مقایسه خودرو تارا با سورن پلاس

مقایسه تارا با سورن پلاس و هرآنچه باید بدانید اتونیوز

با این حساب در مطلب پیش رو به مقایسه تارا دنده ای و سورن پلاس پرداخته‌ایم؛ اگر قصد خرید تارا یا سورن پلاس را دارید در ادامه همراه ما باشید تا با دید بازتری نسبت به این امر اقدام کنید. در بخش امکانات رفاهی، این ماشین کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع خودکار، نمایشگر لمسی، بلوتوث و هندزفری، فرمان با کلیدهای کنترلی، آینه‌های تاشو برقی و شیشه‌های سولار دارد. البته علت محبوبیت و فروش بالای این محصولات در ایران، انحصاری بودن ایران خودرو و نبود خودروهای با کیفیت و سطح بالا در کشور است. در مقایسه تارا با سورن پلاس باید به رانندگی با سورن پلاس اشاره کنیم که با نشستن پشت فرمان آن همان حس و حال سمند تداعی خواهد شد.

(تفاوت گشتاور این دو محصول با ۷۰ کیلوگرم وزن بیشتر سورن پلاس خنثی خواهد شد.) به هر حال از لحاظ شتاب و کلا در بخش فنی تفاوت محسوسی بین آنها مشاهده نمی‌شود. مقایسه تارا با سورن پلاس به مشتریان کمک خواهد کرد تا بهتر تفاوت تارا با سورن پلاس را تشخیص داده و از بین آنها گزینه مناسب را بر اساس بودجه، شرایط و اولویت‌های خود انتخاب کنند. پیش از این معایب تارا اتوماتیک و دستی و همچنین مزایا خودرو تارا را توضیح داده بودیم.

تارا ایران خودرو ابتدا با نسخه دستی و سپس مجهز به گیربکس اتوماتیک در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفت. در ابتدای کار انتقادات زیادی به شیوه فیس‌لیفت و طرح چراغ‌های این خودرو وارد شد اما طبق رویه بازار ایران، رفته‌رفته این خودرو نیز حکم توفیق اجباری برای مشتریان ایرانی پیدا کرد و حالا کمتر کسی هست که از ظاهر آن ایراد می‌گیرد. در سوی مقابل، رانندگی با سورن پلاس همان حس همیشگی سمند را به راننده القا می‌کند. اگرچه EF7 در دور موتور پایین صدای کمی دارد، اما با فشار دادن پدال گاز این صدا به‌طرز عجیبی آزاردهنده خواهد بود و عایق‌بندی کاپوت جلوی سورن پلاس توانایی دفع صدای تولیدی را ندارد. در بحث ایمنی نیز سورن پلاس ارتقای خاصی به نسبت سمندهای قدیمی نداشته و فاقد سیستم کنترل کشش و پایداری است.

این پیشرانه عملکرد نرمی دارد و از نظر مصرف سوخت نیز در مقایسه با سایر پیشرانه‌های تولیدی ایران‌خودرو کم‌مصرف‌تر خواهد بود. به هر حال هر دو خودرو دارای طراحی داخلی قدیمی هستند اما در این بین تارا می‌تواند بیشتر مورد پسند واقع شود. کیفیت متریال داشبورد و مواد داخل کابین تارا دنده‌ای چندان دلچسب نیست و شاید از این جهت سورن پلاس بتواند کمی بهتر عمل کرده باشد. میزان فضای داخلی کابین هر دو خودرو تا حد زیادی جادار ارزیابی می‌شود به میزانی که ۵ نفر سرنشین بزرگسال با قد نسبتاً بلند می‌توانند با کمترین محدودیت از اتاق این دو محصول ایران‌خودرو استفاده کنند. تارا دنده‌ای با امکانات کمتر و قیمت پایین‌تر به بازار آمد و بعد از آن‌که ناهماهنگی‌های طراحی آن به ویژه در بخش چهره برای مشتریان عادی شد، آن وقت مورد استقبال نسبتاً بالای خریدارانی قرار گرفت که البته حق انتخاب چندان دیگری هم در این بازار ندارند. متاسفانه فعلا نباید روی طرح داخلی خودروهای اقتصادی ایران خودرو حساب ویژه باز کنیم و آنها را با محصولات هم‌رده جهانی مقایسه کنیم.

از جمله تغییرات ظاهری سورن پلاس در مقایسه با نسخه پیشین این خودرو می‌توان به گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب، نصب دی لایت، جلوپنجره مشکی، اسپویلر لبه صندوق‌عقب و دستگیره درب متفاوت اشاره کرد. اگرچه اعمال چنین تغییراتی مثبت خواهد بود اما همچنان چهره خسته سمند در سورن پلاس مشهود است و ناهماهنگی طراحی جلو و عقب خودرو به همراه پروفایل جانبی ساده جزو نقاط ضعف آن خواهند بود. درهرصورت سورن پلاس را باید نسخه‌ای ارتقا یافته از سمند دانست، خودرویی که سال ۸۰ شمسی روانه بازار شده است. سدان‌های ایران خودرو جزو پرفروش‌ترین خودروهای داخلی به شمار می‌روند چراکه تاکنون رقیب قدر و توانمندی در محدوده قیمتی آنها وجود نداشته است. تارا دنده ای و سورن پلاس نیز جزو همین محصولات دسته‌بندی می‌شوند و از آنجا که رنج قیمتی آنها تا حدودی به یکدیگر نزدیک شده است، این احتمال وجود دارد که خریداران میان خرید یکی از دو به شک بیفتند.

این خودرو از سال ۱۳۹۹ به مشتریان تحویل داده شد اما بعد از آن‌که قرار شد جای پژو پارس را به طور کامل بگیرد، در اواخر سال ۱۴۰۲ با همان موتور جدید پژو پارس یعنی پیشرانه XU7P به بازار عرضه شد و با نام سورن پلاس XU7P شهرت پیدا کرد. متقاضیان ثبت نام ایران خودرو می‌توانند رانا پلاس را در رنگ‌های سفید، خاکستری متالیک، نقره‌ای متالیک و مشکی آبنوس با موعد تحویل ۹۰ روزه خریداری کنند. متقاضیان ثبت نام ایران خودرو می‌توانند پژو ۲۰۷ TU۳ گازسوز را در رنگ‌های سفید، خاکستری متالیک، نقره‌ای متالیک و مشکی آبنوس با موعد تحویل ۹۰ روزه خریداری کنند. در طرح پیش فروش ایران خودرو، خودروی تارا دستی V۱P با قیمت ۳۴۹ میلیون و ۳۶ هزار تومان و تارا اتوماتیک V۴ LXبا قیمت ۴۰۵ میلیون و ۷۶۴ هزار تومان و در رنگ‌های خاکستری متالیک، سفید، مشکی متالیک و نقره‌ای تیتانیوم عرضه خواهد شد. تارا، که در سال 1398 به عنوان فیس لیفت سمند سورن پلاس معرفی شد و در سال 1400 به صورت رسمی وارد بازار شد، از پلتفرم پژو 301 بهره‌مند است.

تارا خودرویی جدیدتر از سورن است و به این دلیل، طراحی به‌روز و زیباتری را دارد. طراحی داخلی تارا نیز بهتر است ولی از نظر جادار بودن یکسان هستند و تفاوتی ندارند. در این بخش رقابت پایاپای بوده و به سختی می‌توان یک محصول را به نسبت دیگری برتر دانست. اگر دنبال طراحی به‌روز و امکانات متنوع‌تری هستید تارا را بخرید و اگر در حین رانندگی خواهان تجربه بهتر و سهولت دسترسی هستید سون پلاس گزینه بهتر و جواب پس داده‌تری است. قطعا تارا ماشین خوبی هست، نرم وراحت از همه لحاظ عالی وبه نظر من باید از طرح خودروهای قدیمی بیایم بیرون با پلتفرم های جدید اشنا بشیم. متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح باید به سامانه اینترنتی فروش ایران خودرو به نشانی saleikco.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام را طی کنند.

در این بین اگرچه صندوق عقب سورن پلاس با ظرفیت ۵۰۰ لیتری خود بسیار جادار به نظر می‌رسد اما گنجایش ۶۴۰ لیتری صندوق تارا حجت را تمام می‌کند و برتری کامل خود را نسبت به حریف نشان می‌دهد. طرح فراخوان پیش فروش ایران خودرو ویژه متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده است که در بهمن ماه ۱۴۰۳ شرکت کرده و در لیست انتظار دریافت خودرو قرار گرفته‌اند. این افراد پس از دریافت پیامک واریز وجه، می‌توانند در زمان اعلام شده نسبت به تکمیل وجه و خرید خودرو اقدام کنند. در طرح پیش فروش ایران خودرو ویژه جایگزینی خودروهای فرسوده اسفند ۱۴۰۳، خودروی فوق با قیمت ۲۷۷ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان و در رنگ‌های نقره‌ای متالیک، خاکستری متالیک، سفید و مشکی متالیک به فروش می رسد. بنابراین، از نظر ایمنی، سمند سورن پلاس بهتر است، در حالی که از نظر رفاهی، تارا اتوماتیک برتری دارد.

البته قیمت نسخه صفرکیلومتر تارا دستی نسبت به سمند سورن پلاس صفر حدود ۲۰ درصد گران‌تر است، اما به هر حال باز هم می‌توان این دو سدان ایرانی را رقبای همدیگر دانست. این خودرو را در مطالب مقایسه تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربو و مقایسه تارا اتوماتیک و جک J4 با رقبای اصلی آن مقایسه کرده‌ایم. همچنین وجود سیستم‌های ایمنی همچون کنترل پایداری و کنترل کشش باعث می‌شود هندلینگ این خودرو کمی بهتر از برادر سالخورده خود باشد. همان‌طور که گفته شد تارا از پیشرانه TU5P به‌روزتر استفاده می‌کند، پیشرانه‌ای که آرام‌تر و نرم‌تر به نظر می‌رسد.

ناگفته نماند که شرکت ایران خودرو در پاییز ۱۴۰۱ نسخه دوگانه‌سوز سورن پلاس را به بازار فرستاد که متاسفانه برخی آپشن‌های مهم و کاربردی این مدل شامل کروز کنترل، سامانه مالتی مدیا و رینگ‌های آلومینیومی از روی آن حذف شده است. مقایسه تارا با سورن پلاس به عنوان دو سدان تقریبا پرطرفدار ایران خودرو کمک می‌کند مزایا، معایب و دلایل خرید یا عدم خرید هر کدام را بهتر بدانیم. به طور کلی عمده محصولاتی که این شرکت دولتی عرضه می‌کند، سدان است و جزو خودروهای پرفروش نیز به حساب می‌آیند.

پیشرانه EF7 سورن پلاس ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتون متر قدرت دارد و همانند تارا یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک نیرو را روانه چرخ‌های جلو می‌کند هرچند نسخه ۶ سرعته اتوماتیک تارا نیز عرضه شده است. در مجموع باید گفت پیشرانه TU5 ساکت‌تر، کم‌هزینه‌تر، کم‌مصرف‌تر و مطمئن‌تر از پیشرانه EF7 است و از این نظر می‌توان تارا را تا حدودی برتر دانست. دو خودرو تارا و سورن پلاس در میان محصولات سدان ایران خودرو از جایگاه خوبی از نظر ظاهر و فناوری برخوردار هستند. اما نکته اینجاست که اگر بخواهید مدل‌های صفر کیلومتر تارا دنده‌ای را خریداری کنید، باید چیزی حدود ۲۰ درصد مبلغ بیشتری نسبت به قیمت سورن پلاس XU7P هزینه کنید. ضمن آن‌که این ماشین قدیمی‌تر ایران‌خودرو امکانات کمی متنوع‌تر را نیز در اختیار شما می‌گذارد. اما احتمال سوختن واشر سرسیلندر موتور XU7P در سورن پلاس نسبت به تارا دنده‌ای بیشتر است که در این صورت هزینه‌های نگهداری آن بالاتر خواهد رفت.

از آنجا که دامنه قیمت این دو خودرو کمی به یکدیگر نزدیک است، مناسب است طراحی، کیفیت فنی و امکانات آن‌ها را مقایسه کرد تا به خریداران کمک شود تصمیم بهتری برای انتخاب خودروی مطابق با نیازها و سلیقه‌هایشان بگیرند. سورن پلاس نیز در سال 1395 به عنوان فیس لیفت مدل سمند LX معرفی شد و به واقع نسخه بهبود یافته سمند LX با امکانات بیشتر محسوب می‌شود. این خودرو نیز بر پایه پلتفرم سمند LX ساخته شده و با ارتقاء و به‌روزرسانی در زمینه امکانات و طراحی، جلب توجه مشتریان را موفقیت‌آمیز ادامه داده است. شمایل تارا نیز گرچه در ابتدا موجب شنیده شدن صدای انتقادات بسیاری شد اما طبق معمول چشمانمان به دیدن آن عادت کرد و رفته‌رفته زیبایی‌هایش بیشتر در نظر مشتریان ایرانی پدیدار شد. با این حساب به نظر می‌رسد که با وجود همه کمبودها و البته برخی نکات مثبت در ظاهر این دو حریف، درنهایت این مشتریان هستند که سورن پلاس یا تارا به عنوان خودروی زیباتر انتخاب خواهند کرد. یکی از امکانات منحصر به فرد تارا دنده‌ای، فرمان برقی حساس به سرعت است که سورن پلاس فاقد چنین امکانی است.

با توجه به موارد ذکر شده، می‌توان نتیجه گرفت که در مقایسه کابین، تارا با ارائه کیفیت و طراحی دقیق‌تر و لوکس‌تر، بهترین گزینه است. اما اگر به دنبال طراحی یکدست‌تر و زیباتر هستید، سورن پلاس ممکن است گزینه مناسب‌تری باشد. با توجه به اهمیتی که کابین یک خودرو برای راحتی و رضایت کاربران دارد، در این مقایسه، به بررسی و مقایسه کابین خودروهای تارا و سورن پلاس خواهیم پرداخت تا به نتیجه‌ای مطمئن برسیم که کدام یک از این دو خودرو در این زمینه برتری دارد.

در مقابل تارا دنده‌ای، سورن پلاس مجهز به پیشرانه EF7 است.موتور این خودروی سدان می‌تواند تا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این اوصاف هر دو سدان ایران خودرو از نظر مشخصات فنی در یک رده قرار دارند و تفاوت خاصی بین آنها دیده نمی‌شود. تارا دنده ای با موتور TU5 پلاس به قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر به همراه گیربکس ۵ دنده دستی روانه میدان شده است.

با گذشت زمان و قدیمی شدن پیکره سورن، ایران خودرو برای حفظ بازار فروش این محصول باز هم به انجام تغییرات روی آورد و با تغییر دادن ظاهر و کابین سورن قدیمی، سورن پلاس جدید را خلق کرد. سورن پلاسدر حال حاضر سورن پلاس تنها بازمانده از خانواده سمند محسوب می‌شود که در فهرست تولیدات ایران خودرو به حیات خود ادامه می‌دهد و همچنان نسخه‌های صفرکیلومتر آن به تولید می‌رسند. در پروفایل جانبی تارا اوضاع اندکی بهتر بوده و خطوط بکار رفته از سادگی آن کاسته‌اند؛ اما بی‌شک جنجالی‌ترین بخش تارا را می‌توان نمای عقب دانست که اگرچه طراحی پیوسته و باریک چراغ‌ها نقطه مثبتی تلقی می‌شود اما تأثیر مثبتی بر عریض نشان دادن خودرو نداشته‌اند.

تارا، با طراحی بحث‌برانگیز و متفاوت خود، یکی از خودروهایی است که ممکن است نظرات را به دو قسمت مختلف تقسیم کند. با این حال، این خودرو با جلوپنجره‌ای ساده و چراغ‌های جلویی کلاسیک، از سایر خودروهای بازار متمایز است. اما نمای عقب تارا با طراحی پیوسته چراغ‌ها و ارائه گرافیک جدید، به نظر می‌رسد که طراحان سعی کرده‌اند این خودرو را بهبود بخشند.

همچنین برای مقایسه کامل این دو موتور می‌توانید به مطلب مقایسه موتور EF7 با موتور TU5 گجت نیوز مراجعه کنید. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. • براي متقاضياني كه پيش پرداخت اوليه را مطابق جدول فوق و در زمان مقرر واريز نمايند با هماهنگي ستاد نوسازي پيامك انتخاب و مراجعه به مركز اسقاط ارسال خواهد شد . • متقاضیان پس از دریافت پیامک، حداکثر ۱۰ روز فرصت دارند تا با ورود به سامانه esale.ikco.ir و تأیید قرارداد، وجه خودرو را واریز کنند؛ در غیر این صورت، از لیست انتظار حذف می‌شوند. انتقال امتياز به اشخاص ثالث حتي به صورت وكالتي و نيز فروش حواله خودرو به صورت وكالتي ممنوع ميباشد.

این مقایسه نشان می‌دهد که تارا با طراحی جذاب‌تر و فضای بیشتر صندوق عقب، به عنوان یک محصول نسبتاً جدید، می‌تواند گزینه جذاب‌تری برای خریداران باشد. از دیدگاه فضایی، صندوق عقب تارا با ظرفیت ۶۴۰ لیتر، بیشترین کارایی را برای مسافرت‌های خانوادگی فراهم می‌کند. در مقابل، صندوق عقب سورن پلاس با ظرفیت ۵۰۰ لیتر، همچنان به خوبی نیازهای یک خانواده پنج نفره را برطرف می‌کند. از این رو، تارا به عنوان یک محصول جدیدتر، در این بخش از مقایسه بهترین عملکرد را داراست. همان طور که مشاهده می‌کنید تارا قیمت بیشتری نسبت به سورن پلاس دارد و برای یک مصرف‌کننده ایرانی که قیمت حرف اول برای انتخابش را می‌زند، سورن پلاس محصول قابل توجیه‌تری است. نسخه TU5 به‌کار رفته روی تارا به فناوری زمان‌بندی متغییر سوپاپ مجهز شده است که قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را برای تارا به ارمغان آورده است.

ویدئوی زیر از خودرو بانک خودرو های تارا و دنا پلاس را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. انتخاب بهترین روغن موتور برای TU5 تاثیر مستقیمی بر عملکرد، طول عمر و کاهش هزینه‌های نگهداری این موتور دارد. – ویژگی‌هایی مانند تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، و تنظیمات برقی صندلی‌ها به راحتی رانندگی کمک می‌کنند. به طور کلی، هر دو خودرو امکانات ویژه‌ای برای راحتی و ایمنی رانندگی ارائه می‌دهند. اما تجربه رانندگی و هندلینگ نهایی به عواملی مانند سلیقه شخصی و شرایط محیطی و رانندگی بستگی دارد.

با ورود به کابین تارا دنده‌ای به این نتیجه می‌رسید که زیباتر و به روزتر از کابین و فضای داخلی سمند است و مشتریان ترجیح می‌دهند سوار تارا شوند. شواهد حاکی از این است که هر دو خودرو از نظر مواد و متریال کابین در یک سطح قابل قبولی قرار دارند. فضای صندوق عقب مزیتی است که هر دو خودرو از آن برخوردار هستند ولی باز هم تارا دنده‌ای بهتر ظاهر شده است. (صندوق بار سورن پلاس ۵۰۰ لیتری و تارا دنده‌ای ۶۴۰ لیتری)مقایسه تارا دنده‌ای و سورن پلاس از نظر مشخصات فنیزیر کاپوت تارا دنده‌ای پیشرانه TU5 پلاس قرار دارد که می‌تواند حداکثر 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

خودروی رانا پلاس ارتقا یافته با موتور XU۷P با قیمت ۲۷۳ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان و در رنگ های متنوع نقره ای ای متالیک،خاکستری متالیک، سفید، مشکی متالیک( آبنوس) برای عرضه آماده شده است. خودروی دناپلاس با موتور EF۷P با قیمت ۳۲۳ میلیون و ۵۳ هزار تومان و با رنگ‌های نقره‌ای تیتانیوم، خاکستری متالیک، سفید و مشکی متالیک عرضه می شود. سایت فروش خودرو در امارات این امکان را فراهم می‌کند که بدون واسطه، انواع خودروهای نو و کارکرده را بررسی و بهترین گزینه را بر اساس بودجه و نیازتان انتخاب کنید…. بهترین گیربکس‌ ماشین‌های چینی در ایران CVT، DCT، AT، AMT و E-CVT هستند که هرکدام، ویژگی‌ها و مزایای خود را… با این مقدمه، به بررسی جامع و دقیق‌تر ویژگی‌ها، امکانات، و تجربه رانندگی این دو خودرو می‌پردازیم تا به خوانندگان کمک کنیم تا تصمیم بهتری در خرید خودروی جدید خود بگیرند.

تارا به‌دلیل استفاده از پلتفرم به‌روزتر و امکانات بیشتر، شانس بیشتری برای پیروزی دارد. تارا سواری نرم‌تر و مطلبوب‌تری به نسبت سورن پلاس دارد و همچنین با بهره‌گیری از سیستم کنترل کشش و پایداری، امنیت بیشتری برای پیچیدن دورهای سنگین خواهد داشت. ایران خودرو برای گرفتن سهم بیشتر از بازار و راضی کردن قشر بیشتر جامعه با انجام تغییرات ریز و درشتی در ظاهر این محصول، آن را با نام سمند سورن راهی بازار کرد.

اما سورن پلاس موتور EF7 به قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر را به همراه گیربکس پنج دنده دستی به خدمت گرفته است. بنابراین انتظار داریم که وضعیت فنی و توان حرکتی هر دو خودرو بسیار نزدیک به یکدیگر باشد و تفاوت چندانی میان آنها احساس نشود. البته شاید گمان کنید که با وجود گشتاور بیشتر، شتاب اولیه سورن پلاس بالاتر از تارا دنده ای باشد، اما این گشتاور بیشتر با حدود ۷۰ کیلوگرم وزن بالاتر سورن نسبت به تارا تا حد زیادی خنثی می‌شود. بنابراین در بخش شتاب و چابکی می‌توان گفت هر دو خودرو تقریبا در یک رده ظاهر شده‌اند و عملکردی نزدیک به هم را ارائه می دهند. با توجه به اختلاف صد میلیون تومانی قیمت تارا دنده ای و سورن پلاس در بازار آزاد در زمان نگارش مقاله، این دو برتری نسبی از لحاظ فنی بر یکدیگر ندارند. از لحاظ نرمی سواری وضعیت سورن پلاس کمی دلپذیرتر از تارا حس می‌شود اما در بحث هندلینگ و پایداری وضعیت تارا به ویژه با وجود سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، بسیار اطمینان‌بخش‌تر از حریف به نظر می‌رسد.

این خودرو که فیس لیفتی از سمند معمولی است هم قیمت مناسب تری دارد و هم کابین جادار، امکانات رفاهی بهتر، لوازم یدکی بیشتر و ارزان تر خواهد داشت. در بخش تجهیزات ایمنی، تارا دنده ای با استفاده از ترمز دیسکی عقب، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی در شروع حرکت از سربالایی، ترمز کمکی هیدرولیکی HBA و سنسور فشار باد تایرها، ارائه می‌شود که یک سر و گردن بالاتر از حریف خود، سورن پلاس، است. علاوه بر این، مواردی از قبیل کروز کنترل، دکمه‌های کنترل روی فرمان، ترمزهای ضد قفل ABS و EBD، دو عدد کیسه هوا، سنسور پارک عقب، بلوتوث، دیلایت، چراغ بدرقه و تنظیم برقی آینه‌های جانبی جزو امکانات مشترک این دو محصول ایران خودرو به شمار می‌آیند.

مقایسه مشخصات فنی سورن پلاس بهینه و تارا وی ۱ دنده ایهمان‌طور که اشاره شد، ماشین سورن پلاس XU7P به عنوان جانشین پژو پارس از همان موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱۸۰۰ سی‌سی ارتقا یافته پژو استفاده می‌کند. این پیشرانه حدود ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که بعد از عبور از یک گیربکس پنج سرعته، چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد. به کارگیری این پیشرانه باعث شده تا سورن پلاس XU7P بتواند چیزی نزدیک به ۱۴ ثانیه زمان نیاز داشته باشد تا وزن ۱۲۰۰ کیلوگرمی خود را از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. مقایسه این دو خودرو نشان می‌دهد که تارا اتوماتیک با موتور 1.6 لیتری و 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور، در عملکرد فنی بهبود قابل توجهی نسبت به سورن پلاس دارد که دارای موتور 1.8 لیتری و 98 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور است. همچنین، استفاده از گیربکس اتوماتیک 6 سرعته در تارا اتوماتیک، بهبود در تجربه رانندگی و بهره‌وری سوخت را فراهم می‌کند که این یکی از مزیت‌های این خودرو نسبت به سورن پلاس است.

برندگان باید با مراجعه به پروفایل شخصی خود در سامانه، مراحل بعدی ثبت‌نام را تکمیل کنند. پس از پایان مهلت ثبت‌نام، نتایج اولویت‌بندی ثبت‌نام ایران خودرو اعلام خواهد شد. – عواملی مانند شرایط نگهداری و استفاده می‌توانند بر ارزش خودروها در بازار دست دوم تأثیر بگذارند.

متقاضیان ثبت نام ایران خودرو می‌توانند دنا پلاس اتوماتیک را در رنگ‌های سفید، خاکستری متالیک، نقره‌ای تیتانیوم و مشکی آبنوس با موعد تحویل ۹۰ روزه خریداری کنند. متقاضیان ثبت نام ایران خودرو می‌توانند پژو ۲۰۷ دستی برقی را در رنگ‌های سفید، خاکستری متالیک، نقره‌ای متالیک، نقره‌ای تیتانیوم و مشکی آبنوس با موعد تحویل ۹۰ روزه خریداری کنند. در مقابل، تارا اتوماتیک با موتور 1.6 لیتری و توان 113 اسب بخار همچنین دارای ویژگی‌های امنیتی و راحتی مانند چهار کیسه هوا، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است. این خودرو همچنین با ویژگی‌هایی همچون سنسور پا برای باز و بسته کردن درب صندوق عقب و دستگیره سقفی برای سرنشین جلو، تجربه رانندگی کارآمد و راحت را فراهم می‌کند.

البته موتور تارا را می‌توان به‌روزتر از EF7 دانست؛ چرا که نسخه EFP این موتور هنوز روی سورن پلاس مورد استفاده قرار نگرفته است. در ادامه مقایسه تارا و سورن پلاس به توضیح اختلاف امکانات این دو خودرو می‌پردازیم. همان‌طور که اشاره شد سورن پلاس با امکانات بیشتر نسبت به قبل وارد میدان شده تا راحت‌تر در ذهن مشتری به عنوان یک محصول به‌روز جا بگیرد.

– هر دو خودرو برای محیط‌های شهری و مسافرت‌های بیرون از شهر مناسب هستند و به نوع رانندگی و نیازهای فرد بستگی دارد. – سطح رضایت مشتریان بستگی به تجربه و نیازهای آنها دارد و ممکن است متفاوت باشد. – بله، هر دو خودرو دارای خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر می‌باشند که توسط شرکت تولیدکننده ارائه می‌شود. به طور کلی، هر یک از این خودروها ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارند که بسته به نیازها و ترجیحات شخصی، ممکن است یکی را بر دیگری ترجیح دهید. در نهایت، بهتر است قبل از تصمیم‌گیری، هر دو خودرو را آزمایش و مقایسه کنید و با توجه به نیازها و معیارهای خود، تصمیم بگیرید که کدامیک برای شما بهتر است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *