. این قدرت از طریق کی گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. امکانات ایمنی پژو GLX 405 بسیار محدود است و در بهترین حالت میتوان به وجود سیستم ترمز ضد قفل ABS و وجود کیسه هوای راننده و سرنشین جلو اشاره کرد؛ این کیسه هوا صرفا در برخوردهای از جلو کاربرد دارد و خبری از کیسههای هوای جانبی نیست. در زمینه امکانات ایمنی نیز این خودرو از ایموبلایزر یا همان سوییچ ضدسرقت استفاده میکند که وظیفهی آن جلوگیری از بهکاربردن سوییچی بهغیر سوییچ اصلی خودرو برای روشنکردن آن است.
پس از آنها هم پنل سیستم تهویه و سیستم پخش خودرو قرار گرفته که با یک درب قابل باز و بسته شدن بود. مقابل راننده هم یک فرمان دو شاخه ساده و یک کلاستر تمام آنالوگ به کار رفته بود. پژو ۴۰۵ GLX در بخش کابین هم درست مشابه نمای بیرونی طراحی سادهای دارد البته که در مدل های ۹۵ به بعد به خاطر اجباری شدن کیسه های هوا جلو، داشبورد این خودرو هم مشابه پارس شد. کابین و داشبورد قدیمی پژو GLX از متریالی بسیار با کیفیت بهره می برد اما رفته رفته این کابین افت کیفیت بسیار زیادی را تجربه کرد که در دیگر محصولات هم شاهد آن بودیم و تنها صرف این خودرو نبود. درواقع وزن نسبتا بالای این خودرو باعث شدهاست تا شتاب و کشش پژو 405 SLX چندان مناسب نباشد و این نسخه فیسلیفت از نظر توانمندیهای فنی، یک پله پایینتر از پژو 405 GLX قرار بگیرد.
هیچ گونه تفاوتی از نظر مشخصات فنی موتور و فضای کابین ندارد و تنها از سوخت گاز در این خودرو استفاده می شود. از مهم ترین معایب مربوط به این خودرو می توان به کم بودن فضای صندوق عقب به دلیل اشغال شدن آن توسط کپسول گاز اشاره کرد. هم چنین گشتاور پایین آن نیز یکی دیگر از معایب مربوط به این مدل به حساب می آید. پژو ۴۰۵ های جدیدتر هم که داشبوردی مشابه پژو پاری ها مدل بالا داشته و به اصطلاح به آن داشبورد سوناتایی می گویند.
قیمت به روز خودرو می تواند در تعیین قیمت خرید و فروش بسیار مهم باشد. در واقع قیمت صفر خودرو در بازار نقش رهبری را بازی می کند و بر اساس آن ماشین های کارکرده تعیین قیمت می شوند. به خصوص در زمینه قیمت خودرو خارجی این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
موتور کاربراتوری و 2 لیتری این خودرو باعث شده بود تا این خودرو بتواند از نظر سرعت و شتاب عملکرد خوبی داشته باشد. شاید یکی از ایرادات بزرگ این خودرو نسبت به مدل های جدید 405 مصرف سوخت بالای آن باشد. پژو ۴۰۵ در ابتدای دهه ۷۰ شمسی پا به جاده های ایران گذاشت و در آن سال ها به لطف هندلینگ مناسب، طراحی قابل قبول و مشخصات فنی خوب در مدت کمی جایش را در بازار پیدا کرد و به یک محصول پرفروش تبدیل شد.
SLX که در 1388 به بازار آمد، دارای چراغ کریستالی، اضافهشدن مهشکن و اسپویلر درب صندوق بود و همچنین داشبورد، صفحه کیلومتر و سردنده آن هم مجددا طراحی شد. فروشنده باید برگه استعلام تخلفات رانندگی تسویهشده و بهروز خودرو را به همراه داشته باشد. از نقاط قوت پژو 405 می توان به کابین جادار، لوازم یدکی فراوان، خدمات پس از فروش گسترده و خدمات تعمیراتی خوب، عملکرد نسبتا خوب سیستم تعلیق و ارائه یک سواری نه چندان خشک اشاره کرد.
کافیست نگاهی به قیمت پژو ۴۰۵ در بازار آَشفته خودرو بیاندازید؛ افرادی که خواهان خرید پژو ۴۰۵ هستند، باید هزینه بسیاری را بپردازند؛ از همین رو حداقل انتظار برای خریداران، آپشنهای اولیه استاندارد برای خودرو است. تنها آپشنی که در پژو ۴۰۵ بهچشم میخورد آینه برقی آن هم در مدلهای جدید است و خبری از آپشنهای بروز و جدید در این خودروی قدیمی نیست. کابین پژو 405 در طول 30 سال گذشته تنها یکبار توسط مجموعه ایران خودرو تغییر یافته است و قبل از این تغییر، یک کابین ساده در این خودرو قرار گرفته بود. کابین جدیدی که در این خودرو قرار گرفته است، یک تغییر مناسبی بود چرا که نسبت به طراحی های روز تغییر پیدا کرد و تا حدودی قابل قبول شد چرا که کابین ابتدایی آن بسیار ساده و البته تکراری شده بود. با این وجود کابین جدید هم طراحی نسبتا قابل قبول و همچنین یک دستی را دارد که دکمه ها و آپشن ها به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند.
همان طور که در بالا نیز گفته شد تفاوت زیادی در انواع مدل های 405 وجود ندارد و نمی توان مقایسه جزئی بین انواع مدل های 405 انجام داد ولی به طور کلی میتوان گفت که بهترین مدل پژو 405 در بین انواع مدل های 405 همان پژو 405 GLX بنزینی است. پژو ۴۰۵ مدل mi16 یکی از بهترین مدلهای پژو در دوران تولید این خودرو بوده است. پژو ۴۰۵ GLX از جمله محصولات بسیار موفق پژو در ایران بوده که بسیاری از خودروهای ملی ما مدیون این سدان فرانسوی است. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. 0 لیتری عرضه میشد اما در نهایت هر دو نسخه در سال 1381 جای خود را به پیشرانه 1.
در حال حاضر و پس از ۳۰ سال تولید خودروی پژو ۴۰۵ متوقف شده است و دسترسی به قیمت پژو ۴۰۵ صفر امکانپذیر نیست. بااینحال بازار خرید و فروش مدلهای دستدوم این محصول همچنان داغ است که بسته به وضعیت سلامتی خودرو، قیمت آن بسیار متغیر است. پژو ۴۰۵ یکی از سدان های برند فرانسوی پژو بوده که توانست موفقیت بسیار خوبی را در کشورهای هدف پژو بدست آورد.
پس از بازدید و بررسی خودرو نیاز به عقد قولنامه میان طرفین معامله است. مراجعه به مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی و تعویض پلاک و برگه سبز خودرو از مراحل بعدی است که باید انجام داده شود. در نهایت پس از مراجعه به دفتر اسناد رسمی و ثبت سند قطعی خودرو، میتوانید بیمه را به نام خریدار انتقال دهید. باتری پژو 405 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است. همچنین وجود امکانات قدیمی مثل دستی بودن تنظیم آینه و بالابر شیشه و تنظیم صندلی، از دیگر ایردات این خودرو است که البته با توجه به سال ساخت این خودرو نبود امکانات حتی ساده امروزه هم طبیعی است. 6 لیتری (TU5) نیز برای مدل SLX قابل سفارش شد درحالیکه پیشرانه مدل GLX آن در نسخه های بنزینی و دوگانهسوز همچنان از نوع 1.
پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و اس ال ایکس از لحاظ فنی تا سال ۹۱ هیچگونه اختلافی نداشتند و هر دو محصول با موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر ۸ سوپاپ XU7 روانه بازار میشدند. اما از سال ۹۱ به بعد پژو ۴۰۵ slx عمدتا با موتور ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری TU5 متعلق به پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به بازار عرضه شد. درواقع مهمترین تفاوت ایجاد شده بین دو مدل GLX و SLX پژو 405، همین بهروزرسانی ظاهری مدل اس ال ایکس بوده که البته با کمترین هزینه و بدون تغییر در استایل بدنه صورت گرفته است. از آنجایی که از عمر پژو 405 حدود 30 سال می گذرد، طبیعی است که نمیتوان ایمنی و سطح بالای تجهیزات را از آن انتظار داشت. پژو 405 از امکانات فنی و رفاهی همچون موتور انژکتوری با مدیریت الکترونیکی، شیشه های برقی، کولر، فرمان هیدرولیک و آینه های برقی سود می برد که البته این تجهیزات و امکانات شاید از پایه ای ترین سطح امکانات خودرو های روز نیز پایین تر باشد. به طور کلی پژو ۴۰۵ به عنوان یک سدان قدیمی متاسفانه بیش از حد روی خط تولید ایران خودرو باقی ماند و باعث شد که مشتریان در این رنج قیمت به دلیل عدم ورود خودروهای جدید همرده، انتخاب چندان دیگری به جز پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و اس ال ایکس نداشته باشند.
کار تولید و مونتاژ این خودرو در کشورمان توسط ایران خودرو در سال 1370 آغاز شد. ايران خودرو با توجه به نياز مشتريان اين خودروي محبوب، هم اكنون توليد دو مدل باحجم موتور 1. داشبورد جديد و يكپارچه اين خودرو علاوه بر طراحي داخلي زيبا و وجود تجهيزات رفاهي مناسب، مجهز به كيسه هواي ايمني راننده و سرنشين جلو نيز شده است. در قسمت پشت خودرو هم همچنان همان ظاهر ساده و البته هماهنگ با نمای جلو حکم فرماست. در این قسمت شاهد خطوط طراحی افقی و موازی با یکدیگر هستیم که بالا و میان چراغ های اصلی قرار دارند. چراغ های اصلی در این بخش مانند چراغ های جلو طراحی چهار ضلعی و مستطیلی شکل دارند.
بهصورت پیشفرض امکانات رفاهی این خودروی کهنهکار در بهترین حالت به آینههای برقی جانبی، شیشههای بالابر برقی و یک سیستم صوتی ساده خلاصه میشود. بنابراین از سال ۹۱ به بعد پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با پیشرانه متفاوت TU5 که سروصدای کمتر، نرمی بیشتر، استهلاک پایینتر و مصرف سوخت کمتر از مزایای آن به شمار میرود، به بازار آمد. چرا قیمت بازار خودرو مهم است؟قیمت خودرو صفر همواره برای خریداران و فروشندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه برای مشتریان خودروی صفر و چه برای خریداران و فروشندگان خودروی کارکرده.
زیرا قیمت خودروهای داخلی امروز علاوه بر قیمت خودرو بازار به لیست قیمت روز خودرو کارخانه هم بستگی دارد. اما در زمینه خودرو خارجی باید از قیمت روز خودرو وارداتی اطلاع داشته باشیم. در شرایطی که واردات ممنوع است و نمایندگیهای رسمی مانند گذشته فعالیت نمی کنند، تنها ملاک، قیمت خودرو در بازار است. بنابراین اطلاع از قیمت لحظه ای خودرو بسیار مهم است.در جداول بالا قیمت آنلاین خودرو برای مهمترین خودروهای وارداتی و داخلی ارائه شدند. لطفا برای مشاهده آخرین قیمت خودرو برای سایر برندها روی لوگوی برند مربوطه در بالای صفحه کلیک کنید.
اگر بهدلیل وضعیت وخیم بازار خودروی ایران، اجبار در خرید این خودرو را کنار بگذاریم، پژو ۴۰۵ بیش از دو دهه است که ارزش خرید خود را بهطور کامل از دست داده است و تهیه خودرویی با ایمنی پایین، نداشتن حداقل امکانات رفاهی و مصرف سوخت بالا هیچ توجیه منطقی ندارد. اگرچه ایرانیها از قدمت بالای تولید تعدادی از خودروهای داخلی مطلع هستند، اما کمتر کسی میداند که پلتفرم پژو ۴۰۵ برای اولین بار در سال ۱۳۶۵ تولید شده و برای آخرین بار در سال ۱۳۷۴ و با معرفی نسخهی پژو ۴۰۶ از جانب فرانسویها مورد استفاده قرار گرفته است. بااینحال تاریخچه مونتاژ و تولید پژو ۴۰۵ GLX در ایران به سال ۱۳۶۹ باز میگردد و تا سال ۱۳۹۹ و البته به شکل خیلی محدودی تا سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داشته است. این خودرو بهترین خودروی اروپا در سال ۱۹۸۸ انتخاب شد و در بدو ورود به ایران نیز خودروی باکیفیت و بهروزی بوده است. اصولا پژو ۴۰۵ به عنوان یک خودروی اقتصادی از آپشن شاخص و مهمی بهرهمند نبوده و این قاعده برای هر دو تیپ جی ال ایکس و اس ال ایکس تقریبا به طور مشابه رعایت شده است.
