«X5» و «A5»؛ دو کراساوور «KMC» برای خواستهها و سلایق مختلف اخبار خودرو
سانروف و سقف پانوراما، استارت دکمهای، ترمزدستی برقی، ورود بدون کلید، سیستم صوتی ۹ بلندگو، نمایشگر لمسی با ناوبری ماهوارهای و دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه، صندلی برقی راننده، فرمان چرم، آینه جانبی برقی مجهز به گرمکن، برای کرمان موتور KMC A5 ارائه میشود. ایکس 5 هم از جک اس 5 نیوفیس، خودرویی که جانشین آن میشود، قدرت بیشتری تولید میکند و هم از ای 5 توانایی تولید قدرت و گشتاور بیشتری را دارد و تفاوتشان در شتابگیری اولیه با این حساب محسوس خواهد بود. با این حال، گیربکس دوکلاچه تر 7 سرعته ای 5 بهروزتر از گیربکس ایکس 5 است و در نتیجه عملکرد بهتری در برخی از موقعیتها از خود نشان میدهد. با توجه به اطلاعات منتشر شده، مصرف سوخت هر دو خودرو کرمان موتور هم حدود 8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر تخمین زده میشود و از این حیث تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند. کابین KMC K7 کاملا جادار و دلباز طراحی شده است و با توجه به فضای مناسب سرنشینان و صندوق عقب، یک کراساوور خانوادهپسند بهحساب میآید.
شرکت کرمان موتور قصد دارد تا پایان سال از نخستین خودروی بومی خود با نام ایگل رونمایی کند. پیشتر تعدادی از خودروهای SWM شامل G01 و G01F توسط سیف خودرو وارد ایران شد؛ اما حالا قرار است کرمان موتور G01F را مونتاژ کند. هماکنون برای پیشفروش MVM X55 مونتاژ مدیران خودرو، قیمت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان وجود دارد. در سبد محصولات این شرکت، تیگو ۷ پرو با قیمت ۲ میلیارد تومان دیده میشود و فونیکس FX تقریبا ۲/۲ میلیارد تومان است. از مجموع این موارد میتوان نتیجه گرفت، MVM X5 حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان گرانتر از X55 قیمتگذاری شود.
برند SWM در اصل یک شرکت موتورسازی قدیمی ایتالیایی است که طی سالهای اخیر توسط چینیها خریداری شده و حالا محصولات مختلفی از جمله مدل G01F زیر پرچم این نشان به تولید میرسد. البته این برند ایتالیایی در اصل SVVM بود که حالا توسط چینیها به SWM تغییر پیدا کرده است. سیف خودرو این ماشین را در سال ۱۳۹۹ به بازار ایران آورد اما متاسفانه نتوانست عرضه آن را به درستی انجام دهد و حالا کرمان موتور این محصول را به سبد تولیدات خود اضافه کرده است. کی ام سی X5 در سرزمین مادری با دو موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهفروش میرسد.
همچنین مشخصات فنی این خودرو آن را به یک پیکاپ مناسب برای سفرهای شهری، بین شهری و خارج شهری بدل میکند. قیمت و جمعبندیکرمان موتور KMC X5 را با قیمت یک میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان عرضه میکند درحالیکه برای KMC A5 قیمت یک میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان را اعلام کرده است؛ بنابراین، دو خودرو تنها صد میلیون تومان باهم اختلاف قیمت دارند که انتخاب مدل برتر را سختتر میکند. کرمان موتور KMC X5 را با قیمت یک میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان عرضه میکند درحالیکه برای KMC A5 قیمت یک میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان را اعلام کرده است؛ بنابراین، دو خودرو تنها صد میلیون تومان باهم اختلاف قیمت دارند که انتخاب مدل برتر را سختتر میکند. پس از مدتها توقف تولید اس دبلیو ام G01، بالاخره امتیاز تولید این کراساوور از سیف خودرو به کرمان موتور منتقل شد تا این خودرو تحت برند کی ام سی به حیات خود ادامه دهد. کرمان موتور نام KMC A5 را برای این خودرو برگزید و آن را در نمایشگاه خودرو مشهد که شهریورماه 1402 برگزار شد، به نمایش درآورد.
برای مصرفکننده، انتخاب یک هیوندای توسان باعمر ۱۰ ساله و کارکرد ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر، ۲ تا ۲/۵ میلیارد تومان هزینه دارد؛ اما قیمت یک کراساور صفر کیلومتر چینی از میان KMC A5 یا فیدلیتی پرایم و جک S5 و X55، در حدود ۱/۵ میلیارد تومان است. کرمان موتور را پس از شرکت مدیران خودرو می بایست یکی از فعال ترین خودروسازان بخش خصوصی در زمینه معرفی و عرضه محصول و همچنین ارائه شرایط فروش های متعدد و متنوع قلمداد کرد. خودروسازی که از سگمنت سدان های کوچک خانوادگی تا کراس اوور و پیکاپ، محصولات مختلفی را به بازار عرضه می کند و ما در این محتوا قصد داریم دو کراس اوور سایز متوسط این خودروساز بخش خصوصی، X5 و A5، را در مقابل هم قرار دهیم.
اگر اولین نسخه را کمآپشنترین و نهمین نسخه را آپشندارترین نسخه بدانیم KMC J7 تقریبا نسخه هفتم بهحساب میآید. یعنی اگرچه این خودرو آپشنهایی مثل کروز کنترل تطبیقی و سنسور خروج از خطوط ندارد اما همچنان آپشنهای متنوعی در اختیار شما میگذارد. مانیتور این خودرو یک صفحه نمایش عمودی ۱۰.۴ اینچی است که بخش زیادی از کنترلهای خودرو از طریق آن انجام میشوند.
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. صرفا در ستون انتهای بدنه، شیشهی سیاه اضافه شده است و ادوات پلاستیکی، مشابه قبل هستند. رینگ ۱۷ اینچ برای X5 هماندازهی چرخهای X55 است اما طرح متفاوت و فاقد جزئیات قرمز دارد.
از دیدگاه نگارنده، باتوجه به اینکه موتور ۱/۵ توربو ساخت چین، چندان قدرتمند نیست؛ از نظر استهلاک و هزینههای جانبی روی X55 عملکرد بهتری ارایه میدهد. مصرف سوخت کمتر و شتاب بالاتر، باعث میشود X55 برای رانندگی اسپرت و جوانپسند، گزینهی مناسب باشد. در بحث زیبایی، قطعا سلیقهها متفاوت هستند اما میتوان از دیدگاه طراحی فنی و هماهنگی اجزای بیرونی، فیدلیتی پرایم را برتر از KMC A5 و جک X5 و چری X55 دانست. کراساور SWM یا همان KMC A5 با خطوط تیز در چراغهای اصلی، کمی توی ذوق میزند و خصوصا از نمای پشت، چندان خوشایند نیست. محصول جدید، صرفاً در قسمت فریم درها و پنجره ها و برش چراغ عقب روی گلگیر، شباهت به مدل قدیمی دارد.
در بخش قوای فنی، KMC A5 به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مشابه با SWM G01 مجهز است. این موتور چهار سیلندر به لطف پرخوران میتواند حداکثر 155 اسببخار قدرت و 220 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. موتور کی ام سی A5 در مقایسه با پیشرانههای نصب شده روی کراساوورهای چینی جدید راندمان پایینتری تولید میکند و البته پیچیدگی کمتری نیز دارد، به همین دلیل میتوان نسبت به دوام فنی و همچنین استهلاک پایین آن در بلندمدت خوشبین بود. این خودرو به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه مجهز است، در حالی که SWM G01F جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک داشت. علاوه برآن رانندگی با خودروهای مجهز به گیربکس دوکلاچه، لذت بیشتری را نصیب راننده میکند. این گیربکس قدرت و گشتاور را به دیفرانسیل جلو ارسال میکند، بنابراین کی ام سی A5 همچنان یک کراساوور شهری تک دیفرانسیل به حساب میآید.
این خودرو یک کراساوور کوچک با طراحی جذاب، امکانات رنگارنگ و همچنین قوای فنی رضایتبخش بود. اکنون و پس از چند سال وقفه، امتیاز SWM G01 به کرمان موتور منتقل شده است تا این خودرو تحت نام KMC A5 به تولید برسد. KMC A5 در واقع نسخه اسپرت کراساوور اس دبلیو ام است که SWM G01F نامیده میشد.
خودرویی که با نام KMC A5 توسط کرمان موتور عرضه میشود، درواقع SWM G01 نام دارد که اوایل سال ۲۰۱۸ در ایتالیا رونمایی شد و در نمایشگاه خودروی پکن هم به نمایش درآمد. این اما اولین باری نیست که G01 را در کشورمان میبینیم زیرا این کراساوور چینی را ابتدا سیف خودرو در سال ۱۳۹۹ به ایران آورد. سیف خودرو تا سال ۱۴۰۰ به مونتاژ G01 پرداخت اما نهایتاً به دلیل مشکلات مختلف، عرضه این خودرو پایان یافت تا اینکه حدود دو سال بعد، کرمان موتور سراغ کراساوور SWM رفت و امتیاز تولید آن را در اختیار گرفت.
این کراس اوور کامپکت نزدیک به یک دهه است که توسط کرمان موتور تولید میشود و با توجه به فاکتورهایی مثل طراحی مطلوب، مشخصات فنی قابل قبول و امکانات مناسب، طرفداران خاص خود را در بازار تشنه ایران دارد. اما با وجود فیسلیفت اخیر، غبار زمان در چهره جک S5 مشهود است، به همین خاطر کرمان موتور قصد دارد همزاد بروزتر و جدیدتر آن را راهی بازار کند. این همزاد که در اصل سهول X6 نام دارد، سال گذشته در نمایشگاه خودروی پکن معرفی شد و در ایران با نام کی ام سی X5 بهفروش خواهد رسید. به گزارش دنده 6 – کرمان موتور که سالها به مونتاژ شاسیبلندهای جک مشغول بود، کمتر از یک سال پیش در نمایشگاه خودروی مشهد ۱۴۰۲ شاسیبلندی از یک شرکت چینی دیگر را با نام کیامسی A5 رونمایی کرد. KMC A5 اما از لحاظ قیمت و ابعاد تقریباً همسطح یکی دیگر از شاسیبلندهای کرمان موتور یعنی KMC X5 است و بنابراین این دو خودرو بهنوعی رقیب داخلی یکدیگر محسوب میشود. به همین دلیل، در ادامه قصد مقایسهٔ این دو کراساوور کرمان موتور را داریم تا ببینیم کدامیک میتواند انتخاب بهتری باشد.
در نمای اصلی، چراغهای باریک برای بهبود حس اسپرت به کراساور کوچک چری اضافه شدهاند. مدل جدید، عملا فضای خالی برای هدایت هوا به سمت رادیاتورها ندارد و محل نصب پلاک است. چری برای این بخش، از تزئینات نگینی نقرهای رنگ استفاده کرده و مواد پلاستیکی با طرح سیاه براق دارد. مشتریان میتوانند کی ام سی X5 را با قیمت جدید و اقساط 12 ماهه در این بخشنامه بخرند. رنگهای موجود برای این خودرو شامل سفید، مشکی، خاکستری، قرمز و آبی زنگاری است. KMC X5 پس از افزایش قیمت اخیر، حدود 200 میلیون تومان گرانتر از رقیب نزدیکش، ام وی ام X55 پرو، به فروش میرسد.
این برند ایتالیایی در گذشته به تولید موتورسیکلت میپرداخت اما چینیها تصمیم گرفتند که از برند آن برای تولید خودرو استفاده کنند. برند اس دبلیو ام از میانه دهه دوم قرن بیست و یکم تا به امروز در زمینه تولید خودروهای مختلف فعال است. نخستین محصول این برند ایتالیایی – چینی پس از احیا، یک کراساوور کوچک به نام SWM G01 بود. این کراساوور در دو نسخه ساده و اسپرت تولید میشد که نسخه اسپرت همانند خودروهای لکسوس، با پسوند F متمایز شده بود.
FMC SX5 پلاس چه تفاوتهایی با SX5 معمولی دارد و چه تغییراتی را تجربه کرده است؟ پاسخ این سؤالات را میتوانید در ادامه بخوانید. همچنین اگر بخواهید مسافتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر را در حالت ترکیبی با ام وی ام X77 بپیمایید، احتمالا تحت شرایط استاندارد حداقل به ۶.۷ لیتر بنزین نیاز خواهید داشت که این رقم در شرایط ایدهآل است و در واقعیت به بالای ۷.۵ لیتر هم میرسد. شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است.
درباره شتاب کی ام سی X5 اطلاعات رسمی موجود نیست، ولی با توجه به اشتراکات فنی این خودرو با فیسلیفت جک S5 و وزنی مشابه، میتوان شتاب آن را حدود ۱۱ ثانیه تخمین زد. در رابطه با حداکثر سرعت کی ام سی X5 نیز اطلاعات موثقی وجود ندارد، اما برخی سایتهای چینی و روسی این فاکتور را برای مدل ضعیفتر ۱۵۰ اسب بخاری، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت درج کردهاند. مثل شتاب، شاید بتوان حداکثر سرعت کی ام سی X5 را نیز همانند فیسلیفت جک S5 در حدود ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت پیشبینی کرد. این خودرو ترکیب خوبی از امکانات رفاهی و ایمنی را با قیمت مناسبتر نسبت به X5 ارائه میدهد و برای کسانی که به دنبال خودرویی با طراحی مدرن و کاربردی هستند، مناسب است. کراساوور A5 همچنین مجهز به 6 کیسه هواست که در مقایسه با A5 با 4 کیسه هوا کمی دربرگیرندگی بیشتری دارد.
کی ام سی A5 و کی ام سی X5 در تیر ماه 1403 بهصورت رسمی به ترتیب 1 میلیارد و 286 میلیون و 500 هزار تومان و 1 میلیارد و 387 میلیون و 600 هزار تومان قیمتگذاری شدهاند. این یعنی X5 حدود 100 میلیون تومان گرانتر از شاسی بلند دیگر کرمان موتور است که مشتریان باید ببینند ویژگیهایی مثل طراحی بهروزتر و پیشرانه پرتوانتر این اختلاف قیمت را توجیه میکند یا خیر. البته A5 هم کماکان شاسی بلند جذابی است و با شکل و شمایل نسبتاً اسپرتتر خود میتواند انتخاب خودروسواران جوانتر باشد.
از نقاط ضعف داخل ماشین KMC T8 میتوان به خشکبودن صندلیها و کمبودن عرض آنها اشاره کرد. بهطوری که اگرچه جای پا و سر برای هر ۵ سرنشین کاملا راحت است اما افراد درشتهیکل روی این صندلیها راحت نخواهند بود. همچنین با توجه به ابعاد خودرو و نقاط کور آن کمبود دوربین ۳۶۰ روی خودرو حس میشود. با اینکه داخل ماشین KMC T8 از لحاظ امکانات آنچنان غنی نیست اما در سطح راضیکننده و قابلقبولی قرار میگیرد.
از این رو فروش این خودرو با بهایی فراتر از یک و نیم میلیارد تومان توسط کرمان موتور، دور از انتظار نیست. گفتنی است کی ام سی X5 یا همان سهول X6 در سرزمین مادری قیمتی بین ۸۰ الی ۱۱۵ هزار یوان، معادل ۱۲ الی ۱۷ هزار دلار، دارد. کیامسی X5 در داخل از داشبورد کاملاً جدیدی بهره میبرد که بهطور کامل از نو طراحی شده و هیچ شباهتی با کابین قدیمی و از مد افتاده S5 ندارد. ویژگی اصلی در اینجا نمایشگر بزرگ ۱۲.۸ اینچی در بالای داشبورد است که صفحه آمپر دیجیتالی و غربیلک فرمان چهارپره هم آن را همراهی میکنند.
مدرنبودن و تازگی این خودرو را کاملاً میتوان از طراحی کابین آن احساس کرد. این کراساوور چینی یکی از مدلهای جذاب و مدرن در بازار خودروی کشور است که با طراحی زیبا و ویژگیهای فنی پیشرفته توانسته توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. این خودرو با پیشرانه قدرتمند ۱.۵ لیتری توربوشارژ حدود ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. سیستم تعلیق بهینه، تجربه رانندگی راحت و پایداری بالا از جمله ویژگیهای کی ام سی K7 بهشمار میرود. با در نظر گرفتن قیمت ماشین KMC K7، این خودرو مناسب افرادی است که به دنبال یک کراساوور با عملکرد خوب و طراحی مدرن میگردند. پیشرانهKMC X5 از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو GDI استفاده میکند که در فیسلیفت S5 ارائه شد.
چرم مصنوعی و مواد نرم باکیفیت، در بخش بالا و میانی دیده میشوند؛ ضمن اینکه فرمان استفاده شده برای X5 تفاوت جالبی با X55 فراهم میکند. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینههای خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم. از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانههای مختلفی همکاری کردم. کرمانموتور همزمان با اعلام شرایط فروش سدانها، شرایط فروش کی ام سی X5 و A5 را نیز اعلام کرد.
طراحی داخل ماشین کی ام سی X5 بیشتر از اینکه به جک S5 شبیه باشد یادآور طرحهای آیندهنگرانه خودروهای تسلا است. اولین چیزی که در کابین این خودرو توجه شما را جلب میکند، صفحه نمایش ۱۲.۸ اینچی آن است که در وسط داشبورد قرار دارد. در پشت فرمان D-Cut جدید این خودرو نیز یه صفحه نمایش ۷ اینچی جای پشت آمپر را گرفته و در کنار مانیتور خودرو فضای کاملا مدرنی را برای شما ایجاد میکند.
بنابراین این سبک طراحی اگرچه تا حدودی اسپرت به نظر میرسد، اما نسبتاً قدیمی شده است و آنقدر جذابیت ندارد که در مقابل طرح جدید کابین و داشبورد کی ام سی X5 قد علم کند. نمای داخلی کی ام سی X5 به واسطه طرح جدید داشبورد و غربیلک فرمان به علاوه استایل زیبای کنسول مرکزی و نمایشگر بزرگ مالتیمدیا به فرم ایستاده، نسبتاً لوکس و مدرن به نظر میرسد و به احتمال قوی نسبت به طراحی داخلی A5، میتواند با استقبال بیشتر مشتریان روبرو شود. اما کی ام سی A5 یا همان SWM G01F از سال ۹۹ وارد بازار ایران شد و در آن زمان ظاهر بسیار جذابی نسبت به اکثر رقبا ارائه میداد. اما امروزه طرح بدنه این خودرو نسبتاً قدیمی شده و تنها چیزی که باعث حفظ گیرایی آن شده است، فرم اسپرت سپر عقب، طرح مهیج جلوپنجره و استایل مناسب سپر جلوی آن بوده است.
در ادامه مقایسه کی ام سی A5 با کی ام سی X5، اگر رادارهای هشداردهنده مربوط به بحث ایمنی فعال را کنار بگذاریم، میشود گفت که آپشنهای رفاهی و ایمنی این دو خودرو در یک تراز قرار میگیرد. اما همین رادارهای هشداردهنده نظیر هشدار نقطه کور، هشدار برخورد از جلو و… که در لیست امکانات کی ام سی A5 دیده میشود، باعث شده تا سطح امکانات این خودرو نسبت به ایکس ۵ بالاتر باشد و از این نظر نسبت به حریف برتری محسوسی نشان دهد. کی ام سی X5 نیز در اصل نسخه فیسلیفت شده جک S5 است و در کشور چین با نام سهول X6 عرضه میشود. این خودرو در سال ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و حالا به سبد کرمان موتور اضافه شده است. اگر نسخهی نزدیک به فول آپشن وارد ایران شود؛ هزینه خرید KMC A5 کرمان موتور برای مصرفکننده نهایی، حدود ۱/۸ میلیارد تا ۲ تومان خواهد بود. کرمانموتور همزمان با اعلام شرایط فروش سدانها، شرایط فروش کی ام سی X5 و A5 را نیز اعلام کرد.
اما کی ام سی A5 کابین و صندوق عقب بزرگتری دارد، امکانات آن متنوعتر است و طراحی اسپرتتری ارائه میدهد که میتواند مورد پسند جوانان قرار گیرد. بنابراین اگر امکانات بیشتر کابین و صندوق بزرگتر به همراه طراحی ظاهری اسپرت جز معیارهای اصلی شماست، احتمالاً A5 میتواند انتخاب اول شما باشد. کی ام سی X5 به عنوان نمونه بهروز شده جک S5، انصافاً ظاهر مدرن و جذابتری نسبت به A5 پیدا کرده است. این خودرو در نمای جلو، طرح چراغهای عقب و برخی جزئیات بدنه دچار بهروزرسانی شده و به ویژه فرم چهره آن بسیار مدرن و مطابق سلیقه مشتریان لوکسپسند از آب درآمد است. البته طراحی نمای چهره ایکس۵ با اتاق قدیمی S5 خیلی هماهنگی ندارد، اما میتوان گفت که در رنج قیمتی خودش کراس اوور نسبتاً زیبا و جذاب به حساب میآید.
هرچند این خودرو در نسخههای جدیدتر حال و هوایی کراساوور مانند پیدا کرد ولی اساساً یک MPV محسوب میشد. فورتینگ X5 در نسل دوم که در کشورمان با نام FMC SX5 میبینیم و اولین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۶ رونمایی شد اما به یک کراساوور کامپکت تبدیل شد که شباهتی به نسل قبلی ندارد. این شراکت تا حدی تداوم پیدا کرده و ریشه دوانیده که حالا کمپانی معتبر چری برای نشان ایرانی ام وی ام یک محصول خاص تولید کرده تا آن را به صورت اختصاصی در بازار ایران عرضه کند.
کیفیت سواری هر دو خودرو به عنوان کراساوورهای جمعوجور شهری، خیلی خشک نیست و میتواند رضایت نسبی کاربران را با انتقال حداقلی ضربات جاده به کابین، به دست آورد. اما نکته اینجاست که سیستم تعلیق عقب کی ام سی A5 از نوع یکپارچه محور پیچشی بوده ولی کی ام سی X5 از سیستم تعلیق عقب مستقل مولتیلینک سود میبرد. استقلال سیستم تعلیق هر یک از چرخهای عقب در کی ام سی X5 باعث میشود تا هندلینگ و پایداری این خودرو در سرعتهای بالا و هنگام دور زدن نسبت به حریف بالاتر باشد و سواری اطمینانبخشتری را ارائه دهد. اما شباهت ام وی ام X77 با تیگو ۷ تنها از نمای بغل است و چهره قسمت عقب این خودرو به طور کلی تغییر کرده است. اصلاحات صورتگرفته روی چهره، بهویژه با حضور جلوپنجره بزرگ، چراغهای دیلایت نواری و طراحی جدید سپر بسیار مدرن جلوه میکند و هماهنگی قابل قبولی با اتاق پیدا کرده است. در قسمت عقب نیز از چراغهای طرح جدید با فرم پیوسته استفاده شده تا مطابق با گرایشهای روز مورد توجه مشتریان قرار گیرد.
جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. درخصوص ابعاد دو خودرو نیز باید گفت طول، عرض و ارتفاع X5 بهترتیب 4505، 1850 و 1698 میلیمتر و طول، عرض و ارتفاع A5 بهترتیب 4670، 1885 و 1740 میلیمتر است. وزن خالص دو خودرو هم تنها 10 کیلوگرم تفاوت دارد (1560 کیلوگرم X5 و 1550 کیلوگرم A5). ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
دیدگاهتان را بنویسید