مقایسه خودرو های وارداتی

7 تا از بهترین خودروهای وارداتی جدید با ارزش خرید بالا

جهت مطالعه و مشاهده لیست مقایسه برخی خودرو های وارداتی (غیر چینی) بر روی لینک زیر کلیک نمایید. بر اساس آمارهای گمرک، از اول شهریور تا ۱۵ دی ۱۴۰۳، تعداد ۲۳ هزار و ۲۶۵ دستگاه خودرو سواری وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۴۰۲)، رشدی ۷.۲ برابری داشته است. معمولاً خودروهای بزرگ‌تر با پیشرانه‌های قوی‌تر و آپشن‌های بیشتر سود بیشتری نسبت به خودروهای اقتصادی جمع‌وجور دارند.

با ما همراه باشید تا به بررسی مدل‌های پرفروش خودروهای برقی و هیبریدی در ایران، مقایسه قیمت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم تا به شما در انتخاب بهترین خودروی برقی بازار ایران کمک کنیم. افزایش قیمت خودروهای وارداتی ممکن است خریداران را به سمت خرید خودروهای داخلی سوق دهد، که این امر می‌تواند بر تولید و فروش خودروهای داخلی تأثیرگذار باشد. در نهایت، این تغییرات می‌توانند به نوسانات در بازار خودرو و تغییر در تقاضا منجر شوند. توان موتور و حداکثر گشتاور این خودرو را می‌توان با برخی از تولیدات داخلی سایپا و ایران خودرو مقایسه کرد. شاید بتوان از این نظر تویوتا کرولا را ضعیف‌ترین خودروی عرضه شده در این مرحله سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی دانست. خرید تویوتا کرولا و لوین به دلایلی مثل سواری نرم، آپشن‌های نسبتاً کامل، کیفیت ساخت خوب، قیمت منطقی و بازار خرید و فروش مناسب، جزو بهترین گزینه‌ها در بین خودروهای وارداتی حال حاضر محسوب می‌شود.

در سال ۴۷ بیش از ۱۲ هزار دستگاه پیکان در ایران ساخته شد در حالی که تیراژ تولید بقیه خودروهای ذکر شده حداکثر از ۲۰۰۰ دستگاه تجاوز نمی‌کرد. این روند همچنان ادامه داشت تا سال ۵۱ حدود ۱۲۰ هزار دستگاه پیکان ساخت ایران در خیابان‌های تهران و دیگر شهرستان‌ها تردد می‌کردند. این تعداد در سال ۵۷ و پیش از انقلاب اسلامی با رشد نسبتاً زیادی به بیش از ۴۳۲ هزار دستگاه در سال ۵۷ رسید. در مقایسه با سال گذشته، واردات خودرو سواری در بازه زمانی مشابه (اول شهریور تا ۱۵ دی ۱۴۰۲) تنها به سه هزار و ۲۲۳ دستگاه خودرو به ارزش ۶۳ میلیون دلار محدود بود. حال بانک مرکزی مقصر است، زیرا می‌تواند نرخ ارز اعمال شده برای واردات خودرو را کاهش دهد. ارزی که به منظور واردات خودرو تخصیص داده شده، قیمت بیشتری نسبت به نرخ رسمی ارز دارد و بانک مرکزی می‌تواند با اعمال سیاست‌هایی جدید، قیمت تمام شده کمتری برای آن‌ها رقم بزند.

در این دوره از واردات خودرو به کشور هرچند تمرکز روی واردات خودروهای اقتصادی بود ولی تعرفه واردات و هزینه‌های مختلف باعث شده این خودروها عملاً از دسترس بخش عمده‌ای از جامعه خارج باشند. همچنین سازوکار عرضهٔ این خودروها از طریق قرعه‌کشی در سامانهٔ یکپارچه موجب شده خریداران نتوانند به‌راحتی خودروی موردنظر خود را خریداری کنند و همه‌چیز به شانس گره بخورد! به همین دلیل، قیمت بسیاری از خودروهای وارداتی در بازار با قیمت مصوب نمایندگی اختلاف زیادی دارد که این موضوع خودروهای وارداتی را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری و کسب سود تبدیل کرده است. لوین هیبریدی هم قبلاً توسط دو شرکت معین خودرو و برساوش وارد شده بود ولی این بار سدان هیبریدی تویوتا را شرکت نگین تندیس الماس در سامانه عرضه کرده است. این خودرو قوای محرکهٔ یکسانی با کرولا هیبریدی وارداتی سایپا دارد که از یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی با ۹۸ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۹۵ اسب بخار قدرت تشکیل شده و مجموعاً ۱۳۷ اسب بخار قدرت را به گیربکس CVT تحویل می‌دهد. تویوتا CHR هیبریدی هم یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران است که با طراحی خاص و دینامیک بدنه جذاب، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

هرچند خودروهای آلمانی به دلیل محدودیت‌های قیمتی در دور جدید واردات، کم فروغ ظاهر شده‌اند اما رفته رفته شاهد بازشدن پای نمایندگان ژرمن‌ها به بازار کشورمان هستیم. یکی از آلمانی‌های دور جدید واردات، فولکس واگن T-ROC است که با ماموت خودرو به ایران آمده است و می‌توانیم آن را جزو بهترین خودروهای وارداتی جدید بدانیم. این نسخه از کیا K5 به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو GDI با حداکثر قدرت 170 اسب بخار و حداکثر گشتاور 253 نیوتن متر مجهز است که نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه خشک به محور جلو این سدان کره‌ای منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد کیا K5 توربو هم به ترتیب برابر با 5.9 لیتر در صد کیلومتر و 8.8 ثانیه است.

در مقابل، خودروهای داخلی به‌ویژه مدل‌های اقتصادی، معمولاً پس از مدتی افت قیمت دارند و نمی‌توانند در بازار دست دوم به‌خوبی خودروهای وارداتی فروش روند. اما باید به این نکته توجه داشت که این موضوع به‌طور کلی بسته به شرایط بازار و مدل خودرو متغیر است. به‌طور مثال، برخی از مدل‌های داخلی، مانند پژو ۲۰۰۸، پس از گذشت مدت زمانی همچنان ارزش بالایی دارند و در بازار دست دوم فروش خوبی دارند. نخستین تأثیر خروج شورای رقابت از فرایند تعیین قیمت خودروهای وارداتی، افزایش قیمت این خودروهاست.

در نسخه‌های هیبریدی تویوتا کرولا و لوین یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی و یک پیشرانه برقی را داریم که در مجموع حداکثر قدرت 136 اسب بخار و حداکثر گشتاور 185 نیوتن متر را تولید می‌کنند. نیروی این پیشرانه ها هم از طریق یک گیربکس اتوماتیک مخصوص خودروهای هیبریدی (E-CVT) به محور جلو منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد این نسخه‌ها هم به ترتیب برابر با 4 لیتر در صد کیلومتر و 9.5 ثانیه است. خودروهای وارداتی معمولا با جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در صنعت خودروسازی عرضه می‌شوند.

در بین خودروهای مونتاژی موجود در بازار داخل رقبای جدی مانند ریسپکت، کی ام س J7 و آریزو 6 پرو به‌چشم می‌خورند که حداقل از نظر امکانات دست برتر را دارند. همین حالا شما می‌توانید خودروهای به‌مراتب بهتری را در مقایسه با النترا کرمان خودرو  حتی با قیمت پایین‌تر بخرید. در جدول زیر، با ۱۰ خودرویی آشنا خواهیم شد که درحال‌حاضر در بازار برای خرید در دسترس هستند و طبق لیست قیمت روز خودروهای وارداتی، بیشترین اختلاف قیمت را با قیمت نمایندگی دارند. ایران خودرو در اولین تجربه اش برای واردات خودرو اقدام به آوردن شاین مکس کرده که خودروی به نسبت قوی و زیبایی است.

اگر می‌خواهید با پرسودترین خودروهای وارداتی و عوامل تأثیرگذار روی میزان سود این خودروها آشنا شوید، بااین مقاله همراه باشید. دو خودروی هیبریدی لاماری و بی‌وای‌دی سانگ‌پلاس هم برای علاقه‌مندان به خودروهای پاک و کم‌مصرف گزینه‌های معقولی به حساب می‌آیند که بی‌وای‌دی از کیفیت٬ آپشن و البته قیمت بالاتری نسبت به لاماری برخوردار است. بعد از این دو خودرو بهترین سواری برای محصولات اشکودا یعنی اکتاویا و کاروک است که سواری بسیار دلچسبی دارند و البته این دو‌ خودرو مناسب خریدارانی است که مدت‌ها منتظر خودروهای اروپایی باکیفیت بوده‌اند. باید گفت که باز هم در صدر این لیست همان خودرو‌های کیا قرار دارند که با توجه به سواری قابل قبول٬ ظاهر و آپشن‌های مناسب و خدمات و قطعات در دسترس جزء بهترین گزینه‌ها می‌باشند. باقی مدل ها با توجه به نوع برند، عرضه‌های قبلی و نامشخص بودن تعداد و تداوم واردات آن‌ها بعید است آن‌چنان ارزش بالایی برای سرمایه‌گذاری سه ماهه‌ی خریداران داشته باشند. پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی، خودروساز فرانسوی رنو در سال ۲۰۱۶ بیش از ۹۳ هزار خودرو (واحدهای تمام ساخته و CKD) به ایران وارد کرد.۷۹ گروه پی‌اس‌ای ۳۰ درصد از بازار ایران را پوشش می‌داد؛۸۰ در حالی که سهم رنو ۵ درصد بود.

این ستاد تقریباً در تمامی مسائل کلان صنعت خودرو تصمیم‌گیری کرده و با نظر جمع، مصوباتی را جهت اجرا ابلاغ می‌کرد. برای خرید خودروی هیبریدی یا برقی با شرایط مناسب و خدمات پس‌ازفروش مطمئن از نمایندگی‌های معتبر و شناخته‌شده استفاده کنید. سپند خودرو یکی از مجموعه‌های معتبر در زمینه فروش خودروهای هیبریدی و برقی در ایران است که با ارائه خدمات متنوع و شرایط فروش اقساطی به شما در خرید خودروی موردنظرتان کمک می‌کند.

فرانت‌لندر درواقع نسخهٔ چینی کرولا کراس محسوب می‌شود که توسط جوینت ونچر تویوتا GAC در این کشور تولید می‌شود. فرانت‌لندر در کشورمان سه مدعی واردات دارد که الماس خودرو (متعلق به نامی خودرو)، ماهان صنعت پارس (نمایندگی مرکزی ایرتویا) و نگین تندیس الماس هستند. فرانت‌لندر وارداتی هر سه شرکت قوای محرکهٔ یکسانی دارد که از نوع هیبریدی با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۵۲ اسب بخاری به همراه یک موتور الکتریکی ۱۱۳ اسب بخاری تشکیل شده است. هیوندای سوناتا هیبریدی یکی دیگر از خودروهای محبوب در بازار ایران است که به یک موتور بنزینی 2.0 لیتری و یک موتور الکتریکی مجهز است و توانایی تولید قدرت قابل‌توجهی را دارد.

این سامانه یکپارچه از ابتدای سال 1402 تاکنون در چند مرحله اقدام به فروش خودرو وارداتی کرده که بر اساس قرعه کشی و اولویت بندی انجام شده است. بستیون T77 دیگر خودروی وارداتی BM Cars یا بهمن موتور است که امکانات رفاهی و ایمنی به نسبت زیادی دارد و از طرفی برایش از موتور پرتوانی هم استفاده شده. این خودرو از لحاظ طراحی، آپشن و مشخصات فنی آن چنان ویژه نیست و قادر نیست تا خریدار را حیرت زده کند.

گل تایر محتوای کاربردی و مفیدی را درباره خرید لاستیک، لوازم یدکی، بیمه خودرو و سامانه‌های پرداخت ارائه می‌دهد. همچنین، موضوعات مرتبط با خرید و فروش خودرو و کارشناسی نیز در آن پوشش داده می‌شوند. با مقالات، نقدها و راهنماهای موجود در گاهنامه، رانندگان می‌توانند تصمیم‌گیری‌های بهتری درباره خودروی خود انجام دهند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که از میان 33 مدل خودرو سواری تولید شده در ایران، هیچ کدام موفق به کسب درجه کیفی چهار و پنج‌ستاره نشده‌اند. در خردادماه گذشته، برخی خودروها مانند پژو 206 صندوقدار و کیا سراتو با افت کیفی مواجه شدند. خودروهایی مانند هیوندای کونا یا نیسان سیلفی در بازارهای جهانی قیمتی رقابتی دارند، اما در ایران با افزایش هزینه‌ها مواجه می‌شوند.

پیشرانه نسخه 1.5 لیتری تویوتا کرولا که در تعداد محدود عرضه شده، یک نمونه 3 سیلندر تنفس طبیعی 1.5 لیتری با حداکثر قدرت 120 اسب بخار و حداکثر گشتاور 149 نیوتن متر است که نیروی خود را از طریق گیربکس CVT مشابه دیگر تیپ‌ها به محور جلو منتقل می‌کند. به همین بهانه امروز به سراغ بررسی بهترین خودروهای وارداتی رفته‌ایم و قصد داریم 7 خودرو وارداتی جدید که ارزش خرید معقولی دارند را معرفی کنیم. واردات خودروهای خارجی از سال ۱۳۹۷ به‌دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران به طور کامل ممنوع شد.

در ادامه نقاط قوت و ضعف هر کدام از ۹ خودروی حاضر در لیست را به طر خلاصه مورد بررسی قرار می دهیم تا با مطالعه مزایا و معایب آن ها بتوانید خودروی وارداتی مورد نظر خود را پیدا کنید. توجه داشته باشید که قرار گرفتن خودروها در زیر به معنای ترتیب آن ها از لحاظ ارزشمندی نیست. تا پایان آذر ماه سال جاری، مجموعاً ۳۵ هزار و ۱۲۷ دستگاه خودرو سواری نو وارد کشور و از گمرکات ترخیص قطعی شده‌اند. به طوری که اختلاف بین قیمت داخل و قیمت خارج برخی از خودروهای سواری وارداتی به بیش از ۵۰۰ درصد رسیده است. از جمله آپشن‌های مهم کیا اسپورتیج کوشا خودرو می‌توان به صندلی‌های جلو برقی، گرمکن فرمان، ۶ کیسه هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سقف پانوراما با قابلیت باز شدن، کروز کنترل هوشمند، نوربالا اتوماتیک و … اشاره کرد.

این خودروها برای کسانی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. خودروهایی مانند پژو ۲۰۰۸ به عنوان یک مدل نسبتاً اقتصادی و مقرون به‌صرفه شناخته می‌شود که در عین حال امکانات خوبی ارائه می‌دهد. یگانه عامل ایجاد انحصار در بازار و صنعت خودروی ایران تحولات نرخ ارز و همین‌طور وضع تعرفه‌های سنگین گمرکی، بالغ بر ۱۰۰٪، از سوی دولت برای خودروهای وارداتی می‌باشد. این مسئله که بانی افزایش دوچندان بهای خودروهای وارداتی بود منجر شد تا قشر متوسط جامعه برای خرید خودرو در رنج قیمتی مناسب با درآمدشان انتخابی جز محصولات داخلی نداشته باشند. سوزوکی سوئیفت هیبرید یکی از خودروهای کوچک و اقتصادی در بازار ایران است که با توجه به ابعاد جمع‌وجور و مصرف سوخت پایین برای استفاده‌های شهری بسیار مناسب است.

از سوی دیگر، خودروهای وارداتی معمولاً به دلیل کیفیت ساخت بالاتر، فناوری‌های روز و امکانات بیشتر، جذابیت خاصی دارند. آئودی Q۵ E-Tron، مدل‌های کیا اسپرتیج و K۵ (اپتیما)، کراس‌اوورهای هیوندای کُنا و توسان، تویوتا کرولا کراس و میتسوبیشی اوت‌لندر از پرسودترین خودروهای وارداتی حال حاضر هستند. اگر تصمیم به خرید خودروی وارداتی دارید، سراغ خودروهایی بروید که قبلاً در بازار ایران حضور داشته‌اند و بین خریداران شناخته‌شده هستند. خودروهای کمتر شناخته‌شده حتی از برندهای معتبری مثل کیا و هیوندای هم سود کمتری را به دنبال دارند. به‌عنوان‌مثال، خودروهایی مثل هیوندای توسان، کیا اسپرتیج، کیا اپتیما (K۵) و میتسوبیشی اوت‌لندر سابقهٔ زیادی در بازار ایران دارند و درنتیجه بین خریداران محبوب و پرتقاضا هستند.

این خودروها ترکیبی از موتور بنزینی و الکتریکی دارند و نیازی به ایستگاه‌های شارژ اختصاصی ندارند. کناره‌گیری شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی در شرایطی اتفاق می‌افتد که سال آینده شاهد افزایش شدید تعرفه واردات خودرو نیز خواهیم بود؛ بنابراین در کوتاه‌مدت، بهار 1404، قیمت خودروهای وارداتی افزایش قابل‌توجهی را تجربه می‌کند. این افزایش به‌خصوص برای خودروهای هیبریدی و برقی بیشتر خواهد بود؛ زیرا تعرفه واردات این خودروها به‌شدت افزایش یافته است. تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی سال 1403 کمتر از 20 درصد بود اما این تعرفه اکنون به 100 درصد افزایش یافته است. قیمت ثبت‌نامی این خودرو در سامانه یکپارچه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، در حالی که در بازار آزاد این خودرو حدود ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

نسخه‌ای از نیسان سیلفی که وارد بازار کشورمان شده یک خودرو هیبرید سری محسوب می‌شود. به این معنی که پیشرانه بنزینی هیچ اتصالی با چرخ‌ها ندارد و فقط در نقش ژنراتور برای شارژ باتری‌ها به کار می‌رود. ارزش فروش مجدد یکی از عوامل مهم برای کسانی است که قصد دارند پس از چند سال خودروی خود را بفروشند.

علاوه بر تعرفه نباید از مالیات و عوارض گمرکی هم چشم پوشی کرد، زیرا نقش مهم و موثری در افزایش قیمت خودرو دارند. به همین خاطر است که خودرو وارداتی پس از طی مراحل فوق به قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسد. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که از مهم‌ترین دلایل ایجاد شکاف عمیق بین قیمت خودروهای وارداتی در بازارهای جهانی، سیاست‌های تعرفه‌ای است. یکی از مهم‌ترین ابزارهای دولت برای منصرف کردن مشتریان از خرید خودروهای وارداتی، تعرفه‌های سنگین است.

تویوتا کرولا کراس هیبرید یک کراس‌اوور جمع‌وجور با طراحی مدرن و امکانات رفاهی مناسب است که در دسته بهترین خودروی برقی موجود در ایران قرار می‌گیرد. موتور هیبریدی این خودرو شامل یک موتور بنزینی 1.8 لیتری و یک موتور الکتریکی می‌شود که مصرف سوخت ترکیبی آن به حدود 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. خودروهای برقی و هیبریدی به‌دلیل مصرف پایین انرژی، کاهش آلایندگی و هزینه‌های نگهداری کمتر در بسیاری از کشورها موردتوجه قرار گرفته‌اند. در ایران با وجود محدودیت‌های واردات و زیرساخت‌های محدود برای شارژ خودروهای تمام‌برقی، خودروهای هیبریدی به‌عنوان گزینه‌ای مناسب‌تر شناخته می‌شوند.

به نظر می‌رسد که مهم‌ترین علت ایجاد شکاف بین قیمت محصولات خارجی بازار ایران با بازارهای جهانی، تعرفه به انضمام عوارض و مالیات بوده است. تصور کنید یک خودرو وارداتی در بازارهای جهانی با قیمت یک میلیارد تومان به فروش می‌رسد، اما وقتی همان محصول به بازار ایران راه پیدا می‌کند، دو برابر قیمت گذاری می‌شود. اختلاف قیمت عجیب و نجومی محصولات خودروسازان خارجی در مقایسه با بازارهای جهانی، سوال مهمی است که همواره ذهن خریداران را مشغول کرده است. مطابق انتظار کارشناسان و فعالان بازار، قیمت خودروهای وارداتی جدید با اختلاف قابل‌توجهی نسبت به نرخ کارخانه در بازار آزاد ثبت شده است.

به طوری که در سه‌ماهه اول سال، به طور متوسط 4.6 خودرو از هر 100 خودرو به دلیل ایراد فنی به تعمیرگاه مراجعه می‌کند، در حالی که این عدد در سطح جهانی تنها 1.5 است. این وضعیت باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان ایرانی در ابتدای خرید خودرو مجبور به مراجعه مکرر به تعمیرگاه شوند و این امر نارضایتی آنها را افزایش می‌دهد. همچنین، کیفیت قطعاتی که در تعمیرگاه‌ها استفاده می‌شود نیز در برخی موارد پایین است و این موضوع نارضایتی بیشتر را به دنبال دارد.

بعد از اعمال تعرفه 95 درصدی، بهای خودرو تقریبا دو برابر شده و به بیش از دو میلیارد تومان می‌رسد. البته اگر معیار مقایسه را قیمت محصولات خارجی در شش ماهه گذشته در نظر می‌گرفتیم، اختلاف قیمت بیش از 200 درصد بود، ولی باتوجه به نیاز بازار در این مدت و کاهش هیجانات کاذب، قیمت‌ها افت قابل توجهی کرده و اختلاف با بازارهای جهانی کم شده است. برای مثال می‌توان به تویوتا کرولا وارداتی اشاره داشت که اوایل سال 1403 اختلاف قیمتش حدود 200 درصد بود که هم اکنون به 100 درصد رسیده است. اختلاف قیمت خودروهای وارداتی‌ در ایران با بازارهای جهانی، تبدیل به معضل اساسی بازار خودرو کشور شده که باید برای آن راه حلی پیدا کرد. در صورت اعمال تحریم‌ها بر کشوری که تأمین‌کننده خودروهای وارداتی است، عرضه این خودروها کاهش یافته و به تبع آن، قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

این خودروها به دلیل قیمت مناسب و هزینه‌های نگه‌داری پایین، به‌ویژه برای افرادی که به دنبال یک گزینه اقتصادی هستند، می‌توانند جذاب باشند. از نظر خدمات پس از فروش، خودروهای ایرانی معمولاً شبکه‌های گسترده‌تری دارند که می‌تواند به خریداران اطمینان بیشتری بدهد. این موضوع به ویژه برای افرادی که به خدمات پس از فروش اهمیت می‌دهند، یک مزیت محسوب می‌شود. با توجه به تغییرات قیمت ارز، برند خودرو، تغییرات احتمالی قوانین واردات و اعتبار و سابقهٔ شرکت‌های واردکننده می‌توان میزان سود خودروهای وارداتی را پیش‌بینی کرد. در ادامه به‌تفصیل به عواملی خواهیم پرداخت که روی میزان سود و اختلاف قیمت بازار و نمایندگی خودروهای وارداتی تأثیر می‌گذارند.

شاید با خرید اکسنت خیالتان از خدمات پس از فروش و تامین قطعات راحت باشد اما این را نیز در نظر بگیرید که با چنین بودجه ای می توانید سدان های بهتر چینی و یا غیرچینی را خریداری کنید. به طور کلی با این سطح آپشن و چنین قیمت عجیبی که برای اکسنت در نظر گرفتند بهتر است نظرتان را به سمت دیگر وارداتی ها معطوف کنید و خودروی باارزش تری سوار شوید. پیشرانه فولکس واگن تی راک یک نمونه 1.5 لیتری توربو GDI است که حداکثر قدرت 158 اسب بخار و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر را تولید و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه خشک به محور جلوی این کراس‌اوور ساب کامپکت آلمانی منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد فولکس واگن تی راک هم به ترتیب برابر با 6.1 لیتر در صد کیلومتر و 9.4 ثانیه است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *