راین R3 معرفی شد + قیمت و مشخصات اسب بخار مرجع اخبار و ویدیوی خودرو
همانند ظاهر خارجی، در کابین راین R3 نیز نشانههایی از گذر زمان به خوبی مشاهده میشود. اگر خودروهای چینی یک دهه قبل همچون ام وی ام 530 یا جک J5 دندهای را به خاطر داشته باشید، کابین راین R3 برای شما آشنا به نظر میرسد. نخستین حضور لارک Q1 یا راین R3 در ایران به آذرماه سال گذشته باز میگردد که نسخهای از این خودرو در خیابانهای ایران مشاهده شد.
جای پلاک این قسمت ذوزنقهای شکل بوده و در بالای ان از دستگیرهای با تزئین کرومی استفاده میشود. این خودروی ۱۰۶۰ کیلوگرمی قادر است به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت دست یابد. گنجایش مخزن سوخت و مصرف ترکیبی راین R۳ هم به ترتیب ۴۱ لیتر و ۷.۱ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
راین R3 همانطور که اشاره کردیم در دسته خودروهای اقتصادی قرار داشته و نسبت به سایر رقبایش از جمله پژو 207i اتوماتیک و MVM 315 پلاس در بسیاری موارد ارزش خرید بالاتری دارد. از نقاط قوت راین R3 میتوان به تنفس طبیعی بودن پیشرانه، فضای قابل قبول کابین، امکانات رفاهی مناسب و جعبه دنده اتوماتیک بدون تقه اشاره کرد. راین R3 به یک پیشرانه ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک مجهز است. این پیشرانه توان ۸۸ اسب بخار و گشتاور ۱۱۶ نیوتنمتر را به محور جلو منتقل میکند. مصرف سوخت ترکیبی راین R3 برابر با ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. R3 به پیشرانه ۱.۳ لیتری ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی و VVT مجهز است و ۹۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۱۶ نیوتن متر تولید می کند.
مزیت مشخصات فنی راین R3 مصرف سوخت کم آن است چرا که در هر صد کیلومتر ۵.۹ لیتر بنزین مصرف میکند. لارک R3 به عنوان یک خودروی اقتصادی و با ظاهری قدیمی و تا حدودی موفق شده است از ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو بفروشد که با ویژگیهای این خودرو آمار مناسبی است. لارک R۳ خودروسازان راین با طول ۳۹۷۰، عرض ۱۷۳۰ و ارتفاع ۱۶۱۵ و فاصله محوری ۲۴۵۰ میلی متری یک خودروی نسبتاً جادار محسوب میشود. اگر واژهای برای توصیف ظاهر خارجی راین R3 وجود داشته باشد، این واژه ناموزون است.
همچنین قدرت تولید شده توسط پیشرانه این خودرو از طریق یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. قیمت راین R3 با شرایط فروش نقدی، ۴۴۹ میلیون تومان اعلام شده است که با این اوصاف، نسخههای مختلف پژو ۲۰۷ و یا رنو ساندرو کارکرده رقبای مستقیم این خودرو در بازار خواهند بود.
خودروسازان راین در شهریورماه 1401 این محصول را به طور رسمی و با نام راین R3 معرفی کرد. این خودرو کراساور کوچک در سالهای بعد، تغییراتی را تجربه کرد و با برند چانگان و قیمتی حدود 8000 الی 9300 دلار تا سال 2016 تولید شد. دو مهشکن گرد درون قابی مشکی رنگ در دو طرف سپر قرار گرفتهاند و ورودی بزرگ هوا در پایین سپر جلو دیده میشود.
سرانجام خودروسازان راین این محصول را با نام تجاری خود که R3 نام دارد در ایران معرفی کرد. این خودرو در ایران رقبای مختلفی دارد که پژو ۲۰۷ اتوماتیک و MVM 315 پلاس از جمله آنها هستنند. راین R3 نسبت به خودروهای نام برده برتریهایی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 5 بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن با هر 100 کیلومتر پیمایش 7,1 لیتر (در شهر 8,48 و در جاده 6,11) است. ظرفیت باک سوخت این محصول 41 لیتر اعلام شده و از فرمان برقی استفاده میکند. تعلیق جلو از نوع ضد لغزش مستقل مک فرسون بوده و در عقب از تعلیق مستقل با فنر پیچشی استفاده شده است.
برای انتقال قدرت به محور جلو از جعبهدنده چهار سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده میشود. پس از چند سال از عدم حضور شرکت خودروسازان راین در بازار خودروی کشور، این شرکت خودروساز خصوصی با معرفی یک خودروی هاچ بک که البته شباهت زیادی نیز به خودروهای MINI MPV دارد، به عرصه تولید خودرو بازگشته است. برای بررسی ماشین راین آر۳ از نظر طراحی بایستی به سال نخست طراحی این خودرو یعنی ۲۰۱۰ برگردیم و قضاوت خود را براساس معیارهای همان زمان انجام دهیم. جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخهای جلو در این هاچ بک کراس را برعهده دارد.
خودروی R3 نسبت به خودروهای امروزی، از نظر طراحی ظاهری، داخلی و فناوری، متفاوت است و قادر به ارائه کیفیتی بهتر از خودروهای داخلی نیست. با این حال، اگر قیمت آن رقابتی تعیین شود، احتمال موفقیت آن بیشتر خواهد بود. از نظر کیفیت می توان R3 را در جایگاه محصولات داخلی دانست و همان سطح کیفیت را از این هاچ بک توقع داشت. استفاده از پلاستیک های خشک در کابین و تریم داخلی پارچه ای، از جمله مواردی است که باعث می شود تا راین R3 در سطح محصولات اقتصادی داخلی باقی بماند.
اما برخلاف خودروهای ولکس C30 و همچنین ولا V5 که در بازار ایران عملکرد ناموفقی داشتند، شرکت خودروسازی راین محصولات قدیمی و بسیار معروف دیگری دارد؛ خودروهای هیوندای ورنا و آوانته. این خودروها در دهه 1380 به ایران وارد شدند و با اینکه سالها میگذرد، هنوز هم جذب مشتریان زیادی برای خرید آنها هستند. خودروسازان راین برای موفقیت راین R3 در بازار باید ابتدا بازاریابی و شبکه خدمات پس از فروش خودش را بهبود ببخشد.
خودروسازان راین پس از عرضه نه چندان موفق ولکس C۳۰ و ولا V۵ (راین V۵)، چند سالی در بازار خودرو کشورمان حضور نداشت. این شرکت پس از حدود چهار سال غیبت، قصد دارد تا با محصولی جدید به نام راین R۳ وارد بازار کشورمان شود. راین R۳ نیز یک خودرو چینی است که پیش از این توسط دو برند چانگان و لارک در کشور مبدا به فروش رسیده است و اکنون پس از تأخیر طولانی، در بازار کشورمان عرضه خواهد شد. در ادامه با طراحی ظاهری، مشخصات فنی و امکانات محصول جدید خودروسازی راین آشنا خواهیم شد. راین R3 یکی از چند صد خودرویی است که با تاخیر فراوان راهی بازار ایران شده است.
با توجه به رده قیمتی این خودرو امکانات رفاهی و ایمنی آن کاملا قابل قبول بوده و بیشتر رقبای این خودرو در این بخش قیمتهای بیشتری نسبت به این خودرو دارند. هاچ بک کراس R3 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد. فرمان کمکی برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور باد تایرها، سانروف برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر ۹ اینچی لمسی اندروید، دو کیسه هوا، تهویه دستی الکتریکی و… مجهز است. راین R3 قرار است با یک پیشرانه ۱٫۳ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک در بازار کشور ما عرضه شود. پیشرانه راین R3 حداکثر قدرت ۸۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۱۶ نیوتنمتر را تولید و روانه محور جلو این کراساوور کوچک میکند.
داشبورد این خودرو از نظر طراحی با وجود سادگی بکار رفته در آن ظاهر بهتری نسبت به پژو 207 اتوماتیک و MVM 315 پلاس دارد. ارگونومی کابین R3 نیز قابل قبول بوده و تمامی ادوات به راحتی در دسترس راننده قرار دارند. متریال به کار رفته در داشبورد و اتاق نیز کیفیت مطلوب داشته و در بلند مدت افت کیفیت چندانی پیدا نخواهد کرد. به لطف طراحی سقف بلند و فاصله محوری مناسب، سرنشینان راین R3 خصوصا در ردیف عقب اصلا با کمبود فضای سر و پا روبرو نشده و به همین علت در مسافتهای طولانی اذیت نخواهند شد.
طراحی و ساخت کارخانه راین در ارگ صنعتی جدید بم در دو فاز انجام گرفت که هر دو فاز دارای سالن بدنه، سالن رنگ و سالن تزئینات است. فاز اول ۹۵ هزار متر مربع و فاز دوم ۲۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد که میتوانند در هر ساعت ۴۰ دستگاه خودرو تولید کنند. راین R3 در اصل همان چانگان CX20 است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ توسط برند چانگان عرضه میشد، اما پس از آن چانگان امتیاز CX20 را به خودروساز چینی لارک فروخت و نام آن به لارک Q1 تغییر کرد. شرکت خودروسازان راین نیز لارک Q1 را با نام راین R3 روی خط مونتاژ خود آورد.
جلو پنجره نیز به صورت کشیده و نسبتا بزرگ طراحی شده که درون آن با خطوط کرومی تزئین شده است. بر روی سپر جلو نیز چراغ های مه شکن داخل یک قاب مشکی رنگ به همراه یک ورودی هوای بزرگ تعبیه شده. نمای عقب هم شامل چراغهای بزرگ با طراحی شکسته میشوند که در دو طرف درب بزرگ عقب قرار گرفتهاند و دو مهشکن کوچک عمودی در دو طرف سپر، نمای بخش پشتی را تکمیل میکنند. در کابین راین R3 هم شاهد داشبوردی با طراحی بسیار ساده و قدیمی هستیم که فقط تزئینات نقرهای و وجود کلاستر در سه قاب دایرهای مجزا کمی از یکنواختی آن را کاسته است. در این بخش از خطوط نسبتا برجسته زیادی استفاده شده تا ظاهر خودرو ساده به نظر نرسد.
راین R3 از نظر طراحی چهره جذابی ندارد و شاید چندان رضایت بخش به نظر نرسد؛ اما از نظر امکانات و ایمنی دارای حداقلهای مورد نیاز بوده و به عنوان یک خودروی اقتصادی شرایط قابل قبولی دارد. از نظر فنی نمیتوان به طور دقیق این خودرو را قضاوت کرد؛ اما اعداد و ارقام اعلام شده؛ با وجود مشهود بودن کاستیها، رضایت بخش به نظر میرسند. ولی اگر پیشرانه قدرتمند و جعبه دنده مناسبتری روی راین R3 نصب شده بود؛ قطعاً شرایط متفاوتی را رقم میزد.
خودروسازان راین پس از خروج شریک کرهای خود از بازار ایران در دهه 1390، همکاری خود را با شرکتهای چینی گریت وال و فاو آغاز کرد. این شرکت اکنون قصد دارد با راین R3، بار دیگر به بازار خودرو ایران بازگردد. خودروسازان راین پس از عرضه نه چندان موفق ولکس C30 و ولا V5 (راین V5)، چند سالی در بازار خودرو کشورمان حضور نداشت. این شرکت پس از حدود چهار سال غیبت، قصد دارد تا با محصولی جدید به نام راین R3 وارد بازار کشورمان شود. راین R3 نیز یک خودرو چینی است که پیش از این توسط دو برند چانگان و لارک در کشور مبدا به فروش رسیده است و اکنون پس از تاخیر طولانی، در بازار کشورمان عرضه خواهد شد.
روی دستگیره درها نیز از پلاستیک نقرهای رنگ استفاده شده و اهرم آن با پوشش کرومی تزئین شده است. از پلاستیک براق برای تزئین تکیگاههای دست استفاده شده و قسمت کوچکی از پنل در با پارچه تزئین میشود. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. طراحی و کدنویسی سایت خودروم توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد. دوست عزیز کوئیک اتومات بهترین گزینه ست براتون .حداقلش زیبا و متناسبه جالبه که از دستی قویتره و همسایه مون رمپ پارکینگ منفی رو بدون بکسواد و سر و صدا میاد بالا .در حالیکه پرشیا و ال نود صداشون همه مونو کلافه کرده.بخر و منو دعا کن.
زیرا قیمت خودروهای داخلی امروز علاوه بر قیمت خودرو بازار به لیست قیمت روز خودرو کارخانه هم بستگی دارد. اما در زمینه خودرو خارجی باید از قیمت روز خودرو وارداتی اطلاع داشته باشیم. در شرایطی که واردات ممنوع است و نمایندگیهای رسمی مانند گذشته فعالیت نمی کنند، تنها ملاک، قیمت خودرو در بازار است. بنابراین اطلاع از قیمت لحظه ای خودرو بسیار مهم است.در جداول بالا قیمت آنلاین خودرو برای مهمترین خودروهای وارداتی و داخلی ارائه شدند.
مصرف سوخت ترکیبی و حداکثر سرعت راین R3 هم به ترتیب برابر با ۷٫۱ لیتر در صد کیلومتر و ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است. راین R3 قرار است با یک پیشرانه 1.3 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک در بازار کشور ما عرضه شود. پیشرانه راین R3 حداکثر قدرت 88 اسب بخار و حداکثر گشتاور 116 نیوتنمتر را تولید و روانه محور جلو این کراساوور کوچک میکند. مصرف سوخت ترکیبی و حداکثر سرعت راین R3 هم به ترتیب برابر با 7.1 لیتر در صد کیلومتر و 160 کیلومتر در ساعت است. راین R3 به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.3 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که توانایی تولید 90 اسب بخار قدرت و 116 نیوتن متر گشتاور را دارد.
شرکت خودروسازان راین پس از چند سال فعالیت مجدد خود را با راین R3 آغاز کرده است و می خواهد اولین سری مونتاژی این خودروی هاچ بک را به فروش برساند. در این محتوا به بررسی طراحی بدنه و کابین، مشخصات فنی، ایمنی و امکانات این خودرو میپردازیم. فروش سریع خودرو راین (R3) با لقب ارزانترین اتومبیل چینی موجود در بازار داخل توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. اگرچه قیمت این خودرو هنوز برای بسیاری از اقشار جامعه بالاست، اما در مقایسه با دیگر تولیدات کشور چین و به عنوان یک خودروی مونتاژی در داخل قیمت مناسبی دارد.
در این مطلب از دیجی ماشین مشخصات فنی، آپشنها و ارزش خرید این مدل که ترکیبی از هاچبک، کراساوور و استیشن است را بررسی میکنیم. خودروسازان راین یکی از شرکتهای خودروسازی کم حاشیه کشورمان است که فعالیت خود را در سال 1382 آغاز کرد. نخستین محصولات خودروسازان راین، دو خودرو کرهای هیوندای ورنا (اکسنت) و هیوندای آوانته (الانترا) بودند که طی دهه 1380 به بازار عرضه شدند.
شرکت لارک که زیر مجموعه شرکت یانگمن است، علاوه بر تولید اتوبوس، مدل پروتون جنتو را نیز با برند خود در چین به بازار عرضه میکند. در ماه ژوئن 2022، لارک توانست 203 دستگاه از مدل Q1 را بفروش رسانده، که نسبت به ماه قبل 7.7 درصد کاهش و نسبت به همان ماه سال قبل 40 درصد رشد را نشان میدهد. راین R3 با همان فیسلیفت ۲۰۱۳ به بازار ایران میآید، یعنی ۱۰ سال بعد از عرضه در بازار چین و از این نظر خودرویی کاملا قدیمی است. این خودرو تنها 3 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف چین (C-NCAP) دریافت کرده و به کیسه هوای سرنشین جلو و راننده، سامانه مدیریت فشار باد لاستیک، EBD، ABS و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی مجهز شده است. در قسمت پایین در از فلاپهایی هم رنگ با بدنه استفاده شده و مقدار بسیار کمی فرو رفتگی را میتوان به خوبی در این قسمت مشاهد کرد.
این قضیه در مورد کابین راین R3 هم صدق میکند و شاهد داشبوردی با طراحی بسیار ساده و از مد افتاده هستیم که تنها سعی شده است با یکسری تزئینات نقرهای رنگ و قرارگیری صفحه نشان دهندهها در سه قاب مجزا دایرهای، کمی از یکنواختی آن کاسته شود. ایمنی خودرو راین R3، با استفاده از دو کیسه هوا، سیستم ترمز قرصی در جلو و کاسهای در عقب به همراه فناوری های کمکی مانند ABS، EBD و ESC بهطور کامل تضمین میشود. این خودرو با وزن ۱۰۶۰ کیلوگرم قادر به دستیابی به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است. گنجایش مخزن سوخت آن ۴۱ لیتر است و میزان مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر ۷.۱ لیتر است. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد.
حداقل این هست که از ماشین های آشغال ایران خودرو و سایپا بهتر هست از همه لحاظ که کلی باید پول بدید، حتی از لحاظ قیمت هم به صرفه تر و اقتصادی تر هست. جهت بهروزرسانی دربارهی قیمت جدید و شرایط فروش راین R3، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید. ما اطلاعات جدیدی در این مقاله ارائه کردهایم تا شما را در خرید این خودرو راهنمایی کنیم. در نمای جانبی طراحی هاچبک کراس از ۴ پنجره تشکیل شده و حالتی شبیه مینیونها به راین R3 میدهد. در مجموع کابین طراحی بسیار سادهای دارد و کیفیت متریال به کار رفته در این قسمت متوسط است. این ویژگیها دقیقاً مطابق با استانداردهای یک خودروی اقتصادی بوده و حقیقتاً نمیتوان از این بابت به راین R3 خُرده گرفت و زبان به گلایه گشود.
موتور خودرو R۳ با پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۱.۳ لیتری و با ۹۰ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور دقیقه است. بعد از فیس لیفت، cx۲۰ با پیشرانه ۱.۴ لیتری و گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک به بازار عرضه شد. قیمت راین R3 با شرایط فروش نقدی، 449 میلیون تومان اعلام شده است که با این اوصاف، نسخههای مختلف پژو 207 و یا رنو ساندرو کارکرده رقبای مستقیم این خودرو در بازار خواهند بود. شرکت خودروسازان راین، بعد از چندین سال، با یک محصول جدید به بازار ایران برگشت.
قسمت بعدی مربوط به کلید های تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو است و در انتها نیز چند فضا برای قرار دادن اشیا وجود دارد. این گیربکس ضرایب دنده مناسبی داشته و هنگام تعویض دندهها تقههایی که جعبه دنده AL4 قدیمی پژو به اتاق وارد میکرد را ندارد. همین مورد سبب شده تا ارزش خرید راین R3 نسبت به پژو 207 اتوماتیک بیشتر شود. طی سالیان گذشته، خودروهای بسیاری قصد رقابت با پژو 207 را داشتند اما اکثر آنها در به چالش کشیدن این هاچبک سالخورده، ایرانیزه و البته محبوب ناکام ماندند. در مطلب امروز، قیمت راین R3 را بررسی خواهیم کرد، خودرویی که به یکی دیگر از رقبای ناکام پژو 207 تبدیل شده است.
دیدگاهتان را بنویسید