فرق پژو gl و glx

پژو ۴۰۵ GLX؛ مشخصات فنی و تصاویر اسب بخار

امید می‌رود با رویکرد جدید وزارت صنعت و شرکت ایران خودرو و سایپا در تولید و واردات خودروهای جدید اقتصادی، دیگر شاهد عرضه محصولات قدیمی به بازار کشور نباشیم تا مشتریان ایرانی نیز بتوانند از خودروهای باکیفیت و مطابق استانداردهای روز دنیا به قیمت مناسب بهره‌مند شوند. پژو ۴۰۵، یکی از معروف‌ترین محصولات این خودروساز فرانسوی، حالا سالیان طولانی است که در کشور ما وجود دارد و همچنان هم در بازار داخل فعال است. کمپانی پژو مدل ۴۰۵ را در ماه جولای سال ۱۹۸۷ معرفی کرد و این خودرو توانست در آن روزگار و در سال ۱۹۸۸، عنوان بهترین خودروی سال اروپا را کسب کند. به طور کلی پزو gli از لحاظ قدرت و نوع پیشرانه با glx تفاوتی ندارد در ضمن در طراحی گیربکس هم فرقی وجود ندارد. ولی باید گفت پژو ۴۰۵ gli نسخه کم آپشن تر glx بوده که بین سال های ۸۳-۸۶ روی خط تولید قرار داشت.

این سدان طراحی فرانسوی اما ساخت ایران به ماکزیمم سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید و از نظر امکانات در رده بالایی قرار نمی‌گیرد. هر چند که در آن زمان داشتن شیشه‌های برقی، کولر و آینه‌های برقی جز آپشن‌های جذابی محسوب می‌شد و مشتریان پژو ۴۰۵ را به خود جذب می‌کرد. ناگفته نماند این خودرو را تیم طراحی خودروی پینین فارینا ایتالیا طراحی کرده است.تولید و مونتاژ پژو ۴۰۵ در ایران از سال ۱۳۷۰ توسط ایران خودرو آغاز شد و شرکت ساپکو هم از سال ۱۳۷۳ قطعات این خودرو را بومی سازی نمود و تا سال ۱۳۷۷ بالغ بر نیمی از قطعات پژو ۴۰۵ را تامین کرد. طراحی قدیمی – کیفیت پایین ساخت – عایق بندی ضعیف و مصرف سوخت بالا در نسخه ی GLX از معایب این خودرو میباشد اما در مقابل سواری نسبتا راحت ، کابین جادار و مصرف سوخت پایین در نسخه ی SLX و هزینه ی نگهداری مناسب از مزایای این خودرو میباشد. با توجه به درخواست شما کاربران سایت فروش خودرو به بررسی تفاوت میان GLX  و SLX می پردازیم، پژو 405 که خودرو محبوب و یکی از پرفروش ترین خودروهای داخلی در سالهای تولید تا به حال می باشد محصول پژو فرانسه در سال 1988 می باشد که موفق به کسب جایزه ها و عنوان های متعددی در آن زمان شد.

قیمت محصولات پژو موجود در بازار ایران، مانند بسیاری از محصولات خودروسازی دیگر، همواره در افت‌وخیز است. در این بازار پرتلاطم، افرادی که تمایل به استفاده از خودروهای پژو را دارند، باید در لحظه از قیمت پژو باخبر باشند؛ چراکه ممکن است از زمان تصمیم‌گیری تا انجام معامله، این بازه قیمتی تغییر کند. درنتیجه وقتی صحبت از چنین بازار غیرقابل پیش‌بینی می‌شود، جای خالی مرجعی که بتوان قیمت ماشین‌های پژو را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کرد، خالی است.

خودرو پژو 405 در حال حاضر در ایران در مدل‌های SLX و GLX ( در دو مدل دوگانه سوز و بنزینی) به بازار عرضه می‌شود. در سال‌های اولیه ورود 405 به ایران، این خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری کاربراتوری مجهز شده بود اما ایران خودرو به دلیل آلایندگی این پیشرانه آن را تعویض کرد. این کارخانه یک پیشرانه 1.8 لیتری انژکتور با کد XU7JP/L3 را جایگزین نمونه کاربراتوری اولیه کرد. بنابراین اختلاف خاصی از نظر آپشن بین این دو مدل دیده نمی‌شود و مواردی مثل فرمان هیدرولیک، کیسه‌های هوای جلو و عقب، ترمز ضد قفل ABS و EBD، شیشه‌بالابرهای برقی جلو، آینه‌های جانبی برقی، ایموبلایزر و بازکن درب صندوق از داخل جزو مهم‌ترین تجهیزات این دو نسخه از پژو۴۰۵ محسوب می‌شوند.

هر کدام از این مدل‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و انتخاب بین آن‌ها به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. در این مقاله، به مقایسه جامع این دو مدل می‌پردازیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. ضمن شناخت ویژگی های دو خودرو پژو glx با gli در این مطلب در صورت تمایل به خرید دیگر خودروها نظیر پژو ۲۰۷ صندوقدار و پژو پارس اتوماتیک نیز می توانید به مطالب پیشین مراجعه نمایید. پژو 405 اولین بار در سال 1987 به بازار عرضه شد و یک سال پس از زآن به عنوان خودروی سال اروپا شناخته شد.

در ضمن اگر برای شما کیفیت ساخت مهمتر از فضای داخلی و توان حرکت است پژو ۲۰۶ تیپ ۲ انتخاب خوبی خواهد بود و اگر قصد خرید پژو ۴۰۵ را دارید و به توان حرکتی و فضای داخلی اهمیت می دهید نسخه gli ارجح تر می باشد. بنابراین از سال ۹۱ به بعد پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با پیشرانه متفاوت TU5 که سروصدای کمتر، نرمی بیشتر، استهلاک پایین‌تر و مصرف سوخت کمتر از مزایای آن به شمار می‌رود، به بازار آمد. یکی از اتومبیل‌های پرفروش در ایران، پژو 405 است که توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو در بازار داخلی عرضه می‌شود. در پی قرارداد همکاری پژو و ایران خودرو، پژو 405 تقریباً با توقف تولید در اروپا به ایران راه یافت. بیش از دو دهه از ورود پژو پارس به بازار ایران می‌گذرد و همچنان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خرید خودرو برای مشتریانی است که بودجه‌های خیلی بالایی ندارند و به دنبال یک سدان جادار می‌گردند.

ترمز‌ها در همه مدل‌های پژو 405 در قسمت جلو دیسکی خنک شونده و در قسمت عقب کاسه‌ای هستند. هر چند این مدل ترمزها برای یک خودرو با ساختار و طراحی قدیمی تقریبا مناسب خواهند بود. پژو 405 مجهز به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر بوده و قفل مرکزی آن با ریموت رادیویی طراحی شده است. اصولا پژو ۴۰۵ به عنوان یک خودروی اقتصادی از آپشن شاخص و مهمی بهره‌مند نبوده و این قاعده برای هر دو تیپ جی ال ایکس و اس ال ایکس تقریبا به طور مشابه رعایت شده است.

در انتهای مطلب مقایسه پژو 405 glx با slx به طور خلاصه می‌توان گفت اختلاف بین این دو خودرو تا مدل‌های ۱۳۹۱ صرفا در بخش ظاهری خلاصه می‌شود. اما از سال ۱۳۹۱ به بعد که پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با موتور ۱۶ سوپاپ TU5 به بازار آمد و اختلاف فنی بین این دو بسیار بیشتر شد، مشتریان به دلیل موتور باکیفیت و کم استهلاک‌تر، رغبت بیشتری برای خرید پژو ۴۰۵ SLX نشان دادند. پژو ۴۰۵ در تیپ های مختلفی از جمله glx, gli, slx و تیپ دوگانه سوز cng سال ها تولید و ارائه شد ما به خاطر تکنولوژی قدیمی، استهلاک ، مصرف سوخت زیاد و تولید محصولات جدیدتر در خرداد ۹۹ از روی خط تولید کنار گذاشته شد. به عبارت دیگر این خودرو با معایب و کیفیت ساخت نه چندان مطلوب اما بخاطر قیمت پایین سال ها فروش خوبی را تجربه کرد اما با ورود خودروهای با طراحی مدرن و دارای تجهیزات بیشتر تصمیم بر آن شد که تولید پژو ۴۰۵ متوقف شود.

در واقع، این گروه خریداران پول چهره پژو ۴۰۵ را بدهند، در حالیکه کیفیت سواری و قدرت پیکان نصیبشان می‌شد. هر چند که در ظاهر این روش حرکتی ناامیدانه دیده می‌شد، اما برخلاف انتظار پروژه آردی آن چنان که پیش‌بینی می‌شد شکست نخورد. تولید انواع پژو ۴۰۵ در ایران سرانجام حدود یک سال پیش یعنی در خرداد ۱۳۹۹ متوقف شد و نمونه‌های صفر حاضر در نمایندگی‌ها و بازار از ساخته‌های قبل از توقف تولید این مدل هستند. هر چند بعد از ظهور مدل‌های جدید و افزایش تنوع در محصولات بازار، بالاخره ساخت این ماشین در داخل به پایان رسید. بعد از پژو پارس، چند مدل دیگر در ایران خودرو با وجودی که نام خودروی ملی را به یدک می‌کشیدند از روی پلتفرم ۴۰۵ ساخته شدند.

پژو ۴۰۵ در ابتدای دهه ۷۰ شمسی پا به جاده های ایران گذاشت و در آن سال ها به لطف هندلینگ مناسب، طراحی قابل قبول و مشخصات فنی خوب در مدت کمی جایش را در بازار پیدا کرد و به یک محصول پرفروش تبدیل شد. پژو ۴۰۵ همانطور که ابتدای متن اشاره کردیم آغازگر پروژه های ملی ایران خودرو یعنی سمند، سورن و خاندان دنا بود. ایران خودرو برای آردی از موتور پیکان استفاده کرده بود و بدنه پژو را روی آن قرار داده بود! با این حرکت قصد داشت با پایین آوردن محسوس قیمت ۴۰۵ به‌نوعی حتی مشتریانی که بودجه‌ای در حد پیکان داشتند را به سمت خود بکشاند.

اما این محصول با استقبال چندانی در بازار مواجه نشد و حدود یکسال بعد نیز GLI از خط تولید کنار رفت. پژو ۴۰۵ در بخش فنی به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می تواند حداکثر ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق کی گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل شده و حداکثر سرعت این خودرو هم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. پژو ۴۰۵ GLX در بخش کابین هم درست مشابه نمای بیرونی طراحی ساده‌ای دارد البته که در مدل های ۹۵ به بعد به خاطر اجباری شدن کیسه های هوا جلو، داشبورد این خودرو هم مشابه پارس شد. کابین و داشبورد قدیمی پژو GLX از متریالی بسیار با کیفیت بهره می برد اما رفته رفته این کابین افت کیفیت بسیار زیادی را تجربه کرد که در دیگر محصولات هم شاهد آن بودیم و تنها صرف این خودرو نبود. شرکت پژو فرانسه، پژو ۴۰۵ را که یکی از سدان های بزرگ محسوب می شد را در سال ۱۹۸۷ روانه بازار خودرو نمود و در سال ۱۹۸۸، دقیقا یک سال بعد از تولید این خودرو برنده جایزه بهترین خودروی اروپا شد و به این ترتیب پژو ۴۰۵ بهترین خودرو سال اروپا لقب گرفت.

پژو 405 در ایران نیز اولین بار در سال 1369 توسط ایران خودرو با موتور های مختلف و در مدل های مختلف GL ، GLi و GLX تولید شد. رفته رفته با داخلی سازی قطعات این خودرو کیفیت آن نیز کاهش یافت و سپس پژو 405 SLX نیز به عنوان مدل به روزرسانی شده ی GLX با تغییراتی در نمای داخلی و خارجی عرضه شد. تقریباً تمامی کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند این اتفاق به دلیل ساخت و چهره قدیمی و تکراری و به‌روز نشدن ۴۰۵ باید خیلی زودتر اتفاق می‌افتاد. با این وجود، پژو ۴۰۵ GLX همچنان گزینه‌‌ای مناسب، کم استهلاک، مستحکم و با هزینه و خرج نگهداری نه‌چندان زیاد برای انتخاب و خرید یک خودروی نسبتاً ارزان به حساب می‌آید. غیر از این دو، یک نسخه از کلاس باری این ماشین با نام وانت آریسان نیز از سال ۱۳۹۲ معرفی شد.

موتور این خودرو XU7JP/L3 می باشد که توانایی 100 اسب بخاری در کنار گشتاور6000 دور در دقيقه را دارد این موتور با توجه به قدمت تولید و وجود قطعات و لوازم یدکی بالا به همراه سادگی در تعمیر آن حسنی بزرگ برای این خودرو می باشد. سری نخست پژو 405 در دو تیپ GL و GLX با پیشرانه‌های کاربراتوری 1.6 لیتری و 2.0 لیتری عرضه می‌شد اما در نهایت هر دو نسخه در سال 1381 جای خود را به پیشرانه 1.8 لیتری انژکتوری XU7 دادند. سال 1383 ایران‌ خودرو نمونه اقتصادی 405 را با نام GLI عرضه کرد که فاقد تجهیزات متداول بود و حتی سپر مشکی رنگ داشت.

همچنین در مورد مقایسه پژو 405 glx با slx از نظر فضای داخل کابین نیز باید گفت که تغییر محسوسی دراین‌باره بین این دو خودرو مشاهده نمی‌شود. البته از سال ۹۳ به بعد شرکت ایران خودرو داشبوردهای جدید موسوم به سوناتایی را روی محصولات خانواده ۴۰۵ نصب کرد که دیگر از مواد نرم در آنها استفاده نشد و پلاستیک خشک ماده اصلی تشکیل‌دهنده این نوع داشبورد به‌حساب می‌آمد. اولین ماشینی که به عنوان نسخه رسمی بازطراحی ۴۰۵ شناخته می‌شود «پژو پارس» (یا همان پژو پرشیا) نام گرفت.

البته پژو gli با معایبی مانند کیفیت ساخت پایین، طراحی ظاهر نه چندان جذاب و تجهیزات ناقص همراه بود. ناگفته نماند پژو glx از امکانات فنی و رفاهی مانند پیشرانه انژکتوری با مدیریت الکترونیکی، کولر، فرمان هیدرولیک، شیشه ها و آینه های برقی بهره می برد هر چند نسبت به خودروهای امروزی دارای پایین ترین سطح امکانات است اما در تایم ارائه خودش، جزو محبوب ترین خودروها بوده است. از خودروی gli به خاطر مزایایی همچون فضای داخلی مناسب، قابلیت های حرکتی مطلوب و لوازم یدکی فراوان استقبال خوبی صورت گرفت تا جایی که بر فروش دیگر محصولات ایران خودرو بخصوص ۴۰۵ اثر منفی گذاشت و اکثر ۴۰۵ های تولیدی در صف انتظار قرار گرفتند. از این رو مدیران جدید ایران خودرو تصمیم گرفتن تولید gli را متوقف نمایند چرا که این خودرو نه تنها درآمدزایی نداشته بلکه موجب کاهش فروش برخی محصولات این شرکت شده بود.

پژو ۴۰۵ های جدیدتر هم که داشبوردی مشابه پژو پاری ها مدل بالا داشته و به اصطلاح به آن داشبورد سوناتایی می گویند. فضای کابین ۴۰۵ به لطف ارتفاع مناسب و فاصله محوری استاندارد برای یک خودروی سدان در هر دو ردیف خودرو قابل قبول ارزیابی شده و به همین خاطر می توان این خودروی سدان سایز متوسط را خودرویی خانوادگی دانست. کدام مدل پژو ۴۰۵ را بخریم؟ در این راهنمای خرید خودرو قصد داریم انواع پژو ۴۰۵ را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم که تیپ‌های مختلف آن آیا فرقی دارند یا خیر. شتاب اولیه تا حدود ۱۵ ثانیه پایین رفته بود و سقف سرعت نیز در نهایت به ۱۷۰ کیلومتر می‌رسید و مصرف سوخت هم بیشتر شده بود.

مدیران ماشین در ششم نمایشگاه خودکار تهران از محصول جدید شما به نام MVM X77 رونمایی این ماشین اولین محصول لوکس برا� …

اما ساخت و فروش این مدل در خارج از اروپا و به ویژه در آسیا، آفریقا و منطقه خاورمیانه تا همین سال‌های اخیر هم ادامه داشته است. اگر به دنبال یک خودروی خانوادگی جادار هستید که قیمت معقولی هم داشته باشد، پژو ۴۰۵ میتواند گزینه خوبی برای شما باشد. پژو 405 GLX مدل ارتقا یافته GLI است که در دهه هشتاد تا اواخر 90 در ایران خودرو تولید شد و بین مردم ایران طرفداران بسیاری پیدا کرد. پژو ۴۰۵ GLX از جمله محصولات بسیار موفق پژو در ایران بوده که بسیاری از خودروهای ملی ما مدیون این سدان فرانسوی است. همچنین، کنترل و پایداری خودرو نسبت به مدل‌های قبلی در این نسخه بهبود پیدا کرده، اما با وجود تولید جدید، همچنان این ماشین از نبود بسیاری از امکانات روز خودروسازی در بخش ایمنی و رفاهی رنج می‌برد و جزو محصولات پر آپشن محسوب نمی‌شود. هر دو مدل قبلی نوع کاربراتوری بودند اما پژو ۴۰۵ جدید از فناوری انژکتوری XU7 بهره می‌برد.

همچنین معمولا پژو ۴۰۵ slx با تریم داخلی روشن به بازار عرضه می‌شد اما پژو ۴۰۵ جی ال ایکس هم با تریم کرم و هم مشکی به بازار راه پیدا کرد. آخرین نسخهٔ معرفی شده توسط ایران خودرو از انواع پژو ۴۰۵ این مدل است که از سال ۱۳۸۸ به مشتریان عرضه شد. پژو ۴۰۵ SLX دچار تغییراتی نسبت به گذشته شده بود و می‌توان این تفاوت‌ها را در بخش‌هایی مثل چراغ‌ها و داخل اتاقک دید. چنانچه به تفاوت رنگی دو مدل پژو glx با gli اهمیت نمی دهید خرید گونه gli اقتصادی تر بوده چرا که می توان همه تجهیزات حذف شده این خودرو را با هزینه ای مناسب تهیه کرد.

تولید این محصول در سال ۱۳۸۵ به پایان رسید و هم‌اکنون در بازار کارکرده‌ها می‌توان نمونه‌هایی برای خریدش پیدا کرد. همانطور که در جدوال مقایسه مشخصات فنی پژو 405 SLX و GLX مشاهده میکنید SLX با حجم موتور کمتر اما به دلیل تکنولوژی بالاتر و 16 سوپاپ بودن دارای قدرت بیشتری است اما GLX از گشتاور بالاتری در دور موتور پایین تر برخوردار است. مصرف سوخت پژو ۴۰۵ GLX به صورت ترکیبی حدود ۹ لیتر بوده و باک این خودرو هم ۷۰ لیتر حجم دارد. از نظر سواری پژو ۴۰۵ نسبتا سواری نرمی در میان رقبایش داشته اما چندان نمی توان روی هندلینگ آن حساب باز کرد.

نوار کرومی دوباره روی سپر عقب دیده میشود و چراغ ترمز سوم هم بر خلاف SLX، روی طاقچه خودرو قرار دارد. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. اتاق خبر دیوار در تلاش است تا با افزایش دانش کاربران خود، تجربه استفاده از دیوار را برای آنها بهینه‌تر کند. شما می‌توانید با مطالعه اتاق خبر از آخرین اخبار و مطالب آموزشی درباره به‌روزرسانی‌های سایت دیوار هم مطلع شوید. BMW و M8 Coupe به خاطرات می پیوندند12 فوریه 1403فروش فوری به ایران Khodro برای یک قرارداد سحر با تحویل 30 روزه12 فوریه 1403تول� …

ایران خودرو در سال 1388 تیپ SLX را هم به بازار خودرو عرضه کرد و در آن چراغ کریستالی، مه‌شکن و اسپویلر در صندوق قرار داد و در طراحی داشبورد و کیلومترشمار و سردنده هم تفاوت‌هایی ایجاد کرد. با اینکه از نظر طراحی و امکانات پژو 405 خودرویی مدرن و امروزی نیست ولی افراد بسیاری به دنبال فروش اقساطی پژو 405 تحویل فوری هستند. سپندخودرو شرایطی را به وجود آورده تا امکان فروش اقساطی پژو 405 برای همه متقاضیان وجود داشته باشد.

در این میان صرفا پژو ۴۰۵ اس ال ایکس به چراغ‌های مه شکن جلو مجهز است که مدل GLX از آن‌ها بهره‌ای نبرده است. شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۷۳ و تقریبا ۵ سال قبل از اینکه تولید این مدل در کارخانه پژو تمام شود، شروع به واردات و معرفی آن در بازار ایران کرد. قیمت پژو برای طرفداران خودروهای آن، فاکتور مهمی برای انتخاب مدل‌های مختلف این شرکت است.

پژو پارس با طراحی به‌روز شده و جذاب‌تر نسبت به چهره تکراری شده پژو ۴۰۵ توانست جایگزین خوبی برای آن باشد و ایران خودرو به فروش و موفقیت خوبی رسید. بعد از بالا گرفتن انتقادات از ابداع ایران خودرو در تولید آردی و خصوصاً مشکلات پیش آمده در آن محصول به خاطر دیفرانسیل عقب بودن و ضعیف بودن پیشرانه پیکان برای بدنه پژو، این گروه خودروساز در سال ۱۳۸۵ مدل پژو روآ را معرفی کرد. قدیمی بودن خودرو فقط در بخش طراحی آن نیست و هنگام بررسی امکانات رفاهی نیز کاملا قابل مشاهده است. سیستم صوتی، بالابرهای برقی برای شیشه‌های جلو و قفل مرکزی از محدود امکانات رفاهی پژو 405 هستند. پژو 405 از بدنه مستحکم و قدرتمندی برخوردار است که در کنار ترمز‌های ضد قفل ABS و EBD در کنار کیسه هوای سرنشینان مجله خبری خودرو سمند جلو، امنیت خوبی را به وجود می‌آورد.

یکی از خودروهای شناخته شده، محبوب، پرفروش و زیباترین در زمان ارائه اش، خودرو پژو ۴۰۵ می باشد که از سال ۱۳۷۰ در تیپ های مختلفی روانه بازار کشور شد. در این مطلب  قصد داریم دو تیپ این خودرو با اسامی پژو glx و gli را مورد بررسی قرار دهیم تا بدانیم تفاوت پژو glx با gli در چه مواردی می باشد. پژو ۴۰۵ سرانجام با معرفی پژو ۴۰۶ که آن هم سرچشمه‌ای برای تولد پژو پارس بود، از خط تولید پژو کنار رفت اما در ایران تا همین چند سال پیش همچنان با تیپ های مختلف توسط ایران خودرو تولید می شد. پژو ۴۰۵ یکی از سدان های برند فرانسوی پژو بوده که توانست موفقیت بسیار خوبی را در کشورهای هدف پژو بدست آورد.

پژو ۴۰۵ GLX ۱۸۰۰ سی‌سی دیفرانسیل جلو و با یک گیربکس ۵ حالته با ۴ سیلندر به مشتریان عرضه شد. پژو ۴۰۵ با توجه به اینکه قیمت خوبی داشت و به نسبت قیمتش ارزنده بود، توانست در بازار موفق شود و طرفداران زیادی داشته باشد. در قسمت پشت خودرو هم همچنان همان ظاهر ساده و البته هماهنگ با نمای جلو حکم فرماست. در این قسمت شاهد خطوط طراحی افقی و موازی با یکدیگر هستیم که بالا و میان چراغ های اصلی قرار دارند. چراغ های اصلی در این بخش مانند چراغ های جلو طراحی چهار ضلعی و مستطیلی شکل دارند. این تغییرات حداقل در خود خانواده آردی‌ها اتفاقی خوب محسوب شدند و به رشد و فروش این نسخه کمک کردند.

دریچه های سیستم تهویه مطبوع خودرو کنار یکدیگر در بالاترین بخش داشبورد قرار گرفته و زیر آنها هم در مدل های قدیمی یک ساعت دیجیتال به همراه چند دکمه از جمله فلاشر تعبیه شده بود. پس از آنها هم پنل سیستم تهویه و سیستم پخش خودرو قرار گرفته که با یک درب قابل باز و بسته شدن بود. طراحی پژو ۴۰۵ در زمان خود بسیار زیبا بود کخ خب از پینین فارینا هم جز این نمی توان انتظار داشت. در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ هایی کشیده و بسیار ساده هستیم که چسبیده به جلوپنجره خودرو طراحی شده‌اند.

پژو 405 SLX کمی سنگین وزن تر از GLX میباشد و شاید همین باعث شده که کمی شتاب کمتری نسبت به GLX داشته باشد و در نهایت هر دو به حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت می رسند. پژو 405 SLX را می توان به فیس لیفتی از پژو 405  نامید که با تغییراتی در ظاهر و تجهیزات خودرو همراه شده است در زیر به تفاوت های میان SLX  و GLX اشاره می کنیم. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.

خریداران و متقاضیان مدل ۲۰۰۰ بیشتر از ۱.۶ لیتری بودند و بنا به‌دلایلی ایران خودرو توانایی پاسخ به تمام مشتریان را نداشت. علاوه بر آن، سازندگان دغدغه ایمنی و خطرات تصادف بیشتر با موتور ۲۰۰۰ را هم داشتند. برای همین تنها چند سال بعد و در حالی که اکثر مشتریان علاقمند به نوع ۲۰۰۰ نتوانسته بودند به ماشین درخواستی خود برسند، در سال ۱۳۸۱ هر دو نسخه از خط تولید خارج شدند و جای خود را به یک مدل پژو GLX ۱.۸ لیتری دادند.

اما از سال ۹۱ به بعد پژو ۴۰۵ slx عمدتا با موتور ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری TU5 متعلق به پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به بازار عرضه شد. پژو 405 -خودرویی است که در سال 1988 عنوان بهترین خودرو را در اروپا داشته است و به دلیل مصرف سوخت پایین و قیمت مناسب از خودروهای محبوب ایرانیان بوده و هست. تجهیزاتی ماننند موتور انژکتوری، شیشه های برقی، کولر، فرمان هیدورلیک و آینه های برقی از جمله دلایل محبوبیت این خودرو در دهه 1370 است ادامه مطلب… این دو خودروی ایرانی به دلیل نواسانات بازار خودرو قیمت ثابتی نداشته است ، برای اطلاع دقیق تر از قیمت این دو خودرو و دیگر خودروهای ایران خودرو در سال 1400 میتوانید به سایت اصلی ایران خودرو مراجعه فرمائید. اولی قطع واردات خودرو و محدود شدن بازار خودرو و مسئله دوم عرضه نمودن بهتر جی ال ایکس بود. به طور کلی پژو ۴۰۵ به عنوان یک سدان قدیمی متاسفانه بیش از حد روی خط تولید ایران خودرو باقی ماند و باعث شد که مشتریان در این رنج قیمت به دلیل عدم ورود خودروهای جدید هم‌رده، انتخاب چندان دیگری به جز پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و اس ال ایکس نداشته باشند.

همین مورد نیز موجب شد تا فروش این دو ماشین قدیمی نسبتا بالا باشد و مشتریان از آنها استقبال کنند. پژو یک برند فرانسوی است که در ابتدا پژو ۴۰۵ توسط این شرکت طراحی و تولید شده است. این خودرو بعد از ورود به ایران توسط شرکت ایران خودرو تولید و به بازار عرضه شده است. در مدل های جدیدتر خودروی ۴۰۵ با موتور ۱۸۰۰ سی سی تولید شد که اکثرا موتور XU7 بر روی آنها قرار داشت. اما در حال حاضر تولید این مجله خبری خودرو سمند مدل ها نیز متوقف شده است و مدل جدید پژو ۴۰۵ با موتور TU5 تولید می شود. اولین بار در سال 1987 کمپانی فرانسوی پژو از خودرو مدل 405 رونمایی کرد که این خودرو در سال بعد از عرضه، لقب بهترین خودرو سال اروپا را بدست آورد.

در SLX زمان شتاب اولیه به طرز محسوسی در قیاس با GLX بالاتر رفته و به حدود ۱۳ ثانیه رسیده است. در طراحی جدید، مه‌شکن عقب و جلو و همچنین به درب صندوق عقب اسپویلر اضافه شده بود؛ چراغ‌ها کریستالی شدند و در کابین نیز داشبورد و صفحه کیلومتر و دنده طراحی جدیدی پیدا کرده بودند. ضمن اینکه این مدل را می‌توان با سفارش موتور جدید ۱۶۰۰ سی‌سی و TU5 معروف این گروه خودروسازی که بر روی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قرار می‌گیرد، دریافت کرد. چند سال بعد، نوع دوگانه‌سوز آن نیز با توجه به همه‌گیر شدن این فناوری در خودروسازی کشور به بازار عرضه شد که از آن به‌عنوان پژو ۴۰۵ CNG یاد می‌شود. پژو ۴۰۵ GLX چه به صورت نو و چه  کارکرده یکی از انواع پژو ۴۰۵ است که در بازار کشور همچنان حضوری پررنگ دارد.

همراه مکانیک سعی کرده است تا با ارائه دقیق‌ترین اطلاعات موجود، این دغدغه را برطرف کند. اما پژو 405 که در حال حاضر تحت عنوان GLX به فروش می‌رسد، یک پیشرانه 4 سیلندر 1761 سی سی دارد که قادر است 100 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 153 نیوتن متر در 3000 دور دقیقه تولید نماید. در این مطلب به سراغ یکی از قدیمی‌ترین محصولات ایران خودرو می‌رویم تا ببینیم دو تیپ پرفروش آن چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. با این تفسیر شما را به مقایسه پژو 405 glx با slx دعوت می‌کنیم تا از تفاوت‌های این دو ماشین فرانسوی در بازار ایران بیشتر آگاه شوید.

یکی از دلایلش تنوع در رنگ تولیدی بدنه ماشین بود که GLX تنها در چند رنگ محدود ارائه می‌شد و آردی با رنگ‌های شادتر و تازه‌تری به میدان آمد. دومین مساله، آردی‌های تولیدی از سال ۱۳۸۲ به بعد بود که مجهز به کولر، فرمان هیدرولیک و همچنین سیستم پایش انژکتوری در سوخت شدند و نام تجاری RDi گرفتند. تولید کنندگان خودرو با محصولات صندلی و فولکس واگن در نمایشگاه موتور تهران11 فوریه 1403حضور پررنگ دیما دیزل در نم� … با این حال، نتایج نشان می‌داد که اوضاع این مدل نیز مثل آردی در کارکرد و راندمان فنی اصلاً مطلوب و مناسب نیست. دیما دیزل ، به عنوان یکی از شرکت های وابسته به گروه هلدینگ مایا و ماموت ، در نمایشگاه تهران VI با انواع کامیون ها … یک شرکت مایا در ششمین نمایشگاه بین المللی تهران از مدل کامیون کمپرسی DMA 6×4 رونمایی این نمایشگاه از از 1 تا 2 فوری� …

گروه موتور سایبا به این مناسبت قرارداد مبارک، طراحی پیشرفت ویژه محصولات آن از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 23 فوریه 2008 � … این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. پژو 405 GLX و GLI هر دو از مدل‌های قدیمی پژو 405 هستند که با کمی تفاوت در تجهیزات و امکانات تولید می‌شدند.

«سمند» و «دنا» معروف‌ترین نام‌های این تولیدات هستند و با یک نگاه ساده به این دو ماشین خیلی راحت می‌توان این شباهت به پلتفرم پژو ۴۰۵ را در آن‌ها دید. کج‌روی در تولیدات شاخه پژو ۴۰۵ در کارخانه ایران خودرو به نوعی از این مدل شروع شد. نام آن از Rear Wheel Drive گرفته شده و بدین معنا بود که این نسخه از ۴۰۵ یک خودروی دیفرانسیل عقب است. با این تعویض‌ها در بخش طراحی و مکانیکی، اعداد خروجی کارکرد این ماشین نیز دچار تغییراتی شدند که از تفاوت انواع پژو ۴۰۵ سخن می‌گویند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *