مقایسه خودرو اطلس با کوییک

اطلس بخریم یا نه؟ مزایا و معایب اطلس سایپا

تفاوت خودرو اطلس با کوییک در بحث عملکرد فنی هم چندان زیاد نیست و در هر دو خودرو شتابی معمولی را تجربه می‌کنیم که البته نسبت به این رده قیمتی، قابل قبول و راضی کننده است. از جمله امکانات ایمنی مشترک کوییک و اطلس باید به ترمز ABS+EBD، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و 2 ایربگ اشاره کنیم. این خودرو مجهز به سیستم‌های رفاهی و ایمنی متعددی است که از جمله آنها می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های برقی، سیستم صوتی پیشرفته با نمایشگر لمسی، دوربین عقب، و کروز کنترل اشاره کرد. این امکانات باعث شده‌اند که اطلس به عنوان یک خودرو کامل‌تر و مدرن‌تر شناخته شود.

هرچند غربیلک فرمان و پانل کنترل تهویه همچنان با کوییک مشترک است اما این داشبورد جدید به لطف تریم دورنگ مشکی و کرم و دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای با حلقهٔ کرومی، نمای بروز و قابل‌قبولی برای خودرویی در این کلاس دارد. البته هنوز هم خبری از ارتقاء کیفیت نیست و همچنان همه‌چیز از پلاستیک ساخته شده اما همین پلاستیک‌ها لااقل با کمی سلیقه کار شده‌اند؛ بنابراین، در داخل هم برتری کاملاً با اطلس است. البته تفاوت‌های دو خودرو صرفاً در طراحی داشبورد و رو دری‌ها خلاصه می‌شود و غیر این، کابین اطلس و کوییک از لحاظ فضای سرنشینان کاملاً باهم یکسان است. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های ظاهری میان کوییک و اطلس در نمای جلو و عقب این خودروها است. طراحی به‌روزرسانی شده در اطلس، آن را با چهره خشن و جذاب‌تری نسبت به کوییک مجهز کرده است.

یک ردیاب خوب باید دقت بالا، امکان خاموش‌کردن خودرو، هشدارهای امنیتی، باتری پشتیبان، اینترنت پرسرعت و مقاومت در برابر آب و ضربه داشته باشد. این ردیاب همچنین با استاندارد IP64 طراحی شده است که مقاومت در برابر نفوذ گردوغبار و پاشش آب را تضمین می‌کند. ردیاب اطلس مدل ایکس ۲۰۰ گارانتی تعویض یکساله، پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته و اشتراک رایگان برای سال اول نصب دارد. قیمت ری‌را، گران‌ترین سواری ایران‌خودرو امروز یکشنبه ۱۹ اسفند ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. بنابراین اگر به دنبال یک هاچ‌بک اقتصادی چند منظوره برای استفاده‌های درون و برون شهری هستید که نسبت به مبلغ پرداختی چهره به‌روز و آپشن‌های قابل قبولی داشته باشد، می‌توانیم خرید اطلس را به شما توصیه کنیم.

بر همین اساس موتور کوییک جی ایکس و سایپا اطلس قادر است توانی معادل ۹۱ اسب بخار در دور موتور ۵۲۵۰ rpm و ۱۳۷ نیوتن.متر گشتاور در دور ۴۰۰۰ rpm تولید کند. این ارقام در مقایسه با موتور M15 معمولی حدود ۴ اسب بخار و ۹ نیوتن.متر ارتقا پیدا کرده است. هر دو خودرو با گیربکس دستی ۵ سرعته همراه شده‌اند، اما اطلس مجهز به گیربکس CVT نیز در فهرست تولیدات سایپا موجود است. از آنجایی که این دو خودرو در بازار فعلی ایران جزو معدود انتخاب‌های طرفداران هاچبک‌های اقتصادی محسوب می‌شوند، بنابراین می‌توانند رقیب هم نیز باشند. اگرچه ماهیت و پلتفرم کوییک GX با اطلس تقریبا یکسان است، اما تفاوت‌هایی هم در آنها دیده می‌شود که می‌تواند در انتخاب مشتری موثر باشد. از همین رو مقایسه اطلس با کوییک GX را انجام دادیم تا مشتریان بهتر بتوانند میان این دو هاچبک سایپا انتخاب داشته باشند.

سایپا بر طبق عادت، از لحاظ تعداد آپشن‌ بین نسخه‌های اتوماتیک و دنده‌ای تبعیض قائل می‌شود و به همین دلیل، آپشن‌های زیادی را در اطلس G نمی‌بینیم. بنابراین اگر لیست بلندتر آپشن‌ها فاکتور مهمی برای شماست، باید به سراغ اطلس E بروید. سانروف، کنترل پایداری و کشش، ورود بدون کلید و گرمکن‌های آینه، آپشن‌هایی هستند که در اطلس وجود دارند اما در کوییک دیده نمی‌شوند. البته اغلب تغییراتی که از آن صحبت می‌کنیم، مربوط به امکانات اضافه‌ای است که برای آن در نظر گرفته شد.

اما به طور کلی اطلس خودروی فول‌آپشن‌تری است و حتی در نسخه دنده‌ای (اطلس G) از آینه‌های جانبی تاشوبرقی و سانروف بهره می‌برد که این دو آپشن در هیچ‌ کدام از تیپ‌های کوییک وجود ندارند. اطلس با موتور 1.5 لیتری و توان تولید 105 اسب بخار، قدرت بیشتری نسبت به کوییک دارد. این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک است که تجربه رانندگی نرم و راحتی را به راننده ارائه می‌دهد.

در نهایت می‌توانید با توجه به نیاز خود، اقدام به خرید اقساطی خودرو از مجموعه کیان خودرو نمایید. برگردیم به حدود ۴۰ سال پیش، زمانی که فورد خودرویی با نام فستیوا را معرفی و عرضه کرد. پلتفرم این خودرو دست‌به‌دست چرخید و بعد از کیا به سایپا رسید تا به‌مدت ۳۰ سال از آن برای تولید خودروهای خود استفاده کند.

بعضی‌ها می‌گویند خودروهای سایپا به نسبت محصولاتی که ایران خودرو تولید و روانه بازار می‌کند از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند، اما به‌واسطه قیمت گذاری اقتصادی‌تر بیشتر مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرند. سایپایی‌ها طی نیم‌دهه اخیر تلاش‌های زیادی در جهت متنوع‌سازی سبد محصولات خود انجام داده و تقریبا موفق عمل کرده‌اند. اطلس در واقع یک فیس‌لیفت اساسی از کوییک محسوب می‌شود و با توجه به قدیمی بودن پلت فرم، دست طراحان برای خلق یک چهره کاملاً به‌روز و متفاوت نسبت به کوییک چندان باز نبوده است.

یکی از نکات جذاب اطلس، صفحه کیلومتر تمام دیجیتال است که از الهام‌گیری از محصولات ب‌ام‌و بهره‌مند شده است. این صفحه نمایش به‌روز و مدرن، جلوه‌ای فوق‌العاده به داخلی خودرو اطلس می‌بخشد. این در حالی است که حجم صندوق عقب کوییک GX معادل ۲۲۵ لیتر ظرفیت دارد و نهایتا می‌تواند چمدان‌های مسافرتی ۲ نفر را در خود جا بدهد. البته صندلی‌های ردیف عقب در هر دو خودرو از نوع تاشو است و اگر قصد مسافرت دو نفره را دارید، می‌توان با تا کردن صندلی‌های عقب فضای بسیار بیشتری برای لوازم ایجاد کرد. با توجه به آنکه وزن دو خودرو اختلاف زیادی با هم ندارد و  قدرت موتور آنها نیز در یک سطح قرار می‌گیرد، پس نمی‌توان از این دو محصول سایپا انتظار عملکرد خیلی متفاوت از همدیگر داشت.

اگر شرایط و توان مالی خرید خودرو اطلس را دارید، قطعاً براساس مقایسه اطلس و کوییک، این ماشین گزینه بهتری محسوب می‌شود. با این حال در صورتی که از لحاظ مالی فعلاً نمی‌خواهید برای یک خودرو گران قیمت هزینه کنید بهتر است سراغ کوییک بروید. برخی افراد از ظاهر و طراحی موجود در کوییک بیشتر خوششان می‌آید و هیچ ایرادی ندارد که سراغ این ماشین بروند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. در نهایت، اگر همچنان در تصمیم‌گیری دچار مشکل هستید، می‌توانید با کارشناسان کیان خودرو در تماس باشید.

نمای پشتی اطلس مثل نمای جلو زیبایی‌های خاص خود را داشته و حتی می‌توان گفت المان‌های چشم‌نوازتری نسبت به کوییک جی ایکس دارد. از نظر طراحی ظاهری می‌توان گفت تفاوت‌های بسیاری بین این دو خودرو وجود دارد؛ چرا که از دو خانواده جدا هستند. از آنجایی که قدمت حضور خودروهای کوییک در بازار داخلی کشورمان بیشتر است، طراحی ظاهری آنها قدیمی‌تر محسوب می‌شوند. یکی از خودروهای جدید این خودروساز، سایپا اطلس است که در دسته خودروهای هاچ بک کراس جای می‌گیرد. اطلس هنوز وارد جاده‌های کشور نشده، ولی به‌زودی شاهد عرضه و فروش گسترده آن خواهیم بود. علاوه بر این هاچ بک کراس زیبا، نارنجی‌پوشان جاده مخصوص خودروی دیگری از خانواده کوییک با پسوند GX تولید کرده‌اند که به‌زودی به‌فروش خواهد رسید.

برای مقایسه، بد نیست بدانید ۲۰۶ حدود ۱۵ سانتی‌متر از این خودروها کوچک‌تر است. در بحث استحکام کلی بدنه هم با توجه به مشترک بودن پلت فرم کوییک و اطلس باید نمره یکسانی به هر دو خودرو بدهیم و هیچ کدام برتری خاصی نسبت به دیگری ندارد. اگر قصد خرید یک ردیاب باکیفیت برای خودرو خود را دارید، بهتر است به ویژگی‌های بالا توجه کنید.

غربیلک فرمان اطلس ظاهر اسپرت دارد و به‌صورت D کات طراحی شده و متریال و موادی که کابین از آن ساخته شده نسبت به متریال به‌کار رفته در کوییک باکیفیت‌تر بوده و حس بهتری به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند. فضای اتاق و کابین هر دو ماشین به یک اندازه هستند و سرنشینان عقب و جلو در موقعیت راحتی به‌سر می‌برند. اگر می‌خواهید به صورت مختصر تفاوت فنی اطلس با کوییک و هم‌چنین مزایا و معایب این دو خودرو نسبت به یکدیگر را متوجه شوید، توجه شما را به جدول مقایسه سریع السیر کوییک و اطلس جلب می‌کنیم. اطلس جدید‌ترین عضو خانواده X۲۰۰ سایپاست که با همان پیشرانه M۱۵ فروخته می‌شود. البته به‌لطف دریچه گاز برقی تاحدودی راندمان موتور ۱.۵ لیتری آن در مقایسه با موتور ۱.۵ لیتری کوییک بهتر است. طوری که موتور اطلس می‌تواند نهایتا ۱۲۸ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی و قدرتی معادل ۱۳۷ اسب‌بخار داشته باشد درحالی که این دوتا عدد برای کوییک به‌ترتیب ۱۲۸ نیو‌تن‌متر و ۸۷ اسب‌بخار است.

این نکته را باید روشن کنیم که اطلس در واقع نسخه فیس لیفت کامل کوییک به شمار می‌رود و بنابراین نمای جلو و عقب آن نسبت به کوییک جی ایکس کاملا تغییر کرده است. چهره اطلس در نمای روبرو طوری طراحی شده که بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای خودرو را به یاد یکی از محصولات شرکت فورد به نام فیگو می‌اندازد و واضح است که طراحان از روی این محصول فورد الگوبرداری کرده و چهره اطلس را قلم زده‌اند. همان‌طور که در تصاویر مشخص است، مقایسه اطلس و کوییک از نظر ظاهری، توجه ما را صرفا به تفاوت در نمای جلو و عقب این خودرو جلب می‌کند. شرکت سایپا با تغییراتی که در طرح چراغ‌ها، سپرها، جلوپنجره و برخی دیگر از جزئیات اطلس انجام داده، آن را نسبت به کوییک متفاوت کرده و چهره کمی به‌روزتری را برای آن به وجود آورده است. از داشبورد مدرن‌تر با دریچه‌های تهویه دایره‌ای شکل گرفته تا نمایشگر لمسی ایستاده و جلوآمپر دیجیتال، همه چیز در اطلس بهبود یافته است. همچنین، کیفیت متریال در اطلس بهتر است و تریم دو رنگ به فضای داخلی جلوه‌ای لوکس‌تر داده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ دیگر سواری ارزان ایران‌خودرو پنج میلیون تومان کمتر فروخته می‌شود. قیمت ری‌را با این میزان افزایش به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید و فاصله خود را با دیگر محصولات ایران‌خودرو بیشتر کرد. شاهین پلاس گران‌ترین سواری سایپا نیز ثبات قیمت خود را حفظ کرد و یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همان‌طور که اشاره کردیم؛ ارتقا پیشرانه نسبت به قبل، یکی از مزایای اطلس محسوب می‌شود اما 8 سوپاپ بودن این پیشرانه یکی از ایرادات اطلس سایپا است. چراکه این روزها استفاده از پیشرانه‌های 8 سوپاپ چندان متداول نیست و بهتر بود سایپا در این خودرو هم مثل شاهین پلاس از یک موتور 16 سوپاپ استفاده می‌کرد. داشبورد اطلس هم به صورت دو رنگ طراحی شده است و نسبت به داشبورد کوییک حس بهتری را به سرنشینان منتقل می‌کند.

در نسخه GX دو نوار مشکی از چراغ‌های راهنما شروع می‌شوند و به چراغ‌های دیلایت زیر سپر می‌رسند. همان طور که دیدید، اطلس در مقایسه با کوییک خودروی بزرگ‌تری است و شنیده‌ها در مورد مشابه بودن در مقایسه ابعاد کوییک و اطلس، درست نیستند. جلوپنجره شش ضلعی با خطوط عمودی کرومی روی آن بر زیبایی‌های بیشتر این خودرو افزوده‌اند. چراغ‌های مدور مه‌شکن روی سپر جلو تعبیه شده و داخل یک قاب کرومی قرار گرفته‌اند. اگر نصب آسان و ردیابی هنگام روشن بودن خودرو برایتان مهم است، مدل B60 برای شما مناسب است؛ اما اگر نیاز به ردیابی مداوم حتی در حالت خاموش دارید، Atlas X200 گزینه بهتری است. ردیاب اطلس مدل ایکس ۲۰۰ و ردیاب وایزر مدل B60 از سری ردیاب‌های ایرانی پرطرفدار در بازار تجهیزات امنیتی خودرو هستند.

سایپا فرمان هر دو خودرو را به شکل Dکات ساخته است تا روح اسپرت را به نمای داخلی بیاورد. در مرکز کابین و داشبورد هم طراحی مشابهی را می‌بینیم؛ هر دو خودرو یک صفحه نمایش دیجیتال ۷ اینچی دارند که از داخل داشبورد بیرون زده و شبیه محصولات ب‌ام‌و است. کمی پایین‌تر هم دریچه‌های گرد تهویه مطبوع قرار گرفته‌اند که البته از لحاظ طراحی کمی متفاوت‌اند. علاوه‌بر موارد ذکر شده در جدول، میزان مصرف سوخت ترکیبی در اطلس نسبت به کوییک به اندازه 0.2 لیتر، کمتر است.

نمای جلوی اطلس با جلوپنجره شش‌ضلعی و خطوط عمودی کرومی، شباهت زیادی به برخی مدل‌های دیگر از کارخانه‌های معروف مثل K3 و جک A5 دارد. با توجه به مباحثی که در مقایسه اطلس با کوییک GX اشاره شد، این دو خودرو تقریبا از لحاظ فنی، کاربردی و رفاهی خیلی با هم تفاوت ندارند. با این وجود اطلس سایپا طراحی ظاهری مدرن و به‌روزی‌تر ارائه می‌دهد و به ویژه نمای داخلی آن در مقایسه با انواع کوییک پیشرفت محسوسی داشته است. طی این مقایسه‌ها دریافتیم که خودرو اطلس در زمینه ایمنی، تجربه رانندگی، مصرف سوخت و بسیاری از آپشن‌ها، برتری قابل توجهی نسبت به کوییک دارد. اما قیمت پایین‌تر کوییک، آن را به انتخاب اقتصادی‌تر برای رانندگی‌های روزمره تبدیل کرده است.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در مقایسه اطلس با کوییک مد نظر  می باشد طراحی ظاهری است. سهند و اطلس در داخل هم یک خانه‌تکانی اساسی را تجربه کرده و از داشبورد کاملاً جدیدی بهره‌مند شده‌اند که در سهند با تریم دورنگ مشکی قرمز و در اطلس مشکی کرم دیده می‌شود. از زوایای مختلف مقایسه کوییک با اطلس نشان می‌دهد که هر دو خودرو دارای ویژگی‌ها و امکانات منحصر به فرد خود هستند. طراحی داخلی و ظاهری، امکانات رفاهی و ایمنی، و مشخصات فنی هر کدام از این خودروها، گزینه‌های متفاوتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در نهایت، انتخاب بین این دو خودرو به سلیقه و نیازهای خریدار بستگی دارد و مقایسه دقیق‌تر بر اساس اولویت‌ها و ترجیحات شخصی می‌تواند به انتخاب بهتری منجر شود. در نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو ایران، که در ماه شهریور سال ۱۴۰۱ برگزار گردید، گروه خودروسازی سایپا اقدام به رونمایی از دو خودرو جدید با نام‌های اطلس و سهند نمود.

طراحی داخلی اطلس نسبت به کوییک تا حد زیادی تفاوت پیدا کرده است، چرا که حالا از یک داشبورد با طراحی جدید شامل دریچه‌های تهویه دایره‌ای شکل، نمایشگر ایستاده و جلوآمپر جدید استفاده می‌کند. طرح رودری‌ها و دستگیره درها نیز تا حدودی تغییر کرده است و تریم دو رنگ داشبورد و رودری‌ها می‌تواند جلوه زیباتری برای نمای داخلی اطلس به وجود آورد. سایپا زمانی که کوییک را معرفی کرد، از داشبورد جدیدی که برای ساینا طراحی شده بود در آن استفاده کرد. این داشبورد هرچند نمای بهتری نسبت به تیبا داشت اما تماماً از پلاستیک سیاه بی‌کیفیت ساخته شده و طراحی آن هم‌اکنون کاملاً قدیمی شده است.

به‌این‌ترتیب هزینه استفاده از اطلس در مقایسه با کوئیک برای طولانی‌‌مدت نیز کمتر خواهد بود. در‌صورتی‌که قصد خرید هر یک از انواع تیپ کوییک یا اطلس را دارید، از شرایط اقساطی استفاده کنید. شرایط خرید اطلس و کوییک اقساطی، بهترین راه‌حل برای خرید خودرو بدون سرمایه اولیه بالا است. به همین بهانه امروز تصمیم گرفتیم به سراغ مقایسه کوییک و اطلس برویم تا ضمن بررسی دقیق تفاوت خودرو اطلس با کوییک ببینیم در نهایت کدام یک از این دو برادر سایپایی ارزش خرید بالاتری دارند. از شما دعوت می‌کنیم تا پایان مقایسه اطلس و کوییک همراه ما باشید تا ببینیم در نهایت اطلس بخریم یا کوییک.

شرکت سایپا از موتور M15I که نسخه به‌روزشده و ارتقایافته موتور M15 کوییک و ساینا به حساب می‌آید، در اطلس استفاده کرده است. این موتور به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) مجهز شده و سامانه جرقه‌زنی و سوخت‌رسانی آن نیز بهبود یافته است. از لحاظ طراحی، سایپا اطلس نسبت به کوییک با ظاهری مدرن‌تر و جذاب‌تر عرضه می‌شود. طراحی چراغ‌های جلو و عقب، سپرها و جلوپنجره در اطلس به شکلی کاملاً جدید طراحی شده است و چراغ‌های عقب آن تا حد زیادی به خودروهای مدرن خارجی شبیه است.

همچنین مصرف سوخت بهینه و عملکرد دینامیکی مناسب، از دیگر ویژگی‌های مثبت اطلس در این بخش هستند. تفاوت خودرو اطلس با کوییک در بحث عملکرد فنی هم چندان زیاد نیست و در هر دو خودرو شتابی معمولی را تجربه می‌کنیم که البته نسبت به این رده قیمتی، قابل قبول و راضی کننده است. البته شتاب اطلس و کوییک GX به میزان نه چندان محسوسی نسبت به سایر تیپ‌های کوییک بهتر است. اما کوییک و اطلس از نظر هندلینگ وضعیت چندان مساعدی ندارند و بهتر است در پیچ‌های تند احتیاط بیش‌تری به خرج دهید.

خودروهای سهند و اطلس، دو خودروی تولید شده توسط شرکت سایپا، در زمینه طراحی داخلی با تغییرات جدیدی روبه‌رو شده‌اند. این تغییرات در داخل کابین، از داشبورد تا جزئیات کوچک‌تر، شاهد تلاش سایپا برای بهبود و ارتقا تجربه کاربری و زیبایی داخل فضای خودروهاست. زیرا در میان گزینه‌های موجود در بازار، باید جزئیات و ظرافت‌های آن به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

یکی از تغییرات مهمی که در اطلس وجود دارد، بازطراحی کامل نمای جلو و عقب آن است. درایوتک یک مجله تخصصی خودرو و فناوری است که با هدف ارائه به‌روزترین اخبار، بررسی‌ها و مقالات آموزشی در دنیای خودروها فعالیت می‌کند. ما در تلاشیم تا شما را با جدیدترین تکنولوژی‌ها، خودروهای برقی و هیبریدی، و راهنمای خرید خودرو همراهی کنیم. در نهایت، تصمیم‌ گیری بین این دو خودرو به نیازهای شخصی و میزان بودجه شما بستگی دارد.

اما با این وجود، اطلس در نماهای جلو و عقب به خوبی خویشاوندی خود با کوییک و تیبا 2 را پنهان می‌کند و چهره‌ای اسپرت‌تر و جذاب‌تر نسبت به این خودروها را به نمایش می‌گذارد. اطلس به عنوان سومین عضو خانواده هاچ‌بک‌های پلت فرم X200 سایپا بعد از تیبا 2 و کوییک، در اواخر سال 1402 عرضه شد و به واسطه مشخصات رقابتی خود خیلی زود مورد توجه بازار قرار گرفت. به دلیل همین استقبال خوب، ما هم امروز تصمیم گرفتیم به مزایا و معایب اطلس سایپا بپردازیم تا بیش‌تر با نقاط قوت و ضعف این هاچ‌بک اقتصادی آشنا شویم.

اطلس که در آخرین روزهای سال 1402 و با مدل 1403 وارد بازار شد؛ در حال حاضر تنها در تیپ G (فول آپشن دنده‌ای) عرضه می‌شود اما به زودی تیپ E (فول آپشن اتوماتیک) آن که با نام اطلس پلاس هم شناخته می‌شود به بازار خواهد آمد. قبل از آغاز مقایسه کوییک و اطلس طبق رسم همیشگی یک معرفی مختصر از این دو خودرو را خواهیم داشت. تا چند وقت پیش گزینه‌های روی میز برای خرید یک هاچ‌بک اقتصادی صفرکیلومتر به نسخه‌های مختلف کوییک و پژو 207 ختم می‌شد. اما به تازگی سایپا خودرو اطلس را روانه بازار کرده است که می‌تواند در بازار محدود هاچ‌بک‌های اقتصادی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد و حداقل در برابر پدر خود، یعنی کوییک، قد علم کند. ردیاب خودرو یکی از تجهیزات مهم برای افزایش امنیت و مدیریت بهتر وسیله نقلیه شماست.

مقایسه کوییک و اطلس از نظر تجربه رانندگی را با فضای کابین و کیفیت سواری شروع می‌کنیم. در این زمینه تفاوت قابل توجهی بین کوییک و اطلس وجود ندارد و هردو نسبت به ابعاد بدنه، کابین جاداری دارند که برای مسافرت‌های 4 نفره کافی است. البته نمد سقف اطلس به دلیل وجود سانروف کمی پایین‌تر کار شده و فضای سر را نسبت به کوییک کم‌تر کرده است. با توجه به یکسان بودن پلت فرم و قالب‌های اصلی بدنه کوییک و اطلس، شباهت‌ زیادی را در ظاهر این دو خودرو می‌بینم که این شباهت در نمای جانبی به اوج خود می‌رسد. مقایسه اطلس با کوییک به این دلیل انجام می‌شود تا انتخاب بین دو خودروی چالش‌برانگیز آسان‌تر گردد. در این مقایسه‌ها، معمولاً به نکات کلیدی و مهمی مانند ایمنی دو خودرو، تجربه رانندگی، مصرف سوخت و مشخصات فنی آن می‌پردازیم.

برای مقایسه انواع خودرو مانند مقایسه خودرو تارا و شاهین و مقایسه خودرو سهند و اطلس وارد لینک شوید . به هر حال طراحی داشبورد اطلس نسبت به خانواده کوییک و ساینا جذاب‌تر از کار درآمده و به‌ویژه استفاده از رنگ‌های گرم در کابین کوییک می‌تواند جذابیت بیشتری برای مشتری ایجاد کند. همچنین طرح صفحه کلاستر نیز در اطلس نسبت به کوییک تغییر کرده است و حالا فرم تقریبا اسپرت‌تر را به نمایش می‌گذارد. مقایسه کوییک GX با اطلس در زمینه مشخصات فنی نمی‌تواند بیانگر اختلاف خاصی بین این دو محصول سایپا باشد؛ چرا که شرکت سازنده از یک مدل موتور و گیربکس روی این دو هاچبک خود استفاده کرده است. موتور M15i در اصل نمونه به‌روز شده موتور ام۱۵ سایپا است که پیش از این در انواع و اقسام محصولات پلتفرم ایکس ۲۰۰ دیده بودیم.

اما این پیشرانه کماکان مشکلاتی هم دارد که در ادامه و در بخش معایب اطلس جی به آن خواهیم پرداخت. اگر به دنبال ایده‌های متنوع برای پخت و پز در خانه هستید، در مجله آنلاین چه خبر مجموعه‌ای از دستورهای جذاب و آسان را پیدا می‌کنید. از طرز تهیه خیارشور و طرز تهیه لواشک هلو تا ایده‌های ویژه‌ای مثل فینگر فود برای مهمانی شیک و لقمه برای مدرسه، این مجله به شما کمک می‌کند تا با ایده‌های تازه و خوشمزه، روز خود را دلپذیرتر کنید. همچنین، پاسخ‌هایی برای سوالات همیشگی مانند غذا چی درست کنم، ناهار چی درست کنم و شام چی بپزم پیدا خواهید کرد تا هر وعده غذایی را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل کنید. از سالاد ماکارونی گرفته تا طرز تهیه مربای به و طرز تهیه لازانیا، ایده‌های متنوعی در انتظار شماست.

همچنین میزان مصرف سوخت این دو هاچبک سایپا نیز تقریبا مشابه یکدیگر و برابر ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی خواهد بود که برای یک هاچبک ۱۰۶۵ کیلوگرمی ایرانی با موتور ۸ سوپاپ می‌تواند مناسب باشد. این میزان مصرف نسبت به نسخه‌های دیگر کوییک با موتور M15 معمولی حدود ۵ درصد کمتر شده است و شاید در عمل خیلی به چشم نیاید. حداکثر سرعت هر دو خودرو هم تقریبا نزدیک به ۱۷۰ تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است که البته شاید در سرازیری‌ها و با وجود باد موافق بتوان آن را به ارقام بالاتر هم رساند. کسانی که به دنبال خودروی اقتصادی با قیمت مناسب هستند و به آپشن‌های پایه برای رانندگی‌های روزمره رضایت دارند، می‌توانند اقدام به خرید کوییک به صورت نقد یا اقساط از مجموعه کیان خودرو نمایند. در سمت دیگر اطلس ایستاده است که خویشاوندی خیلی نزدیکی با کوییک دارد و در واقع یک فیس‌لیفت مفصل (ماژور) از آن محسوب می‌شود.

در مطلب پیش رو تصمیم گرفته‌ایم به بیان تفاوت‌های این دو خودرو، سایپا اطلس و کوییک GX بپردازیم و مشخصات فنی، طراحی ظاهری و امکانات رفاهی آنها را مورد بررسی قرار دهیم. داخل کابین سایپا اطلس همان‌قدر مدرن است که طراحی ظاهری این خودرو به‌چشم می‌آید. دریچه‌های تهویه مطبوع طراحی دایره‌ای‌شکل دارند و در انتهای داشبورد نیز بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و تعدادی از کلیدهای کنترلی خودرو دیده می‌شوند. می‌توان گفت در بخش طراحی مقایسه اطلس و کوییک، اطلس با طراحی مدرن‌ترش برنده میدان است. به گزارش فرارو، اطلس از نظر ظاهری به‌خصوص در نمای عقب و جلو نسبت به کوییک متفاوت است.

با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه شد، اطلس با ارائه امکانات بهتر، ظاهر زیباتر، کابین جذاب‌تر و صندوق عقب بزرگ‌تر، گزینه بهتری نسبت به کوییک خواهد بود. اما اگر نگاهی به قیمت محصولات سایپا بیندازید، باید اختلاف قیمت میان این دو را نیز در نظر گرفت. اطلس حدود ۳۰ درصد از کوییک گران‌تر است و صرفه اقتصادی کمتری برای مشتریان با توان مالی پایین‌تر دارد.

این امکانات به کاربران اطلس امکان ارتقا تجربه رانندگی با سطح بالایی از رفاه را می‌دهد. اما نمای عقب اطلس نسبت به کوییک جی ایکس کاملا تغییر کرده و با چراغ‌های دو تکه به فرم خاص‌تر از گذشته همراه شده است. با این حال یکی از انتقادات اصلی به طراحی ظاهری اطلس ناهماهنگی طرح چهره با نمای عقب و پروفایل جانبی است که باعث می‌شود حس مبهمی در بیننده از دیدن این خودرو شکل بگیرد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *