فرارو قیمت محصولات سایپا امروز شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ تفاوت ۳۰ میلیونی سهند و اطلس در بازار آزاد
برای مقایسه ایمنی خودروهای سهند و اطلس، باید به ویژگیهای ایمنی و تستهای تصادف هر دو خودرو توجه کنیم. سهند دارای امکانات ایمنی استانداردی مانند کیسههای هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) است. این خودرو همچنین به سنسورهای پارک عقب و دوربین دنده عقب مجهز است که به بهبود ایمنی در هنگام پارک کردن کمک میکنند. در مقایسه ماشین سهند و اطلس سایپا از نظر طراحی ظاهری باید گفت، هر دو خودرو با طراحیهای جدید و مدرن در نمای جلو و عقب، توانستهاند توجه خریداران را به خود جلب کنند. سهند با ظاهری اسپرت و خانوادگی و اطلس با ظاهری خشن و اسپرت، هر کدام میتوانند برای گروه خاصی از خریداران جذاب باشند. اگر به دنبال خودرویی با طراحی جلو و عقب مدرن و جذاب هستید، هر دو گزینه میتوانند انتخابهای مناسبی باشند.
بنابراین اگر شتاب صفر تا صد اطلس G حدود ۱۳ ثانیه باشد، این رقم در سهند S احتمالا به ۱۳.۲ ثانیه میرسد. البته این میزان شتاب برای شرایط استاندارد است و اگر در جادهها و مسیرهای شهری یا بینشهری انجام شود، ممکن است نتایجی کاملاً متفاوت از آن به دست آید. استاندارد آلایندگی موتور M۱۵ GSI نیز به لطف اعمال تغییرات ایجاد شده، یورو۵ است و از سال آینده تولید انبوه آن آغاز خواهد شد. موتور M۱۵ GSI توان تولید ۸۹ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متری را برای خودرو فراهم میکند. پیشرانه M۱۵ هر چند روی تیبا بازدهی مناسبی داشت اما انتخاب این پیشرانه با اندکی تغییرات برای سدان سایپا شاهین یک شکست و از عوامل اصلی عدم استقبال از این سدان سایپا در بازار خودرو بود. فرارو- قیمت خودروهای سایپا امروز شنبه ۲۵ اسفند بدون تغییر باقی ماند و بازار در آرامش نسبی به سر میبرد.
طراحی این خودرو بر پایه پلتفرم X200 سایپا صورت گرفته است و با ارتقاءهای گسترده در طراحی و امکانات، به یک گزینه برجسته در بازار خودروهای کلاس B تبدیل شده است. اطلس G با طراحی شکوهمند و جلوهای زیبا، از موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بهره میبرد. با ابعاد تایر ۱۸۵/۶۵ R14 و رینگهای ۱۴ اینچی فولادی، زیبایی و شکوهی به این خودرو میبخشد.
گرافیک چراغهای جلوی سهند مشابه اطلس کار شده اما همانند ساینا، خطوط چراغ به جلوپنجره متصل هستند و تا بالای گلگیرها ادامه پیدا کردهاند. اولین انتقادی که تفاوت سهند و اطلس وارد است، عدم همخوانی نمای جلویی با زاویه جانبی و صندوق هردو خودروست. گروه صنعتی سایپا کوشیده تا با خلق رخی تهاجمی، ظاهری اسپرت و مدرن به نوادههای تیبا ببخشد اما المان بدنه تخم مرغی در نهایت زاویه نازیبایی در هردو ماشین ایجاد میکند. اطلس G با توجه به اهمیت بالای ایمنی در رانندگی، از تکنولوژیهای پیشرفتهای برای افزایش ایمنی خودرو استفاده میکند. اطلس G با طراحی شکوهمند و جلوهی زیبا، به عنوان یک خودرو هاچبک جذاب در بازار حضور دارد. در عین حال، سهند S با طراحی مدرن و بهروز، به عنوان یک گزینه کلاسیک و جذاب در دستهبندی خودروهای سدان کوچک محسوب میشود.
رنو سیمبل نسل دوم تندر ۹۰ محسوب میشود و مدتی بهصورت وارداتی در ایران عرضه شده است. به نظر میرسد طراحان سایپا با الگوبرداری از داشبورد سیمبل و تغییر فرم قسمت میانی شامل دریچههای تهویه و جایگاه نمایشگر مولتی مدیا، یک داشبورد جدید با حداقل هزینه طراحی برای سهند و اطلس به وجود آوردهاند. برای درک بهتر توانایی سهند و اطلس کافی است بدانید توان تولیدی گشتاور خروجی آنها نسبت به ساینا و کوییک درحد پنج درصد ارتقا پیدا کرده. با توجه به موارد ذکر شده، میتوان گفت که هر دو خودرو از نظر ایمنی، در سطح قابل قبولی قرار دارند. سهند با برخورداری از ترمز کمکی اضطراری (BAS) و اطلس با داشتن کمربندهای ایمنی با مکانیزم کاهنده نیرو، هر کدام مزیتهای خاص خود را در این بخش دارند. لازم به ذکر است که هر دو خودرو مانند سایر خودروهای تولید داخل، تاکنون در تستهای ایمنی رسمی شرکت نکردهاند و نتیجهای از آنها در دسترس نیست.
در مقایسه ماشین سهند S و ماشین اطلس G، هر دو خودرو امکانات و ویژگیهای خاص خود را دارند که میتواند بر اساس نیازها و سلیقه مشتریان، انتخاب شوند. اما در نهایت، انتخاب نهایی باید بر اساس اولویتها و نیازهای شخصی هر فرد صورت گیرد و با بررسی دقیق و مقایسهی مشخصات فنی و امکانات هر دو خودرو، تصمیمی مطابق با خواستهها و انتظارات خریدار انجام شود. در مقایسه ماشین سهند و اطلس از نظر طراحی ظاهری باید گفت که هر دو با تغییرات و بهروزرسانیهای قابل توجهی نسبت به مدلهای مشابه وارد بازار شدهاند. بهگزارش قیمت ۳۶۰؛ سهند در واقع نسخه فیسلیفت ساینا و اطلس نسخه فیسلیفت کوییک است. با توجه به اینکه این دو خودرو در یک رده قیمتی قرار دارند انتخاب یک مدل برای خریداران کار راحتی نخواهد بود. پیشرانه، مصرف سوخت و شتابگیری هر دو خودرو تقریبا مشابه است و برخی تفاوتهای جزئی این خودرو را از هم متمایز میکند.
در ادامه، به بررسی جامع این دو خودرو میپردازیم تا با نقاط قوت و ضعف هرکدام بیشتر آشنا شوید. این مقایسه به شما کمک میکند تا با در نظر گرفتن طراحی، امکانات و ویژگیهای فنی، بهترین انتخاب را برای خرید داشته باشید. این دو خودرو احتمالاً در اواخر سال ۱۴۰۳ به مشتریان تحویل داده خواهند شد و بنابراین تجربه واقعی رانندگی با آنها هنوز در دسترس نیست.
با وجود ضعفهای فنی نسبت به رانا پلاس، امکانات رفاهی گسترده سهند و تولید انبوه آن میتواند موجب برتریاش شود. اطلس G با داشتن امکانات فولآپشن و لوکس، تجربه رانندگی را به سطح بالاتری از رفاهی و لذت میبرد. از سوی دیگر، سهند S با امکانات بهروز و طراحی مدرن، به عنوان یک گزینه جذاب و ارزانقیمت در دستهبندی خودروهای کلاس B محسوب میشود.
اگر احتیاج به صندوق عقب بزرگ و برخی آپشنها مثل نمایشگر مالتی مدیا و دوربین عقب دارید و با چهره کمی ناهماهنگ اطلس میتوانید بسازید، قاعدتا هاچبک جدید سایپا گزینه قابلقبولی برای شما خواهد بود. شاید تنها مزیت فضای داخل سهند نسبت به اطلس برخورداری از صندوق عقب بزرگتر است که میتواند آن را به خودرویی کاربردیتر برای خانوادهها تبدیل کند. طبق اطلاعات منتشرشده توسط سایپا، حجم صندوق سهند معادل ۳۷۰ لیتر است، ولی گنجایش صندوق عقب اطلس نهایتا به ۲۸۵ لیتر میرسد. اگرچه فضای بار اطلس نسبت به کوییک حدود ۶۰ لیتر بزرگتر شده است، اما هنوز هم توان رقابت با صندوق عقب بزرگتر سهند اس را ندارد. البته با توجه به هاچبک بودن اتاق اطلس این اختلاف حجم صندوق کاملا طبیعی است و جای انتقاد خاصی برای آن وجود ندارد. گیربکس این دو خودرو نیز از نوع ۵ سرعته دستی است و میتواند نیروی موتور را به محور جلو انتقال دهد.
سهند S با برپایی بر پلتفرم X200، طراحی جدیدی که به شکل و شمایلی جذابتر از مدلهای قبلی خود ایجاد شده است، دارد. با جلوپنجرهی مشکی با طرح لوزی و آینههای جانبی بازطراحی شده، ظاهر این خودرو جذابتر و مدرنتر شده است. تغییرات در دستگیرههای دربها و رینگها نیز به زیبایی و استایل کلی خودرو افزوده و آن را بهبود میبخشند. این خودرو با قیمت مناسب و امکانات بیشتر نسبت به مدلهای رقیب، توانسته است توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. با این حال، ممکن است کیفیت ساخت و بهبودهای لازم در برخی بخشها موضوع انتقاداتی باشد که باید به آن پرداخته شود. سهند و اطلس هم مثل سایر خودروهای ایرانی فاقد نتیجه تست ایمنی رسمی هستند اما با توجه به مشترک بودن پلت فرم و ساختار بدنه، از نظر استحکام کلی در تصادفات نمرهای برابر میگیرند.
طرح کشیده چراغهای جلو و عقب به نوبه خود جذاب است و جلوپنجره نسبتا زیبا همراه با استایل تهاجمی سپر جلو نیز باعث به وجود آمدن یک چهره تقریبا بهروز و تا حدودی جوانپسند برای این محصول اقتصادی سایپا شده است. در آخرین مرحله از مقایسه خودرو سهند با اطلس، بد نیست به رقبای بالقوه این دو خودرو نیز بپردازیم. سایپا سهند که تا سال ۱۴۰۳ به بازار عرضه نمیشود و در این مدت، تولید ساینا S ادامه خواهد یافت. سهند بین ساینا S و سایپا شاهین قرار میگیرد و قیمتی بین این دو خواهد داشت، که آن را رقیب مستقیم رانا پلاس ایران خودرو میکند.
در بازار خودرو ایران، شرکت سایپا با معرفی دو محصول جدید، یعنی “اطلس G” و “سهند S” به دنبال جلب توجه مشتریان و ارائهی گزینههایی با کیفیت و مدرن در بازار پر رقابت خودروسازی ایران است. هر دو خودرو با ویژگیها و امکانات متفاوتی ارائه شدهاند که در این مقاله به بررسی و مقایسه آنها میپردازیم. با این حال اطلس و سهند نسبت به مدلهای قبلی تغییرات جالب توجهی داشتهاند که میتواند خرید این دو خودرو نسبتا جدید را برای مشتری ایرانی جذابتر کند. از آنجا که این دو محصول سایپا در یک رده قیمتی قرار میگیرند، بنابراین میتوانند رقیب همدیگر نیز باشند. در اینجا به مقایسه سهند و اطلس پرداختهایم تا بیشتر با نقاط ضعف و قوت این دو خودروی جدید سایپا آشنا شوید.
قیمت اطلس نیز درحالی به ۴۱۶ میلیون تومان رسیده که تا مرداد امسال خریداران اطلس از نمایندگی سایپا ۴۱۲ میلیون تومان پرداخت میکردند. سهند و اطلس از حیث مصرف سوخت نیز شرایط مشابهی دارند و هر دو مدل بهطور متوسط ۶.۹ لیتر بنزین بهازای هر ۱۰۰ کیلومتر میسوزانند. همچنین عایقبندی ضعیف کابین در انتقال صدای موتور به کابین و عملکرد ضعیف در سرعتهای بالا از نقاط ضعف خودرو اطلس و خودرو سهند به حساب میآید. سهند، خودرویی از گروه صنعتی ایرانخودرو است که به عنوان یک سدان خانوادگی وارد بازار شد. این خودرو بهطور خاص با هدف پاسخگویی به نیازهای بازار ایران طراحی شده و از تکنولوژیهای بومی بهره میبرد. سهند از نظر طراحی ظاهری شباهتهایی به مدلهای پیشین ایرانخودرو دارد، ولی تغییراتی در آن ایجاد شده تا عملکرد بهتری ارائه دهد.
۹ – کدپستی متقاضی ثبت نام کننده و کد نمایندگی انتخابی توسط مشتری میبایست از یک استان باشند. بدیهی است پس از انتخاب کد نمایندگی امکان تغییر نمایندگی تحویل گیرنده وجود نداشته و مسئولیت آن بر عهده گروه سایپا نمی باشد. ۳ – امکان ثبت نام برای متقاضیان دارای پلاک فعال انتظامی (نصب بر روی خودرو) میسر نمی باشد. ۲ – حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال و ملزم به ارائه گواهینامه خودرو حداقل پایه سوم می باشند. ۲۰- در روش فروش فوق العاده از زمان واریز وجه تا زمان تحویل خودرو، سود مشارکت و انصراف صفر خواهد بود.
پیشرانه ۱.۵ لیتر، حداکثر ۹۱ اسببخار قدرت و ۱۳۷ نیوتنمتر گشتاور خروجی به چرخهای سهند و اطلس منتقل میکند و راننده میتواند نهایتا سرعتی معادل ۱۷۰ کیلومتربرساعت را تجربه کند. در حال حاضر دو خودرو جدید از پلتفرم X200، یعنی سایپا سهند (تولید پارس خودرو) و سایپا اطلس به عنوان جدیدترین اعضای این خانواده، توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کردهاند. اگر شما نیز به دنبال خرید یک خودرو اقتصادی صفر کیلومتر هستید، در این بخش از اخبار خودرو با مقایسه سهند و اطلس همراه ما باشید. در مقایسه آپشنها و امکانات دو خودرو، اطلس G و سایپا سهند S، تفاوتهای قابل توجهی به چشم میخورد.
با این حال، هماهنگی بیشتر در طراحی سهند، آن را به گزینه زیباتر در میان این دو خودرو تبدیل کرده است. اطلس با حفظ هویت اسپرت و جوان پسند کوییک وارد میدان شده، اما سهند با وجود ماهیت خانوادگی اش، چهره ای جسور و متفاوت به نمایش می گذارد. در نمای جلویی، اطلس با جلوپنجره ای میله ای عمودی که پیش تر در خودروهای داخلی دیده نشده بود، جلب توجه می کند.
اما برای توصیف تجربه رانندگی سهند و اطلس باید بگوییم که فضای کابین این دو خودرو نسبت به ابعاد بدنه مناسب است و میتوانیم برای مسافرتهای خانوادگی هم روی آنها حساب باز کنیم. کیفیت سواری سهند و اطلس هم متوسط رو به خوب است و اگر توقع خود را در سطح یک خودرو کاملاً اقتصادی نگه دارید، میتوانید از نرمی این خودروها راضی باشید. قیمت اطلس از سوی فروشندگان بازار ۵۸۵ میلیون تومان اعلا شده، در حالی که سهند S با ۵۵۵ میلیون تومان کمی ارزانتر است.
قیمت اطلس G در کارخانه ۴۱۶ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است و در فهرست محصولات سایپا روبروی اسم سهند S رقمی معادل ۴۶۷ میلیون و ۱۴۷ هزار تومان به چشم میخورد. طول سهند به حدود چهار متر و ۲۰ سانتیمتر میرسد و آنطرف طول اطلس حدود چهار متر و ۲۱۵ سانتیمتر است. هر دو محصول جدید به رینگهای ۱۴ اینچ مجهز میشوند و میتوانیم ظرفیت باک سهند و اطلس را ۴۲ لیتر بدانیم.
مقایسه قیمت اطلس و سهند نشان می دهد که بودجه مورد نیاز برای خرید هرکدام تقریبا مشابه است. البته اطلس G به دلیل برخورداری از آپشن ها و تجهیزات بیشتر، کمی گران تر از سهند S است. همچنین می توانید جهت اطلاع از جدید ترین شرایط فروش اطلس و شرایط فروش سهند به صفحه ثبت نام سایپا مراجعه فرمایید. در فضای داخلی، سهند و اطلس تفاوت چندانی ندارند و سایپا از یک طراحی مشترک برای هر دو خودرو استفاده کرده است.
اطلس G با قدرت ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر، از یک گیربکس ۵ دنده دستی و دیفرانسیل جلو استفاده میکند. این خودرو با بدنهی هاچ بک، ابعاد تایر ۱۸۵/۶۵ R14 و مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر، به عنوان یک گزینه جذاب در بازار حضور دارد. اطلس G به عنوان جدیدترین محصول شرکت سایپا در کلاس هاچ بک های کوچک شهری (سگمنت B) معرفی شده است. این خودرو بر پلتفرم X200 سایپا ساخته شده و دارای طراحی فیس لیفت شده از مدل قبلی خود، یعنی کوییک، میباشد. با امکانات رفاهی بیشتر و بهبودهای انجام شده در ظاهر، کابین و امکانات فنی، اطلس G به عنوان یک گزینه مدرن و رقابتی در بازار حضور دارد. از مزایای این خودرو میتوان به طراحی زیبا، امکانات رفاهی پیشرفته و قیمت مناسب در مقایسه با رقبا اشاره کرد.
اما به لطف استفاده از طرح دورنگ و الگوگیری از داشبورد رنو سیمبل نسل سوم (2013 – 2021)، داشبورد این دو خودرو نسبت به محصولات قبلی سایپا که از این پلتفرم استفاده میکردند، جذابتر به نظر میرسد. این سبک طراحی اسپرت در المانهایی مانند جلوپنجره با خطوط عمودی برجسته، دیفیوزر عقب نقرهای طرحدار، طرح خروجی اگزوز روی سپر عقب و خطوط تزئینی اطراف مهشکنهای جلو به خوبی قابل مشاهده است. طراحی اطلس با خطوط شکسته و زوایای تند، سعی در جذب مخاطبان جوانتر و علاقهمند به خودروهای اسپرت دارد. در این میان، برخی از خودروها مانند «سایپا تیبا» به واسطه پلتفرم انحصاری خود جایگاه ویژهای در این صنعت به دست آوردهاند. تیبا نه تنها با فروش قابل توجه خود توانست نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند، بلکه با تکیه بر پلتفرم X200، به بستری ایدهآل برای تولید انبوه خودروهای دیگر تبدیل شد. اطلس، یا همان کیا سورنتو (با برند مونتاژ ایرانخودرو)، یکی دیگر از خودروهای محبوب در بازار ایران است که در بخش کراساوورهای سایز متوسط قرار میگیرد.
اما اگر خانواده بزرگتری دارید و وجود صندوق عقب برای شما ضروری است، میتوانید به سراغ سهند بروید. ضمن آنکه به نظر میرسد سهند طراحی چهره و نمای پشت جذابتری داشته باشد و از این جهت نیز بیشتر بتواند با معیارهای مورد نظر مشتریان ایرانی در شرایط فعلی تطابق پیدا کند. هر دو خودرو کیفیت سواری قابل قبولی ارائه میدهند و فضای پای ردیف دوم آنها در این کلاس بدنه نسبتا جادار و راحت به نظر میآید.
در مقایسه امکانات رفاهی سهند S و اطلس G، واضح است که سهند S از کمبودهایی نسبت به اطلس G رنج میبرد. این خودرو فاقد ویژگیهایی نظیر سانروف، نمایشگر مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین عقب و دکمههای کنترلی روی فرمان است. با این حال، هر دو خودرو از سیستمهای کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی و چراغ ترمز اضطراری بهرهمند هستند که به ارتقای امنیت و پایداری آنها کمک میکند. همچنین، وجود دوربین دنده عقب و سنسور پارک در هر دو خودرو به پارک کردن آسانتر کمک میکند. البته مقایسه اطلس و سهند نشان میدهد که اختلاف وزن این دو خودرو تنها حدود ۳۵ کیلوگرم است که انتظارات ما در مورد تاثیرگذاری روی عملکرد دینامیکی اطلس و بهبود آن نسبت به سهند را تا حد زیادی از بین میبرد. قیمت سهند سایپا در بازار آزاد درحالی به مرز نیممیلیارد تومان رسیده که اواخر مرداد و همزمان با تحویل اولین سری از سهند به حوالهداران، ارقام پیشنهادی فروشندهها قریب ۵۷۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان اعلام میشد.
اطلس در واقع یک فیسلیفت اساسی از کوییک محسوب میشود و با توجه به قدیمی بودن پلت فرم، دست طراحان برای خلق یک چهره کاملاً بهروز و متفاوت نسبت به کوییک چندان باز نبوده است. اما با این وجود، اطلس در نماهای جلو و عقب به خوبی خویشاوندی خود با کوییک و تیبا 2 را پنهان میکند و چهرهای اسپرتتر و جذابتر نسبت به این خودروها را به نمایش میگذارد. بنابراین، اگر چه هر دو خودرو در یک رده قیمتی قرار دارند اما خرید سهند برای متقاضیان حدودا 50 میلیون تومان بیشتر از اطلس آب میخورد.
هر دو خودرو با امکانات فنی پیشرفته، طراحی مدرن و عملکرد قابل توجه، به عنوان گزینههایی جذاب در دستهبندی خودروهای کلاس B مطرح شدهاند. اطلس نیز با امکانات ایمنی مشابهی عرضه میشود، از جمله کیسههای هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC). علاوه بر این، اطلس دارای سیستم هشدار خروج از خط، سیستم تشخیص نقاط کور، و سیستم ترمز اضطراری خودکار است که به بهبود ایمنی در شرایط مختلف کمک میکنند. با توجه به مقایسهی مشخصات فنی، طراحی داخلی، امکانات ایمنی، و آپشنهای موجود در دو خودروی سایپا سهند S و اطلس G، میتوان نتیجه گرفت که هر یک از این خودروها ویژگیها و مزایای منحصر به فردی دارند.
پس از بروز مشکلات برای سایپا شاهین، این گروه خودروسازی با اتکا به مگاموتور به عنوان بازوی این شرکت در طراحی و تولید موتور، اقدام به بازطراحی و بروزرسانی پیشرانه M۱۵ تیبا نموده بود که نتیجه آن تبدیل به پیشرانه M۱۵ GSI شد. در بررسی تفاوت سهند و اطلس، انتظار میرود که اطلس به عنوان یک هاچبک تقریباً مدرن جایگزین مناسبی برای کوییک باشد. از سوی دیگر سهند نیز شاید پتانسیل آن را داشته باشد که به عنوان یک سدان شهری خانوادگی، مقبول و جوان پسند واقع شود. البته طراحی داشبورد اطلس به لطف وجود مانیتور و کلیدهای روی غربیلک فرمان، کمی جذابتر از داشبورد سهند به نظر میرسد.
مجموع این تغییرات منجر به افزایش میزان بازدهی موتور شده است به نحوی که قله نخست گشتاور در دورهای پایینتر در دسترس قرار میگیرد. همچنین کیفیت رانندگی در ترافیک با خودروهای مجهز به این پیشرانه بالاتر از نسخه M۱۵ است چرا که برای حرکت نیازی به فشردن زیاد پدال گاز وجود ندارد. وبسایت کار مگز در تلاش است تا جدید ترین و به روز ترین اخبار خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. هم چنین مجله خودرو ما به نقد و بررسی جامع مشخصات انواع خودرو های کلاسیک تا مدرن ، خودرو های ایرانی و خارجی و محبوب ترین های دنیای خودرو سازی می پردازد.
مزایا و معایب اطلس سایپا را باهم مرور کردیم و حالا وقت آن است که در مورد ارزش خرید نهایی این خودرو صحبت کنیم. با توجه به قیمت اطلس باید بگوییم که مزایای این خودرو به معایب آن میچربند و ارزش خرید آن نسبت به مبلغ پرداختی نسبتاً بالا است. اطلس به عنوان سومین عضو خانواده هاچبکهای پلت فرم X200 سایپا بعد از تیبا 2 و کوییک، در اواخر سال 1402 عرضه شد و به واسطه مشخصات رقابتی خود خیلی زود مورد توجه بازار قرار گرفت. به دلیل همین استقبال خوب، ما هم امروز تصمیم گرفتیم به مزایا و معایب اطلس سایپا بپردازیم تا بیشتر با نقاط قوت و ضعف این هاچبک اقتصادی آشنا شویم.
اختلاف قیمت سهند کارخانه و بازار بهاین ترتیب حولوحوش ۳۳ میلیون تومان برآورد میشود که معادل گپ هفت درصدی است. درحالی که اختلاف قیمت کارخانه و بازار اطلس به حدود ۲۵ درصد میرسد؛ تقریبا ۱۰۴ میلیون تومان. برای مقایسه سهند و اطلس از نظر طراحی، باید گفت که سبک طراحی این دو خودرو با هم متفاوت است و نمیتوان هیچکدام را به عنوان برنده قطعی انتخاب کرد.
دیدگاهتان را بنویسید