بررسی جی ای سی امپو راسا موتور ؛ اسپرتترین سدان چینی در ایران + ویدیو گجت نیوز
فرمان دیکات بوده و از تزئینات نقرهای رنگ اسپرتی و زیبایی برخورداز است. اکثر نقاط داشبورد با جنس فوم نرم بوده و شمایل کمانی شکل و عرضی دریچههای تهویه مطبوع مشابه با هوندا سیویک آن را به دو بخش تقسیم میکنند. بر روی کنسول مرکزی شناور، دسته دندهای اسپرت و پلاستیک همانند فیر کربن جلب توجه میکنند.
اما با تمام این تفاسیر محصولات خوبی را انتخاب کرده و در صورت عرضه درست آن ها می تواند بخشی از بازار را برای خود کند. در طراحی کابین گک امپو از مواد باکیفیت مانند چرم مصنوعی و پلاستیک نرم استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو مشکی و زرد است که در کنار دوخت زرد رنگ صندلیها، باعث شده است کابین ظاهر اسپرتی داشته باشد. گک امپو، تاکنون در هیچ تست تصادفی شرکت ننموده است و اطلاعات دقیقی دربارهی ایمنی آن در دسترس نمیباشد. اما بر اساس این تجهیزات ایمنی، می توان گفت که گک امپو از ایمنی مناسبی برخوردار است. البته، تا زمانی که این خودرو در تست تصادفی شرکت نکند، نمی توان نظر قطعی در مورد ایمنی آن داد.
کلید استارت کی لس جی ای سی امپو هم با الهام گرفتن از ماشینهای سوپر اسپرت، دقیقا به وسط کنسول آمده و زمانی که پای خود را روی پدال ترمز قرار میدهید، از رنگ قرمز به رنگ سبز تغییر حالت میدهد. در مجموع، کابین و فضای داخلی گک امپو طراحی اسپرت و مدرنی دارد و فضای مناسبی برای سرنشینان فراهم میکند. صندلیهای جلو راحت و ارگونومیک هستند و فضای کافی برای سر و پا در اختیار سرنشینان قرار میدهد. صندلیهای عقب نیز فضای کافی برای سر و پا در اختیار سرنشینان قرار میدهند، اما برای سرنشینان بلندقد، کمی تنگ است.
خطوط منحنی و تزئینات زردرنگ تا حد زیادی توانستهاند داشبورد را از سادگی دربیاورند. این خودرو در چین در دو مدل بنزینی و هیبریدی عرضه میشود اما شرکت راسا موتور در تیرماه سال ۱۴۰۲ اعلام کرد که مدل بنزینی این خودرو را وارد بازار ایران خواهد کرد. نهایتاً در آبانماه ۱۴۰۳، این خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شد.
اما این رقم بسته به نسخه انتخابی و ناخالص بین ۱,۷۹۰ تا ۱,۹۵۰ کیلوگرم متغییر خواهد بود. چراغهای اسپرت و انتقامجو، در کنار جلوپنجرهی آروارهای شکل، ترامپچی امپو را جوانپسند و آیرودینامیک نشان میدهند. حجمدهی بدنه و دیگر اجزای نمای روبرو، پیچیدگی زیادی دارد و همراه رنگبندی متضاد، ارایه میشود. استفاده از مواد پلاستیکی در سپر، زیاد نیست و این موضوع حس یک خودروی ارزانقیمت چینی را از گک امپو دور میکند. سدان ترامپچی، از معدود خودروهای چینی با رنگهای لوکس شامل سبز کریستالی متالیک، زرشکی و چند مدل سفید و خاکستری است.
بدنه گک امپو از جنس فولادی با کیفیت بالا ساخته شده است و دارای استحکام و ایمنی بالایی است. همچنین، طراحی بدنه این خودرو باعث بهبود استحکام و پایداری در سرعتهای بالا میشود. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.
با انتخاب حالت اسپرت پلاس، رنگ صفحه کیلومتر تغییر و کیت اگزوز فعال میشود. ترمزهای گَک امپو در هر دو محور از نوع دیسکی و در جلو از نوع خنک شوندهاست. سیستم تعلیق خودرو نیز در جلو از نوع مک فرسون مستقل و عقب از نوع مولتی لینک است.
این موتور که ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل است. با اینکه اعداد و ارقام عجیبی را در این خودرو نمی بینیم با این حال شتاب صفر تا صد اعلام شده این خودرو در حدود ۷ الی ۸ ثانیه است که عدد بسیار خوبی به حساب می آید. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۷۰۰ میلیمتر، ۱۸۵۰ میلیمتر و ۱۴۳۲ میلیمتر است و فاصله محوری آن نیز ۲.۷۴ متر است که با توجه به فاصله محوری مناسبش متوجه میشویم با یک خودروی نسبتا جادار سر و کار داریم.
این خودرو به لطف فناوریهای مدرن و استانداردهای بهروز، توانسته تعادل خوبی بین عملکرد، راحتی و ایمنی ایجاد کند. اگرچه این خودرو رقبای سرسختی همچون فونیکس آریزو ۶ GT و کیامسی J7 دارد، ولی انتظار میرود که بتواند جای خود را در میان علاقهمندان به خودروهای وارداتی پیدا کند. در مجموع، اگر بهدنبال یک سدان اسپرت، مدرن و پرقدرت هستید، گک امپو میتواند یکی از گزینههای قابلتأمل باشد. قیمت خودرو امپو راسا موتور خاورمیانه طبق بیانه شرکت و به صورت علی الحساب، 1 میلیارد و 500 میلیون تومان خواهد بود و موعد تحویل آن هم 90 روزه در نظر گرفته شده است. همچنین بد نیست اشاره کنیم که قیمت گک سی امپو در کشور چین، حدود 16 هزار دلار است. همچنین علاوه بر سه محصول جی ای سی، شرکت راسا موتور عاملیت واردات خودروهای سوزوکی سیاز و سوزوکی بالنو را هم بر عهده دارد.
جلو پنجره بزرگ این خودرو با استفاده از خطوط موازی طراحی شده است و ظاهری عضلانی به خودرو می بخشد. چراغ های جلوی این خودرو نیز از طراحی خشن و زیبایی برخوردار هستند و به خوبی با جلو پنجره هماهنگ شده اند. سپر جلوی امپو نیز دارای خطوطی شکسته است که ظاهری مدرن و جذاب به خودرو می بخشد.
در کنار آریزو ۶ GT، کیامسی J7 هم یکی دیگر از رقبای GAC امپو محسوب میشود. این سدان کوپهمانند که توسط کرمان موتور عرضه میشود، بهدلیل طراحی خاص، سقف فستبک و پیشرانه قدرتمند، توانسته توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. این خودرو که توسط مدیران خودرو عرضه میشود، به لطف سابقه موفق برند فونیکس در ایران، بازار خرید و فروش قوی و خدمات پس از فروش خوب، یکی از خودروهای محبوب بازار است.
خودروهای GAC قبلاً در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی به مشتریان عرضه شده بودند و اکنون با دریافت پلاک ملی، رسماً به فرایند تحویل به مشتریان نزدیک شدهاند. احتمالاً در زمانی نزدیک، این خودروها به خریداران تحویل داده خواهند شد و در بازار خودرو ایران حضور خواهند یافت. اما درباره هندلینگ خودرو باید گفت که به علت انعطاف کم سیستم تعلیق و وزن پایین خودرو، هنگام مواجه با ناهمواریها یا پیچهای شدید، با ناپایداری خودرو مواجه میشوید. به طوری که کنترل خودرو تا حدی از دست شما خارج میشود و حس در رفتن خودرو را تجربه خواهید کرد. با قرار گرفتن داخل کابین خودرو حسابی در گود فرو میروید و همان حس اسپرت طراحی بیرون خودرو را در ارگونومی کابین هم تجربه خواهید کرد.
در این سیستم، هوای فشردهشده توسط توربوشارژر قبل از ورود به موتور خنک میشود و به این صورت راندمان موتور افزایش مییابد و از افت توان موتور هم جلوگیری خواهد شد. گک امپو با طول ۴,۷۰۰ میلیمتر، عرض ۱,۸۵۰ میلیمتر و ارتفاع ۱,۴۳۲ میلیمتر، فضای جادار و خوبی برای سرنشینان دارد. فاصله محوری ۲,۷۳۶ میلیمتری و وزن ۱,۳۴۰ کیلوگرمی گک امپو، نشاندهنده مهندسی دقیق این خودرو در ایجاد تعادل و پایداری است. در مجموع، امکانات رفاهی گک امپو برای مشتریان این خودرو کاملا راضی کننده خواهد بود. این خودرو دارای طیف گستردهای از امکانات رفاهی است که میتواند نیازهای اکثر رانندگان را برآورده کند.
تمام حقوق مادی و معنوی مطالب و قالب این سایت نزد موتور1 محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری از مطالب و یا قالب آن بر اساس قوانین انفورماتیک ایران پیگرد قانونی دارد. بهدلیل تکنولوژیهای پیشرفته، هزینه تعمیر و نگهداری این خودرو بیشتر از خودروهای اقتصادی است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
از سوی دیگر سیستم تعلیق چند اتصالی موجب افزایش پایداری و کاهش ضربات ناشی از جادههای ناهموار خواهد شد. ترکیب این دو سیستم باعث شده گک امپو علاوهبر سواری نرم و راحت، در پیچها هم پایداری خوبی داشته باشد. اندازه و ابعاد جی ای سی امپو به 4700 میلی متر طول، 1850 میلی متر عرض و 1432 میلی متر ارتفاع میرسد و فاصله محورهای آن هم 2736 میلی متر است. وزن خودرو در حالت خالص برابر 1400 کیلوگرم خواهد بود، باک بنزین تقریبا 50 لیتر حجم دارد و ظرفیت صندوق عقب هم به 543 لیتر میرسد. فضای صندوق عقب گک امپو ۴۸۰ لیتر است که برای یک سدان سایز متوسط مناسب است.
طراحی عقب و گرافیک چراغهای این بخش نیز کاملاً با پیشانی خودرو هماهنگ بوده و دو خروجی اگزوز دوگانه واقعی بر روی سپر جلب توجه میکنند. بااینحال، هرچند امپو S از لحاظ رفتار رانندگی و پویایی سواری جا برای بهبود دارد اما دیگر قسمتهای آن کاملاً ما را تحت تأثیر قرار داد. به همین دلیل، مطمئن هستیم با این سرعتی که شرکتهای چینی مثل گک در توسعهٔ محصولات جدید پیش میروند، بهزودی میتوانند بیشتر خود را در بازارهای خارج از چین مطرح کنند.
از طرف دیگر این خودرو به علت تیراژ نه چندان بالای واردات و ظاهر منحصر به فرد در بحث بازار فروش دست دوم و همچنین خدمات پس از فروش نیز به J7 و آریزو شش نمیرسد. گَک امپو در بازار (بهمن ۱۴۰۳) قیمتی در حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و خیلی گرانتر از رقبایی مانند KMC J7 و آریزو شش GT است. با این وجود این خودرو از لحاظ فنی بالاتر از رقبایش قرار دارد و عملکرد فنی آن به وضوح بهتر از آنهاست. گک امپو از لحاظ امکانات و طراحی با این خودروها رقابت میکند اما در زمینه برندینگ و خدمات پس از فروش همچنان نیاز به بهبود دارد.
گک امپو دارای امکانات رفاهی متنوعی از جمله سیستم ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کیت اگزوز، سنسورهای نور و باران، آینههای جانبی تاشونده برقی، سقف پانوراما و نورپردازی داخلی ۳۲ رنگ است. یکی از مهمترین نکات مثبت در فضای داخلی ترامپچی امپو، صندلیهای اسپرت با طراحی جذاب و چرم است که برای سرنشینان ردیف جلو، راحتی مورد انتظار را فراهم میکند. نمونههای وارد شده به ایران، صندلیهای خاکستری تیره همرنگ داشبورد دارند و خط دوخت با تزئینات زرد دارند تا حس اسپرت خودرو تقویت شود. – بله، گک امپو با موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ، مصرف سوخت اقتصادی و بهینهای دارد که برای رانندگانی که به دنبال خودروی کممصرف هستند، جذاب است.
حتی پس از رسیدن به محدودیت سرعت بزرگراه، موتور هنوز هم کشش خوبی دارد و گیربکس تا زمانی که پدال تعویض دنده را برای رفتن به دندهٔ بالاتر نکشید، صبوری میکند. بااینحال، گیربکس هنگام معکوس دادن عملکرد نرمی ندارد و به نظر میرسد برنامهریزی آن بهدرستی انجام نشده است که این موضوع در خودرویی که حال و هوای اسپرت دارد جالب نخواهد بود. شرکت گک GAC ازجمله برندهای چینی است که حضور پررنگی در بازار کشورمان نداشته است. حال اما با آزادسازی واردات خودرو، شرکت راسا موتور دوباره سراغ گک رفته تا یکبار دیگر شانس این برند چینی را در ایران امتحان کند.
سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. سپر جلو نیز میزبان یک جلوپنجره شبکه خطی به همراه 4 ورودی هوا است که رنگی متفاوت از بدنه دارند. اگر امپو را با KMC J7 مقایسه کنیم که حدود یک میلیارد تومان ارزان تر و کمی هم بزرگتر است، باید بگوییم که این اختلاف قیمت توجیهی ندارد و امپو در حد یک میلیارد تومان بهتر از J7 نیست.
همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم جی ای سی امپو (GAC EMPOW) یک سدان اسپرت است. متاسفانه تعداد خودرو هایی که در این سبک و کلاس طراحی شده اند چه در خودرو های وارداتی و چه در خودرو های مونتاژی چندان زیاد نیست با این حال در میان خودرو های وارداتی می توان شاین مکث را رقیب این خودرو در نظر گرفت. در میان خودرو های مونتاژی نیز فونیکس آریزو ۶ جی تی و KMC J7 رقیب مستقیم این خودرو هستند. به طور کلی جی ای سی امپو به عنوان یک سدان اسپرت طراحی بسیار زیبا، جذاب و جوان پسندانه ای دارد و ترکیب رنگ خوب آن بر جذابیت این خودرو افزوده است. در نمای جلو جی ای سی Empow به راحتی می توان متوجه ذات و روح اسپرت این خودرو شد و چراغ های جلو این خودرو طراحی زیبا و خشنی دارد و از سبک طراحی روز پیروی می کنند.
کمبود نمایندگیها و قطعات یدکی، از چالشهای اصلی مالکان این خودرو در ایران است. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. GAC Empow در بازاری رقابتی با خودروهایی مانند کیا سراتو، مزدا ۳ و تویوتا کرولا روبهرو است.
در این مقاله، قصد داریم به بررسی نقاط قوت و ضعف خودرو GAC Empow بپردازیم و برای خریدارانی که در حال انتخاب یک خودرو مناسب هستند، راهنمایی کنیم. این مقاله به شما اطلاعات کاملی ارائه میدهد تا تصمیمی آگاهانه و منطبق با نیازهای شما داشته باشید. همچنین، ما به بررسی موعد ورود این خودروها به بازار ایران نیز پرداختهایم. بنابراین، همراه ما باشید تا جزئیات بیشتری را در مورد گک امپو کشف کنید. سدان وارداتی راسا موتور مصرف سوخت میانگین 9.2 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی را ثبت می کند. عددی که هرچند در ظاهر زیاد بوده، اما با توجه به بازدهی موتور و وزن 1420 کیلوگرمی خودرو چندان دور از تصور نیست.
در سالهای اخیر، خودروسازان چینی موفق شدهاند با تولید محصولات مدرن، باکیفیت و مقرونبهصرفه توجه بازارهای جهانی را به خود جلب کنند. یکی از این محصولات برجسته، گک امپو (GAC Empow) است؛ سدان اسپرتی که با طراحی جذاب، تکنولوژی پیشرفته و مشخصات فنی رقابتی، انتخابی مناسب برای علاقهمندان خودروهای مدرن به شمار میرود. در لئون تک، به بررسی گک امپو خواهیم پرداخت و تمام جزئیات طراحی، امکانات و عملکرد این خودرو را تحلیل میکنیم. به گزارش خودروم، در دور جدید واردات خودرو به کشور شرکت راسا موتور خاورمیانه با انتخاب محصولات کمپانی GAC مورد توجه قرار دارد. دلیل این امر فعالیت GAC یا جی ای سی به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان چینی است. به گونهای که جوینت ونچرهای بزرگ چینی تویوتا و هوندا به وسیله این گروه قدرتمند در بازار چین هدایت میشوند.
داشبورد این سدان چینی ساختار ساده و شکیلی دارد و مثل نسل اخیر هوندا سیویک، دریچههای سیستم تهویه مطبوع درون نواری سرتاسری تعبیه شده است. در پشت فرمان D شکل و چرمی خودرو، یک پنل عریض قرار دارد که دو نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲۵ و ۷ اینچی را در خود جای داده است. یکی از این نمایشگرها اطلاعات خودرو را در اختیار راننده میگذارد و با کمک نمایشگر دوم میتوان سیستم اطلاعرسانی-سرگرمی را مدیریت کرد. گروه GAC سدان امپو را در سه تیپ از نظر آپشنی با نام GS، GE و GL برای بازار خاورمیانه در نظر میگیرد. خوشبختانه راسا موتور یکی از کاملترین نسخههای جی ای سی امپو را برای بازار ایران در نظر گرفته است. به غیر از موارد مزبور باید به رینگهای ۱۸ اینچی اسپرت، فیلتر مخصوص گرد و غبار کابین، روکش چرمی صندلیها، سانروف، آینههای تاشو برقی و قابلیت اتصال به اپل کارپلی را ذکر کرد.
مصرف سوخت موتور ۲ لیتری توربوشارژ گک امپو به اندازه ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. البته برخی قسمتها از پلاستیک خشک ساخته شده و روی کنسول میانی از پلاستیک براق با طرح فیبرکربن استفاده شده است. – مزایای گک امپو شامل قیمت مناسب، طراحی مدرن، فضای داخلی جادار، امکانات رفاهی و ایمنی متعدد، و مصرف سوخت اقتصادی است.
خطوط برجسته و تیز روی درها باعث شدهاند این خودرو ظاهری عضلانی داشته باشد. رینگهای خودرو ۱۸ اینچی هستند و برای خودرویی با این ابعاد مناسب به نظر میرسند. آن طور که رسانههای چینی ادعا میکنند و از تصاویر هم پیداست، در چهره و طراحی گک امپو راسا موتور از فورد موستانگ الهام گرفته شده است. نمای جلویی از چراغهای ال ای دی بهره میبرد و خطوط تیز، چهره این محصول را حسابی تهاجمی کرده است. هارمونی دو رنگ (رنگ سبز و زرد) هم روی افزایش حس و حال رانندگی اسپرت به شدت تاثیر میگذارد.
شاین مکس ایران خودرو، چانگان دیپال سایپا و ریسپکت بهمنموتور، سال آینده به بازار ایران میرسند. ظاهرا راسا موتور نیز نمایندگی گک GAC چین را گرفته است تا در کشورمان فعالیت کند. این خودرو با جلوپنجره حجیم و چراغهای اصلی زاویهدار، کاراکتری عبوس و خشن از خود به نمایش میگذارد.
گک امپو دارای دو نسخه موتوری است، یکی با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و دیگری با موتور ۲ لیتری توربوشارژ. ترامپچی امپو با طول ۴,۷۰۰ و عرض ۱,۸۵۰ و ارتفاع ۱,۴۳۲ میلیمتر همراه فاصله محوری ۲,۷۳۶ میلیمتر تولید میشود. از نظر ابعاد، این خودروی چینی بین هیوندای النترا و سوناتا موجود در ایران قرار میگیرد. سیستم تعلیق گک امپو در جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع چند اتصالی یا مولتی لینک است. برای اینکه درک بهتری از این رقم داشته باشید، باید گفت نسل سوم مزدا ۳ نیز ضریب درگی برابر با همین مقدار دارد. جی ای سی (GAC)، گک یا گاگ مخفف کلمات Guangzhou Automobile Group Co است.
امپو با ۴.۷ متر طول و ۱.۸۵ متر عرض، در داخل خودروی جاداری است و فضای پای سخاوتمندانهای را ارائه میکند. همچنین درحالیکه صندوق بار با ۵۴۳ لیتر ظرفیت، فضای بزرگی دارد اما امکان خواباندن صندلیهای عقب هم وجود خواهد داشت که فضای بار را افزایش میدهد. در اینجا تناسب و دقت ساخت عالی است و شکاف بین پانلها یکنواخت به نظر میرسد.
صندلیهای راننده و شاگرد از تنظیم برقی 6 حالته بهره میبرند و حتی صندلی راننده، تنظیم گودی کمر هم دارد. سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، شارژر وایرلس، زیر آرنجی و تریم دو رنگ کابین هم از دیگر نکات برجسته در اتاق و داشبورد ماشین امپو راسا موتور به حساب میآیند. در ابتدا به سراغ مولتی مدیای لمسی 10 اینچی و کلاستر دیجیتال 7 اینچی میرویم که طراحی دوال اسکرین دارند. فرمان هم D کات است و به پدال شیفتر مجهز شده تا رانندگی اسپرتتری را تحویل دهد. اما این خودرو با امکانات ایمنی مانند کیسههای هوا، سیستمهای کنترل پایداری و دوربین ۳۶۰ درجه از ایمنی مناسبی برخوردار است.
بیت ران یک رسانه مستقل درباره صنعت حمل و نقل است که سعی می کند با اصول حرفه ای روزنامه نگاری مانند انصاف و دقت به پوشش وقایع مختلف این صنعت بپردازد. این رسانه سعی دارد تا با دید تحلیلی وقایع را کنکاش کرده و با یک بررسی دقیق و فنی محصولات را معرفی کند. دید به جلو اطراف مناسب اما دید عقب ضعیف است که باید به دوربینها متکی بود. کیفیت مونتاژ و استفاده از متریال مرغوب در ساخت، حس لوکس بودن را به سرنشینان القا میکند. این خودرو با طراحی هوشمندانه، فضای کافی برای خانوادههای پرجمعیت فراهم میکند.
گیربکس گَک امپو در ترافیک عملکرد نسبتا خوبی دارد البته به شرط اینکه آن را روی حالت شهری قرار دهید. چرا که با انتخاب حالت اسپرت با تقه و پرش خودرو مواجه میشوید که ذات گیربکسهای دو کلاچه است. موتور توربوشارژ گک امپو با تکنولوژیهای مدرن، مصرف سوخت پایینتری در مقایسه با رقبا دارد. چراغهای LED با خطوط تیز، جلوپنجره اسپرت و سپرهای مدرن، این خودرو را از لحاظ ظاهری متمایز میکند. لازم به ذکر است که شرکت راسا موتور خاورمیانه تا به حال در زمینه خودرو هیچ فعالیتی نداشته و به همین دلیل احتمالاً در بحث خدمات پس از فروش و تامین قطعه با مشکل جدی رو به رو شود.
در این مقاله، نقاط قوت و ضعف این خودرو بررسی میشود تا به خریداران کمک کند تصمیم مناسبی را برای خرید خودرو اتخاذ کنند. امپو به شیفتر تعویض دنده پشت فرمان هم مجهز است که عملکرد آنها مانند سایر هم ردههایش با تاخیر و محدودیت (در دور موتور زیر ۳۰۰۰ عمل میکند) همراه است. با وجود عملکرد بهتر گیربکس گَک نسبت به محصولات چری، جک و… اما هنوز فاصله زیادی تا عملکرد دقیق و با حداقل افت گیربکس خودروهای برند وجود دارد. گک امپو در جادههای شهری بهدلیل تعلیق نرم و سیستم فرمان دقیق، تجربهای راحت و لذتبخش ارائه میدهد.
این خودرو با ظاهر اسپرت و تهاجمی، چند مدل پیشرانهی بنزینی، هیبرید و تمام برقی ارایه میکند. امپو نسبت به سدان قبلی ترامپچی GA4، متحول شده و کاملا متفاوت از سدانهای اقتصادی مثل جک KMC J7، لوکستر و مدرنتر دیده میشود. – در گک امپو از موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ GDi استفاده میشود که قدرت و عملکرد مناسبی دارد.
به هر ترتیب این خودرو آنقدر جذابیت داشتهاست که در مکزیک با برند دوج و مدل اتیتود فروختهمیشود. گَک امپو نسخهی هیربیدی هم دارد که نمونه مورد بررسی از نوع بنزینی است. به طور کلی در مورد این خودرو می توان گفت که در صورت واردات درست، به موقع و با قیمت معقول به راحتی قابلبت این را دارد تا بازار خودروهای اسپرت و پرشتاب را پس از سال ها چشم انتظاری و عطش، مجدداً در دست بگیرد. – کیفیت ساخت گک امپو در سطح رقبای کرهای و ژاپنی خود نیست که ممکن است مشکلاتی مانند نقص فنی و مونتاژی در خودرو ایجاد کند. – به عنوان یک برند چینی جدید، خدمات پس از فروش گک امپو هنوز به حد کافی گسترده نیستند و ممکن است نیاز به بهبود داشته باشند. عایقبندی کابین اما چندان مناسب نیست و صدای برخورد باد به بدنه کمی آزار دهندهاست.
در مقابل، موتور ۲ لیتری توربوشارژ با توان ۲۶۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر، با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. این موتور باعث میشود گک امپو در ۶.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن را به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت افزایش دهد. GAC Empow به یک پیشرانه بنزینی ۱.۵L توربوشارژر با فناوری GDi مجهز است که قادر به تولید ۱۶۷ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتون متر گشتاور است.
در پایان این مقاله، گک امپو به عنوان یک خودروی مدرن، اسپرت و پرفروش مورد بررسی قرار گرفت. با مشخصات فنی برجسته، امکانات رفاهی منحصر به فرد، و امنیتی که از جدیدترین تکنولوژیها بهره میبرد، گک امپو به رانندگانی که به دنبال تجربهای دینامیک و خوشایند هستند، گزینهی مناسبی ارائه میدهد. با طراحی جذاب و مشخصات موتوری قوی، این خودرو توانسته است جای خود را در بازار خودروها پیدا کند و توجه مشتریان را به خود جلب کند. به نظر میرسد گک امپو با ترکیبی از ظاهری اسپرت و امکانات پیشرفته، نیازهای رانندگان علاقهمند به یک خودروی مدرن و کارآمد را برآورده میکند.
چندی بعد و در سال ۲۰۲۰ نمایشگاه خودرو گوانگژو شاهد معرفی گک امپو شد. اندکی بعد نیز امپو به عنوان جانشین سدان ترامپچی GA۴ وارد بازار چین شد. زیرا همزمان با شروع تولید امپو، پروژه پلتفرم مدولار و جهانی GAC موسوم به GPMA با همکاری شرکای ژاپنی گک به بار نشست. پلتفرمی که برای ورود به بازارهای بزرگ جهانی توسعه یافت و شامل خودروهای سدان، کراساوور، MPV، محصولات هیبرید و پلاگین هیبرید است. پس فرصت مناسب فراهم شد تا فیس لیفتی کلی و کامل از EMPOW را با نام ترامپچی جی ای سی امپو را ببنیم.
دیدگاهتان را بنویسید