زیرا شیپور به شما کمک میکند تا خودرو یا وسایل نقلیه خود را سریع، شفاف و آسان به فروش برسانید.
پژو 405 در بخش فنی از یک پیشرانه 4 سیلندر 1761 بهره میبرد که قادر است 100 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 153 نیوتن متر گشتاور را در 3000 دور در دقیقه تولید نماید. این موتور فرانسوی الاصل که همه ما آن را با نام XU7JP/L3 میشناسیم، نیروی تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 5 سرعته به چرخهای جلو منتقل مینماید تا این سدان 1100 کیلوگرمی بتواند در عرض 11 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو یکی از اولین نمونه از انواع مدل های 405 در ایران است که در سال 1372 در بازار عرضه شد.
از آنجایی که در بازار ایران پژو 405 در رده محصولات نسبتا ارزان و مقرون به صرفه طبقه بندی می شود، در نتیجه نمی توان از این خودرو انتظار آپشن های رفاهی و ایمنی گسترده را داشت. البته در سال های اخیر اضافه شدن دو ایربگ استاندارد باعث ارتقای کیفیت این محصول از نظر ایمنی شده است. پژو 405 در سالهای ابتدایی تولید به یک پیشرانه دو لیتری کاربراتوری مجهز شده بود که با کد XU92C شناخته میشد، اما پس از مدتی موتور انژکتور 1. 8 لیتری با کد XU7JP/L3 جایگزین آن شد که توان و مصرف سوخت کمتری نسبت به نمونه اولیه برخوردار بود. البته این نسخه معایبی نیز نسبت به مدل 405 SLX دارد همچون مشکلات موتوری و واشر سرسیلندر.
تغییرات عمده ای در شکل ظاهری و مشخصات فنی مربوط به این مدل جدید از پژو 405 اعمال گردید که بیشتر برای افزایش رضایت مشتریان بود. در سال 1987 شرکت فرانسوی پژو خودرویی به نام پژو 405 را روانه بازار کرد که یکی از سدان های بزرگ محسوب می شود و در سال 1988 عنوان بهترین خودروی سال اروپا را از آن خود کرد. پژو 405، خودرویی مونتاژی و البته محبوب در کشور می باشد که دارای مزایا و معایبی است و این در حالی است خط تولید ابتدایی این خودرو به حدودا 30 سال میرسد و اما باز برخی از مشکلات در این خودرو هنوز پابرجا هستند. نسل اول پژو 405 به نام پژو GLX با موتور 4 سیلندر L3 در لیست خودروهای پر مصرف قرار دارد، اما نسل جدید پژو 405 یعنی پژو 405 slx از مصرف سوخت بهتری نسبت به نسل قبلی خود برخوردار است و دلیل اصلی آن هم موتور 4 سیلندر TU5 آن می باشد. با نگاهی کلی به پژو 405 می توان گفت که طراحی بیرونی و داخلی این خودرو ممکن است بیش از حد ساده و قدیمی به نظر برسد اما در تمامی اجزای آن هارمونی خاصی به چشم می خورد که چهره ساده این خودروی کهنسال را می سازد که برای بسیاری از مردم فوق العاده به نظر می رسد. طبق اعلام شرکت سازنده مصرف سوخت ترکیبی پژو 405 برابر با 9 لیتر در هر صد کیلومتر است که در مقایسه با سایر سدانهای موجود در این رنج قیمتی کمی غیر اقتصادی به نظر میرسد.
درنهایت بهدلیل مقاومت پایین شاسی و بدنهی این محصول، در هر گونه برخوردی، بخش عمدهای ضربه به کابین و سرنشینها منتقل میشود و سلامتی آنها را نیز به خطر میاندازد. اگرچه خودرو پژو 405 جی ال ایکس در ده های 80تا 90 با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد اما در سالهای اخیر به دلیل ساختار قدیمی و کیفیت پایین ساخت این خودرو از گزینه های پرفروش ایران خودرو حذف گردید. چنانچه بخواهیم از معایب پژو 405 نام ببریم می توان به ضعیف بودن عایق بندی کابین داخلی خودرو و مصرف سوخت بالا با بازدهی پایین اشاره نماییم.
این خودرو به دلیل ظاهر خوب و مقرون به صرفه بودن و هم چنین امکانات بیشتر از مدل های قبلی خود توانست در اروپا طرفداران زیادی کسب کند و سپس در کشورهایی همچون ایران، آربایجان، ریمباوه، شیلی، مصر، آرژانیتین، هلند و تایوان شروع به تولید و عرضه گردید. در سمت مقابل پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با موتور ۱.۸ لیتری از لحاظ چابکی و شتاب اولیه وضعیت بهتری دارد و عملکرد آن درمجموع اسپرتتر از مدل SLX TU5 به شمار میرود. هرچند که استهلاک بیشتر موتور و بهویژه سوختن واشر سرسیلندر از معایبی است که میتوان برای پیشرانه XU7 پژو متصور بود. پژو ۴۰۵ در بخش فنی به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می تواند حداکثر ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق کی گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل شده و حداکثر سرعت این خودرو هم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین معمولا پژو ۴۰۵ slx با تریم داخلی روشن به بازار عرضه میشد اما پژو ۴۰۵ جی ال ایکس هم با تریم کرم و هم مشکی به بازار راه پیدا کرد.
با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. نمای عقب نیز حرف چندانی برای گفتن نداشته و چراغهایی ساده به فرم چهارضلعی به همراه سپری سادهتر، برخی تزیینات جزیی و لوگوی پژو در آن دیده میشود. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. در این بخش نقاط ضعف و معایب 405 را بررسی کرده و ایرادات آن را از جنبههای مختلف مرور میکنیم.
فضای کابین ۴۰۵ به لطف ارتفاع مناسب و فاصله محوری استاندارد برای یک خودروی سدان در هر دو ردیف خودرو قابل قبول ارزیابی شده و به همین خاطر می توان این خودروی سدان سایز متوسط را خودرویی خانوادگی دانست. پژو ۴۰۵ سرانجام با معرفی پژو ۴۰۶ که آن هم سرچشمهای برای تولد پژو پارس بود، از خط تولید پژو کنار رفت اما در ایران تا همین چند سال پیش همچنان با تیپ های مختلف توسط ایران خودرو تولید می شد. جالب است بدانید که پژو 405 SLX و 405 GLX در ارزیابیهای کیفی انجام شده از سوی سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، هیچگاه بیشتر از دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب نکردهاند و همراه با چند مدل خودرو دیگر، در پایین جدول کیفی خودروهای داخلی قرار دارند.
در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ هایی کشیده و بسیار ساده هستیم که چسبیده به جلوپنجره خودرو طراحی شدهاند. جلوپنجره خودرو نیز با استفاده از خطوط افقی طراحی شده و همچنین سپر جلو هم طراحی بی آلایش و بدون هیچگونه جزئیات دارد. مهم ترین معایب پژو 405 در طول تمام سال های حضور در بازار ایران، معایب فنی آن هستند. جایی که به علت یک نقص فنی بسیار ساده، جان ده ها نفر از هموطنان با آتش سوزی پژو 405 گرفته شد. اما مصرف سوخت بالا به ویژه در پژو 405 GLX 1800، ظاهر قدیمی و کیفیت نه چندان بالای ساخت از جمله انتقادات این پیرمرد فرانسوی در بازار ایران خواهد بود. چراغهای جلو نیز به صورت چهارضلعی فوقالعاده ساده در کنار جلوپنجرهای کشیده با نوارهای افقی جای داده شدهاند؛ سپر جلو هم با حداقل تزیینات، نیمه پایینی چهره را پوشانده است.
دیدگاهتان را بنویسید